home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
06 Nov 2024, 11:45 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
04 Nov 2024, 21:45 andersnomanni Blogs SAF Challenge
03 Nov 2024, 19:31 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
10 Okt 2024, 15:45 Svartowiz Skadestuen Spil uden Steam
Antal Registrerede Brugere: 23448
  0 Brugere, 620 Gæster Online.

Nyeste Bruger: centuryregaliablr
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Nostalgi
| | |-+  FC Midtjylland - Mod nye mål...
0 Brugere og 4 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Vinder FCM noget i denne første sæson med mig ved roret?
Ja alle 4 Pokaler
SAS Ligaen
SAS og Landspokalen
De 3 "danske"
I slutter i top fire
Nej ikke noget overhoved

Sider: 1 2 [3] 4 5 Udprint
Forfatter Emne: FC Midtjylland - Mod nye mål...  (Læst 15474 gange)
cube
Manager

Sv: FC Midtjylland - Mod nye mål...
« Svar #30: 05 Apr 2006, 00:08 »

Virkelig en sej og gennemført historie. Elsker at du lige har noget baggrundsviden med om FCM!

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

Nees
Førsteholdsspiller

« Svar #31: 05 Apr 2006, 12:42 »

Virkelig en sej og gennemført historie. Elsker at du lige har noget baggrundsviden med om FCM!

Jeg takker det er dejligt med nogle kommentar  Smiley

Nees
Førsteholdsspiller

« Svar #32: 05 Apr 2006, 21:42 »

9/1-06

”Midtjysk talent til SønderjyskE”

FC Midtjylland kunne her til aften bekræfte at det 19-årige talent Pyry Käkkäinen har forladt klubben til fordel for SønderjyskE. Pyry blev hentet til klubben i midten af november, men nåede kun at få en venskabskamp for FC Midtjylland. Nu skal han så slå sine folder i SønderjyskE hvor Nees håber han kan få mere spilletid end der var udsigt til i det midtjyske. Pyry er udlejet til SønderjyskE resten af sæsonen og FCM menes at modtage er mindre beløb for denne handel.     

Onsdag 11. januar 2006

Vejle (3) – FC Midtjylland (1) 0-4 (0-4) venskabskamp
0-1 Frank Kristensen (14)
0-2 Klaus Kærgård (36)
0-3 Klaus Kærgård (39)
0-4 Frank Kristensen (44)
1-4 Steffen Kielstrup (54)
2-4 Kim Kristensen (60)

Kampens Spiller: Klaus Kærgård (FCM,9)

FC Midtjylland tog i dag hul på foråret sæsonen med en tidlig venskabskamp mod Vejle. Vejle havde kun spillet en kamp siden vinterpausen i 1. division begyndte for snart 2 måneder siden og det kunne ses hele første halvleg var et stort pres fra FCMs side og det gav pote 4 gange. I det første kvart af anden halvleg havde Vejle dog fundet mere sammen og fik faktisk scorede 2 gange, men efter det gik Vejle i stå og FCM skiftede konstant ud så spillet blev helt ødelagt.

Fik sin første kamp fra start og scorede 2 gange.

14/1-06

”Nyt talent udlejet”

FC Midtjylland kan i dag bekræft at den 22-årige angriber Martin Jungbloot er blevet udlejet til FC Fredericia i den næstbedste række. Martin Jungbloot nåede i efteråret at spille en kamp for Midtjyllands første hold. Det var pokalkampen mod Fremad Amager, men han scorede ikke nu har Nees valgt at udleje ham for at se om det kan få gang i ham.

Martin Jungbloot har ikke haft den store succes siden han blev rykket op på SAS liga holdet.

Torsdag 19. januar 2006

FC Midtjylland (1) – Hannover 96 (11) 0-1 (0-1) venskabskamp
0-1 Jiri Stajner (20)

Kampens spiller: Morten Skov (FCM,8)

Kampen blev fra start af spillet i et meget højt tempo. Det kunne FC Midtjyllands reserver ikke rigtig følge med til og det var derfor fortjent af tjekkiske Jiri Stajner efter 20 minutter kunne scorede, det er senere skulle vise sig at være kampens eneste mål. FC Midtjyllands manager have valgt at spille med mange emner til førsteholdet for at prøve dem af. Efter pausen kom FCM så med et næsten helt nyt hold kun Ulrik Lindkvist var med fra start opstillingen, han var dog blevet rykket fra højre- til venstre back. Med 10 minutter igen fik David Nielsen et mindre slag på den ankel der have holdt ham ude i over en måned. Derfor valgt Nees at lade ham skifte ud, men det ser ikke så slemt ud med foden.

30/1-06

”Farlige Frank skadet”

FC Midtjyllands farlige angriber Frank Kristensen blev unders dagens træning skadet i den ene hase. Dermed går han glip af sæson starten og nogle af de vigtige kampe. Det er endnu uvist om Nees vil hente en erstatning for Frank.

”Hasen er forstukket og jeg er ude i op til 1 måned. Det er da meget surt at jeg ikke kommer med i de vigtige kampe her i forårets start, men nu må vi se om det lykkes at blive klar før tid.” Fortæller Frank Kristensen.

Frank Kristensen var uheldig under dagens træning og er ude i op til 1 måned.

1/2-06

Så sluttede endnu et transfer vindue og vi må erkende at vi nok engang ikke har været særligt aktive på marked. Vi har udlejet 2 spiller Pyry Käkkäinen og Martin Jungbloot og det er så hvad der er sket.

Lørdag 4.februar 2006

Skive – FC Midtjylland (1) 1-3 (0-2) Venskabskamp
0-1 David Nielsen (1)
0-2 Svenne Poulsen (69)
0-3 David Nielsen (69)
1-3 Christian Lundberg (76)

Kampens spiller: David Nielsen (FCM,9)

Her til eftermiddag spillede FC Midtjylland deres sidste opvarmningskamp i foråret inden sæsonen begynder med en Royal League hjemme mod Helsingborg om 7 dage. FC Midtjylland har dog en kamp mod B 93 mellem den sidste kamp i gruppespillet og kampen i SAS Ligaen. Denne kan dog blive aflyst hvis FC Midtjylland kommer videre. Kampen blev spillet på et højt plan og det kom faktisk bag på FC Midtjylland, men de havde hele tiden kampen under kontrol og det kunne ses allerede efter 45 sekunder da David Nielsen scorede. I anden halvleg fik Skive reduceret på et direkte frisparks mål af Christian Lundberg.

5/2-06

”2 spiller på landsholdet”

Morten Olsen udtog i dag sin trup til venskabskampen mod Israel den 8 februar og for første gang nogensinde havde FC Midtjylland markspiller med på holdet. Peter Skov-Jensen har tidligere spillet 2 landskampe, men nu er der mulighed for at FC Midtjylland kan få yderlig 2 spiller med i det fine selskab. Det første er SAS Ligaens topscorere Dennis Sørensen der gennem hele efteråret har spillet rigtig godt og det bliver belønnet. Han skal pakke kufferten sammen med Jesper Mikkelsen, der også er med i truppen. Kampen spilles som sagt om 3 dage i Parken.

Jesper Mikkelsen og Dennis Sørensen kan begge få debut på det danske landshold mod Israel om 3 dage.

Lørdag 11. februar 2006

FC Midtjylland (1) – Helsingborg (4) 2-2 (1-0) Gruppespillet i RL
Claus Madsen skadet (42)
1-0 David Nielsen (45)
2-0 David Nielsen (51)
2-1 Babis Stefanidis (57)
2-2 Babis Stefanidis (66)

Kampens spiller Babis Stefanidis (HIF,8)

FC Midtjylland havde i dag i Royal League muligheden for at sende Helsingborg ud af turneringen, men det krævede en sejr. Kampen startede i et højt tempo, men da ingen af holdene havde scorede efter de første 11 minutter gik kampen i stå de næste 5 så overtog da til gengæld også alt spiller. Det gav pote da den indskiftede Klaus Kærgård efter 44 minutter fik en fri løber og sendt bolden ind på målmanden David Nielsen var hurtigst på riposten og scorede efter pausen skete det sammen. Klaus Kærgård i oplæggerens rolle og David Nielsen som målscorere. Efter det kunne FC Midtjylland ligeså stille kører sejren hjem, men det ville den tidligere Brøndby spiller Babis Stefanidis ikke tage sig af og med et heldig og et flot mål sendte han Helsingborg tilbage i kampen. Der blev ikke scorede mere, men FCM var tættest på da Klaus Kærgård havde et forsøg på overlæggeren og på riposten sendte Ulrik Lindkvist bolden i side nettet.   

Babis Stefanidis scorede begge Helsingborgs mål og derved lever deres håb om fortsat Royal League bold stadigvæk.

Torsdag 16. februar 2006

Brann (3) – FC Midtjylland (1) 0-2 (0-1) Gruppespillet i RL
0-1 David Nielsen (30)
0-2 Kristian Bak Nielsen (72)

Kampens spiller: David Nielsen (FCM,8)

FC Midtjylland kunne her til aften spille sig i Royal League kvartfinalen, men det krævede point i ude kampen mod Brann. En sejr og Uafgjort ville sende FC Midtjylland videre, mens et nederlag ville lade blive afgjort i sidste spille runde. Det var da også FC Midtjylland der startede bedst trods udebane og en defensiv taktik lukkes det næsten at holde Brann væk fra målet. Klaus Kærgård havde den første chance da han efter ca. 15 minutter sendte bolden et par meter over målet. 15 minutter senere sendte han så bolden over han halv banelængde og ned i fødderne der lobbede bolden over Håkan Opdal og ind i målet. Første halvleg døde efter det ligeså stille ud. I anden halvleg kom Brann på banen med en ny og mere offensiv plan. Men den lukkes aldrig rigtig og når man spiller offensivt giver det huller nede bagi og det udnyttede FCM efter et hjørnespark heade Kristian Bak Nielsen bolden mod mål, den blev parret, men røg tilbage til Kristian Bak der hammere den af sted og FCM meget tæt på kvartfinalen og kort tid efter begyndte Branns fans at forlade stadionet. Det var der også god grund til for de mistede ikke rigtig noget vigtig af kampen der skete nemlig ikke mere. På samme tid tabte Viking med 3-1 ude til Helsingborg, men Viking var allerede videre til gengæld er Helsingborg nu kommet med i kampen om den ene af de to tredje pladser der er tilbage. De 3 andre danske hold i turneringen ligger alle godt i svinget. AaB ligger nr. 3 i sin gruppe med 8 point og skal faktisk tabe med mere end 3-0 hvis de ikke skal gå videre. FC København og Brøndby ligger som henholdsvis nr. 1 og 2 med 3 point ned til IFK Göteborg og Vålerenga.

20/2-06

”2 skader på engang”

FC Midtjylland blev i formiddags ramt af 2 uheld. Mikkel Thygesen og Svenne Poulsen kom til at løbe sammen en lille 3 mod 3 kamp og begge formåede at forstue håndledet. Det betyder de skal holde en pause på op til 3 uger.

”Det er faktisk næsten til at grine af, men man skulle nok have set dem løbe sammen for ellers er det ikke så sjovt. Det er da meget irriterende at vi må undvære begge, men jeg mener vi er godt dækket ind så jeg ser ikke et større problem i det.” udtalte Nees

Torsdag 23. februar 2006

FC Midtjylland (1) – Viking (2) 0-0 (0-0) Gruppespiller i RL

Kampens spiller: Jesper Mikkelsen (FCM,7)

FC Midtjylland og Viking spillede her til aften den sidste kampe i gruppespillet i Royal League, men selvom begge hold på forhånd var videre var der alligevel meget at spille om. Førstepladsen i gruppen var ikke afgjort og FCM ville meget have revanche for det nederlag de led i den første kamp. Derfor var det også 2 tændte hold der gik på banen, men det var som om de havde fyret det af inden kampen kom igen og derfor blev første halvleg en rigtig kedelig forestilling hvor det mest spænende var at Klaus Kærgård efter 43 minutter måtte forlade banen. I anden halvleg skete der heller ikke det store. Den største chance var da Dennis Sørensen sendte bolden en god meter forbi målet.   

23/2-06

”Skades helvede fortsætter”

Efter den kedelige kamp i mod Viking tidligere på aften blev FC Midtjylland ramt af hele 3 skader. David Nielsen er ude i 1 uge med en flænge i armen. Magnus Troest har forstuvet en tå og skal også holde en ugens pause mens Klaus Kærgård har bøjet et ribben og er ude i op til 2 uger.

”Det er meget irriterende at vi får så mange skader lige nu, men jeg mener stadigvæk vi har et slagkraftigt hold som sagtens kan leve op til det vi viste i efteråret. Og nu er 5 mindre skader jo heller ikke noget at klage over især ikke når vi kun er nået til slutningen af februar. Det er kun i kamp i Royal League vores spiller mister.” Sagde Nees   

23/2-06

”Nok engang Viking”

Da der i dag blev trukket lod til kvartfinalen i Royal League fladt det så uheldigt ud at FC Midtjylland igen skal møde Viking. De 2 hold har mødt hinanden 2 gange før den første gang vandt Viking 1-0 og tidligere på aftnen spillede de 2 klubber 0-0 på SAS Arena. Det er også her den første kvartfinale skal spilles den 9 marts. De 3 andre danske hold i turneringen gik også videre og deres kampe lyder AaB – Start og FC København – Brøndby. Der er returkamp den 16 marts. Skulle det lykkes for FC Midtjylland at gå videre venter vinderen af det rent svenske opgør Hensingborg og Malmö FF. Mens vinderen af Brøndby – FCK skal måde vinderen af AaB – Start.

Torsdag 9. marts 2006

FC Midtjylland – Viking 2-2 (0-0) Kvartfinalen
1-0 David Nielsen (47)
1-1 Allan Gaarde (53 str.)
2-1 Frank Kristensen (69)
2-2 Joachim Sørum (94)

Kampens spiller: Joachim Sørum (VFK,8)

FC Midtjylland og Viking spillede for tredje gang i denne sæson mod hinanden. De første to gange har endt 1-0 tilsammen til Viking og FC Midtjylland skulle forsøge at scorede for første gang mod dem. Første halvleg var en meget velspillet halvleg hvor begge hold havde chancen for at komme foran. Viking ville gerne scorede det vigtigt udebane mål mens FC Midtjylland bare gerne ville scorede. det fik kampen til at blive spænende, men også meget nervøs og det kunne ses gennem hele kampen, men der blev ikke scorede i første halvleg. Det blev der til gengæld i anden. David Nielsen skulle kun bruge 1 minut og 23 sekunder i anden halvleg til at bringe FC Midtjylland foran 1-0. Den føring holdte i godt 6 minutter så fik Viking tilkendt et noget tvivlsomt straffespark som Allan Gaarde sikkert sendte ind. Det sendte FC Midtjylland yderlige frem på banen og det gav da også pote et mål af Farlige Frank Kristensen med 20 minutter igen så ud til at lukke kampen FC Midtjylland gik ned i en mere defensiv taktik mens Viking pressede på for en scoring.

”Der er nu spillet 93 minutter og 35 sekunder Joar Kalsås må ikke komme til indlæg det gør han heller ikke godt taklet af Simon Poulsen, men nej nej nu må han stoppe det er fjerde eller femte gang han dømmer forkert. Bare det nu ikke koster endnu et mål. Frisparket kommer ind over den skal væk det bliver den også Marc Møller. Så skal der skærmes af for Sørum han må ikke komme til skud ud til Joar Kalsås igen tilbage til Sørum og NEEEEEEEEEEEEEEEJJJ JJJJJJJJJJJJJJJJJJJ JJJJ Joachim Sørum har lige gjort det onde mod FC Midtjylland fra 20meters afstande hammer han bolden op i det ene hjørne det må være hans livs mål. Vi er 4 minutter og 10 sekunder inde i overtiden da det sker nej nej nej FCM spillerne står og ryster på hoved et par af dem siger et eller andet til dommeren, som nu fløjter kampen af nej det kan bare ikke passe det her 4 minutter inde i overtiden går det galt de midtjyske spiller har smidt sig på græsset mens Viking står og omfavner Joachim Sørum.” Sådan lød det for dem der havde tændt for P3.

”Jeg er meget skuffet over det hele de får et straffespark der ikke er der og så det mål så lang tid inde i den overtid jeg gerne vil vide hvor kom fra. Jeg vil ikke lige sige mere nu” udtalte Nees efter kampen.

Joachim Sørum (th.) scorede scorede til 2-2 4 minutter inde i overtiden.

Søndag 12. marts 2006

FC Midtjylland(1) – Silkeborg (11) 1-0 (1-0) 21 runde i SAS ligaen
1-0 Frank Kristensen (37)

Kampens spiller: Thomas Olsen (SIF,8)

FC Midtjylland skulle hertil eftermiddag forsøge at leve Nees filosofi ud i livet hvor man skal kunne skænde mellem 2 turneringen. Det var ikke engang 3 dage efter ”nederlaget” til Viking og derfor en stor opgave for Nees at få holdet til at tænke anderledes. I starten så det dog ikke så godt ud flere spiller så trætte ud og hang med hoved. Det gav flere gode muligheder til Silkeborg, men en af de få der havde hørt på Nees må være Ola Tidman for han havde flere flotte redninger i starten ligeså stille arbejde FCM sig ind i kampen og efter 37 minutter gav det pote da Frank Kristensen satte hoved på Ulrik Lindkvist indlæg og sendte bolden i mål. FC Midtjylland fortsatte med at vinde ind på Silkeborg og derfor kom pausen for nogle på et godt tidspunkt mens andre genre ville være fortsat. Efter pausen gik kampen total i stå og der skete faktisk ikke noget. FC Midtjylland skulle spare kræfter til den vigtige kamp mod Viking i midt ugen og Silkeborg begyndte at se sig selv i 1. division.

Zone 43
Manager

« Svar #33: 05 Apr 2006, 21:45 »

Det ser jo fint nok ud Wink også rigtig godt stillet op  Thumbs Up

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.

Nees
Førsteholdsspiller

« Svar #34: 05 Apr 2006, 21:58 »

Det ser jo fint nok ud Wink også rigtig godt stillet op  Thumbs Up

Mange tak det spare også lidt tid  Cool

ManUtd7
Gæst

« Svar #35: 05 Apr 2006, 23:26 »

Det ser fint ud  Thumbs Up

Kan godt lide du reklamerer for min blog "Job Søges" Læs den alle sammen  Djævel

Godt stillet op Nees  Smiley

Nees
Førsteholdsspiller

« Svar #36: 06 Apr 2006, 09:27 »

Det ser fint ud  Thumbs Up

Kan godt lide du reklamerer for min blog "Job Søges" Læs den alle sammen  Djævel

Godt stillet op Nees  Smiley

jeg reklamere ikke jeg trækker den bare med ned hvis der kommer dårlige kommentar  funny

ManUtd7
Gæst

« Svar #37: 06 Apr 2006, 13:58 »

Nå  Ubeslutsom

Men alligevel har alle læst min blog ? Ellers gør det  Thumbs Up

Mudski
Reserveholdsspiller

« Svar #38: 06 Apr 2006, 14:36 »

hehe ManUtd7, tror da de fleste har læst din blog der.

Barcelona

ManUtd7
Gæst

« Svar #39: 06 Apr 2006, 14:42 »

Græder For at folk ikke bliver forbavset over at min blog er væk  Græder Har jeg valgt at skrive til Crewet at de skal slette den da mit savegame til bloggen på en mærkelig måde er blevet fjernet fra min computer, kan være min far der har gjort noget dumt.  Græder Ny blog kommer imorgen eller lørdag  Thumbs Up

Nees
Førsteholdsspiller

« Svar #40: 06 Apr 2006, 19:17 »

Græder For at folk ikke bliver forbavset over at min blog er væk  Græder Har jeg valgt at skrive til Crewet at de skal slette den da mit savegame til bloggen på en mærkelig måde er blevet fjernet fra min computer, kan være min far der har gjort noget dumt.  Græder Ny blog kommer imorgen eller lørdag  Thumbs Up

Det var ikke dig der skulle trække mig med ned det var mig der skulle gøre det ved dig HAHA Rullende Øjne

Zone 43
Manager

« Svar #41: 06 Apr 2006, 19:56 »

Det var ikke dig der skulle trække mig med ned det var mig der skulle gøre det ved dig HAHA Rullende Øjne

Der er lagt op til Pay-Back-Time Opstemt

tilbage til FCM "historien"

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.

Nees
Førsteholdsspiller

« Svar #42: 07 Apr 2006, 20:15 »

Torsdag 16. marts 2006

Viking(2) – FC Midtjylland(2) 0-2 (0-1) Kvartfinalen i RL
Joachim Sørum Udvist (17)
0-1 Dennis Sørensen (39)
0-2 Dennis Sørensen (69)

Kampens spiller: Dennis Sørensen (FCM,10)

FC Midtjylland skulle i dag forsøge at rejse sig efter sidste uges 2-2 kamp hjemme på SAS Arena. Forinden havde Nees sagt at der mindst skulle en udvisning til Viking eller 2 mål til FCM til for at have chancen for at gå videre. FC Midtjylland var jo tvunget frem og det gave flere gange muligheden bagude, men Ola Tidman stod godt som bagerste mand. Efter 17 minutter fik Nees sit ene ønske opflydt Vikings helt fra sidste kamp Joachim Sørum så direkte rødt gjorde det svært at være Viking spiller. FC Midtjylland lagde mere pres på og til sidst var det bare et spørgsmål om tid før FCM scorede. Det lykkes da også da Dennis Sørensen efter 39 minutter fik bolden over stregen og han var faktisk millimeter fra at gøre det til 2-0 3 minutter senere. I anden halvleg forsøgt Viking ikke engang at komme tilbage i kampen og det var derfor fortjent at Dennis Sørensen kunne scorede sit tredje Royale mål i denne sæson. FC Midtjylland forsøgte til det sidste at komme på 3-0, men det lykkes ikke. FCM er nu videre til semifinalen mod Helsingborg, som man også har mødt tidligere i denne sæson Brøndby gik videre med samlet 8-2. De skal nu møde AaB i den anden semifinale. AaB gik videre med samlet 4-2. Den første semifinale spilles den 23 marts med returkamp den 30.

Søndag 19. marts 2006

Esbjerg(9) – FC Midtjylland(1) 0-4 (0-4) 22 runde i SAS ligaen
0-1 Simon Poulsen (17)
0-2 Claus Madsen (18)
0-3 Ulrik Lindkvist (41)
0-4 Simon Poulsen (44)

Kampens spiller: Simon Poulsen (FCM,9)

FC Midtjylland kunne i dag komme det sidste skridt ud af top striden hvor de med en seje ville være næsten 100 % sikker på mesterskabet. Esbjerg skulle derimod prøve at komme væk fra bunden hvor klubben stadigvæk ligger og kæmper for at undgå nedrykning. I første halvleg var klart en af de bedste i denne sæson. Begge hold kæmpede for at komme først foran, men det var dog Simon Poulsen der efter et hjørnespark kom højest og bragte FC Midtjylland foran 1-0 og blot 1 minut senere var der klumpspil i feltet Jan Frode Nornes sparkede Frank Kristensen ned, men dommer Henning Jensen valgte at lade spillet fortsætte og det var godt for bolden røg ud til Claus Madsen der ikke tøvede med at sende bolden i nettet. FCM fortsatte presset og efter 41 minutter kunne Ulrik Lindkvist sende bolden over i det lange hjørne. 4 minutter efter var Simon Poulsen igen på plads og endnu engang efter et hjørnespark blev den heade i mål. I anden halvleg døde kampen hurtigt ud og der skete ikke mere i denne kamp.

Simon Poulsen spillede en god kamp og blev også kåret til kampens spiller.

22/3-06

”Problemer med økonomien”

Ifølge hvad TV 2 sporten kan erfarer, har klubbens tophold FC Midtjylland store problemer ren økonomisk. Det er BT der i morgen skriver at FC Midtjylland i midten af februar måned var helt nede med et underskud på 2.000.000 DKK, men man skulle nu her en måned efter er tilbage på ret kurs og har efter sine rundet de 1.000.000 DKK i overskud. Der er ingen i og omkring FCM der ønsker at kommentere dette, men henviser til at man når sæsonen er slut kommer med et regnskab. Hvis dette passer menes det at FC Midtjylland siden Nees er kommet til har tabt omkring 11.000.000 DKK.

FCM har ifølge BT været i underskud

Torsdag 23. marts 2006

FC Midtjylland – Helsingborg 3-0 (1-0) Semifinalen i RL
1-0 Frank Kristensen (43)
2-0 David Nielsen (52)
3-0 Kristian Bak Nielsen (84)

Kampens spiller Ola Tidman (FCM,8)

Her til aften blev den første semifinale i Royal League. FC Midtjylland havde hjemme på SAS Arena besøg af svenske Helsingborg. De havde mødt hinanden i gruppespillet, men trods en sejr til Midtjylland og en uafgjort betød dog ikke at Helsingborg trak sig tilbage og allerede efter 3 et halvt minut havde de deres tredje forsøg på mål. FC Midtjylland havde i starten store problemer med at finde sig selv og det trods der kun var ændring fra startopstillingen i forhold til sidste kamp mod Esbjerg. FC Midtjylland arbejde sig dog ligeså stille ind i kampen og trods en lille periode på godt 4-5 minutter var hele første halvleg meget spænende. Det de næsten 8000 tilskuere havde betalt for måtte de dog vendte med til 2 minutter før pausen. Dennis Sørensen fik bolden i helt fri position, men hvordan det end lykkes sparkede han bolden på overlæggeren fra kanten af det lille felt heldigvis for Dennis Sørensen stod Frank Kristensen på det rigtige sted da riposten kom og han kunne scorede i det tomme mål. Efter pausen startede Helsingborg som lyn og torden og det var ved at give mål allerede efter 1 minut da Ola Tidman løb ud af feltet for at spark bolden væk, men han ramte den helt forkert og den røg over Babis Stefanidis der dog sendte bolden et godt stykke forbi målet. Helsingborgs pres gav dog enkelte chancer bagude, men ville bruge alle mider til at stoppe dem det gjorde Andreas Jakobsson, men bare i feltet. Det gav straffespark til FCM som Jesper Mikkelsen desværre sendte lige ind på målmanden. Efter 51 minutter sendte Ulrik Lindkvist bolden ind på Björn Westerblad hvilket betød at bolden røg ind til David Nielsen der sendte den ind i målet til 2-0. Den scoring tvang Helsingborg længer frem og igen gav det huller bagude og 7 minutter før tid valgte Helsingborg at have 3 mænd uden for feltet der viste sig at være dumt for Kristian Bak Nielsen kom højest også stod der 3-0 som også blev kampens slutresultat. Den anden semifinale mellem AaB og Brøndby vandt Brøndby 2-0 og står nu med det ene ben i finalen sammen med FCM.

26/3-06

”Ikast mester”

FC Midtjyllands reserver Ikast FS kunne i dag hele 7 runder før tid kalde sig mester af gruppe 5. Det skete med en 7-0 sejr over Albertslunds reserver. Sejren kom i hus på blandt andet 3 mål af Kwadwo Poku der nu ser ud til at være tilbage i topform efter sin sidste skade. Efter 15 runder har Ikast vundet 15 kampe lukket 6 mål ind og scorede 52 mål. Topscoren i divisionen er dog det 17-årige stortalent Babajide Collins der har scorede 11 mål. Med 7 runder igen har Ikast pt. 22 point ned til Greve på 2 pladsen.

Søndag 26. marts 2006

FC Nordsjælland(7) – FC Midtjylland(1) 1-1 (0-1) 23 runde i SAS Ligaen
0-1 David Nielsen (30)
Kristian Bak Nielsen (51)
1-1 Joseph Kamwendo (67)

Kampens spiller: Kim Christensen (FCN,9)

FCM og FCN tørnede her til eftermiddag sammen. Kampen var på forhånd blevet udråbt som en must vind kamp for FCM, men så let blev det ikke. FC Nordsjælland start bedst uden at komme til de store chancer faktisk sad FC Nordsjælland på hele første halvleg og det var kun lige i minutterne før og efter målet at FCM var oppe at have kontakt. Det blev lidt bedre i anden halvleg, men da Kristian Bak Nielsen efter 51 minutter måtte forlade banen med en skade så det pludseligt lidt være ud for FC Midtjylland og FC Nordsjællands pres fortsatte da også i et højt tempo og da Joseph Kamwendo med 33 minutter igen scorede til 1-1 var det da også fortjent. I de sidste godt 30 minutter spillede FC Nordsjælland fortsat bedst dog uden at scorede.

28/3-06

”Nees på vej til Spanien”

FC Midtjyllands succes manager Nicolai Nees er måske på vej til Spanien. FC Barcelona har haft en skidt sæson og ligger pt. kun nr. 6 og det betød at Frank Rijkaard i weekenden blev fyret. Nu nævnes både Nicolai Nees og Michael Lardrup. Begge har kontrakt udløb til sommer og derfor menes FC Barcelona at ville hente en af dem når sæsonen er over.

”Det lyder da meget spænende, men jeg tror nu ikke i skal ligge noget i det. Jeg er meget godt tilfreds her i Midtjylland, men det kan da godt ske at jeg engang vil forlade FCM, men lige pt. er det altså ikke et emne.” udtaler Nees

Meget tyder på at Ronaldinho og resten af Barcelona mandskabet skal til at have en dansk manager.

Nees
Førsteholdsspiller

« Svar #43: 07 Apr 2006, 22:54 »

27/3-06

”Ny skade til FCM”

FC Midtjylland blev desværre under dagens træning ramt af endnu en skade. Ola Tidman landede forkert da han skulle kaste sig efter en bold og har fået en sene i glemme og skal mindst hold 1 måneds pause. Det betyder at han måske lige når at blive klar til Royal League finalen. Udover Ola Tidman er også Kristian Bak Nielsen og Mikkel Thygesen skadet.

Ola Tidman var uheldig under træningen og blev skadet.

Torsdag 30. marts 2006

Helsingborg(0) – FC Midtjylland(3) 0-3 (0-2) Semifinalen i RL
0-1 Frank Kristensen (9)
David Nielsen skadet (13)
0-2 Frank Kristensen (24)
0-3 Dennis Sørensen (91)

Kampens spiller: Jesper Mikkelsen (FCM,9)

Helsingborg og FC Midtjylland spillede her til aften for sidste gang i denne sæson mod hinanden. Kampen var returkamp i Royal League og efter en 3-0 sejr til FC Midtjylland i den første i Herning var Helsingborg tvunget frem. Det kunne ses allerede i startopstillingen. 3 angriber og 4 midtbane spiller mod 1 og 5 i sidste kamp var noget af en forskel og det blev overført til et par store chancer. Den største chance fik Babis Stefanidis allerede efter 3 minutter da han selv blev nedlagt i feltet, men Anders Rasmussen, som stod i stedet for den skade Ola Tidman, viste stor styrke og reddede meget sikkert. Helsingborg fortsatte det store pres, men stod godt defensivt, men en af de gange der var hul var efter 9 minutter. Simon Poulsen sendte bolden indover her blev Frank Kristensen hevet i trøjen og kunne ikke komme til en afslutning han snittede bolden som ramte Andreas Jakobsson og røg tilbage til Frank der liggende sendte bolden i mål til 1-0 føring og meget sandsynligt videre i Royal League. Det mål slukkede også håbet for Helsingborg og FC Midtjylland fik derfor meget let spil desværre var der et par enkelte spiller der lige synes David Nielsen skulle have lidt med fra kampen så han blev taklet med knopperne først og måtte udgå. Efter 24 minutter var der igen muligheder for FCM igen var det Simon Poulsen der sendte bolden indover og igen var det Frank Kristensen der kunne sende bolden i mål. 30 sekunder inde i overtiden sendte Simon Poulsen endnu engang bolden indover denne gang var det dog Dennis Sørensen der fik hoved på og lukkede dermed kampen total. I den anden kamp snød AaB sig selv efter et 2-0 nederlag i den første kamp var AaB tvunget frem. Det lykkes at komme frem til 2 mål ved Poul Hübertz og Simon Bræmer det sidste mål blev scorede 4 minutter før tid, men 3 minutter inde i tillægs tiden kom Kim Christensen skubbet omkuld af Stefan Ålander og et meget tyndt straffespark blev dømt som Joseph Elange scorede på. Dermed gik Brøndby også videre til finalen som spilles på FC Midtjyllands hjemmebane SAS Arena kampen spilles 25. maj. Desværre for FC Midtjylland må man nu også undværer David Nielsen som er ude i de næste 2 uger.

31/3-06

”FCM henter talent hjem”

FC Midtjylland har her til formiddag i en pressemeddelelse offentliggjort at man har skrevet kontrakt med det 18-årige danske talent Asmat El Ouargui. Asmat kommer fra engelske Norwich hvor han har spillet de sidste 2 år. Han skifter til FC Midtjylland til sommer for en mindre overgangssum.

”Jeg er godt tilfreds med at vi har fået fat i Asmat El Ouargui han er et stort talent som vi glæder os til at udvikle yderlige jeg regner med at det er en af de landsholdsangriber der skal med til VM i Sydafrika i 2010 på det tidspunkt vil han være 22 år og klar til det store spring.” Fortæller Nees også i pressemeddelelsen.

Asmat El Ouargui (th.) skifter til FC Midtjylland efter denne sæson.

1/4-06

”Nees forlænger med FCM”

FC Midtjylland kunne her til eftermiddag bekræfte at klubben har forlænget kontrakten med succes manageren Nicolai Nees frem til sommeren 2008. Nees kom til på posten for snart et år siden efter Erik Rasmussen og har siden redet på en bølge af succes mange spiller var meget glad for at FC Midtjylland forlængede med Nees en af dem der var mindre glad for denne nyhed var den engelske Premier League klub Bolton. Boltons formand Phil Gartside fortalte at hvis Sam Allardyce nogensinde skulle forlade Reebok Stadium så man meget gerne Nees som hans afløser. Det menes nu at være total udelukket.

Søndag 2. april 2006

FC Midtjylland(1) – AC Horsens(12) 1-0 (1-0) 24 runde i SAS ligaen
1-0 Dennis Sørensen (19)

Kampens spiller: Mads Rieper (ACH,8)

Et meget skadesplaget FC Midtjylland hold skulle her til eftermiddag forsøge at hente 3 point hjemme på SAS Arena, men selvom det var et meget skadesplaget hold hvis de fornem styrke allerede fra første fløjt og havde et par gode forsøg dog uden at scorede det lykkes til gengæld efter 19 minutter da Dennis Sørensen satte hoved på Rasmus Daugaards indlæg og scorede sikkert til 1-0.  efter det døde kampen stille og roligt ud og kun i kort glimt så man godt spil og gode chancer. Desværre for FC Midtjylland blev man også i denne kamp ramt af en skade da Magnus Troest bøjet et ribben og er ude i op til 2 uger.

”Jeg vil sige jeg var stolt af de første 20 minutter, men efter det sker der jo ikke noget. Det var sådan en kamp hvor man sad og tænkte nu score de hele tiden, men det lykkes ikke for dem så vi kan være godt tilfredse.” Udtalte Nees efter kampen

Mads Rieper (bill.) var sammen med Søren Jochumsen nogle af kampens bedste spiller.

Nees
Førsteholdsspiller

« Svar #44: 08 Apr 2006, 13:05 »

Torsdag 6. april 2006

Silkeborg – FC Midtjylland 1-0 (0-0) Kvartfinalen i LP
1-0 Iddi Alkhag (81)

Kampens spiller: Harri Ylönen (SIF,8)

FC Midtjylland skulle i dag forsøge at spille sig videre i landspokal turningen. FC Midtjylland var meget skadesplaget, men trods det var det faktisk målmand Anders Rasmussen der havde spillet færreste kampe. Kampen blev spillet i et meget lavt tempo. FC Midtjylland ville spille defensiv og kører en sikker sejr hjem mens Silkeborg ville spare nogle af deres vigtigste spiller til weekendens kamp mod Brøndby. Derfor var der ikke specielt underholdene i første halvleg. Den største chance tilfaldt Dennis Sørensen 2 minutter før pausen, men debutanten Thomas Buus i Silkeborg målet redde flot bolden. I anden halvleg fortsatte kampen med at være meget kedelig indtil 10 minutter før tid hvor Kim Olsen spillede bolden i dybden til Iddi Alkhag han tog et træk og sendte bolden over i det lange hjørne. Det betød at FC Midtjylland skulle frem på banen og det kom de. Til sidst spillede nu noget der linede en 2-4-4 desværre lukkes det ikke for FC Midtjylland at scorede.

Iddi Alkhag scorede kampens eneste mål en Silkeborgs sensationelle sejr over FCM.

Søndag 9. april 2006
Viborg (4) – FC Midtjylland(1) 1-3 (0-2) 25 runde i SAS Ligaen
0-1 Frank Kristensen (4)
0-2 Frank Kristensen (11)
Thomas Tengstedt udvist (34)
Martin Åslund skadet (49)
1-2 Mota (55)
1-3 Frank Kristensen (85)

Kampens spiller: Frank Kristensen (FCM,10)

FC Midtjylland skulle i dag forsøge at ryste det sensationelle 1-0 nederlag til Silkeborg af sig og det mål siges at være lykkes for kampen var faktisk næsten ikke startede får FC Midtjylland havde deres første forsøg på mål Viborg havde i de første 10 minutter meget svært ved at få spillet til at køre og det udnyttede FC Midtjylland 2 gange ja faktisk 3 gange, men det ene mål blev underkendt. Alle tre gange var det Frank Kristensen der scorede og alle tre gange var det på hovedstød. Viborg spillede sig stille og roligt ind i kampen, men med 11 minutter igen fældede Thomas Tengstedt Dennis Sørensen bagfra som bagerste mand. Det betød en udvisning og frispark til FC Midtjylland som dog ikke blev udnyttet. I anden halvleg kom Viborg meget bedre med i kampen, men desværre måtte Martin Åslund forlade banen 4 minutter efter pausen. 5 minutter efter fik Viborg frispark midt på banen. Det sparkede Christopher Poulsen hele vejen ned i feltet hvor Mota stod helt fri og heade bolden i mål. Det var desværre også det eneste man så til Viborg denne aften. Og FC Midtjylland ville bare gerne have 3 point, men hvorfor vinde med 1 når man kan med 2 så da Frank Kristensen fik chancen for at scorede gjorde han det.

Farlige Frank Kristensen har i denne sæson levet meget godt op til sit navn med 3 mål i dag er han nu oppe på 23 mål indtil videre.

11/4-06

”Junker på vej hjem”

Danske Mads Junker er efter sine på vej hjem fra hollandsk fodbold. Det er SAS ligaens tophold FC Midtjylland der er interesseret i at hente den danske bomber tilbage til Danmark. Mads Junker forlod FC Nordsjælland i starten til denne sæson og har indtil videre scorede 27 mål i 41 kampe. Den 25-årige angriber bliver efter alt at dømme præsenteret på et pressemøde FC Midtjylland holder på torsdag. Det har ikke været muligt at komme i kontakt med Nees, mens Mads Junkers kommentar var ”Jeg er godt tilfreds her i Vitesse og har ikke hørt noget til disse rygter”

Mads Junker (bill.) er måske på vej hjem til Danmark. Det er FC Midtjylland der er klar til at købe ham.

Onsdag 12. april 2006

FC Midtjylland(1) – SønderjyskE(11) 0-0 (0-0) 26 runde i SAS ligaen
Simon A. Pedersen skadet (46+)
Dennis Sørensen skadet (58)
Rasmus Johansen udvist (87)

Kampens spiller: Peter Sand (SE,7)

SønderjyskE var her til efter middag på en meget svær opgave ude mod SAS ligaens tophold FC Midtjylland. SønderjyskE skulle bruge 3 point for ikke at blive sat til i kampen om overlevelse, mens FC Midtjylland med en sejre kun ville mangle 6 point i de sidste 7 spille runder for at kunne kalde sig mester derfor var der på forhånd lagt op til en god kamp mellem top og bund. Sidst de 2 hold mødes vandt SønderjyskE det var også FC Midtjyllands første nederlag i denne sæson i SAS ligaen. Og det var faktisk også SønderjyskE der startede bedst i denne kamp og styrede spillet de første 30 minutter dog uden at komme til de store chancer efter det døde 1 halvleg helt ud og der skete ikke rigtig mere. Desværre for SønderjyskE måtte Simon A. Pedersen udgå med en skade 1 minut inde i overtiden. I starten af anden halvleg var det så FC Midtjyllands tur til at mærke smerten da topscoreren Dennis Sørensen måtte forlade banen. Det slukkede FC Midtjyllands håb om at komme tilbage i kampen. Der blev dog tændt et lille håb da Rasmus Johansen med 3 minutter igen blev udvist. FC Midtjylland kunne ikke scorede i den ordinære spilletid, men dommer Knud Stadsgaard gerne ville have mål eller om han synes han skyldte lidt tillægs tid fra tidligere kampe skal være usagt, men der blev spillet hele 7 minutter overtiden til. Det lykkes dog ikke for nogle af holdene at scorede.

Der blev lagt hele 7 minutter til i dagens kamp mellem FCM og SønderjyskE.

Sider: 1 2 [3] 4 5 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010