home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 10:26:46 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23454
  0 Brugere, 805 Gæster Online.

Nyeste Bruger: concordemayfai...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Teknisk Skole-Freaks søges.
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Teknisk Skole-Freaks søges.  (Læst 5201 gange)
Mernild
Landsholdsspiller

Teknisk Skole-Freaks søges.
« : 09 Jul 2008, 20:28 »

Ja nu har jeg godt nok ikke selv haft fysik på mit fornyligt afsluttede HHX-forløb, og jeg vil derfor spørge nogle af de HTX-nørder som der da må være nogle stykker af her på siden  Wink

Jeg har en meget stor halv-udhulet sten, som pynt i min lejlighed.
Hvis man hælder lidt vand ned i den og sætter ledningen til den i stikkontakten, så begynder den at boble lidt og ryge som en røgmaskine så det ligner lidt en mose.
Men mit spørgsmål er: Hvordan kan det lade sig gøre at der kommer røg op af den hele tiden.
1. Det kan ikke være damp, da vandet ikke bliver varmt.
2. Det kan ikke være en skjult røgmaskine, da den bliver ved og ved og ved med at ryge.
3. Det kan heller ikke være noget med tøris ( Grin ) , da man ikke kan mærke noget særligt når man stikker hånden ned, og hvordan skulle det også kunne holde sig kold Grin.
4. Har virkelig ikke flere idéer.  crazy

Men grunden til at jeg spørger er, at jeg går og tænker på det hver gang jeg ser den, og jeg bliver sindsyg. Bliver simpelthen nødt til at vide det nu. Hehe.. Så jeg håber der er nogen der kan svare.

Ps. Tror egentlig det er samme princip som denne her: http://www.festtema.dk/shop/damp-roeg-maskine-1034p.html

EDIT: Synes jeg får en lille smule stød når jeg stikker hånden helt ned Opstemt
« Seneste Redigering: 09 Jul 2008, 20:33 af Mernild » Logged

Yessir
Manager

Sv: Teknisk Skole-Freaks søges.
« Svar #1: 09 Jul 2008, 20:32 »

Ja nu har jeg godt nok ikke selv haft fysik på mit fornyligt afsluttede HHX-forløb, og jeg vil derfor spørge nogle af de HTX-nørder som der da må være nogle stykker af her på siden  Wink

Hvis man hælder lidt vand ned i den og sætter ledningen til den i stikkontakten, så begynder den at boble lidt og ryge som en røgmaskine så det ligner lidt en mose.
Men mit spørgsmål er: Hvordan kan det lade sig gøre at der kommer røg op af den hele tiden.
2. Det kan ikke være en skjult røgmaskine, da den bliver ved og ved og ved med at ryge.
3. Det kan heller ikke være noget med tøris ( Grin ) , da man ikke kan mærke noget særligt når man stikker hånden ned, og hvordan skulle det også kunne holde sig kold Grin.

Men grunden til at jeg spørger er, at jeg går og tænker på det hver gang jeg ser den, og jeg bliver sindsyg. Bliver simpelthen nødt til at vide det nu. Hehe.. Så jeg håber der er nogen der kan svare.

Ps. Tror egentlig det er samme princip som denne her: http://www.festtema.dk/shop/damp-roeg-maskine-1034p.html

Hvis stenen er ligesom den du linker til så forsvinder vandet vel på et tidspunkt. Hvor lang tid har du haft din sten tændt, og hvordan så vandstanden ud bagefter?

ps. ved slet ikke om min teori holder stik, var bare min umiddelbare tanke  Smiley
« Seneste Redigering: 09 Jul 2008, 20:38 af Yessir » Logged

vesperGT
Manager

« Svar #2: 09 Jul 2008, 20:35 »

EDIT: Synes jeg får en lille smule stød når jeg stikker hånden helt ned Opstemt

Du ligger jo bare OP TIL EN VIDEO POST AF DENNE STEN ! Thumbs Up
« Seneste Redigering: 09 Jul 2008, 21:16 af vondracek » Logged

Mernild
Landsholdsspiller

« Svar #3: 09 Jul 2008, 20:36 »

Hvis stenen er ligesom detndu linker til så forsvinder vandet vel på et tidspunkt. Hvor lang tid har du haft din sten tændt, og hvordan så vandstanden ud bagefter?

ps. ved slet ikke om teori holder stik, var bare min umiddelbare tanke  Smiley

Den har været tændt hele tiden i 6 døgn nu, og synes ikke der er forsvundet noget vand. Og og hvis der forvandt vand, ville det jo være damp. Men røgen er ikke varm eller fugtig.

Kan da lige prøve at ta et billede af den

Mernild
Landsholdsspiller

« Svar #4: 09 Jul 2008, 20:37 »

Du ligger jo bare OP TIL EN VIDEO POST AF DENNE STEN !!!!!!!!!!!!!!! Thumbs Up

Hehe det gør jeg måske Grin

Yessir
Manager

« Svar #5: 09 Jul 2008, 20:37 »

Den har været tændt hele tiden i 6 døgn nu, og synes ikke der er forsvundet noget vand. Og og hvis der forvandt vand, ville det jo være damp. Men røgen er ikke varm eller fugtig.

Kan da lige prøve at ta et billede af den

Havde lige glemt at du skrev det ikke kunne være damp  crazy
My bad, og nu bliver jeg også nysgerrig

Mernild
Landsholdsspiller

« Svar #6: 09 Jul 2008, 20:45 »

Her er lige et billede og så uploader jeg lige en video hvor jeg puster røgen op Opstemt

Suicide
Landsholdsspiller

« Svar #7: 09 Jul 2008, 20:48 »

Hold kæft hvor den grim Nigo, kalder du det pynt?! Opstemt

Men det her, det lugter godt nok af et mysterium Wink Vi venter alle spændt på svaret. Røgen/dampen/tågen, den kommer ikke op over kanten af stenen eller?

Sådan gøres en entré i crewet!!

Citat af: Nekker
Jeg kan da godt komme forbi og lege stripper  Djævel

Mernild
Landsholdsspiller

« Svar #8: 09 Jul 2008, 20:51 »

Hold kæft hvor den grim Nigo, kalder du det pynt?! Opstemt

Men det her, det lugter godt nok af et mysterium Wink Vi venter alle spændt på svaret. Røgen/dampen/tågen, den kommer ikke op over kanten af stenen eller?

Haha, LUK Peace

Jo det vælter lidt ud over siderne nogengange. Og hvis jeg går forbi (vindstød) så flyver det jo også rundt omkring Smiley

EDIT: og nu er det jo heller ikke fordi jeg skal blære mig med at jeg synes den er pæn, men mere fordi den tager livet af mig hvis jeg skal gå og tænke over det hele tiden : )
« Seneste Redigering: 09 Jul 2008, 20:53 af Mernild » Logged

Mernild
Landsholdsspiller

« Svar #9: 09 Jul 2008, 20:53 »

Suicide
Landsholdsspiller

« Svar #10: 09 Jul 2008, 20:54 »

Haha, LUK Peace

Jo det vælter lidt ud over siderne nogengange. Og hvis jeg går forbi (vindstød) så flyver det jo også rundt omkring Smiley

EDIT: og nu er det jo heller ikke fordi jeg skal blære mig med at jeg synes den er pæn, men mere fordi den tager livet af mig hvis jeg skal gå og tænke over det hele tiden : )

Tjah, tænke har vel aldrig været dit kald? Peace

Men, er du sikker på at den ikke er fugtig, for det eneste jeg kunne forestille mig, var at det var noget skyagtigt noget.

Mernild
Landsholdsspiller

« Svar #11: 09 Jul 2008, 20:56 »

Tjah, tænke har vel aldrig været dit kald? Peace

Men, er du sikker på at den ikke er fugtig, for det eneste jeg kunne forestille mig, var at det var noget skyagtigt noget.

Jo den er en lille smule fugtig indeni, men det er fordi der er et mini-springvand derinde. haha.
Men nej røgen er hverken varm eller vugtig, og smager faktisk overraskende godt (af ingenting)

Suicide
Landsholdsspiller

« Svar #12: 09 Jul 2008, 20:59 »

Jo den er en lille smule fugtig indeni, men det er fordi der er et mini-springvand derinde. haha.
Men nej røgen er hverken varm eller vugtig, og smager faktisk overraskende godt (af ingenting)

Du er jo direkte sindsyg, når du begynder at smage på "røg", prøv og se om du kan få hovedet ned og få stød også Wink Så kan det være du kan løse dit store problem.

Det eneste jeg kunne komme på var at det skulle være noget sky/damp agtig noget, men det er du jo så sikker på at det ikke er.

Hvorfor går du ikke derhen hvor du købte den? (hvis du var ikke fik penge for at tage imod den?)

NichlasKirk
Gæst

« Svar #13: 09 Jul 2008, 21:01 »

Er det postevand der er i? Ellers kunne det jo godt være der var noget i vandet.

Mernild
Landsholdsspiller

« Svar #14: 09 Jul 2008, 21:02 »

Du er jo direkte sindsyg, når du begynder at smage på "røg", prøv og se om du kan få hovedet ned og få stød også Wink Så kan det være du kan løse dit store problem.

Det eneste jeg kunne komme på var at det skulle være noget sky/damp agtig noget, men det er du jo så sikker på at det ikke er.

Hvorfor går du ikke derhen hvor du købte den? (hvis du var ikke fik penge for at tage imod den?)

hahahahahaha  funny
Du er så sjov ...
Nu får den vist kun 24 volt, så det er kun lidt sumren i fingrene man kan mærke. Men den blev købt i Kina såååå.. ved sgu ikke liiiiiige. Så tror jeg da lige jeg vil spilde tiden lidt og fange en masse røg i en pose og se om den dugger Opstemt

Sider: [1] 2 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010