home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 20:38:18 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
25 Jul 2024, 08:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
Antal Registrerede Brugere: 23425
  2 Brugere, 906 Gæster Online.

Indlæg: 1132879 over 31375 Emner
Nyeste Bruger: diazkeira740
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  SPAIN 3~ EM08.
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: SPAIN 3~ EM08.  (Læst 3900 gange)
Zulue
Manager
********

Offline Offline


 
SPAIN 3~ EM08.
« : 09 Jun 2008, 00:18 »



Spanien er et hold. Ikke et hvilket-som-helst-hold. Et hold med profiler. Stjerner. Konflikter og skænderier.
Mest af alt, på grund af Aragones. Mest af alt på grund af dommeren, mest af alt på grund af slutrunderne. Og hvad er det nu lige med slutrunderne, og hvorfor er det nu lige, at Spanien - af alle lande - skal være så forbandet ringe, ved et Verdens- eller Europamesterskab?
La Furia havde stolte traditioner. Tiden er ovre.

Drømme bliver hurtigt til mareridt. Men aldrig omvendt i Spanien. Der hænger sorte skyer, over verdens bedste ligas spillere. Ramos, Raul, Iniesta, Xavi, Torres, Villa. I kender dem.
Alt for godt.
Måske er det hele problemet. Der er for mange individualister, for meget ego og for meget pres. Fra hele Verden. Det er let at holde med Spanien.
Alt for let.

Nu gælder det Østrig og Schweiz. Det gælder EM anno 2008, landets - og min - stolthed. Spillernes ære, præsidentens ære.
Velkommen til en skæbne. Min skæbne. Det er nu det gælder.
Velkommen til mit liv.
« Seneste Redigering: 10 Jun 2008, 22:15 af Zulue » Logged

dasmessi
Gæst
 
Sv: La Furia ~ EM08.
« Svar #1: 09 Jun 2008, 00:20 »



Spanien er et hold. Ikke et hvilket-som-helst-hold. Et hold med profiler. Stjerner. Konflikter og skænderier.
Mest af alt, på grund af Aragones. Mest af alt på grund af dommeren, mest af alt på grund af slutrunderne. Og hvad er det nu lige med slutrunderne, og hvorfor er det nu lige, at Spanien - af alle lande - skal være så forbandet ringe, ved et Verdens- eller Europamesterskab?
La Furia havde stolte traditioner. Tiden er ovre.

Drømme bliver hurtigt til mareridt. Men aldrig omvendt i Spanien. Der hænger sorte skyer, over verdens bedste ligas spillere. Ramos, Raul, Iniesta, Xavi, Torres, Villa. I kender dem.
Alt for godt.
Måske er det hele problemet. Der er for mange individualister, for meget ego og for meget pres. Fra hele Verden. Det er let at holde med Spanien.
Alt for let.

Nu gælder det Østrig og Schweiz. Det gælder EM anno 2008, landets - og min - stolthed. Spillernes ære, præsidentens ære.
Velkommen til en skæbne. Min skæbne. Det er nu det gælder.
Velkommen til mit liv.

Er du startet i 08 eller 07 i Juli?. Og glæder mig til at læse denne blog om Spanien, der vinder EM selvfølgelig. Smiley
Logged

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: La Furia ~ EM08.
« Svar #2: 09 Jun 2008, 00:22 »

Jeg elsker jo Spanien, så jeg glæder mig til at høre mere.. Men jeg synes dog godt du kunne have gjort mere ud af introen..
Logged

- Veni, vidi, vici -

Zulue
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: La Furia ~ EM08.
« Svar #3: 09 Jun 2008, 00:25 »

Jeg starter i 07, men bloggen starter fra EM.. Smiley Skal lige have spillet taktikken ind på holdet, og sådan.
Tak. Smiley

Jimmy, lyder godt. Kunne sagtens have gjort meget mere ud af den, men ville have den op inden jeg gik i seng (skal møde 08.15 i morgen), og er normalt ikke for, at man pryder en intro med for meget. Jeg er selvfølgelig klar med længere updates senere. Smiley
Logged

dasmessi
Gæst
 
Sv: La Furia ~ EM08.
« Svar #4: 09 Jun 2008, 00:33 »

Jeg starter i 07, men bloggen starter fra EM.. Smiley Skal lige have spillet taktikken ind på holdet, og sådan.
Tak. Smiley

Jimmy, lyder godt. Kunne sagtens have gjort meget mere ud af den, men ville have den op inden jeg gik i seng (skal møde 08.15 i morgen), og er normalt ikke for, at man pryder en intro med for meget. Jeg er selvfølgelig klar med længere updates senere. Smiley
Ok det glæder jeg mig til. Håber da du vinder EM.  Thumbs Up
Logged

Zulue
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: La Furia ~ EM08.
« Svar #5: 09 Jun 2008, 18:47 »



Vi går snart ind til EM. Et EM, mere lige en nogensinde, et EM mere kompakt og spækket med stjerner end nogensinde. Tyskland, England, Frankrig, Italien – You name it.

Vi står som en lille underdog. Ikke de absolutte favoritter, men heller ikke et hold man skal afskrives. Grundet min ankomst, grundet lidt skader ved folk som Iniesta og Casillas, og grundet vores miksede start.


OPSTARTEN ' DEBUTEN ' FORMATIONEN

Op til EM debuterede jeg mod Grækenland i en venskabskamp. Ikke nogen imponerende indsats fra mine tropper, men det var utrolig vigtigt for Torres at han kom på måltavlen. Kampen endte 1-1 i Grækenland, og et resultat jeg egentlig er ligeglad med. Jeg tænkte udelukkende på spillet, og med 60 procent og et overtal i chancer giver mig god nattesøvn.

Så startede EM-kvalifikationen. Først tog vi til det imponerende landskab i Island, og jeg fik motiveret spillerne helt perfekt, og jeg kunne mærke, hvordan de ville give sig alt, hvad de kunne. Med anfører-Raul på bænken, debuterede Ramos, unge Sergio Ramos fra Real Madrid, som anfører. Et job jeg gav forsvarsspilleren, på grund af hans betydning for vores hold og så håber jeg inderligt, at Ramos vil vokse fra rollen, som spilleren, der altid får dumme gule kort. Simpelthen giver jeg mere pres på Ramos, og hvis han ikke leverer – både som spiller, eller anfører – kan jeg altid skifte en anden ind på hans plads.

Mod Island kørte jeg principielt mit koncept med fire normale forsvarsspillere. To defensivt orienterede centrale midtbanespillere, der skal styre spillet dybt på banen, og så med to offensive kanter; to kanter, jeg skal sætte min lid til. Jeg har en offensiv midtbane foran de centrale, en position, der har flere frie tøjler end de fleste andre, men også en position, der skal støtte angrebet og hjælpe til over alt.
Formationen slutter med den ene angriber – en angriber, der har vold mig mange problemer. Jeg står med spillerne Villa og Torres, og kun én angriberplads. Så kunne jeg vælge at skifte, og spille med to angribere – men hvad så med Xavi, Fabregas, Iniesta, Alonso på midtbanen?
Derfor kører jeg et system, hvor jeg fortæller spillerne, ikke at være utilfredse med at starte på bænken eller at blive skiftet ud. Det hele er taktisk, og hvis de vil spille for holdet må de gøre det – hvis ikke, har jeg flere store stjerner, der helt sikkert vil. 


Jeg startede med Villa på toppen på Island. Efter 13 minutter gjorde han det fortjent til 1-0 – udbyggede senere, mens Fabregas lukkede og slukkede. Med en åbningssejr var jeg i gang, og i den følgende kamp mod Letland vandt jeg endnu engang stensikkert, 2-0.
Derefter var det tid til Danmark. Et hold, man aldrig skal undervurdere og det tror jeg – på trods af ivrig aktivitet i omklædningsrummet – at mine spillere gjorde. Ramos til 1-0 i kampens begyndelse, men så fik Søren Larsen - den lange angriber jeg aldrig har kunnet finde ud af – to gange, mens Peter Løvenkrands lukkede og slukkede. Jeg tabte et vigtigt skridt, spillerne og holdet tabte vigtige point, med hensyn til den kommende kamp vi havde mod førerholdet Sverige.
I denne gjorde Ramos det endnu engang til 1-0. Min personlige yndlingsspiller, Zlatan Ibrahimovic udlignede, men dagens offensive midtbane – i fraværet af den normale Iniesta – vandt Fernando Torres smukt kampen for os. Jeg så bolden stryge smukt, hårdt og alligevel i en blød bue ind over Issakson, der uden chancer måtte bukke sig i støvet for Liverpool-angriberens 16 landsholdsmål.
Dermed var vi klar til EM, men det afholdte ikke spillerne fra at vinde på en scoring af Francesc Fabregas. EM-grupperne skulle trækkes, og vi var som forventet rimeligt uheldige. Frankrig, Kroatien og hjemmebane-darlingerne fra Schweiz skal vi kæmpe vores slag i mod og jeg frygter naturligvis Frankrig mest.
Logged

vesperGT
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: La Furia 1~ EM08.
« Svar #6: 09 Jun 2008, 18:58 »

Din første rigtige update kan sagtens være bedre.....

Dermed ikke sagt at den er dårlig, bestemt ikke, MEN:

FUCK den intro du leverer er til 13 med pil op og kryds og bolle!!

Den intro er det HELE værd siger jeg til dig.....

El Fantasticó Thumbs Up Thumbs Up Thumbs Up
Logged

Zulue
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: La Furia 1~ EM08.
« Svar #7: 09 Jun 2008, 20:28 »

Din første rigtige update kan sagtens være bedre.....

Dermed ikke sagt at den er dårlig, bestemt ikke, MEN:

FUCK den intro du leverer er til 13 med pil op og kryds og bolle!!

Den intro er det HELE værd siger jeg til dig.....

El Fantasticó Thumbs Up Thumbs Up Thumbs Up


Tak, skal se om jeg kan forbedre den næste update. Tak for rosen af introen.. Wink
Logged

Zulue
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: SPAIN 1~ EM08.
« Svar #8: 10 Jun 2008, 15:38 »

Jeg er klar med et fokus på vores modstandere, enten inden jeg skal til træning, ellers efter. Smiley
Logged

Fernando9Torres
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: SPAIN 1~ EM08.
« Svar #9: 10 Jun 2008, 15:46 »

super update jeg følger med  Smiley
Logged


dasmessi
Gæst
 
Sv: SPAIN 1~ EM08.
« Svar #10: 10 Jun 2008, 15:47 »

godt lavet Zulue. Kanon update.. Følger klart med, da Spanien er mit yndlingslandshold.
Logged

Zulue
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: SPAIN 1~ EM08.
« Svar #11: 10 Jun 2008, 19:53 »

'VIVE LA FRANCE. '


Her i dagene op til EM, kigger vi på Marca-redaktionen tæt på Spaniens modstandere. I gruppe B er landsholdet kommet sammen med den tidligere stormagt Frankrig, et ’upcoming’ team i Kroatien og hjemmebaneholdet fra
’HOLDET’Schweiz. De fire hold, skal kæmpe med blod, sved og tårer, inden de to repræsentanter kan fortsætte og resten må forlade Østrig og Schweiz. 

Under denne lup ligger Frankrig, og det er ingen hemmelighed at Frankrig er Spaniens største konkurrent.

’VEJEN TIL EM’


Frankrigs vej til EM var ikke lige let. Efter VM-nederlaget i 2006 var de franske forventninger høje som toppen af alperne, men endnu et chok ramte den franske befolkning, da EM-kvalen skulle udtrækkes.
Banemændene fra VM-finalen 2006 endte i samme gruppe som manager Raymond Domenechs og hans disciple. Udover Italien, stod Ukraine, Skotland, Litauen, Georgien og Færøerne.
I kvalifikationsgrupp en endte Frankrig øverst foran Italien og med en samlet total på 28 point i 12 kampe, var Frankrig et af de allerbedste hold i hele kvalifikationen. De 12 kampe fordelte sig med imponerende ni sejre – blandt andet 3-1 over Italien – en uafgjort mod Italien og to nederlag.

HOLDET

Sebastien Frey
Mickale Landreau

Steve Mandanda
Philippe Mexes
William Gallas
Patrice Evra
Geal Givet
Sebastien Squillaci
Bakary Sagna
Willy Sagnol
Eric Abidal

Matheiu Flamini
Abou Diaby
Benoit Pedretti
Jeremy Toulalan
Sidney Govou
Franck Ribery
Hatem Ben Arfa
Florent Malouda
Charles N’Zogbia

Thierry Henry
Karim Benzema
Djibril Cisse

Frankrigs store spiller gennem kvalifikationen var – ikke overraskende – Barcelonas Theirry Henry. Også David Trezeguet, der til dagligt slår sine folder i Juventus, var effektiv med målene. Frankrig sluttede kvalen med et målscore på 25-7 og med en plusscore på 18 – derved var Frankrigs defensiv også godkendt, og sidste skanse, Fiorentinas Frey, havde flere store redninger, og det franske folk kan til dels takke den 28-årige målmand for en række verdensklasse præstationer.


Et fransk hold bestående af de obligatoriske 23 spillere. 23 spillere fordelt på 13 hold i 5 forskellige lande. Den største stjerne er den tidligere Arsenal-darling, Henry. Også Ribery, Malouda, Benzema, Abidal, Evra og Cisse er navne, der giver associationer til flot, offensiv fodbold i de fleste fodboldkenderes ører.

Det største problem den franske manager måtte få under slutrunden er det evige venstrebacks-problem. Ikke mange lande har to så stærke venstrebacks som Evra i Manchester og Abidal fra Barcelona. Det har den yderst snedige Raymond Domenech løst ved noget så simpelt som et formationsskifte. Fra en 4-4-2 har Fransken skiftet til 3-5-2, så man altså blot spiller med tre centrale forsvarsspillere – primært bestående af Mexes, Squillaci og anfører-Gallas.
På midtbanen huserer hele fem folk, hvor fløjene – Ribery og Malouda – er stensikre førstevalg. På midten har den unge spilfordeler, Lyons Toulalan taget sig af den ene plads, mens Arsenal-duoen Diaby og Flamini forventes af tage de resterende pladser.
I angrebet har Henry veto-ret på den ene plads, mens det overraskende nok bliver Benzema, der kommer til at hjælpe ham i front.
Frankrig og Spanien skal mødes i anden turneringskamp. Værd at nævne kan være, at de to hold mødtes i en venskabskamp blot inden EM. Her vandt Spanien 4-2, i en kamp, hvor David Villa var ganske overlegen og lavede et smukt hattrick.
Logged

Fernando9Torres
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: SPAIN 2~ EM08.
« Svar #12: 10 Jun 2008, 20:00 »

super update igen  Thumbs Up
Logged


Zulue
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: SPAIN 2~ EM08.
« Svar #13: 10 Jun 2008, 22:15 »



SWISS & CROATIA


     KROATIEN
Vejen hertil for Kroatien var blandet. Først røg man i den famøse gruppe, med blandet andet England og Rusland – der var i hvert fald nok at se til. Skulle man tro.
KROATIEN

Joey Didulica
Stipe Pletikosa
Vedran Runje

Boris Zivkovic
Dario Simic
Verdran Corluka
Dario Knezevic
Josip Simunic
Nikola Pokrivac
Marijan Buljat
Marko Babic
Jerko Leko
Luka Modric
Anas Sharbini
Niko Kranjcar
Danijel Pranjic
Ivica Banovic
Ivan Rakitic
Mladen Petric

Ivan Klasnic
Eduardo
Nikola Kalinic
Ivica Olic

 
SCHWEIZ

Johnny Leoni
Deigo Benaglio
Fabio Coltorti

Stephane Grichting
Patrick Muller
Philippe Senderos
Johan Djorou
Loduvic Magnin
Christoph Spycher
Philipp Degen
Stephan Lichtsteiner

Reto Zeigler
Pirmin Schwegler
Gelson Fernandes
Johann Vogel
Inler Gokhan
Daniel Gygax
Tranquillo Barnetta
Hakan Yakin

Johan Vonlanthen
Alexander Frei
Marco Streller
Alex Geijo

Kroatien startede sin kvalifikation ud med at åbne med en 0-0 i Rusland. Ganske godkendt af det nye land, men der var nye boller på suppen i næste kamp, hvor Andorras målmand eftersigende skulle have fået tinnitus – kampen endte 7-0 til kroaterne.
Efter de så Kroatien sig bestemt ikke tilbage, og det gav en flot førsteplads, foran England – der dog både havde samme point og målscore som kroaterne.  Dermed kan verdens 28. bedste hold kvalificere sig til Europamesterskabet i fodbold, og det er et kroatisk hold, med få profiler.
Den bedste af dem alle, kan meget vel være AC Milan-stjernen, Luka Modric. Den 22-årige offensive midtbanespiller blev i sommeren 2007 købt fra Dinamo i Kroatien, til Milano-klubben, hvor han har spillet en flot sæson. Ved siden af ham på midtbanen kan Schalkes Ivan Rakitics meget vel befinde sig. Den 2 år yngre Rakitic spiller sig bedre og bedre i det tyske, og banker nu hæftigt på døren til startopstillingen.
Netop de to spillere skal fordele den tredje del af trekanten. Eduardo, Arsenal, har spillet fantastisk i Arsenal i debutsæsonen, hvor han undgik skader og er nu kroaternes topscorer gennem kvalifikationen. Mange tænker på legenden Davor Sukor når Eduardo gang på gang netter, og Eduardo da Silva, som han hedder, har udtalt at det ville være en ære at lede sit hold så fantastisk som Sukor gjorde i 90’erne.
Af andre nævneværdige navne kan Niko Kranjcar, Verdran

     SCHWEIZ
Schweiz er efter mange eksperters mening kun med i årets EM, grundet værtskabet. Ingen ved, om de noget undertippede schweizere kunne have kvalificeret, men en 43. plads taler ikke for at Schweiz kommer til at få et specielt prangende EM på hjemmebane.
Alligevel skal man ikke undervurdere spillerne, der spiller i det schweiziske. Holdets store stjerne hedder Alexander Frei – angriberen og den evige topscorer. Tranquillo Barnetta på højrefløjen er heller ikke til at spøge med, ligesom Arsenal-forsvareren Senderos altid er en sikker sidste skanse.
Derudover er Johan Vogel tilbage i truppen efter en længere fraværspause, og den defensive midtbanespiller, der til dagligt slår sine folder i belgiske Gent, kan man forvente meget af, sammen med Patrick Müller – forsvarskæmpen fra Lyon i Frankrig.
Alt i alt er det et udmærket landshold Schweizerne har – ikke et hold, der bliver taget alvorligt af mange, men det kan være at det netop er derfor Schweizerne aldrig har haft bedre chancer for at avancere fra et EM. Hjemmebaneholdet er i hvert fald klar til at give sig alt foran et hjemmepublikum, der har set mulighederne for at gå videre i årets største fodboldbegivenhed.


Logged

Zulue
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: SPAIN 3~ EM08.
« Svar #14: 11 Jun 2008, 14:55 »

Jeg ville egentlig have smidt en update op om vores egen trup, men da jeg åbner mit FM så det skidt ud. Der står "not well-formed (invalid token) at line of last_saved_game.xml" og hvis jeg så trykker OK, står der "Spillet kunne ikke hentes".

Det er ærgerligt, og jeg følte gode ting for denne blog og at det kunne blive rigtig godt. Hvis jeg får det til at køre igen starter jeg straks bloggen, men tvivler - så kan I spørge "hvorfor starter du ikke bare et nyt spil, du har jo ikke spillet endnu" og jeg kan så svare at jeg var færdig med mit EM, og jeg ærlig talt ikke motivationen til at køre endnu et spil med Spanien igennem igen.

Logged

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010