9.Oktober 2007September måneds kampe og et par stykker af Oktober måneds kampe er i skrivende stund færdigspillet og vi kan derfor gøre følgende status :
Red Star - Partizan(MB-ligaen 4.runde) 3-1Så kom sæsonens hidtil største kamp, lokalbraget mod ærkerivalen Partizan Beograd.
Inden kampen var folk blevet anholdt for optøjer osv. men stemningen på stadion var noget man kun kan drømme om.
Da spillerne fra Red Star løb på banen eksploderede fansene i et kæmpebrøl og den flotteste tifo blev vist så Partizan-fansene + spillerne kunne se at her blev der IKKE givet noget gratis!!
Kampen gik i gang og var ikke mere end 2 min. gammel da Milovanovic slap igennem Partizans forsvar og udplacerede målmand Bozovic og 1-0 til os.
6 minutter senere var den igen gal hos Partizan-forsvaret da spillerne ikke fik dækket en helt fri Gueye op og han kunne dermed uhindret heade bolden i kassen, efter et hjørnespark, til 2-0 og derfra kontrollerede vi rent faktisk resten af kampen.
2-0 ved pausen blev forvandlet til 1-2 da Stjepanovic reducerede efter 58 min. kun for at se Jestrovic lukke kampen efter 84 min. med sin scoring til 3-1.
En dejlig sejr som efterlod os på 1.pladsen med hele 4 points forspring til Partizan på 3.pladsen.
Øvrige resultater fra ligaen i September måned samt et enkelt fra Oktober måned :
Red Star - Borac 5-1Hajduk Rodic MB - Red Star 1-1Red Star - Vojvodina 3-0Dette placerer os
SÅLEDES i ligaen.
Nyt fra UEFA CuppenVi røg som bekendt ud af CL-kvalen til Liverpool og skulle derfor spille UEFA Cup i stedet hvor vi i 1.runde trak FC Sion fra Schweiz.
En på papiret meget overkommelig modstander men det skulle vise sig at jeg tog lidt fejl.
Red Star - FC Sion(UEFA Cup 1.runde) 2-0En meget betydningsfuld kamp for os da vi skulle sikre os et godt udgangspunkt inden returkampen i Schweiz og det virkede da også til at gutterne forstod betydningen af kampen da Jestrovic scorede i hhv. 25. og 88. min og dermed sikrede os et udmærket udgangspunkt før returkampen.
FC Sion - Red Star(UC 1.runde returkamp) 2-1 (Red Star samlet videre til UC's gruppespil med 3-2)Vi havde forventet os en nem opgave da vi ankom til Schweiz og trådte ind på banen, men Sion ville det tilsyneladende anderledes og derfor overraskede de os og vandt med 2-1 efter at Daniel Mayer bragte værterne foran med 1-0 da der var spillet 38 min. og dette var også stillingen ved pausen.
Jeg gav mine spillere en opsang om at de ikke skulle tage for let på opgaven og heldigvis gav det bonus i form af en udligning fra Milovanovic efter 62 min. og dermed skulle Sion op og score 3 mål yderligere for at sende os ud af turneringen men det eneste de fik var et sejrmål scoret i 90. min. af Pierre Vogel.
Så vi kom videre til UEFA Cuppens gruppespil hvor vi havnede i
DENNE PULJEDer er også blevet spillet en enkelt kamp i LAV Cup(pokalturneringen i Serbien) :
Red Star - OFK Nis (1.runde) 4-0En ikke spillemæssigt skøn kamp men vi vandt alligevel 4-0 og demonstrerede dermed forskellen på et MB-liga-hold og 3.Divisionshold i Serbien.