home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23290
  0 Brugere, 529 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: queenofnoida
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrence FM2008
| | | | |-+  39~ Il Migliore; må den bedste blog vinde.
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 ... 14 Udprint
Forfatter Emne: 39~ Il Migliore; må den bedste blog vinde.  (Læst 40522 gange)
Sarl
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Il Migliore
« Svar #15: 01 Maj 2008, 00:47 »

Så blev stilen lidt mere normal med en temmelig lang update. ikke at det gjorde den dårligere. Jeg er helt med. Synes din opsætning fungerer næsten optimalt og sproget flyder godt! Thumbs up!
Logged

Isolation

vondracek
Gæst
 
Sv: Il Migliore
« Svar #16: 01 Maj 2008, 00:52 »

Jeg må erklærer mig lidt enig med Dr-John Zulue. Din indledning var fremragende - Jeg var helt vild med den!
Var dog ikke helt frisk på den lidt længere update, der senere hen kom. Måske er det bare fordi jeg er træt - Eller Kroat Wink
Jeg fik dog læst den igennem og den lover rigtig godt. Du skriver ganske underholdende og i enkelte tilfælde følte man næsten atmosfæren.

Jeg glæder mig til at kigge med her. Pøj pøj med det!
Logged

Fitzpatrick
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Il Migliore
« Svar #17: 01 Maj 2008, 00:53 »

Arhhh.. Damn.. Du havde skrevet fiesta og ikke siesta.. My bad..
Logged

Build Me Up Buttercup!

Zulue
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Il Migliore
« Svar #18: 01 Maj 2008, 01:03 »

Tak, mange tak vondracek og jer andre.

- Jeg kunne næsten ikke blive ved med at skrive en lang update, med indhold i, med korte sætninger - derfor bruger jeg journalistikstilen, da den passer godt til mig.

Igen, meget beæret over de mange kommentarer. Smiley
Logged

LassePetersen
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Il Migliore
« Svar #19: 01 Maj 2008, 09:30 »

Rigtig lovende start, faktisk en fremragende start.
Kan rigtig godt lide din skrivestil.. KIU Smiley
Logged


Zulue
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Il Migliore
« Svar #20: 01 Maj 2008, 10:16 »

Firenze-mandskabet Fiorentina kører på sit 81. år. Det gør det bare endnu flottere at klubben allerede dyster med om det italienske mesterskab, foran andre traditionsklubber, med væsentlig mere historie end dem selv.  ACF Fiorentina, som holdet kalder sig selv, har vundet Serie A, også kendt som den bedste italienske liga 2 gange, mens det aldrig er blevet til nogen nævneværdig international succes. Det får vi se, om Enemark kan tilføre. I denne sæson er Fiorentina i UEFA Cuppen, og de spillere der skal sikre succes der, kigger vi her nærmere på.


Målmandsposten:
Sebastien Frey1 – Vlada Avramov25 – Cristiano Lupatelli12.

De to målmænd der skal dyste om pladsen som reservekeeper er Lupatelli og Avramov. Der burde ikke blive nogle problemer om den bedste målmand i truppen – hvis franske Frey kan holde sig fit og uden skader, er han muligvis verdens bedste målmand – en målmand der allerede har været ufatteligt efterspurgt, men også en målmand, som ser ud til at have fået en opblomstring i sin tid i Fiorentina. Den 29-årige italiener Lupatelli virker umiddelbart som den mand der har bedst kort på hånden i forhold til reservetjansen, men man ved aldrig, og specielt ikke i italiensk fodbold anno 2007.

Forsvaret:
Christopher Samba28 – Tomas Ujfalusi21 – Vanden Borre13 – Alesandro Potenza6 – Dario Dainelli3 – Alessandro Gamberini5 – Ondrej Mazuch15 – Per Krøldrup 2 – Federico Balzaretti17 – Manuel Pasqual23.

I Italien er ordet ”forsvarsproblemer” et ord, der ligger på øverste hylde og samler støv, indtil en sensation rammer landet. Hele den bedste række er spækket med geniale forsvarsspillere, også selv fra bundholdene. Alligevel hentede Enemark Christopher Samba, en mand der ikke har fået et nummer der forpligter i startopstillingen, men alligevel forventes Samba at være stortset fast mand, hos den danske manager. Han får højst sandsynligt støtte i midtforsvaret, af italieneren Gamberini. Den 26-årige styrmand med fantastisk mod og viljestyrke går i gang med sin tredje sæson i Firenze-klubben, efter han i 05-06-sæsonen skiftede fra Bologna.
På backsne finder vi landsholdsaktuelle Pasqual. Den 25-årige wingback er ikke den skarpeste kniv i skuffen til det defensive arbejde, men som en af Italiens hurtigste forsvarsspillere kan han måske låne lidt derfra. Det bliver naturligvis spændende at følge landsholdsspilleren på venstre back, en mand, som altid er efterspurgt og talentspejdere fra hele Europa kigger på.

Lidt større problemer finder vi på den anden back. Anthony Vanden Borre kom fra hjemlandet Belgien i sommer, for den nette sum af 26 millioner danske kroner. Den tidligere Anderlecht-spiller har fantastisk mange kvaliteter; desværre kvaliteter, der ikke nødvendigvis gavner på højrebackpositionen . Enemark har dog udtalt at Vanden Borre er klart bedste valg på backen, og har ingen problemer med at bruge belgieren.
Balzaretti, Dainelli og Ujfalusi forventes at indtage bænkepladserne i forsvaret, hvor specielt førstnævnte kan blive en gedin gevinst for ”Viola”, da han kan spille begge backpladser.

Midtbanen:
Marco Donadel4 – Michele Pazienza8 – Zdravko Kuzmanovic22 – Massimo Gobbi19 – Fabio Liverani11 – Luca Cagarini36 – Riccardo Montolivo18.

Fiorentina vil, som mange andre hold, også stille op med en formation bestående af centrale midtbanespillere; de to midtbanespillere skal have et formidabelt løbearbejde, gode playmakerkvaliteter foruden at den ene også skal kunne forsvare. Udover de to er der en playmaker, der vil ligge i en noget mere offensiv position, end de to centrale midtbanespillere; denne spiller skal være fantastisk offensivt.
Den mest defensive af de to centrale midtbanespillere, er naturligvis Pazienza. Den 25-årige italiener har helt igennem fantastiske evner i opdækning- og forsvarsspillet og det offensive er godkendt for en defensiv midtbanespiller. Donadel vil kunne bruges som backup, men Pazienzas et år yngre landsmand har simpelthen ikke klassen til at starte inde i en liga som Serie A.

Centralt dyster Kuzmanovic, Gobbi, Liverani og Cagarini om det. Gobbi anses som det svageste led, og den 26-årige italiener har da heller ikke været fast mand, siden skiftet fra Cagliari i fjor. Liverani er en noget mere kendt ansigt i Italien, og det er da også klart, da den nu 31-årige har haft en flot navneværdig karriere, en karriere, hvor han blandt andet har spillet mange sæsoner for Lazio og opnået 3 landskampe for Italien.
Cagarini er netop hentet i Parma, og U21-landsholdsspilleren går da også en stor fremtid i møde – det bliver ikke i denne sæson, hvor hans ,endda ét år yngre, overmand Kuzmanovic kommer til at sidde  tungt på midtbanepladsen. Serberen kom i 2006 fra Basel, hvor han kun havde spillet 2 år – i dag har 20-årige Kuzmanovic 7 landskampe og 3 mål i disse kampe, at prale af. Stortset alle verdens klubber har været ude efter serberen, Viola snart ikke kan holde mere på.

Fløje&Angreb:
Martin Jørgensen20 – Franco Semioli7 – Mario Santana24 – Adrian Mutu10
Bogdan Stancu35 – Christian Vieri32 – Osvaldo9 – Giampaolo Pazzini29 – Arturo Lupoli14.

På venstrefløjen forventes den tidligere dopingsynder Mutu at tage plads, ikke en mening mange kan rykke ved. Den geniale rumæner har blomstret op igen, efter han blev taget for dopingsnyd, og nu er alverdens storklubber efter ham igen.
Semioli og Santana skal kæmpe om den anden fløj – en kamp Santana ser ud til at have et lille forspring i, men mon ikke, at de to spillere kan være med til at gære hinanden bedre, og derved sikre et ganske solidt bundniveau på Fiorentinas højrefløj.
I angrebet har vi nye Bogdan Stancu – Stancu er specielt en spændende spiller, men over for spillere som Pazzini, Vieri, Lupoli og Osvaldo er han ikke noget særligt. Det er fuldt igennem et klasseangreb, over hele kæden, og et angreb hvor alle slags typer findes. Vi har to hurtige, Stancu og Lupoli; vi har driblestærke Osvaldo – en klassisk targetman i Vieri og så har vi manden der kan alt dette, naturligvis den unge italiener Pazzini. Den 23-årige eftertragtede landsholdsspiller kan afslutte, heade og løbe hurtigt, hvilket gør ham til en af de mest komplette angribere i hele Europa, og derfor var det også meget vigtigt, at Fiorentina holdte i deres guldfugl.

Nedenfor er den forventede Fiorentinaopstillin g, i sæsonen 07-08.



« Seneste Redigering: 01 Maj 2008, 18:12 af Zulue » Logged

Zulue
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Il Migliore
« Svar #21: 01 Maj 2008, 10:17 »

Her kom altså lige en rigtig lang update, så i har noget at fordrive dagen med inden pokalfinale, eller hvad I nu skal.

Det kan sagtens være, at jeg har skudt mig selv i foden, med denne update, men jeg tror lidt på at den er rigtig godt skrevet og folk derfor gerne vil læse med alligevel. God dag. Smiley
Logged

LassePetersen
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Il Migliore "3" - Trupgennemgang.
« Svar #22: 01 Maj 2008, 10:24 »

Gør ikke så meget at updaten er så lang, da det er velskrevet og man ikke kommer til at kede sig.
God gennemgang af truppen, tror du kan føre det her hold langt Thumbs Up
Logged


Niko
Gæst
 
Sv: Il Migliore "3" - Trupgennemgang.
« Svar #23: 01 Maj 2008, 10:35 »

Flot, men hvad er Mutu's nummer? Smiley

Det står der nemlig ikke.
Logged

Jaixo
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Il Migliore "3" - Trupgennemgang.
« Svar #24: 01 Maj 2008, 10:39 »

Rigtig flot! Kan godt lide den aflange stil du har med dine billeder. Smart idé.
Logged

vesperGT
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Il Migliore "3" - Trupgennemgang.
« Svar #25: 01 Maj 2008, 10:43 »

Mangler der ikke en spiller i din startopstilling Huh

EDIT: Zulue; Dette er den første af mine konkurrenters blog, og jeg vil sige en ting:

Du er en konkurrent jeg skal holde skarpt øje med. Thumbs Up
Logged

Temp
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Il Migliore "3" - Trupgennemgang.
« Svar #26: 01 Maj 2008, 10:46 »

Rigtig flot måde du stiller startopstilling op på.
Logged

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Il Migliore "3" - Trupgennemgang.
« Svar #27: 01 Maj 2008, 15:27 »

Nice! Grafiken er super - det skriftlige er der masser af og det er godt!

Dog syntes jeg denne sætning/linje er forkert forumuleret: "Firenze-mandskabet Fiorentina kører på sit 81. år. Det gør det bare endnu flottere at klubben allerede dyster med om det italienske mesterskab" - på mindre 81. år burde du godt kunne lave en metser klub hvis bare alt gik som det skulle men - men okay man kan godt sige det sådan syntes bare det er lidt mærkeligt da 81. år er meget lang tid Tunge
Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

Zulue
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Il Migliore "3" - Trupgennemgang.
« Svar #28: 01 Maj 2008, 17:56 »

Flot, men hvad er Mutu's nummer? Smiley

Det står der nemlig ikke.

Hov, en smutter - Mutu har nummer 10. Smiley
Nice! Grafiken er super - det skriftlige er der masser af og det er godt!

Dog syntes jeg denne sætning/linje er forkert forumuleret: "Firenze-mandskabet Fiorentina kører på sit 81. år. Det gør det bare endnu flottere at klubben allerede dyster med om det italienske mesterskab" - på mindre 81. år burde du godt kunne lave en metser klub hvis bare alt gik som det skulle men - men okay man kan godt sige det sådan syntes bare det er lidt mærkeligt da 81. år er meget lang tid Tunge

Ja 81 år er da lang tid, men en klub som AC Milan startede i 1800-tallet, så de har et betydeligt forspring. Men, ja - du har en pointe. Wink Tak.

Mangler der ikke en spiller i din startopstilling Huh

EDIT: Zulue; Dette er den første af mine konkurrenters blog, og jeg vil sige en ting:

Du er en konkurrent jeg skal holde skarpt øje med. Thumbs Up

Jo for satan, det gør der da også, men jeg har tænkt mig at spille med en til angriber, i form af en lille hurtig en, som Stancu. Nu har jeg jo spillet lidt længere end der, hvor bloggen er kommet til, men alligevel. Wink Mange tusinde tak.
Gør ikke så meget at updaten er så lang, da det er velskrevet og man ikke kommer til at kede sig.
God gennemgang af truppen, tror du kan føre det her hold langt Thumbs Up
Tak tak - vi får se. Eller .. I får se Wink




Logged

Zulue
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Il Migliore "3" - Trupgennemgang.
« Svar #29: 01 Maj 2008, 20:29 »

De første 15 kampe af årets Serie A er fuld spillet, og med Fiorentina på en foreløbig fjerdeplads i den nye manager, Oskar Enemarks første sæson i klubben, ser det rigtig godt ud.
Pazzini har gjort hvad han skulle, og man kan ikke komme udenom, at den italienske bomber bliver svær at skjule for de ypperste topklubber i Europa, efter sæsonen. Der er desuden kommet en spiller til Viola og den europæiske sæson er godt i gang.  – alt det ser vi nærmere på, lige nu.

Efter 5 venskabskampe med 4 sejre og et nederlag, var det på tide for Enemark at sætte sine spillere op til den første Serie A-kamp, under danskerens ledelse. Giganterne fra Milano, AC Milan, ventede hjemme på Artemio Franchi i Firenze og publikum var klar til en kamp, som skulle sparke den italienske sæson i gang på bedste vis.
Det var Milanoholdet, der startede bedst. Spillerne i de rød/sorte-dragter var opsat på at vise sig fra sin bedste side, og med store chancer i begyndelsen til Kaka og Gilardino var Frey og co. advaret.
Det var dog ingen af de to offensive kræfter der åbnede kampen, men derimod garvede Maldini, der var blevet i angrebet efter en clearet hjørnespark og fik headet sit hold foran i minut 33.
Kampen blev herefter naturligvis mere lige; AC Milan kan unægteligt benægte at de ikke var interesserede i en åbningssejr mod outsiderne fra Fiorentina, mens disse var mere interesserede i i hvert fald, at få en uafgjort med hjem.
Heldigvis for Milan havde Dida en af sine rigtig skarpe dage, hvilket resulterede at brasilianeren blev kampens spiller. Det skyldes et massivt Fiorentinapres i anden halvleg, hvor især Pazzini, Mutu og Kuzmanovic var fuldstændig i hopla. Det var også en fortjent udligning rumæneren Mutu kunne sætte ind efter 61 minutter. Montolivo kunne fra sin spilfordelende rolle på midtbanen se Mutu løbe perfekt i dybden, med udgangspunkt i venstre side og ind over midten – da han modtog bolden var han iskølig og passerede Dida i flot stil.

Presset mod Milan-målet fortsatte, men det var her Dida var fuldstændig outstanding. Hele 27 chancer havde Viola i mod Dida, der dog hver gang reddede sit hold 1 point i en kamp der endte 1-1.

Siden da er det blevet til to skuffende nederlag mod henholdsvis Catania og Atalanta, og et fuldt fortjent ét, mod mesterskabsfavoritt erne fra den anden del af Milano, Internazionale – Sebastian Frey reddede sit hold et smalt 1-0 nederlag, der ligeså godt kunne have endt 7-0 til Internazionale.
Med hensyn til sejre, er det blevet til sejr over Lazio, der på Olympico i Rom blev slået 2-3 i en flotspillet kamp. Hjemme på Artemio Franchi er hold som Juventus, Palermo og Sampforia blevet slået; så det har bestemt ikke været en skuffende sæson endnu for Viola, som endnu har en god mulighed for at avancere yderligere i klassementet inden sæsonen slutter. 

Lige netop nu har Fiorentina fået tilgang af en ny spiller. Den 19-årige Rakitic kommer på et lån resten af sæsonen fra tyske Schalke 04 – at få den geniale spilfordeler i en hel sæson, var simpelthen for godt et tilbud at sige nej til for Viola. Kroaten Ivan Rakitic tager nummer 37, og forventer ikke meget andet end en god oplevelse i det italienske og kunne desuden ikke udelukke at vende tilbage, hvis opholdet i Firenze bliver en succes.




UEFA Cuppen er i fuld gang, gruppespillet er sågar overstået perfekt for Fiorentina, der på forhånd fik en ellers ganske svær gruppe (Tottenham, Basel, Slavia Prague og Dnipro.)
Fiorentina startede med at spille 0-0 i Prag, hvorefter man sad over i en runde. Runden efter det ventede Basel i Italien – en svær kamp for Schweizerne, der heller ikke kom ud af den med meget. Fiorentina var mere spilstyrende end statistikken fortæller os, og kampen kunne sagtens have endt mere end små 1-0.
I runde 4 ventede de noget ukendte Dnipro, fra Ukraine – i Ukraine. På papiret en let kamp, men det skulle vise sig at blive helt anderledes for italienerne. Dnipro forsvarede sig rigtig godt, og derfor blev Fiorentina nød til at bringe sig foran via dødbolde. Det vidste Kuzmanovic og Samba, der havde aftalt en helt speciel hjørnesparkstaktik, der gav udbytte efter 70 minutter. Ukrainerne satsede fortsat på kontra, en taktik der i lang tid ikke så ud til at give noget fra sig.
La Viola så ud til at vide sig mere og mere sikre på sejren, men så kom en hvis Nazarenko – landsholdsspilleren bragede bolden ind bag Frey et fantastisk hug der lukkede kampen med slutresultatet 1-1.
Sidsterundekampen var hjemme i mod topholdet fra Tottenham. De to hold var gået videre inden kampen, men begge spillede for førstepladsen i gruppen.  Det virkede hjemmeholdet klart mest interesseret i, og en helt fortjent 2-0 sejr blev sikret via scoringer af Dainelli og Pazzini. Fiorentina vinder kampen og ligaen, og er hermed klar til knockoutrunderne, hvor holdet i første runde har trukket hollandske Heerenveen.
« Seneste Redigering: 01 Maj 2008, 20:54 af Zulue » Logged

Sider: 1 [2] 3 4 ... 14 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010