home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Jun 2025, 11:31 NAsMaR Blogs Minimalistic 2020
11 Jun 2025, 19:37 Broen13 Blogs Indsæt Titel
04 Jun 2025, 18:56 simka Omklædning... Sommer opdatering
03 Jun 2025, 21:57 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23580
  0 Brugere, 581 Gæster Online.

Nyeste Bruger: susankeaton
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Nostalgi
| | |-+  Er FM blevet for realistisk?
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 5 6 [7] Udprint
Forfatter Emne: Er FM blevet for realistisk?  (Læst 15962 gange)
DNE
Landsholdsspiller

Sv: Er FM blevet for realistisk?
« Svar #90: 17 Jun 2008, 10:29 »

Det kommer an på kvaliteten af det hold du møder. Er de generelt dårligere end dig, så kan der sagtens satses lidt på kontra som DNE beskriver.

Når jeg vil køre den hjem udelukkende ved at forsvare, så er min mentalitet lavere end normal. Du kan ikke afholde modstanderne fra chancer. Men du kan forsøge at begrænse dem til afslutninger udefra. Eksempelvis ved lav closing down.

Det er faktisk ikke noget krav at modstanderen er svagere. I mit Verona spil er jeg netop rykket op i Serie A, og må nok indrømme, at jeg har et af de svageste hold i rækken, alligevel har jeg holdt både Inter og Roma kniven med denne fremgangsmåde, og er faktisk ved at komme godt med nu, efter en lidt vaklende start (den rigtige taktik til den nye situation skulle lige findes).

-Johnson-
Førsteholdsspiller

« Svar #91: 17 Jun 2008, 10:38 »

Det er faktisk ikke noget krav at modstanderen er svagere. I mit Verona spil er jeg netop rykket op i Serie A, og må nok indrømme, at jeg har et af de svageste hold i rækken, alligevel har jeg holdt både Inter og Roma kniven med denne fremgangsmåde, og er faktisk ved at komme godt med nu, efter en lidt vaklende start (den rigtige taktik til den nye situation skulle lige findes).

Ok. jeg ville være nervøs for at spille med høj defensiv linje, men det er nok fordi, at jeg ikke har hurtige forsvarere over hele linjen. Generelt føler jeg at jeg bliver straffet, når forsvarerne lokkes for langt frem. Modstanderne har som regel en angriber, som er væsentligt hurtigere end mine forsvarere. Jeg kan dog sagtens følge logikken om at begrænse pladsen for modstanderne og tvinge dem til at spille med lange bolde.

Yessir
Manager

« Svar #92: 17 Jun 2008, 11:01 »

Du syntes åbenbart ikke det er urealistisk, at modstanderen ALTID er skarpere end en selv?

Du syntes åbenbart ikke det er urealistisk, at modstanderen ligepludselig spiller superoffensivt, kommer foran på de 2 næste (og eneste) skud og så ikke får flere skud i kampen?

Huh

Som jeg sagde før, kan det ligeså vel skyldes dine taktiske evner. Ligeså vel som motivation og træningsbanen også spiller en stor rolle
« Seneste Redigering: 17 Jun 2008, 11:05 af Yessir » Logged

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #93: 17 Jun 2008, 11:04 »

Ok. jeg ville være nervøs for at spille med høj defensiv linje, men det er nok fordi, at jeg ikke har hurtige forsvarere over hele linjen. Generelt føler jeg at jeg bliver straffet, når forsvarerne lokkes for langt frem. Modstanderne har som regel en angriber, som er væsentligt hurtigere end mine forsvarere. Jeg kan dog sagtens følge logikken om at begrænse pladsen for modstanderne og tvinge dem til at spille med lange bolde.

Spiller modstanderen med 4 mand fremme, er de alle efter al sandsynlighed ikke fødte angribere, så har forsvaret bare en tilpas god positioning, er der gode muligheder for at snuppe en af dem, der spiller på en uvant angrebsplads, i en offside. Lykkes det ikke, så er det absolut en fordel at have hurtige forsvarsspillere, og har da også skiftet en enkelt mand ud, fordi han blev overløbet for ofte.

Metsu1
Manager

« Svar #94: 17 Jun 2008, 11:22 »

Hvis vi nu tager et eksempel fra den virkelige verden... AaB mødte  i efteråret 07 Esbjerg på udebane... de var i 80-85 min spillet baglæns ud af Esbjreg stadion og var mere end heldige med kun at være bagud med med 1-0... Esbjerg scorer et par min før tid så et selvmål og Prica scorer sejrsmålet på en havl chance i overtiden... dvs at AaB scorede 2 mål på ca 1-1½ chance tilsammen i hele kampen...

Så det kan sagtens lade sig gøre irl...

Da Grækenland vandt EM for 4 år siden havde de vel heller ikke meget mere end 4-5  chancer max pr kamp, men alligevel vandt de EM selv om de også var spillet ned under græstæppet i flere kampe så det er altså ikke urealistisk...

Og som bla DNE nævner, så er det jo ikke målchancerne der tæller, hvis et hold skyder på alt der er muligt vil langt de fleste skud jo gå langt forbi mål, mens man måske får mere kvalitet  hvis man har få gennemspillet farlige angreb...

Man vil altid kunne finde eksempler på, at det er lykkes for hold, at vende en kamp i de sidste minutter (Tyrkiet for at nævne en), men derfra til at det sker mange gange i løbet af sæsonen, er nok det, der frustrerer i dette tilfælde.

Det frustrerer i hvert fald mig, at man kan møde et par bundhold på hjemmebane to uger i streg, hvor man dominerer, kommer foran og forsvarer sig i de sidste ti minutter, men at det så alligevel ender med, at "det dårlige hold" enten får uafgjort eller vinder  Peace

makkerskilap
Landsholdsspiller

« Svar #95: 17 Jun 2008, 11:28 »

Man vil altid kunne finde eksempler på, at det er lykkes for hold, at vende en kamp i de sidste minutter (Tyrkiet for at nævne en), men derfra til at det sker mange gange i løbet af sæsonen, er nok det, der frustrerer i dette tilfælde.

Det frustrerer i hvert fald mig, at man kan møde et par bundhold på hjemmebane to uger i streg, hvor man dominerer, kommer foran og forsvarer sig i de sidste ti minutter, men at det så alligevel ender med, at "det dårlige hold" enten får uafgjort eller vinder   Peace

Jeg er fuldstændig enig, hold kæft det kan pisse mig af  Ubeslutsom ticked off Wink

It's all, part of the plan.

Gungner
Gæst

« Svar #96: 26 Jun 2008, 02:37 »

I mit spil (spiller med Fiorentina) er Inter overnaturlige...
Jeg ligger nummer 2, men kan simpelthen ikke indhente dem!
Inter vinder som regel kæmpe stort eller 1-0 på et mål efter 89 minutter...
Jeg har slået dem 1-0 på San Siro, men de vinder ALT andet, og det gør jeg ikke.
Frustrende? Ja. Realistisk? Måske

sheriffen87
Landsholdsspiller

« Svar #97: 26 Jun 2008, 09:28 »

Jeg har fornemmelsen a at langt de fleste bruger herinde bruger en defensiv taktik HVER gang de kommer foran...

Er det korrekt forstået? Hvis det er det er jeg slet ikk enig... Hvis man møder et hold der er dårligere end en selv er det jo klart en fordel at forsøge at "snørre sækken" istedet for at stille sig ned i eget felt og håbe at man kan køre sejren hjem.

Når modstanderen selv satser i slutningen af kampen bliver der huller i den anden ende, og som der engang var en der sagde: "Angreb er det bedste forsvar".

Undskyld hvis jeg ik har ret, men har bare ik det samme problem som mange andre.

sheriffen87
Landsholdsspiller

« Svar #98: 26 Jun 2008, 09:39 »

Jeg spiller ikke defensivt hvergang jeg kommer foran, hvis kampen 100% foregår på promisser - så trækker jeg mig ikke tilbage. Er jeg foran 1-0 og de begynder at presse hårdt - så trækker jeg mig lidt tilbage på banen - og sætter endnu mere fokus på kontrabold. Men jeg skifter stortset aldrig en AC/AMC ud for en FC i de døende minutter.

Nemlig har det på helt samme måde...

Nogle gange virker det bare som at der er nogen der trækker sig tilbage når de kommer foran. Har nemlig ikke selv problemet. Til gengæld scorer jeg ofte selv i de slutningen af kampene, både når jeg er foran og bagud... Måske er det bare tilfældigt men man kan sige sig selv at modstanderen vil komme til chancer hvis man graver sig ned...

vevest7
Reserveholdsspiller

« Svar #99: 26 Jun 2008, 10:45 »

Jeg synes denne udgave af FM er fantastisk...!

Det taktiske aspekt er genialt, og jeg har virkelig også haft mine ekstremt store kampe med taktikken. Det som blev min øjeåbner var, at jeg læste wwwfans taktiske teorier og såvidere. Han snakker om ideen om at bruge det såkaldte Rule of One og især om ideen om Frameworks - frameworks er et grundlag til en teori om, at man altid skal bruge den samme taktik! Det vil sige, at i mit eksempel, så bruger jeg en 4-4-2 diamant som "rammen" for TAKTIKKERNE - grunden til at jeg siger det i flertal, så er det fordi jeg har 6 forskellige taktikker. De er alle 4-4-2 diamant, men mentaliteten er forskellig...I kan alle sammen læse teorien fra wwwfan på www.fm-britain.co.uk, men jeg bruger selv disse:

Control
Attacking
Attacking Deep
Balanced
Counter
Shut up Shop (SUS)

- Alt efter modstanderens niveau, så vælger jeg en taktik som passer. Jeg er Havant & Waterlooville, og spiller i Premier League på 2.år. Spiller jeg f.eks. mod Liverpool eller Arsenal, så står jeg meget oftere tilbage på banen i starten af kampen. Det ville f.eks. være counter, eller i sidste instans SUS, som er totalt defensiv (og som desuden fuldstændig lukker ned for AI'ens 4-2-4). Kommer jeg så bagud, så går jeg med det samme ind, og prøver at lave et modangreb - derfor går jeg hurtigt frem i attacking, hvor jeg får meget mere offensivt ind, men også bliver mere sårbar! Spiller jeg derimod mod et mindre hold i ligaen, så er jeg mere tilbøjelig til at starte længere fremme på banen.

Jeg har ikke nogen løsning på, hvilken man skal starte med i den pågældende kamp, men til gengæld skal man vurdere modstanderen, og dens styrker. Jeg er hele tiden opmærksom på, hvor meget spil jeg har i %, og hvor mange chancer jeg og modstanderen kommer frem til...

Det virker suverænt godt for mig, og selvom det tog mig 3 timer at komme igennem wwwfans guide (som desuden faktisk er skrevet i samarbejde med TheNextDiaby), og dernæst et par timer på taktikker, så har jeg grobund for, at kunne bruge taktikkerne til alle de hold jeg spiller med, og jeg har altid en løsning klar - i hvert fald oftere end før...

Sider: 1 ... 5 6 [7] Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010