home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 20:40:33 oxoberyt Blogs wiki software 2024
25 Nov 2024, 10:26 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
Antal Registrerede Brugere: 23458
  0 Brugere, 886 Gæster Online.

Nyeste Bruger: oxoberyt
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Stadiondrab
0 Brugere og 3 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: Stadiondrab  (Læst 3103 gange)
Dimma
Landsholdsspiller

Stadiondrab
« : 08 Aug 2008, 18:53 »

Hej. Så kom dommen til Rasmus Popenda, den lyder på vold med døden til følge som giver 4 år.  Hvad er jeres mening om dette, skulle den have været hårdere, mildere eller er det godt nok? Hvad synes i iøvrigt om det danske retsystem generelt, når vi tænker på straffelængden i de forskellige sager?

Jeg synes sgu det er til grin at han ikke for mere end 4 år og skal betale en erstatning på 125.000 kr. Grundlaget som jeg har læst det, er at han ikke får længere pga. at der ikke var tale om drab, men om vold med døden til følge. Jeg synes det er totalt latterligt, når vi hører at han ligefrem tramper på hans ansigt efter at have banket ham, så er det da helt klart drab. Kan godt være han ikke har våben på sig, men synes jeg ærlig talt er underorndet i denne sag. Som jeg har læst på nationen! (EB) så kunne jeg ikke give personen som udtaler sig mere ret i:

- Han tæskede manden til døde, stjal hans penge, og filmede manden som trofæ! Og så slipper han med 4 år. Undskyldningen med at han var fuld og skæv holder sgu ikke, for han har selv taget stofferne og derfor må han også tage konsikvensen af hans gerninger, raser Jens Beck Madsen.

I øvrigt synes jeg generelt at det danske system er ok, vi kan trøste os med at det er et langt bedre retssystem end i andre steder i verden. Dog synes jeg at der ofte er sager hvor den anklagede for alt for mild en straf?

Giv gerne jeres mening til kende Smiley

Altid FCK
Manager

Sv: Stadiondrab
« Svar #1: 08 Aug 2008, 18:57 »

Synes også det er alt for vildt at han kun får 4 år.
Det er jo næsten ingen straf og jeg er egentlig ligeglad meg hvor gammel han er så må han stå til ansvar for sine handlinger.
Synes det er utroligt at folk de kommer så hurtigt ud igen fx Palle Sørensen han sad der i 33 år hvis jeg kan huske rigtigt og han dræbte 4 tjeneste mænd

Når du f. eks. bøjer dig fremover, bliver smerten så lidt mindre?

Rullende Øjne Hævet Øjenbryn

Dimma
Landsholdsspiller

« Svar #2: 08 Aug 2008, 18:59 »

Synes også det er alt for vildt at han kun får 4 år.
Det er jo næsten ingen straf og jeg er egentlig ligeglad meg hvor gammel han er så må han stå til ansvar for sine handlinger.
Synes det er utroligt at folk de kommer så hurtigt ud igen fx Palle Sørensen han sad der i 33 år hvis jeg kan huske rigtigt og han dræbte 4 tjeneste mænd

Det er fuldstændig ligegyldigt hvor gammel han er ja, hvis han er gammel nok til at tage stoffer, gammel nok til at gå i byen, gammel nok til at gå rundt i Aalborg midt om natten, så er han sgu også gammel nok til at stå til fuldt ansvar for sine handlinger.

Highfarm
Førsteholdsspiller

« Svar #3: 08 Aug 2008, 19:06 »

Drab eller "blot" vold med døden til følge, burde give det samme og 4 år er alt for lidt, også ligegyldigt hans alder og hvad han har lavet før af kriminalitet.

Dog vil jeg så lige indskyde at hvis man forsvarer sig selv og er uheldig at slå vedkommende ihjel vil jeg mene at det er formildende omstændigheder, men det er så ik tilfældet her.

Altid FCK
Manager

« Svar #4: 08 Aug 2008, 19:08 »

Drab eller "blot" vold med døden til følge, burde give det samme og 4 år er alt for lidt, også ligegyldigt hans alder og hvad han har lavet før af kriminalitet.

Dog vil jeg så lige indskyde at hvis man forsvarer sig selv og er uheldig at slå vedkommende ihjel vil jeg mene at det er formildende omstændigheder, men det er så ik tilfældet her.

Så kaldes det selvforsvar

Når du f. eks. bøjer dig fremover, bliver smerten så lidt mindre?

Rullende Øjne Hævet Øjenbryn

Highfarm
Førsteholdsspiller

« Svar #5: 08 Aug 2008, 19:10 »

Så kaldes det selvforsvar

Ja det er jeg klar over, men selv om man forsvarer sig selv må man jo ik bare slå en anden ihjel, men det ka ske hvis man er uheldig.

Dimma
Landsholdsspiller

« Svar #6: 08 Aug 2008, 19:15 »

Ja det er jeg klar over, men selv om man forsvarer sig selv må man jo ik bare slå en anden ihjel, men det ka ske hvis man er uheldig.

Jeg er enig i at dommen kan sænkes hvis han har ageret i selvforsvar. Men det startede med at han ville røve hans penge.

Grasshoppers
Landsholdsspiller

« Svar #7: 08 Aug 2008, 19:33 »

Det er da totalt latterligt at han kun får fire år!!
Det er så pisse let her i Danmark, man tramper en mand ihjel og får fire år..
Hold kæft hvor er det latterligt!!

Schytte
Landsholdsspiller

« Svar #8: 08 Aug 2008, 19:34 »

Et liv for et liv, den dreng skal ind på livstid. Ellers skulle han bare have sprøjten, så gør han det ikke igen.

Dimma
Landsholdsspiller

« Svar #9: 08 Aug 2008, 19:37 »

Et liv for et liv, den dreng skal ind på livstid. Ellers skulle han bare have sprøjten, så gør han det ikke igen.

Hehe, den tanke strejfer mig også. Ville bestemt ikke have noget imod det, men sådan kan man bare ikke gøre det.

Schytte
Landsholdsspiller

« Svar #10: 08 Aug 2008, 19:39 »

Nej desværre, men det burde være sådan. Og med hensyn til straffen han fik, så er da fuldstændig latterligt, at han får så lav en straf. Kan godt være han var under 18, men det er da fuldstændig ligemeget. Drengen skulle have minimum 20 år

Chakana
Manager

« Svar #11: 08 Aug 2008, 19:42 »

Ja, han skal bare have lov til at trille tommelfingre inde i en lille celle..

Arsenal Football Club

absalonsen
Gæst

« Svar #12: 08 Aug 2008, 19:44 »

Nu har kender jeg ikke så meget til sagen, men at slippe med fire år, er jo fuldstændigt absurd. Han burde spærres inde resten af livet. Er han gammel nok til at begå det, er han også gammel nok til at tage sin straf!

7kfum
Gæst

« Svar #13: 08 Aug 2008, 19:47 »

Nej desværre, men det burde være sådan. Og med hensyn til straffen han fik, så er da fuldstændig latterligt, at han får så lav en straf. Kan godt være han var under 18, men det er da fuldstændig ligemeget. Drengen skulle have minimum 20 år

Sådan fungerer det danske retssystem bare ikke. Dette kan også ses på anklagerens krav; Drab og minimum 7 års fængsel. Det skal dertil siges at anklageren, for det meste, vælger et højt krav i stedet for et realistisk bud, da det er svært at føre en sag på sidstnævnte.

Dimma
Landsholdsspiller

« Svar #14: 08 Aug 2008, 19:48 »

Kort opsummering af hvad der er sket, af hvad jeg ved af.

Efter en bytur møder Rasmus offeret ved Aalborg stadion, prøver at røve ham - det ender i slåskamp. Rasmus tramper offeret gentagne gange i hovedet, hvor efter han filmer offeret med sin telefon, for derefter at sende det videre til sine kammerater.

I mit hoved = psykopat = Livstid Smiley

Sider: [1] 2 3 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010