home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 20:11:18 RasmusA12 Blogs Rejsen gennem Portugal
I går kl. 19:15:38 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
Antal Registrerede Brugere: 23428
  0 Brugere, 553 Gæster Online.

Indlæg: 1132889 over 31376 Emner
Nyeste Bruger: fera22
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  [Stoppet] 39# En stor mands rejse i verden - Fiorentina(f. Tjekkiet - Bolton)
0 Brugere og 9 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 10 Udprint
Forfatter Emne: [Stoppet] 39# En stor mands rejse i verden - Fiorentina(f. Tjekkiet - Bolton)  (Læst 28195 gange)
Søren91
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 17# En stor mands rejse i verden - Bolton(f. Tjekkiet)
« Svar #60: 08 Aug 2008, 22:08 »

Lækkert at du skifter synsvinkel engang i mellem! Denne blog udvikler sig jo konstant Thumbs Up
Logged


KarelPoborský
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: 17# En stor mands rejse i verden - Bolton(f. Tjekkiet)
« Svar #61: 08 Aug 2008, 22:10 »

Lækkert at du skifter synsvinkel engang i mellem! Denne blog udvikler sig jo konstant Thumbs Up

Det er jeg da glad for at du synes Smiley

Jeg har bare lyst til at prøve noget helt andet! Men kan være at jeg vender tilbage til vores Venin senere;)
Logged

Tidligere kendt under navnet "Vestjyde"
Vinder af Champions Freak 2011!

KarelPoborský
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
19# En stor mands rejse i verden - Bolton(f. Tjekkiet)
« Svar #62: 08 Aug 2008, 23:06 »



Marts


Jeg har været i Bolton i lidt over tre måneder! Og hvilke tre måneder? Det er en fantastisk følelse at styre dette hold! De kæmper vildt meget for det. Starten har selvfølgelig været blandet. Under min ledelse har holdet vundet otte kampe og samtidig tabt fire, i 15 kampe.


Marts måned gælder det fem kampe. Den første hjemme mod nedrykkerne fra Stoke. En svær kamp, selvom Stoke har haft en svag sæson. En sejr var påkrævet. Og foran 27.500 vandt holdet efter en brag af en kamp med 3-1. Næste kamp, var ude mod Norwich. Et hold, som har kvaliteterne til en topplacering, men ligger i bunden. Vi fik en ny velspillet kamp, men denne gang var vi heldige med sejren på 2-0. Det var på ingen måder fortjent, men sådan er fodbold! Nogle gange går det mod en og andre gange med en.

Holdet fortsætte deres fantastiske sammenspil hjemme mod Luton, som vi slog 4-0. Efter endnu en sejr skulle vi til Wigan, for at møde rækkens tophold. Et nederlag er hvad man kan forvente! Jeg er ikke skuffet over kampen. Vi beholder nemlig stadig vores 6.plads, så vi kan da rykke op igennem playoff.

Kampe:
Stoke(h) 3-1
Norwich(u) 2-0
Luton(h) 4-0
Wigan(u) 1-2
Coventry (h) 3-2


Månedens sidste kamp var mod Coventry. Forventninger var store i omklædningsrummet. Spillerne forventede at de kunne køre dem over. Vi førte da også 3-0, men vi vandt dog kun 3-2. Jeg er dog så glad for holdet og fansene. Vi ligger godt til i toppen, men det er så tæt, at det stadig kan gå galt.

Jeg har i månedens løb fået kontrakttilbud fra de italienske klubber Udinese og Lecce samt Birmingham. Alle tre klubber fik sig et høfligt nej, da jeg forklarede dem at jeg ville få Bolton op i den bedste række og se hvad holdet kan!
« Seneste Redigering: 23 Aug 2008, 20:43 af Vestjyde » Logged

Tidligere kendt under navnet "Vestjyde"
Vinder af Champions Freak 2011!

Søren91
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 18# En stor mands rejse i verden - Bolton(f. Tjekkiet)
« Svar #63: 08 Aug 2008, 23:36 »

Lækkert at gå sat en god periode ind på kontoen! Smiley
Logged


The Red
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 18# En stor mands rejse i verden - Bolton(f. Tjekkiet)
« Svar #64: 08 Aug 2008, 23:38 »

Spændende blog, helt bestemt! Niveauet er flot og bloggen er ligetil at læse, rigtig flot Smiley
Logged

AaB - Liverpool

Følg min blog i blogkonkurrencen
Pride & Passion

KarelPoborský
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: 18# En stor mands rejse i verden - Bolton(f. Tjekkiet)
« Svar #65: 08 Aug 2008, 23:45 »

Lækkert at gå sat en god periode ind på kontoen! Smiley

Ja, 4 sejre i 5 kampe er absolut godkendt!

Spændende blog, helt bestemt! Niveauet er flot og bloggen er ligetil at læse, rigtig flot Smiley

Jeg takker for de fine ord Smiley
Logged

Tidligere kendt under navnet "Vestjyde"
Vinder af Champions Freak 2011!

KarelPoborský
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
20# En stor mands rejse i verden - Bolton(f. Tjekkiet)
« Svar #66: 09 Aug 2008, 15:33 »



De sidste kampe


Vi nærmede os afslutningen på sæsonen. Vi manglede seks kampe. Seks kampe, som helst skulle vindes, hvis vi ville direkte op i Premier League. Sådan skulle det bare ikke gå.

April månedens første kamp var ude mod Preston. Et hold, som ligesom os, var med i toppen. En kamp, hvis vi vandt, ville give os en mindre konkurrent i toppen forhåbentligt. Det startede skidt, boksspilleren Neil Mellor udnyttede et kæmpe forsvarsskiks i starten af kampen og vi skulle helt hen imod slutningen, før vi scorede. Kevin Davies var manden bag målet. Et point i Preston var sådan set godkendt.


Næste kamp var hjemme mod Plymouth. Det hele startede som lyn og torden og jeg havde knap nok fundet mig til rette, før vi scorede, men dommeren dømte fejlagtig offiside. Heldigvis kom vi foran, men få minutter før slutfløjtet udlignede de. Skulle det være en ny skuffelse? Jeg smed Tope Obadeyi  på banen og på hans første eller anden boldberøring scorede han og vi havde vundet. Det var en kæmpe lettelse.

Næste forhindring mod topplaceringen var Nottingham Forest. Og det blev en forhindring. Vi fik aldrig spillet til at hænge sammen, så fortjent at vi tabte med 1-2. Sheffield United blev ugen efter besejret i en virkelig kedelig kamp med 3-2. På daværende tidspunkt så det hele godt ud for placeringen i toppen.

Derby ude var vores anden sidste kamp. En kamp, som skulle vindes. Vi lå på 5. pladsen, med to point ned til syvende eller ottende pladsen. Og nerverne havde vi. Vi kom bagud efter 19 minutter, da vores ellers fremragende målmand Tom, kiksede på det grove og vi var bagud resten af halvlegen. På syv gyldne minutter i anden halvleg scorede Vaz Te to gange og mere skete der ikke i kampen.

Sidste kamp, hjemme mod Cardiff. En kamp, der skulle vindes hvis vi ville være sikre på at få en playoff plads. Men ligesom i Nottingham fik vi ikke spillet til at hænge sammen. Det fik Cardiff heller ikke og vi så skulle der et straffe til i slutningen af anden halvleg til at afgøre kampen til vores fordel.



Det er fantastisk. Da jeg overtog klubben, befandt den sig på 9. pladsen og med ni-ti point til en playoff-plads. Vi endte på en overraskende 3. plads. Man kan ikke være mere end stolt af disse drenge.

De sidste kampe:
Preston(u) 1-1
Plymouth(h) 2-1
Nottm. F.(u) 1-2
Sheff. Utd(h) 3-2
Derby(u) 2-1
Cardiff(h) 1-0


Pressen har spekuleret i min fremtid. Klubber som Real Madrid, Sparta Praha, Tottenham og Bayern har diskuteret deres trænere og pressen har sat mig i forbindelse med dem. Jeg vil ikke for alt i verden væk fra denne klub endnu. Jeg vil opbygge noget med dem!

Men nu skal vi spille Playoff.

« Seneste Redigering: 23 Aug 2008, 20:43 af Vestjyde » Logged

Tidligere kendt under navnet "Vestjyde"
Vinder af Champions Freak 2011!

KarelPoborský
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
21# En stor mands rejse i verden - Bolton(f. Tjekkiet)
« Svar #67: 09 Aug 2008, 16:08 »



Semifinalen:


Vi trak Wolves. Et hold som vi tidligere har slået. Kampene fandt sted med få dages mellemrum og vi startede heldigvis på udebane.

Jeg havde bare sagt til gutterne at de skulle sørge for at score det meget vigtige udebanemål. 25 minutter spillet og vores portugisiske stjerne Vaz Te havde bragt os foran. Vi styrede kampen. Wolves kom ikke frem til en eneste regulær chance og så hjalp det ikke for dem at vores Stephen Elliot øgede føringen. Anden halvleg var knap nok startet inden Vaz Te scorede endnu engang, inden Wolves ved Daniel Jones reducerede. Mod slutningen af kampen kom de bedre med og overtog spillet. De burde have scoret endnu engang, men i stedet for det, så scorede Vaz Te for tredje gang og sikrede en glimrende udgangspunkt til returen.
Semikampene:
Wolves(u) 4-1
Wolves(h) 2-2

Anden kamp skulle bare overstås. Det burde ikke kunne gå galt! Men allerede efter tre minutter scorede de på straffe. Og resten af halvlegen havde de kontrol over. De havde bare glemt hvor farlig Vaz Te er og i løbet af de sidste fem minutter af halvlegen havde han scoret og lagt op til et mål. I anden halvleg udlignede de dog til 2-2, men det havde ingen betydning! Vi var i finalen med 6-3 samlet.
« Seneste Redigering: 23 Aug 2008, 20:43 af Vestjyde » Logged

Tidligere kendt under navnet "Vestjyde"
Vinder af Champions Freak 2011!

Nyysted
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 20# En stor mands rejse i verden - Bolton(f. Tjekkiet)
« Svar #68: 09 Aug 2008, 16:36 »

Flot blog! Rigtig flot Smiley

Hvor kommer du fra i vestjylland? Opstemt
Logged

I ain't playin', nigga

KarelPoborský
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
22# En stor mands rejse i verden - Bolton(f. Tjekkiet)
« Svar #69: 09 Aug 2008, 16:58 »



Finalen!


Queens Park Rangers - Bolton Wanderers


1. 4.00 X. 3.00 2. 1.80


Startopstillinger:


Queens Park Rangers:


R. Cerny

F. Mattione - C. Barker - F. Hall - D. Delany

L. Antonini - J. Stewart - G. Mahon(c) - B. Failhaber

M. Bent - G. McSheffrey


Bolton Wanderers:


T. Krul

N. Hunt(c) - C. Berra - A. Meite - G. Cahill

L. Kalouda - F. Maumba - L. Gargula - M. Taylor

S. Elliot - R. Vaz Te


Mandag d. 25. maj 2009 kl. 15.00 startede kampen på Wembley. Modsat alle forudsigelser var det Queen Park, som lagde bedst ud. Deres spil stod i chancer, men vi skulle vente helt til 18. minut før de kom foran. Det var tilgengæld et bragt mål af Marcus Bent. Der skulle ikke gå mere end ti minutter, før den var gal igen ned i Bolton forsvaret. Igen var det Marcus som scorede og nu førte Queen Park med hele to mål. Karel Poborsky var rasende og fjerdedommeren var nødt til at sætte ham på plads. Heldigvis for ham og holdet scorede Stephen Elliot lige før pausen, hvilket nok medførte at skideballen ikke var så stor i omklædningsrummet.

Men en skideballe måtte de have fået, for allerede kort inde i anden halvleg udlignede Ricardo Vaz Te tæt under mål. En bold Cerny burde have taget, men han gjorde det ikke og alle Bolton spillere og fans brød ud i jubel.


Damien Delany kastede sig i en tackling med knopperne forrest på Kalouda og fik dermed matchordre. En voldsom tackling, hvor han fortjent fik sit andet gule kort. Med en mand i overtal begyndte det at se lysere ud for Bolton. Men kampen gik i stå, de sidste 20 minutter foregik spillet på midten med meget få chancer til hvert hold. I overtiden begik Benny Failhaber et tåbeligt frispark og fik dermed sit andet gule kort, og måtte ligesom holdkammeraten Damien forlade banen, for alle andre.

Den forlængede spilletid startede og Steven Fletcher udnyttede at de var to mænd mere på banen. Nu førte Bolton 3-2 efter at have været bagud med 0-2.
Ricardo Vaz Te afgjorde senere kampen til Boltons fordel, som foran 90.000 kunne fejre oprykningen til Premier League.

Vi fik efter kampen kommentar fra både tabernes og vindernes manager:

”Sejren er fuldt fortjent over sæsonen synes jeg. Vi startede godt nok elendigt og kommer bagud 0-2, men vi kæmper os tilbage i kampen. Vi får dog også lidt hjælp af dommeren, men jeg tror at vi havde vundet uden den. Det her var ikke noget jeg havde drømt om, da jeg overtog Bolton. Men nu skal vi fejre sejren,” kom det fra Bolton manager, Karel Poborsky

”Jeg er dybt skuffet over dagens kamp. Udover at vi førte 0-2 og de kom tilbage er hvad det er. Men at de skal have den hjælp af dommeren er helt grotesk. De overså jo et eller to straffespark. Men vi skal bare tilbage og kæmpe for oprykning i næste sæson, andet er der jo ikke at gøre,” lød det fra O.P.R manager Luigi de Canio

Queens Park Rangers - Bolton Wanderes 2-4 (2-1) 2.2
  18. 1-0 Marcus Bent
  28. 2-0 Marcus Bent
  42. 2-1 Stephen Elliot
  51. 2-2 Ricardo Vaz Te
  91. 2-3 Stephen Fletcher
109. 2-4 Ricardo Vaz Te

Rødt kort: Damien Delany(65) og Benny Failhaber(90)
89.900 så kampen på Wembley.
« Seneste Redigering: 23 Aug 2008, 20:44 af Vestjyde » Logged

Tidligere kendt under navnet "Vestjyde"
Vinder af Champions Freak 2011!

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 20# En stor mands rejse i verden - Bolton(f. Tjekkiet)
« Svar #70: 09 Aug 2008, 17:05 »

Kunne ikke lade være med at tænke 'Yes' da, du vandt play-off. Du skriver rigtig godt. Man sætter sig let ind i situationerne!
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

KarelPoborský
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: 20# En stor mands rejse i verden - Bolton(f. Tjekkiet)
« Svar #71: 09 Aug 2008, 17:08 »

Flot blog! Rigtig flot Smiley

Hvor kommer du fra i vestjylland? Opstemt

Jeg takker. Dejligt at høre.
Jeg kommer fra Lemvig, hvorfor?

Kunne ikke lade være med at tænke 'Yes' da, du vandt play-off. Du skriver rigtig godt. Man sætter sig let ind i situationerne!

Haha, det var også vildt dejligt at rykke op! Men de næste dage vil der ikke komme så mange updates pga. fødselsdag og sådan.

Men dejligt at høre at du synes jeg skriver godt.
Logged

Tidligere kendt under navnet "Vestjyde"
Vinder af Champions Freak 2011!

KarelPoborský
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
23# En stor mands rejse i verden - Bolton(f. Tjekkiet)
« Svar #72: 09 Aug 2008, 19:36 »



Sommeren 1. del


Sommeren startede blødt, og en morgen i slutningen af juni ringede min bestyrelsesformand Phil Gartside mig op, og jeg fik den glædelige nyhed at vores stadion vil blive udvidet med hele 7000 pladser. De forventer at det vil tage tre måneder at få bygget og en del af den sydlige tribune vil være lukket i perioden.

Ricardo Vaz Te blev kåret som årets spiller af fansene. Helt fortjent i mine øjne. Han lavede 18 mål i 40 ligakampe for os, og han var meget vigtig for vores spil. Dejligt at de er enige med mig.
Samtidig med det var jeg til møde med bestyrelsen angående næste sæsons forventninger. Jeg mente at jeg med de rigtige forstærkninger sagtens kan ende i midten af tabellen. Det blev de glade for har givet mig en ordentlig stor pose penge.

Jeg glæder mig også til at Eduardo Ratinho kommer til os fra Corinthians. En spiller som vi allerede sikrede os i vinters. En stærk spiller, som i den forgangne sæson var udlejet til franske Toulouse, hvor han var mere eller mindre fast mand. Han blev købt til startopstillingen og er stadig tiltænkt en plads i den!
« Seneste Redigering: 23 Aug 2008, 20:44 af Vestjyde » Logged

Tidligere kendt under navnet "Vestjyde"
Vinder af Champions Freak 2011!

Søren91
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 22# En stor mands rejse i verden - Bolton(f. Tjekkiet)
« Svar #73: 09 Aug 2008, 22:32 »

WOW et comeback Shockeret Du skriver jo ret godt, og jeg følger trofast med. Lækkert med oprykning til PL Thumbs Up Keep it up!
Logged


KarelPoborský
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
24# En stor mands rejse i verden - Bolton(f. Tjekkiet)
« Svar #74: 09 Aug 2008, 22:40 »



Sommeren 2. del


Transfers:



Vi har købt Tamás Priskin fra Watford for under £4 Mio. En stærk angriber, som vi kan få brug for i ligaen. Han lavede hele 26 mål i 42 ligakampe i Coca-Cola Championship. Han har en fremragende teknik og er skarp foran mål. Han arbejder også godt for holdet og han vil løbe for bolden, hvilket er noget vi har brug for i den kommende sæson! Et godt køb synes jeg selv. Han har spillet 13 landskampe og scoret 5 mål for Ungarn i en alder af 22.

Den 26 årige midtbanegeneral Steve Sidwell fra Aston Villa skifter til os med omgående virkning. Han er en spiller som arbejder fra første minut til sidste minut af kampen lige meget om man er bagud med flere mål. En spiller som skal ind og skabe lidt stabilitet på holdet. Jeg er beæret over at det er lykkedes os at hente ham! Han har stadig debuten for det engelske landshold til gode, lad ham få den i Bolton trøjen.

Starten af august hentede vi en ny venstre back. En spiller som var skadet i meget af sidste sæson, og af den grund var hans pris halveret. Vi slog til og købte ham. Det er for resten Marco Pisano fra Palerma. En stærk italiensk backspiller, som ikke rigtig har nogle store svagheder. Han er købt ind til bredden.

Den sidste spiller som blev hentet var Adailton fra Santos. En stærk forsvarsspiller, som jeg forventer kan blive fast mand for os i løbet af nogle måneder. Dejligt indkøb. Han var faldet meget i pris og så siger man ikke nej til den slags spiller.

Robert Sissons har forladt os til fordel for Southend. En spiller vi lod gå for inden penge, da jeg ikke ser nogen fremtid i ham.

Transfers ind:
Eduardo Ratinho, Corinthinas
Tamás Priskin, Watford
Steve Sidwell, Aston Villa
Marco Pisano, Palermo
Adailton, Santos

Transfer ud:
Robert Sissons, Southend
« Seneste Redigering: 23 Aug 2008, 20:44 af Vestjyde » Logged

Tidligere kendt under navnet "Vestjyde"
Vinder af Champions Freak 2011!

Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 10 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010