home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Jun 2025, 11:31 NAsMaR Blogs Minimalistic 2020
11 Jun 2025, 19:37 Broen13 Blogs Indsæt Titel
04 Jun 2025, 18:56 simka Omklædning... Sommer opdatering
03 Jun 2025, 21:57 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23581
  0 Brugere, 632 Gæster Online.

Nyeste Bruger: diannawiggins
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Nostalgi
| | |-+  PSG -> Arsenal -> Schalke -> Espanyol -> Milan -> OPGAVEN FULDFØRT
0 Brugere og 4 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  En karakter til denne blog på 13-skalaen?
13
- 37 (46,8%)
11
- 22 (27,8%)
10
- 12 (15,2%)
9
- 4 (5,1%)
8
- 0 (0%)
7
- 2 (2,5%)
6
- 0 (0%)
5
- 0 (0%)
03
- 2 (2,5%)
Antal Stemmer: 79

Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 22 Udprint
Forfatter Emne: PSG -> Arsenal -> Schalke -> Espanyol -> Milan -> OPGAVEN FULDFØRT  (Læst 67272 gange)
Guldbrand
Gæst

Sv: PSG -> Arsenal
« Svar #75: 05 Apr 2006, 11:46 »

Fantastisk blog indtil videre.. Men jeg kunne godt lige tænke mig at vide hvordan din økonomi er i Arsenal ?  Thumbs Up

kerzhakov
Førsteholdsspiller

« Svar #76: 05 Apr 2006, 14:06 »

Er arsenal ikke rykket ind på Emirates Stadium endnu?

It's gonna be legendary

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

« Svar #77: 05 Apr 2006, 14:08 »

Hehe, det skulle man tro, men det kunne da være nice hvis de kaldte det nye stadion for Highbury også Opstemt

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

cube
Manager

« Svar #78: 05 Apr 2006, 15:36 »

Ah, det tjekkede jeg ikke lige. Retter det, hvis det er tilfældet :-)
EDIT: Du har helt ret, og det er rettet nu.
« Seneste Redigering: 05 Apr 2006, 15:43 af cube » Logged

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

cube
Manager

« Svar #79: 05 Apr 2006, 15:38 »

Fantastisk blog indtil videre.. Men jeg kunne godt lige tænke mig at vide hvordan din økonomi er i Arsenal ?  Thumbs Up

Hvad du ønsker, skal du få Wink
Kontrakten så således ud:

Ugeløn: 380.000 kr. (altså 100.000 kr. mere end, hvad jeg fik i PSG)
     Lønbudget: 8.000.000 kr.
     Transferbudget: 498.000.000 kr.

Klubben har en samlet økonomi på 920 mio. kr.
« Seneste Redigering: 05 Apr 2006, 15:41 af cube » Logged

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

« Svar #80: 05 Apr 2006, 15:52 »

Det er en god økonomisk situation!

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

cube
Manager

« Svar #81: 05 Apr 2006, 15:58 »

Det er en god økonomisk situation!

Indeed, men nu er der også brugt en del af pengene ;-) mere om det i næste update.

donthomas
Landsholdsspiller

« Svar #82: 05 Apr 2006, 21:26 »

Arsenal af alle klubber. Nå men der bliver da spændene at følge og om du kan spille lige så godt som du gjorde med PSG.

Ser frem til at se hvem du har fået fingerne i med alle de dejlige penge som du fik stillet til rådighed. Smiley

Zone 43
Manager

« Svar #83: 05 Apr 2006, 21:48 »

Jeg synes du skulle havde blivet i Paris. Du har skaffet dem rigtig gode spillere og fornuftige resultater nationalt og internationalt Wink

Ugeløn: 380.000 kr. (altså 100.000 kr. mere end, hvad jeg fik i PSG)

Er penge virkelig alt ?!?

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.

cube
Manager

« Svar #84: 05 Apr 2006, 23:10 »

Jeg synes du skulle havde blivet i Paris. Du har skaffet dem rigtig gode spillere og fornuftige resultater nationalt og internationalt Wink

Er penge virkelig alt ?!?

Hehe, nej penge er absolut ikke alt.
Jeg har bare prøvet det så mange gange: Man bliver i en klub i for lang tid, knytter sig til klubben og kommer aldrig videre. Nu har jeg et mål om at vinde alle de største ligaer i Europa, så det jagter jeg :-) Syntes ærlig talt også det var lidt uinspirerende at spille i Ligue 1.

cube
Manager

« Svar #85: 06 Apr 2006, 00:48 »

Så er der igen nyt fra London.
Der er spillet en halv sæson siden i hørte fra mig sidst, og det er med blandede følelser jeg kan skrive denne update.

Først lidt om de handler vi har gjort.
Jeg var meget interesseret i at få unge Emrah Ekin med mig fra PSG, så ham investerede jeg i. Jeg måtte dog slippe hele 100 mio. kr. for det nu 17-årige stortalent (der kommet et SS senere).

Jeg opdagede at truppen var rimelig tynd når det gjaldt midtbanen. Især venstre fløj så i mangel på Robert Pires skidt ud. Jeg kunne dog ikke finde nogen venstrefløj som jeg kunne stille mig tilfreds med, så jeg valgte et alternativ i Juninho Pernambucano, der var meget fleksibel på midtbanen. 100 mio. kr. var, hvad jeg måtte slippe for den legendariske brasilianer.

Til sidst fokuserede jeg på en offensiv midtbanespiller, og her fandt jeg 20-årige Lionel Messi som jeg hvervede for 140 mio. kr..

Truppen

Mm: Jens Lehmann, Geoffrey Jourdren
                         FV: Ashley Cole, Gäel Clichy
                         FH: Lauren, Emmanuel Eboué
                         FC: Sol Campbell, Habib Kolo Touré, Philippe Senderos
                         MV: Juninho Pernambucano, Robin van Persie
                         MH: Frederik Ljungberg, Francesc Fabregas
                         DMC: Gilberto Silva, Fabrice Muamba
                         OMC: Lionel Messi
                         AH: José Antonio Reyes, Arturo Lupoli
                         AV: Thierry Henry, Emrah Ekin

Det lovede godt da vi slog Basel 5-0 i min debutkamp. En kamp, hvor Messi scorede 2 gange og Henry 3.
Herefter begyndte det så at gå ned ad bakke: Vores første ligakamp blev tabt med 3-0 til Chelsea, herefter tabte vi 0-2 til Everton. Til sidst fik vi dog "lidt" oprejsning med en 6-1-sejr over Manchester United.
Men alt i alt har det slet ikke været optimalt i Premiership. Vi har spillet alt for mange kampe uafgjort.
Konsekvensen af dette var, at vi måtte starte under nedrykningsstregen og langsomt kæmpe os op. Vi lå på en stabil 9. plads i en periode, men kom bedre med, da vi slog Liverpool med 1-3.

Klubbens fans har været ekstremt skuffede over mig og har etableret en gruppe, der skal få ledelsen overbevist om, at det er den rette beslutning at fyre mig. Ledelsen er dog stadig overraskende positive overfor mig og er "meget tilfredse" med mine præstationer, om end de mener vores placering i Premiership er alt for lav.

Indenfor de sidste par uger er det lykkedes os at kravle op på en foreløbig 4. plads.
Vores absolutte stjerne, Thierry Henry, har været i topform og er klart holdets topscorer, Reyes følger. De to unge spillere, Emrah Ekin og Arturo Lupoli har dog også gjort det godt med scoringer i lidt under halvdelen af deres kampe individuelt.
Lionel Messi har også gjort det godt med et gennemsnit på 7.50, men vores helt store kreative oplevelse har været Robin van Persie, der har leveret klart flest assists.
Her er et SS af tabellen:

I Champions League sluttede vi som etter i vores gruppe, foran - gæt hvem - Paris Saint Germain.
Det var en drømmelodtrækning, da jeg så at vi skulle møde mit gamle hold sammen med Rangers og Porto.
Den første kamp mod PSG blev en af de mest mindeværdige kampe i min karriere, da den endte med 5-3 i vores favør. Kampen var ekstremt intens og det så i lang tid ud til at ende med 3-3, men vi formåede at spænde buen til sidst og lukke kampen. Det skal siges at Arouna Koné scorede alle PSGs 3 mål.
Den franske hovedstadsklub havde også Javier Portillo, Steed Malbranque og Ariel Miguel Ibagaza med i truppen, alle spillere jeg havde lokket til klubben lige inden jeg forlod den.
Vi leverede fine indsatser i kampene mod Porto og Rangers, hvor det ikke blev til et eneste nederlag. Det kom dog i vores sidste gruppekamp mod PSG, der vandt opgøret med 3-1, men det var egentlig også fint, for så gik både os og PSG videre.
Her er et SS af slutstillingen i CL Gruppe H:

I CL ottendedelsfinalen skal vi møde Milan, som jeg og PSG sidste år slog ud af turneringen.

Når det handler om de engelske cupturneringer, Carling Cup og FA Cuppen, lever vi endnu.
I Carling Cup er vi nået frem til semifinalerne efter at have slået Manchester City, Huddersfield og Watford ud med henholdsvis 2-1, 7-0 og 3-2.

I skal da heller ikke snydes for nogle SS' af de største profiler (fra højre: Emrah Ekin, Thierry Henry, Juninho Pernambucano, Lionel Messi, Ashley Cole):

« Seneste Redigering: 06 Apr 2006, 17:50 af cube » Logged

Zone 43
Manager

« Svar #86: 06 Apr 2006, 13:13 »

Hehe, nej penge er absolut ikke alt.
Jeg har bare prøvet det så mange gange: Man bliver i en klub i for lang tid, knytter sig til klubben og kommer aldrig videre. Nu har jeg et mål om at vinde alle de største ligaer i Europa, så det jagter jeg :-) Syntes ærlig talt også det var lidt uinspirerende at spille i Ligue 1.

Ok. Gode køb, og fornuftig trup Wink

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.

cube
Manager

« Svar #87: 07 Apr 2006, 02:15 »

Så er jeg tilbage med en opsummering på anden halvdel af mit første år i Arsenal.
Vi skulle rette op på den første halve sæson, hvor vi skuffende lå nummer fire i tabellen, og det så da også helt fornuftigt ud, da vi snuppede alle 3 points mod Chelsea med en 2-1 sejr.
Vi fik dog hurtigt armene ned, da vi i de følgende tre kampe måtte lide tre nederlag. 1-2, 2-3 og 3-1 tabte vi til henholdsvis Everton, Manchester United og Aston Villa.
Andrey Arshavin kom til klubben på en fri transfer og han kvitterede, da han i sin debutkamp scorede efter blot 3 minutters spil.
Som et bevis på vores svingende form begyndte vi nu pludselig at spille rigtig godt, og i vores næste fem kampe blev det til 4 sejre og 1 uafgjort inden Tottenham stoppede os i et svidende 5-2 nederlag på White Hart Lane.
Vi fik generelt alt for mange røde kort. Det var blevet til 4 stk. blot i denne halvdel af sæsonen og 2 af dem var blevet uddelt til Sol Campbell, der ikke havde imponeret mig.
Jeg gav forsvaret en lektion i direkte afleveringer og det skulle vise sig at have en positiv effekt. Efter at have slået Fulham med 3-1 og tabt til Liverpool med 2-1, begyndte en sejrsstime på 4 kampe, og vi gik fra en skuffende 6. plads i Premiership til en mere opløftende 3. plads. Sejrene lød på 2-0, 0-2, 2-0 og 1-3 over henholdsvis Manchester City, Birmingham, Sheffield Wednesday og Midlesbrough. Herefter spillede vi 2-2 mod Newcastle i en kamp, hvor vi var bagud med 2-0.
Jeg havde på intet tidspunkt været i tvivl om, at vi ikke ville hente Manchester United og Chelsea i toppen, der mildest talt dominerede Premiership. Allerede efter 36 runder kunne Manchester United erklære sig vinder af ligaen, Chelsea blev toer og vi blev treer.
Til gengæld blev Thierry Henry klokkeklar topscorer i ligaen med 34 mål. Suverænt.
SS' af slutstillingen (tv.) og topscorerlisten (th.)

I Carling Cup gjorde vi det sådan set udemærket: Vi havde kæmpet os frem til en semifinale, hvor vi mødte Aston Villa over to opgør.
I det første blev Fabregas udvist og det prægede i høj grad resultatet, der faldt ud til Aston Villas fordel, 3-2 vandt de.
I returkampen på Emirates Stadium var der anderledes tænding på. Efter en flot kamp kunne vi erklare os Carling Cup-finalister. Kampen endte 3-0 i vores favør.
Det var blevet tid til finalen, og her skulle vi møde Liverpool. Det blev aldrig en kamp, der flaskede sig for os. Vi var nogenlunde med hele kampen igennem, men jeg følte alligevel at Liverpool altid var et skridt foran os. Djibril Cissé scorede begge Liverpools mål i 2-1-sejren.

FA Cuppen blev en kort affære for vores vedkommende.
I 4. runde slog vi Peterborough med 9-0 (ny klubrekord), men skulle herefter møde Chelsea. Vi spillede sådan set bedst i Chelsea-kampen, men de var en smule heldige med at score på en forsvarsfejl. Pres igennem hele 2. halvleg var ikke nok, Chelsea vandt med 0-1, og vi var ude af FA Cuppen.

Som tidligere nævnt gik vi videre i Champions League som etter i vores gruppe.
I ottendedelsfinalen skulle vi møde AC Milan, der var favoritter til sejren.
Den første kamp tabte vi med 2-1, men vi havde fået et udebanemål og håbet var lysegrønt da vi på hjemmebane kom foran med 1-0. Den stilling holdt til pausen. Efter pausen kom vi faktisk på 2-0, men med en reducering fik Milan kampen ud i ekstra tid.
I 1. halvleg af ekstra tiden udlignede Milan, og vores skæbne så ud til at være beseglet, da vi nu skulle score to gange for at gå videre.
Vi nåede faktisk at score en enkelt gang i selvsamme kvarter, men i 2. halvleg af ekstra tiden kunne vi ikke skabe chancer og vi var ude af Champions League.

Hermed et overblik over, hvad vi opnåede i min første sæson som cheftræner:

Barclays Premiership: Bronzemedalje
                         Carling Cup: Sølvmedalje
                         Champions League: Ottendedelsfinale
                         FA Cup: 5. runde

Det har været en forvirrende sæson spillemæssigt, men i de sidste kampe spillede vi virkelig stabilt, og jeg tror jeg har styr på, hvordan vi skal opnå succes i næste sæson. Mindst en forstærkning til forsvaret bliver nødvendig.

Der kommer SS af bl.a. Emrah Ekin, der nu er fyldt 18, i senere updates.

United-styrer
Gæst

« Svar #88: 07 Apr 2006, 07:43 »

Lidt ærgeligt, at du ikke kunne følge de to øverste, men når det ene hold er United, har man ikke mange chancer Wink

Næste år snupper du sølvet :-)

Nees
Førsteholdsspiller

« Svar #89: 07 Apr 2006, 09:28 »

Er du sikker på at ham Ekin ikke er en reagen (eller hvordan det staves) JEg kan se han er født i 1990 og der er ikke ret mange fra den årgang eller ældre der er med i spillet fra start

Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 22 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010