home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 19:04:23 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23453
  0 Brugere, 217 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Seraphinang
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrence FM2008
| | | | |-+  Og vinderen af blogkonkurrencen er...
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 10 Udprint
Forfatter Emne: Og vinderen af blogkonkurrencen er...  (Læst 29790 gange)
vondracek
Gæst

Sv: Blogkonkurrencen var aflyst - to be or not to be!
« Svar #75: 20 Maj 2008, 20:21 »

Hvad mit taktikeksperiment angår, så går jeg og brygger lidt på et par teorier, der lige skal afprøves, men det hører i nok mere om, når tiden bliver til det (og så må man jo bare håbe, at det bliver inden FM09 udkommer.

Først og fremmest, så vil jeg da lige ønske dig held og lykke med Danmarksmesterskabe t. Det er forståeligt, at du vælger at prioritere dette højest, men jeg håber da på at du vender tilbage, og måske med dine nye teorier.

Faktisk synes jeg at kunne huske noget med, at da siden i sin tid startede, dengang den hed CMFreaks, da var strategien vist noget med at det skulle være en seriøs side, der gik lidt mere i dybden, end de andre sider på scenen, blandt andet med fokus på llm (det skal man desværre lede længe efter i dag)

Det lyder da meget spændende. Du skriver dette, mens Djævlen skriver, at brugerne skal have længere snor og sådan som jeg forstår det, så betyder det, at der skal være mere tid til det modsatte af seriøse ting?

Nu er jeg blevet en smule forvirret :-)
« Seneste Redigering: 20 Maj 2008, 20:24 af vondracek » Logged

Djævlen
Gæst

« Svar #76: 20 Maj 2008, 20:25 »

Den korrekte formulering er vel, at "freaks"-delen i navnet skulle sætte sine spor på sidens tiltag, i fx artikler, guides osv. Se fx her.

Derudover skal der også være "højt til loftet", hvilket blandt andet Hawk1nZ skriver her.

N17
Manager

« Svar #77: 20 Maj 2008, 20:48 »

Dog kan jeg ikke udtale mig særlig meget om FMF, men jeg synes, at det også er gået lidt ned af bakke siden jeg blev aktiv herinde.

Jaja, nu kommer jeg ikke med et langt debatoplæg, da mange ting jo er hevet frem. Og nej, jeg vil aldrig nogensinde bakke op om at afskaffe off-topic i f.eks. børnehaven. Aldrig nogensinde, da jeg bestemt mener at det er en hyggelig sidegevinst her Opstemt Men der kan jo være 1000 meninger om dette, og man kan ALDRIG gøre alle tilfreds.

Tilgengæld kunne jeg ikke lade være med at grine af den ovenstående sætning, citeret fra vondraceks indlæg, der må siges at være noget af en selverkendelse  funny

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

bachpoulsen
Førsteholdsspiller

« Svar #78: 20 Maj 2008, 20:51 »

Fremragende emner du hiver op her KF, som har givet grobund til en masse debat som er meget aktuelt synes jeg.

Jeg synes også at siden har udviklet sig meget det sidste stykke tid. Medlemstallet på FMFreaks er steget enormt, og det har man kunnet se over forummet. Det er blevet en del mere uoverskueligt, som så medfører at man nemmere går glip af "guldkornene" som er blevet nævnt et par gange i den her debat. Og jeg synes også at nogle nye brugere ikke har været så positive og kunnet nemt svine andre til i stedet for at komme med noget konstruktivt. Jeg tror en af grundene er at gennemsnits alderen er faldet en del i takt med der er kommet flere medlemmer på siden, og jeg tror at det specielt er nogle af de helt unge, som nogle vil mene godt kan ødelægge det for de andre. Dette skal ikke ses som en fordom over for alle unge da jeg ved at der er en del unge, som skriver meget seriøst, og laver nogle rigtige gode debatter herinde. desuden kan jeg da kun sige at jeg da også kun er 16 år. Der er osse blevet færre kernebrugere som er inde på fmfreaks dagligt i forholdhvor mange som kun skriver nogle få gange, og henter det grafik de vil have. Det er desværre en skam, men Fmfreaks er for alle og skal man huske...

Og hvad kan vi gøre ved det? det er et godt spørgsmål. Vi der brænder for fmfreaks synes det er ved at gå i den forkerte retning, må træde til og skabe debatter her på siden. Nogle gør det allerede godt i forvejen (vondracek, cesc m.fl) men vi er nødt til at flere også støtte hinanden og rose andre for deres initaitiv. Det er selvfølgelig nemt at sige til andre at man skal gøre sådan, for jeg ved desværre at jeg ikke kan være med der. Jeg har simpelthen for lidt fritid efterhånden til at kunne gøre den store forskel. Men kan altid lige finde på at kigge forbi når jeg har en halv time uden planer. Jeg prøver osse selv stadigvæk at være aktiv her, men det blevet i det små. Det bliver til nogle indlæg en gang imellem, og når jeg har haft god tid, kunne jeg lave lidt arbejde for vores FMF facepacks.

Til slut vil jeg bare opfordre alle jer aktive, som er ved at køre træt i det, til at fortsætte. I laver e fantastisk arbejde, som i får alt for lidt ros for. Jeg vil sige at mange bruger her står i stor gæld til nogle at jer, som har skabt gode debatter for at holde siden igang.

Her synes jeg lige jeg vil rose KF for hans blog, som skaber en utrolig god, og meget tankevækkende indlæg.

"Og der har vi ham med hans karateristiske hårpagt. Sat med en ribbensteg."

vondracek
Gæst

« Svar #79: 20 Maj 2008, 20:52 »

Den korrekte formulering er vel, at "freaks"-delen i navnet skulle sætte sine spor på sidens tiltag, i fx artikler, guides osv.

Ja det giver mening nu så :-)
Dog bliver jeg lige nød til at spørge dig om du ikke vil definere ordet 'guide'? Dette er ikke ment som noget negativt, men jeg kan godt nævne et par tråde, som kan være yderst relevante i FM og blive til guides, men stille og roligt forsvinder i mængden af tråde.

Tilgengæld kunne jeg ikke lade være med at grine af den ovenstående sætning, citeret fra vondraceks indlæg, der må siges at være noget af en selverkendelse  funny

Hvorfor dog det? Emnet omhandlede om hvorvidt scenen var ved at dø. Jeg ser i dag meget sjældent kreative tråde, der skaber en masse debat. Dem har der været en masse af før i tiden, hvor jeg vil nævne Rossonero igen, som ham der har hjulpet med dette. Ergo, scenen dør i mine øjne, da FM relaterede stuff stille og roligt ruller ned ad bakken.
« Seneste Redigering: 23 Maj 2008, 19:17 af vondracek » Logged

Djævlen
Gæst

« Svar #80: 20 Maj 2008, 21:05 »

Ja det giver mening nu så :-)
Dog bliver jeg lige nød til at spørge dig om du ikke vil definere ordet 'guide'? Dette er ikke ment som noget negativt, men jeg kan godt nævne et par tråde, som kan være yderst relevante i FM og blive til guides, men stille og roligt forsvinder i mængden af tråde.

Information.

Zulue
Manager

« Svar #81: 20 Maj 2008, 21:09 »

Mange tak Cesc.
Nu har jeg ikke fået læst alle indlæg, endnu, men jeg er helt enig i med dig i din sætning "hvad havde siden være uden?" - især Rossonero så jeg i starten af min tid herinde som virkelig en debatskaber, og han fik sku svar fra alle og indskud fra alle sider.

Jeg har aldrig være tilhænger af at fjerne Off-Topic - jeg ville ikke have synderligt meget mod det, men hvert forum skal bare have lidt sjov, så det HELE ikke går op i seriøsitet - vi skal også have steder, hvor man lige kan finde dagens grin, en sjov artikel eller hvad der nu ellers måtte titte frem fra sådanne fora. Derimod synes jeg bare folk skal styre det, og hvis man skriver i Børnehaven, så "skylder" man ligesom et indlæg med lidt debat/omhandlende Football Manager.

Jeg har tit tænkt på, hvad vi skulle gøre for at løfte forummet og jeg har haft flere (gode og knap så gode) idéer til, hvordan man kunne få de forskellige (FM-baserede!) fora igang på ordentlig vis. Der ligger alt for mange og samler støv, mens det bare er tråde som Spillererfarings-tråden eller hvad de nu hedder, der tager al opmærksomhed - og man behøver heller ikke andre i disse fora, for hver gang der kommer en tråd om Oscar Wendt osv., så bliver de jo rettet - korrekt nok, men er det ikke lidt for tyndt, at vi kun har 2-3 tråde, som der er noget værd at kigge i, i stortset hvert andet forum?

Mht. det med blogge ved jeg ikke ret meget om, men ved at kigge lidt gamle igennem, kan jeg se, at engang kommenterede man KUN på, hvordan det gik i spillet og ikke så meget gjort korrekt på, hvad man skulle gøre bedre?
Er det en forkert eller rigtig udvikling? Jeg er selv i tvivl..

vondracek
Gæst

« Svar #82: 20 Maj 2008, 21:12 »

Information.

Så alt kvalificeret indhold, der giver informationer om spillet skal I dine øjne have en chance for at blive en artikel?

7kfum
Gæst

« Svar #83: 20 Maj 2008, 21:20 »

Jeg overdrev måske da jeg sagde at børnehaven skulle fjernes, men jeg mener at omkring 95% af alle indlæg (hvis ikke flere) på siden, er urelevante. Men siden har jo netop altid været kendt for meget humør, humor og god stemning, men jeg mener også at denne gode stemning, i gamle dage, ofte blev baseret på et seriøst eller intellektuelt plan.

Djævlen
Gæst

« Svar #84: 20 Maj 2008, 21:24 »

Så alt kvalificeret indhold, der giver informationer om spillet skal I dine øjne have en chance for at blive en artikel?

Alt fortjener en chance, ja Smiley Så længe den giver nyttig information, skal den have en chance. Hvis den ikke er så godt skrevet, så er det jo hvad det er - ikke alle skriver lige godt, og det er ikke det skriftlige, en guide skal vurderes på, men om den giver nyttig information.

Jeg overdrev måske da jeg sagde at børnehaven skulle fjernes, men jeg mener at omkring 95% af alle indlæg (hvis ikke flere) på siden, er urelevante. Men siden har jo netop altid været kendt for meget humør, humor og god stemning, men jeg mener også at denne gode stemning, i gamle dage, ofte blev baseret på et seriøst eller intellektuelt plan.

Irrelevant Wink
Og pjat, siden er i den grad blevet langt mere seriøs end den var før Smiley Det tror jeg, de fleste vil skrive under på.

ElGuapo
Landsholdsspiller

« Svar #85: 20 Maj 2008, 21:24 »

vondracek  - Som du formulerer det, så kan en humoristisk sjæl forledes til at tro, at det er din skyld, at det går end ad bakke Cool Det er det nu ikke. Du yder dit, og tak for det Smiley

Om det direkte FM-relaterede stof er i højsædet svinger i perioder. Når en ny version lige er udkommet er der meget fokus på den i ca. 3-4-5 måneder, og derefter ebber det langtsomt ud hen over sommeren indtil en ny version kommer på gaden sidst på efteråret. Såden har det været med de tidligere versioner af FM, og det er det også med denne version.
Heldigvis er FMF andet og mere end blot hardcore FM-relateret stof. FMF er også et samlingssted for personer med stor interesse for fodbold, spil, tipning og ikke mindst at have det sjovt sammen med ligesindede med en fælles hobby som samlingspunkt Smiley
Selvfølgelig er der altid nogle ting på et site som FMF, som man synes bedre om end andre ting, men man må selv sorterer blandt skidt og kanel.
Min klare holdning er, at FMF på ingen måde er på vej ned ad bakke. Tværtimod udvikler FMF sig hele tiden til det bedre Smiley

vondracek
Gæst

« Svar #86: 20 Maj 2008, 21:32 »

Alt fortjener en chance, ja Smiley Så længe den giver nyttig information, skal den have en chance. Hvis den ikke er så godt skrevet, så er det jo hvad det er - ikke alle skriver lige godt, og det er ikke det skriftlige, en guide skal vurderes på, men om den giver nyttig information.

Ja forståeligt at den ikke bliver lagt op, hvis ikke det skriftlige holder. Jeg tænker dog mere på tråde, som for eksempel den jeg har oprettet, der handler om hvordan man kan få syv stjernere i hver træningskategori. Sådan et lille stykke tekst kan gøre underværkere for alle managers, og den ligger og roder på side to nu. Dette er ikke et råb om, at den skal smides op som guide, men at gøre sådanne ting mere synligt kunne da være vildt fedt. Forstå mig ret. Lille Magnus ved måske slet ikke hvordan man opnår syvstjerner i træning. Så pludselig ser han den lille guide/tråd(der er mere synlig), og tænker 'wow det viste jeg ikke, at man havde lavet. Nu har jeg spillet i et halv år uden at vide dette'.

(Min tråd blev blot taget som et kvalificeret eksempel - Stadigvæk ingen opråb :-))

Djævlen
Gæst

« Svar #87: 20 Maj 2008, 21:35 »

.. og derfor kan du jo evt. skrive til et crewmedlem Smiley De vil da helt sikkert smide den op Smiley

Suicide
Landsholdsspiller

« Svar #88: 20 Maj 2008, 21:43 »

Vondracek: Ja du kommer med gode debatter men du f***me også dine dårlige indlæg, ja de er blevet færrer, men alligevel, hvordan tror du den Vondracek vi første stiftede bekendtskab med så ud i vores (læs: crewet) øjne? Jeg husker en forskelsbehandlings tråd hvor du kaldte andre brugere for kurva (læs: luder) osv!
Hvis du selv ønsker mere debat men er ved at opgive, så er du vel ikke bedre end andre der før i tiden forsøgte på det, men måske også gav op, hold nu lige fast, Rom blev ikke bygget på en dag. Ja det kan godt være der kommer nogle barnlige indlæg i jeres tråde nogen gange men vi holder stadig væk folk i snor, omend nogen gange måske en for lang snor.

Cesc: Ja flot, mange tak, du har dine gode tråde ja. Meeen nogen gange skal man passe på at man ikke får alt for høje tanker om sig selv.
Hvis du selv ønsker mere debat men er ved at opgive, så er du vel ikke bedre end andre der før i tiden forsøgte på det, men måske også gav op, hold nu lige fast, Rom blev ikke bygget på en dag. Ja det kan godt være der kommer nogle barnlige indlæg i jeres tråde nogen gange men vi holder stadig væk folk i snor, omend nogen gange måske en for lang snor.
Nu ved jeg så godt at du har været her i lang tid, men stadigvæk.

Til alle der tilsyneladende mener at crewet ikke finder på nye ting, og intet laver:
Så send dog jeres forslag ind, jeg er mere end villig til at hjælpe med at få gode tiltag op på siden, skriv en pm eller en mail, tilføj os på messenger WHAT EVER? Kom nu med jeres glans ideer, som I tilsyneladende har så mange af!

Vi i crewet laver også ting, og der kommer nye ting, eller gamle ting op igen.
Blogkonkurrencen godt nok en gentagelse, men stadig noget der kræver tid, ja Cesc og Vondra, I er måske ikke så meget til blogs mere, men det er der en stor del af sidens brugere der er, og det har I i den grad også begge to været.
Supertipperen, EM manager, og så er der kommet en del guides og artikler op her på det seneste, ja okay, måske ikke mange i forhold til da scenen var på sit højeste, men den tid er forbi, sådan er det bare.

Vi i crewet har fuldtidsjob, skolegang og diverse andre ting, der kommer før FmF.

Børnehaven skal da helt klart forblive, det er en af de ting jeg rigtig godt kan lide ved FmF, der skal også være plads til det sjove. Mange, rigtig mange af de "gode" brugere, bruger også meget tid i børnehaven, det holder dem jo på sin hvis bare online længere tid/ næsten hele tiden. Hvilket er godt, hvis en "ny" bruger mangler hjælp.

Og hvis I er så mange, som I tilsyneladende mener I er, der er så og så gode, så klem jeres balder sammen, skriv en ansøgning, hvor i beviser at I er så gode, og så er jeg næsten sikker på, at hvis vi i crewet er enige i at I er så gode, så gode, så åbner vi med glæde også døren til baglokalet!

KF: Godt oplæg og god "blog", jeg er dog ikke enig i det hele.
Og det er også svært hele tiden at finde på nye ting, mange ideer er jo brugt Wink

Sådan gøres en entré i crewet!!

Citat af: Nekker
Jeg kan da godt komme forbi og lege stripper  Djævel

7kfum
Gæst

« Svar #89: 20 Maj 2008, 21:46 »

Irrelevant Wink
Og pjat, siden er i den grad blevet langt mere seriøs end den var før Smiley Det tror jeg, de fleste vil skrive under på.

Måske har du ret der, måske er det mig der er meget glad for de gamle dage (; Det udelukker jeg ikke, fordi det sikkert er sandt. Men jeg mener at der var en del flere seriøse debatter, som holdt ved, før i tiden.

Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 10 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010