home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 11:31:04 NAsMaR Blogs Minimalistic 2020
11 Jun 2025, 19:37 Broen13 Blogs Indsæt Titel
04 Jun 2025, 18:56 simka Omklædning... Sommer opdatering
03 Jun 2025, 21:57 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23580
  2 Brugere, 502 Gæster Online.

Nyeste Bruger: susankeaton
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Nostalgi
| | |-+  4 2 3 1;
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: 4 2 3 1;  (Læst 10100 gange)
Zulue
Manager

4 2 3 1;
« : 14 Jun 2008, 15:12 »

BASERET PÅ RULE OF ONE AF wwfan.

Hej, og velkommen til min første officielle taktik. Jeg har i længere tid overvejet med tanken om at smide en taktik op til download, men er flere gange kommet fra det igen - jeg har nu ganske god tid, og ville bruge den, på at hjælpe jer brugere med jeres egen taktik, skabe inspiration så vi kan få nogle flere taktikker op, eller bare lade jer afprøve min hidtidige bedste taktik i FM08.

Som skrevet ovenover er taktikken baseret på Rule of One (RoO) – præcis ligesom nogle af den gode vondracek’s taktikker er det. Det er et system en fantastisk manager lancerede for nogle år siden, der ganske simpelt går ud på, at de enkelte spillere siger én tak i mentalitet, jo mere offensiv spilleren bliver. Det virker for mange, men mislykkedes også for en del – denne gang har jeg tilsyneladende ramt rigtigt i mit mål på at opnå en taktik til de bedste hold, med store spillere på mange positioner.

På målmandsposten kan du bruge alle slags spillere. Det samme gælder – efter mine erfaringer – også i forsvaret og på backsne. Da taktikken er lavet op ad Hjørnesparkstaktikk en, skal den bedste header placeres til venstre.
 Når vi kommer op til midtbanen bliver det mere kompliceret.
Som jeg ser det, styres spillet bedst dybt i banen, og en defensiv midtbanespiller, der både kan tackle og fordele er i mine øjne guld værd. Pirlo mestrer det til fulde, Veloso er godt deroppe ad – ligesom Manchesters Carrick, der også kan mange af de pligter jeg søger efter. Denne spiller skal i min taktik placeres på den centrale højre midtbaneplads. På den venstre midtbaneplads kan flere spillere bruges. Jeg har i Portugal brugt en spiller som Moutinho, i England Gerrard, Lampard og med Italien brugte jeg Aquilani, Perotta etc. Det skal være en generelt mere offensiv midtbanespiller end den defensive, men alligevel skal denne spiller ikke se sig for god til at deltage i det defensive spil.

På fløjene skal normale fløje bruges, men på den offensive midtbanespiller foretrækker jeg en hængende angriber. Med Italien fungerede Guiseppe Rossi (Villarreal) fantastisk i rollen, og var en af mine bedste spillere i stort set alle kampe. Han skal næsten ikke have nogen defensive pligter, men stadigt kunne føre spillet hurtigt op, som en Kaka, Deco, Totti kan gøre det.
I angrebet er det påkrævet at du spiller med en targetman. En stor fyr, der skal udkæmpe kampe med de to centrale forsvarsspillere, og en spiller, der skal være der når boldene kommer fra dine dygtige fløje. Toni, Rooney var gode spillere da jeg testede taktikken, og det er også disse typer jeg ville gætte på fungerer for dig.

Opstillingen ser således ud - passer på overstående tekst, og hvis du gør som jeg har beskrevet ligeledes over, kan det næppe gå helt galt. Holdindstillingerne kan være mere komplicerede. Det eneste du skal rette på og hvad jeg har erfaringer med er bedst er Tempo og afleveringsstil. Med Italien spillede jeg ligesom her i Portugal, men med England og især Spanien spillede jeg helt omvendt. Altså, jeg spillede noget mere kontrollerende og i et langsommere tempo. Du kan både rette på dette i kampen, før og efter, men jeg foretrak at finde mig et system og så spille efter det. Hvis det ikke virkede, eller holdt up med at fungere, skiftede jeg over til det andet spilsystem.

Der er ingen ude og hjemmebanetaktik, men lidt regulering i Kreativ Frihed kan gøre det hele har jeg oplevet. Den skal du - uanset hold eller modstander - passe på med at sætte for højt, og jeg sætter den højst et par stykker over midterlinjen.

Ellers er der vel ikke rigtigt andet end at afprøve den, og se om den virker til dit hold; her er hvad jeg har opnået, med de hold jeg har brugt den i:

EM-kval; Portugal
EM-kval; Italien
EM; Italien
BARCELONA, seneste resultater (mullebabz)

Som I kan se, lukker man meget få mål ind, og på trods af den offensive formation fungerer det bagude. Udover dette, har har et vundet EM med Spanien - desværre et spil, jeg ikke kan loade. Samme med et VM-guldmedalje med England og en semifinale til EM - det var i fremtiden, så derfor kender I ikke holdets styrke, der var en anelse bedre end dagens engelske landshold.

Håber I vil prøve den.
Zulue.

« Seneste Redigering: 17 Jun 2008, 16:30 af Zulue » Logged

mullebabz
Juniorspiller
**

Sv: 4 2 3 1;
« Svar #1: 14 Jun 2008, 22:03 »

Jeg vil da prøve den, men kan den bruges på store, små og mellem hold eller er den paceret på storhold?

Real Madrid tager kraftfisme alle titlerne i år!

Zulue
Manager

« Svar #2: 14 Jun 2008, 22:04 »

Jeg vil tro at den kan bruges også til mellemhold, med lidt tilpasning. Men store hold kan den i hvert fald.. Smiley

mullebabz
Juniorspiller
**

« Svar #3: 14 Jun 2008, 22:18 »

Men i dit tilfælde, er det så Moutinho eller Deco der er spil fordeler?

Zulue
Manager

« Svar #4: 14 Jun 2008, 22:21 »

som der står, er det faktisk Veloso.. Wink

mullebabz
Juniorspiller
**

« Svar #5: 14 Jun 2008, 22:27 »

Nåe jo;).
Men tror du at det ville fungere med en Banega på Veloso's plads som spilfordeler?

Zulue
Manager

« Svar #6: 14 Jun 2008, 22:40 »

Jo tror sagtens Ever Banega kunne fungere som en spilfordeler i denen taktik. Prøv dig frem, men Banega lyder ganske optimal.

mullebabz
Juniorspiller
**

« Svar #7: 14 Jun 2008, 22:47 »

Lyder godt, fordi han er en del billegere end Veloso,

mallebee
Gæst

« Svar #8: 15 Jun 2008, 16:02 »

lyder god, men vilken DM tror i vil passe til Fiorentina???

Thore
Manager

« Svar #9: 15 Jun 2008, 21:32 »

Nå er gået helt død i mine egne taktiker, og er utrolig tæt på at afinstallere FM, så nu får den her taktik lige en chance.

"I'd like to wear a rainbow every day, and tell the world that everything is o.k. But I'll try to carry off a little darkness on my back. Until things are brighter, I'm the Man in Black."

ViElskerFodbold
Gæst

« Svar #10: 16 Jun 2008, 10:15 »

Well... den vandt da 3-0 over Bayern Munchen i sin debutkamp, med Barca (:

Thore
Manager

« Svar #11: 16 Jun 2008, 11:58 »

Hos mig fungere den desværre ikke alt for godt, men har nok heller ikke helt spilleren til taktiken  Smiley

@Zulue
Hvordan ville du ændre, hvis den skal passe til mellemhold?

"I'd like to wear a rainbow every day, and tell the world that everything is o.k. But I'll try to carry off a little darkness on my back. Until things are brighter, I'm the Man in Black."

mullebabz
Juniorspiller
**

« Svar #12: 17 Jun 2008, 08:06 »

Denne taktik er G.E.N.I.A.L!
I de seneste 7 kampe er der gået 1 mål ind ved mig, og har spillet imod hold som: Real Madrid, Zaragoza, Osasuna, Sevilla..
Jeg er Barca.

nzio
Ynglingespiller

« Svar #13: 17 Jun 2008, 15:53 »

Den fungere slet ikke her. Man scorer jo absolut ingen mål overhovedet, næsten kun på hjørne og på langskud. Men fin defensiv taktik.

Zulue
Manager

« Svar #14: 17 Jun 2008, 16:00 »

Den fungere slet ikke her. Man scorer jo absolut ingen mål overhovedet, næsten kun på hjørne og på langskud. Men fin defensiv taktik.

Ked af at du synes, men nu er konceptet jo også at have styr på defensiven, hvorefter du så kan tage det offensive med derefter. Det har i hvert fald virket for mig. Smiley

Denne taktik er G.E.N.I.A.L!
I de seneste 7 kampe er der gået 1 mål ind ved mig, og har spillet imod hold som: Real Madrid, Zaragoza, Osasuna, Sevilla..
Jeg er Barca.

Lyder nice! Opstemt Keep it up.
Hos mig fungere den desværre ikke alt for godt, men har nok heller ikke helt spilleren til taktiken  Smiley

@Zulue
Hvordan ville du ændre, hvis den skal passe til mellemhold?

Sætte den lidt ned i afleveringsstil og tempo, lidt ned i defensiv linje. Smiley

Sider: [1] 2 3 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010