home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 13:54:27 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
I går kl. 20:45:50 g00n Blogs Minimalistic 2020
20 Jul 2025, 23:41 Balslev Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
15 Jul 2025, 21:03 Nodiem Blogs Indsæt Titel 3
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
15 Maj 2025, 11:37 Eraticator Omklædning... Sommer opdatering
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
Antal Registrerede Brugere: 23606
  0 Brugere, 788 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Brendansow
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  F.C. København Tråden
0 Brugere og 13 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 459 460 [461] 462 463 ... 1076 Udprint
Forfatter Emne: F.C. København Tråden  (Læst 1972414 gange)
Yessir
Manager

Sv: F.C. København Tråden
« Svar #6900: 05 Aug 2008, 12:12 »

Hvad kan du bruge de opslyninger til?

Du kan finde de oplysninger på degulesider.dk! Søg under et navn, så dukker addresse og telefonnummer op. Skal vi nu også forbyde det? Der er ingen forskel i tilgængeligheden på de oplysninger. Så jeg synes det er paranoia.

Der tager du pænt fejl. Du vælger helt selv om du vil have dine oplysninger skal være tilgængelige på de gule sider.
Med FCK AWAY vælger du ikke selv om alle de civile mennesker, skal have adgang til dine oplysninger.

thomasmoll
Landsholdsspiller

« Svar #6901: 05 Aug 2008, 12:18 »

Der tager du pænt fejl. Du vælger helt selv om du vil have dine oplysninger skal være tilgængelige på de gule sider.
Med FCK AWAY vælger du ikke selv om alle de civile mennesker, skal have adgang til dine oplysninger.
Kan du fortælle mig, hvem det er du er så bange for, skal misbruge oplysningerne om dig?

plutonium
Manager

« Svar #6902: 05 Aug 2008, 12:19 »

Hvordan vælger jeg det helt selv. Det kræver da at jeg aktivt forsøger at forhindre folk i at finde ud af noget om mig. Jeg er aldrig blevet ringet op af degulesider, hvor de spørger om de må bruge mit navn og andre data. Men ok, hvis du ikke vil afgive oplysninger om dig selv til FCK AWAY OG du har fjernet alle oplysninger om dig selv på degulesider. Så er det jo din sag.

Men ellers kan jeg ikke se problemet i det. Skal folk til at rende rundt i frygt for, at alle ved hvor man bor. De oplysninger er ikke svære at få fat i, hvis man VIRKELIG gerne vil have dem.

Jeg tror folk er alt for bange for at lade sig registrere. Jeg hørte et eller andet i tv-avisen (kan være jeg husker forkert) om, at DK er det samfund i verden med størst registrering, og at ITALIEN (af alle lande) så positivt på et register.

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Yessir
Manager

« Svar #6903: 05 Aug 2008, 12:22 »

Kan du fortælle mig, hvem det er du er så bange for, skal misbruge oplysningerne om dig?

Jeg er som tidligere sagt ikke tilhænger af at civile personer skal have mine oplysninger, og da slet ikke i det antal som der er tale om. Jeg kunne med lethed udpege flere brådne kar blandt de forskellige vagtkorps på stadions, som jeg ikke er tryg ved har mine oplysninger.

Yessir
Manager

« Svar #6904: 05 Aug 2008, 12:23 »

Hvordan vælger jeg det helt selv. Det kræver da at jeg aktivt forsøger at forhindre folk i at finde ud af noget om mig. Jeg er aldrig blevet ringet op af degulesider, hvor de spørger om de må bruge mit navn og andre data. Men ok, hvis du ikke vil afgive oplysninger om dig selv til FCK AWAY OG du har fjernet alle oplysninger om dig selv på degulesider. Så er det jo din sag.

Men ellers kan jeg ikke se problemet i det. Skal folk til at rende rundt i frygt for, at alle ved hvor man bor. De oplysninger er ikke svære at få fat i, hvis man VIRKELIG gerne vil have dem.

Jeg tror folk er alt for bange for at lade sig registrere. Jeg hørte et eller andet i tv-avisen (kan være jeg husker forkert) om, at DK er det samfund i verden med størst registrering, og at ITALIEN (af alle lande) så positivt på et register.

Din adresse kan du lave hemmelig når du flytter, ved at krydse det af i den flyttemappe du henter på postkontoret. Kan ikke huske hvilken formular det var, men easy as that. tlf nr kan du vælge at gøre hemmelig når du køber abonnementer, easy as that.

-Johnson-
Førsteholdsspiller

« Svar #6905: 05 Aug 2008, 12:24 »

Jeg er som tidligere sagt ikke tilhænger af at civile personer skal have mine oplysninger, og da slet ikke i det antal som der er tale om. Jeg kunne med lethed udpege flere brådne kar blandt de forskellige vagtkorps på stadions, som jeg ikke er tryg ved har mine oplysninger.

Hvad er det, der gør dig utryg? Hvad skulle de bruge oplysningerne til?

plutonium
Manager

« Svar #6906: 05 Aug 2008, 12:25 »

Du skal også have ret til at mene hvad du vil. Jeg kan ikke sige at jeg forstår dig (overhovedet) men det er heldigvis din egen sag.

Jeg er ganske vist hverken fast gænger på stemningstribunen eller på andre stadions end Parken, så jeg er ikke medlem af FCK AWAY. Men flyttede jeg en dag til Jylland (ikke at jeg har planer om det  crazy), så ville jeg ikke tøve et sekund med at melde mig ind i det.

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Yessir
Manager

« Svar #6907: 05 Aug 2008, 12:28 »

Hvad er det, der gør dig utryg? Hvad skulle de bruge oplysningerne til?

Dumt spørgsmål really. Lad os vende den om og spørge,  hvorfor skulle jeg være tryg ved at give mine oplysninger ud til dybt kriminelle mennesker?

-Johnson-
Førsteholdsspiller

« Svar #6908: 05 Aug 2008, 12:30 »

Dumt spørgsmål really. Lad os vende den om og spørge,  hvorfor skulle jeg være tryg ved at give mine oplysninger ud til dybt kriminelle mennesker?

Hvad er det dumme? Hvad kan de bruge dine oplysninger til?

plutonium
Manager

« Svar #6909: 05 Aug 2008, 12:30 »

Din adresse kan du lave hemmelig når du flytter, ved at krydse det af i den flyttemappe du henter på postkontoret. Kan ikke huske hvilken formular det var, men easy as that. tlf nr kan du vælge at gøre hemmelig når du køber abonnementer, easy as that.

Lige så snart du har boet et sted i nogen tid, så finder folk sgu nok alligevel ud af hvor du bor. Du bliver jo ikke usynlig fordi du har hemmeligt nummer og adresse. Det kan godt være at folk skal gøre en ekstra indsats for at finde ud af hvor du bor. Det er at lulle sig ind i en falsk tryghed, at tro man er sikker med hemmelig adresse.

Så et program i fjernsynet, hvor en indbrudstyv hjalp tv-stationen (tror det var TV2) med at bevise hvordan man skulle beskytte sig mod indbrud. Tyverialarmen er god, da forsikringsselskabe t dermed punger ud. Men tyven er ligeglad med den, for han ved han har x antal minutter for kavaleriet når frem. HVIS de kommer.

En hund og lave hække var den bedste beskyttelse. Hunde er tyve generelt ikke glade for (af en eller anden grund. De er da søde  Opstemt). Og lave hække gør dem synlige på vej til og fra gerningsstedet.

Yessir
Manager

« Svar #6910: 05 Aug 2008, 12:34 »

Hvad er det dumme? Hvad kan de bruge dine oplysninger til?

Hvis der nogensinde var nogen der af en eller anden grund skulle se sig sure på mig i det miljø, f.eks på stadion. Så ville det tage 2 minutter at kigge mine oplysninger igennem. Hvor er min beskyttelse af personlige data så lige henne?

Plus det handler om principper. Civile mennesker skal bare ikke have så nem adgang til fortrolige oplysninger. Som jeg har sagt tidligere er dette bare endnu et skridt i den forkerte retning imo.

Så prøver vi igen, hvorfor skulle jeg være tryg ved at give mine oplysninger til kriminelle mennesker?

Yessir
Manager

« Svar #6911: 05 Aug 2008, 12:35 »

Lige så snart du har boet et sted i nogen tid, så finder folk sgu nok alligevel ud af hvor du bor. Du bliver jo ikke usynlig fordi du har hemmeligt nummer og adresse. Det kan godt være at folk skal gøre en ekstra indsats for at finde ud af hvor du bor. Det er at lulle sig ind i en falsk tryghed, at tro man er sikker med hemmelig adresse.

Så et program i fjernsynet, hvor en indbrudstyv hjalp tv-stationen (tror det var TV2) med at bevise hvordan man skulle beskytte sig mod indbrud. Tyverialarmen er god, da forsikringsselskabe t dermed punger ud. Men tyven er ligeglad med den, for han ved han har x antal minutter for kavaleriet når frem. HVIS de kommer.

En hund og lave hække var den bedste beskyttelse. Hunde er tyve generelt ikke glade for (af en eller anden grund. De er da søde  Opstemt). Og lave hække gør dem synlige på vej til og fra gerningsstedet.

Nu var det så heller ikke pointen. Jeg sagde blot at det var helt og aldeles frivilligt at være registreret i de gule sider, og forklarede dig hvordan det kunne hænge sammen  Wink

plutonium
Manager

« Svar #6912: 05 Aug 2008, 12:37 »

Nu var det så heller ikke pointen. Jeg sagde blot at det var helt og aldeles frivilligt at være registreret i de gule sider, og forklarede dig hvordan det kunne hænge sammen  Wink

Ok.

Opfattede det anderledes.

Hvorom alting er så, som jeg skrev tidligere, har alle deres holdning til sagen. Det er nok utænkeligt at vi bliver enige, men sådan er det. Dejlig lille (saglig) diskussion

-Johnson-
Førsteholdsspiller

« Svar #6913: 05 Aug 2008, 12:40 »

Hvis der nogensinde var nogen der af en eller anden grund skulle se sig sure på mig i det miljø, f.eks på stadion. Så ville det tage 2 minutter at kigge mine oplysninger igennem. Hvor er min beskyttelse af personlige data så lige henne?

Plus det handler om principper. Civile mennesker skal bare ikke have så nem adgang til fortrolige oplysninger. Som jeg har sagt tidligere er dette bare endnu et skridt i den forkerte retning imo.

Så prøver vi igen, hvorfor skulle jeg være tryg ved at give mine oplysninger til kriminelle mennesker?

Fordi de ikke kan bruge dine oplysninger til en skid. Hvis du sviner en person så meget til, at han vil give dig smæk, så finder han dig uden store problemer.

Yessir
Manager

« Svar #6914: 05 Aug 2008, 12:45 »

Fordi de ikke kan bruge dine oplysninger til en skid. Hvis du sviner en person så meget til, at han vil give dig smæk, så finder han dig uden store problemer.

Det kan vi jo diskutere i en evighed. Men for sjovs skyld vil jeg i weekenden da lige spørge de folk jeg kender med kriminelle rødder, hvor stor forskellen er på at have oplysningerne fra start, og så selv at skulle bruge besvær på det...

Hvis forskellen ikke er noget synderligt, løber jeg straks ned til dIverse hAshklubber/rockerborge og giver dem mine oplysninger, just in case jeg skulle lave noget i fremtiden. Så ved de hvor de kan få fat på mig...
« Seneste Redigering: 05 Aug 2008, 12:47 af Yessir » Logged

Sider: 1 ... 459 460 [461] 462 463 ... 1076 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010