home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Jun 2025, 11:31 NAsMaR Blogs Minimalistic 2020
11 Jun 2025, 19:37 Broen13 Blogs Indsæt Titel
04 Jun 2025, 18:56 simka Omklædning... Sommer opdatering
03 Jun 2025, 21:57 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23581
  1 Bruger, 577 Gæster Online.

Nyeste Bruger: diannawiggins
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Nostalgi
| | |-+  PSG -> Arsenal -> Schalke -> Espanyol -> Milan -> OPGAVEN FULDFØRT
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  En karakter til denne blog på 13-skalaen?
13
- 37 (46,8%)
11
- 22 (27,8%)
10
- 12 (15,2%)
9
- 4 (5,1%)
8
- 0 (0%)
7
- 2 (2,5%)
6
- 0 (0%)
5
- 0 (0%)
03
- 2 (2,5%)
Antal Stemmer: 79

Sider: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 22 Udprint
Forfatter Emne: PSG -> Arsenal -> Schalke -> Espanyol -> Milan -> OPGAVEN FULDFØRT  (Læst 67447 gange)
cube
Manager

Sv: PSG -> Arsenal
« Svar #135: 15 Apr 2006, 03:56 »

Vi fik en god start på sæsonen med 6 sejre, 5 uafgjorte og 0 nederlag i de første 11 kampe.
I Champions League kom vi også godt fra start med 3 sejre i 3 kampe, men det er egentlig ikke den udemærkede sæsonstart med Arsenal jeg vil ind på.

Luis van Gaal havde længe været i unåde hos Schalke 04 og blev til sidst fyret. Jeg havde gjort det klart for Arsenals bestyrelse at jeg søgte nye udfordringer og i Schalke mente jeg udfordringerne lå.
Jeg ansøgte om jobbet og blev dagen efter tilbudt en kontrakt.
Det var selvfølgelig vemodigt at skulle forlade alle de superstjerner jeg har opfostret i Arsenal og PSG, men jeg vil følge deres videre udvikling og vide at det var mig, der "opdagede" dem.

Paris Saint Germain har haft stor succes med to mesterskaber på stribe efter jeg forlod dem, forhåbentlig vil min indflydelse give Arsenal samme succes i fremtiden.

Set med danske briller er Schalke et super interessant hold. Både Johan Absalonsen og Dennis Cagara er blevet hentet i Brøndby IF (der kommer et SS af den komplette trup i en senere opdatering).

Jeg overtager et hold, der i øjeblikket ligger nr 9 i Bundesligaen med 3 sejre, 4 uafgjorte og 2 nederlag.
Bestyrelsen forventer at vi opnår en sikker midterplacering.
Supporternes krav er lidt større: De forventer at vi kvalificerer os til UEFA Cuppen, hvilket jeg da også helt klart ser som en mulighed.

Jeg har fået spillet 2 kampe med Schalke 04.
Den første kamp var mod Dortmund. Vi kom foran med 2-0 på 2 mål af Halil Altintop, men så fik vi en udvisning og en skade (jeg havde glemt vælge reservespillere) så vi måtte spille med 9 mand på banen i næsten hele 2. halvleg. Det udnyttede Dortmund, men fik først udlignet i det 92. minut, så et ærgeligt uafgjort resultat i en kamp vi faktisk spillede bedst i.

I den anden kamp hed modstanderen Köln. Igen var det Halil Altintop der scorede målene i en sikker 2-1 sejr, og vi rykker op på 6. pladsen i Bundesligaen.
En fin start i det tyske Smiley

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

cube
Manager

Sv: PSG -> Arsenal -> Schalke
« Svar #136: 15 Apr 2006, 04:10 »

Lige en sjov lille information: Manden der overtager mit gamle job i Arsenal er Dennis Bergkamp Opstemt

cube
Manager

« Svar #137: 15 Apr 2006, 11:44 »

Jeg har fået en super god start i det tyske. Efter sejren mod Köln er vi løbet ind i tre sejre på stribe! Taktikken jeg har valgt til holdet virker tydeligvis fuldt ud.

Ovenfor ses SS af formationen og udskiftere i Schalke plus min kontrakt med klubben.

Nå, for at vende tilbage til kampene og min start på det sportslige plan.
I de seneste tre kampe har vi slået henholdsvis 1860 München, Karlsruhe og ligaens etter Hertha BSC med henholdsvis 2-0, 0-3 og 3-1. Især Kevin Kuranyi har været på pletten med scoringer i alle tre kampe og cementerer derved sin status som holdets stjerne.
Både ledelse og supportere glæder sig over den måde jeg er startet på som manager.

På de blot 4 kampe jeg har været i Schalke har jeg bragt dem fra 9. pladsen til 2. pladsen.

Så skal det også lige siges at jeg er blevet landstræner for Nigeria, da jeg syntes det kunne være sjovt at prøve kræfter med en afrikansk nation - noget jeg aldrig har prøvet før.
Det bliver således mit 2. landstrænerjob efter jeg sagde op i Portugal for et par sæsoner siden.
Jeg fik også tilbud fra Tyrkiet, Tjekkiet og Belgien, men det blev altså Nigeria jeg valgte.
Vi har spillet en enkelt kamp - den blev vundet med 5-0 over Kenya.
« Seneste Redigering: 15 Apr 2006, 11:49 af cube » Logged

cube
Manager

« Svar #138: 15 Apr 2006, 13:14 »

Milan og Roma har stået uden træner og medierne har ikke været sene til at sætte mig i forbindelse med begge jobs. Jeg valgte at undlade at kommentere nogen af rygterne, men sandheden er at jeg nok helst vil blive her i det tyske selvom et job i Milan kunne være fristende.
Roma-rygtet blev da også hurtigt aflivet, da de ansatte den tidligere Milan-manager Franco Baresi.

Mht. Schalke 04 ligger vi nu nr 1 i Bundesligaen. På blot 7 kampe er et krisetruet hold gået fra 9. pladsen til 1. pladsen.
Efter sejren over Hertha BSC tabte vi meget ufortjent med 0-1 til Bremen inden vi slog Offenbach med 0-4 og Wolfsburg med 3-2.
Stillingen ser således ud:

Vi skal nu møde ligaens 5'er, Bayern München, der netop har ansat tidligere Schalke-træner Luis van Gaal.
Bayern starter bedst med Ballack i en dominerende rolle, men det er den unge Palladino, der bringer dem foran efter 20 minutter.
En meget lige 1. halvleg slutter 1-0 i Bayerns favør.
Vi dominerer fra start i 2. halvleg og det er ganske fortjent da Kuranyi udligner på et straffespark efter 69 minutters spil.
Bayern begynder at spille mere offensivt og kort efter giver det udbytte da Semler gør det til 2-1.
Vi kommer aldrig med i kampen igen og må se nederlaget i øjnene, om end det var en tæt kamp.

Smith
Gæst

« Svar #139: 15 Apr 2006, 13:31 »

Fedt skifte, og jeg er næsten sikker på du vinder den tyske liga. Også skal du skifte til Milan  Grin

cube
Manager

« Svar #140: 15 Apr 2006, 17:37 »

Der er sket en del siden sidste update, men kun positivt.
Efter nederlaget til Bayern rejste vi os og vandt de følgende fire kampe.
Først slog vi Mainz med 4-1, derefter Leverkusen og Gladbach med henholdsvis 2-0 og 1-3, inden vi til sidst slog Nürnberg med 1-0 i en kamp vi dominerede fra start til slut.

I vinterpausen blev truppen forstærket med en enkelt spiller, men hvilken spiller. 27-årige Mirko Vucinic kom direkte til klubben fra Lecce, hvor han havde opholdt sig lidt for længe. Prisen lød på 165 mio. kr.
Jeg forventer mig meget af ham, da han er en spiller af stor klasse.
Vi får nu en skræmmende angrebsduo med Kevin Kuranyi og Mirko Vucinic i front.

I Bundesligaen ligger vi rimelig sikkert nr 1. Vi har fire point ned til Hamburger SV på 2. pladsen og har i øvrigt lige spillet 2-2 med dem i en tæt kamp.

United-styrer
Gæst

« Svar #141: 15 Apr 2006, 20:02 »

Det er sgu meget fedt klaret, at du er godt på vej til at hjemføre endnu et mesterskab i et nyt land. Flot klaret Thumbs Up

Forresten et klasseindkøb af Vucinic for kun lidt over 150. Med de attributter skal han nok få garnet en del.

cube
Manager

« Svar #142: 15 Apr 2006, 20:08 »

Det er sgu meget fedt klaret, at du er godt på vej til at hjemføre endnu et mesterskab i et nyt land. Flot klaret Thumbs Up

Forresten et klasseindkøb af Vucinic for kun lidt over 150. Med de attributter skal han nok få garnet en del.

Mange tak Smiley ja, var også overrasket over at han ikke var blevet solgt før.
Hehe, så mangler jeg bare Serie A og Primera Division efter denne her så er missionen fuldført.

United-styrer
Gæst

« Svar #143: 15 Apr 2006, 20:09 »

Mange tak Smiley ja, var også overrasket over at han ikke var blevet solgt før.
Hehe, så mangler jeg bare Serie A og Primera Division efter denne her så er missionen fuldført.

Så må der tilføjes et par lande ekstra til listen Wink

cube
Manager

« Svar #144: 15 Apr 2006, 20:17 »

Så må der tilføjes et par lande ekstra til listen Wink

Har ikke valgt flere lande :/ men det kunne ha' været fristende.

cube
Manager

« Svar #145: 15 Apr 2006, 20:36 »

Så er der mere nyt om Schalke, Nigeria og jagten på titlerne.

Først lidt om Nigeria som jeg ikke har fortalt meget om. Som tidligere nævnt blev min første kamp som nigeriansk landstræner vundet med 5-0 over Kenya i vores overkommelige African Nations Cup Kval-gruppe, der består af Kenya, Seychellerne og Guinea-Bissau.
Pressen havde store forventninger da vi mødte Guinea-Bissau, og vi havde da også alle chancer (mere end 30), men vandt alligevel kun med 2-0.
Modstanderen var så Seychellerne og endnu engang satte pressen forventningerne højt: Alt andet end en storsejr ville være uacceptabelt. Heldigvis leverede spillerne en storsejr. Obafemi Martins var i storform og scorede 4 mål i 8-0-sejren.
Vi har i det hele taget et stærkt angreb bestående af Yakubu, Stephen Ayodele Makinwa og Obafemi Martins, hvor Makinwa og Yakubu skiftes om at være inde, om end førstnævnte er mest formstærk for tiden.

Ydermere har vi spillet en venskabskamp mod Japan, der blev vundet sikkert med 3-1 i en kamp vi totalt dominerede.

For lige at opsummere:
5-0 Kenya (African Nations Cup kval.)
2-0 Guinea-Bissau (African Nations Cup kval.)
8-0 Seychellerne (African Nations Cup kval.)
3-1 Japan (Venskabskamp)

I Schalke 04 ligner vi mere og mere tyske mestre, allerede efter min 1. sæson i klubben. Vi ligger på 1. pladsen og har 7 points ned til Bayern München, der prøver at følge med, men hvis vi bliver ved med at spille som i vores sidste 4 kampe, vil Bayern ikke have de store chancer - det er nemlig blevet til 4 sejre.
Resultaterne ser ud som følger:
3-1 Bielefeld (Vucinic, Vucinic, Engelhardt)
4-2 Frankfurt (Kuranya, Biseswar, Vucinic, Altintop)
4-0 Stuttgart (Absalonsen, Engelhardt, Bordon, Kuranyi)
3-1 1860 München (Vucinic, Absalonsen, Bordon)

Mirko Vucinic har virkelig fundet formen efter en skuffende start i klubben. Han har i 6 kampe scoret 5 mål.
Og så minsandten om jeg ikke også er blevet sat i forbindelse med Real Madrid, efter Wenger er blevet fyret i storklubben. Jeg har dog valgt at afvise rygterne, hvilket begejstrede Schalkes tilhængere.

Stillingen:

cube
Manager

Sv: PSG -> Arsenal -> Schalke/Nigeria
« Svar #146: 15 Apr 2006, 23:45 »

I år er åbenbart overraskelsernes år.
I Serie A blev vinderen hverken Juventus, AC Milan, Inter eller Roma - nej, det blev Parma! Hvad sker der? Opstemt Kæmpe overraskelse.

Champions League-finalen stod mellem Marseille, der havde slået Inter ud, og Barcelona. Man ville umiddelbart forvente en sikker Barca-sejr, men Marseille vandt søreme med 4-0.

Til sidste kan jeg melde at vi i Schalke er blevet tyske mestre med en spillerunde igen! Siden sidste jeg skrev er det nemlig blevet til 5 sejre, 1 uafgjort og 1 nederlag.
Bestyrelse og fans er ellevilde, da jeg har udført et job langt over forventning med en langt fra enevældig trup.
Bayern München sluttede som 2'er i ligaen efter en skuffende sæson.

I vores sidste kamp slog vi Wolfsburg med 2-4 på trods af at vi var bagud med 2-1 og var en spiller i undertal.

Slutstillingen i Bundesligaen ser således ud:

Vores topscorer blev Kevin Kuranyi med 23 mål, han endte som nr 4 på topscorer listen, men også som nr 1 på assist-listen. Mirko Vucinic havde blot lavet 2 mindre assists end Kuranyi, 8, selvom han havde spillet mindre end halvt så mange kampe som ham.

Den spiller med højest gennemsnitsbedømmel se i Schalke blev Johan Absalonsen, der har udviklet sig på fantastisk vis. Han er i øjeblikket 50 mio. kr. værd og fik et gennemsnit for sæsonen på 7.52.

Der er blevet uddelt priser for bedste præstationer i Bundesligaen:

Årets spiller: 1. Raffaele Palladino (FC Bayern), 2. Tim Janssen (Dortmund), 3. César Carignano (Werder Bremen)
Årets manager: 1. Kasper Pyndt (Schalke), 2. Friedhelm Funkel (HSV), 3. Matthias Sammer (Nürnberg)
Årets målmand: 1. Frank Rost (Schalke), 2. Markus Miller (HSV), 3. Timo Hildebrand (Stuttgart)
Årets topscorer: 1. Abuda (Wolfsburg, 25), 2. César Carignano (Werder Bremen, 25), 3. Raffaele Palladino (FC Bayern, 23)
Årets unge spiller: 1. Giorgio De Berardino (Köln), 2. Christian Graf (1860 München), 3. André Helbig (Bielefeld)
Sæsonens mål: 1. Tim Janssen (Dortmund), 2. Kevin Kuranyi (Schalke), 3. Cláudio (Hertha BSC)

Og så kom begge vores danske spillere i startopstillingen med på Årets hold i Bundesligaen. Dennis Cagara og Johan Absalonsen har begge gjort det flot. Den sidste af vores spillere, der kom med på holdet er Marco Engelhardt.

Lige nu vurderer jeg om jeg skal blive i Schalke en sæson mere eller kigge mig om efter et job i Italien eller Spanien, da jeg har et mål om at vinde de fem største ligaer i Europa. Den franske, engelske og nu tyske er vundet.

Smith
Gæst

« Svar #147: 15 Apr 2006, 23:51 »

Du skal tage at skifte klub nu. Jeg synes nemlig ikke den tyske er så sjov også er det bare at komme igennem den så hurtigt så muligt  Opstemt

SirToby
Manager

« Svar #148: 16 Apr 2006, 10:25 »

Tillykke med guldet.

United-styrer
Gæst

« Svar #149: 16 Apr 2006, 10:56 »

Tillykke med guldet først og fremmest. Jeg synes bare, du skal videre nu. Start i Italien og slut af i Spanien. Når du har gennemført alle ligaer, kan målet evt. være at vinde CL med et hold fra hver af de fem ligaer, som du ikke vandt mesterskaber med Smiley

Sider: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 22 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010