home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 10:26:46 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23456
  0 Brugere, 1219 Gæster Online.

Nyeste Bruger: godrejkokapet
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Uddannelses tråden
0 Brugere og 11 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 ... 6 Udprint
Forfatter Emne: Uddannelses tråden  (Læst 13275 gange)
plutonium
Manager

Sv: Uddannelses tråden
« Svar #15: 05 Aug 2008, 14:15 »

Jeg går i 3.g, når vi starter op d. 13. Jeg har naturvidenskabelig linie, med Mat A, Bio B og Kem B. Opgraderer både kemi og biologi til A, og så skal jeg efter 3.g have et Fysik B kursus, da det er et krav for at komme ind på medicinske uddannelser.

Efter gymnasiet begynder jeg (forhåbentlig) på Landbohøjskolen (tror det staves sådan) hvor jeg vil uddannes til dyrlæge. Efter 5 års læsning skal jeg have 2 års praktik, og så er jeg klar til arbejdsmarkedet i en alder af 25  Opstemt

Har altid villet være dyrlæge, og interesserer mig vildt meget for dyrepsykologi/adfærd. Så det er det naturlige valg for mig  Wink

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Fynbo
Odds-hjælper
*

« Svar #16: 05 Aug 2008, 14:20 »

Jeg har afsluttet HG2 ... Og søger nu bare efter en elev plads ... Thumbs Up

Dimma
Landsholdsspiller

« Svar #17: 05 Aug 2008, 14:38 »

Jeg har afsluttet HG2 ... Og søger nu bare efter en elev plads ... Thumbs Up

Hvorhenne? Tunge

JimmyGP
Manager

« Svar #18: 05 Aug 2008, 14:39 »

Jeg afsluttede HHX tilbage i 2006 og jeg er pt. igang med at læse til pædagog på Jelling Seminarium.. Jeg har gennemført de 2 første semestre, hvor en 3 måneders praktik blev mere end godkendt samt en førsteårsprøve, som blev bestået med et 10-tal.. I går begyndte jeg så i praktik igen (i en vuggestue) og der skal jeg være der det næste halve år.. jeg får i øvrigt løn i stedet for SU i perioden..

Så er der kun 2½ år igen.. Wink

EDIT: Og ja det er en stor hønsegård, men det er sgu fedt alligevel.. Jeg har lært at leve med de fordomme, som der er i faget overfor mænd.. Men jeg er ligeglad for jeg ved at jeg kan gøre en forskel og børnene er glade for de steder jeg har været.. Det har forældrene og mine kollegaer i øvrigt også.. Det er et fedt felt at arbejde indenfor og man får sgu så meget tilbage.. det kan klart anbefales.. Thumbs Up

EDIT2: Jeg har iøvrigt også gennemført 9. & 10. klasse.. Wink

- Veni, vidi, vici -

Cencur
Manager

« Svar #19: 05 Aug 2008, 14:44 »

Mangler sidste år på HHX, hvorefter turen går imod København og Journalist højskolen, hvor jeg skal til optagelsesprøve. Har spansk, engelsk, tysk og snakker flydende dansk og svensk, så jeg satser på at være sportsjournalist, ligesom II-Ronaldo-II, i enten Spanien, England eller Tyskland!

"I can resist everything except temptation."
- Igennem ild og vand for Brøndby IF.

Gosser
Manager

« Svar #20: 05 Aug 2008, 14:49 »

Jeg skal i gang med tredje og sidste år på HHX, og derefter har jeg - pt. - ingen anelse om, hvad jeg skal lave. Til den tid er jeg heldigvis kun 18 år, så det er ikke fordi jeg har 'travlt'. Ville dog være rart at have en idé om det, og mon ikke jeg får det, i det kommende år.

Dimma
Landsholdsspiller

« Svar #21: 05 Aug 2008, 14:58 »

Jeg skal i gang med tredje og sidste år på HHX, og derefter har jeg - pt. - ingen anelse om, hvad jeg skal lave. Til den tid er jeg heldigvis kun 18 år, så det er ikke fordi jeg har 'travlt'. Ville dog være rart at have en idé om det, og mon ikke jeg får det, i det kommende år.

Står i nøjagtig samme situation som dig.. Synes det er lidt irriterende at vide der kun er 1 år tilbage, før man da skal have besluttet sig nogenlunde. Men håber på at man kan få noget vejledning, som kan praje mig hen på noget.

Fynbo
Odds-hjælper
*

« Svar #22: 05 Aug 2008, 15:03 »

Dimma
Landsholdsspiller

« Svar #23: 05 Aug 2008, 15:08 »

I Odense Thumbs Up

crazy

Jeg mente hvor du gerne ville have en læreplads. Altså hvad vil du gerne have som job?

Fynbo
Odds-hjælper
*

« Svar #24: 05 Aug 2008, 15:19 »

crazy

Jeg mente hvor du gerne ville have en læreplads. Altså hvad vil du gerne have som job?

Som Salgsassistent  Thumbs Up

CR9
Landsholdsspiller

« Svar #25: 05 Aug 2008, 15:22 »

Nej okay. Hvad skal du så igang med nu? Smiley

Skal i 2.g efter sommerferien.  Thumbs Up

Beee
Førsteholdsspiller

« Svar #26: 05 Aug 2008, 18:14 »

skal i gang som Datatekniker her den 11 august.. skal nok blive spændene, se om man kan finde ud af det jo..

Altid FCK
Manager

« Svar #27: 05 Aug 2008, 23:43 »

Jeg afsluttede HHX tilbage i 2006 og jeg er pt. igang med at læse til pædagog på Jelling Seminarium.. Jeg har gennemført de 2 første semestre, hvor en 3 måneders praktik blev mere end godkendt samt en førsteårsprøve, som blev bestået med et 10-tal.. I går begyndte jeg så i praktik igen (i en vuggestue) og der skal jeg være der det næste halve år.. jeg får i øvrigt løn i stedet for SU i perioden..

EDIT: Og ja det er en stor hønsegård, men det er sgu fedt alligevel.. Jeg har lært at leve med de fordomme, som der er i faget overfor mænd.. Men jeg er ligeglad for jeg ved at jeg kan gøre en forskel og børnene er glade for de steder jeg har været.. Det har forældrene og mine kollegaer i øvrigt også.. Det er et fedt felt at arbejde indenfor og man får sgu så meget tilbage.. det kan klart anbefales.. Thumbs Up

Godt valg synes det er lækkert at høre at så mange vælger job på hvad i har lyst til fremfor hvor meget i tjener

Når du f. eks. bøjer dig fremover, bliver smerten så lidt mindre?

Rullende Øjne Hævet Øjenbryn

Zone 43
Manager

« Svar #28: 05 Aug 2008, 23:53 »

Jeg har, ligesom Fynbo, afsluttet HG denne sommer, og leder efter en elevplads, når jeg da kan løsrive mig fra FM mm. Wink
Det bliver indenfor noget forretning - og gerne noget med sport (Nogen der sagde e-gaming? Opstemt). Har fundet lidt, som jeg skal have søgt på, men jeg er sgu ikke go' til at skrive ansøgninger Skuffet

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.

N17
Manager

« Svar #29: 05 Aug 2008, 23:55 »

Mangler sidste år på HHX, hvorefter turen går imod København og Journalist højskolen, hvor jeg skal til optagelsesprøve. Har spansk, engelsk, tysk og snakker flydende dansk og svensk, så jeg satser på at være sportsjournalist, ligesom II-Ronaldo-II, i enten Spanien, England eller Tyskland!

Jeg har tit overvejet at tage uddannelse inden for journalistik, men ved ikke rigtig om det kommer længere. Jeg har kun engelsk, og har ikke overvejet at gå meget længere pt. Så det bliver svært, men jo ikke umuligt, og det er jo ikke umuligt at komme ind på journalisthøjskolen .

Har selv arbejdet som pædagogmedhjælper alt for længe efterhånden(februar 2002 mener jeg(startede det sted jeg er nu som aktivering, jaja, var doven), så må give dig ret i, at det er et super fedt job, men der er bestemt også negative sider, såsom forældre der bare ikke kan styre deres temperament, men det kan man godt tage med, når man får så mange positive oplevelser udover Smiley

Efterhånden nærmer jeg mig, at kunne tage uddannelsen på meritten, så overvejelserne er efterhånden igang om man skulle tage den, men lysten til at sidde på skolebænken har været væk siden jeg gik ud af folkeskolen. Har dog taget et par HF fag(Dansk, samfundsfag, datalogi, billedkunst)

Godt valg synes det er lækkert at høre at så mange vælger job på hvad i har lyst til fremfor hvor meget i tjener

Ja, men nu er det job tilgengæld også EKSTREMT underbetalt!

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

Sider: 1 [2] 3 4 ... 6 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010