home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23287
  0 Brugere, 370 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofmumbai
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrence FM2008
| | | | |-+  #R.I.P.# - The Toon Army
0 Brugere og 3 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 8 Udprint
Forfatter Emne: #R.I.P.# - The Toon Army  (Læst 28147 gange)
JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
#8# Sæsonafslutning - The Toon Army
« Svar #45: 12 Jun 2008, 13:52 »


Stort tak til -Benja- for banner & Grafik Thumbs Up

#8# Sæsonafslutning - The Toon Army




Sæsonen er færdigspillet og til trods for skuffende resultater i FA & Carling cuppen har det været en mildest talt fantastisk sæson for Newcastle og manager Jimmy Poulsen. Det nordengelske mandskab startede skuffende ud med blot 1 point i 5 kampe, men Alan Shearer blev hidkaldt for at yde moralsk støtte til de rystede spillere, så virkelig tog sig sammen og spillede op til deres bedste. Halvvejs igennem Premier League lå Newcastle på en godkendt 7 plads og det lykkes faktisk "The Magpies" at holde fast i kvalifikationen til Europæisk fodbold i næste sæson. Det lykkes faktisk så godt at Newcastle endte på meget overraskende 4 plads foran Chelsea, Manchester City og Aston Villa. Der var pres på i de sidste 10 kampe og det var kun Newcastle der formåede at holde fast i deres helt fantastiske form og sikrede sig klubbens bedste slutplacering i siden 2002/2003, hvor det blev til en bronzemedalje.

Newcastle kan være ovenud tilfreds med sin sæson, som har været en rigtig holdsæson, hvor alle har givet sig 100 % for holdet. En spiller springer dog i øjnene og det er målmand Hugo Lloris, som har haft meget at lave i denne sæson. Han har spillet 33 kampe for Newcastle heraf de 27 i ligaen og lukket 35 mål ind heraf 28 i ligaen. Men selvom han kun har haft 8 Clean Sheets i PL er han valgt som målmand på årets hold med en gennemsnitsbedømmel se på 7.41, hvilket vidner om hans vigtighed for holdet. Mange troede han, at han i første sæson skulle stå i skyggen af Shay Given, men han fik chancen da Given var skadet og han ikke kigget sig tilbage siden.

Jeg havde flere muligheder i opstartsfasen, men eftersom at jeg havde investeret 85 millioner kroner i ny målmand kunne jeg jo ligeså godt give ham chancen. Hugo har imponeret alt og alle med hans fantastiske reflekser og hans evne til at stå på det rigtige sted. Han har reddet os flere gange i denne sæson og han har bevist at han var alle pengene værd. Jeg tror på at han bliver en af PL’s bedste målmænd i årene fremover og at vi har gjort et scoop”.
J. Poulsen, Newcastle.

Men det er ikke kun målmanden, der har imponeret og i næsten samme klasse har brasilianerne Diego & Naldo været meget toneangivende. De blev begge hentet i Werder Bremen for samlet 235 millioner kroner og begge havde det svært i starten. Nu er sæsonen færdigspillet og tilsammen har de scoret 18 gange i ligaen og 22 i alt. Kun 12 af målene kommer fra Diego og det vidner noget om Naldo’s farlighed. Forsvarsspilleren har de fleste mål efter dødboldsituationer, men han har også sat et par drømmehug ind fra distancen. Landsmanden Diego har været omgangspunktet på midtbanen og han har levet op til en playmakerrolle han fik, da han ankom til klubben og som et af klubbens dyreste indkøb nogensinde var forventningerne tårnhøje.

Diego har brilleret med fantastisk teknik og lækre driblinger skabt røre i de fleste forsvar i denne sæson levet op til forventningerne, men i landstræner Dungas øjne er de 2 brasilianere ikke gode nok til landsholdet, hvilket er en beslutning, som overrasker spillernes manager meget:


Både Naldo & Diego har været i storform i denne sæson og begge har været helt fantastiske. Jeg forstår ikke hvorfor de ikke er med på landsholdet, da jeg snildt kan finde andre spillere på det brasilianske hold, som spiller samme plads, der er langt under deres niveau. Jeg ved at begge er meget skuffede og det kan jeg sgu godt forstå, men jeg har snakket med dem begge og vi har aftalt at de skal klø på. Det er vigtigt for spillere at optræde på landsholdet, da jeg mener at det er et af de største skulderklap man kan få som fodboldspiller. Her handler det ikke om penge, men om at repræsentere ens land og spille sammen med de bedste fra ens land”.
J. Poulsen, Newcastle.


Det er sjældent, at man hører noget positivt om Joey Barton, men i denne sæson har han faktisk været en engel, da han "kun" har fået 8 gule kort i 32(1) kampe. Det er hans første Newcastle-sæson for Barton og han har spillet rigtig stabilt og jeg kan ikke klage over hans indsats. Han er faldet godt i hak med Diego og det har, kunne ses på de kampe de har spillet sammen. Barton har faktisk været så imponerende at Fabio Capello overvejer at tage ham med til EM, selvom han ikke har spillet et eneste minut under Capello endnu. Capello skal snart udtage 23 spillere og jeg tror på at han bliver en af de udvalgte.


James Milner er sidste navn, jeg nævner da han har spillet hele 37 kampe i ligaen i denne sæson med 3 assists og 6 mål til følge. Han har været en af de bærende kræfter på holdet til trods for hans blot 22 år. Grunden til de mange kampe skyldes selvfølgeligt godt spil og flotte driblinger, men også minimal konkurrence. Det skal der rettes op på i næste sæson og Jermaine Pennant har allerede skrevet under med The Magpies og Joaquín rygtes også på vej til St. James Park. Det skræmmer dog ikke Milner:

Jeg ved jeg godt, at Poulsen har skrevet med Pennant, men jeg føler stadig at jeg er den bedste. Jeg vil gøre mit for at jeg skal starte inde og jeg er villig til at slide endnu hårdere til træning. Om Joaquín kommer ved jeg ikke, men så er vi pludselig 3. Han ville være et kæmpe scoop for Newcastle da han er en stor stjerne, men jeg tror ikke han finder Newcastle interessant. Men bring on the competion”. James Milner, Newcastle.


Men en stor sæson er færdigspillet og Manchester United genvandt sit mesterskab foran Arsenal og Liverpool. Middlesbrough, Wigan og Derby må tage den lange tur ned i The Championship, mens Hull, Sheffield United og Ipswich tager turen den anden vej. Arsenal sikrede sig både FA & Carling Cuppen efter en 3-1 sejr over Tottenham og en 2-1 sejr over Newcastle. I UEFA cuppen tabte Everton efter forlænget spilletid finalen med 3-2 til Benfica, mens Manchester United vandt Champions League finalen efter 0-0 i ordinær spilletid mod AC Milan. Der er blev heller ikke scoret i den forlængede spilletid og i straffesparkskonkur rencen var United bedre og vandt med 3-2.



Land                  Mester           Pokal
Danmark              FCK              FCK
England              United           Arsenal
Frankrig              Lyon           Valciennes
Holland               Ajax            Groningen
Italien                Inter               Lazio
Portugal            Sporting        Belenenses
Skotland             Celtic               Celtic
Spanien           Real Madrid       Barcelona
Tyskland          Werder            Dortmund

Logged

- Veni, vidi, vici -

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #8# Sæsonafslutning - The Toon Army
« Svar #46: 12 Jun 2008, 19:28 »


 Thumbs Up
Logged

- Veni, vidi, vici -

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
#9# Rekordtransfers - The Toon Army
« Svar #47: 12 Jun 2008, 23:42 »


Stort tak til -Benja- for banner Thumbs Up

#9# Rekordtransfers - The Toon Army




>>

I fodboldens verden har alles øjne været rettet mod Nordengland eller nærmere bestemt Newcastle, hvor der har været godt gang i svingdøren. 8 nye spillere er kommet til for 790.000.000 kroner, mens 15 spillere har forladt truppen til for en samlet pris af 275.000.000 kroner. Thiago Motta er kommet til fra Atlético på en fri transfer og han er hentet for at styrke bredden på den defensive midtbane, hvor Newcastle har sagt farvel til både Butt og Edgar. Man regner med at den 25-årige brasilianer kommer til at sidde på bænken, da han som bekendt er hentet som backup.

Newcastle sikrede sig Jermaine Pennant tilbage i februar måned for en overgangssum på 49.000.000 kroner og det var egentligt meningen at han skulle presse Milner til at yde sit bedste. Men Pennant nåede blot 5 dage i Newcastle før Reading købte han fri af hans kontrakt for 49.000.000 kroner. Pennant havde allerede gjort sig upopulær blandt klubbens fans, som ikke mente han var god nok til Newcastle, men det er dog ikke den eneste grund til at han har forladt klubben.

Den anden grund ville egentlig være tyrefægter, som sin onkel, men den 26-årige spanier fra El Puerto de Santa María valgte heldigvis fodbolden. Navnet er Joaquín Sánchez Rodríguez og han er hentet for svimlende 300.000.000 kroner. Joaquín spillede blot 12 ligakampe i sidste sæson, hvilket kostede han pladsen til EM og han var meget skuffet over denne udvikling. Joaquín’s fantastiske driblinger og perfekte indlæg er nu at finde på St. James Park, hvor han er en af de største stjerner. Joaquín er selvfølgelig det nye førstevalg på højrekanten og han forhandler i øjeblikket med James Milner om trøjenummer 17, som han havde i favoritklubben Betis.

Newcastle har hentet endnu en spanier og det drejer sig om den 20-årige angriber Adrián López Álvarez, som er hentet for 137.000.000 kroner i Deportivo de La Coruña, hvoraf omkring 70.000.000 kroner skal betales som afdrag. Angriberen er både driblestærk og stærk i luften, og Newcastle håber på at de har købt en stabil målscorer.

Han får dog konkurrence af svenske Johan Elmander, som scorede 16 gange for Toulouse i sidste sæson og som sammen med Sverige nåede semifinalen ved EM. Newcastle har betalt hele 115.000.000 kroner for den tidligere Brøndby-angriber, som er udset til at erstatte Obafemi Martins. Svenskeren vadede i tilbud og op imod 14 klubber var interesseret i landsholdsangribere n, som til sidst valgte Newcastle.

Sidste indkøb er de 2 Juventus-talenter Claudio Marchisio og Domenico Criscito, som er hentet for 85.000.000 kroner og 102.000.000 kroner. Marchisio er central midtbanespiller og han er udset som backup for Barton & Diego. Den 22-årige midtbanespiller spillede 37 Serie A kampe for Empoli og han er en rigtig spændende spiller. Landsmanden Criscito er kaptajn på det italienske u21 landshold og det vidner om hans modenhed. Den 21-årige forsvarer var ligeledes udlejet i sidste sæson og han spillede samtlige kampe i Serie A i sidste sæson for Genoa. Criscito kan spille både i midterforsvaret og på venstre back.

<<

Truppen


Sidst men ikke mindst har man forgyldt målmand Hugo Lloris med en meget høj løn for at holde på målmandstalentet. Manchester United, Arsenal, Liverpool, AC Milan, Inter, Real Madrid og Lyon ønskede alle at købe stjernefrøet, men eftersom ingen ville betale mere end 150.000.000 kroner blev der sagt pænt nej tak fra Newcastles side. Lloris ytrede sin utilfredshed og i stedet for at blive solgt blev han forgyldt med en kontraktforlængelse . Medierne gisner om at Lloris er truppens bedst betalte spiller.

Logged

- Veni, vidi, vici -

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #9# Rekordtransfers - The Toon Army
« Svar #48: 12 Jun 2008, 23:51 »

I siger jo bare til hvis i vil ha' SS af nogen..
Logged

- Veni, vidi, vici -

Bave
Gæst
 
Sv: #9# Rekordtransfers - The Toon Army
« Svar #49: 13 Jun 2008, 00:10 »

Geniale transfers

Og en fantastisk blog.
Kunne man få et SS af Joaquin?

KIU Thumbs Up

Logged

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #9# Rekordtransfers - The Toon Army
« Svar #50: 13 Jun 2008, 00:13 »

Geniale transfers

Og en fantastisk blog.
Kunne man få et SS af Joaquin?

KIU Thumbs Up



Mange tak x2 Thumbs Up Thumbs Up

Joaquín Sánchez Rodríguez
Logged

- Veni, vidi, vici -

jemil
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #9# Rekordtransfers - The Toon Army
« Svar #51: 13 Jun 2008, 00:17 »

Så lige SS´et af Joaquin, og han har 10 assists i 4 non competive kampe  Shockeret Shockeret
Logged

19-18!

Bave
Gæst
 
Sv: #9# Rekordtransfers - The Toon Army
« Svar #52: 13 Jun 2008, 00:20 »

Så lige SS´et af Joaquin, og han har 10 assists i 4 non competive kampe  Shockeret Shockeret

Ja det lagde jeg også mærke til hvem har han spillet mod?
Logged

Manniche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #9# Rekordtransfers - The Toon Army
« Svar #53: 13 Jun 2008, 00:31 »

Rigtig lækker blog Thumbs Up
Logged

Liverpool
- You'll never walk alone <3

Self. Alt for verdens rigeste freak  Thumbs Up

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #9# Rekordtransfers - The Toon Army
« Svar #54: 13 Jun 2008, 00:33 »

Så lige SS´et af Joaquin, og han har 10 assists i 4 non competive kampe  Shockeret Shockeret

Ja han har været rimelig go'.. Thumbs Up

Ja det lagde jeg også mærke til hvem har han spillet mod?

Det kommer i næste update, som handler om venskabskampe & CL Kval Thumbs Up

Rigtig lækker blog Thumbs Up

Mange tak Sej Thumbs Up
Logged

- Veni, vidi, vici -

Bave
Gæst
 
Sv: #9# Rekordtransfers - The Toon Army
« Svar #55: 13 Jun 2008, 00:34 »

Lyder godt Thumbs Up
Logged

vesperGT
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #9# Rekordtransfers - The Toon Army
« Svar #56: 13 Jun 2008, 05:58 »

Jimmy.... Om det var din Atlético blog eller denne her, er sådan set ligegyldigt...

Du er lige nu - i mine øjne - den klart bedste blogskriver herinde i forummet, og mange andre er også gode, men er milevidt fra dit niveau lige p.t. Thumbs Up

Godt gået makker Thumbs Up
Logged

Oester30
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: #9# Rekordtransfers - The Toon Army
« Svar #57: 13 Jun 2008, 08:51 »

Klassekøb af Joaquin!!!  Thumbs Up  Grin

Og fremragende blog generelt.. Jeg gider normalt ikke læse ret meget i en blog..
Men nu har jeg alligevel løbet alle 4 sider grundigt igennem  Wink
Logged

Øster af navn
Øster af gavn

"Vores mentalitet - jeres misundelse"

vesperGT
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #9# Rekordtransfers - The Toon Army
« Svar #58: 13 Jun 2008, 08:56 »

I siger jo bare til hvis i vil ha' SS af nogen..

Så kunne jeg da godt tænke mig et af Elmander.... Smiley
Logged

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #9# Rekordtransfers - The Toon Army
« Svar #59: 13 Jun 2008, 09:14 »

Lyder godt Thumbs Up

Wink

Jimmy.... Om det var din Atlético blog eller denne her, er sådan set ligegyldigt...

Du er lige nu - i mine øjne - den klart bedste blogskriver herinde i forummet, og mange andre er også gode, men er milevidt fra dit niveau lige p.t. Thumbs Up

Godt gået makker Thumbs Up

Mange tak for de flotte ord - det er noget der luner.. Tusind takO0 Thumbs Up

Klassekøb af Joaquin!!! Thumbs Up Grin

Og fremragende blog generelt.. Jeg gider normalt ikke læse ret meget i en blog..
Men nu har jeg alligevel løbet alle 4 sider grundigt igennem Wink

Jeg er også selv tilfreds Thumbs Up Mange tak.. det er jeg da glad for Thumbs Up

Så kunne jeg da godt tænke mig et af Elmander.... Smiley




@ Tak for rosen og kommentarene alle sammen Thumbs Up

Logged

- Veni, vidi, vici -

Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 8 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010