Velkommen
Gæst
SENEST AKTIVE EMNER
Dato
Forfatter
Forum
Emne
17 Jun 2025, 11:31
NAsMaR
Blogs
Minimalistic 2020
11 Jun 2025, 19:37
Broen13
Blogs
Indsæt Titel
04 Jun 2025, 18:56
simka
Omklædning...
Sommer opdatering
03 Jun 2025, 21:57
NAsMaR
Blogs
Lutz Pfannenstiel FM22...
15 Maj 2025, 21:08
szukizek
Blogkonkur...
Blogkonkurrencen 2025 ...
09 Apr 2025, 19:48
andersnomanni
Blogs
SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43
valverde4ever
Pro Cyclin...
Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere:
23580
0 Brugere, 583 Gæster Online.
Nyeste Bruger:
susankeaton
FORUM
FmFreaks Forside
Forum: Andre Managerspil
Kategori: Nostalgi
Er FM blevet for realistisk?
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider:
1
...
4
5
[
6
]
7
Forfatter
Emne: Er FM blevet for realistisk? (Læst 15960 gange)
makkerskilap
Landsholdsspiller
Sv: Er FM blevet for realistisk?
«
Svar #75:
17 Jun 2008, 08:23 »
Citat af: Rooland 17 Jun 2008, 08:10
Du syntes åbenbart ikke det er urealistisk, at modstanderen ALTID er skarpere end en selv?
Du syntes åbenbart ikke det er urealistisk, at modstanderen ligepludselig spiller superoffensivt, kommer foran på de 2 næste (og eneste) skud og så ikke får flere skud i kampen?
er helt enig Rooland, det sker regelmæssigt for mig også, ligemeget om jeg tager en angriber ud og går over i en 4-2-3-1 formation som et eksempel der spiller defensivt og holder på bolden, så går computeren over i sit 4-2-4 (hvad sker der egentligt for det anyways?
) og scorer
næsten altid
på chancer lige til sidst stik imod spil og det hele og hold k*** hvor er det træls!
«
Seneste Redigering: 17 Jun 2008, 08:25 af makkerskilap
»
It's all, part of the plan.
ManUtd83
Manager
«
Svar #76:
17 Jun 2008, 09:05 »
Ja det er fantastisk irriterende at modstanderen skifter sin taktik hver gang der sker noget nyt på banen. Man har feks et overtag i kampen og kommer foran, men man kan godt regne med, at spille lige pludselig skifter retning fordi de enter taktik. Det synes jeg er rigtig åndvagt. Det fungerer også den anden vej til gengæld. Hvis du kommer bagud kan du sagtens komme tilbage i kampen, fordi de sæter sig tilbage.
DNE
Landsholdsspiller
«
Svar #77:
17 Jun 2008, 09:22 »
Hvis jeg kommer frem til mange chancer, men skyder de fleste ved siden af mål, så er det første jeg forsøger at ændre mentaliteten, for så er der noget der tyder på, at vi ikke er tålmodige nok i vores opspil. Kort sagt, mange chancer der bliver brændt, betyder at mentaliteten er for høj, meget få eller slet ingen chancer som næsten alle er indenfor målrammen tyder på en lige lav nok mentalitet.
Min erfaring er, at mentaliteten er en af de absolut mest betydningsfulde faktorer i taktikken i løbet af en kamp.
makkerskilap
Landsholdsspiller
«
Svar #78:
17 Jun 2008, 09:35 »
Citat af: DNE 17 Jun 2008, 09:22
Hvis jeg kommer frem til mange chancer, men skyder de fleste ved siden af mål, så er det første jeg forsøger at ændre mentaliteten, for så er der noget der tyder på, at vi ikke er tålmodige nok i vores opspil. Kort sagt, mange chancer der bliver brændt, betyder at mentaliteten er for høj, meget få eller slet ingen chancer som næsten alle er indenfor målrammen tyder på en lige lav nok mentalitet.
Min erfaring er, at mentaliteten er en af de absolut mest betydningsfulde faktorer i taktikken i løbet af en kamp.
så du mener det på den måde at, hvis man nu brænder for en udligning eller sejr i de sidste 10 min og man sætter sit hold il at "angribe fuldt ud", så kan det resultere i at de bliver for sløsede og skyder på alt og dermed brænder næsten hver chance, eller?
-Johnson-
Førsteholdsspiller
«
Svar #79:
17 Jun 2008, 09:43 »
Citat af: makkerskilap 17 Jun 2008, 09:35
så du mener det på den måde at, hvis man nu brænder for en udligning eller sejr i de sidste 10 min og man sætter sit hold il at "angribe fuldt ud", så kan det resultere i at de bliver for sløsede og skyder på alt og dermed brænder næsten hver chance, eller?
Det skulle helst ikke være de sidste ti minutter, der afgør kampen. I slutningen har man ikke tiden til at være tålmodig, og så er der ikke så mange muligheder. DNE's pointe (som jeg iøvrigt er enig i) er, at det handler ikke om antallet af chancer, men om kvaliteten af dem. Jeg kunne sagtens sætte alle mine spillere til at hugge på mål, så snart de havde bolden. På den måde får jeg mange afslutninger. Men af en dårlig kvalitet.
Ved at sænke mentalitet, så får du formodentlig færre chancer, men de bliver til gengæld større. Det er klart, at mentaliteten ikke gør det alene. Forhold som timewasting, tempo, og passing style er også afgørende.
Vind TipsBladet i 1 år på FMGround.dk
DNE
Landsholdsspiller
«
Svar #80:
17 Jun 2008, 09:44 »
Citat af: makkerskilap 17 Jun 2008, 09:35
Jeg tænker ikke så meget på slutminutterne, det er mere resten af kampen, hvor man hurtigt kan danne sig et indtryk af, om mentaliteten er for offensiv eller defensiv.
Det er klart, at hvis man jagter en udligning eller en afgørelse i slutminutterne, så skal afleveringerne være fremadrettede, og dermed skal mentaliteten også være det, men man skal samtidig også være opmærksom på, at man risikerer boldtab, og blotter sig for kontraangreb, hvis man kaster alt skytset frem.
makkerskilap
Landsholdsspiller
«
Svar #81:
17 Jun 2008, 09:50 »
Citat af: DNE 17 Jun 2008, 09:44
Jeg tænker ikke så meget på slutminutterne, det er mere resten af kampen, hvor man hurtigt kan danne sig et indtryk af, om mentaliteten er for offensiv eller defensiv.
Det er klart, at hvis man jagter en udligning eller en afgørelse i slutminutterne, så skal afleveringerne være fremadrettede, og dermed skal mentaliteten også være det, men man skal samtidig også være opmærksom på, at man risikerer boldtab, og blotter sig for kontraangreb, hvis man kaster alt skytset frem.
det var også bare som et eksempel i forhold til det du skrev før..........
ikke nødvendigvis lige de sidste 10 minutter. men jeg er da for øvrigt enig med dig.
makkerskilap
Landsholdsspiller
«
Svar #82:
17 Jun 2008, 09:56 »
Citat af: -Johnson- 17 Jun 2008, 09:43
Det skulle helst ikke være de sidste ti minutter, der afgør kampen. I slutningen har man ikke tiden til at være tålmodig, og så er der ikke så mange muligheder. DNE's pointe (som jeg iøvrigt er enig i) er, at det handler ikke om antallet af chancer, men om kvaliteten af dem. Jeg kunne sagtens sætte alle mine spillere til at hugge på mål, så snart de havde bolden. På den måde får jeg mange afslutninger. Men af en dårlig kvalitet.
Ved at sænke mentalitet, så får du formodentlig færre chancer, men de bliver til gengæld større. Det er klart, at mentaliteten ikke gør det alene. Forhold som timewasting, tempo, og passing style er også afgørende.
"Jeg kunne sagtens sætte alle mine spillere til at hugge på mål, så snart de havde bolden. På den måde får jeg mange afslutninger. Men af en dårlig kvalitet.
Ved at sænke mentalitet, så får du formodentlig færre chancer, men de bliver til gengæld større".
Netop... så det du siger er sådan set det jeg spurgte om, at hvis man sætter det hele frem på banen på et givet tidspunkt i kampen, så risikerer man at ens forsøg på en scoring ender forbi eller over mål, fordi man nærmest siger de skal skyde på alt uanset hvad, ikke? sådan forstår jeg det i hvert fald, måske er det bare mig
ikke desto mindre må det med at smide hele kavaleriet frem, satse og spille 4-2-4 som computeren gør hvis den er bagud ligegyldigt om det er suppen, europa eller landshold, jo ikke gælde for computeren, da de stortset altid for udbytte af det, og ikke brænder nær så mange chancer som man selv gør, når man satser? det er bare dét jeg synes er lidt ringe??
correct me if i'm wrong
«
Seneste Redigering: 17 Jun 2008, 09:57 af makkerskilap
»
-Johnson-
Førsteholdsspiller
«
Svar #83:
17 Jun 2008, 10:05 »
Citat af: makkerskilap 17 Jun 2008, 09:56
ikke desto mindre må det med at smide hele kavaleriet frem, satse og spille 4-2-4 som computeren gør hvis den er bagud ligegyldigt om det er suppen, europa eller landshold, jo ikke gælde for computeren, da de stortset altid for udbytte af det, og ikke brænder nær så mange chancer som man selv gør, når man satser? det er bare dét jeg synes er lidt ringe??
correct me if i'm wrong
Computerens 4-2-4 behøver ikke at volde problemer. Umiddelbart føler jeg, at jeg har forholdvis godt styr på den. Selvfølgelig smutter den engang imellem, men hvis man skifter til en fornuftig defensiv taktik i de sidste minutter, så plejer det at kunne holde hjem.
Som en lille sidehistorie, så kan jeg fortælle at Bassano Virtus i Italiens Serie C2 spiller 4-2-4 permanent. I de fleste tilfælde kan man med en kontraorienteret taktik give dem en ordentlig snitter. Jeg har flere gange slået dem både med 5 og 6 mål.
DNE
Landsholdsspiller
«
Svar #84:
17 Jun 2008, 10:07 »
Citat af: makkerskilap 17 Jun 2008, 09:56
"Jeg kunne sagtens sætte alle mine spillere til at hugge på mål, så snart de havde bolden. På den måde får jeg mange afslutninger. Men af en dårlig kvalitet.
Ved at sænke mentalitet, så får du formodentlig færre chancer, men de bliver til gengæld større".
Netop... så det du siger er sådan set det jeg spurgte om, at hvis man sætter det hele frem på banen på et givet tidspunkt i kampen, så risikerer man at ens forsøg på en scoring ender forbi eller over mål, fordi man nærmest siger de skal skyde på alt uanset hvad, ikke? sådan forstår jeg det i hvert fald, måske er det bare mig
correct me if i'm wrong
AI'en sætter 4 mand i angrebet, ja, men hvor ved du fra at den også har sat mentaliteten helt op?
I øvrigt så synes jeg også, at modstanderen, når de gør dette, blotter sig for kontrachancer, jeg har i hvert fald flere gange snøret sækken, netop i de døende minutter, hvor modstanderen smider alt frem, ved simpelthen at lade være med bare at "lægge mig på skjoldet" og tage imod. Man kan sagtens udnytte computerens massive presspil til sin egen fordel, personligt har jeg haft god succes med at lægge forsvarslinien højt, og fange modstanderen i off-side, og så ellers slå igen, hvis jeg erobrer bolden, for mange mand fremme betyder også få mand tilbage, så modstandrens mål står som regel pivåbent, når de har kastet alt frem.
makkerskilap
Landsholdsspiller
«
Svar #85:
17 Jun 2008, 10:15 »
Citat af: -Johnson- 17 Jun 2008, 10:05
Computerens 4-2-4 behøver ikke at volde problemer. Umiddelbart føler jeg, at jeg har forholdvis godt styr på den. Selvfølgelig smutter den engang imellem, men hvis man skifter til en fornuftig defensiv taktik i de sidste minutter, så plejer det at kunne holde hjem.
Som en lille sidehistorie, så kan jeg fortælle at Bassano Virtus i Italiens Serie C2 spiller 4-2-4 permanent. I de fleste tilfælde kan man med en kontraorienteret taktik give dem en ordentlig snitter. Jeg har flere gange slået dem både med 5 og 6 mål.
4-2-3-1 normal mentalitet, kontraangreb sat til, trække tiden sat nogle hak op, er det en ufornuftig taktik så, eller hvad tænker du på når du siger "fornuftig defensiv taktik"
?...
det er bare sjovt at jeg aldrig kan det med mit Brøndby hold, så
makkerskilap
Landsholdsspiller
«
Svar #86:
17 Jun 2008, 10:19 »
Citat af: DNE 17 Jun 2008, 10:07
AI'en sætter 4 mand i angrebet, ja, men hvor ved du fra at den også har sat mentaliteten helt op?
I øvrigt så synes jeg også, at modstanderen, når de gør dette, blotter sig for kontrachancer, jeg har i hvert fald flere gange snøret sækken, netop i de døende minutter, hvor modstanderen smider alt frem, ved simpelthen at lade være med bare at "lægge mig på skjoldet" og tage imod. Man kan sagtens udnytte computerens massive presspil til sin egen fordel, personligt har jeg haft god succes med at lægge forsvarslinien højt, og fange modstanderen i off-side, og så ellers slå igen, hvis jeg erobrer bolden, for mange mand fremme betyder også få mand tilbage, så modstandrens mål står som regel pivåbent, når de har kastet alt frem.
hvis du mener det med at jeg skrev de smider hele kavaleriet frem, hentydede jeg bare til deres 4-2-4 som for mig, lyder voldsom offensiv sådan umiddelbart, men det kan da godt være de spiller med normal eller defensiv mentalitet, hvor skulle jeg vide dét fra
.
jamen det kan man da sikkert nok, jeg har bare næsten aldrig held med det, og det er træls, at det næsten altid er AI'en der får noget ud af det, fremfor mig.
JKJ
Gæst
«
Svar #87:
17 Jun 2008, 10:24 »
Citat af: Rooland 17 Jun 2008, 00:59
Jeg syntes sgu ikke FM er blevet for Realistisk :
Getafe vinder La Liga i 2. sæson
FCN scorer 4 mål på deres første 4 skud. Letlands landsholdsmålmand og anfører stod Kolinko stod for mig
Kamp slut. Styrede kampen og kom til flere chancer. Alligevel vinder de 6-1.
Esbjerg sikrere sig lige sejren i overtiden med 2 skud 2 mål
Vejle bruger 3 skud på at score 4 mål mod mig
Og så skulle den taktik Zulue anbefalede lige prøves
Hvis vi nu tager et eksempel fra den virkelige verden... AaB mødte i efteråret 07 Esbjerg på udebane... de var i 80-85 min spillet baglæns ud af Esbjreg stadion og var mere end heldige med kun at være bagud med med 1-0... Esbjerg scorer et par min før tid så et selvmål og Prica scorer sejrsmålet på en havl chance i overtiden... dvs at AaB scorede 2 mål på ca 1-1½ chance tilsammen i hele kampen...
Så det kan sagtens lade sig gøre irl...
Da Grækenland vandt EM for 4 år siden havde de vel heller ikke meget mere end 4-5 chancer max pr kamp, men alligevel vandt de EM selv om de også var spillet ned under græstæppet i flere kampe så det er altså ikke urealistisk...
Og som bla DNE nævner, så er det jo ikke målchancerne der tæller, hvis et hold skyder på alt der er muligt vil langt de fleste skud jo gå langt forbi mål, mens man måske får mere kvalitet hvis man har få gennemspillet farlige angreb...
-Johnson-
Førsteholdsspiller
«
Svar #88:
17 Jun 2008, 10:24 »
Citat af: makkerskilap 17 Jun 2008, 10:15
4-2-3-1 normal mentalitet, kontraangreb sat til, trække tiden sat nogle hak op, er det en ufornuftig taktik så, eller hvad tænker du på når du siger "fornuftig defensiv taktik"
?...
det er bare sjovt at jeg aldrig kan det med mit Brøndby hold, så
Det kommer an på kvaliteten af det hold du møder. Er de generelt dårligere end dig, så kan der sagtens satses lidt på kontra som DNE beskriver.
Når jeg vil køre den hjem udelukkende ved at forsvare, så er min mentalitet lavere end normal. Du kan ikke afholde modstanderne fra chancer. Men du kan forsøge at begrænse dem til afslutninger udefra. Eksempelvis ved lav closing down.
makkerskilap
Landsholdsspiller
«
Svar #89:
17 Jun 2008, 10:27 »
Citat af: -Johnson- 17 Jun 2008, 10:24
Det kommer an på kvaliteten af det hold du møder. Er de generelt dårligere end dig, så kan der sagtens satses lidt på kontra som DNE beskriver.
Når jeg vil køre den hjem udelukkende ved at forsvare, så er min mentalitet lavere end normal. Du kan ikke afholde modstanderne fra chancer. Men du kan forsøge at begrænse dem til afslutninger udefra. Eksempelvis ved lav closing down.
det er generelt ligemeget hvilket hold det er.. men tak, det med closing down har jeg ikke pillet ved, faktisk, det vil jeg prøve
Sider:
1
...
4
5
[
6
]
7
Vælg et område:
-----------------------------
Football Manager 2024
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Klubsøgning og -erfaring
=> Spillersøgning og -erfaring
=> Challenges
Football Manager 2023
=> Omklædningsrummet
=> Challenges
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Skadestuen
Football Manager 2022
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Challenges
Football Manager 2021
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2020
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
Football Manager 2019
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2018
=> Omklædningrummet
=> Lower League Management
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
===> November challenge
===> December challenge
===> Januar/februar challenge
===> Journey for the money
Football Manager 2017
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
===> Det taktiske panel
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Challenges
===> Europæisk Outsider
===> Galiciens helte
===> Genrejsningen af Østtyskland
===> Journey for the money
===> Mine FM17 saves
=> Designerfreaks
=> Idéfabrikken
Football Manager 2016
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Lav din egen klub
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Netcaféen
=> Challenges
Football Manager 2015
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> TV-Stationen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens anbefaling
=> FmFreaks anbefaler
Football Manager 2014
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> TV-Stationen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens Anbefaling
Andre Managerspil
=> Nostalgi
===> Blogs fra de ældre udgaver
===> FM2013
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Spillersøgning og -erfaring
=====> Klubsøgning og -erfaring
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Challenges
=====> Lower League Management
=====> TV-Stationen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> DesignerFreaks
=====> Månedens anbefaling
===> FM2012
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> TV-stationen
=====> Skadestuen
=====> DesignerFreaks
=====> Netcaféen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> Månedens anbefaling
===> FM2011
=====> DesignerFreaks
=====> TV-stationen
=====> Annonceringer
=====> Idéfabrikken
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Blogs
===> FM2010
=====> Blogs FM2010
=====> Netcaféen FM2010
=====> Annonceringer FM2010
=====> Omklædningsrummet FM2010
=====> Træningsbanen FM2010
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2010
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2010
=====> Skadestuen FM2010
=====> Lower League Management FM2010
=====> Idéfabrikken FM2010
===> FM2009
=====> Idéfabrikken FM2009
=====> Træningsbanen FM2009
=====> Blogs FM2009
=====> Lower League Management FM2009
=====> DesignerFreaks FM2009
=====> Skadestuen FM2009
=====> Netcaféen FM09
=====> Omklædningsrummet FM2009
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2009
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2009
=> Pro Cycling Manager
=> Football Manager Live
===> Blogs
=> DesignerFreaks
=> Annonceringer FM2012
Andet
=> Fodbold
===> VM 2010
===> EM 2012
===> VM 2014
===> EM 2016
=> Baren
===> Cykling
===> Redskabsrummet
=> Børnehaven
FmFreaks.dk
=> Introduktionsforum
=> Mødelokalet
===> Måneds awards
=> FmFreaks Blogs Hall of Fame
=> Konkurrencer
===> Premier League Picks
===> Champions Freak
===> Supertipperen
===> FmFreaks Awards 2007
===> Nekrolog Konkurrence 2008
===> Digtkonkurrence
===> VM-Konkurrence
===> Fmfreaks Tour de France konkurrence
===> Nekrologkonkurrencen, 2010
===> Nekrologkonkurrencen, 2011
===> Månedens mål
===> FMF Fantasy League
===> EM Last Man Standing
===> DM i Football Manager 2013
===> Prediction Mastery
===> Blogkonkurrencer
=====> Blogkonkurrencen 2016
=====> Blogkonkurrencen 2015
=====> Blogkonkurrencen, 2014
=====> Blogkonkurrencen, 2013
=====> Blogkonkurrencen, 2012
=====> Blogkonkurrencen, 2009
=====> Blogkonkurrencen, 2011
=====> Blogkonkurrence FM2008
=====> Blogkonkurrencen 2017
=====> Blogkonkurrencen 2018
=====> Blogkonkurrencen 2019
=====> Blogkonkurrencen 2020
=====> Blogkonkurrencen 2021
=====> Blogkonkurrencen 2022
=====> Blogkonkurrencen 2023
=====> Blogkonkurrencen 2024
=====> Blogkonkurrencen 2025
===> FmF Mesterskabet
===> FmFreaks årsawards 2013
===> VM Last man standing
===> FmFreaks' årsawards 2014
Administrator forum
=> test
This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only.
« More Info »