home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23290
  0 Brugere, 573 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: queenofnoida
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrence FM2008
| | | | |-+  Og vinderen af blogkonkurrencen er...
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 Udprint
Forfatter Emne: Og vinderen af blogkonkurrencen er...  (Læst 27472 gange)
steeval
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: To be or not to be
« Svar #120: 22 Maj 2008, 01:05 »

Nu har jeg lige læst hele tråden igennem og må indrømme, at det er yderst spændende læsning. Selvfølgelig vil siden altid være delt op i "A" og "B" hold, hvad angår aktivitet, men som en del af den "blødemellemvare" der ikke føler noget bestemt tilførsforhold til siden, vil jeg da lige udtale mig.

Jeg oprettede første gang en bruger på FMFreaks af udelukkende egoistiske grunde. Jeg skulle downloade noget FM stuff, men pludselig fandt jeg mig selv begravet i en politisk debat. Jeg kommenterede ikke, men fik da tænkt og overvejet mine egne politiske synspunkter. Dagen efter kedede jeg mig lidt, og tænkte straks på denne sjove side, hvor mennesker i alle aldre, størrelser, meninger, holdninger diskuterede alt fra Gulerødens oprindelse til meningen med universet.

Denne gang var det dog en sjov video i børnehaven, der fangede min interesse, og kan ikke huske om jeg endda skrev et indlæg med ordene "Haha", eller bare grinede stille for mig selv. Selvsamme dag senere på aftenen sad jeg dybt begravet med en pizza i hånden, og prøvede at tyde forskellige taktiske idéer. Jeg var straks fanget, men der gik dog lang tid før kommentarerne strømmede ind, hvilket det stadig ikke gør.

Det jeg gerne vil frem til, ved hjælp af mine egne oplevelser, er den helt specielle aura siden har. Her er det på samme måde, som hvis man sad en gruppe venner, med kolde fadbamser i hænderne, og diskuterede politik. Det er specielt dét, jeg godt kan lide ved denne side. Dynamikken brugerne i mellem. Sidens eget liv, der ånder ind og ånder ud.

Som alle andre "levende organismer" siger siden også noget lort engang i mellem. Vi kender det allesammen, når vi i vores efterhånden hårdttilkæmpede brandert slynger en uheldig bemærkning ud. Vi fortryder, men det er en del af den vi er, på samme måde som visse uheldige kommentarer/indlæg er en del af siden.

Til alle jer der mener, at os fra den "blødemellemvare" skal til at deltage mere aktivt i FM debatterne, siger jeg "Det skal jeg da nok selv bestemme". Muligvis har jeg misforstået jeres indlæg, og i det tilfælde vil jeg gerne trække mine ord tilbage. Svarer dog udfra hvordan jeg har oplevet kommentarerne. Jeg besøger dog altid/så ofte som muligt, de FM relaterede indlæg.

Til sidst vil jeg gerne - nu vi (omtaler endda mig selv i flertal) alligevel er blevet sukkersøde i stemmen - takke for en god side, hvor der er plads til alle mennesker.

Jeg håber i forstået overdrivelserne i mit indlæg - som bl.a. at kalde siden for en levende organisme - men jeg tror det hjælper flere til at få forstå hvad jeg mener.

Steeval Opstemt

(I skal da ikke snydes for en lille smiley)
Logged

Vi har sgu ikke behov for en kejser Grin

Vi skal bare bruge øl til dig, masser af godt humør og naturligvis LARS  Peace

Citat af: Shaft (Facebook)
Nogle gange burde jeg bruge hjernen.. Bare lidt..

DNE
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: To be or not to be
« Svar #121: 22 Maj 2008, 10:48 »

Nu har jeg lige læst hele tråden igennem og må indrømme, at det er yderst spændende læsning. Selvfølgelig vil siden altid være delt op i "A" og "B" hold, hvad angår aktivitet, men som en del af den "blødemellemvare" der ikke føler noget bestemt tilførsforhold til siden, vil jeg da lige udtale mig.

Jeg oprettede første gang en bruger på FMFreaks af udelukkende egoistiske grunde. Jeg skulle downloade noget FM stuff, men pludselig fandt jeg mig selv begravet i en politisk debat. Jeg kommenterede ikke, men fik da tænkt og overvejet mine egne politiske synspunkter. Dagen efter kedede jeg mig lidt, og tænkte straks på denne sjove side, hvor mennesker i alle aldre, størrelser, meninger, holdninger diskuterede alt fra Gulerødens oprindelse til meningen med universet.

Denne gang var det dog en sjov video i børnehaven, der fangede min interesse, og kan ikke huske om jeg endda skrev et indlæg med ordene "Haha", eller bare grinede stille for mig selv. Selvsamme dag senere på aftenen sad jeg dybt begravet med en pizza i hånden, og prøvede at tyde forskellige taktiske idéer. Jeg var straks fanget, men der gik dog lang tid før kommentarerne strømmede ind, hvilket det stadig ikke gør.

Det jeg gerne vil frem til, ved hjælp af mine egne oplevelser, er den helt specielle aura siden har. Her er det på samme måde, som hvis man sad en gruppe venner, med kolde fadbamser i hænderne, og diskuterede politik. Det er specielt dét, jeg godt kan lide ved denne side. Dynamikken brugerne i mellem. Sidens eget liv, der ånder ind og ånder ud.

Som alle andre "levende organismer" siger siden også noget lort engang i mellem. Vi kender det allesammen, når vi i vores efterhånden hårdttilkæmpede brandert slynger en uheldig bemærkning ud. Vi fortryder, men det er en del af den vi er, på samme måde som visse uheldige kommentarer/indlæg er en del af siden.

Til alle jer der mener, at os fra den "blødemellemvare" skal til at deltage mere aktivt i FM debatterne, siger jeg "Det skal jeg da nok selv bestemme". Muligvis har jeg misforstået jeres indlæg, og i det tilfælde vil jeg gerne trække mine ord tilbage. Svarer dog udfra hvordan jeg har oplevet kommentarerne. Jeg besøger dog altid/så ofte som muligt, de FM relaterede indlæg.

Til sidst vil jeg gerne - nu vi (omtaler endda mig selv i flertal) alligevel er blevet sukkersøde i stemmen - takke for en god side, hvor der er plads til alle mennesker.

Jeg håber i forstået overdrivelserne i mit indlæg - som bl.a. at kalde siden for en levende organisme - men jeg tror det hjælper flere til at få forstå hvad jeg mener.

Steeval Opstemt

(I skal da ikke snydes for en lille smiley)

Det skal du helt sikkert selv bestemme, det jeg mener (kan ikke tale på andres vejne) er, at vi, der savner en lidt mere seriøs debat, måske skulle arbejde lidt mere for selv at "fremprovokere" den, kommer den først igang, så begynder de knapt så aktive måske også at deltage, fordi det pludselig bliver interessant. Og så kan man så bare håbe på, at børnehaven ikke også spreder sig til netop den debat (den slags finder jeg i hvert fald demotiverende).
Logged

steeval
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: To be or not to be
« Svar #122: 22 Maj 2008, 10:55 »

Det skal du helt sikkert selv bestemme, det jeg mener (kan ikke tale på andres vejne) er, at vi, der savner en lidt mere seriøs debat, måske skulle arbejde lidt mere for selv at "fremprovokere" den, kommer den først igang, så begynder de knapt så aktive måske også at deltage, fordi det pludselig bliver interessant. Og så kan man så bare håbe på, at børnehaven ikke også spreder sig til netop den debat (den slags finder jeg i hvert fald demotiverende).

Er helt enig i at "Børnehaven" ikke skal blandes ind i seriøse debatter. Du har også helt ret i, at hvis der kommer nogle gode debatter, skal mindre aktive - som mig selv - nok deltage. Er stor fan af debatter med indhold.

Det jer er i mod er en "elitisering" (Ved ikke om det er et ord) af siden. Synes bestemt børnehaven skal have lov at eksistere - kan ikke huske hvem der foreslog at nedlægge den - da det er en del af "hyggen". Men jeg bakker stærkt op, om at holde offtopic uden for seriøse debatter.
Logged

Vi har sgu ikke behov for en kejser Grin

Vi skal bare bruge øl til dig, masser af godt humør og naturligvis LARS  Peace

Citat af: Shaft (Facebook)
Nogle gange burde jeg bruge hjernen.. Bare lidt..

KF
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: To be or not to be
« Svar #123: 22 Maj 2008, 13:05 »

Først og fremmest… Nøøøj, det her er vildt. Stor tak til folk for at deltage (ikke tak til Djævlen, du bidrager alligevel ikke Wink).

Og hvis du savner indsigt i crewets planer, kan du jo bare lad være med at melde dig ud ;-)

Når man kun sidder med i crewet for at have indsigt i planerne, så er det vist på tide at smutte - hvilket jeg også gjorde. Desværre. Man kunne dog overveje en form for VIP til mig Wink.

Jeg ved ikke hvordan man skal ændre dette problem, og jeg har selv haft lyst til at pakke mine ting og forlade siden i al evighed. Hvorfor mon JG forlod siden? Jeg kender ikke grunden, men det kan godt skyldes de mange useriøse ting på siden. KF har ikke i crewet – nedern! Han er jo en af musketterne, der gerne vil gøre siden meget bedre, men han blev også ’nedstemt’. Ikke for at lyde arrogant, men hvor havde siden været uden Rosso, KF, -Sommer-, Hawk1nZ, Vondracek, SirToby, John Spurs, jeg og til dels Zulue? Jeg tror at navne skiftet til børnehavefreaks var kommet på plads.

Det er lige før, jeg ikke kan tage det her afsnit seriøst. Den eneste, der måske (!!!) har fortjent at blive nævnt i det der indlæg er Hawk1nZ. De andre hoveder kunne siden snildt undvære. Dermed ikke sagt, at jeg gerne ser folk forlader siden, for det er da helt sikkert, at folk bidrager på hver sin led, og det er positivt. Der skal bare ikke lægges større ansvar over på enkelte personer end de fortjener.

Til sidst skal det nok siges, at jeg er lidt ærgerlig over, hvilket spor diskussionen drejede over i. Det jeg efterlyser, er kreativitet – jeg efterlyser det freakede på FmFreaks.dk. Hvor finder man det henne? Jeps – de af jer, der har været i crew med mig ved, at jeg efterspørger akkurat det samme, som jeg gjorde dengang jeg var crew Smiley. Jeg er – ligesom DNE – af den tro, at hvis crewet formår at sparke folk i gang med freakede projekter som eksempelvis challenges, så skal den mere seriøse (og dybere) debat nok komme. Det er jeg slet ikke i tvivl om.

Jeg er derudover også lidt træt af, at en person som Suicide går så meget i forsvarsposition. Det er der slet ingen grund til, kære Suicide. Der er altså en grund til, at man vælger at blive crew. Man joiner forhåbentligt crewet med en intention om at bidrage med at føre siden tættere på målet. I min tid var sidens mål at være mere freaket (læs: dybere) FM-side end de resterende på den danske FM-scene. Hvorvidt denne målsætning er ændret ved jeg ikke, men jeg håber gudhjælpemig, at de – der joiner crewet – joiner for at hjælpe med til dette. Så hjælper det altså ikke noget, at du vil have brugerne til at bidrage med alverdens sjov. Det er klart – har man en eller anden vild idé, så er det da bare med at smide den af sted til crewet, men man kan altså sagtens efterlyse kreativitet uden nødvendigvis have nogle idéer… Så vidt jeg husker, så er der nok 10-20 idéer i baglokalet, som er UBENYTTEDE OG UBRUGTE. Tjah, Saviola har vel alene selv stået for de 10-20 idéer, så vi er nok nærmere i nærheden af 30…
Logged

"We wouldn't buy this club at all if this wasn't West Ham. It makes no commercial sense for anyone to buy this club and it's amazing that two other people wanted to buy it."

-KNM-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: To be or not to be
« Svar #124: 22 Maj 2008, 14:18 »

Jeg er (som altid - er lidt af en wannabe) enig med KF.

Dog tror jeg ikke på challenges. Hvis folk gad at deltage i dem, så skulle det da nok give en debat, men så vidt jeg husker, så er der aldrig nogen, der deltager.

Desværre tror jeg at folk som KF og jeg, der håber på at FmFreaks bliver mere orienteret på at skabe en freaket debat, end på at have aktive brugere, snart er i undertal i crewet. Eller tager jeg fejl?
Logged

DNE
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: To be or not to be
« Svar #125: 22 Maj 2008, 20:22 »

Jeg er (som altid - er lidt af en wannabe) enig med KF.

Dog tror jeg ikke på challenges. Hvis folk gad at deltage i dem, så skulle det da nok give en debat, men så vidt jeg husker, så er der aldrig nogen, der deltager.

Desværre tror jeg at folk som KF og jeg, der håber på at FmFreaks bliver mere orienteret på at skabe en freaket debat, end på at have aktive brugere, snart er i undertal i crewet. Eller tager jeg fejl?


Der er ikke mange der deltager i en enkelt challenge, det er også derfor jeg foreslår en ordentlig røvfuld challenges, af forskellig art. Jeg blev selv i sin tid overrasket over, hvor stor tilslutning, der f.eks. var til den llm challenge jeg lavede, og det har muligvis netop noget at gøre med, at det, på det tidspunkt var forholdsvis nyt med en sådan challenge. Opbakningen var som sagt god, og der blev også noget god debat ud af det, og interessant læsning, om deltagernes fremgang, eller mangel på samme. Så vidt jeg husker, så lavede jeg også en challenge, hvor Rangers og Celtic var blevet kylet over i den Engelske premier League, et par karriere challenges i forskellige sværhedsgrader, hvor det gik ud på at skabe sig en karriere, og vist nok vinde de tre store ligaer. Der var også en Parma challenge, hvor man kun måtte købe spillere der tidligere havde været i Parma. Jeg havde yderligere et par ideer i støbeskeen, blandt andet et par legende challenges, hvor det gælder om at følge i en trænerlegendes (legede også lidt med ideen om at følge en spillerlegende - den ultimative udfordring der måtte vist være, at forsøge at holde trit med Vieri  Smiley) fodspor. Jeg havde planer om at rykke et par storklubber ned i en lavere række, og smide profilerne på porten, for så at lade det være op til deltagerne, at få klubben tilbage på ret køl, og så havde jeg også en ide om, at smide FCK og Brøndby (der var engang hvor de var tophold  Grin) i Bundesligaen.

Mulighederne er mange, og dropper man alt der hedder deadlines osv, men stadig giver point, så man beholder konkurrence momentet, så appellerer sådanne challenges pludselig også til alle os, der ikke kan nå at kværne 4-5 sæsoner igennem på en måned. Det kan være et forholdsvis stort arbejde, at forberede sådan en omgang challenges, men når først de er lavet og smidt op, så er vedligeholdelsesarb ejdet ikke så stort, slet ikke i forhold til f.eks. månedlige challenges, hvor man får fyldt inboxen op med resultater fra samtlige deltagere på samme tid, og derefter skal bruge timevis på at checke screenshots, og regne point sammen, for stillingen skal jo gerne hurtigt op. Ingen deadlines gør det altså både nemmere for crewet at vedligeholde challenges, og det gør det nemmere for de tidspressede, også at deltage i en challenge.

Personligt er jeg helt vild med challenges (man kan muligvis tyde det i ovenstående  Wink), det er en kanon inspirationskilde, hvis man lige døjer lidt med at finde på hvem man skal spille med, og så er det jo altid sjovt, at måle sig med andre FM gamere, og diskutere spillet med de andre deltagere.
Logged

United-styrer
Gæst
 
Sv: To be or not to be
« Svar #126: 23 Maj 2008, 08:35 »

Til sidst skal det nok siges, at jeg er lidt ærgerlig over, hvilket spor diskussionen drejede over i. Det jeg efterlyser, er kreativitet – jeg efterlyser det freakede på FmFreaks.dk. Hvor finder man det henne? Jeps – de af jer, der har været i crew med mig ved, at jeg efterspørger akkurat det samme, som jeg gjorde dengang jeg var crew Smiley. Jeg er – ligesom DNE – af den tro, at hvis crewet formår at sparke folk i gang med freakede projekter som eksempelvis challenges, så skal den mere seriøse (og dybere) debat nok komme. Det er jeg slet ikke i tvivl om.

Jeg må ærligt erkende, at jeg også savner det mere krukkede FmF. Før i tiden havde siden lidt mere kant og særtegn, end den har nu. Jeg tror, problemet er, at 'den gamle garde', som var fortalere for den "freakede" stil, efterhånden er forsvundet, og dermed er "freak"-delen af FmF også røget i glemmebogen. De nye folk, der kommer ind, tager ikke denne freak-ånd med sig. Det er ikke en kritik af dem; nej, det er kun forståeligt, når de ikke har været på sitet siden dag et. Den freakede stil vil gradvist forsvinde, ligesom interessekurven for FM08 er på vej nedad. Det er uundgåeligt. Desværre.
Logged

-Johnson-
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: To be or not to be
« Svar #127: 23 Maj 2008, 10:11 »

Ak ja, alting var bedre i gamle dage.

Jeg tror man skal være opmærksom på, at jo mere "rutineret" man bliver som bruger, jo sværere er det også at blive tilfredsstillet. Jeg er selv forholdsvis selektiv i forhold til hvilke tråde og debatter jeg involverer mig i, og forsøger at holde mine indlæg så seriøse som muligt. Det betyder også, at der kommer væsentligt færre indlæg fra min side af, men sådan er det jo bare.

Derudover vil det også være en konsekvens, at jo flere brugere, der kommer, jo mere "almindelig" vil siden blive. Jeg tror, det er meget svært at bevare en form for kant eller særpræg i den henseende.

Til det med at holde fokus på FM, så er er det min oplevelse, at det er væsentligt sværere end man skulle tro. Ihvertfald når det kommer til debat. Jeg har flere gange tidligere (dog ikke her på siden) forsøgt at starte eksempelvis taktik-debatter, men det er faktisk forholdsvis få, der har mod på det. I stedet forespørger mange en taktik eller en færdig pakkeløsning, og er for så vidt ligeglade med hvorfor og hvordan taktikken virker. Og det tror jeg er meget svært at ændre.

Tidligere i tråden nævnes FMGround, som et eksempel på en side med en seriøs debat. Årsagen til, at den kunne holdes seriøs var sjovt nok brugerantallet og aktivitetsniveauet. Siden var simpelthen for kedelig for mange pga. af inaktiviteten. Tilbage sad så de personer, som ikke havde et behov for en jævn strøm af indlæg, men kunne nøjes med relativt få indlæg om dagen. Og heldigvis havde de fleste af de personer gode ting at byde ind med. Det er lidt et paradoks egentlig. Man ønsker at drive en side, og få så mange som muligt med, men resultatet kan meget vel blive at siden (eller ihvertfald dele heraf) bliver devalueret pga. et forringet debatniveau.

Hvad angår crewets indsats, så har jeg egentlig ikke det store at udsætte. Jeg har selv prøvet det, og ved at det kan være svært at holde dampen oppe i perioder. Nogle gange dumper der nogle personer ind med ild i røven, som er enormt produktive, men min erfaring er, at de ofte brænder lige så hurtigt ud igen. Det er det lange seje træk. Og det er svært at lave på en scene som denne. Dette skyldes primært, at både brugere og crewmedlemmer oftest er unge mennesker, som generelt fører en omskiftelig tilværelse. I løbet af teenage-årene når man at interessere sig for en masse forskellige ting, og derfor bliver interessen for det samme sjældent holdt i lang tid. Derfor er det også svært at holde kontinuitet i crewarbejdet. Derudover forsøger man forholdsvis kontant at holde et sobert debatniveau ved at slette håbløse indlæg, men det er nærmest en umulig opgave. Dertil er antallet af indlæg simpelthen for stort.

Som det også nævnes, så er FM-scenen sæsonpræget. Når spillet udkommer, så er der knald på. Men når vi når frem til sommeren, så er folk mættede, og så bliver der meget mere stille. Og det er nok så småt ved at ske nu.
Logged


DNE
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: To be or not to be
« Svar #128: 23 Maj 2008, 12:53 »

Ak ja, alting var bedre i gamle dage.

Jeg tror man skal være opmærksom på, at jo mere "rutineret" man bliver som bruger, jo sværere er det også at blive tilfredsstillet. Jeg er selv forholdsvis selektiv i forhold til hvilke tråde og debatter jeg involverer mig i, og forsøger at holde mine indlæg så seriøse som muligt. Det betyder også, at der kommer væsentligt færre indlæg fra min side af, men sådan er det jo bare.

Derudover vil det også være en konsekvens, at jo flere brugere, der kommer, jo mere "almindelig" vil siden blive. Jeg tror, det er meget svært at bevare en form for kant eller særpræg i den henseende.

Til det med at holde fokus på FM, så er er det min oplevelse, at det er væsentligt sværere end man skulle tro. Ihvertfald når det kommer til debat. Jeg har flere gange tidligere (dog ikke her på siden) forsøgt at starte eksempelvis taktik-debatter, men det er faktisk forholdsvis få, der har mod på det. I stedet forespørger mange en taktik eller en færdig pakkeløsning, og er for så vidt ligeglade med hvorfor og hvordan taktikken virker. Og det tror jeg er meget svært at ændre.

Tidligere i tråden nævnes FMGround, som et eksempel på en side med en seriøs debat. Årsagen til, at den kunne holdes seriøs var sjovt nok brugerantallet og aktivitetsniveauet. Siden var simpelthen for kedelig for mange pga. af inaktiviteten. Tilbage sad så de personer, som ikke havde et behov for en jævn strøm af indlæg, men kunne nøjes med relativt få indlæg om dagen. Og heldigvis havde de fleste af de personer gode ting at byde ind med. Det er lidt et paradoks egentlig. Man ønsker at drive en side, og få så mange som muligt med, men resultatet kan meget vel blive at siden (eller ihvertfald dele heraf) bliver devalueret pga. et forringet debatniveau.

Hvad angår crewets indsats, så har jeg egentlig ikke det store at udsætte. Jeg har selv prøvet det, og ved at det kan være svært at holde dampen oppe i perioder. Nogle gange dumper der nogle personer ind med ild i røven, som er enormt produktive, men min erfaring er, at de ofte brænder lige så hurtigt ud igen. Det er det lange seje træk. Og det er svært at lave på en scene som denne. Dette skyldes primært, at både brugere og crewmedlemmer oftest er unge mennesker, som generelt fører en omskiftelig tilværelse. I løbet af teenage-årene når man at interessere sig for en masse forskellige ting, og derfor bliver interessen for det samme sjældent holdt i lang tid. Derfor er det også svært at holde kontinuitet i crewarbejdet. Derudover forsøger man forholdsvis kontant at holde et sobert debatniveau ved at slette håbløse indlæg, men det er nærmest en umulig opgave. Dertil er antallet af indlæg simpelthen for stort.

Som det også nævnes, så er FM-scenen sæsonpræget. Når spillet udkommer, så er der knald på. Men når vi når frem til sommeren, så er folk mættede, og så bliver der meget mere stille. Og det er nok så småt ved at ske nu.

Jeg mener, at det er forkert bare at sige, at sådan er det bare. Når interessen for FM er dalende, så må det da være i enhver side, hvis overlevelsesgrundla g er FM, at prøve at øge interessen for spillet igen, aktivere brugerne med noget nyt FM relateret - Challenges f.eks. som jeg allerede har foreslået, og netop nu kunne et EM netspil jo også være en oplagt mulighed. Hjemmelavede scenarier kunne også være en mulighed, som både kunne bruges i en challenge, men de kan også sagtens stå alene.

Jeg mener simpelthen, at det er for tyndt, bare at slå op i banen, når interessen lader til at være dalene, og så bare konstatere, at sådan er det bare, og det kan der ikke gøres noget ved, for det mener jeg sagtens der kan. Jeg vil gerne prøve, en gang ved lejlighed, at finde noget af mit gamle materiale frem (hvis jeg kan finde det), og så lave et par nye challenges og smide op, hvis det har interesse? Jeg har bare ikke rigtig nogen steder at smide savegames op...
Logged

-Johnson-
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: To be or not to be
« Svar #129: 23 Maj 2008, 13:09 »

Jeg mener, at det er forkert bare at sige, at sådan er det bare. Når interessen for FM er dalende, så må det da være i enhver side, hvis overlevelsesgrundla g er FM, at prøve at øge interessen for spillet igen, aktivere brugerne med noget nyt FM relateret - Challenges f.eks. som jeg allerede har foreslået, og netop nu kunne et EM netspil jo også være en oplagt mulighed. Hjemmelavede scenarier kunne også være en mulighed, som både kunne bruges i en challenge, men de kan også sagtens stå alene.

Jeg mener simpelthen, at det er for tyndt, bare at slå op i banen, når interessen lader til at være dalene, og så bare konstatere, at sådan er det bare, og det kan der ikke gøres noget ved, for det mener jeg sagtens der kan. Jeg vil gerne prøve, en gang ved lejlighed, at finde noget af mit gamle materiale frem (hvis jeg kan finde det), og så lave et par nye challenges og smide op, hvis det har interesse? Jeg har bare ikke rigtig nogen steder at smide savegames op...

Jeg giver dig helt sikkert ret. Naturligvis skal man forsøge. Ikke desto mindre så er sommeren på vej. Folk tager på ferie, på stranden, i haven, fodboldligaerne ligger stille. Mange har fået deres dosis FM, og spillet fylder mindre og mindre i folks bevidsthed. Det ved vi begge to. Det sker hvert eneste år. Og det er jo ikke et dødsstød til siden. Folk dukker jo op igen i løbet af efteråret.  Det er sæsonudsving akkurat som man kender det i en lang række erhversmæssige brancher. Kan man ændre det? Måske? Det er ihvertfald prisværdigt at folk gider at gøre et forsøg. Det er bedre end at lade stå til, selvom folk sikkert kan blive lidt desillusionerede over det relativt lavere feedback-niveau. Men de skal helt sikkert have kredit for indsatsen. Og jeg kigger da stadig forbi, og gør det hele året. Men jeg er jo også en gammel tosse;)
Logged


-KNM-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: To be or not to be
« Svar #130: 23 Maj 2008, 13:57 »

Jeg må ærligt erkende, at jeg også savner det mere krukkede FmF. Før i tiden havde siden lidt mere kant og særtegn, end den har nu. Jeg tror, problemet er, at 'den gamle garde', som var fortalere for den "freakede" stil, efterhånden er forsvundet, og dermed er "freak"-delen af FmF også røget i glemmebogen. De nye folk, der kommer ind, tager ikke denne freak-ånd med sig. Det er ikke en kritik af dem; nej, det er kun forståeligt, når de ikke har været på sitet siden dag et. Den freakede stil vil gradvist forsvinde, ligesom interessekurven for FM08 er på vej nedad. Det er uundgåeligt. Desværre.

Hmmm. Hvis man ser i crewet, så er der, da dig, Hawk, Sunbao, Turbo og bademesteren. Derudover er der kommet en masse til fra FMG, som også burde være garant for det freakede og der er kommet nye freaks til som Rossonero og jesperkl. Så hvis man trækker Grafikerne fra, da de ikke har mulighed for at være specielt freakede i deres grafikarbejde, så burde den freakede del af crewet klart være i overtal.
Så det er ikke crewets sammensætning, der gør at freakånden ikke ses så tydeligt mere. Man kunne forledes til at tro at man bare er kommet til at gå på kompromis med den for at få flere aktive brugere?

Edit: John Spurs gjorde mig opmærksom på at jeg har glemt ham. Undskyld til John - han er også i crewet Wink
« Seneste Redigering: 23 Maj 2008, 20:33 af -KNM- » Logged

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: To be or not to be
« Svar #131: 24 Maj 2008, 12:15 »

Græder x2

Den første grædesmiley er hvad jeg startede mit tidligere indlæg med, fordi at man bliver rørt til tårer over at se denne slags dejlige tråde - Den anden er fordi at jeg lige kom til at trykke på backspace, og så røg hele min smøre... Damn... Nu ryger det lige over i word, så jeg ikke risikerer det samme igen. Sådan…

Nu så jeg lige ”A Shot of Love with Tila Tequila”, hvor hun uddeler nøgler til dem der er gået videre. Jeg har ikke lige nøgler, så de folk jeg vil rose i starten, får et  Kys i stedet Wink

Den første  Kys går selvfølgelig til KF. Hele idéen med denne tråd er fremragende, og jeg har lige brugt alt for meget af min lørdag (der er karneval i Aalborg, og jeg burde være inde og se kæresten være med i det…) på at læse den. Det var simpelthen for spændende… Jeg ville ønske at jeg havde set tråden før, men jeg blev desværre først opmærksom på den, da der kom noget af det op og vende i crewforummet. Thumbs Up for den idé KF Smiley.

Det er lige før, jeg ikke kan tage det her afsnit seriøst. Den eneste, der måske (!!!) har fortjent at blive nævnt i det der indlæg er Hawk1nZ.
På trods af udråbstegnene, vil jeg da også lige rose dette indlæg – Fremragende KF! Tunge Man leder i grunden efter éns eget brugernavn når man læser sådan en tråd, hehe.

Den næste Kys går til Vondracek, Cesc, Rosso, og ElGuapo. Jeg er glad for at disse brugere gang på gang forsøger at få en seriøs debat i gang, og det har jeg kun respekt for. Jeg har ikke selv tid/lyst/overskud til at bruge så megen seriøsitet på forummet, og derfor læser jeg kun de mest spændende emner helt igennem. Det er dejligt at der er nogen som opretter dem.

Den sidste Kys har jeg valgt at give til Suicide. På trods af at jeg til tider sidder og krummer tæer over at han er lidt for hurtigt ude med visse indlæg, er det lækkert at se et crewmedlem med sådan en ildsjæl som man virkelig mangler på scenen i dag. Ud over at være meget aktiv på forummet, er det tit Suicide som hiver fat I os gamle i baglokalet, og ud over dette søger han endda også råd på MSN. Dejligt at have sådan en gut med i forummet.

Jeg var i sin tid en stor beundrer af FMG, og derfor var det også lækkert at læse da Spez kom med i crewet på FMF, hvorefter flere andre folk fra FMG fulgte (ja jeg ved godt at vi havde et par stykker før Spez, men han var nu stor på FMG i mine øjne). ”Desværre” er FMF nu blevet en super stor side, og det er dér forskellen til FMG ligger. Vi har rigtig rigtig mange brugere, og der kommer altid nye (og unge) brugere til, og derfor vil vi aldrig kunne nå den samme seriøsitet som man havde på FMG. Men som der tidligere er blevet sagt, så var dette engang også charmen ved FMF. Jeg mener stadig at den charme er der. Hvem føler ikke at de kender brugere som Gosser, Absalonsen, Shaft, Zone 43, verdenskrig, vondracek, Cesc osv.? Vi har en rigtig god blanding af seriøse og useriøse debattører. Selvfølgelig fylder de useriøse mere, men Børnehaven gør at utroligt mange af indlæggene og trådene findes deri. Uden Børnehaven ville FMF da slet ikke være til at holde ud. Der vil altid komme useriøse tråde og useriøse indlæg. Vi prøver da at holde det nede i crewet, men det er ikke altid muligt. Lige præcis den tråd som du nævner, vondracek, blev den mere useriøs til sidst ja. Og hvad så? Emnet startede seriøst, folk fik svar på deres spørgsmål, og derefter blev den en smule useriøs indtil man ikke skrev mere i den. Det betyder da ikke at den skal rykkes ned i Børnehaven. Man skal jo stadig kunne finde de seriøse tråde i det almindelige forum, på trods af at de ender med useriøsitet. Som tidligere nævnt, er det netop dette som jeg går ind for med den dejligt beskrivende sætning ”højt til loftet”. Der skal være plads til de useriøse debatter, men der skal også  være plads til sjov og ballade. Det er også en del af charmen ved FMF, på trods af at det er gået lidt ud af siden på det sidste. Desværre… Så er spørgsmålet hvorfor det er gået ud. Er det fordi at vi er blevet FOR seriøse? Må man ikke tage pis på folk mere, uden at man bliver angrebet eller folk synes at man er for useriøs? Jeg er lidt bange for det..

Til sidst i dette monsterlange indlæg, vil jeg lige kommentere det med projekterne. Jeg mener nemlig selv at der er kommet en del projekter op på det sidste. Da jeg genansøgte til crewet, kan jeg huske at jeg var lidt utilfreds med hvor lidt der blev produceret fra FMF i en overgang. På det sidste har vi haft både You in the Game, Supertipperen, Blogkonkurrencen, EM Manager, og så har vi også nogle andre ting på tegnebrættet. Ud over dette har vi lavet klubguides (som jeg snart ikke ser nogen grund til, da man ingen feedback får på det, og derfor er spørgsmålet om folk læser dem), odds, holdt styr på forummet, der bliver tit smidt nyt grafik i Designerfreaks forummet, vi kører i øjeblikket et forsøg med FM Balance betalinger, vi forsøger at holde trit med alle de designmæssige ønsker der kommer i mødelokalet, og ud over dette har vi alle enten skole (der nu har eksamner), computerproblemer, fuldtidsarbejde og fritid. Spørgsmålet er vel hvor meget man kan forlange af folk… Det er dejligt at der er nogle som virkelig vil bruge 3-4 timer om dagen på at sidde på denne side og lave indlæg, finde på nye idéer osv. Det er bare ikke ret mange mennesker der har lyst til det.

Som Suicide tidligere så elegant pointerede, så er det selvfølgelig velkomment at folk skriver deres idéer til os, laver freelance guides/artikler/andet og også sender ansøgning om at komme ind i crewet. Det er da kun noget som vi vil se positivt på.
« Seneste Redigering: 24 Maj 2008, 12:17 af Hawk1nZ » Logged

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

-KNM-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: To be or not to be
« Svar #132: 24 Maj 2008, 15:34 »

Først: Jeg er rasende over ikke at få en smiley i dit indlæg, Hawk...
Men er ellers enig i det meste af dit indlæg lige indtil du snakker om projekter.
Der er ingen, der siger at der ikke kommer mange projekter og jeg tror da også på at I har mere på vej (ville blive skuffet hvis det ikke var tilfældet). Jeg anfægter bare, at der ikke er nok, der har med FM at gøre. Af de ting, du nævner er det kun You in the Game og blogkonkurrencen, der har noget med FM at gøre. You in the Game er fra februar og genbrug fra FMG, mens blogkonkurrencen er også er genbrug, så det er ikke mange FM orienterede projekter vi ser for tiden?

Den med tiden køber jeg desværre ikke. Folk må melde ud hvis de ikke har tid til crewet. Og selvom det er fuldt ud acceptabelt at have en travl periode, så er det sjældent derfor, der ikke kommer artikler. Det er nok de færreste, der ikke kan finde tiden til at skrive artikler, lave projekter osv. hvis de gad.

Mht. din klubguide, så er det vel ikke en artikel du havde forventet at der var mange, der ville læse. En sådan guide er genial, til folk, der mangler inspiration, men folk, der ikke gør, eller bare ikke gider Argentina, læser den vel sjældent. Det er dog ikke noget, du bør holde op med at skrive, da de som sagt kan være meget nyttige for nogen.
Logged

KF
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Og vinderen af blogkonkurrencen er...
« Svar #133: 29 Maj 2008, 10:15 »

Og vinderen af blogkonkurrencen er…
FmFreaks.dk! Så enkelt kan det vist siges. Hvorfor kommer vi ind på senere…

Først er det tid til at samle op. Samle op på en blogkonkurrence, der vel godt kan siges at have været succesrig. Både for mit eget vedkommende, men også konkurrencen som helhed har fungeret godt. Endda med rigtigt mange blogs, som har været aktive til det sidste. Nogle i større omfang end andre – min egen har eksempelvis ofte ligget død, desværre.

Alligevel har den dog rundet ni sider, og det håber jeg folk vil tage i betragtning, når de stemmer. Jeg håber, folk tænker over, hvad de stemmer på, og at de forhåbentligt stemmer med god grund. Ikke blot stemmer, for at gøre en kammerat en tjeneste… men stemmer, fordi de rent faktisk mener, at bloggen har bidraget med noget. Stemmer fordi, de mener bloggen har skabt noget. Stemmer fordi, de mener netop den specifikke blog skal vinde. Der skal være grund og ikke mindst basis for at stemme… ellers kan man lige så godt lade være.

Alt i alt har seks blogs rundet ti sider. Syv blogs er blevet vist over 3.000 gange, og 12 blogs indeholder over 100 svar. Ganske imponerende i mine øjne. Der var dem, der gik død tidligt, og der skal fra min side ikke lyde et eneste ondt ord om det, men nøj… Dem der har holdt hele vejen – de fortjener ros! Godt gået, drenge!

Jeg vil specifikt nævne et par deltagere. Hafiz for sin sublime blog. Skriftligt er den minimum et niveau over alle andre blogs – klasse at du tager dig tid til at deltage! JimmyGP – hvordan kan du få en blog op på over 30 sider på en måned? Det er sublimt – stor cadeau til dig! Sidst men ikke mindst, så vil jeg nævne Dusty78DK… ikke fordi, jeg har fulgt med i hans blog, men lidt har jeg da læst… og kæft, hvor er det fedt at se Leeds på vej tilbage til toppen! Sååådaaan!

Hvem der har fortjent at vinde vil jeg dog lade være usagt – i mine øjne er den eneste rigtige vinder som sagt FmFreaks.dk – og jeg tør næsten også lade det være sagt med det samme: FmFreaks.dk har fået det ud af det, som de har fortjent. De har vundet. Vundet et super aktivt blogforum i form af rigtig mange blogs. FmFreaks.dk har vundet super mange nye initiativer og kreativiteten blomstrer for alvor i blogsene, når man sætter en konkurrence som denne op. Fantastisk. Intet mindre.

Anyway, dette bliver min blogs sidste indlæg i denne måned. Der skal lyde et tak til de læsere, der har været og en endnu større tak til de læsere, der gav sig i kast med at kommentere og debattere!
Logged

"We wouldn't buy this club at all if this wasn't West Ham. It makes no commercial sense for anyone to buy this club and it's amazing that two other people wanted to buy it."

Hafiz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Og vinderen af blogkonkurrencen er...
« Svar #134: 29 Maj 2008, 10:36 »

Interessant indlæg at komme hjem til.

Jeg finder det mest interessant at diskutere overskriftens emne, men delen med de faktuelle betragtninger er også ganske udmærket.

Jeg er enig langt hen ad vejen. FMfreaks vinder både på kort, men måske også på lang sigt ved at lave sådan en konkurrence. Der udnævnes selvfølgelig en vinder, men Fmf kan glæde sig over flere ting:

- Stigende aktivitet i en sommermåned.
Dette er jo ellers måneden, hvor aktiviteten og interessen er dalende. Hvor folk bruger tiden udenfor, men de har da formået at holde mange herinde. Det kan med alt held smitte af på de kommende måneder.

- Interessante blogs
Jeg synes at i marts og april var blogniveauet dalende. Det blev hjulpet op af denne konkurrence. Ikke så meget fordi det er fremragende blogs, dem der er i konkurrencesektione n, men mere fordi de har været med til at øge frekvensen af blogs i den oprindelige sektion. Det kan være, folk har fået inspiration. Jeg ved det ikke - men jeg kan da se, at blogsene er flere og bedre end længe set.

- Generel øget interesse
Det kommer der også ved denne konkurrence. Jeg søger da oftere ind på siden for det første at se, om der er nogen interesse for min blog, men derefter bliver jeg da også hængende. Det gør en del af disse hængende folk aktive. Det har affødt challenges, som så i bedste fald skaber endnu mere interesse.

Så jeg er enig KF. Hvert fald at FMf er vinderen på kort sigt. Med konkurrencen placeret i en anden måned tror jeg dog, de kunne have fortsat videre på bølgen på længere sigt.

Og som du siger, stem på en, som fortjener det!


Edit: Glemte helt at takke dig for den fornemme ros. Selvfølgelig tager jeg mig tid til et tiltag som dette Smiley
« Seneste Redigering: 29 Maj 2008, 10:47 af Hafiz » Logged

Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010