Velkommen
Gæst
SENEST AKTIVE EMNER
Dato
Forfatter
Forum
Emne
I går
kl. 19:04:23
Brodtgaard
Challenges
The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53
ydersog
Klubsøgnin...
Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24
Lars Pedersen
Omklædning...
Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58
andersnomanni
Blogs
SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05
Broen13
Blogs
Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05
Bubbles
Blogs
#2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31
Svartowiz
Omklædning...
Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere:
23453
0 Brugere, 1166 Gæster Online.
Nyeste Bruger:
Seraphinang
FORUM
FmFreaks Forside
Forum: Andet
Kategori: Fodbold
F.C. København Tråden
0 Brugere og 17 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider:
1
...
1059
1060
[
1061
]
1062
1063
...
1076
Forfatter
Emne: F.C. København Tråden (Læst 1563897 gange)
Thomashald
Gæst
Sv: F.C. København Tråden
«
Svar #15900:
21 Aug 2013, 22:26 »
Citat af: mfsjovhat 21 Aug 2013, 21:14
Sagtens. Vi ved hvad der foregår internt i klubben? Jeg gør ihvertfald ikke. Det er tydeligt for alle og enhver at se, at Ariel ønsker at spille med en stor og hovedstødsstærk targetman, herunder Corner i FCK og b.la Lukaku i Anderlecht. Lur mig ikke, om Ariel største transferønske havde været en ny targetman efter Corners afgang. Det tror jeg! Faktum er, at Ariel vandt os det danske mesterskab med en nogenlunde fck-trup. At man går ud og sælger grundstenen eller det elementære fundament i form af Corner, hvorefter man er sent ude og hente en erstatning kan umuligt være Ariels skyld. Det ville svare til, at Barca solgte Xavi og Iniesta og stadigvæk forsøgte sig med samme short-passing - tiki taka taktik. Medierne får Ariel til at se lettere dum ud, men den her plantes udelukkende på CV.
Synes du ikke det viser lidt om en træner hvis han kun kan spille fodbold på en måde?
Jeg var lige som alle andre vildt begejstret for Ariel hele efteråret, men hele FCK's forår viste i mine øjne at han slet ikke havde styr på det omklædningsrum, og han virkede heller ikke som en mand der havde lyst til at være der...
Tror da bestemt også at han gerne ville have haft en ny target mand og det har jo også været CV's job at få fat i en ny, og det har han så gjort efter 5 runder...
Jeg skrev tidligere her inde at jeg mente man burde fyrer begge to, og ansætte Ståle og Holmstrøm, nu er den ene på plads og lur mig om CV ikke også er på lånt tid da han er dumpet over de sidste 4 transfer vinduer.
plutonium
Manager
«
Svar #15901:
22 Aug 2013, 00:13 »
Det er et pudsigt trænerskifte. Ståle kan næsten kun skuffe efter sin sidste periode i klubben, og har dermed alt at tabe og meget lidt at vinde.
Ikke desto mindre er jeg glad for at se ham i klubben, for ud over at man konstant kunne se en udvikling af holdet, så var han jo en fornøjelse at følge i medierne med al sin karisma. Derudover er han gennem sin attitude med til at motivere folk bare ved at være der. Det er lige hvad vi skal bruge!
Jeg ønsker af hele mit løvehjerte, at det her kan vende det hele, men jeg tror stadig vi skal forvente en mellemsæson, før det så for alvor tager fart igen til næste år!
Jeg har hele tiden været af den holdning, at CV har gjort et udmærket stykke arbejde, og selvom jeg godt kunne lide Jacobs, så foruroligede det mig, at han blev ved med at spille med samme taktik som i efteråret sidste år, på trods af at vores spillere ikke havde kvaliteterne til det. Dermed virkede Jacobs som en en-dimensionel og lidt inkompetent træner. Men jeg kunne rigtig godt lide ham, så han skal have en tak for hans arbejde i klubben. Alt i alt.
For direkte kontakt via pb
100 Film du skal se før du dør
- kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste
Legenden
Manager
«
Svar #15902:
22 Aug 2013, 00:30 »
STÅLE RAUS!!1
Det bliver en god dag, når Ståle fucker af.
[for stor img ]https://31.media.tumblr.com/9b9aed933ca4b5125deaedcaec63385e/tumblr_mphyz5HWR91srrw1io1_500.gif[/img]
Daniel Nordentoft
Manager
«
Svar #15903:
22 Aug 2013, 00:43 »
Jeg havde egentlig troet, at Jacobs ville få chancen for at få sæsonens første sejr i hus, når Vestsjælland gæster os på søndag. Derudover er det ikke gået helt op for mig endnu, at Ståle er tilbage. Jeg havde ikke troet, at han ville vælge at komme tilbage, men det skal naturligvis også ses i lyset af hans fejlophold i udlandet. Ellers ville vi aldrig kunne have lokket ham til, og så kunne jeg godt tænke mig at se, hvem CV havde stående i kulissen i tilfælde af, at vi igen skulle smide point i weekendens hjemmekamp.
Jeg var yderst begejstret for udsigten til at få en træner ind, der på papiret havde international klasse, men jeg må sige, at mit syn på Jacobs blev mere og mere negativt med tiden, og derfor føler jeg også, at det ville have været uansvarligt ikke seriøst at overveje, om man skulle foretage et trænerskifte.
Faktisk vil jeg gerne kreditere Plutos betragtning af ham, da han i min optik også virkede en smule endimensional og ikke særlig innovativ. Desuden vil jeg klart mene, at han har svigtet i sin mandskabsbehandling
. Det er decideret pinligt, at vi ikke har vundet en kamp siden guldkampen i Farum tilbage i april måned. Det er jo en skændsel, og derfor bør det vel egentlig ikke overraske, at Jacobs er fortid.
Jeg forstår ikke, hvordan nogle af jer kan mene, at Jacobs ikke har en del af medansvaret? Manden har leveret klubbens dårligste stime i historien, og jeg synes, at jeg kunne spore den ene falliterklæring efter den anden, hver gang har åbnede munden i den offentlige presse. Ja, Ariël var en gentleman, men hvad fanden kan vi bruge til det? Jeg vil gerne takke for det 10. mesterskab, men at undlade at give ham en del af medansvaret af dette, er i min bog fuldstændig virkelighedsfjernt.
Jeg kan dog slet heller ikke forstå, at du kan få dig selv til at kalde CV's arbejde for udmærket, Pluto! Det forstår jeg ganske enkelt intet af. Manden har ikke lavet andet end fejl henover de seneste to år. Jeg gider egentlig ikke gentage kavalkaden af hans pinagtige ageren på transfermarkedet, men jeg vil i stedet henvise til mit seneste indlæg, som kan findes på side 1057, hvor jeg især lægger vægt på Ghertesteas' fremragende indlæg. Han rammer efter min opfattelse hovedet på sømmet.
«
Seneste Redigering: 22 Aug 2013, 00:45 af Daniel Nordentoft
»
plutonium
Manager
«
Svar #15904:
22 Aug 2013, 07:56 »
Kigger vi på hele CVs periode som sportschef, så har han gjort det godt. Folk der siger andet kan jeg ikke tage seriøst. Derudover, så synes jeg ikke man kan kritisere ham for dette transfervindue. Mellberg er kommet ind, hvilket jeg stadig tror vil være en gevinst for os. Pourie har været offer for at vi ikke har tilpasset vores spillestil hans kvaliteter. Ikke at jeg er fan af at man bygger en taktik op efter én spiller, men han har haft svære forhold imo. Det kan blive bedre af at vi fik den nye nigerianer, der så vil kunne skabe plads til ham, men ellers tror jeg ikke vi vil se Pourie blomstre før de europæiske kampe, hvor han vil få pladsen til at udfolde sig.
Den nye nigerianer kan være den nye N'Doye. Lige så ukendt på mig, og skal have lige så lang snor, for N'Doye var da ringe med dårlig på i starten.. At han så blev vores superstjerne er jo bare en fed udvikling!
I det hele taget synes jeg det er nøgleordet når man siger Carsten V Jensen. Han har hentet nogle relativt obskure spillere med et massivt potentiale. Nogle blev udviklet til superspillere i klubben mens andre tog videre og afslørede, at de havde et højt niveau, men var blevet brugt forkert hos os. Ailton som kroneeksemplet.
Det er indiskutabelt, at han har haft 4 dårlige transfervinduer i træk, hvilket ikke er godt nok, men jeg synes han har handlet godt ind i dette vindue, hvis man ser bort fra den manglende centrale midtbanespiller. Ellers er jeg godt tilfreds. Og dermed mener jeg det er hul i hovedet at tale om at fyre ham. Set over 7-8 år, så har han gjort det stærkt, og jeg begynder faktisk at mistænke de mange fejlkøb siden Ståle for at være et resultat af trænere, der ikke har kunnet få det optimale ud af dem. Som sagt har mange af vores køb gennem hans regeringstid startet ud som relativt svage spillere, der ikke direkte har løftet holdet. Claudemir er en af de få undtagelser! Men når så Ståle har haft et år med dem, så er de pludselig blevet bærende spillere.
Et resultat af at Ståle er en hamrende dygtig træner til at skabe langvarig udvikling, ja, men også et resultat af at CV har forståelse for værdien af at hente spillere med udviklingspotential
e. Et godt samarbejde med vores scout(s?), der har givet os nogle forrygende spillere gennem tiden.
DeBuur
Manager
«
Svar #15905:
22 Aug 2013, 16:57 »
Er Frank Arnesen ikke ledig ? Jeg tror han var det højt profilerede navn der kunne give jer et løft istedet for CV - og selvom det piner mig så er FCK vel det eneste stor Danske hold der ville kunne tiltrække en så stor kapacitet.
IMO så har FCK den stærkeste trup - men om alle spillerne har mentaliteten til at ville give sig lidt ekstra for holdet sætter jeg spørgsmåls tegn ved - set ude fra tror jeg ikke Jacobs kunne ændre den del og ny indkøbet Pourie har været noget af et sats - spilleren har da i perioder bombet løs i Silkeborg.. men er han en super angriber ? jeg tvivler på det.
YNWA
Daniel Nordentoft
Manager
«
Svar #15906:
22 Aug 2013, 17:28 »
Citat af: plutonium 22 Aug 2013, 07:56
Kigger vi på hele CVs periode som sportschef, så har han gjort det godt. Folk der siger andet kan jeg ikke tage seriøst. Derudover, så synes jeg ikke man kan kritisere ham for dette transfervindue. Mellberg er kommet ind, hvilket jeg stadig tror vil være en gevinst for os. Pourie har været offer for at vi ikke har tilpasset vores spillestil hans kvaliteter. Ikke at jeg er fan af at man bygger en taktik op efter én spiller, men han har haft svære forhold imo. Det kan blive bedre af at vi fik den nye nigerianer, der så vil kunne skabe plads til ham, men ellers tror jeg ikke vi vil se Pourie blomstre før de europæiske kampe, hvor han vil få pladsen til at udfolde sig.
Den nye nigerianer kan være den nye N'Doye. Lige så ukendt på mig, og skal have lige så lang snor, for N'Doye var da ringe med dårlig på i starten.. At han så blev vores superstjerne er jo bare en fed udvikling!
I det hele taget synes jeg det er nøgleordet når man siger Carsten V Jensen. Han har hentet nogle relativt obskure spillere med et massivt potentiale. Nogle blev udviklet til superspillere i klubben mens andre tog videre og afslørede, at de havde et højt niveau, men var blevet brugt forkert hos os. Ailton som kroneeksemplet.
Det er indiskutabelt, at han har haft 4 dårlige transfervinduer i træk, hvilket ikke er godt nok, men jeg synes han har handlet godt ind i dette vindue, hvis man ser bort fra den manglende centrale midtbanespiller. Ellers er jeg godt tilfreds. Og dermed mener jeg det er hul i hovedet at tale om at fyre ham. Set over 7-8 år, så har han gjort det stærkt, og jeg begynder faktisk at mistænke de mange fejlkøb siden Ståle for at være et resultat af trænere, der ikke har kunnet få det optimale ud af dem. Som sagt har mange af vores køb gennem hans regeringstid startet ud som relativt svage spillere, der ikke direkte har løftet holdet. Claudemir er en af de få undtagelser! Men når så Ståle har haft et år med dem, så er de pludselig blevet bærende spillere.
Et resultat af at Ståle er en hamrende dygtig træner til at skabe langvarig udvikling, ja, men også et resultat af at CV har forståelse for værdien af at hente spillere med udviklingspotential
e. Et godt samarbejde med vores scout(s?), der har givet os nogle forrygende spillere gennem tiden.
Ja, han har leveret et godt stykke arbejde i mange år, hvilket jeg også giver udtryk for i det indlæg, jeg refererede til før. Men arbejdet henover de sidste to år har været direkte dårligt.
Desuden så forstår jeg intet af, at du synes, at dette transfervindue har været en succes. Angriberen med den spillerprofil, vi behøvede, er blevet hentet ind efter fem runder i Superligaen, hvilket er så useriøst, at jeg ikke har ord for det. CV kender om nogen spillestilskoncepte
t i F.C. København, og derfor forstår jeg ikke, at han ikke har haft en spiller klar i kulissen, som kunne erstatte Cornelius, som vi efter min mening ikke burde have solgt, hvilket jeg også har givet udtryk for tidligere. Jeg er også helt overbevist om, at CV kun køber Adi grundet den miserable start, hvilket tyddeliggøre hans inkompetence. Ellers giver købet af Pourie jo slet ikke nogen mening længere.
Mellberg er en toperfaren og dygtig forsvarsspiller, som jeg også tror, vi kan få gavn af i europæisk regi, men det var jo også nødvendigt at hente en forsvarsspiller, da Jakobsen blev udlejet og Ottesen gik på en fri transfer.
CV ejer ikke det, der ligner innovativitet. Jeg forstår ikke, at han ikke kan se, at vi står fastlåste, når vi insisterer på at lave boldflytteri mod et hold, der er i fuldstændig balance. Så skal vi have en dynamisk spiller, som er offensivt-tænkende, og det kan man jo ikke ligefrem kalde en spiller som TK.
Desuden er købet af Diouf noget af det mest useriøse og uprofessionelle scouting-arbejde, jeg nogensinde har været vidne til. Diouf er utvivlsomt en virkelig dygtig spiller, men han kommer jo aldrig til at fungere i et stramt organiseret 4-4-2-system.
«
Seneste Redigering: 22 Aug 2013, 17:36 af Daniel Nordentoft
»
verdenskrig
Manager
«
Svar #15907:
22 Aug 2013, 18:31 »
Jeg synes det er decideret sygt så let CV er sluppet ud af denne omgang. Det arbejde han har leveret for fck, med de muligheder han har rent økonomisk, er så elendigt, og så mangel på format, at en tilsvarende indsats i ENHVER normal virksomhed havde resulteret i en fyring OMGÅENDE !
Manden er komplet blottet for indsigt, timning, og nytænkning. Han har nærmest selv skrevet drejebogen til fck's succes, og pludselig evner manden ikke engang at læse den bog korrekt mere.
3 basale ting der har kendetegnet jeres succes de seneste mange år, og som jeg har skåret i mig selv på daglig basis over da man ikke kunne modstå det
- Sindssyg fysisk styrke på holdet, både rent løbemæssigt og rent styrkemæssigt der gjorde i ALTID havde overtaget om end til sidst i kampen
- En targetmand på internationalt niveau som suger boldene til sig, fordeler spillet, og søger bagerste stolpe, hvor en knivskarp kantspiller fodrer ham kamp efter kamp.
- En leder på midten der driver spillet frem, som tackler igennem, som er klog, og som pisker de andre fremad.
I dag har i intet af det. Det er ENE OG ALENE CV's ansvar.
Sovsen er klumpet totalt for ham siden at Ståle forsvandt fra jer. Og her har vi grunden. Da Ståle var der, havde Ståle en stor magt i klubben, og var derfor i stand til at give CV modspil så han kunne få de spillere han ville have, til at få konceptet til at fungere.
Trænerne i har haft siden har end ikke skyggen af Ståles karisma og lederegenskaber, og derfor har CV kunne køre sit eget show. Manden har hyret to trænere som ikke havde hvad der skulle til, og søreme om tossen ikke sætter sig selv som træner og formår at pisse et DM væk, på trods af et forspring den fyrede træner havde opbygget.
Vor herre til hest en amatør, CV er jo en større skandale end Anders Bjerregaard, hvis jeg havde været fck fan havde jeg omgående krævet hans hoved på et fad
Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden
Citat af: verdenskrig 29 Jun 2012, 15:34
men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år
Hcan
Landsholdsspiller
«
Svar #15908:
22 Aug 2013, 20:25 »
Citat af: Daniel Nordentoft 22 Aug 2013, 17:28
Ja, han har leveret et godt stykke arbejde i mange år, hvilket jeg også giver udtryk for i det indlæg, jeg refererede til før. Men arbejdet henover de sidste to år har været direkte dårligt.
Desuden så forstår jeg intet af, at du synes, at dette transfervindue har været en succes. Angriberen med den spillerprofil, vi behøvede, er blevet hentet ind efter fem runder i Superligaen, hvilket er så useriøst, at jeg ikke har ord for det. CV kender om nogen spillestilskoncepte
t i F.C. København, og derfor forstår jeg ikke, at han ikke har haft en spiller klar i kulissen, som kunne erstatte Cornelius, som vi efter min mening ikke burde have solgt, hvilket jeg også har givet udtryk for tidligere. Jeg er også helt overbevist om, at CV kun køber Adi grundet den miserable start, hvilket tyddeliggøre hans inkompetence. Ellers giver købet af Pourie jo slet ikke nogen mening længere.
Mellberg er en toperfaren og dygtig forsvarsspiller, som jeg også tror, vi kan få gavn af i europæisk regi, men det var jo også nødvendigt at hente en forsvarsspiller, da Jakobsen blev udlejet og Ottesen gik på en fri transfer.
CV ejer ikke det, der ligner innovativitet. Jeg forstår ikke, at han ikke kan se, at vi står fastlåste, når vi insisterer på at lave boldflytteri mod et hold, der er i fuldstændig balance. Så skal vi have en dynamisk spiller, som er offensivt-tænkende, og det kan man jo ikke ligefrem kalde en spiller som TK.
Desuden er købet af Diouf noget af det mest useriøse og uprofessionelle scouting-arbejde, jeg nogensinde har været vidne til. Diouf er utvivlsomt en virkelig dygtig spiller, men han kommer jo aldrig til at fungere i et stramt organiseret 4-4-2-system.
Jeg syntes det er direkte unfair, at kalde det dårligt arbejde fra CV's side de sidste år. Det kan godt være standarden er faldet, men jeg hæfter mig ved at spillerne han har købt i de sidste 2 år er:
2011
- Mustapha Abdellaoue
- Kris Stadsgaard
- Lars Jacobsen
- Christian Gamboa
- Christian Grindheim
- Johnny Thomsen
- Pape Pate Diouf
- Youssef Toutouh
- Ragnar Sigurdsson
Hvis man kigger individuelt på ovenstående køb, så vil jeg mene at Kris Stadsgaard, Lars Jakobsen og Ragnar Sigurdsson er rigtig gode køb, som er gået i startopstillingen, og dermed må anses som gode køb. Christian Grindheim, virkede som et godt køb, perfekt niveau til FC København, men et eller andet er bare gået galt. Det er noget som er umuligt at spå om. Direkte fejlcastet må man nok kalde både Diouf og Mos (selvom jeg faktisk tror der er meget mere i ham, hvis han får tillid). Samtidig har man hentet Gamboa som et ung talent i lighed med Oviedo, som nu er fast mand i Rosenborg, han stod bare bag en stærkere mand i Lars Jacobsen og en ung talentfuld danske i Remmer, en plads vi er særdeles godt besat. Samtidig blev Youssef Toutouh hentet og han har vist prøver på sit niveau i Esbjerg hele sidste år, og i seneste kamp, så jeg nogle ting, som jeg syntes lover stort. Johnny Thomsen var et godt breddekøb, men helle ikke mere end det, og han gjorde en udmærket figur, men var sikkert eneste alternativ på daværende tidspunkt, da han var i nærheden af landsholdet.
alt i alt 3 gode handler, 1 uheldig, 2 fejl, 1 breddespiller og ikke mindst 2 talenter, som har vist de har kvalitet. Det syntes jeg som sådan er godkendt.
2012
- Daniel Jensen
- Rurik Gislason
- Igor Vetokele
- Michael Jakobsen
- Nicolai Jørgensen
Jeg syntes faktisk det var en meget fornuftig tilgang vi havde i det transfervindue! Daniel Jensen og Michael Jakobsen, var okay køb. De er købt til bredden, men højnede helt klart niveauet på bænken. Igor Vetokele og Rurik Gislason er unge spillere med masser af potentiale mens Nicolaj Jørgensen var et super godt køb, vel egentlig det man kalder et scoop.
2013
- Oluf Mellberg
- Fernendo Adi
- Marvin Pourie
3 fornuftige køb! Oluf Mellberg til rutinen, Fernendo Adi til at erstatte Cornelius, og mon ikke Marvin er købt til at erstatte en Santin, som man håber/håbede at få solgt?
Over 3 år syntes jeg max der har været 2 deciderede fejl køb. Du siger at vi burde have haft en erstatning klar i kulissen? 1) Du ved jo faktisk ikke om de havde en klar i kulissen... Du ved ikke hvad der foregår inde bag de lukkede døre, vi har også hørt rygter om en Van Duinen, Sandro Wagner ret tidligt i vinduet efter Cornlius var skibbet afsted. Men det kræver to til en tango, og her faktisk tre! to klubber og en spiller, det er jo ikke altid at det er lige til. Vi kan godt blive enige om at det gerne skulle være sket før, men i forhold til det ikke var meningen Cornelius skulle have været solgt, så må man betragte det om ok, medmindre det skulle have været en panik løsning uden ordentlig scouting.
2) Som springende punkt ser jeg også at vi har væsentlig mindre tiltrækningskraft, da vi bruger knap så mange penge som tidligere både på at købe spillere, men helt sikkert også på lønnen. Selvom vi kan lokke med forsker ordning, så skal der alligevel en del til, for at tiltrække den kvalitet af spillere, som vi ønsker. Igen kommer det til at stå mellem om vi vil have den rette kvalitet eller vil have en spiller uden kvalitet, men lidt billigere alternativ.
Jeg ser der virkelig som en forkælet og unuanceret tilgang at sige det bare er CV's skyld. Det handler lige så høj grad at vores økonomiske muligheder er blevet svækket over de senere år, da man skal drive en virksomhed og fodbolden ikke bare skal være et bundløst hul. Klubben skal drives ansvarligt! Det syntes jeg man rent indkøbspolitisk har gjort og jeg syntes det er ganske fornuftige køb der er foretaget, hvor nogle rent ud sagt bare ikke har slået til, hvilket i de fleste tilfælde har været uheldigt, mens et par stykker har været dårligt castet.
Der hvor jeg er enig med dig i er at hans syn på vores midtbane er helt væk. At vi ikke har hentet en central spiller til pladsen siden endnu er helt skævt. Vi har sagt farvel til Grindheim, Vingaard, Daniel Jensen, Bergvold og William Kvist og hentet Grindheim og Daniel Jensen i de seneste 4-5 transfervinduer, hvilket er en nedgang på hele 3 mand siden truppen i 2011. Vi mangler mindst 2 alternativer i en sæson, hvor vi spiller Champions League. Det kunne passende være Stefan Johansen som den ene og Casper Sloth som den anden. Jeg ville juble hvis vi hentede de to.
Der hvor jeg virkelig ser at CV tilgengæld har fejlet er på træner fronten. Han brugte et år på at finde afløseren for Ståle og finder en mand der ikke kan holde styr på sit omklædningsrum. En mand som bare ikke har personligheden til at styre en klub som FC København. Så ansætter han gud hjælpe mig sig selv til at vinde det mesterskab, som lå for fødderne at klubben med et kæmpe forspring til FC Nordsjælland. Sidst men ikke mindst finder han en kapacitet af en træner, med store erfaringer fra hans eget hjemland, en af Belgiens bedste trænere. Men også en mand, som ikke formår at skabe gejst og ærgerrighed i en flok mætte spillere. Det er bare ikke godt nok, og skal han fyres skal det efter min overbevisning være på baggrund af det.
Jeg er ikke sikker på Ståle er den rette løsning, men jeg håber inderligt at manden kan genskabe det han rejste fra. Det er lidt sjovt at FCK og Ståle havde skabt noget specielt i Danmark, det bedste hold siden Brøndby holdet der kom til semifinalen i Europacuppen (eller hvad det nu var), måske et stærkere hold (uden muligheden for at kunne sammenligne) og så snart man går fra hinanden, så går det galt for begge.
Hvis man tager de filosofiske briller på, skal man virkelig altid huske på at man ved hvad man har, men aldrig ved hvad man får!
Edit: Og hvis det ikke kommer rigtig frem, så mener jeg CV skal fyres, ikke pga. spillerkøbene, men pga. trænersituationen i perioden siden ståle (og så fordi han ikke har købt den midtbanespiller, som ejer hele superligaen!)
«
Seneste Redigering: 22 Aug 2013, 20:27 af Hcan
»
Chelsea FC - Winner of Champions League 2011/12
Følg min blog Stenbroens Drenge - Goes North II
>link<
Månedens blog:
Marts 2013
bøvle
Manager
«
Svar #15909:
23 Aug 2013, 10:57 »
Er der nogen, der ved hvor lang tid Wiland er ude med skade, og derfor også hvem der kommer til at stå i weekenden?
plutonium
Manager
«
Svar #15910:
23 Aug 2013, 10:57 »
Her er jeg meget enig med dig, Hcan!
CV har handlet ind på et lavere niveau end tidligere, men jeg har altså også en ide om at det skyldes trænerne der har arbejdet med spillerne. Grindheim viste kvaliteter i Holland, som vi SAGTENS kunne bruge i FCK. At han blev en skuffelse må, som jeg ser det, ligge i enten den personlighed han havde i forhold til holdkammeraterne eller i at han blev bedt om at spille på en anden måde, end hans kvaliteter byder. Han var en spiller der kunne lede og fordele spillet fra bag en kreativ nerve, hvilket burde være Claudemir. vi ved at han kan udfylde den rolle fra hans første sæson i klubben, men er jo blevet meget mere tilbageholdende med tiden. Ideen Claudemir/Grindheim var på papiret forrygende!
Jeg vil mene at Diouf er et massivt fejlkøb, da han er som skabt til at være en fløjangriber, der trækker ind i banen og scorer mål. I FCK spiller vi bare ikke med sådanne fløje, så det er et fejlcast af rang. Abdellaoue kritiserer alt og alle, men det synes jeg er totalt urimeligt overfor ham, for han har ikke fået chancen 5 kampe i streg endnu. Jeg tror han har nogle store kvaliteter, som vi ville kunne få gavn af, men hvis en angriber ikke får spilletid, så kræver det en massiv selvtillid at performe de få gange man får chancen. Santin skulle aldrig have fået så mange kampe efter min mening, og desværre betyder tilgangen af Pourie at jeg ikke tror Mos får chancen nogensinde. Det er synd, for jeg ser masser af potentiale i ham.
Derudover, så er kritikken af at han ikke fik hentet en høj angriber tidligt i vinduet lidt en blandet størrelse. Hvis planen var at vi skulle spille mere langs jorden, men træneren (Ariel) ikke kunne finde ud af at instruere spillerne i det, så er fejlen jo ikke CVs men trænerens, hvorfor han skulle ud af klappen. Set over Ståles periode, så gik han jo mere og mere fra at spille norsk powerplay med fysik til at spille hurtig possessionsfodbold, og hvem ved om hans og CVs langsigtede plan var at gå over til spil mere langs jorden? Hvis det var bagtanken bag Pourie, så synes jeg faktisk ikke CV har gjort noget galt, udover at Ariel Jacobs var en taktisk endimensionel træner. Fejlcast? Nej, for han er genial til at arbejde med talenter, hvilket er et must, når nu SoE har eksisteret længe nok til at vi faktisk kan se udbyttet af de investeringer. Ståle har aldrig været god til at give talenter chancen, så medmindre han har ændret den del af sin tankegang, så kan det vise sig at være et ekstremt kortsigtet gamble at hente ham ind igen. Kortsigtet succes, ja, men langsigtet uheldigt, når man nu gerne ville udvikle egne talenter, hvilket vi udmærket godt kan.
Bare tænk Cornelius, Zohore, Remmer, Busk, Wohlgemuth, Aaqvist og Casper Højer, der alle sammen spås en lys fremtid, og alle har været igennem SoE. Det vil sateme være sur røv, hvis de 4 sidste aldrig får chancen under Ståle, bare fordi han ikke tror på unge spillere!
Thomashald
Gæst
«
Svar #15911:
23 Aug 2013, 12:02 »
Citat af: plutonium 23 Aug 2013, 10:57
Bare tænk Cornelius, Zohore, Remmer, Busk, Wohlgemuth, Aaqvist og Casper Højer, der alle sammen spås en lys fremtid, og alle har været igennem SoE. Det vil sateme være sur røv, hvis de 4 sidste aldrig får chancen under Ståle, bare fordi han ikke tror på unge spillere!
Hvis de er gode nok, så giver ståle dem da helt sikkert chancen det tvivler jeg slet ikke på.
plutonium
Manager
«
Svar #15912:
23 Aug 2013, 12:33 »
Citat af: Thomashald 23 Aug 2013, 12:02
Hvis de er gode nok, så giver ståle dem da helt sikkert chancen det tvivler jeg slet ikke på.
Ståle har jeg aldrig set som en træner der går op i at udvikle de helt unge gennem kamptræning. Han tror på at de skal forbedre sig på træningsbanen, men hvis de aldrig får chancen for at vise niveauet til kamp, så går man glip af nogle gode talenter tror jeg.
Ståle virker som om at han stiller i stærkeste formation HVER gang, og det har både gode og dårlige sider.
ptrN
Manager
«
Svar #15913:
23 Aug 2013, 13:28 »
Citat af: Hcan 22 Aug 2013, 20:25
2011
- Mustapha Abdellaoue
- Kris Stadsgaard
- Lars Jacobsen
- Christian Gamboa
- Christian Grindheim
- Johnny Thomsen
- Pape Pate Diouf
- Youssef Toutouh
- Ragnar Sigurdsson
2012
- Daniel Jensen
- Rurik Gislason
- Igor Vetokele
- Michael Jakobsen
- Nicolai Jørgensen
2013
- Oluf Mellberg
- Fernendo Adi
- Marvin Pourie
Vil det sige FCK hentede 3 højrebacks i 2011, hvor de allerede have et talent (Remmer?)
Selvfølgelig var Michael Jakobsen ikke et godt køb når de et år efter lejer ham ud til deres værste konkurrent til mesterskabet. Desuden fik han kun 7 kampe i den ene sæson, og der var sikkert nogle af de 7 der var indskiftninger.
welbz is dat guy
Thomashald
Gæst
«
Svar #15914:
23 Aug 2013, 13:33 »
Citat af: plutonium 23 Aug 2013, 12:33
Ståle har jeg aldrig set som en træner der går op i at udvikle de helt unge gennem kamptræning. Han tror på at de skal forbedre sig på træningsbanen, men hvis de aldrig får chancen for at vise niveauet til kamp, så går man glip af nogle gode talenter tror jeg.
Ståle virker som om at han stiller i stærkeste formation HVER gang, og det har både gode og dårlige sider.
Det er vel også fair nok at han stiller i stærkeste, FCK er i krise må vi være ærlige og erkende, og i den her tid er der ikke plads til at give samtlige unge spillere tyve kampe per sæson.
Men vi så da med Zohore at han fik chancen under Ståle og er også sikker på at blandt andet Remmer, Aaqvist og Wohlgemuth får chancen i den her sæson, især fordi lars ikke har været storspillende og mon ikke at Busk får Pokaltuneringen.
Sider:
1
...
1059
1060
[
1061
]
1062
1063
...
1076
Vælg et område:
-----------------------------
Football Manager 2024
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Klubsøgning og -erfaring
=> Spillersøgning og -erfaring
=> Challenges
Football Manager 2023
=> Omklædningsrummet
=> Challenges
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Skadestuen
Football Manager 2022
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Challenges
Football Manager 2021
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2020
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
Football Manager 2019
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2018
=> Omklædningrummet
=> Lower League Management
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
===> November challenge
===> December challenge
===> Januar/februar challenge
===> Journey for the money
Football Manager 2017
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
===> Det taktiske panel
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Challenges
===> Europæisk Outsider
===> Galiciens helte
===> Genrejsningen af Østtyskland
===> Journey for the money
===> Mine FM17 saves
=> Designerfreaks
=> Idéfabrikken
Football Manager 2016
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Lav din egen klub
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Netcaféen
=> Challenges
Football Manager 2015
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> TV-Stationen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens anbefaling
=> FmFreaks anbefaler
Football Manager 2014
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> TV-Stationen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens Anbefaling
Andre Managerspil
=> Nostalgi
===> Blogs fra de ældre udgaver
===> FM2013
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Spillersøgning og -erfaring
=====> Klubsøgning og -erfaring
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Challenges
=====> Lower League Management
=====> TV-Stationen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> DesignerFreaks
=====> Månedens anbefaling
===> FM2012
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> TV-stationen
=====> Skadestuen
=====> DesignerFreaks
=====> Netcaféen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> Månedens anbefaling
===> FM2011
=====> DesignerFreaks
=====> TV-stationen
=====> Annonceringer
=====> Idéfabrikken
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Blogs
===> FM2010
=====> Blogs FM2010
=====> Netcaféen FM2010
=====> Annonceringer FM2010
=====> Omklædningsrummet FM2010
=====> Træningsbanen FM2010
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2010
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2010
=====> Skadestuen FM2010
=====> Lower League Management FM2010
=====> Idéfabrikken FM2010
===> FM2009
=====> Idéfabrikken FM2009
=====> Træningsbanen FM2009
=====> Blogs FM2009
=====> Lower League Management FM2009
=====> DesignerFreaks FM2009
=====> Skadestuen FM2009
=====> Netcaféen FM09
=====> Omklædningsrummet FM2009
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2009
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2009
=> Pro Cycling Manager
=> Football Manager Live
===> Blogs
=> DesignerFreaks
=> Annonceringer FM2012
Andet
=> Fodbold
===> VM 2010
===> EM 2012
===> VM 2014
===> EM 2016
=> Baren
===> Cykling
===> Redskabsrummet
=> Børnehaven
FmFreaks.dk
=> Introduktionsforum
=> Mødelokalet
===> Måneds awards
=> FmFreaks Blogs Hall of Fame
=> Konkurrencer
===> Premier League Picks
===> Champions Freak
===> Supertipperen
===> FmFreaks Awards 2007
===> Nekrolog Konkurrence 2008
===> Digtkonkurrence
===> VM-Konkurrence
===> Fmfreaks Tour de France konkurrence
===> Nekrologkonkurrencen, 2010
===> Nekrologkonkurrencen, 2011
===> Månedens mål
===> FMF Fantasy League
===> EM Last Man Standing
===> DM i Football Manager 2013
===> Prediction Mastery
===> Blogkonkurrencer
=====> Blogkonkurrencen 2016
=====> Blogkonkurrencen 2015
=====> Blogkonkurrencen, 2014
=====> Blogkonkurrencen, 2013
=====> Blogkonkurrencen, 2012
=====> Blogkonkurrencen, 2009
=====> Blogkonkurrencen, 2011
=====> Blogkonkurrence FM2008
=====> Blogkonkurrencen 2017
=====> Blogkonkurrencen 2018
=====> Blogkonkurrencen 2019
=====> Blogkonkurrencen 2020
=====> Blogkonkurrencen 2021
=====> Blogkonkurrencen 2022
=====> Blogkonkurrencen 2023
=====> Blogkonkurrencen 2024
===> FmF Mesterskabet
===> FmFreaks årsawards 2013
===> VM Last man standing
===> FmFreaks' årsawards 2014
Administrator forum
=> test
This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only.
« More Info »