home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 05:48:55 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
I går kl. 23:32:33 warmon Blogkonkur... [15] Journeyman - We a...
I går kl. 00:44:38 Bubbles Blogkonkur... #5 - Danish Viking War...
17 Maj 2024, 18:03 Wester Jr. Blogkonkur... 3# Hjertet banker kun ...
17 Maj 2024, 18:01 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23301
  1 Bruger, 262 Gæster Online.

Indlæg: 1132743 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: Jøddi
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  la grandine parma [#3]
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: la grandine parma [#3]  (Læst 5012 gange)
7kfum
Gæst
 
la grandine parma [#3]
« : 30 Mar 2008, 21:20 »

la grandine parma

Mange vil nok ærgre sig over at jeg nu igen, har valgt at lave en blog, men “here we go again”. Jeg vil ikke forsøge at lægge skjul på at mit projekt med denne blog, er lettere selvcentreret, eller optimistisk om man vil, mit projekt er at lave den bedste blog nogensinde. Jeg håber derfor, i vil følge med i min jagt mod skriftlig succes, for ingen forfatter er for god til at undvære en læser, derfor er alle læsere vigtige. Jeg har valgt at dirigere det italienske hold Parma. Jeg mener, at dette er et hold hvor, jeg kan holde min spillelyst oppe samtidig med at holdet, giver stor frihed for det skriftlige mesterværk.

Jeg vil være meget taknemmelige overfor folk, der giver udført og konstruktiv kritik, og hvis det kan motiverer, vil jeg herunder takke alle, der har gjort en forskel for denne blog via deres kommentarer.

Tak til:
Cesc
Cesc
Cesc
« Seneste Redigering: 31 Mar 2008, 21:07 af -Sommer- » Logged

GHERTESTEAS
Gæst
 
Sv: la grandine parma
« Svar #1: 30 Mar 2008, 21:21 »

Rigtig fin start Sommer. Jeg håber inderligt at du kan fortsætte denne i et stykke tid. Det tegner ihf lovende. Også en lækker klub Thumbs Up
Klø på mand, du har jo talentet, det kan enhver se :-)
Logged

Grasshoppers
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: la grandine parma
« Svar #2: 30 Mar 2008, 21:22 »

Super med en blog om Parma!
Jeg vil læse med.
Logged

Kimu
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: la grandine parma
« Svar #3: 30 Mar 2008, 21:23 »

Rigtig flot start Sommer... Det er dejligt at se dig tilbage på blog scenen, og ser virkelig frem til den blog omkring Parma. Bliver spændende at se hvad du kan udrette med parma skinkerne fra parmasan-land Wink
Logged

GHERTESTEAS
Gæst
 
Sv: la grandine parma
« Svar #4: 30 Mar 2008, 21:24 »

Rigtig flot start Sommer... Det er dejligt at se dig tilbage på blog scenen, og ser virkelig frem til den blog omkring Parma. Bliver spændende at se hvad du kan udrette med parma skinkerne fra parmasan-land Wink

Ja, det var det jeg mente med lækker klub funny Opstemt
Logged

vondracek
Gæst
 
Sv: la grandine parma
« Svar #5: 30 Mar 2008, 21:33 »

Held og lykke med det Sommer.
Jeg har dog allerede fundet et par grammatiske og synes, at du skal være lidt mere sparsom hvad angår dine kommaer.
Logged

7kfum
Gæst
 
Sv: la grandine parma
« Svar #6: 30 Mar 2008, 21:36 »

Held og lykke med det Sommer.
Jeg har dog allerede fundet et par grammatiske og synes, at du skal være lidt mere sparsom hvad angår dine kommaer.

Jeg træner meget på min grammatik, så jeg håber, du vil følge med trods grammatiske fejl.
Logged

vondracek
Gæst
 
Sv: la grandine parma
« Svar #7: 30 Mar 2008, 21:38 »

Jeg træner meget på min grammatik, så jeg håber, at du vil følge med trods grammatiske fejl.

Det kan du tro jeg vil. Parma er et lækkert mandskab - Ingen tvivl der.
Jeg vil også bare hjælpe dig, da du selv skriver, at du vil spadsere mod skriftlig succes.
Logged

7kfum
Gæst
 
Sv: la grandine parma
« Svar #8: 30 Mar 2008, 22:06 »

Uventet fyring af argentinske Héctor Cúper
Af Enrico Minotti, redaktør.

Det blev ikke til nogen kampe i spidsen for Parma, da Héctor Cúper i dag måtte fratræde stillingen som klubbens manager. Ifølge bestyrelsesformand Tommaso Ghirardi, kommer denne fyring efter intern splid og afløseren for den tidligere Valencia-træner, er endnu ikke fundet.


Det kom som et chok for mange da Héctor Cúper, i dag blev fyret af Parmas bestyrelse. Derfor blev ikke til nogen kampe for den karismatiske, nu forhenværende, leder af “Gialloblu”. Ifølge bestyrelsesformande n Tommaso Ghirardi er fyring kommet efter intern splid: “Vi har valgt at fyre Héctor, efter at han har haft flere opgør med klubbens bestyrelse. Vi kan på nuværende tidspunkt ikke have en så opfarende mand til at lede holdet. Vi er lige kommet ud af en krise, og det er vigtigt at hele klubben, kan arbejde som et hold.”

Mange medier mener allerede, at fyringen har et helt andet grundlag; “Det er tydeligt at Cúper, ikke passer ind i den fodboldfilosofi, som den nye bestyrelse vil have igennem. Han er en mand af succes, men den nye generation i Parma vil have en mand med et sikkert italiensk ståsted,” siger journalist Nicola Berti. Det kan derfor undre, at det var den selv samme bestyrelse som ansatte ham.

Det er ikke kun internationale medier, der undrer sig men også hovedpersonen selv: “Jeg er en meget forvirret mand, jeg kan ikke se hvad, jeg har gjort forkert. Ledelsens forklaring er i alt fald helt hen i vejret.” Der skal dog ikke herske nogen tvivl om, at vi snart vil se Héctor Cúper i et nyt job; “Jeg er langt fra færdig med fodbold. Der er allerede flere klubber, som har kontaktet mig, og jeg håber derfor på at have et job igen inden sæsonens start.”

Arrigo Sacchi er favorit til at overtage jobbet, som han også havde i 1985-87 og i 2001. Hvis dette sker vil det være første gang, siden han abdicerede fra sin stilling som direktør for fodbold i Real Madrid.
Logged

Grasshoppers
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: la grandine parma
« Svar #9: 30 Mar 2008, 22:07 »

God update Smiley

Kan godt lide din måde at skrive på Wink
Logged

Bave
Gæst
 
Sv: la grandine parma
« Svar #10: 30 Mar 2008, 22:19 »

God Update og Godt Klubvalg
Logged

The Red
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: la grandine parma
« Svar #11: 30 Mar 2008, 22:35 »

Flot start,gldæer mig meget til at se hvad der sker i Parma Smiley
Logged

AaB - Liverpool

Følg min blog i blogkonkurrencen
Pride & Passion

7kfum
Gæst
 
Sv: la grandine parma
« Svar #12: 30 Mar 2008, 23:04 »

Jeg takker for alle kommentarerne, og lover en update i morgen!
Logged

7kfum
Gæst
 
Sv: la grandine parma
« Svar #13: 31 Mar 2008, 15:18 »

Frisparkskongen er ny træner for Parma
Af Enrico Minotti, redaktør.

Meget uventet blev det ikke Arrigo Sacchi som den nye træner i Parma FC. Men derimod et ubeskrevet blad i træner-branchen. Han betegnes derimod som en af de bedste italienske fodboldspillere nogensinde. Parma vil i fremtiden være ledet af Gianfranco Zola.


Tidligere er den lille italiener kendt for at være en af de bedste spillere fra støvlelandet. Ovenpå hans fuldt ud succesrige karriere som spiller, begiver Zola sig nu ud i et nyt kapitel som træner for en af halvfemsernes tophold, Parma F.C. Flere medier havde allerede da, Héctor Cúper blev afskediget set Arrigo Sacchi som den næste mand i sædet. Men den meget diskuteret bestyrelsesformand Tommaso Ghirardi valgte alternativt. “Gianfranco har allerede slået sit navn fast i historiebøgerne som spiller, og vi ser helt klart et af de største trænerpotentialer i nyere tid.”

Trods de umiddelbart overdrevene roser der er kommet fra bestyrelsen, så er mange fans ikke helt uenige, og forudsiger en ny gylden æra. “Jeg ser helt klart store fremtidsudsigter i Zola, og jeg håber at vi under ham, kan få rystet de finansielle skuffelser af os og se frem mod en ny storhedstid,” siger Parma-fan David Rosso.

Første gang at Parma kunne kalde sig for et Serie A-mandskab, var i 1990 og hen over halvfemserne gik det stærkt. Allerede i 91/92 kunne de kalde sig vindere af Coppa Italia for første gang. Sæsonen efter gik de hen og vandt UEFA Cup Winner’s Cup for første og eneste gang, hvorefter de et år senere kunne se sig besejret i finalen. UEFA Cup Winner’s Cup blev erstattet af Champions League’s lillebror UEFA Cuppen, men Parma fulgte med og vandt i 94/95 over to kampe mod det andet finale hold, Juventus. I 96/97 blev det endelige til deres endelig gennembrud nationalt med en andenplads, og i 98/99 vandt de UEFA Cuppen for foreløbig sidste gang.

De succesrige halvfemsere blev til det enogtyvende århundrede, som startede som det forrige århundrede, var sluttet. Men i slutningen af 2003 satte Parmalat-skandalen en stopper for Parmas succesfulde periode.

Gianfranco Zola forlod Parma til fordel for Chelsea, da succesen var på sit højeste, skyndt han ikke fortryder sit skifte, tror Zola også på en ny storhedstid: “Parma har været igennem nogle svære tider siden Parmalat-skandalen, og jeg mener, de er klar til en ny gylden periode med mig ved roret.” 
Logged

7kfum
Gæst
 
Sv: la grandine parma
« Svar #14: 31 Mar 2008, 20:01 »

Den lille konge af Italien - afsnit 1
Af Diego Fiore, journalist


Jeg ligger det afpudset billede af den lille konge af Italien op på pladsen over bøgerne. Hvordan det er havnet der, er for mig uvidst, men det er blevet et nærmest symbolsk sted for den lille driblekonge. At jeg som den undersåt en dag skulle møde den lille konge med de majestætiske tryllerier, var ikke noget der stod i jobbeskrivelsen. Men her er jeg så at finde, i mine fineste klæder på vej ned for at møde Gianfranco Zola.

Selvom locations som Palazzo del Governatore og Cittadella havde været mere maleriske, insisterede Zola på at mødes på hovedkontoret. Netop derfor sidder jeg ikke, og nyder en kold fadøl; men en komfortabel stol i stedet. Zola forstår at gøre sin entré i henhold til hans personlighed, med et lille høfligt bank på døren og derefter en indstigning ind i det lille lokale, jeg kalder et kontor.

Han møder høfligt min fredserklærende hånd på midtvejen, og jeg føler mig som en kejser, da jeg giver tegn, til at han kan sætte sig ned i den stol, som er købt til gæster som ham. At jeg fik denne fine stol ind på mit kontor, kom som en overraskelse, da stolen kun er brugt i usædvanlige tilfælde. Man må konstatere at sportens stjerne, er mægtige i medierne, ligeså er disses komfort.

Jeg forsøger at holde tonen ærbødig, da jeg spørg til hans filosofiske tilgang til fodbold. ”Jeg mener at et holds tilgang til sporten, er det første standpunkt, en træner skal tage. Det er derfor en beslutning, jeg tog allerede, da jeg startede med at spille fodbold. Et spil fodbold handler om at score flest mål; men også at forhindre modstanderen i at scorer dem. Derfor er det vigtigt at starte med at bygge defensiv mur, gennem hurtigt kontrolleret offensivt spil kan vi gå skridtet længere og vinde kampene.”

Jeg nikker høfligt, og kan mærke, at min mund går i kramper, jeg niver mig selv i låret for igen at få kontrol over situationen men til vores begges forskrækkelse, udstøder jeg i stedet et højt råb. Zola undertrykker et grin, mens jeg nervøst mumler en undskyldning.



« Seneste Redigering: 31 Mar 2008, 21:33 af -Sommer- » Logged

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010