Velkommen
Gæst
SENEST AKTIVE EMNER
Dato
Forfatter
Forum
Emne
03 Feb 2025, 22:56
g00n
Blogs
Minimalistic 2020
26 Jan 2025, 14:30
NAsMaR
Blogs
Lutz Pfannenstiel FM22...
24 Jan 2025, 19:17
ydersog
Klubsøgnin...
Brighton & Hove Albion
21 Jan 2025, 13:54
andersnomanni
Blogs
SAF Challenge
14 Jan 2025, 13:54
Sirstaal
Spillersøg...
Spillererfaring
06 Jan 2025, 20:57
andersnomanni
Træningsbanen
Taktikker FM24
01 Jan 2025, 09:52
hoeven
Træningsbanen
En Libero taktik - Dis...
Antal Registrerede Brugere:
23502
0 Brugere, 958 Gæster Online.
Nyeste Bruger:
brukens5434
FORUM
FmFreaks Forside
Forum: Andre Managerspil
Nostalgi
Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
#5 Orient GI - Vejen til den danske top
0 Brugere og 8 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider:
[
1
]
2
Forfatter
Emne: #5 Orient GI - Vejen til den danske top (Læst 11962 gange)
Shaft
Manager
#5 Orient GI - Vejen til den danske top
«
:
12 Maj 2008, 23:22 »
De fleste fodbolde fanatikere kender ikke den danske klub Orient GI. Navnet Orient kender folk måske fra den engelske klub Leyton Orient. Det er også derfra Orient GI har navnet. Det skete den 1. maj 1932 hvor klubben stammer fra. Allerede i 1941 skete den første fusion for Boldklubben Orient da man valgte at slå sig sammen med naboerne fra Islevs gymnastik forening, og blev til Orient GI.
Hos Orient GI var det ikke mændene der sørgede for den største triumf indtil videre. Det står klubbens kvindehold derimod for, da man i 1971 kom i den bedste liga, der dengang hed 1. divisionen og blev der helt til 1978.
Blot fire år efter, i 1982 stoppede klubbens populære damehold helt i Orient GI. Og der blev ikke spillet damebold der de næste mange år. Rent faktisk var det først sidste år i 2007 der kom et damehold igen i Orient GI. Og de har langt op til den styrke det så populære hold i halvfjerdserne, hvor især landsholdets anfører Lis Westberg Pedersen var det store navn.
Det hold som vi vil følge her i bloggen drejer sig derimod ikke om damerne, men om det talentfulde yndlinge hold, som jeg har smidt op i anden divisionen øst, og lavet spillerne på.
Dette talentfulde hold, vandt i 2006 række 2 i SBU, hvilket vidner om, det måske ikke er så talentfuldt igen, men mere ren hyggebold. Ikke desto mindre vil jeg skrive en blog om mit eget hold.
Orient GI har nogle hjemmesider du er velkommen til at besøge, hvis du vil læse lidt om dem. Du kan besøge
www.orientexpressen
.dk
som er en support side til klubben.
Derudover er der også
http://www.orientfodbold.dk/index.php?Forside
som vores seniors hjemmeside.
Vil du hellere læse vores anden support side, så er
http://www.123hjemmeside.dk/orientsupport
det adressen.
Det var så introen til min blog.
Jeg vil i næste update gennemgå truppen, og komme med SS af hver enkel spiller så i ved hvilket spiller materiale jeg har til rådighed. Til information kan det nævnes at jeg har smidt Værløse ud af den danske anden division, for at få plads til Orient.
Som folk også ved, er jeg ikke en mester til det grafiske, derfor skal man ikke forvente det store, men håber alligevel i læser med i denne mystiske blog.
«
Seneste Redigering: 15 Maj 2008, 03:31 af Shaft
»
Min blog - Den hollandske talentfabrik
steeval
Reserveholdsspiller
Sv: Orient GI
«
Svar #1:
12 Maj 2008, 23:28 »
Blev lige helt bange da jeg læste, hvem du havde smidt ud. Troede først det var Vanløse, men dit utilgivelige forsøg på at give mig en blodprob mislykkedes
Glæder mig til at se dit hold, stats og generalt bare følge med
Citat af: plutonium 17 Jun 2009, 00:13
Vi har sgu ikke behov for en kejser
Vi skal bare bruge øl til dig
, masser af godt humør og naturligvis LARS
Citat af: Shaft (Facebook)
Nogle gange burde jeg bruge hjernen.. Bare lidt..
JimmyGP
Manager
«
Svar #2:
12 Maj 2008, 23:56 »
Meget mystisk - men alligevel vil jeg gerne læse mere.. KIU
- Veni, vidi, vici -
Shaft
Manager
«
Svar #3:
13 Maj 2008, 00:27 »
Citat af: steeval 12 Maj 2008, 23:28
Blev lige helt bange da jeg læste, hvem du havde smidt ud. Troede først det var Vanløse, men dit utilgivelige forsøg på at give mig en blodprob mislykkedes
Glæder mig til at se dit hold, stats og generalt bare følge med
Pis, havde lige håbet du gik bort
Citat af: JimmyGP 12 Maj 2008, 23:56
Meget mystisk - men alligevel vil jeg gerne læse mere.. KIU
Det er mystisk men spændende
Tak for du læser med
Shaft
Manager
Sv: #2 Orient GI - Vejen til den danske top
«
Svar #4:
13 Maj 2008, 13:06 »
I Orient GI er man kendt for at spille meget traditionel fodbold, med en flad 4-4-2 formation. Det var også sådan man marcherede op gennem danmarkserien, til nu anden divisionen.
Orient GI kan lige for tiden bryste sig af 24 spillere, som alle er på kontrakt. At man har 24 spillere, giver et godt overtag i forhold til de mange andre klubber som kører rundt med omkring 14 spillere i truppen.
Vi vil her tage et kig nærmere på Finn Christensens spillere, og se hvem der kan forvente spilletid, for førsteholdet.
Målmand.
Nichlas Vind
–
Kasper Borch
På målmandsposten hos Finn Christensens tropper er man utrolig godt dækket ind. Nichlas Vind er kun 18 år, ligesom de fleste af hans holdkammerater, men allerede nu har han vist gode evner i mand mod mand og i luftrummet som må være hans styrke, på trods af hans lille størrelse.
Som backup har man en Kasper Borch, som ikke skal forvente det store i spilletid. Borch er i modsætningen til Vind en høj målmand, som kommer ham til styrke ude i luften, men hans reflekser lader en del tilbage at ønske.
Forsvar.
Mark Jensen
–
Nicolai Iversen
–
Mike Schultz
–
G. H
–
Patrick Schultz
–
Magnus Carlsen
–
Christian Buur
Forsvaret er efter de fleste eksperters mening det skrøbeligste sted hos Orient GI. Man huserer dog med et fremragende midter par, hvor anfører Nicolai Iversen danner par med Magnus Carlsen. Iversen fører det stille og rolige spil op gennem kæderne, og kan i nødstilfælde gå ud som højre back. En højre back plads hvor Mark Jensen normal ellers husere. Jensen som hvis styrke primært er hans hurtighed, og hans hovedstøds styrke. Hvis Iversen trækker ud som back, giver det plads til en G. H inden ved siden af Magnus Carlsen, som der styrer luftspillet suverænt. G. H er ligesom Iversen den hurtige type, som derfor passer perfekt med en Magnus Carlsen. Den sidste back plads kæmper Patrick Schultz og Christian Buur om. En duel hvor den kun 16-årige Buur klart sejre. Buur er af mange eksperter blevet udråbt som en kommende landsholds back, da han med sin fantastiske teknik og utrolige hurtighed allerede nu spiller på u-18 landsholdet. Patrick Schultz kan ligesom sin tvillingebror Mike Schultz forvente spilletid nå der skal gives pauser ud til de startende spillere.
Midtbane.
N. C
–
Rune Grønkjær
–
Thomas Christensen
–
Patrick Rosenbaum
–
Simon Dyhr
–
G. P
–
Simon Reenberg
–
Niklas Klausen
–
Steen Svensson
–
Frederik Hjuler
–
Chris
Med 11 spillere til fire pladser på midtbanen kan man forvente skarp konkurrence hvor alle vil kæmpe for sin plads. Man finder seks fløje på holdet, hvor der derfor må regnes med størst konkurrence. Dem der forventes at sætte sig på en startplads er Rune Grønkjær der ligesom sin navnebror har et eventyrligt antrit og godt indlæg ude på venstre kanten. På den modsatte kant vil Steen Svensson og Simon Dyhr formentlig konkurrere. Simon Dyhr er den hurtige type som Rommedahl hvor derimod Steen Svensson mere er den hovedstød og afslutnings stærke fløj, som gør han også kan gå op i front at vikariere. Det efter Frederik Hjuler, N. C, Simon Reenberg og Niklas Klausen til at kæmpe om pladsen på bænken. Her har N. C og Simon Reenberg fordelen ved også at kunne gå ind centralt at spille. Derinde huserer Chris, Thomas Christensen, Patrick Rosenbaum og G. P ellers. Chris kan nok forvente en startplads med ansvar på det offensive, hvor hans kreative afleveringer kan blomstre. Til at forvalte det defensive arbejde er der både Thomas Christensen og Patrick Rosenbaum som hver har sin styrke. Men man må endelig ikke glemme en anden kreativ fyr ved navn G. P, som også kan træde ud på venstre fløj, hvis Rune Grønkjær skal bruge en pause.
Angreb.
Nichlas Sander
–
Basse
–
Lars Aanæs
–
Nicklas Warberg
Angrebet er Orient GI store styrke hvor de to fyrtårn Lars Aanæs og Nicklas Warberg sammen med den lille og elegante venstre fødet Nichlas Sander skal stå for målene. Aanæs og Warberg er i gang med deres sjette år i klubben, hvor Sander derimod er i gang med sit andet efter han kom til fra klubbens hade rivaler Avarta. Basse skal være klar til at give pauser til de tre andre angriber, som står klar foran i køen.
Samlet
Alt i alt må man sige at Orient GI ligner et spændende hold på vej op gennem de danske rækker. Dog bliver det spændende at se om forsvaret kan holde stand, nå de møder hold som Brøndbys andet hold og Brønshøj.
Finn Christensen har dog flere gange leveret overraskelser, og satser på endnu en i år.
Per Madsen – Formanden for Orient GI Support
«
Seneste Redigering: 13 Maj 2008, 13:17 af Shaft
»
AC-Morten
Juniorspiller
Sv: #1 Orient GI - Vejen til den danske top
«
Svar #5:
13 Maj 2008, 13:10 »
Rigtig god start. Og en masse læsning.
Fantastisk overblik du giver over truppen
Og Ham der Lars Aanæs ser ikke ud til at være helt dårlig.
«
Seneste Redigering: 13 Maj 2008, 13:13 af AC-Morten
»
Shaft
Manager
Sv: #1 Orient GI - Vejen til den danske top
«
Svar #6:
13 Maj 2008, 15:46 »
Citat af: AC-Morten 13 Maj 2008, 13:10
Rigtig god start. Og en masse læsning.
Fantastisk overblik du giver over truppen
Og Ham der Lars Aanæs ser ikke ud til at være helt dårlig.
Tak for det
Og hvis man kigger på alle statsne, så er denne Lars Aanæs ikke helt så suveræn igen.. Rent faktisk bliver han kun bedømt til at være den tredje bedste i Orient GIs trup.
Shaft
Manager
Sv: #3 Orient GI - Vejen til den danske top
«
Svar #7:
13 Maj 2008, 16:53 »
Årets første kampe, også kaldes venskabskampene bliver brugt til at få en spiller helt på toppen, og indøve de nye systemer. For Orient GI gjaldt det også, og derfor var der blevet arrangeret fem slags af dem, hvor især mødet med superliga holdet Fc Midtjylland var der stort entusiasme for at se.
Finn Christensen havde haft rig mulighed til at stille lige netop den opstilling han ville, da der ikke var nogen spiller ude med karantæne eller små skadet.
Orient 0 – 16 Fc Midtjylland
Allerede efter fem minutter måtte Nichlas Vind pille bolden ud fra netmaskerne for første gang. Og det efter allerede at have taget sig af flere nærgående forsøg. Alt gik galt for Orient GI i første halvleg, hvor man ikke satte et eneste ben rigtigt, om det så var det venstre, eller højre gjorde intet fra eller til. Fc Midtjylland kunne gå til pause, med deres nok største føring gennem tiderne, nemlig hele 10-0. I anden halvleg lykkedes det rent faktisk Orient GI at komme til den første chance, da Nichlas Vind nede fra mål feltet, fik sendt Sander ud på en friløbere. Desværre var skarpheden der ikke, og Raska reddede nemt. Orient GI fik dog begrænset nederlaget til kun at være på 16-0. Man kan godt forstå der panderynker hos Finn Christensens mandskab.
Aarhus Fremad 3 – 5 Orient
Efter ydmygelsen mod Midtjylland, til Orient til Aarhus Fremad, for at spille endnu en træningskamp. Straks bedre gik det er her, da Warberg efter tre minutter runder målmanden, og sætter bolden forbløffende sikkert ind. Selv ikke en udligning fra Århusianerne kunne stoppe Warberg, der nåede at lave tre mål inden han blev udskiftet i det 76 minut. Også G. P og Thomas Christensen kom engang på måltavlen.
Grenå 3 – 2 Orient
Dog skulle vi komme ned på jorden igen, efter at have mødt danmarkserie holdet Grenå, som formåede at vende en Orient føring på 1-0 til en Grenå føring på 3-1 på kun 11 minutter. Denne gang faldt alle målene, efter reserverne i forsvaret var kommet ind, hvilket ikke lover godt hos os, hvis forsvaret ikke kan klare nogen skader. Det var ellers vores target hitter Lars Aanæs der efter en halvtime fik bolden over stregen først, men det nyttede ikke noget at indskiftede Niklas Klausen i overtiden fik scoret på et lidt heldigt langskud, der blev rettet af. Nederlaget var en kendsgerning.
Orient 3 – 1 Næstved
Den sidste sejr i optakten kom på Hell Park, foran 321 vidner. Og det var imod 1. Divisionsholdet Næstved, som ellers ved den tidligere Brøndby spiller Karsten Johansen bragte sig foran efter 51 minutter. Dog lykkedes det ved hjælp af endnu en Næstved spiller at få udlignet blog seks minutter efter, da Morten Petersen scorede et gådefuldt selvmål hvor han prikker bolden forbi sin egen målmand, to meter fra stregen. For en gang skyld var det i slutminutterne Orient som fik scoret, denne gang ved to gange Sander. Først på en friløbere, og langt inde i overtiden direkte på frispark.
LFA 3 – 0 Orient
Det lykkedes ikke Orient at foresætte deres sejrsgang mod LFA. LFA viste generelt bare bedre spil, og det var en helt fortjent sejr, som først Kenneth Jørgensen og Martin Lohse i første halvleg og siden Brian Nielsen i slutminutterne gjorde det til.
Desværre for Orient fik deres center forsvarer Magnus Carlsen matchordre efter 73 minutter, efter en nødbremsning. En afgørelse, Orient ikke var tilfreds med.
Oprykningen til de højere rækker, har man også kunne mærke hos Orient Support, som her en uge inden sæsonstart må melde udsolgt med sæsonkort. Hele 337 er der solgt til et stadium med plads til 500.
Per Madsen – Formanden for Orient GI Support
-Benja-
Gæst
«
Svar #8:
13 Maj 2008, 19:03 »
Rigtig god start, hvis man kigger på det skriftlige
Spændende at høre om dit hold, må man spørge hvad hedder du, og hvad plads spiller du ?
Shaft
Manager
«
Svar #9:
13 Maj 2008, 19:06 »
Jeg hedder Lars Aanæs
Gæt selv positionen
-Benja-
Gæst
«
Svar #10:
13 Maj 2008, 19:15 »
Citat af: Shaft 13 Maj 2008, 19:06
Jeg hedder Lars Aanæs
Gæt selv positionen
Okay. Man kan ikke lige kalde dig Wilson Kipketer
JimmyGP
Manager
«
Svar #11:
13 Maj 2008, 21:34 »
I (L) it..
- Veni, vidi, vici -
Shaft
Manager
«
Svar #12:
13 Maj 2008, 21:38 »
Citat af: JimmyGP 13 Maj 2008, 21:34
I (L) it..
Det må næsten være rekorden for den længeste kommentar
steeval
Reserveholdsspiller
«
Svar #13:
13 Maj 2008, 21:42 »
Citat af: -Benja- 13 Maj 2008, 19:15
Okay. Man kan ikke lige kalde dig Wilson Kipketer
Tro mig du ville blive forbavset over at se hvor hurtigt de 100kg kan rykke sig
Han var, utroligt nok, tæt på junior danmarks rekorden i 100 meter da han var yngre.
Men det var selvfølgelig før vægten viste 3 cifre...
Citat af: plutonium 17 Jun 2009, 00:13
Vi har sgu ikke behov for en kejser
Vi skal bare bruge øl til dig
, masser af godt humør og naturligvis LARS
Citat af: Shaft (Facebook)
Nogle gange burde jeg bruge hjernen.. Bare lidt..
Shaft
Manager
«
Svar #14:
13 Maj 2008, 21:45 »
Citat af: steeval 13 Maj 2008, 21:42
Tro mig du ville blive forbavset over at se hvor hurtigt de 100kg kan rykke sig
Han var, utroligt nok, tæt på junior danmarks rekorden i 100 meter da han var yngre.
Men det var selvfølgelig før vægten viste 3 cifre...
Ja den skide alkohol, begyndte at sætte sine spor
Sider:
[
1
]
2
Vælg et område:
-----------------------------
Football Manager 2024
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Klubsøgning og -erfaring
=> Spillersøgning og -erfaring
=> Challenges
Football Manager 2023
=> Omklædningsrummet
=> Challenges
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Skadestuen
Football Manager 2022
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Challenges
Football Manager 2021
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2020
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
Football Manager 2019
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2018
=> Omklædningrummet
=> Lower League Management
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
===> November challenge
===> December challenge
===> Januar/februar challenge
===> Journey for the money
Football Manager 2017
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
===> Det taktiske panel
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Challenges
===> Europæisk Outsider
===> Galiciens helte
===> Genrejsningen af Østtyskland
===> Journey for the money
===> Mine FM17 saves
=> Designerfreaks
=> Idéfabrikken
Football Manager 2016
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Lav din egen klub
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Netcaféen
=> Challenges
Football Manager 2015
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> TV-Stationen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens anbefaling
=> FmFreaks anbefaler
Football Manager 2014
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> TV-Stationen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens Anbefaling
Andre Managerspil
=> Nostalgi
===> Blogs fra de ældre udgaver
===> FM2013
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Spillersøgning og -erfaring
=====> Klubsøgning og -erfaring
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Challenges
=====> Lower League Management
=====> TV-Stationen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> DesignerFreaks
=====> Månedens anbefaling
===> FM2012
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> TV-stationen
=====> Skadestuen
=====> DesignerFreaks
=====> Netcaféen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> Månedens anbefaling
===> FM2011
=====> DesignerFreaks
=====> TV-stationen
=====> Annonceringer
=====> Idéfabrikken
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Blogs
===> FM2010
=====> Blogs FM2010
=====> Netcaféen FM2010
=====> Annonceringer FM2010
=====> Omklædningsrummet FM2010
=====> Træningsbanen FM2010
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2010
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2010
=====> Skadestuen FM2010
=====> Lower League Management FM2010
=====> Idéfabrikken FM2010
===> FM2009
=====> Idéfabrikken FM2009
=====> Træningsbanen FM2009
=====> Blogs FM2009
=====> Lower League Management FM2009
=====> DesignerFreaks FM2009
=====> Skadestuen FM2009
=====> Netcaféen FM09
=====> Omklædningsrummet FM2009
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2009
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2009
=> Pro Cycling Manager
=> Football Manager Live
===> Blogs
=> DesignerFreaks
=> Annonceringer FM2012
Andet
=> Fodbold
===> VM 2010
===> EM 2012
===> VM 2014
===> EM 2016
=> Baren
===> Cykling
===> Redskabsrummet
=> Børnehaven
FmFreaks.dk
=> Introduktionsforum
=> Mødelokalet
===> Måneds awards
=> FmFreaks Blogs Hall of Fame
=> Konkurrencer
===> Premier League Picks
===> Champions Freak
===> Supertipperen
===> FmFreaks Awards 2007
===> Nekrolog Konkurrence 2008
===> Digtkonkurrence
===> VM-Konkurrence
===> Fmfreaks Tour de France konkurrence
===> Nekrologkonkurrencen, 2010
===> Nekrologkonkurrencen, 2011
===> Månedens mål
===> FMF Fantasy League
===> EM Last Man Standing
===> DM i Football Manager 2013
===> Prediction Mastery
===> Blogkonkurrencer
=====> Blogkonkurrencen 2016
=====> Blogkonkurrencen 2015
=====> Blogkonkurrencen, 2014
=====> Blogkonkurrencen, 2013
=====> Blogkonkurrencen, 2012
=====> Blogkonkurrencen, 2009
=====> Blogkonkurrencen, 2011
=====> Blogkonkurrence FM2008
=====> Blogkonkurrencen 2017
=====> Blogkonkurrencen 2018
=====> Blogkonkurrencen 2019
=====> Blogkonkurrencen 2020
=====> Blogkonkurrencen 2021
=====> Blogkonkurrencen 2022
=====> Blogkonkurrencen 2023
=====> Blogkonkurrencen 2024
===> FmF Mesterskabet
===> FmFreaks årsawards 2013
===> VM Last man standing
===> FmFreaks' årsawards 2014
Administrator forum
=> test
This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only.
« More Info »