Velkommen
Gæst
SENEST AKTIVE EMNER
Dato
Forfatter
Forum
Emne
21 Maj 2025, 22:37
g00n
Blogs
Minimalistic 2020
15 Maj 2025, 21:08
szukizek
Blogkonkur...
Blogkonkurrencen 2025 ...
15 Maj 2025, 11:37
Eraticator
Omklædning...
Sommer opdatering
09 Apr 2025, 19:48
andersnomanni
Blogs
SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43
valverde4ever
Pro Cyclin...
Cycling Career - Kan d...
27 Mar 2025, 15:21
NAsMaR
Blogs
Lutz Pfannenstiel FM22...
17 Mar 2025, 14:40
szukizek
Træningsbanen
Fm Tweak
Antal Registrerede Brugere:
23570
2 Brugere, 522 Gæster Online.
Nyeste Bruger:
mmb79493
FORUM
FmFreaks Forside
Forum: Andet
Kategori: Fodbold
Provokation
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider:
[
1
]
2
Forfatter
Emne: Provokation (Læst 3929 gange)
Niko
Gæst
Provokation
«
:
10 Apr 2008, 08:22 »
Nu hvor jeg har set en debat inde på FMDanmark, omkring Cristiano Ronaldo og Luis Nani, så ved i sikkert godt hvad jeg snakker om. Provokation, hvilket jeg ikke mener de gør. Hvis jeg såfremt tager de farvede briller af, som man skal gøre ved en debat.
Det er fint at de dribler, og folk som brokker sig over dem, er jo bare jaloux. De kan en masse med bolden, hvilket mange fløje i England ikke besidder. Eller faktisk i hele verden. At drible og jonglere med bolden hører med til deres spil, da de er kreative og fodbold er alt for dem. De skal have lov til at kunne drible, da det er deres spidskompetance.
Jeg kan selvfølgelig godt forstå at Gallas bliver sur, men en 30-årig mand, der bliver provokeret af en dribler forbi ham. Det kan jeg desværre ikke tage seriøst, William. Han har været i gamet i så mange år, og hvis alle der kom forbi ham skulle slagtes, hvad så?
Cristiano Ronaldo, Nani og et par andre, skal have lov til at lave deres fantastiske dribleture, da det er det folket kommer for at se. Jeg ville ønske for at i verden, at Cristiano kom til Arsenal, da han er en af de bedste. Hans spil er at drible, hvilket jeg ikke kan se noget provokation i.
Spillerne som bliver provokeret af det, er ikke en del af fodboldverden, da de må erkende de ikke er de bedste. Cristiano Ronaldo fik endda trusler, fra Roma efter den første kamp. Hvorfor dog det? Hvor kendt havde Ronaldo været uden de driblinger, sikkert ikke ligeså meget. Men selvfølgelig udsætter de sig selv for fare, da spillerne bliver provokeret. Kerlon har da også fået et par skavanker, når han laver 'Sælen' nede i Brasilien.
Jeg elsker at se sådanne fodboldspillere trylle med bolden, da der ikke findes noget sjovere. Det skal der være plads til, ligesom der skal være plads til spillere som Flamini der arbejder hele kampe igennem. Men hvem ville du helst tage ind og se, holdet bestående af Flamini'er eller holdet kun bestående af Ronaldo'er? Det er ingen tvivl om sidstnævnte vil få højest tilskuere tal.
Hvad er din holdning til provokation, hvornår går man over grænsen?
sheriffen87
Landsholdsspiller
Sv: Provokation
«
Svar #1:
10 Apr 2008, 08:31 »
Jeg synes det er i orden med disse "provokationer". Cristiano, Nani osv. gør det for at underholde og det er der bestemt ikke noget galt i. Hvis de spillede en kamp uden de flotte driblinger og tabte, ville de efter kampen blive kaldt kedelige eller uinspirerede.
I de to tilfælde der nævnes har jeg ikke noget tilovers for piverierne. Italierne er ikke ligefrem kendt for at være fair play spillere, og i kampen mod Arsenal synes jeg ikke det var så slemt. Den situation de især blev sure over var da Nani jonglerede op af banen, men hallo! Det kunne ligeså godt ske i serie 3.
Ved stillingen 4-0 tror jeg ikke United spillede for at score yderligere men for at spare på kræfterne så jeg synes det er iorden med "provokationer" for at holde publikum kørende. De spillere der forsvarer det at de får gult kort med at de bliver provokorerede er for langt ude.
El
Infierno
del
Norte
Spezialized
Landsholdsspiller
«
Svar #2:
10 Apr 2008, 09:38 »
Altså, man kan vel også godt vende den om og kalde fx Gallas' fysiske spil som en provokation. Jeg synes det er fedt med lange drible ture, og små tricks. Det er som sagt skide underholdende at se på, og nogle af spillerene har det bare som en intergreret del af deres spil.
Cykelblog
o1-allez
Ynglingespiller
«
Svar #3:
10 Apr 2008, 09:41 »
jeg synes først det en provokation når folk åbner munden eller laver en sviner.. rent fodbold mæssigt må man aldrig lade sig provokere som professionel.. men altså vi ved alle hvordan man har det hvis ens modspiller tørre en
Tak til Buschaka for signaturen..
jstoffer
Reserveholdsspiller
«
Svar #4:
10 Apr 2008, 09:56 »
I mine øjne så skal de bare have lov til at udfolde sig. De har nogle evner på banen som ikke alle har og det er jo det klubberne har købt nar de henter spillere ind som Ronaldo og Nani. Dem der brokker sig er jo bare misundelige over at de ikke kan de samme ting.
Cesc nævner Kerlon, jeg mener at fodbold forbundet overvejede om de skulle forbyde Kerlon at lave "sælen", fordi andre spillere blev sur over det, og det følte at han gjorde grin med dem. De spillere burde tage sig en tude kiks eller to. Så må de jo bare stoppe ham. Skylderskub og lignede, er vel stadigvæk tilladt.
Jeg synes at spillerne skal have lov til at udfolde sig og bruge de talenter som de har. Også selvom at der er nogen som begynder tude over det.
Right now, everything is going wrong for me - if I fell in a barrel of boobs, I'd come out sucking my thumb! - Ian Holloway Leicester City
Månedens blog Juli 2010.
LouisNott
Førsteholdsspiller
«
Svar #5:
10 Apr 2008, 10:13 »
Jeg har overhovedet intet til overs for dem der kalder fx Nanis og Ronaldos dribleture for provokation. Aldrig har jeg hørt noget så mærkeligt at sige. Det er sådan deres spillestil er, og det kan jeg ikke se noget galt i. At de gør det for at provokere tror jeg næppe, det er bare en del af deres måde at spille på - at de gang på gang tørrer deres modstandere irriterer højst sandsynligt modstanderne, men at de kalder det for en ren provokation af dem, kan jeg overhovedet ikke se.
Jeg mener altså 100% at spillerne skal have lov til at udfolde sig på banen, med de talenter de har, så længe de overholder de officielle regler. Om folk så kalder det provokation eller noget andet, det må de selv om, jeg synes bare det er latterligt.
Hvis spilleres driblinger ses som provokation - hvad kan så ikke ses som provokation?
simonob
Landsholdsspiller
«
Svar #6:
10 Apr 2008, 10:24 »
Så længe det de gør, overholder reglerne for fodbold, er det en del af spillet.. Hvis man ikke måtte drible ville Messi heller ikke eksistere... Messi der måske endda bliver endnu vildere end Ronaldo... Du kan jo heller ikke sige tl Jan Koller at han ikke må heade ? :S Dem der føler sig provokeret, er bar nogle vatpikke.. Jeg har selv været forsvars-spiller i mange år, så jeg ved godt hvordan det er, men det er en del af spillet..
~ OB ~ DORTMUND ~ FULHAM ~ HAMMARBY ~
steeval
Reserveholdsspiller
«
Svar #7:
10 Apr 2008, 11:30 »
Jeg tror de gør det delvis for, at irritere deres modspillere. På den måde trækker de gule kort, men at skælde dem ud for det er latterligt. Selvfølgelig skal Ronaldo og Nani havde lov til, at drible og spille som de har lyst til. Jeg tror dog også de er fuldt ud bevidst om den følelse en spiller som Gallas får, den følelse vil på et tidspunkt i kampen måske udmønte sig i et rødt kort, så jeg tror de kender effekten af deres dribleture.
Med det sagt skal de selvfølgelig have lov til, at drible, danse, slå kolbøtter eller hvad der ellers kan finde dem ind.
KIU Ronaldo og Nani!
I øvrigt en super debat
Citat af: plutonium 17 Jun 2009, 00:13
Vi har sgu ikke behov for en kejser
Vi skal bare bruge øl til dig
, masser af godt humør og naturligvis LARS
Citat af: Shaft (Facebook)
Nogle gange burde jeg bruge hjernen.. Bare lidt..
Christopher10
Førsteholdsspiller
«
Svar #8:
10 Apr 2008, 12:15 »
At de er gode til at drible er jo en del af deres spllestil, det ville være det samme hvis man sagde beckham ikke måtte skyde frispark for når han så scorer provokere han dem som ikke er særlig gode til det, eller hvis en god header scorer med hovedet, er det så også provokation?
jeg tror det skyldes ren misundelse, og nu til dags skal man finde noget dårligt, om dem det kører for på banen, og nu er det så Ronaldo's tur..
Jeg elsker spillere der dribler, så bliv endelig ved, nani, ronaldo osv.
darkzt4r
Reserveholdsspiller
«
Svar #9:
10 Apr 2008, 12:25 »
De skal have lov til at gøre det klart, men så skal de hellere ik klage når tacklingen ikke sidder rent på bolden fordi de lige har flyttet den. er træt af at folk bitcher over Ronaldo´s driblinger som er super nice osv. men så skal han også lærer at han bliver tacklet så hårdt fordi forsvaret må stille sig i respekt overfor ham jo.
bare min mening
Zulue
Manager
«
Svar #10:
10 Apr 2008, 12:36 »
Det de mener med provokation, er jo ikke at de dribler f.eks. Gallas - det de mener er, at de står på midten af banen og jongelerer/dribler/gør nar af modstanderne. Det er fantastisk sjovt som tilskuer, men de, der brokker sig har faktisk noget af have det i. Det er ikke for at hjælpe Manchester i at vinde en kamp, at Ronaldo midt på banen leger rundt med en spiller fra Derby - det er for at provokere. Jeg har intet i mod det og jeg kan ikke få nok af det, men det er bare lige vigtigt at forklare helt, hvorfor de føler sig provokeret.
sheriffen87
Landsholdsspiller
«
Svar #11:
10 Apr 2008, 12:40 »
Citat af: Zulue 10 Apr 2008, 12:36
Det de mener med provokation, er jo ikke at de dribler f.eks. Gallas - det de mener er, at de står på midten af banen og jongelerer/dribler/gør nar af modstanderne. Det er fantastisk sjovt som tilskuer, men de, der brokker sig har faktisk noget af have det i. Det er ikke for at hjælpe Manchester i at vinde en kamp, at Ronaldo midt på banen leger rundt med en spiller fra Derby - det er for at provokere. Jeg har intet i mod det og jeg kan ikke få nok af det, men det er bare lige vigtigt at forklare helt, hvorfor de føler sig provokeret.
Jamen det ka da godt være at den spiller der bliver kørt rundt føler sig provokeret. Men når folk kommer til Old Trafford for at se bold er det jo for at blive underholdt. Hvis United kom foran 2-0 efter 10 minutter nytter det ikke noget at de kun må rende og lave inderside afleveringer til hinanden for at vise respekt. Det er en del af gamet at der er et tabende hold.
El
Infierno
del
Norte
westhamfreak
Gæst
«
Svar #12:
10 Apr 2008, 16:37 »
Provokation er når men siger hu hu til en sort spiller eller når men snakker ondt om deres famlier ikke når men Jongelere/Dribler
så luk røve Gallas og alle jer andre og tag det som det i er Mænd mellem 16 - 45 år
ManUtd83
Manager
«
Svar #13:
10 Apr 2008, 16:52 »
Er dette en tråd om Cristiano Ronaldos og Nanis tricks eller om provokation "im generell"? For der er jo meget mere til provokation end at jonglere og drible.
Som United-fan er jeg jo nød til at sige at det er ok. For mig er den underholdende at se på langt det meste af tiden, og især i 4-0 kampen var det dejligt at se på. Ikke bare fordi lækkerierne er gode for øjnene, men også fordi det var effektivt - det synes jeg også man skal tænke på. For hvis Ronaldo står og laver sine åndsvage benspjæt på midten af banen for derefter at opgive og spille den tilbage målmanden, så kan jeg ærligt talt godt forstå at man som modspiller bliver irriteret. I mine øjne skal tricksene bruges til noget, og ikke kun underholdningen - for eksempel at overraske en modstander eller lignende.
Det er dog vammelt at se når modstanderne ikke kan tåle det, og igen er 4-0 kampen et godt eksempel. Nani jonglerede væk fra Hoyte for derefter at blive jordet af Flamini (en ren, men voldsom tackling), og senere sparket af Gallas mens han ligger ned. Det sidste skulle have givet rødt - fuldstændig uacceptabelt af
Gal
las.
Lami04
Juniorspiller
«
Svar #14:
10 Apr 2008, 17:02 »
Hvis en spiller skal trække tiden, vil jeg da meget hellere se Ronaldo, Nani eller messi for den sags skyld drible på midten, end en målmand der tager sig laaaaannnngggg tid til at tage et udspark eller en af de ''hårde'' spillere som lige har fået en ren tackling ligge og ømme sig i flere minutter og dermed trække tempoet og intensiteten ud af kampen. Fodbold på det niveau handler jo om underholdning og resultater. Og det er sku noget sjovere, at se driblinger osv. fremfor tidstrækeri eller ''filmeri''.
Sider:
[
1
]
2
Vælg et område:
-----------------------------
Football Manager 2024
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Klubsøgning og -erfaring
=> Spillersøgning og -erfaring
=> Challenges
Football Manager 2023
=> Omklædningsrummet
=> Challenges
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Skadestuen
Football Manager 2022
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Challenges
Football Manager 2021
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2020
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
Football Manager 2019
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2018
=> Omklædningrummet
=> Lower League Management
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
===> November challenge
===> December challenge
===> Januar/februar challenge
===> Journey for the money
Football Manager 2017
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
===> Det taktiske panel
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Challenges
===> Europæisk Outsider
===> Galiciens helte
===> Genrejsningen af Østtyskland
===> Journey for the money
===> Mine FM17 saves
=> Designerfreaks
=> Idéfabrikken
Football Manager 2016
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Lav din egen klub
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Netcaféen
=> Challenges
Football Manager 2015
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> TV-Stationen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens anbefaling
=> FmFreaks anbefaler
Football Manager 2014
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> TV-Stationen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens Anbefaling
Andre Managerspil
=> Nostalgi
===> Blogs fra de ældre udgaver
===> FM2013
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Spillersøgning og -erfaring
=====> Klubsøgning og -erfaring
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Challenges
=====> Lower League Management
=====> TV-Stationen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> DesignerFreaks
=====> Månedens anbefaling
===> FM2012
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> TV-stationen
=====> Skadestuen
=====> DesignerFreaks
=====> Netcaféen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> Månedens anbefaling
===> FM2011
=====> DesignerFreaks
=====> TV-stationen
=====> Annonceringer
=====> Idéfabrikken
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Blogs
===> FM2010
=====> Blogs FM2010
=====> Netcaféen FM2010
=====> Annonceringer FM2010
=====> Omklædningsrummet FM2010
=====> Træningsbanen FM2010
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2010
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2010
=====> Skadestuen FM2010
=====> Lower League Management FM2010
=====> Idéfabrikken FM2010
===> FM2009
=====> Idéfabrikken FM2009
=====> Træningsbanen FM2009
=====> Blogs FM2009
=====> Lower League Management FM2009
=====> DesignerFreaks FM2009
=====> Skadestuen FM2009
=====> Netcaféen FM09
=====> Omklædningsrummet FM2009
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2009
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2009
=> Pro Cycling Manager
=> Football Manager Live
===> Blogs
=> DesignerFreaks
=> Annonceringer FM2012
Andet
=> Fodbold
===> VM 2010
===> EM 2012
===> VM 2014
===> EM 2016
=> Baren
===> Cykling
===> Redskabsrummet
=> Børnehaven
FmFreaks.dk
=> Introduktionsforum
=> Mødelokalet
===> Måneds awards
=> FmFreaks Blogs Hall of Fame
=> Konkurrencer
===> Premier League Picks
===> Champions Freak
===> Supertipperen
===> FmFreaks Awards 2007
===> Nekrolog Konkurrence 2008
===> Digtkonkurrence
===> VM-Konkurrence
===> Fmfreaks Tour de France konkurrence
===> Nekrologkonkurrencen, 2010
===> Nekrologkonkurrencen, 2011
===> Månedens mål
===> FMF Fantasy League
===> EM Last Man Standing
===> DM i Football Manager 2013
===> Prediction Mastery
===> Blogkonkurrencer
=====> Blogkonkurrencen 2016
=====> Blogkonkurrencen 2015
=====> Blogkonkurrencen, 2014
=====> Blogkonkurrencen, 2013
=====> Blogkonkurrencen, 2012
=====> Blogkonkurrencen, 2009
=====> Blogkonkurrencen, 2011
=====> Blogkonkurrence FM2008
=====> Blogkonkurrencen 2017
=====> Blogkonkurrencen 2018
=====> Blogkonkurrencen 2019
=====> Blogkonkurrencen 2020
=====> Blogkonkurrencen 2021
=====> Blogkonkurrencen 2022
=====> Blogkonkurrencen 2023
=====> Blogkonkurrencen 2024
=====> Blogkonkurrencen 2025
===> FmF Mesterskabet
===> FmFreaks årsawards 2013
===> VM Last man standing
===> FmFreaks' årsawards 2014
Administrator forum
=> test
This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only.
« More Info »