home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Jun 2025, 11:31 NAsMaR Blogs Minimalistic 2020
11 Jun 2025, 19:37 Broen13 Blogs Indsæt Titel
04 Jun 2025, 18:56 simka Omklædning... Sommer opdatering
03 Jun 2025, 21:57 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23581
  0 Brugere, 639 Gæster Online.

Nyeste Bruger: diannawiggins
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Nostalgi
| | |-+  Din Træning.
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Din Træning.  (Læst 799 gange)
BenMusalho
Gæst

Din Træning.
« : 21 Maj 2008, 16:36 »

Træningsdelen
- Hvordan gør du?

Træningsdelen er en stor del af FM. Hvis du skal til toppen er du nød til at have en ordentlig træning.  Satser du på det teksniske, eller det fysiske? 

Jeg elsker at gøre talenterne til store stjerner og gør derfor en stor del ud af træningen især i ungdomsafdelingen. Dér satser jeg mest på det tekniske, og ikke så meget på at køre dem op fysisk. Jeg lægger stor vægt på boldkontrol, og angrebsspil (selvfølgelig mest for de offensive) da jeg mener at de først behøver det fysiske når de spiller på et højt niveau. Også forsvarsspillerne fåren meget teknisk træning - selvfølgelig med massere af forsvars træning, men synes det er bedst at de får det tekniske lidt tidligere end de proffesionelle fodboldspillere.
Seniorspillerne får mere fysisk træning. De skal være i perfekt form hele sæsonen for at jeg kan følge med i toppen. Der er niveauet for højt til kun at satse på det tekniske. De centrale forsvarsspillere giver jeg ofte rigtig meget i styrke, aerobic og forsvarsspil. Backerne giver jeg knap så meget i styrke. De får meget i aerobic, boldkontrol og forsvarsspil, da jeg satser meget på et par hurtige offensive backs.  De centrale midtbanespillere får oftest mest i styrke, taktik, boldkontrol og angrebsspil. De må gerne ligge og være lidt kreative. Fløjene får meget aerobic og boldkontrol, fordi jeg næsten altid spiller meget bredt. De skal ligge og kunne køre fra modstanderne med deres speed, og samtidig udfordre godt. Angriberne får selvfølgelig meget i afslutninger, aerobic og angrebsspil. Jeg satser meget på at de skal kunne kombinere sig hurtigt igennem et forsvar og at de så selvfølgelig skal score på stort set alle de chancer de får.

Hvad lægger du vægt på?
« Seneste Redigering: 21 Maj 2008, 16:57 af BenMusalho » Logged

Suicide
Landsholdsspiller

Sv: Din Træning.
« Svar #1: 22 Maj 2008, 19:16 »

Uha da da, en god tråd.

Hvordan man skal planlægge sin træning kommer også meget an på, hvorhenne man spiller. Nu spiller jeg af og til i sydamerica og Mexico, hvor spillerne ikke er så fysisk stærke, nogen af dem er hurtige, men ikke ret mange af dem har høje stats i natural fitness, hvilket betyder at man der bør ligge mindre vægt på det fyssiske og mere på det tekniske.
I et land som England er det derimod vigtigt at have fysiskstæke spillere, men igen, er der ingen grund til at træne de unge spillere for hårdt i fysik, da de i forvejen udvikler sig, og derfor kan fører til skader.

Sådan gøres en entré i crewet!!

Citat af: Nekker
Jeg kan da godt komme forbi og lege stripper  Djævel

vondracek
Gæst

« Svar #2: 22 Maj 2008, 19:28 »

Jeg plejer som regel at benytte mig af træningsprogrammer jeg har bikset sammen for noget tid siden, og som fungere rigtig godt. Ved disse programmer har jeg lagt næsten lige stor vægt på de tekniske og fysiske aspekter. Jeg er dog lige pt igang med et save i Spanien, og der har jeg primært valgt den tekniske del. Dog forstår jeg ikke dette du skriver, Ben:

Citat
Jeg lægger stor vægt på boldkontrol, og angrebsspil (selvfølgelig mest for de offensive) da jeg mener at de først behøver det fysiske når de spiller på et højt niveau.

Det er da, efter egen erfaring, meget dumt ikke at satse på ungdomsspillernes fysisk. De mentale egenskaber er dem, der er sværest at træne en spiller i, og hvis de først for den nødvendige træning, når de engang er klar til en højt niveau, så starter du jo først deres udvikling på det stadie. Derfor vælger jeg også, at give mine ungdomsspillere lige fordeling, så de kan klare et par skulderskub.
« Seneste Redigering: 22 Maj 2008, 19:33 af vondracek » Logged

BenMusalho
Gæst

« Svar #3: 22 Maj 2008, 19:54 »

Jeg plejer som regel at benytte mig af træningsprogrammer jeg har bikset sammen for noget tid siden, og som fungere rigtig godt. Ved disse programmer har jeg lagt næsten lige stor vægt på de tekniske og fysiske aspekter. Jeg er dog lige pt igang med et save i Spanien, og der har jeg primært valgt den tekniske del. Dog forstår jeg ikke dette du skriver, Ben:

Det er da, efter egen erfaring, meget dumt ikke at satse på ungdomsspillernes fysisk. De mentale egenskaber er dem, der er sværest at træne en spiller i, og hvis de først for den nødvendige træning, når de engang er klar til en højt niveau, så starter du jo først deres udvikling på det stadie. Derfor vælger jeg også, at give mine ungdomsspillere lige fordeling, så de kan klare et par skulderskub.
Det er rigtigt at det mentale er det sværeste at blive bedre i, men det har da heller ikke så meget med det fysiske at gøre. Forstår det ikke?

vondracek
Gæst

« Svar #4: 23 Maj 2008, 07:30 »

Det er rigtigt at det mentale er det sværeste at blive bedre i, men det har da heller ikke så meget med det fysiske at gøre. Forstår det ikke?

Hov ja det kan jeg godt se. Jeg mente selvfølgelig de fysiske egenskaber, og at det var sværest at stige i de fysiske attributes ;-)

Nu har jeg dog ikke FM åbent, men jeg mener , at hvis man træner 'Styrke', så bliver dine spillere bedre i 'Styrke' og det én af de vigtigste ting; 'Udholdenhed'. Sidstnævnte er meget vigtig for mine spillere ligemeget om han er en lille Brasiliener eller en tårnhøj Serber. Deres fysiske egenskaber skal være i orden inden de bliver professionelle og når de bliver professionelle.
« Seneste Redigering: 23 Maj 2008, 07:33 af vondracek » Logged

Rossonero
Gæst

« Svar #5: 23 Maj 2008, 07:54 »

http://www.fmfreaks.dk/index.php?topic=11682.0

Det ligner ekstremt meget ovenstående tråd. Opstemt

BenMusalho
Gæst

« Svar #6: 23 Maj 2008, 08:54 »

http://www.fmfreaks.dk/index.php?topic=11682.0

Det ligner ekstremt meget ovenstående tråd. Opstemt
Havde jeg ikke set Forlegen
Så låser jeg bare den her? Smiley

NiielsenxD
Førsteholdsspiller

« Svar #7: 23 Maj 2008, 09:24 »

jeg bruger bare 'cesc-træning' det virker super godt Smiley

- manchesterunited -
forever i'll be a
red devil.

Altid FCK
Manager

« Svar #8: 23 Maj 2008, 13:12 »

Jeg gør meget det samme som dig, men jeg giver midter forsvarerne meget boldkontrol.
Så bliver de bedre i hovedspil.
Ved hvert program har det enten hårdt i styrke eller i aerobic.
Jeg laver et program til hver position.
Jeg laver kune bestemt til en spiller hvis han er utilfreds med det program jeg havde lavet.
Eller fx Marcelo der skal have meget defensiv træning

Når du f. eks. bøjer dig fremover, bliver smerten så lidt mindre?

Rullende Øjne Hævet Øjenbryn

Sider: [1] Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010