home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23290
  0 Brugere, 472 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: queenofnoida
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrence FM2008
| | | | |-+  Mig, dem og de 7 andre
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 17 Udprint
Forfatter Emne: Mig, dem og de 7 andre  (Læst 81606 gange)
Hafiz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Mig, dem og de 7 andre
« : 01 Maj 2008, 10:17 »

Velkommen til mit bidrag til konkurrencen. Klubben Juventus er ikke altafgørende for min blog, men historien bag klubben hjælper selvfølgelig til stor inspiration.

Inspirationen har medført nogle beslutninger, der går på bloggens udformning. Da jeg gerne vil have mange nydere af bloggen, vil jeg lave en 3-deling. Jeg håber selvfølgelig, at langt de fleste vil læse alle de 3 former for updates, men jeg ved også, at folk har deres præferencer.

På den baggrund vil jeg gerne fortælle min historie om Juventus ud fra 3 vinkler; den månedlige gennemgang, der fortæller om min tid i klubben, om resultaterne og om præstationerne. Derudover vil der være en veksling mellem en mere beskrivende stil om skyggesiderne - som jeg har begået noget lignende før - og en mere analytisk gennemgang, der vil falde i de fordybende læseres smag.

Alt i alt er målet at skabe en varieret blog med flere aspekter end  set før. Jeg håber, I vil tage den til jer. Velkommen til Mig, dem og de 7 andre.
« Seneste Redigering: 29 Maj 2008, 14:33 af Hafiz » Logged

Hafiz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Mig, dem og de 7 andre
« Svar #1: 01 Maj 2008, 10:19 »

« Seneste Redigering: 31 Maj 2008, 18:21 af Hafiz » Logged

Niko
Gæst
 
Sv: Mig, dem og de 7 andre
« Svar #2: 01 Maj 2008, 10:33 »

Du er min klare favorit, så jeg bliver nød til at være fast læser! Smiley
Logged

Hafiz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Mig, dem og de 7 andre
« Svar #3: 01 Maj 2008, 10:38 »

Hehe mange tak Cesc. Jeg vil prøve at leve op til den rolle, du giver mig Smiley

Du vil ikke blive skuffet!
Logged

Hafiz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Mig, dem og de 7 andre
« Svar #4: 01 Maj 2008, 11:11 »


august 2007


Min første tid i klubben er forløbet godt. Jeg er faktisk ganske godt tilfreds med de fleste ting, min nye klub har budt mig. Først og fremmest kom jeg med bestyrelsen frem til, at vi gerne ville ende omkring top 6 i ligaen for at få lov at genvinde vores del af det europæiske territorium. Jeg mener, dette er ganske realistisk, men selvfølgelig stiler jeg meget højere, og håber inderligt, at vi er med i titelkampen helt til slut.
Jeg har også meldt ud til bestyrelsen og til spillerne i truppen, at det netop er ligaen, der satses på. Derfor vil der blive eksperimenteret mere i Coppa Italia, men muligheden for at vinde en titel her skal dog ikke sløses væk, og i samråd med bestyrelsen er det blevet besluttet, at en semifinaleplads er minimumskravet.


For at opfylde disse krav har jeg i opstarten arbejdet med flere aspekter i mit nye job. Jeg har ikke ønsket at lave en revolution i truppen, og har indkaldt Buffon og Del Piero til en samtale om planerne. De skal udgøre stammen på holdet og i omvendte rækkefølge er anførerbindene uddelt.

Taktisk har jeg gerne villet gøre lidt op med den mere defensive, italienske opfattelse. Ikke fordi jeg ikke misunder stilen, men fordi jeg mener, vi har bedre offensive kort. Derfor er taktikken lagt ud fra en flad 4-kæde i forsvaret, og med to centrale, styrende midtbanefolk, tror jeg, at vi bliver godt dækket ind, når vi skal arbejde defensivt. I den mere sjove ende har jeg valgt at bruge 3 offensive midtbanespillere, der alle 3 skal skabe kreativitet til den enlige frontløber.

Ud fra det system har jeg fundet et par huller i truppen. Min førsteprioritet har været at styrke den offensive midtbane, men også det centrale forsvar synes jeg trænger til en større profil. Den økonomiske vidde, eller mangel på samme, har dog bevirket, at jeg kun har fået hentet én spiller til truppen. Han, og to andre, har været mine foretrukne til den position hele vejen igennem. Prisen på lidt over 100 mio. kr. synes jeg er ganske fair, for Mathías Fernández er en spiller, jeg regner med, går direkte ind i startopstillingen.

Netop startopstillingen vil selvfølgelig ikke forblive den samme i løbet af efteråret, men jeg har udset mig mine favoritter i truppen.
målmandsposten giver valget sig selv, da jeg har, i mine øjne, den bedste keeper i verden, Buffon, på kontrakt. Reserven hedder Belardi, men er ikke en, jeg håber, får nogle kampe overhovedet i sæsonen. Dertil er niveauet simpelthen for lavt af hvad jeg har set ham præstere.

Favoritterne i forsvaret er også ganske klare, da jeg virkelig godt kan lide vores højre back Zebina. Grygera vil stå som reserve, men er alsidig, og tjekken er en type, jeg er glad for at have i min trup. Modsat står jeg lidt i et dilemma, men jeg tror, at Chiellini vil spille de fleste fra start, selvom Molinaro er en fremragende spiller. Derfor vil jeg til dels bruge førstnævnte centralt, men også benytte Molinaro på den offensive midtbane. Det kræver lidt tilvænning for ham at placere sig centralt, men det er noget, vi må arbejde for at få udført. Centralt har jeg fundet en umiddelbar favorit i Andrade, der har gjort det godt i opstarten. Derfor må lejede Stendardo og Legrottaglie til at starte med rotere, men først og fremmest tror jeg på den Lazio-ejede spiller. Slutteligt vil Birindelli og Salihamidzic kun blive brugt, såfremt der er svære skadessitutationer.

Facts om august:
  • Top 6 i Serie A
  • Semifinale i CI
  • Fernández købt
  • 4-2 vs. Roma
  • 3-0 vs. Napoli

Lidt længere fremme tror jeg på, at min spilstyrer skal være Tiago, der har vist sig som den klart stærkeste. I første omgang ligner det svageste led Mohammed Sissoko, mens Nocerino og Zanetti er tættest på pladsen ved siden af portugiseren. Foran de to styrende spillere, har jeg fået en af mine personlige favoritter i Fernández der er selvskrevet til en plads. Det har Camoranesi også vist sig at være efter en af de stærkeste præstationer i opstarten. Dem, der skal kæmpe om den sidste plads, er rutinerede Del Piero og Nedved, mens Marchionni og Palladino i første omgang må få prædikatet som reserver.
Helt fremme vil jeg i starten veksle meget mellem Iaquinta og Trezeguet. Jeg har ikke kunnet se en afgørende forskel på de to, der minder meget om hinanden, og lidt konkurrence oppe foran, finder jeg ganske sundt.

Netop denne trupvurdering er også kommet til udtryk i vores første kamp i Serie A, hvor Roma kom på besøg. Her var opstillingen inkluderende Stendardo, Zanetti, Nedved og Trezeguet – det viste sig at være et par kloge valgt, jeg foretog der. For 4-2-sejren blev grundlagt på offensivt indstillet fodbold, hvilket kom til udtryk i mål af Trezeguet, indskiftede Del Piero, men ikke mindst 2 stk. af forsvaren Andrade.
En fremragende start på turneringen, der har betydet et selvtillidsboost. Det blev Napoli udsat for i Coppa Italia på månedens næstsidste dag, hvor vi sikkert vandt med 3-0, selvom vi foretog 6 ændringer i forhold til kampen imod Roma.

Dermed har vi afsluttet en hektisk men god opstart i Juventus. Jeg ser frem til næste måned, der byder på endnu flere udfordringer for os i ligaen, for jeg kan mærke, at vi kan nå langt med denne trup. Rigtig langt!
« Seneste Redigering: 06 Maj 2008, 21:08 af Hafiz » Logged

kasperbp12
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Mig, dem og de 7 andre
« Svar #5: 01 Maj 2008, 11:22 »

god start og jeg følger med!
Logged


jemil
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Mig, dem og de 7 andre
« Svar #6: 01 Maj 2008, 11:38 »

Virkelig god start, og jeg følger med Smiley
Logged

19-18!

Hafiz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Mig, dem og de 7 andre
« Svar #7: 01 Maj 2008, 12:04 »

tak kasperbp12 og jemil.

Hvad synes I alle om opsætningen?

Kan I holde ud at læse hele updaten?
Logged

Djævlen
Gæst
 
Sv: Mig, dem og de 7 andre
« Svar #8: 01 Maj 2008, 12:06 »

tak kasperbp12 og jemil.

Hvad synes I alle om opsætningen?

Kan I holde ud at læse hele updaten?

Opsætningen er fin nok, men jeg er bange for, at den bliver for svær at læse i længden, hvis du bruger den nuværende skriftstørrelse + fed i teksten. Måske du kunne forsøge at prøve med size 10 for at se, om det bliver bedre.

At dine facts står i fed, er jeg heller ikke så glad for.

... men ellers ser det jo ganske fornuftigt ud Smiley

(desuden kan jeg godt lide din navigation. Wink ham guardiola var nu en god dreng Kys)
Logged

Hafiz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Mig, dem og de 7 andre
« Svar #9: 01 Maj 2008, 12:10 »

Opsætningen er fin nok, men jeg er bange for, at den bliver for svær at læse i længden, hvis du bruger den nuværende skriftstørrelse + fed i teksten. Måske du kunne forsøge at prøve med size 10 for at se, om det bliver bedre.

At dine facts står i fed, er jeg heller ikke så glad for.

... men ellers ser det jo ganske fornuftigt ud Smiley

(desuden kan jeg godt lide din navigation. Wink ham guardiola var nu en god dreng Kys)

Er skriftstørrelsen for stor?

Jeg forsøger lige at ændre det hele og ser på om det bliver bedre. Mange tak for rådet.

Hehe ja, jeg kan slet ikke huske hvem der opfandt det, men det må nææææsten være dig

Edit: Det er jo skrevet i size 10 - hvad mener du så Smiley ?
Logged

Djævlen
Gæst
 
Sv: Mig, dem og de 7 andre
« Svar #10: 01 Maj 2008, 12:22 »

Hmm, Acido må have leget, for jeg skrev engang en blog i størrelse 10, der var en tand større end normalfonten. Size 11 ser lidt for tåbeligt ud - så jeg må sige pas. Smiley
Logged

Hafiz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Mig, dem og de 7 andre
« Svar #11: 01 Maj 2008, 12:25 »

Hehe ja okay. Synes personligt også størrelse 11 bliver for stor, og fonten i denne type update skal der som udgangspunkt ikke pilles ved.

Jeg tror det bliver bedre, når de kommende updates bliver lidt kortere.
Logged

Rossonero
Gæst
 
Sv: Mig, dem og de 7 andre
« Svar #12: 01 Maj 2008, 12:27 »

Sidens "normale" skriftstørrelse er størrelse 9, hvorfor du helt klart skal bruge den. Mht. bloggen så ser det yderst fornuftigt ud, og jeg glæder mig enomrt meget til at se, hvor langt du kan føre Juventus.

God vind!
Logged

Djævlen
Gæst
 
Sv: Mig, dem og de 7 andre
« Svar #13: 01 Maj 2008, 12:29 »

Sidens "normale" skriftstørrelse er størrelse 9, hvorfor du helt klart skal bruge den. Mht. bloggen så ser det yderst fornuftigt ud, og jeg glæder mig enomrt meget til at se, hvor langt du kan føre Juventus.

God vind!

Den er nu 10, hvilket CSS'en også viser Smiley

Kode taget  fra CSS
Kode:
font-size: 10pt;

Men ja, kortere updates vil nok hjælpe på det Smiley
Logged

Hafiz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Mig, dem og de 7 andre
« Svar #14: 01 Maj 2008, 12:30 »

Okay tak for hjælpen. Så sørger jeg bare for, at det er størrelse 10 i denne type updates.

Bare rolig, jeg skal nok føre dem langt Smiley
Logged

Sider: [1] 2 3 ... 17 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010