home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 23:13:53 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
I går kl. 19:52:48 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
I går kl. 09:49:24 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
10 Okt 2024, 15:45 Svartowiz Skadestuen Spil uden Steam
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
Antal Registrerede Brugere: 23435
  0 Brugere, 726 Gæster Online.

Indlæg: 1132915 over 31378 Emner
Nyeste Bruger: DesmondSmith
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  F.C. København Tråden
0 Brugere og 29 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 689 690 [691] 692 693 ... 1076 Udprint
Forfatter Emne: F.C. København Tråden  (Læst 1549391 gange)
Don AA
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: F.C. København Tråden
« Svar #10350: 25 Apr 2009, 22:55 »

Dejlig kamp i dag især 1.halvleg, hvor vi får en super start, måske et lidt heldigt mål men det høre også med til fodbold, også et super mål af Ailton, virkelig dejligt at se ham lave sådan noget. 2.halvleg gik der autopilot i den og var ikke det store.
Da jeg så startopstillingen med Atiba på kanten tænkte jeg åh nej, da han har været alt for svingende mens han har spillede derude, men for pokker hvor gjorde han det godt, det virker til at han er i storform for tiden, ham og Ailton var klart vores bedste idag.

Kort til Santin debatten: Ja det kører ikke helt for ham for tiden, men sådan en periode kommer næste alle spillere i, så må vi jo bare håbe han hurtigt finde sit gamle jeg igen  Smiley
Logged

Succes is Temporary - Loyalty is Forever

Mikkellas
Gæst
 
Sv: F.C. København Tråden
« Svar #10351: 25 Apr 2009, 23:02 »

Lige nu tror jeg meget på, at Santin starter inde mod Nordvest, så han forhåbentlig kan få banket nogle mål ind og derved få noget selvtillid. Om det så bliver helt i front eller på venstrekanten, er ligemeget Thumbs Up
Logged

fc-hansen
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: F.C. København Tråden
« Svar #10352: 25 Apr 2009, 23:20 »

TOTAL enig! Ailton viser her i foråret hvorfor han er 22 mio værd! Selvom han ikke scorer i hver kamp, så er han en evig trussel for forsvaret, og han er meget komplet! En sund balance mellem hurtig og stærk. Teknisk er han muligvis bedre en Santin, selvom han har en tendens til at vælge det svære. Dette er dog blevet bedre i foråret!

Men som det blev pointeret tidligere, så har Ailton kun vist sit enorme potentiale i 4 måneder + et par kampe i efteråret. Fortsætter han sådan her sæsonen ud og fortsætter til næste år, så kunne jeg godt fristes til at kåre ham som ligaens bedste angriber. MEN (for det men er rigtig stort!) han skal vise stabilitet, og så må han gerne score endnu flere mål! Thumbs Up
Da han kom blev der udtalt fra flere sider, at man mente at han havde potentiale til en top 15 klub i verden, og det er jeg enig i. Er sammen med Zanka, i mine øjne suppens to største talenter, for han er som sagt utrolig komplet. Hurtig, kropsstærk, Teknisk uhyggelig, og ja bvedre end Santin, Og faktisk også en rimelig kølig afslutter. Hvis han bliver mere satbil, ja så er han den bedste i suppen, men det kræver han holder dette niveau over en længere periode.
Logged

Citat af Wayne Rooney: " Jeg kan fylde ronaldos hul"

hay que joder?

N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: F.C. København Tråden
« Svar #10353: 25 Apr 2009, 23:23 »

Du kan da ikke kalde ham et talent mere?! Han bliver 25 i år!

Men ingen tvivl om, at han er blevet bedre i år, men synes bare stadig at I har bedre alternativer i f.eks. Nordstrand.
Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

fc-hansen
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: F.C. København Tråden
« Svar #10354: 25 Apr 2009, 23:29 »

Du kan da ikke kalde ham et talent mere?! Han bliver 25 i år!

Men ingen tvivl om, at han er blevet bedre i år, men synes bare stadig at I har bedre alternativer i f.eks. Nordstrand.
Talent er et spørgsmål om, om han kan blive bedre, og det kan han. det er ikke et spørgsmål om alderen, det er et spørgsmål om hvor god han er nu, og hvor god han kan blive.

Når Ailton rammer toppen, som han har gjordt en del gange her i foråret, så er han på niveau med Cesar, og også bedre end Nordstrand.
Logged

Citat af Wayne Rooney: " Jeg kan fylde ronaldos hul"

hay que joder?

enged
Gæst
 
Sv: F.C. København Tråden
« Svar #10355: 25 Apr 2009, 23:37 »

Hvorfor er det nu lige pludselig efter at Ailton nærmest skal opvejes til en helgen? Tillykke, manden har som Pluto siger spillet godt i 4 måneder, og nu er alle bare "åh og ih hvor er han god" Han har stadig rigtig meget han skal bevise før end at han skal have den ros som han får nu. Han spiller flere gode kampe nu end han gjorde før i tiden, men han har stadig kampe hvor han intet rammer, bare se på kampen mod Esbjerg hvor han har 3 kæmpe chancer som har fuldkommen fucker op. Det samme gjorde han i onsdags mod fcm hvor han ikke kan sætte foden på en bold der så ville gå ind 99 ud 100 gange.
At Nordstrand heller ikke startede inde i dagens kamp er mig virkelig en gåde. Han har holdt et højt niveau hele sæsonen. Som vores angribere har spillet burde det frontduoen hedde Ailton-Nordstrand. Santin har slet ikke spillet som han gjorde i efteråret, men jeg er sikker på at han nok skal komme efter det.

Talent er et spørgsmål om, om han kan blive bedre, og det kan han. det er ikke et spørgsmål om alderen, det er et spørgsmål om hvor god han er nu, og hvor god han kan blive.

Når Ailton rammer toppen, som han har gjordt en del gange her i foråret, så er han på niveau med Cesar, og også bedre end Nordstrand.

Det er da noget fis med at man er et talent til man har ramt sit topniveau, alle kan da blive bedre end de er. Messi kan jo blive mange gange bedre defensivt, men det gør ham da ikke til et talent Thumbs Up
Logged

N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: F.C. København Tråden
« Svar #10356: 25 Apr 2009, 23:43 »

Talent er et spørgsmål om, om han kan blive bedre, og det kan han. det er ikke et spørgsmål om alderen, det er et spørgsmål om hvor god han er nu, og hvor god han kan blive.

Om de er talent eller ej afhænger, imo, af alderen. Du kan ikke omtale ham som et talent. Han kan altid blive bedre(dog ikke meget efter min mening) og han kan blive mere stabil. Jeg ser ham ikke som det store lys, der åbenbart er mange der gerne vil gøre ham til. Jeg medgiver gerne, at han i perioder har været meget god i dette forår, men mener slet ikke han er i nærheden af Santin, når Santin rammer sit topniveau.

At du kan sige han har potentiale til en top 15 klub er for mig helt ude i hampen. For det første har han ikke psyken til det og for det andet er han bare ikke god nok. Der er ingen spillere i SAS Ligaen, der har tilnærmelsesvis potentiale til en top 15 klub. En mellemklub er hvad den danske liga maksimalt kan bidrage med - også en sjælden gang popper der talenter som Daniel Agger op.

Citat
Når Ailton rammer toppen, som han har gjordt en del gange her i foråret, så er han på niveau med Cesar, og også bedre end Nordstrand.

Som du kan se ovenover, så er jeg ikke enig her. Santin er ligaens i særklasse bedste angriber, når det kører for ham. Det eneste han mangler er, at score lidt flere mål, men det tror jeg, desværre, kommer senere hen.

For mig at se, så er Nordstrand SAS Ligaens bedste angriber. Han har et killer-instinkt, som jeg kun ser Jallow og Graulund have på samme måde. Forskellen på de tre er bare, at Nordstrand er ekstremt skarp, som oftest.

Det er da noget fis med at man er et talent til man har ramt sit topniveau, alle kan da blive bedre end de er. Messi kan jo blive mange gange bedre defensivt, men det gør ham da ikke til et talent Thumbs Up

For mig at se, så er det bare sådan, at Messi kun er 21 stadig, så han kan godt regnes som talent. Efter min mening går forskellen på 21 år. Man er talent indtil man er 21 - derefter er man ikke talent mere.
Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

fc-hansen
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: F.C. København Tråden
« Svar #10357: 25 Apr 2009, 23:50 »

Hvorfor er det nu lige pludselig efter at Ailton nærmest skal opvejes til en helgen? Tillykke, manden har som Pluto siger spillet godt i 4 måneder, og nu er alle bare "åh og ih hvor er han god" Han har stadig rigtig meget han skal bevise før end at han skal have den ros som han får nu. Han spiller flere gode kampe nu end han gjorde før i tiden, men han har stadig kampe hvor han intet rammer, bare se på kampen mod Esbjerg hvor han har 3 kæmpe chancer som har fuldkommen fucker op. Det samme gjorde han i onsdags mod fcm hvor han ikke kan sætte foden på en bold der så ville gå ind 99 ud 100 gange.
At Nordstrand heller ikke startede inde i dagens kamp er mig virkelig en gåde. Han har holdt et højt niveau hele sæsonen. Som vores angribere har spillet burde det frontduoen hedde Ailton-Nordstrand. Santin har slet ikke spillet som han gjorde i efteråret, men jeg er sikker på at han nok skal komme efter det.

Det er da noget fis med at man er et talent til man har ramt sit topniveau, alle kan da blive bedre end de er. Messi kan jo blive mange gange bedre defensivt, men det gør ham da ikke til et talent Thumbs Up
fordi at manden har kostede 22 mio. kr. så er man rigtig hård ved ham når det går skidt, og omvendt når det går godt, og han har gjordt det rigtig godt.

Jeg tror ikke helt du forstår. Der er nogle ting som Ailton kan lære endnu, B. la det der med at kende sin besøgstid, altså eksekverer endnu flere chancer en nu. Og han kan blive mere konstant i kampene. Mere klog, altså tage de rigtige beslutninger med bolden. Messi kan jo alt og er urealistisk at Messi bliver en god defensiv spiller, det er det ikke at Ailton kan blive endnu bedre på de ovenstående punkter.
Det er et sprøgsmål om det er realistisk at man udvikler sig, for alle kan jo blive bedre ja, men er det realistisk? og det er det i den grad med Ailton.

Har du aldrig hørt om evighedstalenter. Det er spillere som har potentiale til at blive vanvittig gode, men ikke bliver det, og derfor forbliver de talenter, fordi de kan udvilke sig til noget stort, men ikke gør det.
« Seneste Redigering: 25 Apr 2009, 23:56 af fc-hansen » Logged

Citat af Wayne Rooney: " Jeg kan fylde ronaldos hul"

hay que joder?

fc-hansen
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: F.C. København Tråden
« Svar #10358: 25 Apr 2009, 23:55 »

Om de er talent eller ej afhænger, imo, af alderen. Du kan ikke omtale ham som et talent. Han kan altid blive bedre(dog ikke meget efter min mening) og han kan blive mere stabil. Jeg ser ham ikke som det store lys, der åbenbart er mange der gerne vil gøre ham til. Jeg medgiver gerne, at han i perioder har været meget god i dette forår, men mener slet ikke han er i nærheden af Santin, når Santin rammer sit topniveau.

At du kan sige han har potentiale til en top 15 klub er for mig helt ude i hampen. For det første har han ikke psyken til det og for det andet er han bare ikke god nok. Der er ingen spillere i SAS Ligaen, der har tilnærmelsesvis potentiale til en top 15 klub. En mellemklub er hvad den danske liga maksimalt kan bidrage med - også en sjælden gang popper der talenter som Daniel Agger op.

Som du kan se ovenover, så er jeg ikke enig her. Santin er ligaens i særklasse bedste angriber, når det kører for ham. Det eneste han mangler er, at score lidt flere mål, men det tror jeg, desværre, kommer senere hen.

For mig at se, så er Nordstrand SAS Ligaens bedste angriber. Han har et killer-instinkt, som jeg kun ser Jallow og Graulund have på samme måde. Forskellen på de tre er bare, at Nordstrand er ekstremt skarp, som oftest.

For mig at se, så er det bare sådan, at Messi kun er 21 stadig, så han kan godt regnes som talent. Efter min mening går forskellen på 21 år. Man er talent indtil man er 21 - derefter er man ikke talent mere.
Hvis du snakker killer instinkt, så kan jeg så sige dig, at ingen af dem når Junior til sokkeholderne på det punkt.

Du siger først at Santin er ligaens bedste i særklasse, også siger du at Nord er den bedste Huh

Ailton han kan nogle ting, som heller ikke Santin, og er på et internationalt højt niveau, når han rammer toppen. Du kan kke bruge alder til noget i Talent! Mange er førstfærdigudviklet, når de er 25, oig når de er færdigudviklet, så er de ikke et talent mere, sådan skal du definerer det.
Logged

Citat af Wayne Rooney: " Jeg kan fylde ronaldos hul"

hay que joder?

Matigol
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: F.C. København Tråden
« Svar #10359: 26 Apr 2009, 11:14 »

Hvorfor er det nu lige pludselig efter at Ailton nærmest skal opvejes til en helgen? Tillykke, manden har som Pluto siger spillet godt i 4 måneder, og nu er alle bare "åh og ih hvor er han god" Han har stadig rigtig meget han skal bevise før end at han skal have den ros som han får nu. Han spiller flere gode kampe nu end han gjorde før i tiden, men han har stadig kampe hvor han intet rammer, bare se på kampen mod Esbjerg hvor han har 3 kæmpe chancer som har fuldkommen fucker op. Det samme gjorde han i onsdags mod fcm hvor han ikke kan sætte foden på en bold der så ville gå ind 99 ud 100 gange.
At Nordstrand heller ikke startede inde i dagens kamp er mig virkelig en gåde. Han har holdt et højt niveau hele sæsonen. Som vores angribere har spillet burde det frontduoen hedde Ailton-Nordstrand. Santin har slet ikke spillet som han gjorde i efteråret, men jeg er sikker på at han nok skal komme efter det.


Ej - ta dig lige sammen. Hvorfor må man nu ikke kalde en mand, der har kostet os 22.000.000kr, for god og rose ham. Nu har han spillet godt i en længer periode (som du selv siger 4 måneder), så er det sgu da meget normalt at begynde at rose ham. Hvem har kaldt ham en helgen ??. Eller skal du bare overdrive for at få ret, eller hvad sker der?.  Kan ikke se hvorfor nogle folk altid mener at det er dem der skal give tilladelse for at vi andre må begynde at rose en spiller.

At du ikke begriber hvorfor Ailton starter inde idag, er bare et tegn på, at det er godt du ikke er FCK-træner. Hvis Ailton var blevet bænket idag, efter hans uheldige kamp mod FCM, var det ikke sikkert at han ville komme oven på igen, efter at være blive bænket. Derfor vælger ståle at starte med ham inde, for at vise at vi har tillid til manden. Og hvilken måde han takker på Ailton!.
« Seneste Redigering: 26 Apr 2009, 11:16 af JakobHove » Logged

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: F.C. København Tråden
« Svar #10360: 26 Apr 2009, 11:29 »

Jeg er lidt enig med jer begge to (enged og Jakob)

Det er bare et halvt år siden der stadig var rigtig, rigtig mange der gerne så Ailton smidt på porten. Derfor er det en kæmpe ændring der er sket i folks opfattelse af den dejlige brasilianer. Jeg har altid haft sympati for ham, på grund af den store ændring der er sket i hans liv fra han skiftede fra Örgryte til FCK.

Han gik fra: deltidsspiller til fuldtid. Stjernespiller til 'en blandt mange'. Kontraspiller til led i opbygningen. Intet pres i en mindre klub til en klub hvor der skal performes STORT set hver gang. Det er sgu en svær omvæltning, når man så oven i købet har en lidt svag mentalitet som Ailton. Han har tydeligvis problemer med selvtilliden i modgang, og hvis folk ikke roser ham bliver han bare endnu dårligere. Så jeg har VIRKELIG haft medlidenhed for ham. Desuden har han altid i ekstremt små glimt vist sit enorme potentiale. Det kan være en dribling, en førsteberøring eller et skudforsøg der simpelthen bare er klasse. Ofte så han jo den perfekte scoringsmulighed, men som det karakteriserer en angriber uden selvtillid, så manglede skarpheden. Nu er han begyndt at vise sin klasse, men som enged siger vil jeg gerne se den over en periode, før jeg vil kalde ham klubbens bedste angriber. Men begynder han at vise stabilitet fra sæson til sæson, så vil jeg ikke være sen til at kalde ham ligaens bedste angriber. Han har flere værktøjer at arbejde med end Santin, og hans arbejdsstyrke er også langt større end hans brasilianske landsmand.

Som det er lige nu, så spiller han forrygende. Ja, han brænder stadig en del chancer, men han SKABER også mange chancer. Og min holdning er, at hvis du selv skaber en chance ud af ingenting, og får lavet en halvdårlig afslutning på mål, så er det ok. For det ryster modstanderen, og giver spilleren selvtillid. Dog ikke sagt, at man ikke skal spille bolden så en medspiller får en oplagt scoringsmulighed, og det er dér Ailton største svaghed ligger, rent spilmæssigt.

SÅ altså, jeg synes Ailton fortjener den ros han får for sine sidste par måneder, hvor han har været en evig trussel for modstanderen, men nej, han er ikke klubbens bedste før han viser det over mere end en halvsæson!
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Matigol
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: F.C. København Tråden
« Svar #10361: 26 Apr 2009, 11:45 »

Jeg har det på samme måde plutonium mht. sympati til Ailton.

Han er altid smilende og ydmyg. Selvom han blev hentet til som SAS-ligaens dyreste spiller, er han stadig ydmyg - og spiller oftes med et smil. Han slår næsten aldrig ud med armene, når han mister den. Men han er godt nok heller ikk den der spurter en halv bane længde for at få bolden tilbage. Jeg elsker hans personlighed, og det er en af grundene til at jeg altid har troet på Ailton. Jeg tror også det er en af grundene til at Ståle har beholdt ham, selvom han har sagt: Hvis vi havde fået et tilbud på 22.000.000kr så var han solgt.

Er fuldstændig enig, i din holdning mht. hans afbrænder. Altså der er jo en grund til at han brænder chancer. Han skaber virkelig mange chancer. Det er bare ærgeligt at han stadig er en smule uskarp. Fordi han har altså udvikelt sin skarphed. Han er blevet mere kold, som vi også så igår. Han viste han troede på sig selv, med den afslutning fra baglinjen.
Logged

Don AA
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: F.C. København Tråden
« Svar #10362: 26 Apr 2009, 12:22 »

Meget enig i det i skriver om Ailton plutonium og JakobHove, har også altid haft stor sympati for ham, synes man fra starten af godt kunne se han havde potentiale, men det kneb med at udnytte det, hvor det nu ser rigtigt godt ud, men lad os nu se om han kan holde sæsonen ud.
Ja det vil helt sikkert klæde ham at blive lidt skarpere, men nu kan man jo ikke scorer på alle sine chancer, tror også man ser spillere i de store ligaer, brænder kæmpe chancer. Ailton har i denne sæson scoret 7 mål i sasligaen, og ikke så langt efter Santin på 10 mål og Nord på 11 mål, tror nu ikke han bliver topscorer i klubben, men tror der er gode muligheder for at han når op på 10 mål, hvilket vil gøre at vi har 3 angribere som har lavet mindst 10 mål, ikke tosset, så må vi jo håbe det kan være med til at give guld.

Og lad os da lige nyde Ailtons mål mod Horsens igen http://www.youtube.com/v/I30Yoyqbz8E
Logged

Succes is Temporary - Loyalty is Forever

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: F.C. København Tråden
« Svar #10363: 26 Apr 2009, 12:29 »

Det mål ender i et af de der internationale 'goal-compilations'! Det er jeg helt sikker på. Ligesom Gislassons mål hvor han nærmest løber ind i den, og Zumas sakse-spark. Jeg synes helt ærligt det har den samme klasse!

Det kunne lige så godt være Messi der gjorde det i den spanske liga. Forskellen ligger self i, at Jochumsen ikke er en international klassemålmand, og Messi er langt bedre end Ailton, men det ændrer ikke på at målet har den samme klasse! Så må I andre være enige eller ej! Dét mål har klasse efter min mening!

Og jeg vil rent bortset fra det mene, at en angriber gerne skal score i 1/3 af sine kampe, helst ½ af dem! Og scorer Ailton 10 i alt, så har han scoret nok til at leve op til tredjedelen! Det er i al fald sådan jeg altid har vurderet en angriber. Han skal som minimum score et mål i tre kampe for at være acceptabel, og et i hver anden kamp for at være god. I mere end hver anden kamp er så bare super klasse!
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: F.C. København Tråden
« Svar #10364: 26 Apr 2009, 12:35 »

Jeg forstår altså ikke den hype omkring det mål. Nu har jeg set den et par gange, og kan stadig ikke se, at det er så vanvittigt eller hvad folk kalder det. Det er godt lavet, ingen tvivl om det, meenn...

For mig at se, så er det et langt træk, et dumt valg af Jochumsen og så ikke meget andet. Der er for mig at se, intet specielt ved det. Et godt mål, men intet specielt.
Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

Sider: 1 ... 689 690 [691] 692 693 ... 1076 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010