home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
06 Nov 2024, 11:45 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
04 Nov 2024, 21:45 andersnomanni Blogs SAF Challenge
03 Nov 2024, 19:31 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
10 Okt 2024, 15:45 Svartowiz Skadestuen Spil uden Steam
Antal Registrerede Brugere: 23448
  1 Bruger, 507 Gæster Online.

Nyeste Bruger: centuryregaliablr
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Nostalgi
| | |-+  FC Midtjylland - Mod nye mål...
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Vinder FCM noget i denne første sæson med mig ved roret?
Ja alle 4 Pokaler
SAS Ligaen
SAS og Landspokalen
De 3 "danske"
I slutter i top fire
Nej ikke noget overhoved

Sider: [1] 2 3 ... 5 Udprint
Forfatter Emne: FC Midtjylland - Mod nye mål...  (Læst 15472 gange)
Nees
Førsteholdsspiller

FC Midtjylland - Mod nye mål...
« : 22 Mar 2006, 23:27 »

Ja så blev jeg lidt træt af mit spil med Skeid, men skal nok fortsætte på det senere. Mit valg er faldet på min favorit klub her i landet FC Midtjylland. Jeg ved godt der lige er startede en anden med sådan en blog, men så kan i jo se dem begge og stille dem op mod hinanden. Jeg vil gerne have kommentar både gode og dårlige i skal bare sige jeres mening. Det først jeg vil indrømme er at jeg desværre allerede har ”snydt” hvis man kan kalde det for det. Det jeg har gjort er for at gøre spillet mere realistisk. Derfor har jeg bl.a. lavet Thomas Thomasberg så han er med, men jeg har også gjort spiller både bedre og dårligere, men ikke overrealistisk jeg har også lavet om på et par spiller så de nu kan spille andre pladser ligesom i virkeligheden.

Fakta om spillet
Danmark: 2. Division og derover
England: Championship og derover
Tyskland: 1. Bundesliga alene
Italien: Serie A alene
Norge: Tippeligaen
Spanien: Primera División alene
Sverige: Allsvenskan alene

Alle spiller fra: Ghana

Grafik: Noget fra FMG og FMF

1/7-05

”Ny ukendt manager til FCM”

FC Midtjylland havde i her til formiddag indkaldt til et kort pressemøde på SAS Arena. De fleste troede det var en spiller tilgang der var indkaldt til, men det stod hurtigt klart at der var tale om en træner skifte. Erik Rasmussen havde efter kun 1 ½ år på posten valgt i sammen råd med FC Midtjyllands bestyrelse havde besluttet at gå hver til sit.

I stedet indtræder den forholdsvis ukendte Nicolai Nees. Nees har senest været manager i norske Skeid, men da det ikke blev til oprykning i sidste sæson valgte Nees at træde tilbage og har derved stået uden job siden starten af november. Nu har han og kæresten så valgt at ligge vejen forbi SAS Arena og FC Midtjylland.

Den 29-årige manager lagde ikke skjul på sin glæde med udtryk som ”Det var dejligt at komme til en topklub” og ”FCM har et rigtig godt hold” fik han både sagt at han er stor fan af dem og at klubben næppe vil købe spiller inde med mindre der komme mange lange skader på de samme pladser eller de sælger mange spiller.

FC Midtjyllands maskot og truppen skal sammen med Nees hjælpe til at få en kanon sæson, der starter med Super cup finalen tirsdag den 19/7 i Parken og slutter senest søndag den 4/6-06.

2/7-05

"Truppen offentliggjort"

Den trup der gennem det næste års tid vil blive brugt mest af Nees, spillerne sat efter hvor Nees regner med at bruge dem mest.( ) = de pladser spillerne kan spille. Enkelte spiller kan være der flere gange det er fordi Nees ikke endnu ved hvor de skal spille

Målmand
Ola Tidman (MM)
Anders Rasmussen (MM)

Forsvar
Søren Skriver (F HC, DM) Skadet i op til 10 måneder.
Thomas Thomasberg (F H, DM)
Jesper Mikkelsen (F VC, M C)
Marc Møller (F C)
Magnus Troest (F C)
Rasmus Grønberg Hansen (F C, DM)
Christian Traoré (F C, DM)
Kristian Bak Nielsen (F C, Bo)
Nicolai Jørgensen (F/WB/M V)
Rasmus Daugaard (F/WB/OM H)
Ulrik Lindkvist (F/M HV) Skadet i omkring en måned.
Leon Jessen (F/OM V)

Midtbane
Christian Traoré (F C, DM)
Oluwafemi Ajilore (DM; OM VC)
Mikkel Thygesen (M HC)
Claus Madsen (OM HVC)
Svenne Poulsen (OM HC)
Morten Skov (OM HVC)
Dennis Sørensen (OM HC, A C)
Simon Poulsen (OM V)

Angreb
Klaus Kærgård (OM HC, AC) Skadet i op mod seks måneder.
Dennis Sørensen (OM HC, A C)
Frank Kristensen (Bo)
David Nielsen (Bo)
Kwadwo Poku (Bo)

Nees fortalte også at han ikke vil bruge spiller under 17 år og helst heller ikke spiller der var under 18 hvis han kunne undgå det.
« Seneste Redigering: 27 Mar 2006, 23:29 af Nees » Logged

DaddZ
Lilleputspiller
*

Sv: FC Midtjylland - Mod nye mål...
« Svar #1: 23 Mar 2006, 00:17 »

Det starter lovende må jeg sige. Jeg er helt vild med hvordan du går historien helt levende!

Nees
Førsteholdsspiller

« Svar #2: 23 Mar 2006, 20:24 »

3/7-05

”Kæmpetalent på vej til FCM”

Ifølge hvad TV2 Sporten erfare er FC Midtjyllands nye manager Nicolai Nees ved at hentet en af verdens mest omtalte og ombejlede herre til truppen. Der er tale om den nigerianske landsholdsspiller John Obi Mikel. Nees var en af de første managere i verden der fik øje på Mikel da han var manager i norske Skeid og ville gerne have hentet Mikel til klubben, men da man ikke kunne blive enige om en overgangssum med Plateau United valgte han i stedet Lyn. John Obi Mikel har flere gange været i sat i forbindelse med både Chelsea og Manchester United, men har ikke kunne blive enige med nogle af dem da han siger han er blevet tvunget til at skifte. Nu har FC Midtjylland altså også meldt sig på banen om den eftertragtede herre underskrift. Det er dog uvist om det kan lykkes at blive enige om en overgangssum med Lyn der menes at ville have op mod 15.000.000 DKK og om de kan få ham til at skriveunder i kampen med bl.a. Monaco, Auxerre, PSV og Galatasaray. Det forlyder dog at det er planen at Nees vel leje John Obi Mikel indtil sommer hvor han håber at have penge nok til at købe ham fri.

Det har ikke været muligt at få en kommentar fra nogle af parterne.

John Obi Mikel, et af de største talenter i verden, er måske på til FC Midtjylland   

3/7-05

Den offensive midtbanespiller Claus Madsen blev i dag skadet under træningen. Claus Madsen ramte en bold forkert ok har forstukket låret og er ude i mellem 2-4 uger. Dermed ser til at Claus Madsen ikke når at blive klar til sæsonens første kamp i Parken mod Brøndby den 19/7.

5/7-05

Køge – FC Midtjylland 1-1 (0-1) Venskabskamp

0-1 Mikkel Thygesen (42)
1-1 Morten Nielsen (86)

Kampens spiller: Rasmus Daugaard (FCM,8)

”Det var vores første kamp under min ledelse. Jeg kommer med et helt nyt spil system så jeg vil sige det er et ok resultat. Vi spiller med en taktik vi normalt vil komme til at bruge i vores hjemmekampe, men det fungere.” Udtalte Nees efter kampen

8/7-05

Sundby – FC Midtjylland 0-5 (0-4) Venskabskamp

0-1 David Nielsen (6)
0-2 David Nielsen (16)
0-3 David Nielsen (17)
0-4 David Nielsen (26)
Frank Kristensen skadet (34) En mindre skade, klar efter kampen
0-5 Kristian Bak Nielsen (59)

Kampens spiller: David Nielsen (FCM,10)

”Ja en dejlig sejr. David Nielsen kommer i gang med hele 4 mål indenfor 20 minutter. Det betyder meget hvis vi kan fortsætte. Også at Kristian Bak Nielsen kommer med frem på et hjørnespark og scorede.” Udtaler Nees

11/7-05

”Mikel valgte Italien”

Det nigerianske stortalent John Obi Mikel valgte i dag at skifte til den italienske trationsklub AS Roma. Mikel havde valget mellem bl.a. AC Milan, Inter og Atlético Madrid, men det blev altså Roma der løb med midtbanespilleren. FC Midtjylland var også med i kampen om landsholdsspilleren fra Nigeria og Mikel afviser da heller ikke et skifte til FC Midtjylland senere i karrieren.

”Jeg ved FCM er et godt hold og de var da også med helt fremme i mine overvejelser specielt efter de har fået Nees som manager. Nees er en rigtig god manager og det var jo ham der opdagede mig først og ville rigtig gerne have mig til Europa og jeg har stor respekt for ham.” fortæller John Obi Mikel til TV2 sporten

”Ja det er da surt at jeg endnu engang må se en anden klub tage ham for næsen af mig, men det er det der gør denne sport så dejlig at være en del af. Så nej jeg er ikke sur over han vælger Roma frem for os. Hvis vi ser det ud fra det princip så kan man stille spørgsmålet hvem har udviklet flest talenter Roma eller os. Derfor synes jeg det er klart han vælger Roma i stedet for os, men nu var det jo ikke kun os der var med i kampen om hans underskrift.” Siger Nees til sporten.

John Obi Mikel valgte Roma frem for FC Midtjylland.

Zone 43
Manager

« Svar #3: 23 Mar 2006, 20:38 »

Sundby – FC Midtjylland 0-5 (0-4) Venskabskamp

0-1 David Nielsen (6)
0-2 David Nielsen (16)
0-3 David Nielsen (17)
0-4 David Nielsen (26)

Frank Kristensen skadet (34) En mindre skade, klar efter kampen
0-5 Kristian Bak Nielsen (59)

[i]”Ja en dejlig sejr. David Nielsen kommer i gang med hele 4 mål indenfor 20 minutter.

Citat

Det er nu 26 min.  Wink

Men spænende bliver det at følge den Smiley

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.

gerre
Førsteholdsspiller

« Svar #4: 23 Mar 2006, 20:47 »

tjah fra 6. min til 26. min er vist 20 minutter Opstemt

Zone 43
Manager

« Svar #5: 23 Mar 2006, 20:52 »

tjah fra 6. min til 26. min er vist 20 minutter Opstemt

nå.. det havde jeg ikke lagt mærke til  Forlegen

Jeg så bare der stod (26) og så i teksten ..20 minutter Rullende Øjne

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.

Nees
Førsteholdsspiller

« Svar #6: 23 Mar 2006, 22:47 »

nå.. det havde jeg ikke lagt mærke til  Forlegen

Jeg så bare der stod (26) og så i teksten ..20 minutter Rullende Øjne

Ja det er rigtig jeg viste ikke om jeg skulle skrive 20 minutter eller 26 begge dele er hurtigt så var lidt i tænkebox Smiley

Tak for kommentarerne Smiley kom gerne med flere, bare ikke om 0-4 nederlaget  Opstemt

Nees
Førsteholdsspiller

« Svar #7: 24 Mar 2006, 20:35 »

13/7-05

Kolding FC – FC Midtjylland 0-2 (0-0)Venskabskamp
0-1 Martin Jungbloot (63)
0-2 Nicolai Jørgensen (73)

”En fin sejr. Desværre sker det først i anden halvleg og derfor kan jeg ikke rigtig sige hvordan jeg synes vi spiller da det var vores ”reserver” i den, Morten Skov er da begyndt at true Svenne Poulsen og Claus Madsen om pladsen på højre midtbane.” Sagde Nees efter kampen.

14/7-05

”Storsejr til Esbjerg”

Esbjerg spillede her til aften den første kamp i UEFA cuppen. Det skete da Esbjerg hjemme på Esbjerg Idrætspark vandt hele 8-0 over NSÍ fra Færøerne. De tre angriber Njodu Demba-Nyrén, Mickaël Murcy og Fredrik Berglund var alle i hopla. Demba-Nyrén bragte Esbjerg foran med 10 allerede efter 4 minutter og Fredrik Berglund sluttede den med et mål 2 minutter inde i tillægs tiden.

Der er også blevet trukket lod til 2. kval. runde i Champions League hvor Brøndby træder ind i turneringen. Brøndby fik vinderen af kampen mellem Dinamo Tbilisi fra Georgien og TNS fra Wales. Den første kamp er spillet her også i denne uge. Her vandt Dinamo Tbilisi med 2-0 hjemme og det ser ud til at det bliver Brøndbys modstander i næste runde.

Esbjerg fB – NSÍ (Færøerne) 8-0 (5-0) 1. kval. runde første kamp
1-0 Njogu Demba-Nyrén (4)
2-0 Mickaël Murcy (8)
3-0 Njogu Demba-Nyrén (25)
4-0 Fredrik Berglund (29)
5-0 Njogu Demba-Nyrén (39)
6-0 Fredrik Berglund (47)
7-0 Michaël Murcy (56)
8-0 Fredrik Berglund (92)

16/7-05

Skive – FC Midtjylland Venskabskamp
Thomas Thomasberg brænder straffe (51)
1-0 Kwadwo Poku (59)
2-0 Frank Kristensen (64)
3-0 Jesper Mikkelsen (68)
4-0 Simon Poulsen (76)
5-0 Frank Kristensen (79)

”Jeg er meget glad. Vi kommer igen først i gang i anden halvleg desværre, men jeg mener vi er klar til kampen mod Brøndby på tirsdag. Vi vil meget gerne vinde denne kamp da det vil være en god sæson start til næste sæson.” Udtalte Nees

19/7-05

Så kom oddsene til SAS-ligaen
FC København og Brøndby er storfavoritter med odds 2,25
De andre hold der forventes at kunne blande sig i toppen er FC Midtjylland 2,75, AaB 7, Esbjerg 17 og OB 21.

19/7-05

Brøndby – FC Midtjylland  Super Cup finalen

Odds 2,5 (1), 3 (X), 2,63 (2)

Brøndby: Casper Ankergren – Thomas Rytter (Dan Anton Johansen, 71), Tommy Berntsen, Per Nielsen, Asbjørn Sennels – Marcus Lantz, Martin Retov (Trond Andersen, 71) – Jonas Kamper, Martin Ericsson, Thomas Rasmussen – Johan Elmander

FC Midtjylland: Ola Tidman – Rasmus Daugaard, Kristian Bak Nielsen, Christian Traoré, Jesper Mikkelsen (Nicolai Jørgensen, 45) – Mikkel Thygesen, Svenne Poulsen, Simon Poulsen, Dennis Sørensen – Frank Kristensen, David Nielsen (Kwadwo Poku, 69)

Brøndby – FC Midtjylland 2-1 (1-1)
0-1 Frank Kristensen (36)
1-1 Martin Ericsson (43)
2-1 Dan Anton Johansen (92 str.) Begået af Christian Traoré

Kampens spiller: Asbjørn Sennels (Brøndby,8)

Lidt Fakta: Brøndby gav debut til norske Tommy Berntsen der i sommerpausen er kommet til fra norske Lyn for omkring 9.000.000 DKK. Han spillede en fin kamp og havde et par gode forsøg på mål efter hjørnespark og var faktisk begået straffesparket mod sig. 
Der var hele 42.161 tilskuere i Parken til denne kamp.

”Ja det var meget surt. Jeg sad sekunder før de fik straffespark og tænkte ’nu må de bare ikke scorede’ og det er sidste gang i denne sæson jeg har tænkt det. Jeg tror jeg vil til at tænke nu må vi ikke scorede hehe, men nej det er meget surt. Vi kommer foran og de får udlignet på et meget heldigt mål. Jeg tror at hvis de ikke havde fået det mål så havde vi vundet, men det kan jeg jo sagtens sige nu her efter kampen.” Sagde Nees til TV2 Sporten

Asbjørn Sennels spillede en god kamp i Joseph Elangas fravær. Elanga er skadet i op til 2 måneder.

20/7-05
Efter en sejr på 1-0 står det klart at Dinamo Tbilisi skal møde Brøndby i 2.kval Runde i Champions League. Den første kamp spilles den onsdag den 27/7 hjemme på Brøndby stadion og retur kamp den 3/8 i Georgien.

For 2 år siden spillede Brøndby og Dinamo Tbilisi også i 2. kval. Runde i CL den gang vandt BIF begge gange.

21/7-05

Endnu et uheld for FC Midtjylland. Under dagens træning blev Ola Tidman skadet. Han faldt forkert ned under en træningsøvelse og forvred ankel og er ude i mellem 3 uger og 1 måned.

”Det er et meget skidt tidspunkt det sker på. Der er 6 dage til ligaen starter så det er ikke det bedste der kunne ske, men vi må se hvordan det går.” udtaler Nees til blackwolves.dk

Nees
Førsteholdsspiller

« Svar #8: 26 Mar 2006, 18:00 »

22/7-05

FC Midtjylland blev her til eftermiddag ramt af endnu et uheld undertræningen. Den centrale forsvar og anføre Kristian Bak Nielsen lavede under en vægtløftningsøvelse en forkert bevægelse og har forstukket ryggen. Det er den tredje skade til førsteholds truppen inden for kort tid. Først røg Claus Madsen ud, han er dog snart klar igen og i går måtte Ola Tidman forlade træningen med en skade. Kristian Bak Nielsen er ude i mellem 3 uger og 1 Måned.

”Det er ved at blive en dårlig vane, men vi må se om vi kan finde på en måde at spille på. Vi er efterhånden ved at have mange førsteholdsspiller skadet og der irretere mig en del, men vi skal nok komme over det.” fortalte Nees efter træningen.

27/7-05

”Brøndby slog Dinamo”

Brøndby tog her til aften det første skridt mod det forjættet land Champions League ved hjemme på Brøndby stadion foran 16.787 tilskuere at vinde 4-0 over Dinamo Tbilisi. Thomas Rasmussen scorede sit første officielle mål som Brøndby spiller da han efter 6 minutter driblede forbi 3 Dinamo spiller og sende bolden i et flot lop hen over Zurab Mamaladze i det georgiske mål. 14 minutter senere var det Jonas Kampers tur til at gøre det til 2-0 og 3-0 inden Dan Anton Johansen gjorde det til 4-0 5 minutter efter pausen. Der er retur kamp om en uge i Georgien.

Brøndby – Dinamo Tbilisi (Georgien) 4-0 (3-0) 2. kval. runde første kamp
1-0 Thomas Rasmussen (6) 
2-0 Jonas Kamper (20)
3-0 Jonas Kamper (22 str.) Begået af Georgi Turmanidze mod Johan Elmander
4-0 Dan Anton Johansen (50 str.) Begået af Davit Odikadze mod Mads Jørgensen

--------
28/7-05

”Esbjerg vandt også ude”

Efter en 8-0 sejr hjemme i første kamp var Esbjerg så godt som sikker på at går videre til 2. kvalrunde og der var da heller ikke på noget tidspunkt tvivl om at de skulle videre. Allerede efter 11 minutter var det helt sikkert at kampen var afgjort da Fredrik Berglund sendte bolden i nettet. 7 minutter senere vart bolden igen i nettet denne gang var det Michaël Murcy der scorede. Det var også Michaël Murcy der scorede det sidste mål i 3-0 sejren.

NSÍ (Færøerne) – Esbjerg 0-3 (0-2) 1. kval. runde anden kamp
0-1 Fredrik Berglund (11)
0-2 Michaël Murcy (18)
0-3 Michaël Murcy (56 str.) Begået af Johann Davidson imod Michaël Murcy

Esbjerg videre til 2. kvalrunde med samlet 11-0
--------
29/7-05

”Blandet lodtrækning for de danske hold”

Der var 3 danske hold med i hatten da der i dag blev trukket lod til 2. kvalrunde i UEFA cuppen. Det blev en blandet lodtrækning for de 3 hold. FC København og FC Midtjylland var begge seedede mens Esbjerg var useedede. Det var dog FC København der fik den dårligste de skal et smut til Serbien og Montenegro hvor OFK Beograd tager imod. Det andet hold der kom op af hatten var FC Midtjylland der starter ude og skal til Georgien hvor Torpedo Kustaisi vil tage i mod. Esbjerg skal møde Maccabi Petach-Tikva de starter også hjemme i første kamp. Første kamp spilles torsdag den 11. august med retur kamp 14 dage efter. 

FC København – OFK Beograd
Torpedo Kutaisi – FC Midtjylland
Esbjerg – Maccabi Petach-Tikva

”Jeg er meget tilfreds med lodtrækningen. Desværre kender jeg ikke rigtig noget til holdet, men det er også det eneste der er irriterende’” Udtalte Nees efter lodtrækningen. 

Der er også blevet trukket lod til 3.kvalrunde i Champions League. Brøndby skal efter alt at dømme møde Lokomotiv Moskva der i den første kamp vandt 2-1 over FH fra Island.

FH/Lokomotiv Moskva – Brøndby/Dinamo Tbilisi

31/7-05

FC Nordsjælland (10) – FC Midtjylland (8) 1. runde i SAS ligaen

Odds: 2,75 (1)  3,20 (X)  2,25 (2)

Skader og karantæner:
FCN: Kim Christensen, Anders Alding, Ayeni Bosun, Thomas Andreasen (alle skadet)
FCM: Ola Tidman, Søren Skriver, Kristian Bak Nielsen, Ulrik Lindkvist, Claus Madsen, Klaus Kærgård (alle skadet)

FC Nordsjælland: Christian Kemph – Allan Olesen, Mads Ribers, Francis Dickoh, Hearh Pearce (Jukka Santala, 72) – Morten Karlsen (Christian Michaelsen, 72), Thomas Kristensen, Anders Due, Rodrigo Millar – Tommy Olsen, Joseph Kamwendo (Dennis Bo Mortensen, 80)

FC Midtjylland: Anders Rasmussen – Rasmus Daugaard, Magnus Troest, Christian Traoré, Nicolai Jørgensen – Oluwafemi Ajilore (Jesper Mikkelsen, 76), Mikkel Thygesen, Simon Poulsen, Dennis Sørensen – Frank Kristensen (Kwadwo Poku, 60), David Nielsen (Svenne Poulsen, 76)

FC Nordsjælland – FC Midtjylland 1-1 (1-0)
1-0 Anders Due (4)
1-1 Dennis Sørensen (91)

Kampens spiller: Christian Traoré (FCM,9)

FC Nordsjælland kom bedst fra start og Anders Dues mål efter 4 minutter var helt fortjent. Nordsjælland fortsatte med at presse resten af halvlegen dog uden det gav resultat. I anden Halvleg kom FCM bedre med i kampen, men det var først da Dennis Sørensen blev rykket frem som angriber at de begyndte at komme til chancer og 1 minut inden i overtiden lukkes det at scorede. 2 minutter efter havde Dennis Sørensen og Kwadwo Poku en fri løber sammen, men da Dennis Sørensen skulle spille bolden til Poku ramte han den helt forkert og den blev let reddet af Christian Kemph.

”FCN spiller godt og vi havde slet ikke forventet at de ville komme så hurtigt fra start. Vi kan derfor være godt tilfreds med at få point med herover fra, men ikke den debut jeg havde håbet på.” Fortalte Nees efter kampen.

Christian Traoré spillede en god kamp som styrmand i midtforsvaret i Kristian Bak Nielsen fravær.

Det skal lige siges at AaB spiller i Inter toto cuppen og derfor er vores kamp mod dem blevet udsat et par gange. Det vil sige at vi er en runde bagefter så når der står ” 1. runde i SAS ligaen” er det altså ud fra vores synspunkt.

3/8-05

”Brøndby møder Lokomotiv”

Brøndby spillede sig her til aften videre til 3. kvalrunde i Champions League. Det skete efter en 2-0 sejr ude mod Dinamo Tbilisi. Brøndby havde vundet den første kamp med 4-0 hjemme og var derved næsten sikker på at gå videre. Holdet de skulle møde var der lidt mere tvivl om. Lokomotiv Moskva havde i den først kamp vundet 2-1 på Island over FH, men spillet havde ikke været flot og derfor var der mange der tvivlede på om Lokomotiv kunne stå prøven hjemme, men her var der dog ikke nogen slinger i valsen en sikker 2-0 sejr sendte dem videre. Det betyder at Brøndby skal et smut til Rusland onsdag den 10. august med retur kamp i Brøndby 14 dage senere. Desværre for Brøndby blev Martin Retov skadet og er ude i omkring 3 Måneder.

Dinamo Tbilisi (Georgien) – Brøndby 0-2 (0-0) 2. kvalrunde anden kamp
Martin Retov skadet (3)
0-1 Johan Elmander (56)
0-2 Tommy Berntsen (81)

5/3-05

Farlige Frank Kristensen blev ved eftermiddagens træning skadet. Der er tale om en forstuvet tå der skal holdes i ro. Frank kommer ikke til at spille mod Horsens i weekenden, men han håber på at blive klar til UEFA cup kampen mod Kutaisi Torpedo på torsdag i næste uge.

7/8-05

FC Midtjylland (9) – AC Horsens (3) 2. runde i SAS Ligaen

Odds: 1,57 (1)  3,50 (X)  5 (2)

Skader og karantæner:
FCM: Ola Tidman, Søren Skriver, Kristian Bak Nielsen, Ulrik Lindkvist, Klaus Kærgård, Frank Kristensen (alle skadet)
ACH: Ingen skader eller karantæner

FC Midtjylland: Anders Rasmussen – Rasmus Daugaard, Magnus Troest, Christian Traoré, Jesper Mikkelsen – Mikkel Thygesen, Svenne Poulsen (Nicolai Jørgensen, 78), Simon Poulsen, Claus Madsen (Oluwafemi Ajiore, 66) – Dennis Sørensen (Kwadwo Poku, 85), David Nielsen

AC Horsens: Søren Jochumsen – Per Gade, Mads Rieper, Steffen Algreen, Rasmus Marvits – Charles Akonnor, Martin Heinze (Lasse Holmgaard, 59), Kasper Klausen (Søren Friis, 59), Allen Søgaard – Niels Lodberg, Abdul Sule (Martin Halle, 80)

FC Midtjylland – AC Horsens 2-0 (1-0)
1-0 Dennis Sørensen (29)
2-0 Dennis Sørensen (59)

Kampens spiller: Dennis Sørensen (FCM,8)

FC Midtjylland spillede en god kamp, men kunne ikke rigtig komme frem til så mange chancer. Dennis Sørensen var i dag rykket frem som angriber i stedet for den skade Frank Kristensen og takkede for tilliden ved at scorede 2 meget ens mål. Det første modtager han bolden fra David Nielsen på kanten af feltet og sender den over i det lange hjørne det andet er faktisk meget ens med det første eneste forskel er at det denne gang er Svenne Poulsen er ligger den sidste aflevering. Femi kom ind i stedet for Claus Madsen midt i anden halvleg og var meget tæt på at scorede, men Søren Jochumsen redde flot.

”Det var dejligt at vinde hjemme. Det er min første hjemmekamp for FC Midtjylland og med en sejre her ser det jo ganske godt ud. Vi spiller godt gennem hele kampen og der er slet ikke tvivl om kampens resultat.” Sagde Nees efter kampen

Dennis Sørensen (th.) spillede en meget flot kamp og scorede begge mål i Frank Kristensen fravær.

Nees
Førsteholdsspiller

« Svar #9: 26 Mar 2006, 20:09 »

10/8-05

”Brøndby leverede sensationen”

Brøndby spillede her til aften en meget svær udekamp mod Lokomotiv Moskva i 3.kvalrunde til Champions League, men det var Brøndby der fik det bedste resultat ud af kampen. 2 gange måtte Sergey Ryzhikov hente bolden ud af nettet og da midtbane spilleder Alexandr Samedov var den eneste der kunne scorede for Lokomotiv var det et sikkert Brøndby hold der mødte pressen efter kampen

”Vi spiller en rigtig god kamp og det ser meget godt ud. Vi skal bare frem og lave et hurtigt mål hjemme så vil jeg sige vi næsten er klar til Champions League.” Sagde Johan Elmander

”Vi spiller en god gang fodbold og det er faktisk ufortjent de scorede synes jeg, men sådan er fodbold nu engang. Vi spiller vores spil og derfor kommer de ikke rigtig til nogle chancer. Nu skal vi hjem og øve os på den defensive del da de vil komme med 120 i timen.” fortalte Michael Laudrup efter kampen.

Der er returkamp om 14 dage i Brøndby.

Lokomotiv Moskva (Rusland) – Brøndby 1-2 (0-2) 3. kvalrunde første kamp
0-1 Johan Elmander (3)
0-2 Johan Elmander (15)
1-2 Alexandr Samedov (68)
--------
11/8-05

”tre danske sejre”

Der var hertil aften spillede tre danske hold i UEFA cuppen. FC København spillede hjemme mod OFK Beograd, men det var FCK der kom dårligst fra start. Efter 12 minutter måtte Peter Ijeh forlade banen på båre han har overrevet hasen og er ude i op til 3 måneder og blot 16 minutter kom de bagud da Andrija Kaludjerovic på et flot langskud sendte bolden i nettet. 3 minutter før pausen lykkes det dog at udligne for FCK da Álvaro Santos sendte bolden i nettet. I anden halvleg sad FCK på hele kampen, men det var først 3 minutter inde i overtiden at det lykkes at scorede nok engang var det Álvaro Santos kunne sætte sidste fod på bolden.

Det andet hold der var i aktion var Esbjerg der hjemme på Esbjerg Idrætspark. Det blev en lille sejre på 1-0, men en sejre der ikke var nogen tvivl om. Esbjerg styrede kampen fra start til slut og det var faktisk utroligt at det ikke blev til en større sejre. Grunden kan findes i det andet mål hvor Ilan Goldberg stod en rigtig god kamp og var også en af gæsternes bedste.

Det eneste af de danske hold der startede ude var FC Midtjylland der var et smut i Georgien. Det var dog værterne fra Torpedo Kutaisi der noget overraskende et indlæg fra Levan Kapanadze ender noget tilfældigt i hoved på Christian Traoré der også selv var overraskede over det og kom til at sende bolden ind bagved Anders Rasmussen. Den føring holdte i 6 minutter så begyndte et show af Dennis Sørensen. 3 mål blev det til i Georgien og der betyder nok at FCM efter alt at dømme er videre til næste runde i UEFA cuppen.

”Ja jeg er meget glad vi spiller en rigtig god kamp da vi kommer i gang efter ca. 10 minutter indtil der synes jeg Torpedo spiller rigtig flot fodbold. Dennis Sørensen har spillet rigtig flot i de sidste par kampe og det ser ud til vi skal bruge ham i angrebet” Sagde Nees efter kampen.

FC København – OFK Beograd (Serbien og Montenegro) 2-1 (1-1) 2. kvalrunde første kamp
Peter Ijeh sakdet (12)
0-1 Andrija Kaludjerovic (28)
1-1 Álvaro Santos (42)
2-1 Álvaro Santos (93)

Kampens spiller: Álvaro Santos (FCK,8)
--------
Esbjerg – Maccabi Petach-Tikva (Israel) 1-0 (1-0) 2. kvalrunde første kamp
1-0 Njogu Demba-Nyrén (35)
Shai Sasson skadet (58)

Kampens Spiller: Njogu Demba-Nyrén (EFB,7)
--------
Torpedo Kutaisi (Georgien) – FC Midtjylland 1-4 (1-2) 2. kvalrunde første kamp
1-0 Christian Traoré (6 selvmål)
1-1 Dennis Sørensen (12)
1-2 Dennis Sørensen (37)
1-3 Dennis Sørensen (49)
1-4 Simon Poulsen (91)

Kampens spiller: Dennis Sørensen (FCM,10)

FC Midtjylland ser ud til at klar til 1 runde i UEFA cuppen efter en 4-1 sejre

Cap_the_man
Lilleputspiller
*

« Svar #10: 26 Mar 2006, 20:27 »

Rigtig Fed Blog Smiley den bliver nice at følge i fremtiden Smiley

Football is a lifestyle and i love it

ManUtd7
Gæst

« Svar #11: 26 Mar 2006, 21:51 »

Fed Blog, men nogle af dine bilelder er måske lige lidt store fks. UEFA logoet. Ellers kanon Blog.

Nees
Førsteholdsspiller

« Svar #12: 27 Mar 2006, 23:26 »

Takker meget det er godt at se der er folk der følger med  Smiley

Jeg ved godt det er store, men det er siden her der gør det, men ved ikke hvorfor dog har jeg en teori Smiley

Nees
Førsteholdsspiller

« Svar #13: 28 Mar 2006, 23:55 »

15/8-05

Oluwafemi Ajiore blev i kampen mod Viborg i går skadet med et bøjet ribben og er ude i mellem 5 dage og 2 uger. Dermed er han tidligst klar til returkampen i UEFA cup kampen mod Torpedo Kutaisi den 25. Oluwafemi Ajiore kom på banen efter 35 minutter da Simon Poulsen måtte forlade banen med en mindre skade, men han er allerede klar igen.

21/8-05

Brøndby (2) – FC Midtjylland (1) 5. runde i SAS ligaen

Odds: 2,25 (1)  3,2 (X)  2,75 (2)

Skader og karantæner:
BIF: Dan Anton Johansen, Joseph Elanga, Martin Retov,
FCM: Ola Tidman, Søren Skriver, Kristian Bak Nielsen, Ulrik Lindkvist, Oluwafemi Ajiore, Klaus Kærgård

Brøndby: Casper Ankergren – Thomas Rytter, Per Nielsen, Tommy Berntsen (Henrik Kildentoft, 79), Asbjørn Sennels – Trond Andersen, Marcus Lantz, Kim Christensen, Mads Jørgensen (Martin Ericsson, 72), Tommy Rasmussen (Betinho, 87) – Johan Elmander

FC Midtjylland: Anders Rasmussen – Rasmus Daugaard, Magnus Troest (Marc Møller, 80), Christian Traoré, Nicolai Jørgensen – Jesper Mikkelsen, Svenne Poulsen, Simon Poulsen (Claus Madsen, 75), Mikkel Thygesen – Dennis Sørensen (Frank Kristensen, 75), David Nielsen

Brøndby – FC Midtjylland 0-4 (0-4)
0-1 Dennis Sørensen (1)
0-2 David Nielsen (6)
0-3 David Nielsen (31)
0-4 David Nielsen (36)
1-4 Johan Elmander (79)

Kampen blev spillet i et højt tempo fra FC Midtjyllands side og allerede efter 58 sekunder gav det bonus da Dennis Sørensen scorede. Det var også Dennis Sørensen der startede angrebet. Efter Anders Rasmussens målspark vandt Dennis Sørensen en hovedstøds duel og sendte David Nielsen af sted. Han ramte stolpen, men Dennis Sørensen var hurtigst på riposten. Efter det startede et one mands show fra David Nielsen. Først scorede han på en fri løber på en stikning fra Nicolai Jørgensen. Svenne Poulsen sendte bolden ind over, men Tommy Berntsen nåede den ikke og en helt fri David Nielsen kunne scorede sikkert til sidst sendte han et hovedstød i mål her så Tommy Berntsen heller ikke godt ud. I anden halvleg kom Brøndby bedre med i kampen, men kom aldrig rigtig frem til de store chancer. Det var derfor heller ikke et fair mål Johan Elmander kunne scorede med 11 minutter igen.

”Vi spiller så ringe. Jeg er så skuffet over det vi præster er så dårligt at vi faktisk ikke kan være det bekendt for de TV seer der vi se os. Det er bare så ringe. FCM fortjener sejren og vi skal være galde for at de ikke udnytter alle deres chancer så havde vi tabt 12, 13-1.” Udtalte en meget skuffet Michael Laudrup efter kampen.

”Fantastisk det er nået jeg har drømt om hele mit liv at scorede et hattrick på Brøndby Stadion det er det største. Og at vi spiller en så god som vi gør og total køre Brøndby af banen det er helt fantastisk. Nees har virkeligt læst på lektien gennem hele sæsonen indtil nu. Han sætter det rigtige hold og bruger de rigtige spiller når de skal bruges og hvor. Jeg er rigtig glad for at han er kommet til FCM.” Fortæller David Nielsen efter kampen.

David Nielsen spillede en af sine bedste kampe i karrieren og scorede 3 mål.

23/8-05

”FCK forsvar på vej til FCM?”

Den 24-årige FC København forsvar Dan Thomassen er måske på vej til at følge i Christian Traorés fodspor og skifte reserve tjansen i FCK ud med den midtjyske hede. Dan Thomassen kom til FCK sidste sommer på en fri transfer fra Padova. I første sæson blev det til 21 kampe og et enkelt mål for FCK, men efter flere tilgange til forsvaret er Dan Thomassen gledet ned på reserve holdet. Derfor er Nees interesseret i at hente ham til Midtjylland hvor han mener han vil gøre en stor gavn. Det har ikke været muligt at må en kommentar fra nogle af parterne, men Dan Thomassens agent bekræfter at et par klubber har henvendt sig for at høre sig om Dan Thomassen

Dan Thomassen (th.) er måske på vej til SAS ligaens tophold FC Midtjylland

24/8-05

”Brøndby klar til gruppespillet i CL

Brøndby gjorde her til aften det som de indtil videre er det eneste hold der har gjort før. Da de med en samlet sejr på 5-1 efter 2-1 i den første kamp sendte Lokomotiv Moskva ud af kvalifikationen til Champions League. Brøndby startede bedst, men kom hurtigt under et pres og det var derfor meget vigtig at Marcus Lantz sendte bolden i nettet efter et hjørnespark. Det ødelagde total Lokomotivs spil og det fungerede slet ikke og derfor var det fortjent at Martin Ericsson sendte bolden ind 1 minut inde i første halvlegs tillægs tid. I anden halvleg spillede Lokomotiv Moskva deres sidste chance hvor de skulle op og scorede 3 mål, men da det ikke var lykkes efter 76 minutter opgav de kampen og begyndte bare at spille stille og roligt og kampen døde hurtigt ud, men det forhindre ikke Kasper Lorentzen i at scorede på et straffespark ind med 4 minutter igen.

Der blev efter kampene blev det trukket lod til grupperne og Brøndby fik ikke den bedste lodtrækning, men heller ikke den dårligste. Brøndby kom i gruppe med Bayern München, Shakhtar og Betis. Brøndby starter hjemme mod Shakhtar tirsdag den 13 september.

”Det er bare så stort og godt for dansk fodbold. Nu kan man begynde at være stolt af at være dansker i fodboldens verden at komme ind i det forjættet land er bare så stort der ligger mange penge i det og en masse point til den europæiske turnering. Nu må vi bare håbe vi kan blive nr. 3 eller op og at de 3 andre danske hold (Esbjerg, FC København og FCM red.) kan komme langt også” Sagde en noget galder Michael Laudrup en efter nederlaget til FCM.

Brøndby – Lokomotiv Moskva (Rusland) 3-0 (2-0) 3. kvalrunde anden kamp
1-0 Marcus Lantz (16)
2-0 Martin Ericsson (46+)
3-0 Kasper Lorentzen (86 str.)

Kampens spiller: Mads Jørgensen (BIF,8)

Brøndby videre til gruppespillet i Champions League med samlet 5-1
--------
25/8-05

”Målfest i Israel, Esbjerg videre”

Der var her til aften 3 hold i aktion Esbjerg havde i den første kamp hjemme i Esbjerg vundet 1-0 over Maccabi Petach-Tikva og det viste sig at få en meget vigtig betydning da modstanderne var tændt fra start. Efter de første 45 minutter stod der allerede 3-3, men det var hele tiden Esbjerg der var et skridt efter. I anden halvleg kom Petach-Tikva bedst fra start, men Esbjerg udlignede nok engang til sidst blev det dog til en 5-4 sejre til Petach-Tikva scorede 11 minutter før tid.

FC København var også i aktion efter en 2-1 sejre hjemme i den første kamp var der lagt op til et drama, men dramaet da Álvaro Santos efter 18 minutter scorede kampens eneste mål. Det betød dog ikke at kampen var kedelig OFK Beograd kæmpede for at komme tilbage, men der lykkes ikke.

FC Midtjylland var det tredje hold der var i aktion her til aften. Efter en 4-1 sejre i den første kamp havde Nees valgt at stille med næsten med flere reserver end førsteholds spille og det håbede Torpedo Kutaisi at kunne udnytte, men allerede efter 55 sekunder slukkede Kwadwo Poku nok det sidste håb for Torpedo da han driblede fra en forsvar og snød målmanden for til sidste at sende bolden i mål. Kampen var en meget kedelig affære og resten af første halvleg skete der ikke så meget i anden halvleg kom FCM lidt mere frem på banen, men de kunne ikke pille ved at det stadigvæk var en meget kedelig kamp. Det var derfor meget glædeligt for de knap 5.300 tilskuere på SAS Arena at Frank Kristensen efter 57 minutter kunne gøre det til 2-0. Det der næsten var til størst glæde var da Kristian Bak Nielsen efter godt 1 måneds pause fik come back da han kom på banen med 12 minutter igen. Det betyder at der er 3 danske hold med i hatten i morgen når der bliver trukket lod til første runde.

Maccabi Petach-Tikva (Israel) – Esbjerg 5-4 (3-3) 2. kvalrunde anden kamp
1-0 Jefisley André Caldeira (16)
1-1 Tommy Løvenkrands (20)
1-2 Njogu Demba-Nyrén (23)
2-2 Shai Sasson (25)
3-2 Shai Sasson (29)
3-3 Fredrik Berglund (47+)
4-3 Shai Sasson (48)
4-4 Fredrik Berglund (51)
5-4 Asi Elkabets (79)

Kampens spiller: Shai Sasson (MPT,9)

Esbjerg videre til første runde efter reglen på udebane mål 5-5
--------
OFK Beograd (Serbien og Montenegro) – FC København 0-1 (0-1) 2. kvalrunde anden kamp
0-1 Álvaro Santos (18)

Kampens spiller: Brede Paulsen Hangeland (FCK,8)

FC København videre til første runde med samlet 3-1
--------
FC Midtjylland – Torpedo Kutaisi (Georgien) 2-0 (1-0) 2. kvalrunde anden kamp
1-0 Kwadwo Poku (1)
2-0 Frank Kristensen (57)

Kampens spiller: Kwadwo Poku (FCM,8)

FC Midtjylland videre til første runde med samlet 6-1

Kwadwo Poku fik chancen fra start og takkede ved at scorede det første mål og lægge op til det andet.

”Blandet dansk lodtrækning”

Der var 3 danske hold med i hatten da der i dag blev trukket lod til første runde i UEFA cuppen og alle 3 hold var Useedede. Det første hold der kom op var Esbjerg de skal på en meget svær opgave mod Jon Dahl Tomasson og Jesper Grønkjærs klub Stuttgart. FC København kom op kort tid efter og skal nok engang til Serbien og Montenegro denne gang er det et andet Beograd hold der kom op nemlig Partizan. FC Midtjylland var det sidste hold der kom op. De skal et smut til Tyskland hvor Hertha BSC skal slås samlet over 2 kampe hvis de skal have en mulighed for at gå videre. Esbjerg og FC Midtjylland starter ud hjemme den 15/9 med retur kamp den 29/9 ude. FCK starter ude og spiller retur kamp hjemme.

FC Midtjylland fik den sværeste lodtrækning af de 3 danske hold. De skal en tur til den tyske hovedstad hvor de skal spille mod Hertha Berlin.

28/8-05

”Nigeriansk talent til FCM”

FC Midtjylland har her til formiddag skrevet kontrakt med det 17-årige nigerianske talent. Sule Kayode Sheriff hedder han og er en offensiv spiller. Sule beskrives lidt som en type som FCMs anden nigerianer Oluwafemi Ajiore bare Sule er bedre i den modsatte side.

Jeg har tænkt mig at lave det sådan at jeg hver gang der er gået ca. 2 måned kommer med en opdatering om forskellige ting og om de kampe vi har spillet i forløbet. Den første af dem kommer her

Brøndby – FC Midtjylland 2-1 (1-1) (Super cup finalen) Frank Kristensen (36)

FC Nordsjælland – FC Midtjylland 1-1 (1-0) (SAS ligaen) Dennis Sørensen (91)

FC Midtjylland – AC Horsens 2-0 (1-0) (SAS ligaen) Dennis Sørensen (29,59)

Torpedo Kutaisi – FC Midtjylland 1-4 (1-2) (UEFA cuppen) Dennis Sørensen (12, 37, 49), Simon Poulsen (91)

Viborg – FC Midtjylland 0-2 (0-0) (SAS ligaen) Dennis Sørensen (69), David Nielsen (92)

FC Midtjylland – SønderjyskE 2-0 (2-0) (SAS ligaen) Dennis Sørensen (3, 14)

Brøndby – FC Midtjylland 1-4 (0-4) (SAS ligaen) Dennis Sørensen (1), David Nielsen (6, 31, 38)

FC Midtjylland – Torpedo Kutaisi 2-0 (1-0) (UEFA cuppen) Kwadwo Poku (1), Frank Kristensen (57)

FC Midtjylland – AGF 0-0 (0-0) (SAS ligaen) Ingen mål

FC Midtjylland – AaB 1-0 (0-0) (SAS ligaen) Frank Kristensen (84)  Kristian Bak Nielsen (udvist 52)

Det var så de kampe det var blevet til indtil videre i denne sæson som det kan ses har vi kun tabt 1 kamp og det betyder at vi ligger nr. 1 i SAS ligaen allerede med et lille forspring.

Det er også blevet den første september og det betyder transfer vinduet er lukket

Transfer ind:
Anderas Laudrup fra Søllerød-vedbæk for 0 DKK
Sule Kayode Sheriff fra fri transfer for 0 DKK

Transfer ud:
Mustafa Arslan til Skive for 50.000 DKK

Fremtid ind:
Pyry Kärkkäinen fra KuPs for 0 DKK den 17/11-05

Som det kan ses er Dan Thomassen ikke kommet han er smuttet til Young Boys i Schweiz da vi ikke kunne blive enige med FCK om en pris for ham.

Lige lidt fakta
Topscorere: Dennis Sørensen med 10 mål i 9(1) kampe
Top assist: David Nielsen med 5 oplæg i 8(1) kampe
Top gennemsnit: Christian Traoré med 7,56 i 9 kampe

Nees
Førsteholdsspiller

« Svar #14: 29 Mar 2006, 22:03 »

3/9-05

Jesper Mikkelsen blev skabet under dagens træning. Jesper Mikkelsen kom højest i en hovedstødsduel med Frank Kristensen desværre ramte Frank ham forkert og Jesper Mikkelsen fik overbalance i luften og da han ramte jorden forstuvede han håndledet. Det betyder Jesper Mikkelsen går glip af den vigtige kamp mod FC København om 7 dage hvor også Kristian Bak Nielsen er ude med karantæne. Jesper Mikkelsen mister i værste fald også kampen mod Hertha Berlin den 15 september.

10/9-05

FC København (1) – FC Midtjylland (3) 8.runde i SAS ligaen

Odds: 2,25 (1)  3,20 (X)  2,75 (2)

Skader og karantæner:
FCK: Thomas Røll, Peter Ijeh (begge skadet)
FCM: Kristian Bak Nielsen (karantæne) Søren Skriver, Jesper Mikkelsen, Ulrik Lindkvist, Klaus Kærgård (alle skadet)

FC København: Arni Gautur Arason – Özbay Ilhan (Nicklas Svendsen, 59), Brede Paulsen Hangeland, Jukka Sauso, Rodrigo Pérez – Martin Bergvold, Jerry Lucena, Tobias Linderoth, Michael Silberbauer – Álvaro Santos (Lasse Qvist, 83), Marcus Allbäck (André Bergdølmo, 45)

FC Midtjylland: Ola Tidman (Anders Rasmussen, 75) – Rasmus Daugaard, Magnus Troest, Christian Traoré, Nicolai Jørgensen – Mikkel Thygesen, Svenne Poulsen (Oluwafemi Ajiore, 87), Simon Poulsen, Claus Madsen – Dennis Sørensen (Frank Kristensen, 65), David Nielsen

FC København – FC Midtjylland 0-2 (0-1)
0-1 Svenne Poulsen (9)
0-2 Dennis Sørensen (64)

Kampens spiller: Dennis Sørensen (FCM,9)

FC Midtjylland har vist fundet den rigtige mand i manager Nicolai Nees. Efter 11 kampe i spidsen for midtjyderne er det kun blevet til 1 nederlag og 2 uafgjorte kampen. Det må siges at være en succes der er til at snakke om. Den 8 sejre kom i dag da FCK blev spillet ud af banen, men trods det gode spil fra FC Midtjylland er det nok noget andet der vil blive snakket om det er Tobias Linderoths udvisning i slutningen af første halvleg der i realiteten lukkede kampen. Kampen startede ellers godt for FCK der havde et par gode forsøg, men takket været en tilbage vendt Ola Tidman i det midtjyske mål gjorde at Simon Poulsens indlæg som Svenne Poulsen sendte i mål gav en 1-0 føring til FC Midtjylland. I resten af halvlegen bølgede kampen frem og tilbage dog med FCM som det styrende hold. Men så skete det som ingen endnu kan forstå Simon Poulsen modtog bolden fra Nicolai Jørgensen og driblede op langs siden her kom Tobias Linderoth og lavede et meget uskyldigt frispark, men sådan så kampens dommer Patrick Rasmussen ikke og viste Tobias Linderoth det røde kort ude tvivl. Især FCMs manager Nees var sjov at se da Linderoth begik frisparket først stormede ham og med fingeren i den form de fleste dommer bruger, men da Patrick fandt kortet frem var han ved at rive håret af sig selv. FCK skiftede derfor til en mere defensiv taktik og det gjorde kampen gik lidt i stå. Og det var derfor meget dejligt at se Dennis Sørensen se lobbe bolden over Arni Gautur Arason i FCKs mål til en sejr på 2-0.

” Det var virkeligt dejligt med en sejr. Det er vigtige at vi kan vise vi kan spille med flere skader på samme tid. Især før kampen mod Hertha Berlin var det rigtig dejligt at få de 3 point her i Parken så vi er klar til den kamp.” Sagde Nees efter kampen.

Tobias Linderoth spillede en god kamp indtil han noget uforstående blev udvist.

13/9-05

”Brøndby tabte første kamp”

Brøndby spillede her til aften deres første kamp i gruppespillet i Champions League, men det blev ikke til det come back som de havde håbet på. Brøndby startede ellers ud i et meget højt tempo og allerede efter 10 minutter var Shakhtars målmand Jan Lastuvka redde Shakhtar hele 7 gange Johan Elmander, Martin Ericsson og Jonas Kamper var dem der havde skuddene. Efter det overtog Shakhtar og spillede lige så stille ind i kampen og Brøndby ud og det gav pote da Fernandinho på et langt udspark fra målmand Jan Lastuvka lobbede bolden over Casper Ankergren og blot 8 minutter senere var samme Fernandinho i aktion igen da han heade Darijo Srnas indlæg i mål. Efter det trak Shakhtar sig mere tilbage på banen og gav mere plads til Brøndby, men de udnyttede den ikke og gør man ikke det på dette plan taber man stort. 

Brøndby – Shakhtar (Ukraine) 0-2 (0-2) 1. kamp i gruppespillet i CL
0-1 Fernandinho (32)
0-2 Fernandinho (40)
Mariusz Lewandowski skadet (92)
--------
15/9-05

”God dansk aften i UEFA”

De 3 danske hold i UEFA cuppen var alle i aktion her til aften. FC Midtjylland var på en meget svær opgave hjemme på SAS Arena hvor Hertha Berlin kom på besøg. Hertha Berlin var klart til kampen og ville meget gerne frem og scorede det meget vigtige udebane mål. Det kom allerede efter 13 minutter hvor den lille midtbanespiller Marcelinho kom højest efter et indlæg og heade bolden i mål. Efter scoringen gik Hertha Berlin helt tilbage og spillede defensivt. Det gav Midtjylland mere plads og i modsætning til Brøndby kunne du udnytte det efter et indlæg fra Simon Poulsen hvor bolden fik lov at fortsætte hele vejen i gennem kom Svenne Poulsen og sendte bolden ind. I anden halvleg var FCM stadigvæk dominerende og Hertha levede på kontra og dødbolde, men det gav ikke pote. Til gengæld var det tæt på at Frank Kristensen i 4 minuts overtid var ved at scorede, men han blev taklet i skud øjeblikket, men der blev ikke dømt noget. Derved sluttede kampen 1-1. Desværre for FC Midtjylland blev David Nielsen skadet i kampens slutning og må holde en pause på op til en måned.

Esbjerg var også på en svær opgave hjemme hvor Stuttgart med Jon Dahl Tomasson i startopstillingen kom på besøg. Og det var også Jon Dahl Tomasson der gjorde livet surt for Esbjergsforsvar allerede efter 1 minutter og 13 sekunder kunne Lars Winde hente bolden ud af nettet her havde Jon Dahl nemlig placerede brasilianerne Cacaus indlæg. Esbjerg kom sig dog hurtigt og allerede efter 13 minutter kunne Njogu Demba-Nyrén sende udligningen ind i målet. I resten af første halvleg skete der ikke rigtig mere det gjorde der til gengæld i anden halvleg hvor Timo Hildebrand efter 16 minutter måtte forlade banen efter en nær kamp med Fredrik Berglund. 9 minutter senere begik Nikolai Høgh noget kloset straffe på Cacau. Den sendte Jon Dahl Tomasson sikkert ind, men blot 5 minutter efter kunne Tommy Løvenkrands sende bolden ind bagved indskiftede Dirk Heinen. Der skete ikke mere trods et stort Esbjerg pres.

FC København på den letteste opgave da de var et smut i Beograd hvor Partizan tog i mod. Kampen blev spillet i et lavt og kedeligt tempo og det var faktisk kun de to mål der rigtig var noget at pege på for Partizan var direkte uheldige med begge. Det første mål er Marcus Allbäck klart offside da han sparker den ind og det andet er et meget tvivlsomt frispark en halv meter uden for feltet som dommer Helmut Fleischer fik vurderet helt forkert til et straffespark til FCK. Det scorede Atiba Hutchinson sikker et på og så var den kamp lukkede. Dermed ser det meget fornuftigt ud for FC København før returkampen om 2 uger.

FC Midtjylland – Hertha Berlin (Tyskland) 1-1 (1-1) 1. runde første kamp
0-1 Marcelinho (13)
1-1 Svenne Poulsen (42)
Kevin Prince Boateng skadet (76)

Kampens spiller: Marcelinho (HBS,7)

--------
Esbjerg – Stuttgart (Tyskland) 2-2 (1-1) 1. runde første kamp

0-1 Jon Dahl Tomasson (2)
1-1 Njogu Demba-Nyrén (13)
Timo Hildebrand skadet (61)
1-2 Jon Dahl Tomasson (72 str.)
2-2 Tommy Løvenkrands (77)

Kampens spiller: Tommy Løvenkrands (EFB,8)

--------
Partizan (Serbien og Montenegro) – FC København 0-2 (0-2) 1. runde første kamp
0-1 Marcus Allbäck (32)
0-2 Atiba Hutchinson (44 str.)

Kampens spiller: Brede Paulsen Hangeland (FCK,9)

Brede Paulsen Hangeland spillede en rigtigt godt i en ellers kedelig kamp.

15/9-05

”FC Midtjylland til Amager”

FC Midtjylland var her til aften med i hatten da der blev trukket lod til femte runde i Landspokalturnering . FC Midtjylland skal møde Fremad Amager. Fremad Amager der pt. ligger nr. 10 i landets næstbedste række har tidligere i turneringen slået Vejle og Middelfart ud.

Den tidligere FC Midtjylland spiller Martin Nielsen vil gøre sit til at sende sine tidligere holdkammerater ud.

16/9-05

”AZ interesse i FCM topscorere”

FC Midtjyllands topscorere Dennis Sørensen kan meget vel være på vej til hollandsk fodbold. Det er AZ Alkmaar der meget gerne vil hente FCM angriberen til udlandet. Det er AZs plan at Dennis Sørensen skal overtage efter Kenneth Perez der til sommer skifter til Ajax. Det er dog ikke sikkert at FC Midtjylland vil lade Dennis Sørensen går for en sum som AZ kan være med til. Og det er heller ikke sikkert at FCM vil sælge ham før efter sæsonen.

Dennis Sørensen (th.) er måske på vej til Holland og AZ Alkmaar.

18/9-05

FC Midtjylland (1) – Esbjerg (7) 9. runde SAS ligaen

Odds: 1,80 (1)  3,00 (X)  4,00 (2)

Skader og karantæner:
FCM:  Søren Skriver, Jesper Mikkelsen, Ulrik Lindkvist, Klaus Kærgård, David Nielsen (alle skadet)
EFB: Ernesto Arakaki, Andreas Klarström (begge skadet)

FC Midtjylland: Ola Tidman – Rasmus Daugaard, Kristian Bak Nielsen, Christian Traoré, Nicolai Jørgensen – Mikkel Thygesen, Claus Madsen (Svenne Poulsen, 77), Simon Poulsen, Oluwafemi Ajiore – Frank Kristensen (Magnus Troest, 77), Dennis Sørensen (Kwadwo Poku, 88)

Esbjerg: Lars Winde – Pará, Anders Møller Christensen, Mauricio Quintanilla, Martin Jensen – Jan Michaelsen, Niki Zimling, Michaël Murcy (Tommy Løvenkrands, 45), Mladen Bartulovic (Nikolai Høgh, 61) – Njogu Demba-Nyrén (Jesper Jørgensen, 45), Fredrik Berglund

FC Midtjylland – Esbjerg 1-0 (1-0)
1-0 Claus Madsen (31)
Tommy Løvenkrands skadet (86)

Kampens spiller: Rasmus Daugaard (FCM,8)

FC Midtjylland havde her til eftermiddag muligheden for at skyde sig et godt stykke fra modstanderne i SAS ligaen og da Esbjerg var i et forsøg på at komme væk fra bunden var der udsigt til et rigtig klasse drama. Kampen blev da også spillet i et meget højt tempo begge hold havde mange chancer dog med et lille overtag til Esbjerg, men det var dog FC Midtjylland der kom bedst fra start et forsøg på at sparke bolden væk fra Jan Michaelsen opsnappede Claus Madsen og han tovede ikke med at sende bolden af sted og ind i målet. Efter pausen skiftede Esbjerg hurtigt til en 4-2-4 opstilling der betød der blev huler bagude forsøgte FCM at udnytte, og efter 68 minutter lukkes det igen at få bolden i mål da Frank Kristensen sendte bolden ind bag et noget passivt forsvar, men der blev rigtig dømt offside. FCM valgt derefter at skifte Frank ud med Magnus Troest og spillede nu med 5 forsvarsspiller. Det gav dog ikke det store indtil 2 minutter inde i overtiden hvor indskiftede Kwadwo Poku var meget tæt på at gøre det til 2-0 da et ud spark fra Lars Winde ramte Poku, men bolden røg et par meter over.

”Jeg er meget glad for sejren nu må vi bare håbe Brøndby sætter point til mod AaB så ser det rigtig godt ud, men det kan jo desværre hurtigt tage ende, men det håber vi først det gør om 200 sæsoner hehe” sagde en tydeligt glad Nees efter kampen.

Rasmus Daugaard (tv.) spillede er rigtig god kamp i FCMs forsvar og kan være godt tilfreds med sin indsats.

Sider: [1] 2 3 ... 5 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010