home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 19:04:23 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23453
  0 Brugere, 923 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Seraphinang
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrence FM2008
| | | | |-+  Rothosen
0 Brugere og 3 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 9 Udprint
Forfatter Emne: Rothosen  (Læst 27525 gange)
The Red
Landsholdsspiller

Sv: Rothosen
« Svar #45: 02 Maj 2008, 12:05 »

Rigtig flot update. Stadig nogle fejl men ikke så graverende. Det går frem ad Wink

AaB - Liverpool

Følg min blog i blogkonkurrencen
Pride & Passion

steeval
Reserveholdsspiller

« Svar #46: 02 Maj 2008, 12:25 »

Jaaaa... Hvad kan man sige?

Du har fået dine metaforer tilbage, hvilket gør det meget lettere, at komme igennem og kun ganske få enkelte trykfejl. Må sige jeg er imponeret, du opdagede selv det dalende niveau, spurgte læserne, tog kritikken til dig og rettede på fejlene. Rigtigt flot.

Vi har sgu ikke behov for en kejser Grin

Vi skal bare bruge øl til dig, masser af godt humør og naturligvis LARS  Peace

Citat af: Shaft (Facebook)
Nogle gange burde jeg bruge hjernen.. Bare lidt..

Nibali
Landsholdsspiller

« Svar #47: 02 Maj 2008, 13:54 »

Rigtig flot update. Stadig nogle fejl men ikke så graverende. Det går frem ad Wink

Det var da godt at høre! og tak Wink

Jaaaa... Hvad kan man sige?

Du har fået dine metaforer tilbage, hvilket gør det meget lettere, at komme igennem og kun ganske få enkelte trykfejl. Må sige jeg er imponeret, du opdagede selv det dalende niveau, spurgte læserne, tog kritikken til dig og rettede på fejlene. Rigtigt flot.

Mange tak!

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

Nibali
Landsholdsspiller

« Svar #48: 02 Maj 2008, 21:27 »

Alt i mens 2007 går på hæl, og 2008 og nærmere sig i det borte, møder Manfred Kaltz nye modstander, nye problemer og ikke mindst nye frustrationer, glæder, sejre, nederlag og ikke mindst lige antal mål.

Om mindre end ét døgn, mindre end 24 timer, mindre end 1440 minutter, kalder vi året 2007 historie, og byder 2008 velkommen. Nogle af os fester, andre sidder alene hjemme, nogle spiller football foran mange tusinde mennesker, men fælles for dem alle er at livet går videre, og at året skiftet mellem 2007 og 2008, blot er ét tal der skifter. For det er jo det, det er, og så ikke helt: For når krudtet for flere millionerne kroner, bliver fyret af i minutterne efter klokken 12, åbner fodbold transfer-vinduet nemlig også. Fodbold kampe afgøres på banen, det er de fleste nok enige om. Men i transfer- vinduet kan du enten indirekte sikre dig overlevelse, eller du kan få smadret hele dit hold, og din vinder chance i liga’en, cuppen, eller hvad der nu er dit mål. Alt dette kan ske blot ved få håndtryk, og endnu færre underskrifter. Hvis din stjerne spiller skifter væk, kan du stå med alvorlige problemer. Heldigvis har man i Tyskland, i modsætning til f.eks. England, én hel måned til at få rettet op på det, idet begynder nemlig først fodbolden igen i slutningen af januar, eller i starten af februar.

Men nok om fremtiden, først skal vi i hvert fald have et kik på fortiden;
Man er kommet videre i UEFA cuppen, efter uafgjorte mod spanske Getafe, på spansk jord. Det var et fint resultat for tyskerne, der spillede sig videre på den måde. Videre til næste runde, og her fik man den 25. december, afvide at man havde trukket den næsten værst tænkelige modstander, AC Milan. Italerne, som høre hjemme på San Siro i Milano, skal til Tyskland, den fjorten februar, og så en uge senere drager Van der Vaart, Manfred Kaltz og resten af Hamburger SV’s trup så til Milano for at spille retur kamp. Det forventes at Ac Milan vinder begge kampe, dog har HSV spillet godt i denne sæson, mens Milano klubben har skuffet en smule, så måske venter en overraskelse?

I den hjemlige liga, har man slået Duisburg, og spillet uafgjort mod Stuttgart, hvor ”Super Mario”, Mario Gomez, lavede det ene af de to mål Stuttgart skulle bruge for det ene point. I den anden kamp, burde Leverkusen været slået klart, men det blev blot til 1-1. I alle tre kampe prøvede men sig i kortere perioder med Guy Demel, i angrebet og så som target mand. Dermed kan Manfred Kaltz og Hamburger SV, nu prale af at mestre hele tre taktikker, dog ikke til fulde men helt grundlæggende, hvilket har resulteret i at man er ubesejret i 14 kampe, ti i liga’en og fire ude i Europa. Dette er klubrekord.

Angiveligt skulle Werder Bremen og Ajax, have afleveret et nærmest julegave tilbud til  Hamburger SV, da man har budt i omegnen af 250.000.000 kr., for den offensive midtbane kreatør Rafael Van der Vaart. Bestyrelses formand, Bernd Hoffmann, skulle da også have set snittet til at sælge Van der Vaart, der ifølge flere medier, er blevet uvenner med Sorin, og på denne måde have kunne indsætte et stort beløb på HSV kontoen. Manager Kaltz var dog kold, og meldte offentlig ud at Vaart blev her lige så længe man kunne bruge ham, punktum. Også Guy Demel og Atouba, begge forsvares spiller, har skiftet klub flere gange, ifølge diverse rygtebørser. Endnu engang har Kaltz dog været kold og sat holdet over pegene, og angiveligt afslået et bud i under kanten af til sammen 200.000.000 kr., for de to spiller.

Den anden vej rundt, skulle Huntelaar, fra Ajax, været jagtet af HSV, men mere om dette i transfer update, som kommer engang i det nye år.     

DYDERNE

The Red
Landsholdsspiller

« Svar #49: 02 Maj 2008, 22:58 »

Rigtig flot update, efter min mening din bedste hidtil Smiley

AaB - Liverpool

Følg min blog i blogkonkurrencen
Pride & Passion

Nibali
Landsholdsspiller

« Svar #50: 02 Maj 2008, 23:42 »

Rigtig flot update, efter min mening din bedste hidtil Smiley

Mange tak. Er der noget særligt ved den, siden den er bedre end de andre? Noget jeg skal huske på?

DYDERNE

Nibali
Landsholdsspiller

« Svar #51: 03 Maj 2008, 01:29 »

Som en anden Tour de France etape, har Hamburger SV’s transfer kørt op og ned. Lige indtil sidste dagen lignede det ren opkørsel af Alpe D’Huez, for at blive ved det metaforiske, men på sidste dage hev man det store check hæfte frem, satte cykel i gear og satte derefter mod toppen, i et tempo som, var Lance Armstrong eller Marco Pantani værdigt.

Endnu et år, endnu én chance for at forstærke dit hold, eller fede din penge pung op. Det evig valg; Det ære og sejr eller det penge? Det er altid det samme; Træneret vil bestemme over holdet, ledelsen vil bare tjene lidt penge, og spillerne vil blot sejre gang efter gang. Men hvordan Forsamler man dette til en samlet enhed, hvor alle er glad?

Allerede inden vi skrev 2008, var Anton Putsilo sikret, på en tre årig kontrakt. Putsilo er blevet købt for nitten millioner i Dinamo Minsk, fra Hviderusland, som også er hans fædreland. Det seneste halvår har Anton været lånt ud til Hamborg klubben, men har han altså underskrevet en fast kontrakt med tyskerne. Den anden rytter der var sikret endnu mens det hed 2007, er nok engang en Anton, og her er efternavnet så Sosnin. Anton Sosnin er blot atten år gammel, faktisk fyldte han atten den 28. januar 2008, og det var der han skiftede klub, og købt i den russiske klub Zenit Petersborg. Sosnin er ligesom Putsilo, offensiv midtbane mand, og uden tvivl købt for fremtiden.

Man har ganske vidste både Putsilo og Sosnin til fremtiden, men hvad med nutiden? Efter længere tids flirten, der efterhånden var blevet til åbenlys utroskab, valgte Van der Vaart den 16. januar at skifte tilbage til hans første klub, Ajax. I de to en halv sæson Van der Vaart trak en HSV trøje over hovedet, nåede hans salgspris at stige fra 38.000.000, som HSV måtte betale for ham i sin tid, og op til svimlende 167.000.000, som Ajax måtte betale i år. Dertil skal ligges en klausul der giver HSV 50 % af summen Van der Vaart evt. måtte blive solgt for. Men selv dette var ikke nok til at gøre manager, Manfred Kaltz glad:

”Jeg er skuffet. Jeg er meget, meget skuffet. Rafael (Van der Vaart læs) var vores omdrejningspunkt. Derudover kunne han ofte trække en hel del modstander til sig, hvilket gav mere frit spil til resten af holdet. Han var evigt farlig, og jeg er helt sikker på Ajax har gjort et godt køb. Og vær ikke i tvivl; Hvis det var op til mig, var han stadig ikke klubben. Men nu valgte man at vægte pengene højest, og det må jeg så bare acceptere.” – En tydeligt irriteret Kaltz, i timerne efter Van der Vaart’s klubskifte var offentliggjort.

Kaltz var dog hurtigt klar igen, og HSV blev hurtigt kædet sammen med alle mellem Vicente, i Valencia til Adriano i Inter. Begge var faktisk i Tyskland for at drøfte kontrakt, men valgte i sidste ende at se bort fra tilbuddet, da de begge følte det ville være et skridt i den gale retning. Det lignede længe at man skulle gå tom hændet fra transfer-vinduet, og da Atouba den 26 januar så også blev solgt, måtte Kaltz enten have en plan, eller have opgivet. Kort efter kom det frem man havde budt over 350 millioner for Giladino, fra AC Milan. Milaneserne ville dog have små hundrede millionerne mere for den hurtigt angriber, og så brød de samtaler sammen. Det lignede man skulle miste to af sine vigtigste spiller uden at få nogle retur. Eller sådan så det da ud, lige indtil Manfred Kaltz’s blev spottet i Argentina, i det stiveste pus, sammen med bestyrelses formand, Bernd Hoffmann og en af klubbens forhandler.

Medierne lagde hurtigt to og to sammen, og inden længe hed overskrifterne ”Den fortabte søn vender skuden mod tyskland”. Og det gjorde han så ganske rigtig; Med mindre end toogtredve timere tilbage af januar transfer vindue, have HSV sikret sig den fortabte gude søn, Riquelme. Riquelme der mere eller mindre enhændigt havde kæmpet Villarreal til en semifinale plads i Champions League, for blot at brænde det afgørende straffespark i de døde minutter i retur kampen mod Arsenal. De var en knust Riquelme man så, men også en Riquelme der slet ikke kunne sammen med manager, og derfor vendte tilbage til hans moderland, Argentina for at spille for Boca Juniors. Men her efter et år i hjemlandet er han altså klar til endnu et europæisk eventyr. Riquelme er blevet købt for ca. 140.000.000 kr.

Man sluttede måneden af, blot timer efter Riquelme var blevet præsenteret, og med Argentineren på holdet, med at slå holdet Jena 4-0, efter to assist af ny indkøbet.       

DYDERNE

Shaft
Manager

« Svar #52: 03 Maj 2008, 01:59 »

Nedtur at miste Van der Vaart, men en fuld god erstatning med Riquelme..

Kan godt lide dine metafoer, måske fordi det drejer sig om cykling Opstemt

Forsæt det gode arbejde..

Anqes
Ynglingespiller

« Svar #53: 03 Maj 2008, 02:30 »

Rigtig flot blog Nibali, følger helt klart med i den! Smiley

Yndlingshold: Brøndby & Arsenal!
Yndlingspiller: Luis Figo.

Nibali
Landsholdsspiller

« Svar #54: 03 Maj 2008, 10:50 »

Nedtur at miste Van der Vaart, men en fuld god erstatning med Riquelme..

Kan godt lide dine metafoer, måske fordi det drejer sig om cykling Opstemt

Forsæt det gode arbejde..

Ja, jeg var godt nedtrykt da Van der Vaart røg, men da jeg så på sidste dagen sikrede mig Riquelme, - som er en af mine absolut yndlings spiller - var jeg så også i den helt anden bold gade!

Men ja nu passede cykling, ind og så følger jeg også rimeligt meget med i de to hjulet. - som du nok ved  Tunge

Rigtig flot blog Nibali, følger helt klart med i den! Smiley

Takker Anqie... crazy

DYDERNE

jemil
Landsholdsspiller

« Svar #55: 03 Maj 2008, 12:44 »

Rigtig flot blog, som de andre også siger, men synes det er lidt urealistiskt at Riquelme skifter fra Boca. Det tror jeg han aldrig vil gøre igen Smiley

19-18!

Nibali
Landsholdsspiller

« Svar #56: 03 Maj 2008, 14:37 »

Endnu en måned er fortid, endnu syv kampe er færdigspillet. I den tyske Bundesliga, er det samme modstander, i samme rækkefølge, som i efterår, dog har man nu byttet, og hvis den første kamp blev spillet på udebane var man nu hjemme. Dette betyder også at Werder Bremen var HSV’s åbningsmodstander, og efter 3-0 sejr sidst var modet højt.

På selv samme dag, Juan Román Riquelme sluttede sig til Hamburger SV, skulle man spille mod Jena. 4-0 lød slut cifrene, og argentineren havde fået sin debut. Dog var det først i denne, februar anno 2008, at Riquelme skulle møde nogle modstander der realt kunne yde den modstand man havde ventet, oh håbet Riquelme kunne være med til at besejr.

Bremen blev slået 1-0, efter en tæt udekamp, hvor Riquelme lagde en genial aflevering til Guerrero der køligt lagde den forbi en ellers stor spillende Tim Wiese i Bremen målet. Dermed var sæsonen skudt i gang, og da man en uge senere tog imod Cottbus, var det med en Riquelme som dobbelt målskytte, det ene på straffe og det andet på direkte frispark, og ikke mindst en debutant der spille til UG.

Efter blot fem minutter sendte Riquelme sikkert HSV på sejrs kurs, med et flot frisparks mål. Derefter var stilstand, eller jo HSV kom frem til mange chancer, men ingen mål, indtil det 38. minut, hvor topscore Guerrero måtte udgå med en skade. Da det skete så Kaltz sit snit til at bevise Sosnin’s talent, og den pure unge russer kom ind på den offensive midt sammen med Riquelme.
Dette skulle vise sig som en utrolig klog beslutning, og blot seks minutter på banen skulle Sosnin bruge, efter flot opspil, inden han havde signeret den første af tre scoringer. Dermed var nordtyskerne foran 2-0 ved pause.
Det næste der sker, er at Cottbus får to spiller udvist ved samme situation, nemlig et straffespark begået på Olic. Det var en forsvar og en defensiv midtbane, som nok burde have holdt deres mund da de i på den måde kunne have nøjes med ét gult. Riquelme satte den stensikkert ind, og de to offensive midtbaner var i sandhed i hopla. Kampen sluttede 5-0, efter endnu to mål af russeren Sosnin, og han havde dermed fået en drømme start på livet i det tyske.

Dernæst tabte man 0-1 til Schalke 04, i en tæt affære som Gelsenkirchen klubben dog vandt. Dermed var en fantastisk række på 20 kampe uden nederlag brudt, og en lille krise var aktuel. Dette blev vidst i næste kamp hvor man kun fik 0-0 mod Bochum, og man spiller sig derfor længere og længere efter Bayern München, som har vist storform. Måned blev sluttet af med en sejr, i den tyske pokal turnering, på 2-1 over Hertha Berlin. Dermed er man i semifinalen, og der er nu en ganske god mulighed for sejr i denne.

I mellem Schalke og Cottbus kampen, blev første kamp mod AC Milan spillet, denne blev 1-1 hjemme, og det så derfor rigtig svært ud inden retur kampen.
En retur kamp hvor HSV blev spillet ned, ikke havde ét eneste skud indenfor rammen og var rigtig heldige med at kunne forlade Italien med æren i behold, da det ganske ufortjent blot blev til 1-0 for hjemmeholdet.

DYDERNE

Nibali
Landsholdsspiller

« Svar #57: 03 Maj 2008, 18:07 »

Rigtig flot blog, som de andre også siger, men synes det er lidt urealistiskt at Riquelme skifter fra Boca. Det tror jeg han aldrig vil gøre igen Smiley

Hov, dig havde jeg vidst overset. Men tak. Jeg er ligeglad om det er sandsynligt, hvis han er en gevist for mit hold er han velkommen, også sådan vil jeg altid ha' det, pånær i dirkete rival klubber - f.eks. Gravgård i den flotte Brøndby trøje.

DYDERNE

-LFC-
Manager

« Svar #58: 03 Maj 2008, 21:51 »

Fuck, hvor er det lækkert du har fået Riquelme. Har sammen med Zidane altid været an af mine store favoritter, og jeg blev sgu Villarreal fan pga. ham (Holdte så bare ved Wink). Men det er jo som altid flot grafik og velskrevet. Thumbs Up

Nibali
Landsholdsspiller

« Svar #59: 04 Maj 2008, 00:02 »

Fuck, hvor er det lækkert du har fået Riquelme. Har sammen med Zidane altid været an af mine store favoritter, og jeg blev sgu Villarreal fan pga. ham (Holdte så bare ved Wink). Men det er jo som altid flot grafik og velskrevet. Thumbs Up

Faktisk det samme her Shockeret (altså det med Zidane og Riquelme) men mange tak!
« Seneste Redigering: 10 Maj 2008, 17:30 af Nibali » Logged

DYDERNE

Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 9 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010