home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
11 Jun 2025, 19:37 Broen13 Blogs Indsæt Titel
09 Jun 2025, 20:39 g00n Blogs Minimalistic 2020
04 Jun 2025, 18:56 simka Omklædning... Sommer opdatering
03 Jun 2025, 21:57 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23576
  0 Brugere, 676 Gæster Online.

Nyeste Bruger: kilmenjerAtogs
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Nostalgi
| | |-+  4-1-2-1-2 RoO
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 6 Udprint
Forfatter Emne: 4-1-2-1-2 RoO  (Læst 22686 gange)
vondracek
Gæst

4-1-2-1-2 RoO
« : 08 Maj 2008, 20:59 »

4-1-2-1-2 Rule of One
Made by Vondracek

Min tid som aktiv træner i Football Manager 08 er desværre ved at være slut, men det er mine taktiske udfoldelser ikke. Ét save jeg specielt var meget glad for, var med den Italienske klub AC Milan, hvor jeg i dag nok vil konstatere, at jeg havde ret stor succes.

Nøglen til de store titler var baseret på en 4-1-2-1-2 formation med langsomt tempo, korte afleveringer og massere af boldbesiddelse. Denne taktik har jeg valgt at lægge herind, da mange af Jer nok ville kunne benytte sig af sådan en, da det, i mine øjne, ofte er ret svært at få sådan en formation op og køre optimalt. Endnu engang har jeg valgt at benytte mig af Rule of One (RoO), hvilket er et mentalitets system, der sørger for, at hver position stiger ét hak mere end den forrige i mentaliteten. Dette vil forsikre dig, at dine spillere placere sig rigtig på banen og har den plads de de behøver.

Holdinstruktionerne er ganske simple. Der bliver spillet med en nogenlunde balanceret mentalitet og hvor afleveringsstil, samt tempo, er meget tæt på kort og langsomt. Et langsomt tempo vil tilføje holdet massere af boldbesiddelse, mens korte afleveringer vil fjerne forsøgene på at lave lange afleveringer, der ofte ikke bliver til det helt store.

Hvis vi tager et kig på dine spillerinstruktione r, så er det dine backs der specielt er sat fokus på. Der bliver nemlig spillet meget bold gennem midten, så det er dem, der skal kontrollere alt hvad der kommer til at ske i siderne. Det er de to backs som skal sørge for, at følge sidelinjen hele vejen igennem og smide indlæg ind til henholdsvis nærmeste(FV) og fjerneste stolpe(FH). Da jeg, som sagt, ikke har den store lyst til FM, har jeg endnu engang oprettet et nyt spil for at demonstrere hvor vigtig det er, at få sine backs med i sine opspil. Jeg startede med Milan og fandt en perfekt situation, hvor Oddo, som er højre kant, dribler tre spillere fra egen banehalvdel og lægger et indlæg ind til Gilardino, der i øvrigt er venstre angriber og ham dine backs kommer til at lægge indlæg efter, som placere bolden i nettet. Målet kan ses her. Det er derfor meget vigtigt, at dine backspillere er af højst kvalitet som muligt.

Udover det, så har vi de to centrale midtbanespillere. De begge spiller en offensiv og defensiv orienteret rolle og det er dem, der er hovedpersonerne, når det gælder at vedligeholde boldbesiddelsen, mens de sender massere af trusler af sted til modstanderne. Her ville Zdravko Kuzmanovic være et perfekt eksempel, da han både kan finde ud af tackle, samt være med i den sjove ende.
Dine center forsvarsspillere, din defensiv og offensiv midtbane, samt angribere behøver intet ekstraordinært. Dog skal det siges, at den venstre angriber har en par mentalitets hak mindre, da han derfor vil opfører sig som en target man, mens den højre angriber er den kreative. Derfor vil jeg anbefale at bruge en stor og robust i venstre, samt en lille og smidig angriber i højre side. Husk for guds skyld også, at tweake taktikken alt efter hvilket hold du spiller med. Ergo, har du mange kreative spillere, så op med deres kreativitet og omvendt, hvis du ikke har.

Selvom jeg ingen saves har liggende, da jeg har mistet lysten gevaldigt til FM, så skulle der selvfølgelig lige oprettes et spil for at komme med nogle resultater. Jeg har, som skrevet ovenstående, oprettet et spil med Milan, hvor jeg nu har fået spillet seks kampe plus venskabskampene. Jeg må sige, at det er gået ligesom i de senere dage. Blandt resultaterne kan 8-1 sejren over Parma,  6-1 sejre over Sevilla i Super Cup Finalen, 3-1 sejren over Fiorentina, Benfica, Juventus og Stuttgart sejrene, nævnes. Resultaterne kan ses her. I øvrigt, så er mine hjørnesparkstaktik sat sammen med formationen og efter kun to ligakampe havde jeg scoret seks mål, hvilket gjorde Milan til det mest scorende hold på mål scoret ved hjørnespark. Her kan du se statistikken.

Formationen

Download

Philli
Landsholdsspiller

Sv: 4-1-2-1-2 RoO
« Svar #1: 08 Maj 2008, 21:01 »

Den brugte jeg i min gamle Brøndby.
Den er genial den taktik. Med et par gode offensive backs.
Kan den både bruges ude og hjemme?

vondracek
Gæst

« Svar #2: 08 Maj 2008, 21:03 »

Kan den både bruges ude og hjemme?

Ja som sagt har jeg også haft rigtig gode erfaringer med denne. Og ja jeg har fundet det perfekte RoO system, hvor dine backs hverken er alt for offensive eller defensive. Samtidig er holdinstruktionerne sat tæt på normal og dermed bliver der skabt en meget balanceret taktik.

Philli
Landsholdsspiller

« Svar #3: 08 Maj 2008, 21:04 »

Ja som sagt har jeg også haft rigtig gode erfaringer med denne. Og ja jeg har fundet det perfekte RoO system, hvor dine backs hverken er alt for offensive eller defensive. Samtidig er holdinstruktionerne sat tæt på normal og dermed bliver der skabt en meget balanceret taktik.
Det lyder fandme lækkert.
Når jeg finder ud af hvem jeg skal være i min næste karriere vil jeg prøve den.
PS. Nordtviet har scoret 13 mål i 20 kampe, og er dermed min topscorer, med din hjørnesparkstaktik.
Den er genial.

Dusty78DK
Manager

« Svar #4: 08 Maj 2008, 21:06 »

Taktikken er meget fed ud og RoO er et system, der plejer at giver rigtig gode resultater. Vil gerne lige vise min respekt over at du er så aktiv på FMFreaks og bl.a. kommer med grundige, saglige kommentarer i blogkonkurrencen.

Nå, men det var egentlig ikke det jeg ville sige. Det jeg ville sige var at jeg godt kunne have mine tvivl om den taktik virker til andet end absolutte tophold med top-tekniske spillere.

Eller har du eller nogle andre nogle erfaringer, der kan lukke munden på mig??  Forseglede Læber  Wink

Kunne godt finde på at oprette et LLM spil efter blogkonkurrencen for at teste denne taktik  Opstemt

Philli
Landsholdsspiller

« Svar #5: 08 Maj 2008, 21:07 »

Taktikken er meget fed ud og RoO er et system, der plejer at giver rigtig gode resultater. Vil gerne lige vise min respekt over at du er så aktiv på FMFreaks og bl.a. kommer med grundige, saglige kommentarer i blogkonkurrencen.

Nå, men det var egentlig ikke det jeg ville sige. Det jeg ville sige var at jeg godt kunne have mine tvivl om den taktik virker til andet end absolutte tophold med top-tekniske spillere.

Eller har du eller nogle andre nogle erfaringer, der kan lukke munden på mig??  Forseglede Læber  Wink

Kunne godt finde på at oprette et LLM spil efter blogkonkurrencen for at teste denne taktik  Opstemt
Må jeg spørge hvad et LLM spil er?

Dusty78DK
Manager

« Svar #6: 08 Maj 2008, 21:09 »

Må jeg spørge hvad et LLM spil er?

Et spil med et af de ringeste hold fra den nederste mulige liga i et land. Typisk tager man ned i bunden af englands liga (6. division, hvis jeg husker korrekt) og vælger et hold uden spillere, trænere eller noget som helst og prøver at bygge dem op til noget stort.

Philli
Landsholdsspiller

« Svar #7: 08 Maj 2008, 21:09 »

Et spil med et af de ringeste hold fra den nederste mulige liga i et land. Typisk tager man ned i bunden af englands liga (6. division, hvis jeg husker korrekt) og vælger et hold uden spillere, trænere eller noget som helst og prøver at bygge dem op til noget stort.
Er det ikke pisse svært?

vondracek
Gæst

« Svar #8: 08 Maj 2008, 21:10 »

Eller har du eller nogle andre nogle erfaringer, der kan lukke munden på mig??  Forseglede Læber  Wink

Kunne godt finde på at oprette et LLM spil efter blogkonkurrencen for at teste denne taktik  Opstemt

Faktisk så tror jeg sagtens, at den ville kunne passe fint ind til et LL hold. Havde selv i tankerne om dette, og jeg har med vilje ikke sat tempo og afleveringer på kort og langsomt, men stadig på 'normal', så det måske ville lykkedes midter- eller bundhold at følge med i den sjove ende af tabellen. Med små enkelte justeringer kan du sagtens få den til at fungere optimalt. Du skal bare placere tempo, afleveringer etc. etc. længere hen mod midten.

Og når det er sagt, så vil jeg i morgen eftermiddag, efter min årsprøve, oprette et LL spil og smide nogle resultater op. Tror sagtens det kan lade sig gøre, hvis man tweaker den ordentligt.

Dusty78DK
Manager

« Svar #9: 08 Maj 2008, 21:11 »

Faktisk så tror jeg sagtens, at den ville kunne passe fint ind til et LL hold. Havde selv i tankerne om dette, og jeg har med vilje ikke sat tempo og afleveringer på kort og langsomt, men stadig normalt. Med små enkelte justeringer kan du sagtens få den til at fungere optimalt. Du skal bare placere tempo, afleveringer etc. etc. længere hen mod midten.

Og når det er sagt, så vil jeg i morgen eftermiddag, efter min årsprøve, oprette et LL spil og smide nogle resultater op. Tror sagtens det kan lade sig gøre, hvis man tweaker den ordentligt.

Se, DET ville jeg synes var fornuftig brug af sin tid, når nu man tilfædligvis ikke er med i blogkonkurrencen  Wink

Dusty78DK
Manager

« Svar #10: 08 Maj 2008, 21:12 »

Er det ikke pisse svært?

Jo, MEGA svært. Men det er jo mest realistisk. Ingen ukendt træner får jo jobbet som ny mand ved roret i Barca, vel?  Rullende Øjne

Der eksisterer en hel kult for LLM managere i England med strenge regler for at man ikke må fortælle om de taktikker eller spillere man bruger. De går ind for at spille FM "dogme"-agtigt. Pisse svært, men meget undehroldende, når det lykkes  Smiley

Philli
Landsholdsspiller

« Svar #11: 08 Maj 2008, 21:14 »

Jo, MEGA svært. Men det er jo mest realistisk. Ingen ukendt træner får jo jobbet som ny mand ved roret i Barca, vel?  Rullende Øjne

Der eksisterer en hel kult for LLM managere i England med strenge regler for at man ikke må fortælle om de taktikker eller spillere man bruger. De går ind for at spille FM "dogme"-agtigt. Pisse svært, men meget undehroldende, når det lykkes  Smiley
Jeg får det aldrig til at lykkes, når jeg er et småt hold.
Henter man så et helt hold på fri transfer?

Ben92
Gæst

« Svar #12: 08 Maj 2008, 21:20 »

Lyder rigtig spændene. Har selv haft en taktik der mindedet om den, og det fungeret rigtig godt. Lige nu har selv en taktik som fungere rigtig godt, men hvis jeg begynder at få problemer, skal din taktik helt klart have chancen. Hvis bare den er havlt så god som din højrnesparkstaktik, er jeg tilfreds Smiley

Edit: Har du prøvet den med andre hold end Milan?

vondracek
Gæst

« Svar #13: 08 Maj 2008, 21:25 »

Lyder rigtig spændene. Har selv haft en taktik der mindedet om den, og det fungeret rigtig godt. Lige nu har selv en taktik som fungere rigtig godt, men hvis jeg begynder at få problemer, skal din taktik helt klart have chancen. Hvis bare den er havlt så god som din højrnesparkstaktik, er jeg tilfreds Smiley

Edit: Har du prøvet den med andre hold end Milan?

Det lyder rigtig godt og mange tak. Husk endelig at melde tilbage hvordan det er gået dig.
Og ja i en kort stund brugte jeg den med Liverpool, hvor jeg også må sige, at det også gik rigtig godt. Dog interessere jeg mig inden for noget andet på FM-scenen, og starter til tider spil op, men fuldfører dem aldrig. Det beklager jeg, men vil prøve at klemme balderne sammen og starte et nyt spil op, så I kan få yderlige resultater. 

Philli
Landsholdsspiller

« Svar #14: 08 Maj 2008, 21:26 »

Det lyder rigtig godt og mange tak. Husk endelig at melde tilbage hvordan det er gået dig.
Og ja i en kort stund brugte jeg den med Liverpool, hvor jeg også må sige, at det også gik rigtig godt. Dog interessere jeg mig inden for noget andet på FM-scenen, og starter til tider spil op, men fuldfører dem aldrig. Det beklager jeg, men vil prøve at klemme balderne sammen og starte et nyt spil op, så I kan få yderlige resultater. 
Du er ligesom mig, jeg kan heller aldrig finde det rigtige hold.

Sider: [1] 2 3 ... 6 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010