home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
10 Sep 2024, 22:18 Bubbles Challenges The real SAF Challenge
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
29 Jul 2024, 11:07 euthenasia Omklædning... Underlige ting
25 Jul 2024, 08:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
Antal Registrerede Brugere: 23418
  0 Brugere, 160 Gæster Online.

Indlæg: 1132874 over 31375 Emner
Nyeste Bruger: Disneypluscomb...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  6# Thisted FC - Målet er CL på Lerpytter!
0 Brugere og 10 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 5 Udprint
Forfatter Emne: 6# Thisted FC - Målet er CL på Lerpytter!  (Læst 11492 gange)
Laziofan
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
6# Thisted FC - Målet er CL på Lerpytter!
« : 21 Mar 2008, 07:00 »

Thisted FC


Pressekonferencen – Enevoldsen ud, Jensen ind!



1. Juli 2007


Kl. er 12.00, og der er indkaldt til pressekonference i Thisted FC, ingen ved rigtig hvorfor.

Lidt over tolv træder den succesfulde Cheftræner Peter Enevoldsen ind i lokalet, lige i hælene på Sportschef Bent Bisgaard, også et nyt ukendt ansigt er med dem… Det nye ansigt vækker forundring i salen, hvor et par lokale journalister har fundet plads. De sidder godt tilbagelænet i deres sæder, og ser meget selvtilfredse ud, da de fornemmer at noget er i gære. Hurtigt fatter de deres penne, og der ligger sig en stilhed over salen, som nærmest kun ses til begravelser – der er bomstille!

Pludselig kommer meddelelsen så fra det fine rektangulære bord, der er sat op til anledningen: Peter Enevoldsen har besluttet at opsige sin trænerpost med øjeblikkelig virkning. Folk havde vidst det siden de tre mænd trådte ind i lokalet, alligevel går der et sug i gennem lokalet, alle er forbavsede og man kan nærmest se spørgsmålstegnet malet ind i deres kridhvide ansigter: ”Hvorfor”?

Efter en lille pause, hvor folk har haft tid til at sunde sig ovenpå opsigelsen, fortsætter Bent Bisgaard:
Afløseren er allerede fundet, og vores valg er faldet på den uprøvede Morten Jensen, som vi er overbeviste på kan opfylde vores sportslige målsætninger, om at sikre Thisted FC en placering i øverste halvdel i 2. Division Vest, og på længere sigt sikrer klubben oprykning til 1 Division. Vi har besluttet os for at tage en ny mand ind, da vi mener at han vil kunne tilføre holdet den fornødne energi, der i fremtiden vil sikrer at Thisted FC vil være at finde i landets bedste fodboldrækker.

Folk sidder måbende i tilbage i salen, og har nærmest tabt deres ansigter, hvordan kan han mene det, det er jo ren hasard med sådan et nyt ansigt, ingen siger det, men man kan se, at det er det eneste folk tænker

- Vi har i fællesskab besluttet, at i får 5 minutter til at stille spørgsmål, 5 minutter og ikke mere, for optakten til den nye sæson er allerede i fuld gang, og Morten Jensen skal ud at hilse på sit nye mandskab.

Børge Christensen Thylands avis:

Til Peter Enevoldsen: Hvordan kan det være at du stopper i utide. Jeg tror jeg snakker på alles vegne når jeg siger at du har haft enorm succes som Cheftræner for Thisted, så det kommer som en kæmpe overraskelse med en så pludselig beslutning.
 
- Næ, jeg har skam tænkt over beslutningen i lang tid. Jeg har haft det rigtig godt som Cheftræner for Thisted, og har nydt min tid i byen, men jeg er ved at være oppe i den alder hvor arbejde ikke længere er et most. Efterlønnen kalder, og nu vil jeg drage tilbage til Aalborg hvor jeg forhåbentlig får tid til at se en masse Aab bold, det er jo efterhånden også længe siden jeg har set Thomas’ (Thomas Enevoldsen, Aab, red.) spille, der er jo ofte sammenfald med kampene, ler en fornøjet Peter Enevoldsen.

Bent Hansen Thisted Dagblad:

Til Morten Jensen: Først og fremmest tillykke med jobbet… Tror du, at du kan løfte opgaven efter Peter Enevoldsen, der har gjort et fantastisk stykke arbejde her i Thisted FC?

- Ja det er jeg slet ikke i tvivl om. Jeg vil på ingen måde undervurdere opgaven jeg går ind til, jeg er klar over at Peter har løftet klubben en hel del, og jeg må blot forsøge at leve op til forventningerne der bliver stillet af klubbens ledelse og lokalbefolkningen, men jeg er sikker på at jeg med tiden vil kunne løfte klubben mod nye højder!

Frank Benjaminsen Nordjyske Stiftstidende:

Til Morten Jensen:
Hvor højt tror du at holdet kan nå, tror du, i en dag kan ende i Superligaen og blive udfordrere til Nordjyllands stolthed Aab?

- Det må tiden vise. Vi vil naturligvis gerne med op og spille med hvor det er sjovt, men det er der mange klubber der gerne vil. Trænerteamet og jeg må ud på træningsbanerne, og arbejde hårdt med gutterne. Jeg har nogle planer med holdet, og nu må vi se hvor langt det kan række.

Bjarne Frandsen Repræsentant for Thisteds klubprogram:

Til Morten Jensen: Har du nået at overveje hvilke taktiske træk du vil benytte til den kommende sæson, og har du allerede nu nogle spillere i kikkerten?

Det er alt for tidligt at svare på. Jeg har en opstilling jeg er sikker på skal afprøves, en 4 – 4 – 2 opstilling hvor vi spiller med to wings. Denne har jeg udtænkt mig da jeg gerne vil udnytte vores to gode angribere i front, samt vores stærke centrale midtbane. Personligt er det opstillingen, jeg tror, vil give os succes, men den vil kræve et par indkøb. Med hensyn til indkøb har vi brug for en midtbanespiller til højresiden. Det kan jeg godt sige uden at fornærme nogen, da vi ganske enkelt ikke har nogen spiller til rådighed der kan spille denne position i øjeblikket. Jeg har en sydamerikaner i kikkerten, men jeg vil ikke ud med nogen navne.

”Jaaaa tak, så er de 5 minutter gået”, og vi siger mange tak for opmødet her til formiddag, her til sidst vil nyudnævnte Cheftræner Morten Jensen sige nogle få ord omkring hans målsætninger for holdet til den kommende sæson.

I den kommende sæson forventer jeg mig at vi mindst slutter i top 4 i 2. Division vest. Jeg er overbevist om at dette er realistisk, da vi allerede nu har en fantastisk trup. Desuden forventer jeg at vi mindst når at møde et hold fra Sas Ligaen i Landspokaltuneringe n. Dette kunne være en fantastisk bedrift, så vi kunne fylde Lerpytter Stadion med ellevilde fans, der var klar til at støtte de lokale helte. Et tredje mål jeg har for min første sæson her på Lerpytter er at vi højst taber 2 kampe på hjemmebanen. Jeg ønsker mit et uindtageligt fort her i Thisted, hvor vi vil blæse modstanderne af banen i alle 90 minutter! Mit 4 mål er at vi højst må lukke 45 mål ind i sæsonen. Mit 5 og sidste mål er at vi skal hente en udlænding mere til klubben. Vi har allerede et par stykker og det er fremragende, da vi i længen ikke vil kunne klare os med et rent ”dansk hold”, hvis vi vil helt til tops i dansk fodbold – og det vil vi!
 
Disse 5 mål vil mit hold og jeg gøre alt for at opfylde. Jeg håber og tror, at jeg er den helt rette til jobbet, og jeg er overbevist om at Real, Inter eller Arsenal nok skal være at finde i Thy inden for 10 år!



•   Top 4 i 2 Division Vest 
•   Mød et SAS Liga hold i Landspokaltuneringe n
•   Højst to hjemmebanenederlag (2. Division Vest)
•   Max 45 mål imod os (2. Division Vest)

•   Hent en udlænding




« Seneste Redigering: 23 Mar 2008, 19:56 af Laziofan » Logged

Laziofan
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Thisted FC - Målet er CL på Lerpytter!
« Svar #1: 21 Mar 2008, 07:10 »

Bær over med mig, det er min første blog. Følg med hvis i vil, hvis ikke så svin mig ikke alt for meget til Opstemt

Er godt klar over at der ikke lige er noget grafik og sådan noget, men det skal nok komme lidt hen ad vejen når jeg lærer de her koder lidt bedre at kende.
Logged

darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Thisted FC - Målet er CL på Lerpytter!
« Svar #2: 21 Mar 2008, 07:34 »

lovende start Thumbs Up
Logged


The Captain
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Thisted FC - Målet er CL på Lerpytter!
« Svar #3: 21 Mar 2008, 07:51 »

God start.. Jeg læser med.
Logged

MLL
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Thisted FC - Målet er CL på Lerpytter!
« Svar #4: 21 Mar 2008, 09:46 »

Dejligt med en blog om et lidt mindre hold.

Ser spændene ud og jeg vil helt klart følge med !
Logged

Tilbage på FmF Opstemt

Don Abramovich
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: Thisted FC - Målet er CL på Lerpytter!
« Svar #5: 21 Mar 2008, 18:25 »

God start Thumbs Up

Men desværre hedder det ikke Lerpytter længere. Sparekassen Thy Arena, er det nye navn Smiley
Logged

Laziofan
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Thisted FC - Målet er CL på Lerpytter!
« Svar #6: 21 Mar 2008, 19:59 »

God start Thumbs Up

Men desværre hedder det ikke Lerpytter længere. Sparekassen Thy Arena, er det nye navn Smiley

Jeg så det faktisk godt i nat da jeg surfede rundt på deres hjemmeside. Det er en skam det ikke er lerpytter længere for det navn er jo nærmest blevet cult. Må sgu indrømme at jeg ikke havde hørt om Sparrekassen Thy Arena før, men jeg har nok ikke fulgt godt nok med.!  Sur

På trods af det fortsætter min mission med CL til Lerpytter så længe det hedder Lerpytter i spillet.

Mindre update om transfers om lidt.
Logged

Laziofan
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Thisted FC - Målet er CL på Lerpytter!
« Svar #7: 21 Mar 2008, 20:07 »

Thy-holdet ruster op


Det vælter ind med potentielle stjerner til den nordjyske klub Thisted FC. Peter Rewers, Emil Salomonsen og Ronni Jonski er blot nogle af de navne, som Morten Jensen kan tilføje til sit holdkort til den kommende sæson.

Morten Jensen, har kun været ved roret i sin nye klub Thisted FC i et par uger, ikke desto mindre har han allerede været meget aktiv på transfermarkedet, hvor ikke mindre end fem spillere er blevet hentet. Grundet lavvande i klubkassen, har Morten Jensen ikke haft noget transferbudget til rådighed, og derfor er alle fem spilere blevet hentet på fri-transfer. Fem spillere er blevet hentet, men indimellem er der nogle lidt sjove handler, fx er der en angriber blandt indkøbene. Inden sæsonen virkede Morten Jensen meget sikker på sit angrebspar, som han byggede taktikken op efter, så hvad vil han med en angriber mere, vi spørger ham:

- Mål nummer et før transfervinduet var klart, jeg måtte finde en der kunne spille offensiv midtbane i højresiden! Dette har jeg gjort, jeg har hentet solide 29 årige Peter Rewers, der har optrådt for mange 1. Divisions klubber, og sågar har været et smut forbi Serie C i Italien.  Desuden har jeg købt en ung svensker Emil Salomonsen, som jeg mener, er et scoop! I Første omgang er han tiltænkt rollen som reserve, men knægten har et kæmpe potentielle, der på sigt vil kunne bringe ham ind i start 11’eren!

Med hensyn til angriberen kan jeg kun sige en ting. Jeg opdagede Ronni Jonski i dette transfervindue, og min nyerhvervede talentspejder Per Andersen og jeg blev i fællesskab enige om at han har et kæmpe potentiale, og vi ville skyde os selv i foden, hvis vi lod ham gå til en anden klub – Vi havde muligheden for at hente ham og den mulighed blev vi nødt til at tage. Ronni er 26 år, og har mange gode år, og mål foran sig her i Thisted FC, det er jeg meget sikker på.


Morten Jensen har desuden hentet Vanløse-keeper Per Rasmussen, 26 som backup til Mikkel Andersen, og også det spændende nyindkøb Rasmus K. Andersen der kan spille mange positioner i det defensive. Morten Jensen betegner handlen som fremragende, hvilket han uddyber:

- Jeg er meget tilfreds med indkøbet af især Rasmus K. Andersen, da han kan spille mange forskellige positioner i det defensive. I første omgang må han regne med at kæmpe hårdt for sin favoritposition på højre back, men jeg vil se hård træning og fight mellem Rasmus og Jesper Overgaard her i opstartsfasen, træningskampene vil vise hvem der fortjener pladsen på holdet! Ellers har jeg bestemt et godt øje til at Rasmus kan træde ind på den centrale midtbane, men tiden vil vise om han har evnerne til det, samt hvilket system vi ender op med at spille.

Til sidst bliver der spurgt ind til om der mon bliver hentet flere spillere til Thisted i dette transfervindue, dette vil Morten Jensen hverken be – eller afkræfte, men konstatere dog at der kun vil blive købt yderlige ind hvis det bliver nødvendigt, pga. skader med videre. Hans sydamerikaner, må han dog stadig kigge langt efter…

Opsummering:

Per Andersen, 26 (Mm) – Fri transfer Vanløse
Rasmus K. Andersen, 27 (F hc, Wb h, Dm) – Fri transfer Greve
Emil Salomonsen, 18 (Om hc) – Fri transfer Ängelholm 
Peter Rewers, 29 (Om hvc) – Fri transfer
Ronni Jonski, 26 (Bo) – Fri transfer Frederikssund



« Seneste Redigering: 21 Mar 2008, 20:10 af Laziofan » Logged

Laziofan
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Thisted FC - Målet er CL på Lerpytter!
« Svar #8: 21 Mar 2008, 20:12 »

Næste opdatering kommer muligvis senere ellers i morgen aften, og vil omhandle taktik, gennemgang af truppen samt de sidste forberedelser op til sæsonstart.
Logged

Grasshoppers
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 2# Thisted FC - Målet er CL på Lerpytter!
« Svar #9: 21 Mar 2008, 21:07 »

God blog Smiley
Logged

LouisNott
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: 2# Thisted FC - Målet er CL på Lerpytter!
« Svar #10: 21 Mar 2008, 21:09 »

Fin blog, og gode opdateringer..
Logged

Laziofan
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: 2# Thisted FC - Målet er CL på Lerpytter!
« Svar #11: 22 Mar 2008, 01:36 »

Det Taktiske


Op til sæsonstart har jeg eksperimenteret en del med startopstillingen, og har fundet et system jeg føler vi kan mestre fuldt ud med de spillere vi nu engang har til rådighed. Systemet er det samme som jeg havde i tanker
ne i starten, dog er der rettet mange forskellige ting ind i det til de enkelte spillere, og deres roller på holdet.

Systemet fungerer på den måde at mine wings spiller en meget stor rolle for mit system. Alt skal foregå over kanterne, hvor jeg går efter dybe indlæg efter Central eller Targetman. Grunden til dette er at mine wings er nogle af de bedste på mit hold. Jeg har Simon Josefsen og Christian Flindt-Bjerg i venstre og stortalentet Emil Salomonsson og Peter Rewers i højre, alle klasse spillere i forhold til 2. Divisions niveau. Dette våben er jeg sikker på vil give mig stor succes, da jeg tvivler på at nogle andre hold vil kunne dæmme op for dette. I angrebet har jeg valgt at spille med Ronni Jonski og Peter Beckmann som førstevalget, her fungere Peter Beckmann som Targetman, da han er af stor klasse inde i feltet både hvad gælder hovedstød samt de chancer han nu vil komme frem til når han bliver spillet fri i feltet. Ronni Jonski fungere derimod som den lidt hængende angriber der skal forsøge selv at arbejde sig frem til chancerne, og satse på eventuelle løse bolde i feltet.

Det var måden jeg gerne ville score en masse mål på, men for at opfylde min målsætning om højst at lukke 47 mål ind i 2. Division Vest bliver jeg nødt til også at kigge lidt på det mere defensive. På midtbanen har jeg valgt at spille med Daniel Kristensen, der skal forsøge at fordele bolden ud til kanterne, og samtidig ligge og arbejde stenhårdt på midtbanen. Som den lidt mere defensive har jeg valgt at skifte lidt mellem Rasmus K. Andersen og Christian Flindt-Bjerg. Christian Flindt-Bjerg har jeg valgt at benytte dernede da hans tekniske færdigheder gør ham til en ganske habil spiller på stort set alle positioner. Derfor har vælger jeg ofte rutinen nede bagi som den vigtige sidste stopklods.

I forsvaret benytter jeg mig af forholdsvis offensive backs, dog har jeg ikke indstillet dem til specifikt at gå efter baglinjen for at slå indlæg, da jeg mener det bliver for risikabelt med så mange mænd med fremme i angrebet. På venstre back spiller Rasmus Olsen fast, da han er min eneste rigtige venstre bak, men i træningskampene har han vist sig at være holdets svageste led, hvilket jeg allerede har forsøgt at indikere, derfor er hans plads på holdet absolut ikke sikker efter næste transfervindue, hvis ikke hans præstationer forbedrer sig. I centerforsvaret ligger de to afrikanere Mohammed Niembele og Kingsley Onyenekwe. Til sidste har jeg min højre bak. Denne position bestemmes af min defensive midtbanespiller. Hvis Flindt-Bjerg spiller på den defensive midt, så spiller Rasmus K. højre bak, og hvis Rasmus spiller defensiv midt så spiller Jesper Overgaard højre bak. Inden jeg hentede mine to højre wings, fik Jesper Overgaard lov til at spille derover, hvilket han faktisk havde kæmpe succes med, derfor vil jeg måske prøve at omskole ham med tiden.

Det var de enkelte positioner og deres opgaver, mine holdinstrukser ser også meget offensive ud, hvor jeg kører med en meget offensiv stil med direkte spil, højt tempo men dog med en forholdsvis tilbageholdt forsvarskæde.

Dog har jeg også udtænkt mig en plan nummer to til de aller mest vanskelige udebane kampe hvor jeg ikke vælger at være så naiv at tro at mit offensive spil kan slå igennem, denne taktik ser ud som følger, og fokusere mere på en fysisk stærk midtbane, og langsomt tungt spil op igennem midten.


Træningskampe:

Thisted FC – Måløv 1 – 0
Lundtofte – Thisted FC 1 - 0
Thisted FC – B93 0 – 0
Sundby – Thisted FC 0 – 2
Thisted FC – Hvidovre 2 – 4
Aabyhøj – Thisted FC 0 – 5
Thisted FC – Thisted Reserverne 1 – 0
Ab – Thisted Fc 3 – 2
Thisted FC – B93 1 – 3
Herning Fremad – Thisted 0 – 3

Træningskampene vil jeg som sådan ikke gå så meget i dybden med, da min filosofi siger mig at træningskampe er træningskampe. Træningskampe der skal bruges fornuftigt, til at udvikle sit hold!

Dog må jeg indrømme at jeg er en smule skuffet over mit nederlag hjemme over Hvidovre, i en kamp hvor jeg stillede med bedste hold, og med fuldstændig ”seriøst taktik”. Det gode ved mine træningskampe har dog været at der både har været op og nedture, hvilket har, kunne fortælle mig noget om hvordan det står til, både for mit hold, men også i høj grad hos de enkelte spillere. Træningskampene har givet mig følgende start 11’er som jeg vil forsøge at vurdere ud af 5 stjerner:

**** Mikkel Petersen


- Stor målmand, ingen store svagheder

** Rasmus Olsen

- Ringe tekniske færdigheder, Lever på rutinen

**** Mohammed Niembele

- Stor fysisk centerforsvar

****Kingsley Onyenekwe

- Ingen svagheder, og et verdensklasses frispark

*** Rasmus K. Andersen

- God all around

*** Daniel Kristensen 
 
- Fremragende i alle spillets facetter

**** Christian Flindt-Bjerg

- Stor person, stor rutine

**** Simon Josefsen

- Har hvad der skal til for at være fløj på mit hold, hurtig og beslutsom

**** Emil Salomonsson

- Bedre end jeg havde forventet, ligeledes hurtig, og med fremragende tekniske færdigheder

**** Ronni Jonski

- Hurtig og snu

***** Peter Beckmann

- Peters mentale egenskaber på banen er af højeste klasse, og en rigtig ”måltyv”

Mine foretrukne reserver er:

Per Rasmussen (Mm)
Tommy Markussen (F HC)
Andreas Kristiansen (F C)
Jesper Overgaard (F/WB/M H)
Morten Nielsen (M C)
Tommy Sørensen (M C)
Peter Rewers (OM HVC)
Mickey Berg (Bo)
Lars Kristensen (Bo)
« Seneste Redigering: 22 Mar 2008, 20:46 af Laziofan » Logged

Laziofan
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: 2# Thisted FC - Målet er CL på Lerpytter!
« Svar #12: 22 Mar 2008, 01:38 »

Som det kan ses mangler der billeder. Men når jeg oploader på imageshack kommer der mega slørede billeder, hvilet er mega grimt. Desuden ved jeg ikke hvordan man får tekst omkring billedet?

Hvis nogen kan hjælpe mig så jeg kan vise mine to opstillinger så ville det være lækkert
Logged

Erfurt
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: 2# Thisted FC - Målet er CL på Lerpytter!
« Svar #13: 22 Mar 2008, 01:39 »

Rigtig god start, massere af tekst. Måske savner jeg lidt billeder, med godkendt som første blog. Jeg følger med!
Logged

Erfurt
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: 2# Thisted FC - Målet er CL på Lerpytter!
« Svar #14: 22 Mar 2008, 01:41 »

Logged

Sider: [1] 2 3 ... 5 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010