home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 22:40:08 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
25 Jul 2024, 08:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
Antal Registrerede Brugere: 23425
  0 Brugere, 782 Gæster Online.

Indlæg: 1132881 over 31375 Emner
Nyeste Bruger: diazkeira740
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Juventus - Den Gamle Dame tilbage til toppen
0 Brugere og 9 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 4 Udprint
Forfatter Emne: Juventus - Den Gamle Dame tilbage til toppen  (Læst 9312 gange)
Breaker
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Juventus - Den Gamle Dame tilbage til toppen
« : 23 Mar 2008, 23:53 »



04.06.2007 11:42
Det er den første solskinsdag i en uge i Torino. På byens torv myldrer folk forbi hinanden, på vej på arbejde eller i supermarkedet, til biblioteket eller i skolen for at hente barnet. En stor gruppe unge sidder tæt på springvandet der tårner sig op på torvets midte. De griner og diskuterer løst og fast mens den ene café latte afløser den anden. En radio skrues op i baggrunden og et par stykker vender hurtigt hovederne for at bede radioens ejer om at skrue ned, men bliver hurtigt afbrudt:


*... krrrrssschhtt...* ”Lokalnyhederne med en specialrapport. Efter Deschamp forlod Juventus for få dage siden, har rygterne svirret omkring hvem der skal afløse ham. Juventus har allerede sikret sig oprykningen til Serie A og der har været mange bud indover hvem der skal overtage managerposten og føre Juventus fremad i fremtiden.

I en pressemeddelelse  frigivet for få minutter siden er navnet på Juventus’ nye manager afsløret og valget synes noget overraskende...”

Aktiviteten på torvet synes at dø hen helt automatisk og radioens lydbølger hypnotiserer nu en stor gruppe af mennesker der samles stadig tættere om den lille boks.

”... Danskeren Allan Kristensen, der tidligere har spillet for Juventus tilbage i 1980’erne og har haft flere optrædener for sit landshold, er erklæret for ny manager for Juventus. Kristensen, der måtte trække sig tilbage på grund af skader, har tidligere været manager for flere italienske småklubber men flere kritikere har allerede stillet spørgsmålstegn ved danskerens erfaring som manager.

Vi følger sagen, men nu tilbage til...”

Den nu store menneskemængde eksploderer nærmest i uigenkendelige diskussioner og samtaler omkring denne nyhed. Alle følelser kan aflæses i ansigtsudtrykkene i flokken; ligefra vrede over glæde til overraskelse. Det synes til at blive nye tider for den torinske storklub.
« Seneste Redigering: 25 Mar 2008, 00:33 af Breaker » Logged

vondracek
Gæst
 
Sv: Juventus - Den Gamle Dame tilbage til toppen
« Svar #1: 23 Mar 2008, 23:57 »

Lyder rigtig spændende. Lad os håbe, at du for Juve op i den rigtige del af Serie A!

Held & Lykke.
Logged

N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Juventus - Den Gamle Dame tilbage til toppen
« Svar #2: 23 Mar 2008, 23:58 »

god start breaker
Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

Hallas
Gæst
 
Sv: Juventus - Den Gamle Dame tilbage til toppen
« Svar #3: 23 Mar 2008, 23:59 »

Rigtig god indledning. Kan blive stort det her Smiley
Logged

westhamfreak
Gæst
 
Sv: Juventus - Den Gamle Dame tilbage til toppen
« Svar #4: 24 Mar 2008, 00:01 »

lyde spændern
Logged

FlaskeBong
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Juventus - Den Gamle Dame tilbage til toppen
« Svar #5: 24 Mar 2008, 00:04 »

Rigtig god indledning . vil følge med Opstemt
Logged


EFBMANUTDX2
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Juventus - Den Gamle Dame tilbage til toppen
« Svar #6: 24 Mar 2008, 00:10 »

Lyder godt:) Jeg læser med.
Logged

Viva Ronaldo ! §

Breaker
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Afsnit 2: Juventus - Den Gamle Dame tilbage til toppen
« Svar #7: 24 Mar 2008, 01:35 »



06.06.2007 08:23
Sollyset trænger kun sparsomt igennem de lukkede persienner og ind i det lille hotelværelse. Lysets stråler falder lige på værelsets fjernsyn, der med kæde og lås er solidt fastgjort til væggen og sikret mod tyveri. Jeg smider den halvåbne kuffert på sengen og ser igennem solstrålens klare lys en sky af støv sprede sig i værelset. Ikke ligefrem et fem-stjernet hotel eller det hjem jeg forlod for 3 dage siden. Kufferten vidner om en hastig pakning:

Fodboldstøvler af årgang 1997, godt slidte og med et ti-årsjubilæum på bagen, købt den dag jeg startede min managerkarriere. De er næsten blevet til en form for overtro i min verden. Træningssættet er af den tynde slags og kan nemt klare Italiens hede. Jeg havde gravet et par skjorter og et par pæne sko frem bag i skabet, da jeg tænkte at jeg ville få brug for dem. Den første mødedag er en åbenlys kandidat til at bruge dem.

Det eneste der fylder tankerne er at jeg om en lille time skal møde på første dag i mit nye arbejde: Manager for Juventus F.C.. Ordene kan ikke helt finde sin rette plads, men jo mere tanken bliver gentaget i mit indre, jo mere går tingene efterhånden op for mig, omend jeg ikke har fattet det enorme omfang af hvad jeg har indvilget i.


Mine tanker bliver afbrudt af TV-værten der præsenterer gæsterne i sit talkshow ’Filo Diretto’. Fjernsynet er tunet ind på Juventus-kanalen og emnet er det samme som det har været i de sidste to dage: Ny manager i Juventus. Værten dirigerer samtalen omgivet af sine fem gæster, imens jeg begynder at iklæde mig et jakkesæt for første gang i et langt stykke tid.

”... 170 millioner fans over hele verden undrer sig lige nu over hvem denne Kristensen er. Hvorfor har man valgt en relativt ukendt manager?”

Gæst 1: ”Jeg synes at det er et modigt træk. At vælge en manager der ikke tidligere har været topmanager sænker risikoen for at han er involveret i korruption og skandaler. Lad os ikke glemme hvad der skete for blot en sæson siden. ”

Gæst 2: ”Men at vælge en ukendt manager til at føre Juventus til tops i Serie A og ud i Europa er forrykt! Med al respekt for Kristensens tid i Juventus som spiller, er han stadig et ubeskrevet blad managermæssigt. Jeg tror ikke at dette er en god beslutning.”

Gæst 3: ”Under alle omstændigheder vil det kræve noget der ligner en præstation der er en helt værdig, hvis en ukendt manager skal overtage styringen i en af verdens topklubber.”

Tv’et går i sort. Jeg lægger fjernbetjeningen på kommoden, åbner døren og går ud på gangen. ”En præstation der er en helt værdig”. Ordene hænger ved mig i elevatoren og blandes med den sukkersøde elevatormuzak. Det er ikke så lidt de kræver af mig...


Dørene går op med et *Pliing*. Et hav af blinkende lys blænder mig og råb synes at komme fra alle sider. Det tager et par sekunder før jeg forstår at mit skjulested er blevet afsløret og paparazzierne nu står i kø for at fange mig i kameraets søger. En stærk hånd lægger sig på min skulder og en dyb stemme siger ”fremad”, mens hånden nænsomt skubber mig frem. Hånden leder mig igennem sværmen af blinkende lys og ind i en ventende bil, med ’Juventus F.C.’ skrevet på siden. Med dørene lukket, hviner dækkene da farten hurtigt bliver sat op.

”Bare rolig, der er ikke så langt til hovedkvarteret”. Stemmen tilhører hånden der førte mig frem og som nu er chauffør i bilen. ”De venter på dig. Hele klubben har sitret med spænding i dag. Vi tror på dig.”

Jeg mumler et ”tak”, mens jeg prøver at komme mig over de sidste minutters forvirring. Efter nogle minutters kørsel kigger jeg ud af vinduet og på gadeskiltet står der ’Corso Galileo Ferraris’.
« Seneste Redigering: 24 Mar 2008, 03:44 af Breaker » Logged

N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Juventus - Den Gamle Dame tilbage til toppen
« Svar #8: 24 Mar 2008, 01:37 »

endnu en god update - Keep 'em coming Breaker
Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

Niko
Gæst
 
Sv: Juventus - Den Gamle Dame tilbage til toppen
« Svar #9: 24 Mar 2008, 01:38 »

Det ser uden tvivl rigtig godt ud! (:

Spændende læsning, hele vejen igennem. KIU!
Logged

FlaskeBong
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Juventus - Den Gamle Dame tilbage til toppen
« Svar #10: 24 Mar 2008, 01:44 »

Kan godt lide skrivestilen . Det ser sQ godt ud . Smiley
Logged


whitE_
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Juventus - Den Gamle Dame tilbage til toppen
« Svar #11: 24 Mar 2008, 01:49 »

Lækker grafik blandet med en dejlig skrivestil, det er sagen!
Logged

NichlasKirk
Gæst
 
Sv: Juventus - Den Gamle Dame tilbage til toppen
« Svar #12: 24 Mar 2008, 02:13 »

Det ser uden tvivl rigtig godt ud! (:

Spændende læsning, hele vejen igennem. KIU!

KIU? hvad betyder det?

..NK
Logged

whitE_
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Juventus - Den Gamle Dame tilbage til toppen
« Svar #13: 24 Mar 2008, 02:14 »

Keep it up.
Logged

NichlasKirk
Gæst
 
Sv: Juventus - Den Gamle Dame tilbage til toppen
« Svar #14: 24 Mar 2008, 02:17 »

whitE:

Tak har undret mig over det et stykke tid nu

Breaker:

Det er fandme godt det her!!!!!! Stor respekt herfra det er mega godt!
Minder faktisk lidt om majvangs skrivestil, som jeg os var hel vild med..!

..NK
Logged

Sider: [1] 2 3 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010