home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
03 Nov 2024, 19:31 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23453
  0 Brugere, 1152 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Seraphinang
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  F.C. København Tråden
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 1066 1067 [1068] 1069 1070 ... 1076 Udprint
Forfatter Emne: F.C. København Tråden  (Læst 1563662 gange)
Grün
Landsholdsspiller

Sv: F.C. København Tråden
« Svar #16005: 29 Jan 2014, 22:29 »

Fordi han er en bette knægt. Københavneres alder kan man ligeså godt trække 5 fra, før man har deres mentale alder..

Hvad er ligheden mellem Spardle og Simon Emil Amitzbøll?
De ved ingenting og er kun til for at være flabede.

Spardle
Landsholdsspiller

« Svar #16006: 29 Jan 2014, 22:38 »

Hvad er ligheden mellem Spardle og Simon Emil Amitzbøll?
De ved ingenting og er kun til for at være flabede.

Så vidt jeg husker er han nu homoseksuel.

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

Legenden
Manager

« Svar #16007: 29 Jan 2014, 22:44 »

Ligesom dig

[for stor img ]https://31.media.tumblr.com/9b9aed933ca4b5125deaedcaec63385e/tumblr_mphyz5HWR91srrw1io1_500.gif[/img]

22
Landsholdsspiller

« Svar #16008: 29 Jan 2014, 22:46 »

Udseendemæssigt kunne jeg også forstille mig at de har en del ligheder

mfsjovhat
Landsholdsspiller

« Svar #16009: 30 Jan 2014, 01:43 »

Tror vi ser en offenliggørelse af Mussi, Zanka samt Corner enten i dag eller i morgen.

Thaurat al Shabab

Fresse94
Landsholdsspiller

« Svar #16010: 30 Jan 2014, 08:04 »

Mussi er vel offentliggjort, er han ikke?
Derudover, http://www.bold.dk/nyt/Avis-Cornelius-faar-Cardiff-penge-med-hjem, så er det jo vanvittigt at han tjener op mod 18 mio. kr. om året! Shockeret At så lige får en bonus med hjem også, kan ikke være helt skidt. Slap af de taber penge Cardiff i denne sag.

plutonium
Manager

« Svar #16011: 30 Jan 2014, 11:23 »

Mussi er vel offentliggjort, er han ikke?
Derudover, http://www.bold.dk/nyt/Avis-Cornelius-faar-Cardiff-penge-med-hjem, så er det jo vanvittigt at han tjener op mod 18 mio. kr. om året! Shockeret At så lige får en bonus med hjem også, kan ikke være helt skidt. Slap af de taber penge Cardiff i denne sag.

Jeg er også lidt spændt på at  høre, om det her kan få politisk genklang hos UEFA med hensyn til Financial Fairplay. Ikke at man kan angribe FCK for noget, for de har egentlig bare haft et svineheld uden lige, men Cardiff kunne for mig at se godt få mindst en løftet pegefinger for at smide om sig med penge på den måde.

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Risom
Manager

« Svar #16012: 01 Feb 2014, 00:06 »

http://www.bold.dk/nyt/Officielt-FCK-koeber-Cornelius-tilbage

Så er han tilbage i København... Ved ikke helt, hvad jeg mener om den handel, men for dælen, hvor er det lækkert på FCK's økonomi.

Inkarneret FM-, fodbold- og cykelfreak!

plutonium
Manager

« Svar #16013: 01 Feb 2014, 02:51 »

Personligt ser jeg det som et kæmpe plus at have fået Cornelius tilbage i folden. Han havde ikke en suveræn sidste halvsæson i klubben scoringsmæssigt, men jeg ser stadig Cornelius som en fantastisk angriber. Udover at han på toppen har en skarp målnæse, så arbejder han stenhårdt og deltager fint i det chanceskabende spil. Han var tit helt nede på midten for at hjælpe til, og var alligevel at finde i boksen når det var tid til et indlæg. Han har en, for en så ung angriber, en stærk fornemmelse for hvor han bør være på hvilket tidspunkt.

Derfor vil han, selv når målene udebliver, være en gevinst for vores hold i enhver kamp. Ganske enkelt fordi han enten scorer mål eller sørger for at sætte andre i scene eller distraherer forsvaret. Nærmest det stik modsatte vi har set med mange af vores angribere, der enten scorer mål eller er totalt usynlige i kampene.

Jeg er meget tilfreds med at have ham hjemme, og selvom jeg ikke forventer fyrværkeri fra ham med det samme, så er jeg sikker på at han nok skal blive et stærkt offensivt kort for os - om ikke andet så i takt med at Ståle får udviklet ham.

Og uanset hvad, så vil vi ikke have tabt penge på ham, for selv hvis han flopper i klubben, så vil de penge han koster i lønkroner og transfer mindst gå lige op med de penge vi fik for ham i sommers. Der er absolut ingen der kan tabe på det her, og Corner kan spille fuldstændig frit og uden pres. Kan godt være at alle forventer meget af ham, men reelt set HAR han tjent sig selv hjem og han kan roligt fokusere på at levere godt til træning og i kampene, så han kan udvikle sig yderligere før endnu en tur til udlandet.

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

plutonium
Manager

« Svar #16014: 09 Mar 2014, 21:02 »

Føler mig godt nok ikke særlig tryg under kampen i dag. Har mange gange sagt, at jeg er bedøvende ligeglad med om vi vinder eller taber, så længe spillet er i orden og man kan se hvad det er vi vil. Vi vinder i dag, men igen er det 90 minutter hvor jeg på ingen måde kan se at vi har Danmarks stærkeste trup.

Vi skal selvfølgelig have med i vurderingen af kampen, at vi spillede store dele af kampen med kun én reel angriber og sluttede den af helt uden. Braaten, Gislason, Delaney, Claudemir og Toutouh er bare ikke angribere. Ganske vist kan både Gislason og Toutouh score mål, men deres løbemønstre er nu engang bare ud fra en midtbanespillers synspunkt, og det gør det svært at spille ordentligt op.

Ikke desto mindre er jeg dybt skuffet over hvor stor en fuser Braaten har været for klubben, og Gislason har godt nok ikke fået en overbevisende start på foråret, selvom han trods alt har bevaret sin aggressivitet. Claudemir har ikke rigtig løftet sig nok i forhold til hvad jeg havde håbet efter Ståles tilbagekomst. Nu har Ståle stået bag roret i den daglige træning længe nok til at vi burde se en effekt hos spillerne, men desværre er vores brasser ikke den der har suget mest til sig. Delaney og Toutouh er til gengæld dejlige at se på.

Derudover så synes er jeg virkelig i syv sind omkring vores forsvarskæde. Jeg er faktisk ok tilfreds med Mellberg og Stadsgaard. De virker lidt usikre som makkerpar, men hver for sig synes jeg faktisk de gør de fint. Remmer spiller en fin kamp, og Bengtsson spiller solidt synes jeg. Som noget nyt viser Wiland sig som en klassekeeper. Det har vi næsten ikke set siden hans skade for over et år siden!

Jeg er skuffet over kampen i dag, for vi kunne lige så godt have tabt kampen. Vi skaber for lidt og virker ikke som om vi har et ordentligt koncept. Spilmæssigt er det dog dejligt at se at vi kan spille den kontrolleret rundt trods massivt pres fra OB til tider. Spillerne er ikke så slemme til bare at losse den op i banen, men prøver i stedet at spille den rundt. Det er trods alt positivt, selvom det ville være SKØNT at se et koncept, som dengang hvor backerne og fløjene udgjorde vores opbyggende spil i flot samarbejde. Lige nu virker det som om Toutouh, Jørgensen og Gislason skal skabe noget selvstændigt helt alene, og fejler de, så er der bare ikke nogen backup plan resten af holdet kan følge.

KentBrylle
Ynglingespiller

« Svar #16015: 10 Mar 2014, 01:26 »

Plutonium jeg synes, at du har en helt forkert tilgang til det her. Det eneste, der betyder noget er 3 point hver gang, og lige nu er det bedøvende ligegyldigt om de kommer via sprudlende spil eller en arbejdssejr. I dag var eneste fokus at holde nullet og få en sejr efter FCM-kampen. Derudover er jeg enig i mange af dine holdninger Smiley

Jeg glæder mig til sommerpausen, for der er simpelthen nødt til at ske noget nu. Nicolai Jørgensen er skadet hele tiden, og derfor skal der en rigtig god spiller ind til hans position.
Derudover håber jeg på et systemskifte fra den latterlige 4-4-2 eller hvad i alverden det er for noget pjat med kun 4 midtbanespillere. Sådan kan man simpelthen ikke spille kontrollerende.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

Svartovich
Gæst

« Svar #16016: 10 Mar 2014, 03:24 »

Plutonium jeg synes, at du har en helt forkert tilgang til det her. Det eneste, der betyder noget er 3 point hver gang, og lige nu er det bedøvende ligegyldigt om de kommer via sprudlende spil eller en arbejdssejr. I dag var eneste fokus at holde nullet og få en sejr efter FCM-kampen. Derudover er jeg enig i mange af dine holdninger Smiley
Det er jeg ikke enig i. Selvfølgelig er 3 point vigtige, men det er lige så vigtigt at vi dominerer kampe, så vi kan holde et kontinuerligt niveau i de kommende kampe. Som sagt var vi ikke overbevisende mod OB i dag, og det spil kommer ikke til at gå mod alle modstandere. Smiley

plutonium
Manager

« Svar #16017: 10 Mar 2014, 08:40 »

Der må jeg godt nok også erklære mig meget uenig med dig, Kent.

Først og fremmest, så er det hamrende vigtigt at man som tophold sidder med en følelse af rent faktisk at dominere kampene. Som det er lige nu, så føles hver kamp som om den kan gå begge veje, og en scoring oftere er et spørgsmål om tilfældigheder end et veludført spilkoncept. Under Ståles forrige periode var det jo sådan til sidst, at selv hvis der gik 90 minutter før scoringen kom, så sad man hele kampen med en følelse af at den nok skulle komme! Den selvtillid på holdets vegne må man ikke tage fejl af også sidder i spillerne. De tror på det fra først til sidst og intet modstanderen kan smide mod dem bider på. Det er en psykologisk faktor der er altafgørende i fodbold, og derfor vil jeg hellere have at vi spiller uafgjort men dominerer, end vi vinder en snæver sejr på en tilfældig scoring (som det var i går).
Spillerne og trænerne ved også godt, at man kan have et uheldigt resultat, men så længe spillet er godt, så skal resultatet også nok komme.

Dernæst, så må jeg også sige, at jeg synes det er forkert at fokusere på vores formation på den måde. Når vi spiller med Nicolaj Jørgensen, Braaten eller Toutouh helt fremme, så fungerer de som hængende angriber. Spiller vi med Cornelius og Vetokele, så er det meget mere en klassisk 4-4-2. Bruger vi Gislason får vi en hårdtarbejdende kant, der både deltager i presspillet og i dynamiske fremløb. Brugte vi Bolanos ville vi få en offensiv kreatør men uden skyggen af defensiv eller organisatorisk hjælp. Det samme kunne siges om Santin. Så det der med at 4-4-2 ikke kan være kontrollerende er noget vås. Det er et spørgsmål om de spillertyper man har på banen og hvordan taktikken er lagt. Under Ståles sidste periode fokuserede vores spil jo også meget mere på kanterne, og dermed var det at være kontrollerende ikke et spørgsmål om at have mange centrale spillere, men om at have velfungerende kant/back-kombinationer og to på midtbanen der kunne samle bolden op og få den ud på kanten igen.
Så jeg synes det er forkert at tale talkombinationer. Snak hellere spillertyper. 4-4-2 kan se ud på en milliard forskellige måder afhængig af hvordan man har lagt taktikken og valgt spillere.

Daniel Nordentoft
Manager

« Svar #16018: 10 Mar 2014, 09:26 »

Jeg deler klart Kent Brylles holdning her. Vi er en klub af stort format, og vi skal aldrig nogensinde stille os tilfredse med mindre end tre point i Superligaen. Det lyder sgu for fodboldromantisk i mine ører, at man vægter en spillemæssig indsats over det endelige resultat. Det i hvert fald ikke dét blueprint, der ligger i F.C. København.

Når det så er sagt, så er essensen af dit ræsonnement rigtig fint. Jeg er bestemt heller ikke tilfreds med den spillemæssige præstation i går. Jeg var også noget overrasket over den formation, vi stillede med i går. Den viser lidt, hvor afhængige vi er af en mand som Andreas Cornelius. Adi har i hvert fald ikke mange stjerner i Ståles bog, - ej heller min. Han har selvfølgelig nogle spidskompetencer i feltet, han kan spille på, men jeg tror ikke helt, han har forstået, hvilken plads han spiller på banen. Oftest ligger han og flagrer rundt på kanten og helt ude af boksen, og der er han sgu ikke meget værd.

Jeg er desuden lidt i samme båd som dig med hensyn til vores forsvarssituation, Plutonium, og det tror jeg egentlig også, at Ståle selv er. Stadsgaard er ikke hans favorit, og jeg tror da heller ikke, at man finder mange, der ville foretrække ham over en mand som Ragnar, selvom Kris selvfølgelig er bedre på bolden og dygtigere til at føre den op igennem kæderne. Ståle ærgrer sig i hvert fald også i den grad over, at man ikke fik en ekstra forsvarsspiller ind. Det var han jo ude at indrømme i sidste uge.

Braaten giver jeg sgu heller ikke meget for. Han lægger fin energi i tingene, men han er jo ingenlunde produktiv. Hvis man ikke vidste bedre, ville man jo tro, at han var street-fodboldspiller.

Jeg synes dog, at du er hård i din kritik af Rurik Gislason. Vi har spillet tre kampe i forårssæsonen, og der har vores kære islændinge altså haft nogle svære arbejdsbetingelser. Jeg elsker simpelthen den mand. Han arbejder stenhårdt hver eneste gang, har god fart og super teknik, og så har han tilmed et rigtig fornuftigt slutprodukt. Han har været blandt vores bedste i snart et års tid, hvis du spørger mig.

plutonium
Manager

« Svar #16019: 10 Mar 2014, 10:16 »

Jeg ved ikke helt om du har læst mine indlæg ordentligt, Daniel crazy

Tager det lige punkt for punkt. Selvfølgelig er 3 pt det eneste vi kan være tilfredse med resultatmæssigt. Men i sidste ende er det vigtigste for mig at vi vinder mesterskabet, og der mener jeg det er hamrende farligt at se sig tilfreds med en kamp, bare fordi man fik 3 pt. Jeg vil hellere ofre en sejre eller to for til gengæld at se noget spil, der lover godt for hele sæsonen. En kamp som i går er kun god for én ting, og det er pointene. Ellers var det en kamp der får mig til at tænke, at næste kamp heller ikke er en selvgiven sejr. Og det ved spillerne også. Det kan manifestere sig i nervøsitet og usikkerhed, og det kan modstanderen fornemme, og pludselig står vi i en situation hvor enhver modstander på fight alene kan lukke os ned. Vi skal have selvtillid og en ukuelig tro på at sejren kommer, og det er nu en gang gennem dominans den slags tro og vilje opstår.

Angående den formation vi brugte, så var ideen med Jørgensen og Vetokele fin. Men det at sætte Braaten ind da Jørgensen blev skadet ødelagde meget. Tror Toutouh ville kunne gøre det bedre som hængende angriber og så Braaten eller en anden på kanten. Adi må pt betragtes som en fuser indtil han får chancer på et senere tidspunkt. Så må vi give ham chancen igen.

Angående forsvaret, så har du ikke forstået mig. Jeg er fint tilfreds med Stadsgaard. Jeg synes han flere gange viser at han ofrer sig for holdet og han giver sgu ikke op. Hvis en medspiller dummer sig på midten er Stadsgaard den første til at reagere og enten placere sig eller gå ind i generobringen. Mellberg gør det også meget fint personligt og kan rigtig godt lide at have ham på holdet. Problemet for mig er at de virker rustne i samarbejdet de to. Hver for sig har jeg ikke en finger at sætte, for de redder markant mere end de koster. Men som duo virker de ikke helt afstemt med hinanden endnu.

Og ja, Braaten er jeg jo så helt enig med dig i.

Min kritik af Gislason synes jeg nu ikke er hård. Jeg anerkender hans vigtighed for holdet og hans fantastiske spidskompetencer. Fra han kom til klubben har han altid været en af mine favoritter med sin power og gejst. Derfor siger jeg heller ikke at han skal ud af startopstillingen eller at han gør det får dårligt. Han har bare ikke fået det samme ud af sine kvaliteter som han gjorde i efteråret. Vel at mærke forstået sådan, at han er usynlig i større dele af kampene. Når han endelig viser sig er det den samme entusiastiske Gislason, og i modsætning til mange andre tør han gøre noget uventet med langskud eller gennembrud på egen hånd. Det kan Toutouh også (det sidste især), men ellers er Gislason den eneste der gør det regelmæssigt og med nogen succes. Så selvom jeg mener at han falder lidt for meget ud af kampene her i de 3 første i foråret, så er jeg skam helt enig i, at han er en af de første på holdkortet. Elsker den mand, også fordi han arbejder passioneret defensivt. Mister han bolden kan man være 100 % sikker på at han vil gøre ALT for at rette op på sin fejl. Og alligevel har han masser af overskud til at præstere offensivt også. Islændinge <3

Sider: 1 ... 1066 1067 [1068] 1069 1070 ... 1076 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010