home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 13:58:04 andersnomanni Blogkonkur... Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
Antal Registrerede Brugere: 23338
  0 Brugere, 676 Gæster Online.

Indlæg: 1132852 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: alliewillson
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Académica
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 4 Udprint
Forfatter Emne: Académica  (Læst 8021 gange)
Rossonero
Gæst
 
Académica
« : 28 Maj 2008, 15:33 »

+



ACADÉMICA
En karriere med succes – under alle omstændigheder.



Nuvel, jeg er mere end klar over, at jeg meddelte min blog om Cefn Druids (Læs: på pause) højst sandsynligt ville være mit sidste spil i denne udgave. Dette er blot endnu et bevis på, at et menneske kan ombestemme sig. I dag er dagen, hvor endnu en historie ser lyset af FmFreaks.dk, og forhåbentligt rækker den så langt, som motivationen til spillet er.

Klubben hedder i første omgang Académica og finder sted i det portugisiske, lige mellem de to største byer i Portugal, Porto og Lissabon. Académica har ikke opnået særligt meget, set i lyset af deres klub har været levende siden 1876. Det tætteste man har været på et mesterskab er en 2. plads, og det skal man helt tilbage til 1967 for at frembringe.

Stilen vil være ret traditionel, hvor fokus bliver lagt på informationer om spillet, selvom der også skal være plads til billeder og kreativitet. Bloggen vil til at starte med blive skrevet udfra et journalistisk synspunkt – om det ændrer sig længere fremme, skal jeg ikke kunne spå om på nuværende tidspunkt. Selve målet med spillet, er at få personlig succes som træner, hvorfor dette valg af klub indtil videre skal anses som et springbræt til noget større og forhåbentligt bedre.
Logged

Rossonero
Gæst
 
Overblik
« Svar #1: 28 Maj 2008, 15:33 »

+
HOLDET ANNO 2008/09

MålmændForsvarMidtbaneAngreb
01. Gabriel
12. Ricardo
03. Zoro
04. Kaká
05. Markus Berger
15. Orlando
18. Victor Vinha
19. Pedrinho
30. Pedro Costa
07. Yohann Eudeline
08. Yannick
10. André Leão
17. Cris
22. Fábio Coentrão
28. Nuno Piloto
32. Milos Pavlovic
33. William Tiero
09. Basile Camerling
11. Giuseppe Rossini
14. Borja Rubiato

ACADÉMICA
« Seneste Redigering: 01 Jun 2008, 18:15 af Rossonero » Logged

SirToby
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Académica
« Svar #2: 28 Maj 2008, 15:36 »

Der er ikke noget at sige til, at du stjæler mit fremragende "kryds" i toppen.

Glæder mig til at læse mere, selvom jeg ikke tror, det holder længe.
Logged

Djævlen
Gæst
 
Sv: Académica
« Svar #3: 28 Maj 2008, 15:36 »

Held og lykke med bloggen - jeg glæder mig i al fald Smiley
Logged

Rossonero
Gæst
 
#1
« Svar #4: 28 Maj 2008, 15:41 »

+

COUTO: DEN UDVALGTE
Juni 11, 2007 – Académica de Coimbra

Efter blot en lille måned med Domingos Paciência ved roret i portugisiske Académica, gik det grueligt galt. Klubbens formand, Eduardo Simões, var angiveligt faldet i skænderi med den nærmest nyankomne træner og der skulle ikke meget til, før Simões lunte var nået til sin ende. Paciência forlod nemlig formandens kontor med en fyreseddel plantet i hånden og ikke ligefrem nogen succesfuld periode for træneren. Årsagen til skænderiet vides endnu ikke i offentligheden, men der arbejdes fortsat på at få sagen afklaret og sat ud i det fri.

Ikke en situation klubben just var stolte over, men man var hurtige til at rette op for det tabte ansigt hos medierne. Få uger efter fyringen, var der en ny træner på førersædet, og det var ikke hr. hvem som helst, der havde sat sig. Fernando Couto, der spillede i Académica tilbage i 1989, skal fremover lede Académica-mandskabet.

Couto var kendt for sin kunnen på en fodboldbane, og i bestyrelsen forventer man, at han lever op til det samme ry – bare på trænerbænken. Specielt skinnede han igennem i Lazio-trøjen, som han var støbt i fra 1998 til 2005. Dog kan det for visse øre lyde skeptisk, at Couto ingen form for trænererfaring har groet i sin baggrund.

Couto selv, er dog rigtig glad for udsigten som træner:
”Det er absolut fantastisk at være tilbage. Jeg har længe tænkt på at være manager, og da Académica tilbød mig muligheden, var der ingen grund til at takke nej. Det her skal dog ikke betragtes som en prøvekørsel, da jeg vil gå 100% ind i projektet og hive så meget positivt, som jeg overhovedet kan, ind til klubben,” udtalte en henrykt Couto til pressen.

Det er ikke det største pres, der ligger på skuldrene af Couto, såfremt han formår at holde Académica fra nedrykingstregen. Couto og resten af slænget møder deres første udfordring, Varzim, i pokalturneringen d. 12/8.
Logged

Zulue
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Académica
« Svar #5: 28 Maj 2008, 15:43 »

Ser meget bedre ud, end i din anden blog imo. Det her er mere din stil, og du udfører den normalt til perfektionisme. Opstemt
Logged

Rossonero
Gæst
 
Sv: Académica
« Svar #6: 28 Maj 2008, 15:50 »

Der er ikke noget at sige til, at du stjæler mit fremragende "kryds" i toppen.

Glæder mig til at læse mere, selvom jeg ikke tror, det holder længe.

Hehe, lad os nu se – har spillet en sæson færdig allerede nu.

Held og lykke med bloggen - jeg glæder mig i al fald Smiley

Ser meget bedre ud, end i din anden blog imo. Det her er mere din stil, og du udfører den normalt til perfektionisme. Opstemt

Tak til jer begge. Håber I ka' lide updaten!

Skal se, om jeg kan nå at få lavet én eller to mere i dag.
Logged

Wonderboy
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Académica
« Svar #7: 28 Maj 2008, 15:58 »

Ser godt ud rosso.
er ikke god til at kommentere
men du en af dem jeg bedst kan lide a blog skrivere
god update
Logged

http://www.fmfreaks.dk/index.php?topic=14696.new#new
en begynders blog: Düsseldorf - mod bedre tider

Bave
Gæst
 
Sv: Académica
« Svar #8: 28 Maj 2008, 16:30 »

Ser Rigtig Godt Ud indtil videre Thumbs Up

KIU
Logged

Rossonero
Gæst
 
#2
« Svar #9: 29 Maj 2008, 12:43 »

+

MØDET MED GOONERS
August 10, 2007 – Académica de Coimbra

Før Fernando Couto og co. for alvor kunne komme i gang, måtte de igennem en række af venskabskampe, der sjældent tager fejl i opstarten. Spillerne bliver rustet, benene vænnes til græsset og man skaber atter et skjult bånd til bolden.

I denne række af kampe var der ét opgør, der faldt langt mere i øjnene end de øvrige kampe. Estádio Cidade de Coimbra fik nemlig i julimåned besøg af London-drengene fra Arsenal, som ikke ligefrem fik, hvad de var kommet efter.

Et stjernespækket Arsenal-hold satte fødderne på det fremmede græs, der var blevet omringet af 5239 tilskuere. Englænderne kom vel forventet bedst fra start og skabte en masse chancer, som dog viste sig at være ret løse. Académicas Pedro Roma i målet var ude og redde holdet flere gange undervejs, men måtte se sig chanceløs, da Eduardo efter 33 minutters spil kanonerede bolden i mål til 1-0.

Académica var dog ikke længe om at komme tilbage, mere præcist 3 minutter, da forsvarsspilleren Kaká headede bolden i nettet til en overraskende udligning, efter et flot placeret hjørnespark af Luis Aguiar. Noget der i den grad dæmpede selvtilliden hos Arsenal-spillerne, der ikke havde meget at vise frem i kampens videre forløb.

Slaget ender 1-1, trods nogle farlige chancer til Arsenal i de døende minutter, og Académica kunne se tilbage på et mere end tilfredsstilende resultat. En præstation de forhåbentligt kan hive med sig ind på banen, når det rigtigt gælder.

De øvrige venskabskampe endte som følger:

U   5-0   Tocha
U   2-1   Tourizense
H   0-2   Catania
U   5-1   Pampilhosa

I ligaen står de startende opgør på E. Amadora, Belenenses og en duel mod holdet med store forventninger, Braga.
Logged

Rossonero
Gæst
 
Sv: Académica
« Svar #10: 29 Maj 2008, 13:47 »

Så er 2. indlæg blevet opdateret med truppen.

Indlægget bliver højst sandsynligt udvidet med tiden...
Logged

vondracek
Gæst
 
Sv: Académica
« Svar #11: 29 Maj 2008, 13:57 »

Så fik jeg øje på din nye blog, og dejligt at se en blog der kendetegner det du er bedst til - Simpelt, stilet og flot layout krydret med et fantastisk ordforråd. Rigtig lækkert med en uafgjort over et Arsenal mandskab, der løb ind på grønsværen med massere af kendte navne - Selvom man lige fik et smil på læben, da man så Dudu kom på tavlen ;-)

Ellers ser resultaterne i din pre-season jo ganske fornuftigt ud, og jeg glæder mig til at høre meget mere om Académica. Keep it up, Rossonero!

Logged

Hafiz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Académica
« Svar #12: 29 Maj 2008, 14:14 »

Det bliver nice det her, rigtig nice!

Håber du kan holde dampen oppe med klubben.

Jeg glæder mig til at høre nærmere, nu du får alvor kommer igang. Det bedste er den stilrene opsætning. Det indbyder til at blive læst.
Logged

Rossonero
Gæst
 
#3
« Svar #13: 29 Maj 2008, 14:49 »

+

AVANCEMENT I POKALEN
August 12, 2007 – Académica de Coimbra

Varzim, der i denne sæson tager plads i den portugisiske 2. division, blev tidligere på denne solrige dag konfronteret af flokken fra Académica. Sæsonen samt Fernando Couto’s karriere blev dermed også skudt i gang, og presset lå helt klart på Académica’s side, som var blevet tippet en stenikker sejr over Varzim førend dommerens startfløjt. En billet til pokalturneringens tredje runde og en lille sum penge var sat på højkant, hvorfor det i bund og grund var en vigtig kamp.

Rampelyset var i dette opgør rettet mod Académica’s lejesvend fra Porto, Edgar, der i den grad gjorde sig positivt bemærket i kampen. Allerede efter de 5 indledende minutter var han på spil med en chance, der meget vel kunne have sat Académica i førertrøjen. Blot 8 minutter senere var han igen klar med en chance, som uheldigvis ramte ydersiden af stolpen og gik ud til målspark.

Varzim blev nærmest hele kampen igennem presset til det yderste, og der skulle øjensynligt ikke meget til, før at deres organisation var knækket. Det holdt dog hårdt, nærmere til det 90. minut, før skallen blev knust. Kampen blev afgjort med et hjørnespark, som forsvarsspilleren Pedrinho flugter i nettet til 1-0, og Académica undgik dermed at ryge over i forlænget spilletid. En førring de dog burde have sikret sig længe før, og hvis det var sket, havde man måske vundet med et større margin. I turneringens næste og trejde runde møder man ligakonkurrenten, Nacional de Madeira.
« Seneste Redigering: 30 Maj 2008, 21:26 af Rossonero » Logged

Rossonero
Gæst
 
Sv: Académica
« Svar #14: 29 Maj 2008, 14:56 »

Tak for de rosende kommentarer... det varmer!

En ny opdatering ovenover, og der burde være flere på vej, hvis tiden ikke optages af andet.
Logged

Sider: [1] 2 3 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010