home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
03 Feb 2025, 22:56 g00n Blogs Minimalistic 2020
26 Jan 2025, 14:30 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
24 Jan 2025, 19:17 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
21 Jan 2025, 13:54 andersnomanni Blogs SAF Challenge
14 Jan 2025, 13:54 Sirstaal Spillersøg... Spillererfaring
06 Jan 2025, 20:57 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
01 Jan 2025, 09:52 hoeven Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
Antal Registrerede Brugere: 23502
  0 Brugere, 847 Gæster Online.

Nyeste Bruger: brukens5434
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Viva España
0 Brugere og 3 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Viva España  (Læst 2652 gange)
alek9000
Manager

Viva España
« : 06 Jul 2008, 23:57 »

Ukendt dansk træner overtager sædet hos Spanien

Den ukendte danske manager Christoffer Madsen overtog i dag trænersædet hos Spanien.
 Efter lange overvejelser fra Det Spanske Fodboldforbund, valgte de her til aften at ansætte manager Christoffer  Madsen;

'Jeg ser utroligt meget frem til at træne de spanske verdensklassespille re. Jeg er meget glad for at have fået jobbet, og er utroligt taknemmelig. Folk kender mig ikke, men det kommer de til!

Madsens første test bliver EM-kvalifikationskampen mod Island, som spilles lørdag d. 8. september, på Laugardalsvöllur, Reykjavík.

Før kampstart

' Det bliver helt utroligt. Hvem drømmer ikke om en kamp som træner for verdens bedste landshold? Men jeg glæder mig mest til, at vi skal spille hjemme på Bernabeu. Selvfølgelig er den første kamp meget vigtig. Det er ligesom med mennesker som med fodbolddebutter: Førstegangsindtrykk et er vigtigt! Og det her er ingen undtagelse.

' Om hvad jeg tror om kampen i dag? Jeg regner da med en sejr, men Island har, som andre lande, forcer som vi også må tænke på. Dødboldene skal vi især passe på. Vores midtbane er unik på sin måde, men den er ikke stærk i hovedespillet. De vil nok også forsøge at udnytte deres fysiske styrke, men hvis vi kan få vores pasningspil i gang, bliver det en hurtigt afgjort affære. Men som i mange andre kampe, bliver det kvaliteten oppe foran som afgør kampene. Der mener jeg, at vi er bedre. Så har vi jo også verdens bedste keeper, Iker Casillas, til at redde os hvis de skulle komme til chancer i vores ende. Vi har en formidabel trup, og specielt de unge, som er kommende verdensstjerner, er jeg virkelig imponeret af. Cesc Fabregas, Gerard Pique, Sergio Ramos, Andrés Iniesta, David Silva og Fernando Torres. Alle unge spillere som bliver ved med at imponere mig. Derfor har de også alle fået en plads i startopstillingen i dag. Vi har kvaliteten til at slå Island!

Kampen

Island 2    Spanien 6

Første rigtige test for Christoffer Madsen i som Spaniens landstræner. Det startede da også helt fænomenalt for den unge manager, da efter bare 6 minutter, kunne landsholds-debutanten Gerard Piqué score på hoved.

Start-11'eren

Iker Casillas
    Sergio Ramos
    Joan Capdevilla
    Gerard Pique '6
    Pablo
    Fransesc Fábregas
    Andrés Iniesta
    Silva '29 '89
    Xavi
    Fernando Torres '48
    David Villa '22 'str. 58

Indskifterer

Raúl

Det skulle da vise sig at blive endnu bedre for den nye landstræner, for efter 22 minutters spil kunne David Villa afslutte et perfekt spansk angreb med en stensikker scoring. Señor Madsen må da have gjort et eller andet rigtigt med hensyn til taktikken, for bare 7 minutter senere er det Silva sparke den ind på frispark via muren. Som man kunne se på resultatet efter første halvleg, var Spanien flyvende idag, og de startede 2. halvleg i samme stil som i første. Kun 3 minutter efter spillerne var trådt på banen, kan Stefán Halldórsson (red. Islands målmand) hente den ud af nettet endnu engang, denne gang på mål af Fernando Torres. Dog skulle Island få et lille trøstemål, og det var efter 55 minutters spil hvor Kristján Örn Siguðsson kan heade den ind efter et hjørnespark. Men bare 3 minutter senere bliver Fernando Torres nedlagt i feltet, og det straffespark tager David Villa sig sikkert af, og scorer sit andet mål i kampen. Derefter gik scoringerne næsten i stå, det vil sige, i hvert fald indtil 8 minutter før tid, hvor Veigar Páll Gunnarson reducere for Island til 5-2. Som sidst Island scorede, scorede Spanien kort tid efter, og dette var også tilfældet her. 7 minutter efter Gunnarsons scoring brager Silva den ind til slutresultatet, 6-2.

Efter kampen

' Vi kom præcis ind på det jeg snakkede om før kampen. De scorede på hovedstød, endda 2 mål, som jeg frygtede, men vi viste vores kvaliteter oppe foran ved at score 6 mål. Men vi lukkede 2 mål ind og det er 2 for mange. Vi vil gøre det bedre i de bagerste rækker i næste kamp. Men alt i alt en god kamp, og jeg synes, jeg viste fansene, at jeg er den rette mand til dette job.

Tak til Grønthandleren for top- og bundbanner.

Blog Made By alek9000 & stimo92
« Seneste Redigering: 07 Jul 2008, 11:52 af alek9000 » Logged

stimo92
Gæst

Sv: Viva España
« Svar #1: 07 Jul 2008, 00:37 »

Nogle kommentarer til min fætters og min nye blog? hvad kan vi gøre bedre, og hvad er godt? Vi behøver konstruktivt kritik så vi kan gøre denne blog populær for læserne, og mange læsere.

Pepe
Gæst

« Svar #2: 07 Jul 2008, 00:55 »

Udemærket skriftligt. Det grafiske kan der arbejdes med, men det ser ok ud. Sæt evt. nogle billeder ind.
Jeg kan generelt ikke lide blogs, hvor første indlæg handler om en ny manager og en kamp osv. Det hele bliver kastet i hovedet på en lidt hurtigt, synes jeg. Ellers en ok start Smiley

stimo92
Gæst

« Svar #3: 07 Jul 2008, 01:10 »

Okay kan ikke lige se hvad vi skal gøre anderledes mht. grafikken. Og mht. starten, hvad synes du ellers vi kunne have gjort? for vi skulle jo have startet bloggen, og ikke trække en kedelig indledning ud.

Pepe
Gæst

« Svar #4: 07 Jul 2008, 01:13 »

Lave ét indlæg med en trænerhyring og så lidt senere et nyt indlæg med kampen mod Island. Mht. grafikken kunne i jo sætte nogle billeder ind. Desuden har jeg aldrig været en fan af den kursive skrift på siden. Jeg synes, den er grim og klodset. Men det er sikkert bare mig.

stimo92
Gæst

« Svar #5: 07 Jul 2008, 01:16 »

okay. men med hensyn til billederne kommer der nok ikke flere til, da vi fremover kun skriver om 1 kamp af gangen. Med hensyn til det med kursiv kan jeg ikke helt se det "grimme" i det, da vi bruger det i max. 6 ord. Men tak for din kritik.

alek9000
Manager

« Svar #6: 07 Jul 2008, 12:07 »

Før kampstart

' Jeg er spændt på hvordan de modtager mig. Jeg håber alt går godt, fordi første kamp på hjemmebane er altid vigtig. Men angående dagens kamp? Jeg vil mene, at vi har hvad der skal til for at slå Letland. Alt andet end en sejr vil være uacceptabelt! Jeg har ikke lavet nogle taktiske ændringer, da sidste kamp gik godt. Man skal jo ikke rette på noget der allerede virker, vel? Jeg regner med, at hvis alt flasker sig, vil jeg prøve nogle af de nye spillere af. Fx en Alberto Zapater. Han har et kæmpe talent, og det er derfor jeg har ham i truppen, trods hans unge alder. Letland er, i mine øjne, ikke lige så stærke på dødbolde som Island, men de nyder godt af et velorganiseret forsvar. Måske scorer vi ikke ligeså mange mål, men vi lukker ikke nogen ind i vores ende.

Kampen

Spanien 3    Letland 0

Start-11'eren

Iker Casillas
Sergio Ramos '84
Joan Capdevilla
Gerard Pique
Pablo
Fransesc Fábregas
Andrés Iniesta
Silva
Xavi
Fernando Torres '35
David Villa 'str. 66

Indskifterer

Alberto Zapater
Xabi Alonso
José Antonio Reyes

Første kamp for den nye manager Christoffer Madsen, var gået fremragende, men nu skulle han vise hvad han kunne på hjemmebane. Lige fra første fløjt sad Spanien på kampen, og det resulterede da også i mange store chancer. Dog skulle der gå 35 minutter før Fernando Torres kan udnytte en klasse aflevering fra Iniesta. Som kampen startede, sådan var resten af første halvleg også, fyldt med chancer til Spanien men kun 1 mål. Der må være blevet sagt noget i det lettiske omklædningsrum, for Letland var kommet meget mere med ind i kampen, ikke fordi de havde nogle chancer, men de havde bolden mere. Næsten halvvejs inde i 2. halvleg bliver David Villa nedlagt i fæltet, og det udnytter han stensikkert selv med et spark helt ude ved stolpen. Efter målet begyndte Spanien igen at have det meste af spillet, måske på grund af at Letland havde mistet håbet. Det skulle dog blive til den helt store ydmygelse for Letland da Sergio Ramos med bare 6 minutter igen kunne score et meget heldigt mål fra 40 meter, det var dog meningen at det skulle have været et indlæg til David Villa, men ingen rammer den og bolden sejler i mål.

stimo92
Gæst

« Svar #7: 07 Jul 2008, 16:08 »

ikke nogen der har nogen kommentarer?

Søren91
Landsholdsspiller

« Svar #8: 07 Jul 2008, 16:15 »

Rigtig god start! Din grafik er rigtig god, specielt dit topbanner er klasse. Bryder mig ikke om dine indryk.

stimo92
Gæst

« Svar #9: 07 Jul 2008, 16:25 »

hvad mener du med indryk søren91?

vesperGT
Manager

« Svar #10: 07 Jul 2008, 16:27 »

hvad mener du med indryk søren91?

Hver gang du bruger citater, rykker du teksten ind....

stimo92
Gæst

« Svar #11: 07 Jul 2008, 16:28 »

ok så det i mener er at der ikke skal være mellemrum melle ´ og næste ord?

Grønthandleren
Gæst

« Svar #12: 07 Jul 2008, 16:28 »

Der er stadig plads til forbedringer på den sproglige del som ikke just er prangende. Det er ikke stavefejlende som jeg mener. Som der i øvrigt ikke er nogle af. I hvert fald ikke i første øjenkast. Det er mere det sprog som du fortæller med. Nogle steder i din blog kan det godt virke ret tomt og halvhjertet, men som sagt. Der er plads til forbedringer Wink

Jeg har ingen kommentarer til grafikken, da det jo er mig som har lavet topbanneret Peace

GHERTESTEAS
Gæst

« Svar #13: 07 Jul 2008, 16:31 »

Fin blog, er meget enig med GH.

Overkskriften er dog dårlig... alt for uopfindsom Smiley

vesperGT
Manager

« Svar #14: 07 Jul 2008, 16:32 »

ok så det i mener er at der ikke skal være mellemrum melle ´ og næste ord?

Nej mellem kanten ude i venstre side og " ' " tegnet....... Comprendé?

Sider: [1] Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010