home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
04 Jun 2025, 18:56 simka Omklædning... Sommer opdatering
03 Jun 2025, 21:57 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
01 Jun 2025, 12:23 g00n Blogs Minimalistic 2020
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
17 Mar 2025, 14:40 szukizek Træningsbanen Fm Tweak
Antal Registrerede Brugere: 23573
  0 Brugere, 674 Gæster Online.

Nyeste Bruger: robbertwilson12
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  F.C. København Tråden
0 Brugere og 21 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 41 42 [43] 44 45 ... 1076 Udprint
Forfatter Emne: F.C. København Tråden  (Læst 1754267 gange)
LosCules
Gæst

Sv: F.C.København Tråden
« Svar #630: 26 Sep 2006, 18:08 »

Vi ta'r dem med bukserne nede og vinder 2-1! Linderoth flækker Graver Wink.

Gosser
Manager

« Svar #631: 26 Sep 2006, 18:13 »

Vi ta'r dem med bukserne nede og vinder 2-1! Linderoth flækker Graver Wink.

Det er i orden at have useriøse drømme! Wink

Celtic vinder 4-1

MeeLo
Gæst

« Svar #632: 26 Sep 2006, 18:40 »

Det er i orden at have useriøse drømme! Wink

Celtic vinder 4-1

Du glemmer stadig at vi slog Ajax på udebane, hvilket var en stor bedrift. Mange undervurderer vores styrke, og det kan netop blive Celtics svaghed. Det eneste vi behøver er at Graver laver ligeså mange fejlafleveringer som mod United  funny

Ramos 4
Landsholdsspiller

« Svar #633: 26 Sep 2006, 18:44 »

Du glemmer stadig at vi slog Ajax på udebane, hvilket var en stor bedrift. Mange undervurderer vores styrke, og det kan netop blive Celtics svaghed. Det eneste vi behøver er at Graver laver ligeså mange fejlafleveringer som mod United  funny

Et ungt og urutineret Ajax hold der lige har fået ny træner og ikke var gået igang med sæsonen og desuden brændte en masse store chancer? det er rigtigt Smiley

(ja jeg er en bitter Brøndby fan)

MeeLo
Gæst

« Svar #634: 26 Sep 2006, 18:57 »

Et ungt og urutineret Ajax hold der lige har fået ny træner og ikke var gået igang med sæsonen og desuden brændte en masse store chancer? det er rigtigt Smiley

(ja jeg er en bitter Brøndby fan)

Tænk stadig på hvilken kvalitet deres spillere havde. Jaap Stam i forsvaret, Snejider er jo verdensklasse, og Huntelaar behøver jeg jo ikke engang nævne.

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

« Svar #635: 26 Sep 2006, 19:20 »

Lad os da lave en tråd om kampen Smiley -> http://www.fmfreaks.dk/index.php?topic=3209.new#new

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

Hcan
Landsholdsspiller

« Svar #636: 26 Sep 2006, 20:05 »

Lol, i sangen lyder det lidt som om de synger: De bedste.... ca, ved sekund 27

De synger "Die Besten" og det lyder en hel del som de bedste

Chelsea FC - Winner of Champions League 2011/12

Følg min blog Stenbroens Drenge - Goes North II  >link<
Månedens blog: Marts 2013

morten81
Reserveholdsspiller

« Svar #637: 02 Okt 2006, 13:11 »

http://www.viasatsport.com/index.php?option=com_content&task=view&id=9811&Itemid=228

Uhh dette lyder ikke godt, men meget forståeligt. Syntes dog at linderoth så lidt tom ud i går. Ærgeligt efter et massivt arbejde i celtic kampen. Han er den eneste på midtbanen og angreb, som har klasse til chl.

Jharn
Landsholdsspiller

« Svar #638: 02 Okt 2006, 16:02 »

Slet ikke godt...
Men hvad fanden.. Vi vinder hele lortet alligevel Opstemt

Don AA
Manager

« Svar #639: 02 Okt 2006, 17:53 »

Er nu ikke så bekymret synes vores forsvar og midtbane er godt dækket ind til de mange kampe det eneste sted jeg er bekymret for er vores angreb som er meget tyndt til de mange kampe!

Succes is Temporary - Loyalty is Forever

Jharn
Landsholdsspiller

« Svar #640: 02 Okt 2006, 17:58 »

Helt enig !
Men til Januar burde det problem også være løst, da vi får Ailton indlemmet i truppen.

Bademesteren
Manager

« Svar #641: 04 Okt 2006, 13:36 »

Parkenregnskab prikker hul på ballonen!

Parken-aktien er p.t. en af de mest overvurderede aktier på Københavns Fondsbørs, viser en gennemgang af det netop aflagte årsregnskab.

I regnskabsåret 2005/06 er udviklingen i den underliggende lønsomhed svag. Samtidig er forventningerne til det igangværende regnskabsår dybt skuffende, hvis der tages i betragtning, at der er indregnet en ekstraordinær indtægt fra FCK?s deltagelse i Champions League.

Selskabets aktuelle markedsværdi på 3,4 mia. kr. afspejler, at selskabet over de næste 2-3 år skal 2-3 doble overskuddet, hvilket vi finder urealistisk. Vi vurderer med optimistiske forudsætninger for overskudsudviklinge n de kommende år, at børsværdien bør ligge omkring 1,7 mia. kr.

Baggrund for overvurderingen
At aktien det seneste år er blevet nærmest hysterisk overvurderet skyldes tre forhold:

Storaktionær Steen Larsens opkøb af 35% af aktierne har kunstigt pumpet kursen op. Parkens opkøb af egne aktier har været med til at give aktiekursen et ekstra løft. Og disse opkøb er sket i den noget illikvide aktie, hvor den daglige omsætning normalt ikke er større end et par tusinde aktier.

Endelig har der de seneste måneder været ekstra eufori (oven i den aktieboble, som var der i forvejen) på grund af FCK?s deltagelse i Champions League. Hertil kommer, at vi ikke kan se en indtjeningsudviklin g, som retfærdiggør de ekstremt store forventninger.

For det første vurderer vi, at det netop aflagte regnskab er skuffende på basisindtjeningen: Uden en værdiregulering på 35 mio. kr. på selskabets ejendomme (15 mio. kr. året før), ville resultat før transferaktiviteter, finansielle poster og skat ikke være steget. Merindtægten på ca. 20 mio. kr. svarer stort set til årets fremgang.

For det andet har FCK de seneste år været nødsaget til at indkøbe ganske mange spillere i andre klubber. De seneste fire år er indkøbt spillere for ca. 100 mio. kr. mere, end der er solgt spillere for. FCK har med andre ord ikke i tilstrækkeligt omfang formået at uddanne sine egne spillere.

At spillerindkøb antageligt også kommer til at koste dyrt på bundlinien de kommende år fremgår af regnskabet, hvori det hedder, at ?Klubben vil i højere grad end tidligere være tvunget i konkurrence om kvalitetsspillere med mere etablerede europæiske klubber.? FCK anvendte i det afsluttede regnskabsår 33 mio. kr. netto på spillerkøb.

For det tredje finder vi det skuffende, at antallet af arrangementer i regnskabsåret kun blev 36, incl. 26 for FCK. Med ti ?andre? arrangementer var der tale om to færre arrangementer end året før. Og dermed bliver kapaciteten langt fra udnyttet for at ?sælge? produktet Parken.

FCK?s tilskuerantal på hjemmebanen steg i mesterskabsåret til 21.488 mod 16.900 året før, og 20.700 forrige år. Trods flot fremgang i tilskuertallet, viste den reelle bundlinie altså ikke fremgang, hvilket afspejler markant stigende omkostninger.

For det fjerde er den finansielle risiko i aktien steget betydeligt. Især investeringen i det kommende Lalandia Billund, som omfatter 1500 feriehuse og et 40.000 kvadratmeter stort ferie- og oplevelsescenter anser vi for at være høj risiko.

Selve feriecenteret tror vi på. Men det oplyses, at økonomien også meget afhænger af salg af feriehuse. Vi tror, det bliver meget vanskeligt at sælge feriehuse så langt fra havet. Investeringen på 1 mia. kr. vil betyde markant højere finansieringsomkost ninger.

For det femte skønner vi, at der indgår ca. 50-60 mio. kr. fra Champions League i årets resultatforventning, hvilket er et minimum. Heraf er 33 mio. kr. minimumsbeløbet fra præmiepenge fra UEFA og hertil kommer entreindtægter fra 120.000 solgte billetter, antageligt ca. 30 mio. kr.

Kommer FCK videre i turneringen vanker der ekstra præmiepenge og tilskuerindtægter. Eksempelvis kvalifikation til ottendedelsfinalern e giver ekstra 16 mio. kr. Det anslås, at vinderne af turneringen får alene 300 mio. kr. i præmiepenge. Vi anser dog indtægter fra Champions League som en engangsindtægt, som man ikke bør tillægge for stor betydning.

Endelig skal det understreges, at vi ser Parken som en meget interessant forretning, med en perspektivrig vækststrategi i en oplagt vækstbranche. Den magtfulde arbejdende bestyrelsesformand Flemming Østergaard har uden tvivl vist strategiske evner. Men med de seneste års satsninger mangler han at vise, at han kan indfri de store forventninger.

-----------------------
Artiklen blev bragt i AktieUgebrevet nr. 38/2006 søndag den 1. oktober 2006.

Hcan
Landsholdsspiller

« Svar #642: 04 Okt 2006, 14:02 »

Der er da heller ikke nogen tvivl om at aktien er pustet kunstigt op, bl. a. på grund af Steen Larsens opkøb. På et tidspunkt hvor det både går galt på banen og der kommer negative ting udenfor banen omkring andre dele af PSE, så vil aktien med stor sandsynlinghed rasle ned igen.

Med købet af "det nye Lalandia" har man da satset vil jeg vurdere, men man regner med at kunne få noget ud af det og hvad man ikke har i strand tæt på har man jo i selve badelandet og legoland tæt på. Det er let tilgængeligt og man kan med lufthavnen tæt på måske også for noget ud af det (selvom det måske er for offensivt at tro på spanske grisefester Smiley )

Men der er da mange af de ting i artiklen som er rigtige, men også ting der bare er kritiske for at være kritiske. For hvis man betragter CL indtægterne for en en gangs forestilling, så kan man heller ikke forvente at FCK fremover skal konkurrere om kvalitetsspillere med etablerede klubber i europa. Da UEFA samtidig langsomt over de kommende år har implementeret regler om flere hjemmeuddannede spillere hænger denne del af artiklen slet ikke sammen.

Jeg vil samtidig betvivle at FCK over de seneste år har indkøbt spollere for 100 millioner mere, og de tager heller ikke i betragtning at Martin Albrechtsen og Christian Poulsen året inden deres ellers så flotte udregning blev solgt for betydelige beløb. Jeg vil tro de derudeover samtidig har indregnet de flotte 20 millioner man regner med at skulle betale for Ailton, da jeg ellers ikke kan se hvordan man skulle nå op omkring det beløb.

I regnskabet står der at man i sponsorindtægter (deri bliver det kaldet samarbejdspartnere eller sådan noget) er oppe på en indtjening omkring 100 millioner også. Artiklen tager heller ikke højde for købet af Fitness.dk og eventuelle indkomster herfra.

Med det sagt vil jeg stadig være enig med dem i at markedsværdien på 3,4 mia nok ikke afspejler den korrekte værdi af Parken Sport & entertainment. Hvilket kommer til at vise sig i den alt for høje aktiekurs og jeg kan da heller ikke råde nogen til at købe aktier i den, da jeg tror den efter Champions League eventyret nok vil falde en del.

Hvad du vil have ud af at smide den i tråden her ved jeg ikke, du burde måske forsøge at ligge op til debat istedet for bare at poste en kritisk artikel, som du ved vil støde FCK tilhængere... Især fordi jeg ved du ikke holder med FCK, kan man tro det er for at provokere. Wink

Chelsea FC - Winner of Champions League 2011/12

Følg min blog Stenbroens Drenge - Goes North II  >link<
Månedens blog: Marts 2013

morten81
Reserveholdsspiller

« Svar #643: 07 Okt 2006, 19:38 »

Kom så mand op med moneterne og hent dks bedste angriber hjem, nu rygtes han på vej væk igen.

http://www.bt.dk/sport/intfodbold/artikel:aid=473478/

Soccerpop
Gæst

« Svar #644: 07 Okt 2006, 20:26 »

Kom så mand op med moneterne og hent dks bedste angriber hjem, nu rygtes han på vej væk igen.

http://www.bt.dk/sport/intfodbold/artikel:aid=473478/

Jeg tvivler på at han gider spille for FCK, men jeg troede heller ikke på at Grønkjær ville sååå.

Sider: 1 ... 41 42 [43] 44 45 ... 1076 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010