home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 20:07:38 Bubbles Blogkonkur... #16 - Danish Viking Wa...
I går kl. 14:34:13 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
05 Jun 2024, 13:52 Wester Jr. Blogkonkur... 11# Hjertet banker kun...
03 Jun 2024, 20:58 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
27 Maj 2024, 20:09 warmon Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23325
  0 Brugere, 501 Gæster Online.

Indlæg: 1132826 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: Joaors
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Aktiv dødshjælp
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Skal aktiv dødshjælp gøres lovligt?  (Afstemning slut: 26 Maj 2008, 21:03)
Ja
- 12 (50%)
Nej
- 3 (12,5%)
Ved ikke
- 9 (37,5%)
Antal Stemmer: 24

Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Aktiv dødshjælp  (Læst 2448 gange)
Vikingen
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Aktiv dødshjælp
« : 12 Maj 2008, 21:03 »

Jeg siger selv ja
Logged

96232.99

Grønthandleren
Gæst
 
Sv: Aktiv dødshjælp
« Svar #1: 12 Maj 2008, 21:07 »

Kan du forklare emnet lidt dybere? Der sidder helt sikkert nogle, som ikke ved hvad aktiv dødshjælp er Wink
Der er mange løse tråde med afstemninger, og for at få lidt debat, så kunne du måske uddybe det en smule mere Wink

Jeg mener ikke at det burde være muligt, bare for at komme ud af sin gældende situation, fx hvis en 70 årig gammel dame som er syg, ikke har lysten til at leve mere, og vil derfor afslutte sit liv ved aktiv dødshjælp. Det var et eksempel, og på det punkt synes jeg ikke at det burde være lovligt.
Men, hvis man kunne få loven lavet sådan at beslutningen skal tages sammen med sygehusets personale+nogle advokater eller rådgivere af en eller anden form, kunne det være at man kunne undgå dumme situationer.

Det var et rigtig dårligt eksempel som jeg kom med, men håber i/du kan se hvad jeg mener Wink
« Seneste Redigering: 12 Maj 2008, 21:10 af Grønthandleren » Logged

barca4ever2
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Aktiv dødshjælp
« Svar #2: 12 Maj 2008, 21:09 »

Jeg stemmer en "ved ikke". Da jeg har meget svært ved at tage stilling til det emne syntes virkelig det er svært. På den ene side tænker jeg ja vis de selv ønsker det og på den anden side syntes jeg også det er forkert på en eller anden måde.
Logged

Altid FCK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Aktiv dødshjælp
« Svar #3: 12 Maj 2008, 21:27 »

Jeg ved det ikke for hvis en 100 årig sidder i kørestol, er døv, blind så synes jeg det er meget ok.
frygter dog at det vil blive misbrugt synes derfor at man skulle lave en slags lov om det måske at man skulle vente et bestemt tidspunkt og så snakke med psycolog
Logged

Når du f. eks. bøjer dig fremover, bliver smerten så lidt mindre?

Rullende Øjne Hævet Øjenbryn

-KNM-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Aktiv dødshjælp
« Svar #4: 12 Maj 2008, 21:29 »

Det er præcist sådan man gør det i Australien.
Og jeg mener da helt sikkert at man skal have lov til at tage sit eget liv, så længe disse forhold er overholdt.
Logged

N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Aktiv dødshjælp
« Svar #5: 08 Jul 2008, 22:28 »

Nu er denne debat efterhånden et par måneder gammel, og jeg har ikke givet mit besyv med - men det vil jeg nu ændre på Smiley

Jeg kan ikke forstå, at så længe man er ved sit fulde fem, at man så ikke selv kan få lov - i overensstemmelse med sin familie - at bede om aktiv dødshjælp. Jeg kender en mand, som indtil for en måned siden levede i bedste velgående, fik nyt job, løb marathon osv. Nu er der så fundet kræft i hans ryg og prostata, hvilket har sendt ham igennem en del operationer. Blandt andet har han fået fjernet et stykke af rygraden og fået sat et nyt stykke ind, hvilket gør han aldrig kommer til at gå igen. Og pga. det indgreb kan de ikke give ham kemo, hvorfor han allerede nu er dødsdømt. Det er trist, og han har ikke lysten til at leve mere, og med det liv han har levet indtil videre, så er der ingen tvivl om, at det heller ikke er et liv for ham. Han har senest fået afvide, at han skal have indopereret en stomi, og det vil han ikke. Han har besluttet sig for, at han ikke vil det liv, og har flere gange snakket om at tage til Holland og få det klaret.

Hans kone er ikke i tvivl om, at havde han muligheden, så havde han selv klaret det. Og hun forstår det, altså at han ikke mener det er et liv for ham, som hun siger, så er det hverken et liv for ham eller hende, selvom hun vil have det meget hårdt med at sige farvel, så er det ikke nemmere at se ham i sådan en situation.

I ovennævnte tilfælde er jeg ikke i tvivl om, at aktiv dødshjælp ville være det bedste, men hvorfor kan man ikke indføre det herhjemme. Hvis man har et dyr der lider, så kan man holde det i hånden og sige farvel. Burde vi ikke også kunne det med mennesker?
Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

vesperGT
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Aktiv dødshjælp
« Svar #6: 08 Jul 2008, 22:31 »

Nu er denne debat efterhånden et par måneder gammel, og jeg har ikke givet mit besyv med - men det vil jeg nu ændre på Smiley

Jeg kan ikke forstå, at så længe man er ved sit fulde fem, at man så ikke selv kan få lov - i overensstemmelse med sin familie - at bede om aktiv dødshjælp. Jeg kender en mand, som indtil for en måned siden levede i bedste velgående, fik nyt job, løb marathon osv. Nu er der så fundet kræft i hans ryg og prostata, hvilket har sendt ham igennem en del operationer. Blandt andet har han fået fjernet et stykke af rygraden og fået sat et nyt stykke ind, hvilket gør han aldrig kommer til at gå igen. Og pga. det indgreb kan de ikke give ham kemo, hvorfor han allerede nu er dødsdømt. Det er trist, og han har ikke lysten til at leve mere, og med det liv han har levet indtil videre, så er der ingen tvivl om, at det heller ikke er et liv for ham. Han har senest fået afvide, at han skal have indopereret en stomi, og det vil han ikke. Han har besluttet sig for, at han ikke vil det liv, og har flere gange snakket om at tage til Holland og få det klaret.

Hans kone er ikke i tvivl om, at havde han muligheden, så havde han selv klaret det. Og hun forstår det, altså at han ikke mener det er et liv for ham, som hun siger, så er det hverken et liv for ham eller hende, selvom hun vil have det meget hårdt med at sige farvel, så er det ikke nemmere at se ham i sådan en situation.

I ovennævnte tilfælde er jeg ikke i tvivl om, at aktiv dødshjælp ville være det bedste, men hvorfor kan man ikke indføre det herhjemme. Hvis man har et dyr der lider, så kan man holde det i hånden og sige farvel. Burde vi ikke også kunne det med mennesker?

Alene det at han har løbet marathon og nu grundet en operation (Og hvorfor fjerne noget af rygraden, da kræft - så vidt jeg ved - ikke kan sidde i knoglerne) ikke kan bruge benene, gør at jeg selv ville have en tilbøjelighed til at ville dø....
Logged

N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Aktiv dødshjælp
« Svar #7: 08 Jul 2008, 22:41 »

Alene det at han har løbet marathon og nu grundet en operation (Og hvorfor fjerne noget af rygraden, da kræft - så vidt jeg ved - ikke kan sidde i knoglerne) ikke kan bruge benene, gør at jeg selv ville have en tilbøjelighed til at ville dø....

Skal ikke kunne sige hvorfor han fik fjernet noget, men formentlig har kræften siddet i rygraden, så du ikke kunne fjerne det uden at gå igang med en operation efter hans ryg faldt sammen en dag.

Men ja, de har sagt han ikke kan helbredes, og han har stort set selv opgivet alt efterhånden. Han er "ligeglad" med kræften, hvis han bare havde kunne gå
Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

C^Ronaldo
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Aktiv dødshjælp
« Svar #8: 08 Jul 2008, 22:41 »

Tanken om at man aldrig ville komme til at se en person, som man godt kan lide igen ville klart overskygge alt - jeg ville aldrig kunne sige ja! Ville altid holde dem i live, håbet om at man engang nok skal komme til at se dem i øjnene igen og at de har et godt liv vil - uanset hvor lille det nu er - være meget større end noget menneskes ønske om at dø! Jeg tror personligt ikke på noget menneske faktisk VIL dø Smiley
Hvad du skriver, JohnSpurs - ja, rigtigt nok at hans liv er ændret; men han vil da forhåbentligt nyde hans kone (og evt. børn) det stykke tid han har tilbage? .. Det er immervæk det vigtigste i hans liv.
Prøv at tænke, at den sidste tanke man har, inden man dør, er: "De personer, jeg har elsket allermest i hele verden vil jeg sætte et savn i ved min handling!" .. Dét i sig selv er nok til, at jeg aldrig vil give nogen ret i, at vi skal have aktiv dødshjælp!
Jeg ved godt, at jeg aldrig har været i en sådan situation, men det er nu engang mine nuværende tanker jeg baserer det på - og der er jeg altså lidt for human(eller måske det modsatte om man vil?) til at kunne lade folk gå! Synes også det er frygteligt med dødsstraf - og det vil vi jo heller ikke have? ved godt det er i to ender af samme skala, men det giver nu engang samme resultat på bundlinjen!  Rullende Øjne
Logged

Med venlig hilsen
C^Ronaldo.

In the scene since approx. 2000.

C^Ronaldo
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Aktiv dødshjælp
« Svar #9: 08 Jul 2008, 22:43 »

Jeg ved det ikke for hvis en 100 årig sidder i kørestol, er døv, blind så synes jeg det er meget ok.
frygter dog at det vil blive misbrugt synes derfor at man skulle lave en slags lov om det måske at man skulle vente et bestemt tidspunkt og så snakke med psycolog

problemet er bare, at man kan ALTID lære sig selv at løbe om hjørner med en psykolog Smiley du skal bare sige det, de vil høre! såå Smiley
Logged

Med venlig hilsen
C^Ronaldo.

In the scene since approx. 2000.

vesperGT
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Aktiv dødshjælp
« Svar #10: 08 Jul 2008, 22:43 »

Skal ikke kunne sige hvorfor han fik fjernet noget, men formentlig har kræften siddet i rygraden, så du ikke kunne fjerne det uden at gå igang med en operation efter hans ryg faldt sammen en dag.

Men ja, de har sagt han ikke kan helbredes, og han har stort set selv opgivet alt efterhånden. Han er "ligeglad" med kræften, hvis han bare havde kunne gå

Hvordan "faldt sammen" Huh

Og så et lidt mere personligt spørgsmål: Er det arbejdsrelateret, venneskreds eller familie?
Logged

N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Aktiv dødshjælp
« Svar #11: 08 Jul 2008, 22:45 »

Hvordan "faldt sammen" Huh

Og så et lidt mere personligt spørgsmål: Er det arbejdsrelateret, venneskreds eller familie?

Det er ikke familie, men en bekendt!
Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

vesperGT
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Aktiv dødshjælp
« Svar #12: 08 Jul 2008, 22:47 »

Det er ikke familie, men en bekendt!

Har du snakket med ham om det? Sådan rigtigt, eller bare "halvt-om-halvt" ?
Logged

N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Aktiv dødshjælp
« Svar #13: 08 Jul 2008, 22:48 »

Har du snakket med ham om det? Sådan rigtigt, eller bare "halvt-om-halvt" ?

Synes måske ikke vi skal gå nærmere ind i det, da det mere var et oplæg til debat. Altså det er rigtigt, men det var for ligesom at sætte debatten igang omkring aktiv dødshjælp, og ikke for at jeg skulle "udspørges" om alt muligt Smiley

Selvom det er okay, at du spørger Wink
Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

vesperGT
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Aktiv dødshjælp
« Svar #14: 08 Jul 2008, 22:50 »

Synes måske ikke vi skal gå nærmere ind i det, da det mere var et oplæg til debat. Altså det er rigtigt, men det var for ligesom at sætte debatten igang omkring aktiv dødshjælp, og ikke for at jeg skulle "udspørges" om alt muligt Smiley

Selvom det er okay, at du spørger Wink

Det er i orden, der er ting der ikke bør eller skal se offentlighedens søgelys....
Logged

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010