home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
10 Sep 2024, 22:18 Bubbles Challenges The real SAF Challenge
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
29 Jul 2024, 11:07 euthenasia Omklædning... Underlige ting
25 Jul 2024, 08:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
Antal Registrerede Brugere: 23420
  0 Brugere, 766 Gæster Online.

Indlæg: 1132874 over 31375 Emner
Nyeste Bruger: carinasantoro033
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Fc Barcelona - den katalanske identitet skal styrkes (LUKKET)
0 Brugere og 14 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Vinder Barca nogle trofæer i denne sæson?
ja da The Treble
Nej ingen trofæer
Ja UEFA Cuppen
Ja pokalen
Ja Uefa og pokalen
Sikrer sig da mesterskabet igen!!

Sider: 1 [2] 3 4 ... 7 Udprint
Forfatter Emne: Fc Barcelona - den katalanske identitet skal styrkes (LUKKET)  (Læst 24124 gange)
Fredi
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Fc Barcelona - den katalanske identitet skal styrkes
« Svar #15: 06 Mar 2008, 17:47 »

Udmærket. Synes dog indkøbet af Sergio Garcia er latterligt.
Logged

labomb
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Fc Barcelona - den katalanske identitet skal styrkes
« Svar #16: 06 Mar 2008, 18:04 »

Udmærket. Synes dog indkøbet af Sergio Garcia er latterligt.

Latterligt? pga. prisen?? det er jo netop en af idéerne i denne blog at skabe et klasse hold med så mange lokale spillere som overhovedet muligt... og Sergio Garcia skal ses som et breddeindkøb som jeg også skriver, og han gør intet andet end at styrke bredden, som var en smule tynd efter bl.a. Ezquerros afgang
Logged

labomb
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Fc Barcelona - den katalanske identitet skal styrkes
« Svar #17: 06 Mar 2008, 18:08 »

Afstemning tilføjet
Logged

vesperGT
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Fc Barcelona - den katalanske identitet skal styrkes
« Svar #18: 06 Mar 2008, 18:11 »

Nogle flere afsnit i dine updates, så det bliver en smule mere overskueligt, det ville være dejligt... Ellers godt skrevet?
Logged

labomb
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Fc Barcelona - den katalanske identitet skal styrkes
« Svar #19: 07 Mar 2008, 01:01 »

VISCA EL BARCA         VISCA EL BARCA         VISCA EL BARCA         VISCA EL BARCA         VISCA EL BARCA         VISCA EL BARCA


Kampe I La Primera Division

FC Barcelona 3-1 Mallorca

Almeria 0-4 FC Barcelona

Osasuna 0-1 FC Barcelona

FC Barcelona 1-0 Villarreal

Valencia 2-1 FC Barcelona

FC Barcelona 4-1 Espanyol

Sevilla 0-0 FC Barcelona

FC Barcelona 5-3 Real Madrid

Recreativo de Huelva 1-3 FC Barcelona

FC Barcelona 2-0 Deportivo La Coruna

Getafe 1-3 FC Barcelona
PRIMERA DIVISION

Masser af succes sang Kim Larsen engang i et af hans allerstørste hits; om det lige er denne sang Luis Enrique går rundt og fløjter på Camp Nou i øjeblikket skal være usagt, men der er bestemt ingen tvivl om at det havde været en yderst velvalgt sang. FC Barcelona hamrer derudaf i La Primera Division. Eneste nederlag FC Barcelona måtte lide i denne første halvdel af sæsonen var på udebane til Valencia på Marstella. Dette har kun været en meget lille skønhedsplet på en nærmest perfekt halvsæson resultatmæssigt set. Efter en lidt sløj spillemæssig start begyndte FC Barcelonas dyre drenge ligeledes at spille
blændende fodbold med masser af mål til følge. FC Barcelona har således på nuværende tidspunkt af sæsonen, det 2.mest scorende hold i La Liga, mens forsvaret ganske enkelt har været ret verdensklasse, og kun lukket 11 mål ind i 17 kampe. En kæmpemæssig bedrift af Barcas bagkæde, taget den ofte skånselsløse offensive spillestil på holdet in mente.

Kampen alle snakker om i dette efterår var El Clasico mellem de to giganter FC Barcelona og Real Madrid på Camp Nou. Kampen startede ganske forfærdeligt set med de lokale øjne og Wesley Sneijder havde med to projektiler bragt de hvidklædte madrilenere i front med 2-0 på 2 skudforsøg ret hurtigt i kampen. Denne stilling holdte til pausen, og der blev forventet et stormløb mod Iker Casillas mål fra 2.halvlegs start. Det stik modsatte skete dog og Real Madrid kom endnu engang på tavlen. De hvide tørklæder blev fundet frem på Camp Nou og der var en øredøvende piften af de blau-grana klædte Barca spillere. Luis Enrique gjorde dog her et genialt skaktræk ved at smide en ekstra boksspiller på banen, og det ene angreb efter det andet hamrede afsted mod Reals mål. Denne taktiske satsning gav hurtigt pote da Eto'o efter 61 minutter fik reduceret til 1-3. Kampen levede nu igen og da Ronaldinho scorede til 2-3 efter 69 minutter fornemmede folk på stadion at alt kunne ske i denne kamp. Og det skete også. Jubelen brød for alvor løs da Messi i 87.min scorede til 3-3. Kunne Barca nå de tre point?? Miraklet skete og først Eto'o i 89.min og slutteligt Messi i overtiden sikrede Barca vel nok det mest bemærkelsesværdige comeback nogensinde i El Clasico. 5-3 til Barca lød slutfløjtet.






VISCA EL BARCA         VISCA EL BARCA         VISCA EL BARCA         VISCA EL BARCA         VISCA EL BARCA         VISCA EL BARCA



CHAMPIONS LEAGUE


Succesen udeblev heller ikke I dette års Champions League turnering. Kampen efter det forsmædelige nederlag til CSKA Moskva på hjemmebane, vandt Barca en stor sejr på Stade Gerland med 1-0, og trods næste rundes nulløsning mod Glasgow Rangers, vandt Barca gruppen sikkert og gik videre til 1/8-finalerne sammen med den lille overraskelse CSKA Moskva, som gjorde at Lyon måtte nøjes med UEFA Cup fodbold efter vinterpausen.



TRANSFERVINDUET

TILGANG



FC Barcelona har valgt at hente det koloenorme forsvarstalent, Gerard Pique, hjem fra de britiske øer og nærmere betegnet den engelske storklub, Manchester United Football Club. Spilleren havde kun 1½ år tilbage af sin kontrakt med ”De røde djævle” og da Luis Enrique valgte at byde 145 mio. kr. for den 20-årige forsvarer, som har sin helt store force i hovedspillet, hvilket er en anelse atypisk for den normale spanske forsvarsspiller. Gerard Pique rager dog også godt op i højden med sine 188 cm. Gerard Piques talent var allerede i en meget tidlig alder så indlysende at Manchester United allerede i sommeren 2004, altså da spilleren kun var 16 år gammel, valgte at hente spilleren hos de katalanske giganter for den store sum for 11 millioner kroner. Tabet af først Gerard Pique og Fabregas har længe været et åbent sår i den katalanske talentfabriks hovedkvarter. Dette sår synes nu at på vej mod at blive lægt. Gerard Pique tiltræder på en kontrakt frem til sommeren 2012 og  har fået spillernummer 16. Indkøbet af Pique har ligeledes gjort at den katalanske samarbejdsklub, Hospitalet, er blevet væsentligt forstærket i deres ambitioner om oprykning til LIGA BBVA, med udlejningen af Marc Valiente og Tomas Bortia, som ellers begge havde fået deres officielle debut på Barcas førstehold i løbet af efterårssæonen.

Derudover har Lucho (Luis Enrique red.) valgt at hente det spansk/uruguyanske stortalent Aquino hos ligarivalerne fra Murcia for 30 mio. kr. Barca har ligeledes hentet den meget lovende spansk-bosniske angriber Kenan Kodro hos Real Sociedad og Koke Ressurrecion hos Atletico Madrid. Begge spillere starter begge på U/19-holdet.



VISCA EL BARCA         VISCA EL BARCA         VISCA EL BARCA         VISCA EL BARCA         VISCA EL BARCA         VISCA EL BARCA



AFGANG Arriverderci Henry!

Sølle små 6 måneder. Længere tid fik den franske elegantier og verdensklasseangrib er Thierry Henry ikke i den katalanske hovedstad. Luis Enrique havde længe praktiseret kun at spille med en decideret boksangriber, og da man udover Henry rådede over Samuel Eto’o, og kæmpetalentet Bojan, valgte Luis Enrique at sælge Henry tilbage til England, hvor Liverpool stod klar med ca. 80 mio. kr. for franskmanden. En sum der er væsentligt mindre end de 180 mio. kr. Barca gav for spilleren bare 6 måneder inden. Lucho forsvarer dog salget med at Henry ville stå i vejen for Bojans udvikling og spilletid. Derudover kan både Sergio Garcia og nyindkøbet Aquino spille den forreste angriber i Barcas offensive system.

Et andet prominent navn der har forladt Camp Nou er den islandske landsholdsstjerne Eidur Gudjohnsen. Den 29-årige islænding blev, trods sit store navn på de britiske øer, solgt til den økonomisk trængte klub fra Galicien, Deportivo La Coruna, hvor han forventes at indtræde direkte i startopstillingen.  Derudover skal det nævnes at det ikke er lykkedes FC Barcelona at slippe af med en anden franskmand, nemlig den ”Mørke Hulk” Lilian Thuram som stadig løber og spiller reserveholdsfodbold på Miniestadi. Og lige inden transfervinduets lukning enedes FC Barcelona og Edmilson om at ophæve samarbejdet med øjeblikkelig virkning. Edmilson indgik ikke i ”Den Katalanske kurs” og da Deportivo stod klar med en kontrakt til at dække hans enorme hyre, var formaliteterne om et skifte en formsag.


FC BARCELONA har valgt at tage afsked med denne trio i løbet af januars transfervindue. Edmilson og Gudjohnsen tog begge til Deportivo La Coruna mens Henry tog til Anfield Road og Liverpool



Siden sidst:
Bedste spiller: Lionel Messi (7.48)
Mål: Samuel Eto’o (9)
Assists: Iniesta (9)
Gule kort: Milito & Xavi (6)
Røde kort: Bojan (1)
Placering i ligaen: FC Barcelona (1)


VISCA EL BARCA         VISCA EL BARCA         VISCA EL BARCA         VISCA EL BARCA         VISCA EL BARCA         VISCA EL BARCA

« Seneste Redigering: 08 Mar 2008, 01:46 af labomb » Logged

labomb
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Fc Barcelona - den katalanske identitet skal styrkes
« Svar #20: 07 Mar 2008, 08:43 »

Updaten må gerne kommenteres.. ris/ros mv...

Desværre følte jeg at det var mere nærliggende at forstærke forsvaret end midtbanen da jeg kun bruger to centrale midtbanespillere i mit system, foruden at Fabregas var dyrere end mit transferbudget næsten...
Logged

United master
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Fc Barcelona - den katalanske identitet skal styrkes
« Svar #21: 07 Mar 2008, 09:00 »

God update.. Du sku måske have haft en smule mere for Henry Wink
kan godt lide det der blå og røde der går væk og kommer Peace
Logged

Daniel-123
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Fc Barcelona - den katalanske identitet skal styrkes
« Svar #22: 07 Mar 2008, 09:28 »

Enig ham kunne du godt have fået mere for, men ellers god update.. Måske lidt for meget teskt til min smag
Logged


labomb
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Fc Barcelona - den katalanske identitet skal styrkes
« Svar #23: 07 Mar 2008, 17:41 »

God update.. Du sku måske have haft en smule mere for Henry Wink
kan godt lide det der blå og røde der går væk og kommer Peace

Ja prisen på Henry var nok en anelse for lav, men Liverpool var de eneste interessede købere, og dermed blev prisen som den blev.. havde selvf glemt at Eto'o skulle til ANC... men det var for sent Opstemt
Logged

Fredi
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Fc Barcelona - den katalanske identitet skal styrkes
« Svar #24: 07 Mar 2008, 22:06 »

For det første kunne du have fået langt bedre spillere end Sergio Garcia. Han er simpelthen for latterlig.
Jeg forstår virkelig ikke at du har solgt Henry. HAN ER EN KLASSE ANGRIBER.
jeg er i anden sæson med mit barca gem, og han er begge år blevet verdens bedste angriber og han bomber kasser.
Logged

Mc
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Fc Barcelona - den katalanske identitet skal styrkes
« Svar #25: 07 Mar 2008, 22:12 »

syntes sku det fedt nok ikke kun og hente verdens stjerner ,

har sku respekt for du henter sergio Garcia !
Logged

Paolo Di Canio Legenden OVer dem alle !!

Jesper han er gay allez allez allez (:


ÅÅÅRH KÆRE MIKE , TAG DIG SAMMEN , TAG NU OG GÅÅ !

MIKE JENSEN RAUS !!

labomb
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Fc Barcelona - den katalanske identitet skal styrkes
« Svar #26: 08 Mar 2008, 01:12 »

For det første kunne du have fået langt bedre spillere end Sergio Garcia. Han er simpelthen for latterlig.
Jeg forstår virkelig ikke at du har solgt Henry. HAN ER EN KLASSE ANGRIBER.
jeg er i anden sæson med mit barca gem, og han er begge år blevet verdens bedste angriber og han bomber kasser.


Angående Sergio Garcia har jeg allerede en gang slået fast at jeg ønsker at Barcelona skal tilbage til rødderne. Dvs have flere katalanere end udlændinge på holdet. Og da Sergio Garcia er et af akademiets mange gode spillere, som er skiftet, valgte jeg at hente ham hjem igen. At han ikke er så god som Henry er vi enige om, MEN han er en god spiller der kan dække en del pladser, og den slags spillere skal der også være plads til, foruden at Barcelona er en af hans favoritklubber så han kræver ikke med det samme førsteholdsfodbold. Og han spiller heller ikke fast!
Logged

labomb
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Fc Barcelona - den katalanske identitet skal styrkes
« Svar #27: 08 Mar 2008, 01:14 »

Desuden spiller jeg ud fra det koncept at jeg kun henter spillere ud fra mine talentspejderes fund. Dette betyder en større variation i spillerindkøbene.
Logged

Niko
Gæst
 
Sv: Fc Barcelona - den katalanske identitet skal styrkes
« Svar #28: 08 Mar 2008, 01:28 »

Husk lige at spørge om lov, inden du stjæler grafik.

Hvis du havde spurgt om lov inden, måtte du gerne bruge det. Men du har hugget det uden tilladelse, og jeg beder dig slette dem.
Logged

Guldbrand
Gæst
 
Sv: Fc Barcelona - den katalanske identitet skal styrkes
« Svar #29: 08 Mar 2008, 01:36 »

Husk lige at spørge om lov, inden du stjæler grafik.

Hvis du havde spurgt om lov inden, måtte du gerne bruge det. Men du har hugget det uden tilladelse, og jeg beder dig slette dem.
Må man spørge hvad det er for noget grafik han har "stjålent" ?
Logged

Sider: 1 [2] 3 4 ... 7 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010