home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
03 Feb 2025, 22:56 g00n Blogs Minimalistic 2020
26 Jan 2025, 14:30 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
24 Jan 2025, 19:17 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
21 Jan 2025, 13:54 andersnomanni Blogs SAF Challenge
14 Jan 2025, 13:54 Sirstaal Spillersøg... Spillererfaring
06 Jan 2025, 20:57 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
01 Jan 2025, 09:52 hoeven Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
Antal Registrerede Brugere: 23502
  0 Brugere, 973 Gæster Online.

Nyeste Bruger: brukens5434
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  ACF Fiorentina - National og international succes (Tidl. SK Brann)
0 Brugere og 21 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 7 Udprint
Forfatter Emne: ACF Fiorentina - National og international succes (Tidl. SK Brann)  (Læst 22179 gange)
Snons
Reserveholdsspiller

Sv: SK Brann - Sommerens transfervindue
« Svar #30: 22 Jun 2008, 22:46 »

Helt klart en fed blog! Jeg plejer ellers ikke at læse blogs om skandinaviske hold, da det bliver noget pyller i mit hoved!

Real Madrid <3

Jharn
Landsholdsspiller

Sv: SK Brann - Sådan!
« Svar #31: 23 Jun 2008, 12:33 »

Baseret på en virkelig historie..... Eller?

Vi var kommet ind i en fantastisk stime. Med sejre over Viking, Tromsø og Strømgodset, samt en uafgjort mod Vålerenga, lå vi sådan, at vi med gode resultater i de resterende fem ligakampe kunne spille os til en top 3-placering. Dette var helt fantastisk, når man tænkte på den skuffende sæson vi havde haft. Vi kunne nu spille os op på medaljeskamlen.

I pokalturneringens semifinale mødte vi topholdet fra den næstbedste række, IK Start. Den kamp blev noget af en gyser, hvilket jeg nok aldrig vil glemme. I det 37. minut bragte en velspillende Rene Mihelic os foran. Vi holdte føringen indtil der manglede små 20 minutter. Her udlignede Ole Martin Årst, og med 7 minutter igen bankede han Start i pokalfinalen. Troede de.
I det 92. minut tordnede vores højreback Bjørn Dahl nemlig bolden i kassen fra kanten af feltet. Jeg, og de 2000 medrejsende Brann-tilhængere, gik fuldkommen amok. Vi havde ikke haft synderligt meget at glæde os over, og derfor var en udligning i allersidste sekund noget af det største, vi havde oplevet i denne sæson. Kampen gik i overtid, og efter 10 minutters spil af den første overtidshalvleg loppede vores egen Thorstein Helstad bolden ind bag Start-keeperen, og sendte os dermed i pokalfinalen. Vi er Thorstein Helstad, Ja vi er Thorstein Helstad, Vi er Thorstein Helstad! Lålålåååååå! 

Busturen hjem var helt fantastisk. Dog kun i et par timer. Jeg gik nemlig død lige da ’busfesten’ rigtig tog til. Måske fik jeg en lille tår over tørsten?

Men det var faktisk blevet fantastisk at være Brann-supporter! Vi havde haft en lortesæson, men alligevel var vi i pokalfinalen, og kunne med et par gode resultater sikre os en bronzemedalje.

KarelPoborský
Landsholdsspiller

« Svar #32: 23 Jun 2008, 12:51 »

Hvor er det godt at det er begyndt at gå din vej og så er du i pokalfinalen. Mere end godt!

Tidligere kendt under navnet "Vestjyde"
Vinder af Champions Freak 2011!

Søren91
Landsholdsspiller

« Svar #33: 23 Jun 2008, 12:53 »

Igen en rigtig god update Thumbs Up KIU!

Jharn
Landsholdsspiller

Sv: SK Brann - Sæsonens afslutning
« Svar #34: 25 Jun 2008, 11:06 »

Da der kun resterede fem runder af Tippeligaen, kunne vi med et par sejre sikre os en andenplads. Det var dog ingen hemmelig, at vi havde haft en lortesæson, og dermed ville det være for godt til at være sandt, hvis vi alligevel skulle ende på andenpladsen. Vi vandt da også kun én ud af de sidste fem kampe, og det var en flot 2-0 sejr ude over Rosenborg. Ellers spillede vi uafgjort mod Aalesund, Fredrikstad og Lillestrøm, mens vi led et 3-2 nederlag i sidste runde til HamKam.

Vi endte på en 5. plads i Tippeligaen, og set i bakspejlet var det rigtig ærgerligt, at vi ikke fik medaljer. Men alligevel – Vi havde haft en bæsæson, og vi havde da en pokalfinale mod HamKam at se frem til.

Vores Tippeliga-topscorer blev Thorstein Helstad, som scorede 8 mål i 24 kampe, hvilket gav en samlet topscorerplacering som nummer 12. Derefter fulgte Armann Smari Björnson med 7 mål, og Rene Mihelic med 6 mål.

Sæsonens profil må siges at være Rene Mihelic, der kom til klubben før sæsonen startede. På det tidspunkt var jeg lidt skeptisk, men han har formået at sætte mit kritiske sind til vægs. I 25 kampe lavede han nemlig 6 mål, 9 oplæg og hele 5 gange blev han kåret som kampens spiller. Derudover fik han sin A-landsholdsdebut for Slovenien, hvor han også havde brilleret på genial vis.

En titel kunne vi dog stadig nå at få i hus. En pokalfinale ventede nemlig forude, og her var det HamKam, der ventede på nationalstadionet Ullevål Stadion i Oslo.

« Seneste Redigering: 25 Jun 2008, 13:00 af Jharn » Logged

FCKboy
Reserveholdsspiller

« Svar #35: 25 Jun 2008, 11:56 »

Er som brann fan meget kritisk til at du ikke har kjøpt noen nordmenn! Brann har vet kjent og belønnet for å som oftest kjøpe nordmenn i mange mange år ! Wink

Jharn
Landsholdsspiller

« Svar #36: 25 Jun 2008, 12:01 »

Er som brann fan meget kritisk til at du ikke har kjøpt noen nordmenn! Brann har vet kjent og belønnet for å som oftest kjøpe nordmenn i mange mange år ! Wink

Ja, det kan du have ret i Wink
Jeg håber dog ikke, at det afholder dig fra at følge med i bloggen  Thumbs Up

FCKboy
Reserveholdsspiller

« Svar #37: 25 Jun 2008, 12:34 »

Følger med  Wink

KarelPoborský
Landsholdsspiller

« Svar #38: 25 Jun 2008, 13:59 »

Jeg er dybt skuffet over den 5. plads, Jharn. Det kunne du godt gøre bedre, men tag og vind den pokaltitel. Håber du får dig en bedre anden sæson!

Jharn
Landsholdsspiller

Sv: SK Brann - Finale
« Svar #39: 25 Jun 2008, 20:07 »

Det var en uge siden, Tippeligaens sidste runde fandt sted, og det betød, at det nu var tid til årets pokalfinale. Hold kæft hvor var jeg spændt. Sidst vi vandt pokalfianlen var i 2004, og det var noget af en fest. Hvis vi kunne gentage det i år, ville det simpelthen være så fantastisk. Vi havde vundet pokalturneringen seks gange før denne pokalfinale, mens det var HamKams første finale nogensinde. De har aldrig vundet noget udover sekundære norske divisioner, så de ville selvfølgelig være sultne.

Et par venner og jeg havde taget toget til Oslo. Vi var ganske vidst ikke de eneste Brann-fans på det tog, og det gjorde den 7-timers lange køretur lidt lettere at komme igennem.

Da vi var ankommet til Oslo, et par timer før kampstart, drak vi os godt møer. Der var fest i Oslos gader, og vi mødte mange rødklædte Brann-fans, men desværre også nogle af HamKams fans.

Da vi kom ind på stadion, var det dog os, som var i overtal. 18.000 tilskuere havde taget den lange tur fra Bergen, mens HamKam ikke kunne trække mere end små 5000 fans med.

1. halvleg
Kampen blev fløjtet i gang. Der var en fed stemning på lægterne, og det var også os, der havde grund til at juble. For efter bare 7 minutters spil havde Rene Mihelic spillet Thorstein Helstad fri, og han udplacerede på flotteste vis Jon Masalin i HamKam-målet.

Resten af 1. halvleg blev til gengæld lidt af et mareridt. Først måtte vores forsvarsspiller Azar Karadas udgå med en skade, og få minutter efter fulgte vores angriber Armann Smari Björnason trop. Og ikke nok med det – HamKam fik udlignet med få minutter tilbage af halvlegen, da Olivier Karekezi headede bolden i kassen efter et hjørnespark.

Argh! Det var så frustrerende! To udskiftninger var allerede brugt på skadede spillere, og det stod lige ved halvlegen!

2. halvleg
2. halvleg blev en kedelig affære. Et par skud på mål i begge ender var hvad det blev til.

Overtid
Vi skulle ud i overtid. Alle mine muskler var spændt, og der var en afventende stemning på tribunen. Første overtidshalvleg forløb uden en eneste chance, og det tydede derfor på, at vi skulle ud i straffesparkskonkur rence.

Vores helt igennem geniale forsvarsspiller Knut Walde ville det dog anderledes. Han nikkede bolden i kassen med 7 minutter tilbage af overtidshalvleg nummer to. Vi fløj op på sæderne, og hoppede skrigende op og ned. Det her var for vildt! Vi havde vundet pokalen!

The Red
Landsholdsspiller

« Svar #40: 25 Jun 2008, 20:31 »

Tillykke med pokalen Wink Godt med en enkelt titel Smiley

AaB - Liverpool

Følg min blog i blogkonkurrencen
Pride & Passion

KarelPoborský
Landsholdsspiller

« Svar #41: 25 Jun 2008, 21:06 »

Tillykke med pokalen.

Jharn
Landsholdsspiller

« Svar #42: 26 Jun 2008, 16:02 »

Tillykke med pokalen Wink Godt med en enkelt titel Smiley
Tillykke med pokalen.

Tak skal I have  Thumbs Up

Jharn
Landsholdsspiller

Sv: SK Brann - Dream Team og transfer
« Svar #43: 26 Jun 2008, 16:03 »

Vi ventede og ventede på, at foråret ville komme, og den nye sæson ville blive skudt i gang. Det var hårdt at vente. I Norge holdte man nemlig pause fra november hvor sæsonen slutter, til april hvor den nye sæson starter. Det eneste vi havde at varme os på mens den iskolde vinter hærgede, var udsigten til et transfervindue, hvor Lasse Hansen forhåbentligt ville markere sig.

Før det fik vi dog noget at glæde os over. Hele fire af vores spillere kom på årets Dream Team over norske spillere. Målmanden Håkan Opdal, forsvarsspilleren Azar Karadas, midtbanestyrmanden Petter Vaagan Moen og vores angriber Thorstein Helstad var alle at finde i det fine selskab, hvor navne som John Arne Riise og Morten Gamst Pedersen også var repræsenteret.

I Brann havde vi store forventninger til transfervinduet, men dem vi fik ikke helt indfriet.
Fra førsteholdstruppen forlod Eirik Bakke, Robbie Winters og reservemålmanden Kenneth Udjus os på fri transfer. Fra andenholdet lod vores danske manager Lasse Hansen fire spillere smutte. Arnaud Monkam, Nicolai Misje og Emil Rieber-Mohn forlod alle klubben på en fri transfer, mens Joakim Sjöhage røg til svenske Hammarby for 1,5 millioner kroner.

Som erstatning for Kenneth Udjus blev danske Jesper Hansen hentet i FC Nordsjælland, og det 22-årige svenske stortalent Mikael Lustig kom til fra GIF Sundsvall for 10 millioner kroner, og han ligner en forstærkning af højrebacken, som i forrige sæson var besat af Bjørn Dahl.

Det jeg savnede var en angrebsmakker til Thorstein Helstad. Vi havde Demba-Nyrén, men han havde slet ikke formået at slå igennem sidste år. Derudover havde vi Denni Avdic, men han spillede bedst på den offensive midtbane. Armann Smari Björnsson gjorde det godt i angrebet, men han havde mange problemer med skader, så ham kunne man aldrig rigtig regne med.

Nu var der ikke andet for, end at vente på at sæsonen ville blive fløjtet i gang. Jeg glædede mig, og håbede at der var noget stort i vente.
« Seneste Redigering: 26 Jun 2008, 18:18 af Jharn » Logged

Lyngbysprinsesse
Gæst

Sv: SK Brann - Dream Team og transfer
« Svar #44: 27 Jun 2008, 00:41 »

Flot Lasse .. Opstemt

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 7 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010