home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23289
  0 Brugere, 482 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: hennry176
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrence FM2008
| | | | |-+  Étendue
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 11 Udprint
Forfatter Emne: Étendue  (Læst 34122 gange)
Zulue
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Étendue
« Svar #30: 03 Aug 2008, 15:17 »

       POLITIKEN.DK
    » Tilgang

Mens der så småt blev hentet flere og flere forholdsvist små spillere i hovedstaden, udeblev den manager alle
egentligt gik og ventede på. Oskar Enemark forblev førsteholdsleder, og i FC København virkede de til, at være en del mere sikre end holdets fans var. Flemming Østergaard sagde til TV 2-Sporten, at hvis de ikke kunne finde en leder, kunne de jo ikke ansætte en og understregede samtidig at der var god tid til sæsonstart, og lovede at lede videre.
En uge efter de to første indkøb, hentede man et af finsk fodbolds største talenter. En spiller, der eftersigende både kan spille begge kanter og angriberpositionen, blev hentet for den nette sum af lige over 2 millioner danske kroner. Mika Äaritalo er manden der blev hentet, og den 22-årige udtalte til FCKs officielle hjemmeside, at han var glad for at få chancen i FCK og håbede at gøre det godt.
Dagen efter blev Costa Rica-landsholdsspilleren Marvin Angulo hentet. Angulo, der tidligere spillede for Herediano i hjemlandet bliver beskrevet af Politikens kilder, som en offensiv back, med et enormt potentiale – kunne minde lidt, om en ung Roberto Carlos. Det bliver spændende at se, hvad Angulo kan udrette overfor Pospech og Kvist på højrebacken, men det forventes at Pospech bevarer sin plads som førstevalg.

Derefter gik der yderligere en uge, inden der skete nyt i København. Der blev gang på gang lagt låg på manager-snakken og de øverste i FC København-ledelsen forsikrede om, at der ved sæsonstart var hentet en ny manager. Med 2 dage til sæsonstart, alle venskabskampe fuldt – og flot – overstået, stod Oskar Enemark stadig som førstevalg til sæsonen, noget som FCK-fansne stadig ikke var tilfredse med.

Et lille plaster på såret blev hentet, da fløjen Birkir Bjarnason blev hentet, af sin norske klub Viking. Dermed står FCK med et noget bredere hold end da Ståle Solbakken forlod klubben, men stadig uden en reel manager.
Det så dog ikke ud til at have betydning for holdets præstation i venskabskampene, hvor Oskar Enemark stod for ledelsen af holdet. Holdet startede ved Albi i Frankrig, hvor lokalholdet Albi tog imod de danske mestre. Den ny angriber, Cesar Santin, fik en fantastisk start på sin FC København-karriere, da han efter blot ét minut gjorde det til 0-1. Junior gjorde det til 0-2 efter 5 minutter og lukkede kampen efter 11 med sin scoring til 0-3 til FCK. Kampen endte 3-1, hvor resten af kampen var en kedelig forestilling.
Derefter tog FCK videre til Créteil, hvor holdet US Creteil FL ventede. Endnu engang startede FCK som lyn og torden, men denne gang var det Junior der bragte holdet foran tidligt. Efter blot 2 minutter åbnede den tidligere OB-spiller målscoringen og efter 19 minutter fortsatte Junior sin fine sæsonstart, da han med et ekstra mål gjorde det til 0-2. Et selvmål og en kanonkugle fra Wurtz endte kampen 0-4.
Efter storsejren var det tid til US Boulogne, et hold der på papiret egentligt ikke burde have givet FC København modstand. Junior lavede hattrick i en kamp der endte 3-3, og hvor FCKs eneste lyspunkt var netop Junior, der med 7 mål i 3 kampe startede forrygende.

Sidste venskabskamp ventede lidt mere modstand, i form af RC Strasbourg. FCK spillede forrygende, men målene udeblev, og det var først efter at de franske modstandere havde bragt sig foran 2-0, at Cesar Santin kunne reducere til 2-1 og lukke venskabskampene i denne omgang.
FCKs næste kamp er i UEFA Cuppen hvor EB/Streymur venter, en kamp, der – med eller uden ny træner – ikke burde give københavnerne store problemer. 
« Seneste Redigering: 04 Aug 2008, 14:12 af Zulue » Logged

Zulue
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Étendue
« Svar #31: 04 Aug 2008, 00:14 »

       POLITIKEN.DK
    » Nordmand tilbage i dragten

Eftersom
det danske hold FC København endnu ikke har fundet den rette manager, bliver den nye og midlertidige ledelse nødt til at fortsætte med at levere indkøb.
De sidste par uger har vi set middelmådige spillere og talenter præsenteret på FC Københavns hjemmeside, men da Flemming Østergaard meldte om pressemøde og ordene ”ikke en ny manager i denne omgang” var der lagt i kakkelovnen til en stor spiller.

I 2004 kom han til klubben, men blot et år senere havde den dengang 24-årige Magne Hoseth hjemve, og på trods af, at han var elsket af PARKEN og dets hjemmepublikum, flyttede nordmanden tilbage til de trygge rammer i Norge. Men nu er Hoseth åbenbart modnet og klar til at prøve, hvad han selv kalder for Skandinaviens Bedste Klub.
”Det var bestemt ikke villigt at jeg skiftede fra København i 2005, men jeg blev nød til det. Nu føler jeg mig modnet, jeg kender byen og jeg føler mig rigtig godt tilpas her, i hvad jeg mener – ikke blot er Danmarks – men også Skandinaviens bedste klub. Så det er selvfølgelig ære, at klubben stadig vil have mig og jeg glæder mig til igen at spille her, og møde nogle nye holdkammerater og spille noget fodbold” sagde Hoseth til Danmarks-pressen, der i dagens anledning var mødt forholdsvist talstærkt op.

Magne Hoseth skiftede fra Molde til FC København, for 13 millioner danske kroner. Da han i sin tid skiftede Norge ud med Danmark var det for 14 millioner danske kroner, så den norske landsholdsspiller, med 28 landskampe på cv’et, er faldet i værdi på sine to sæsoner væk fra det danske.


Logged

Dau
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Étendue
« Svar #32: 04 Aug 2008, 00:16 »

Nu er du tilbage til den traditionelle stil, og jeg føler mig underholdt denne gang. Din tekst er fin, og layoutet er som det skal være. Hvis du nød at skrive den tidligere stil, har du så i tankerne at fusionere disse stilarter? Tror sagtens det kunne lade sig gøre!

Held og lykke med bloggen fremover, vil læse med Smiley
Logged

Rolig nu, pust ud, træk vejret..

GHERTESTEAS
Gæst
 
Sv: Étendue
« Svar #33: 04 Aug 2008, 00:17 »

Klasse køb, Magne er fantastisk!

Men hvor ved du fra, hvad han kostede FCK dengang i 2004?
Logged

N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Étendue
« Svar #34: 04 Aug 2008, 00:18 »

Super blog nu. Det er meget bedre... Men dermed ikke sagt, at de to updates fra første side ikke kunne smides ind sådan indimellem
Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

Zulue
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Étendue
« Svar #35: 04 Aug 2008, 00:18 »

Nu er du tilbage til den traditionelle stil, og jeg føler mig underholdt denne gang. Din tekst er fin, og layoutet er som det skal være. Hvis du nød at skrive den tidligere stil, har du så i tankerne at fusionere disse stilarter? Tror sagtens det kunne lade sig gøre!

Held og lykke med bloggen fremover, vil læse med Smiley

Meget glad for din kommentar.
Ja, jeg har i tankerne at prøve samme stil af endnu engang, og også i denne blog, men jeg skal have den rigtige forbindelse at gøre det i, inden jeg kaster mig ud i det.

Tusinde tak. Smiley
Logged

Zulue
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Étendue
« Svar #36: 04 Aug 2008, 00:21 »

Klasse køb, Magne er fantastisk!

Men hvor ved du fra, hvad han kostede FCK dengang i 2004?

Der står inde i hans historik at han kostede 14 millioner Shockeret Er det ikke rigtigt, eller hvad? Wink
Super blog nu. Det er meget bedre... Men dermed ikke sagt, at de to updates fra første side ikke kunne smides ind sådan indimellem

Så, updatesne ville stadig kunne fungere med denne stil?
Logged

GHERTESTEAS
Gæst
 
Sv: Étendue
« Svar #37: 04 Aug 2008, 00:22 »

Der står inde i hans historik at han kostede 14 millioner Shockeret Er det ikke rigtigt, eller hvad? Wink
Så, updatesne ville stadig kunne fungere med denne stil?

Ved det ikke, vil selv gerne vide det. Tror ikke det er rigtigt, omend en spiller af ahns klasse, ville være det værd i dag. Men den gang var en transfer på 14 millioner ekstrem i Danmark, jo Smiley
Logged

vondracek
Gæst
 
Sv: Étendue
« Svar #38: 04 Aug 2008, 13:37 »

Hvilken fantastisk blog du har kørende, Oskar. Helt klart én af dem, der imponerer mig mest for tiden. Dine billeder er af virkelig god kvalitet, og det skriftlige er også på et imponerende højt niveau. Fortsæt det flotte stykke arbejde, og du vil, når måneden er omme, imo være stor kandidat til at vinde en award.

EDIT: Send mig også lige et par screenshots af Miral Samardidzic og Magne Hoseth ;-)
Logged

Nolte
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Étendue
« Svar #39: 04 Aug 2008, 14:03 »

Har en lille rettelse. Han hedder faktisk Miral Samardzic og ikke Samardidzic Smiley

KUTGW Oskar (:
Logged

Niko
Gæst
 
Sv: Étendue
« Svar #40: 04 Aug 2008, 14:06 »

Flot blog uden tvivl, men du har sjusket lidt, bl.a. ved den første update på side 3. Oppe i toppen står der at Solbakken stopper i FCK - og det har en vel gjort.

Jeg er sikker på at bloggen nok skal blive god og lang, og jeg ser naturligvis mesterskabet komme til Parken igen.
Logged

Zulue
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Étendue
« Svar #41: 04 Aug 2008, 14:14 »

Har en lille rettelse. Han hedder faktisk Miral Samardzic og ikke Samardidzic Smiley

KUTGW Oskar (:

Tak Nolte. Smiley

Flot blog uden tvivl, men du har sjusket lidt, bl.a. ved den første update på side 3. Oppe i toppen står der at Solbakken stopper i FCK - og det har en vel gjort.

Jeg er sikker på at bloggen nok skal blive god og lang, og jeg ser naturligvis mesterskabet komme til Parken igen.
Ja, det en regulær fejl, det er for dårligt. Smiley

Jeg skal se hvad jeg kan gøre, men jeg vil ikke love noget. Smiley

Logged

Zulue
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Étendue
« Svar #42: 04 Aug 2008, 14:17 »

Logged

Zulue
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Étendue
« Svar #43: 04 Aug 2008, 15:18 »

       POLITIKEN.DK
        » Magnifique!
   
Med venskabskampene fornemt overstået for FC Københavns vedkommende, nærmede sæsonstarten sig. Uden manager gik holdet ind mod EB/Streymur, holdet fra Færøerne, der ikke forventedes at kunne yde megen modstand, mod københavnerne. Det var et københavnsk hold i en superopstilling, hvor man især forventede meget af frontduoen Santin-Junior, der havde tryllebundet FCKs fans under venskabskampene.

Kampen startede i et lidt for højt tempo, til at det færøske hold kunne følge med. Efter 12 minutter havde københavnerne domineret, og efter flot sammenspil af Santin og Ailton fik man hjørnespark – et hjørnespark, som den nye viceanfører Ulrik Laursen stangede i kassen.
11 minutter var den ene del af den brasilianske duo på banen. Cesar Santin blev stukket flot i dybden af nytilkomne Thomas Kristensen, der – lidt mere anonymt end sine brasilianske holdkammerater – også har fået en fornuftig start i hovedstaden, og udplacerede målmanden iskøligt.
FCK sad på spillet kampen igennem, og lod ikke mange chancer falde ned til Peter Foldgast og co. Overtaget i kampen var ikke helt så stort som overtaget på måltavlen, men med to scoringer af Junior på 3 minutter, lukkede FCK kampen. Kampen endte 0-5 på Færøerne, Pospech nettede sidst.

Blot tre dage efter UEFA Cup-kampen blev SAS Ligaen skudt i gang. SønderjyskE tog imod FC København – endnu engang mødte FCK en svag modstander, og sejren skulle vise sig at være yderst overkommelig.

Junior var nok engang på pletten efter en halv times tid, på oplæg af Hutchtinson – Thomas Kristensen udbyggede føringen og Junior lukkede og slukkede selv, så efter en times spil var FCK foran 3-0. SynderjyskE reducerede, men ingen kunne pille ved en flot debutsejr til Oskar Enemark.
Igen blot tre dage senere, var FCK tilbage i hovedstaden, hvor et skarp Randers-hold ventede hjemmeholdet. Kampen var yderst chanceløs, præget af to solide defensiver og et Randersmandskab, der virkede ganske tilfredse med et enkelt point, frem for at gamble sig frem til alt eller intet. Der skulle gå 84 minutter inden Santin fik kæmpet sig frem til et straffespark, og som en ægte angriber tog Santin sig selv af det og blev matchvinder. Tre point yderligere til FC København, og det begynder at se ud til, at der ikke bliver brug for en ny manager, lige pt. i hvert fald.
De obligatoriske tre dage skulle der gå, inden PARKEN igen var fyldt – sæsonens hidtidige overraskelse, AGF, havde med 2 sejre over henholdsvis Vejle og Sønderjyske erhvervet sig maksimum point, ligesom FCK. Derfor var det et topopgør, som ventede PARKEN – desværre fik vi aldrig storspil at se, men blot et FCK-hold i kontrol og et passivt AGF-mandskab, der uden de store chancer og en god målmandspræstation af Steffen Rasmussen, så ud til at være tilfredse med 1 point. Det fik de ikke engang, da endnu en 1-0 sejr blev hentet ind. Denne gang var det topscorer-Junior, der nok engang var på pletten og sikrede tre vigtige point i mesterskabskampen og samtidig sørger for at Enemark har hentet maksimum point i sine tre første kampe.

Tilbage i UEFA Cuppen ventede det færøske hold Enemark og co., og det var et københavnsk hold, der på trods af en 5-0-føring i bagagen, stod godt til at avancere. Alligevel stillede de op i næsten stærkeste formation, hvilket også gav udbytte. Junior gjorde det til 1-0 efter flot sammenspil med Oscar Wendt, Hjalte Nørregaard udbyggede mens indskiftede Nordstrand lukkede kampen og sendte FCK komfortabelt videre. 8-0 blev det samlede resultat, imponerende nok, men skal der gøres status over Enemarks første 5 kampe i København, blev det overraskende nok til 9 ud af 9 mulige i ligaen og sikker sejr i UEFA Cuppen.



Logged

Zulue
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Étendue
« Svar #44: 04 Aug 2008, 19:01 »

    .POLITIKEN.DK
    » KØBENHAVNSK DOMINANS

Den imponerende sæsonstart uden en reel manager fortsatte, da FCK tog gæstede oprykkerne fra Vejle. Vejle-mandskabet har bestemt ikke fået hul på den supersæson mange havde regnet dem til at få, efter sidste sæsons massakre i 1. Division.

Vejle startede med at tabe 1-0 til AGF, inden Brøndby stod i vejen med et 2-1 nederlag. Eneste point vejlenserne har tilskrabet sig over 3 kampe var ude mod OB, så det var forventet, at de røde skulle ud at angribe fra start, selv med FCKs superhold in mente. Første gang Vejle blev straffet for sin offensive taktik var efter 19 minutter, hvor Junior let kunne prikke bolden forbi Jimmy Nielsen efter et kontrastød.
Næste gang satte FCK igen Vejle skakmat, da man blot efter pausen sendte dødsstødet langt over Vejles bakkede landskab – Thomas Kristensen, Hutchtinson, Äaritalo og Wurtz kørte bolden rundt i lang tid, kørte Vejlespillerne trætte, inden Santin blev stukket i dybden, afrundede en forsvarsspiller og fandt Junior fri tæt ved mål. Junior var nok engang iskold og dermed kan brasilianeren fejle sit 5. sæsonmål på blot 4 kampe og sende FCK helt til tops i ligaen.

Derefter skulle FCK møde sidste års ettere, i Aalborg. AaB-mandskabet har ikke samme frygtindgydende styrke som sidste år, men man lærte sidste år, at man aldrig skal dømme Jeppe Curth og Aalborg ude.
FCK startede de første fem minutter som det bedste hold, men aalborgenserne fik overtaget på midtbanen, og derefter så de sig ikke tilbage. 7 redninger måtte Jesper Christiansen op med i første halvleg, og den 29-årige keeper reddede flere gange sit hold fra den totale nedtur.
Anden halvleg fortsatte med et lille AaB-pres, men FCK kom bedre og bedre med i forestillingen med et kvarters tid igen. En indskiftning af en veloplagt Ailton gjorde den sidste forskel, og Ailton i hopla kan gøre megen skade på sine modstandere, der aldrig ved hvor de har ham. Ailton fik en flakkende, fri rolle, hvor han lå og lavede en masse dybdeløb og tilkæmpede sig en masse dødboldsituationer – og det var netop på en af disse, at den 190 centimeter høje Ulrik Laursen vandt kampen for FCK’erne. 3 utrolige vigtige point blev hentet denne dag i Aalborg, men endnu vigtigere er, at selvom københavnerne ikke altid spiller lige godt, står man stadig med maksimum point efter 5 kampe – imponerende.
Logged

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 11 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010