Velkommen
Gæst
SENEST AKTIVE EMNER
Dato
Forfatter
Forum
Emne
17 Jun 2025, 11:31
NAsMaR
Blogs
Minimalistic 2020
11 Jun 2025, 19:37
Broen13
Blogs
Indsæt Titel
04 Jun 2025, 18:56
simka
Omklædning...
Sommer opdatering
03 Jun 2025, 21:57
NAsMaR
Blogs
Lutz Pfannenstiel FM22...
15 Maj 2025, 21:08
szukizek
Blogkonkur...
Blogkonkurrencen 2025 ...
09 Apr 2025, 19:48
andersnomanni
Blogs
SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43
valverde4ever
Pro Cyclin...
Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere:
23580
0 Brugere, 625 Gæster Online.
Nyeste Bruger:
susankeaton
FORUM
FmFreaks Forside
Forum: Andre Managerspil
Kategori: Nostalgi
Er FM blevet for realistisk?
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider:
1
[
2
]
3
4
...
7
Forfatter
Emne: Er FM blevet for realistisk? (Læst 15961 gange)
Metsu1
Manager
Sv: Er FM blevet for realistisk?
«
Svar #15:
15 Jun 2008, 11:58 »
Citat af: United-styrer 15 Jun 2008, 11:52
Alex Ferguson og Luiz Felipe Scolari får en fed hyre for at bruge al deres tid på deres
arbejde
. FM er ikke et arbejde; det er et elektronisk stykke legetøj, som vi betaler penge for at spille. Det skal være underholdende, ikke belastende.
Kan ikke være mere enig.
Jeg gider heller ikke bruge så meget tid som man åbenbart skal, men jeg vil meget gerne spille spillet, så jeg er i lidt af et dillemma.
Jeg siger heller ikke man skal vinde med AGF i første sæson, men det er stadig frustrerende, at man den ene uge vinder 3-0 hjemme over Man Utd f.eks, for at tabe 1-4 i Wolves 3 dage senere med samme opstilling og personale.
Det har jeg bare ikke tålmodighed til at være med til
Hvad er der galt med at kalde dem Man U, US?
vesperGT
Manager
«
Svar #16:
15 Jun 2008, 12:01 »
Citat af: United-styrer 15 Jun 2008, 11:52
Alex Ferguson og Luiz Felipe Scolari får en fed hyre for at bruge al deres tid på deres
arbejde
. FM er ikke et arbejde; det er et elektronisk stykke legetøj, som vi betaler penge for at spille. Det skal være underholdende, ikke belastende.
*suk* De bruger "næsten" 24/7 af deres tid på det, men i spillet hugger den hvert fald et kvarter (hvis ikke mere) hver gang du trykker på knappen "fortsæt", omregnet vil det svare til at hvis du bruger et minimum af tid, har du i forhold til den virkelige verden oceaner af tid til at få de små tekniske detaljer på plads i spillet.
Metsu1
Manager
«
Svar #17:
15 Jun 2008, 12:04 »
Citat af: vesperGT 15 Jun 2008, 12:01
*suk* De bruger "næsten" 24/7 af deres tid på det, men i spillet hugger den hvert fald et kvarter (hvis ikke mere) hver gang du trykker på knappen "fortsæt", omregnet vil det svare til at hvis du bruger et minimum af tid, har du i forhold til den virkelige verden oceaner af tid til at få de små tekniske detaljer på plads i spillet.
Du har muligvis ret, men jeg synes i den grad, at FM har mistet sin sjove og underholdende side.
Jeg håber virkelig, det bliver bedre i næste års udgave, ellers er der dømet FM pause for mig eller en tilbagegang til det dejligt FM07
Hawkins
FmFreaks' Venner
«
Svar #18:
15 Jun 2008, 12:05 »
Jeg synes at spillet er tilpas svært. I de tidligere FM og CM spil, kunne man nemt vælge et hvilket som helst hold fra de lavere ligaer, og rykke dem op i første sæson. Hvis man kunne komme endnu højere op, tog det bare et par sæsoner mere. Nu tog det mig adskillige flere sæsoner og rigtig mange forbedringer at rykke op, og i Premier League, skulle man virkelig kæmpe imod nedrykning, modsat at være i top10-5 i de tidligere spil.
Jeg bruger selv en del tid på at sætte min taktik til hver kamp. For det er jo ikke ligegyldigt om du møder Man Utd eller Wolves. Selvom de begge er på hjemmebane, er der jo en kæmpe forskel på hvordan kampen vil være, og du bør indtille i hvert fald dine holdinstruktioner anderledes, hvis ikke også din spillerinstruktione
r. Jeg har selv en standard taktik til udebanekampe, og en hjemmebanetaktik, og så tweaker jeg den en smule, alt efter hvilket hold jeg møder. Det har givet ganske god succes indtil videre.
Så ja, FM er en del sværere, men som DNE også pointerer, så er det bare mere realistiskt, og enhver træner i virkeligheden ændrer jo også utroligt meget på sit hold til hver kamp, ser videooptagelser af de kommende modstandere, og tilrettelægger endda træningen efter visse modstandere. Vi skal kæmpe mere for resultaterne i FM, men heldigvis ikke så meget som IRL trænere skal.
Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.
-Johnson-
Førsteholdsspiller
«
Svar #19:
15 Jun 2008, 12:06 »
Citat af: vesperGT 15 Jun 2008, 11:48
Altså det lyder lidt på mig som om at i vil svæve på en lyserød sky, og vil have alt for så lidt som muligt....
Og det er en lam undskyldning!
Hvis ikke en manager som Alex F, Luis F. S. og mange andre ikke tog sig tiden til at finpudse detaljerne på holdet og spillerne imellem, ville de heller ikke vinde som de har gjort......
Så stram op, og brug den tid der skal til, så vil det også lykkedes for jer.
Jeg tror ikke det er nødvendigt at belære folk. Det handler om underholdningsværdi for den enkelte. Den hverken kan eller skal du definere.
Vind TipsBladet i 1 år på FMGround.dk
Metsu1
Manager
«
Svar #20:
15 Jun 2008, 12:12 »
Citat af: -Johnson- 15 Jun 2008, 12:06
Jeg tror ikke det er nødvendigt at belære folk. Det handler om underholdningsværdi for den enkelte. Den hverken kan eller skal du definere.
Tak, Johnson
Vi må nok bare erkende, at vi ser meget forskelligt på FM og hvad vi forlanger/forventer af det.
Jeg siger heller ikke, at man bare skal have en taktik og så kører igennem alle hold, men jeg forlanger bare, at mine spillere tænker lidt selv en gang imellem, så jeg ikke skal bestemme, at de lige skal presse med en eller 2 streger mere, fordi de spiller mod Wolves, der er dårligere end Man Utd.
Manageren er meget vigtig, men spillerne har også en del af ansvaret
ManUtd83
Manager
«
Svar #21:
15 Jun 2008, 12:13 »
Hvor ville det sjove være, hvis man kunne lave en perfekt taktik og vinde alle kampe med den? Det spændende og udfordrende ved FM er da helt klart at lure modstanderen og omstændighederne og vælge spillere og taktik ud fra det. Ja, det kræver en del mere tålmodighed end det tidligere spil, men samtidig synes jeg også det er mere tilfredstillende at se sine taktikker virke.
Jeg kan sagtens se folk pointer, men hvis man synes at det er blevet for nørklet og svært at vinde kampene er FM bare ikke spillet for jer? For jeg er helt klart af den opfattelse at alle kampe kan vindes (stort set i hvert fald).
mogr
Lilleputspiller
«
Svar #22:
15 Jun 2008, 12:15 »
Citat af: United-styrer 15 Jun 2008, 11:09
Ja, jeg synes, det er blevet alt for svært, og derfor gider jeg det ikke mere. Jeg har hverken tålmodighed eller lyst til at bruge flere timer på af finpudse min taktik, og jeg gider ikke tage en træneruddannelse for at kunne sammensætte et godt træningsprogram. Det er et computerspil. Det skal først og fremmest være sjovt, og det synes jeg ikke, det er, når man skal bruge så lang tid på selv de mindste detaljer. Jeg får elendige resultater i FM, for jeg gider ikke at fordybe mig så meget i det, som det åbenbart kræves.
PS.: Du har ikke lige kaldt Manchester United for Man U, vel? ;-)
Jeg synes at du skal revurdere din opfattelse af fodboldspillet i al sin enkelthed. Det gælder jo om at slå modstanderen! Bl.a. på en bedre taktik. Ved godt at det lyder plat. Men sådan er det jo. Jeg har i første sæson på nuværende tidspunkt scoret 10 mål, alene i ligaen, efter hjørnespark. Har ikke kontrolleret i de andre turneringer. Men det er jo ved finpudsning af taktikken...
"In football everything is complicated by the presence of the opposite team" !!!!!
Sports don't build character. They reveal it!
United-styrer
Gæst
«
Svar #23:
15 Jun 2008, 12:19 »
Citat af: mogr 15 Jun 2008, 12:15
Jeg synes at du skal revurdere din opfattelse af fodboldspillet i al sin enkelthed. Det gælder jo om at slå modstanderen! Bl.a. på en bedre taktik. Ved godt at det lyder plat. Men sådan er det jo. Jeg har i første sæson på nuværende tidspunkt scoret 10 mål, alene i ligaen, efter hjørnespark. Har ikke kontrolleret i de andre turneringer. Men det er jo ved finpudsning af taktikken...
"In football everything is complicated by the presence of the opposite team" !!!!!
Og jeg synes, man skal huske, at der er forskel på Football Manager og rigtig fodbold. Jeg elsker fodbold mere end noget andet og er selv ekstremt interesseret i det taktiske aspekt, men Football Manager er og bliver et computerspil. Det har ikke altid været så svært, og det bør det heller ikke være, for et computerspil vil aldrig kunne være nær så nuanceret som verdens største og bedste sportsgren. CM 01/02, der for de fleste nok stadig står som det bedste i serien, var udfordrende, men ikke mere, end at man godt kunne vinde uden decideret selvopofrelse. Det var sjovt på en mere ligetil facon end FM 2008. Om det er godt eller skidt, må være en individuel vurdering. Men jeg bryder mig ikke om, at du forsøger at belære mig om fodbold i al almindelighed, blot fordi jeg synes, at det nuværende FM er for avanceret for et computerspil.
«
Seneste Redigering: 15 Jun 2008, 12:21 af United-styrer
»
-Johnson-
Førsteholdsspiller
«
Svar #24:
15 Jun 2008, 12:19 »
Citat af: mogr 15 Jun 2008, 12:15
Ja, eller ved at udnytte fejl i ME. Det har ikke det store med taktiske evner at gøre.
Metsu1
Manager
«
Svar #25:
15 Jun 2008, 12:22 »
Citat af: -Johnson- 15 Jun 2008, 12:19
Ja, eller ved at udnytte fejl i ME. Det har ikke det store med taktiske evner at gøre.
Endnu en gang 100% enig.
Det er mærkeligt at AI kan gennemskue din taktik efter enkelte kampe, men man kan blive ved med at score mål ved at bruge den samme og den samme taktik ved hjørnespark gennem hele sæsonen.
Det hænger efter min mening ikke sammen overhovedet og slet ikke med den opfattelse af, at det er sjovt at lave om til hver kamp.
DNE
Landsholdsspiller
«
Svar #26:
15 Jun 2008, 12:27 »
Citat af: United-styrer 15 Jun 2008, 12:19
Og jeg synes, man skal huske, at der er forskel på Football Manager og rigtig fodbold. Jeg elsker fodbold mere end noget andet og er selv ekstremt interesseret i det taktiske aspekt, men
Football Manager er og bliver et computerspil
. Det har ikke altid været så svært, og det bør det heller ikke være, for et computerspil vil aldrig kunne være nær så nuanceret som verdens største og bedste sportsgren. CM 01/02, der for de fleste nok stadig står som det bedste i serien, var udfordrende, men ikke mere, end at man godt kunne vinde uden decideret selvopofrelse. Det var sjovt på en mere ligetil facon end FM 2008. Om det er godt eller skidt, må være en individuel vurdering. Men jeg bryder mig ikke om, at du forsøger at belære mig om fodbold i al almindelighed, blot fordi jeg synes, at det nuværende FM er for avanceret for et computerspil.
SI kalder det selv en football manager simulation, og målet med en simulator er jo lige netop realisme, og ud fra teksten bag på kassen at dømme, så er det også det SI sigter efter, de kalder den i hvert fald "most realistic".
-Johnson-
Førsteholdsspiller
«
Svar #27:
15 Jun 2008, 12:30 »
I forhold til emnet, så ligger jeg nok et sted midt imellem. Jeg har haft svært ved at vænne mig til, at der skal ofres så meget tid på taktikken i forhold til tidligere. Men da det er muligt at overpræstere ved systematisk at bruge nogle få fastlagte taktikker, så er jeg ikke skræmt helt væk, da tidsforbruget herigennem kan reduceres. Tidsforbruget er kernen for mig. Jeg er jo en gammel mand med kone og børn, og derfor så har jeg ikke tiden til at finjustere taktikker. Ellers så når jeg ikke at spille mere end et par sæsoner, før der er et nyt version på gaden.
Problemet ligger nok i, at spillet tidligere havde en bredere appel, mens det nu om dage kan være meget sværere at gå til. De "garvede" brugere må vænne sig til at det i dag er et helt anderledes spil. Og det kan være svært. Det har det været for mig.
mogr
Lilleputspiller
«
Svar #28:
15 Jun 2008, 12:31 »
@United-styrer
Du får en uforbeholden undskyldning. Jeg frygtede at det blev opfattet lidt negativt. Det var altså ikke for at være nedladende eller belærende. Men som flere andre gør op mærksom på, så er sværhedsgraden da interessant. Men jeg anerkender da også at ligeså mange giver udtryk for det modsatte.
Men jeg synes nu stadig at det at pille ved taktikken er en meget stor del af spillet, som har stor betydning for udfaldet af kampene.
Måske er FM ikke et spil, men en livsstil:-)
Sports don't build character. They reveal it!
United-styrer
Gæst
«
Svar #29:
15 Jun 2008, 12:33 »
Citat af: DNE 15 Jun 2008, 12:27
SI kalder det selv en football manager simulation, og målet med en simulator er jo lige netop realisme, og ud fra teksten bag på kassen at dømme, så er det også det SI sigter efter, de kalder den i hvert fald "most realistic".
Men bør realisme efterstræbes på bekostning af underholdningsværdi
en? For det synes jeg til en vis grad er sket i løbet af de seneste par udgaver.
Jeg fastholder, at man på ingen måde kan afbilde fodboldens kompleksitet og dybde med nutidens teknologiske rammer, og jeg spiller ikke FM for at bruge det som et springbræt til en fremtidig karriere inden for fodboldtrænerfaget. Jeg spiller FM for at have det sjovt, og det formoder jeg, at vi er fælles om. Mange, med større tålmodighed end jeg, har det øjensynligt stadig sjovt med FM, og fred være med det. Men for folk som Metsu1 og jeg, der ikke deler jeres fordybelsesevne, ville en lettere og lidt mindre avanceret sværhedsgrad være kærkommen.
«
Seneste Redigering: 15 Jun 2008, 20:35 af United-styrer
»
Sider:
1
[
2
]
3
4
...
7
Vælg et område:
-----------------------------
Football Manager 2024
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Klubsøgning og -erfaring
=> Spillersøgning og -erfaring
=> Challenges
Football Manager 2023
=> Omklædningsrummet
=> Challenges
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Skadestuen
Football Manager 2022
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Challenges
Football Manager 2021
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2020
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
Football Manager 2019
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2018
=> Omklædningrummet
=> Lower League Management
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
===> November challenge
===> December challenge
===> Januar/februar challenge
===> Journey for the money
Football Manager 2017
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
===> Det taktiske panel
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Challenges
===> Europæisk Outsider
===> Galiciens helte
===> Genrejsningen af Østtyskland
===> Journey for the money
===> Mine FM17 saves
=> Designerfreaks
=> Idéfabrikken
Football Manager 2016
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Lav din egen klub
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Netcaféen
=> Challenges
Football Manager 2015
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> TV-Stationen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens anbefaling
=> FmFreaks anbefaler
Football Manager 2014
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> TV-Stationen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens Anbefaling
Andre Managerspil
=> Nostalgi
===> Blogs fra de ældre udgaver
===> FM2013
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Spillersøgning og -erfaring
=====> Klubsøgning og -erfaring
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Challenges
=====> Lower League Management
=====> TV-Stationen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> DesignerFreaks
=====> Månedens anbefaling
===> FM2012
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> TV-stationen
=====> Skadestuen
=====> DesignerFreaks
=====> Netcaféen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> Månedens anbefaling
===> FM2011
=====> DesignerFreaks
=====> TV-stationen
=====> Annonceringer
=====> Idéfabrikken
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Blogs
===> FM2010
=====> Blogs FM2010
=====> Netcaféen FM2010
=====> Annonceringer FM2010
=====> Omklædningsrummet FM2010
=====> Træningsbanen FM2010
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2010
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2010
=====> Skadestuen FM2010
=====> Lower League Management FM2010
=====> Idéfabrikken FM2010
===> FM2009
=====> Idéfabrikken FM2009
=====> Træningsbanen FM2009
=====> Blogs FM2009
=====> Lower League Management FM2009
=====> DesignerFreaks FM2009
=====> Skadestuen FM2009
=====> Netcaféen FM09
=====> Omklædningsrummet FM2009
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2009
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2009
=> Pro Cycling Manager
=> Football Manager Live
===> Blogs
=> DesignerFreaks
=> Annonceringer FM2012
Andet
=> Fodbold
===> VM 2010
===> EM 2012
===> VM 2014
===> EM 2016
=> Baren
===> Cykling
===> Redskabsrummet
=> Børnehaven
FmFreaks.dk
=> Introduktionsforum
=> Mødelokalet
===> Måneds awards
=> FmFreaks Blogs Hall of Fame
=> Konkurrencer
===> Premier League Picks
===> Champions Freak
===> Supertipperen
===> FmFreaks Awards 2007
===> Nekrolog Konkurrence 2008
===> Digtkonkurrence
===> VM-Konkurrence
===> Fmfreaks Tour de France konkurrence
===> Nekrologkonkurrencen, 2010
===> Nekrologkonkurrencen, 2011
===> Månedens mål
===> FMF Fantasy League
===> EM Last Man Standing
===> DM i Football Manager 2013
===> Prediction Mastery
===> Blogkonkurrencer
=====> Blogkonkurrencen 2016
=====> Blogkonkurrencen 2015
=====> Blogkonkurrencen, 2014
=====> Blogkonkurrencen, 2013
=====> Blogkonkurrencen, 2012
=====> Blogkonkurrencen, 2009
=====> Blogkonkurrencen, 2011
=====> Blogkonkurrence FM2008
=====> Blogkonkurrencen 2017
=====> Blogkonkurrencen 2018
=====> Blogkonkurrencen 2019
=====> Blogkonkurrencen 2020
=====> Blogkonkurrencen 2021
=====> Blogkonkurrencen 2022
=====> Blogkonkurrencen 2023
=====> Blogkonkurrencen 2024
=====> Blogkonkurrencen 2025
===> FmF Mesterskabet
===> FmFreaks årsawards 2013
===> VM Last man standing
===> FmFreaks' årsawards 2014
Administrator forum
=> test
This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only.
« More Info »