home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 382 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Vejen til en god blog?
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 4 Udprint
Forfatter Emne: Vejen til en god blog?  (Læst 24283 gange)
majvang
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Vejen til en god blog?
« : 25 Feb 2008, 17:27 »

Jeg har på ingen måde den naive opfattelse, at der findes en rigtig måde at skrive en blog på, da det jo er subjektivt hvad der fænger. Men der er sikkert elementer som flertallet mener bare er et must i en blog, og det er disse jeg efterspørger.

Hvad kan du lide i en blog? Er det holdet, opsætningen, længden, detaljerne, statistikken eller noget helt andet der fanger dig? Er det stilen, viewet, mængden af updates, billederne, grafikken eller detaljegraden der får dig til at læse hver en update?

Personligt er jeg stor fan af den detaljerede historie.

Men hvad får dig til at læse en blog?
« Seneste Redigering: 25 Feb 2008, 22:37 af majvang » Logged

-> Min LANGE blog om Real Oviedo og livet i det spanske <-

Det kan ikke understreges nok, hvor god denne blog er.

whitE_
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Den rigtige måde at skrive en blog på?
« Svar #1: 25 Feb 2008, 17:31 »

Jeg synes opsætningen skal kæle for øjet. Det hele skal helst være ret symetrisk, så kan jeg bedre finde en balance når jeg læser. Det er lidt svært at forklare. Jeg kan godt lide mellemkorte updates, der dækker de vigtigste beginvheder og ja, holder en opdateret.
Desuden holder jeg af, at de vigtigste kampe er beskrevet meget detaljeret. Så man får følelsen af at være til stede på stadion.

Jeg bryder mig ikke så meget om fiktive blogs, med interviews fra den nye manager i Barcelona - Hans Hansen. Bare for at tage et eksempel Wink

Det var mit bud på en god blog.
Logged

majvang
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Den rigtige måde at skrive en blog på?
« Svar #2: 25 Feb 2008, 17:36 »

Kom gerne med et eksempel på en blog der lever op til de krav.
Der er pænt mange blogs herinde efterhånden, så kunne være nice hvis folk smed et link op til et eksempel på den type blogs der fanger jer, så det er let at klikke sig frem til god inspiration.
Logged

-> Min LANGE blog om Real Oviedo og livet i det spanske <-

Det kan ikke understreges nok, hvor god denne blog er.

smb
Gæst
 
Sv: Den rigtige måde at skrive en blog på?
« Svar #3: 25 Feb 2008, 17:38 »

Jeg bliver personligt mest fanget af blogs hvor opsætningen er god, og hvor der er et billed eller to med. Det er selvfølelig altid et stort pluds hvis grafiken er god, men når bare det skriftlige er godt så er jeg glad Thumbs Up updatesene skal helst heler ikke være alt for lange, og heler ikke for korte. De behøver ikke at være alt for detaljerede så længe man bliver holdt opdaterede.
Logged

whitE_
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Den rigtige måde at skrive en blog på?
« Svar #4: 25 Feb 2008, 17:39 »

majvang#

Hellas Verona - En kæmpe i forfald, kan jeg godt lide. Ligeså kan jeg godt lide den indledning som du har i din Oviedo-blog. Man får sådan en lyst til at læse videre. Jeg tror det er vigtigt, at indledning er god.
Logged

majvang
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Den rigtige måde at skrive en blog på?
« Svar #5: 25 Feb 2008, 17:46 »

majvang#

Hellas Verona - En kæmpe i forfald, kan jeg godt lide. Ligeså kan jeg godt lide den indledning som du har i din Oviedo-blog. Man får sådan en lyst til at læse videre. Jeg tror det er vigtigt, at indledning er god.

http://www.fmfreaks.dk/index.php?topic=12306.0
Linket til Hellas Verona bloggen, som jeg iøvrigt også selv finder rigtig god.
Indledningen er rigtig god. Jeg er selv stor fan af at få lidt af klubbens historie at vide gennem en blog, så lækker læsning i den blog!


Men kom gerne på banen folkens, med jeres syn på sagen.
Jeg har oprettet dette indlæg for aat os bloggere kan udvikle os lidt og ligefrem få tildelt en masse guldkorn og inspiration Smiley
« Seneste Redigering: 25 Feb 2008, 17:53 af majvang » Logged

-> Min LANGE blog om Real Oviedo og livet i det spanske <-

Det kan ikke understreges nok, hvor god denne blog er.

Daniel-123
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Den rigtige måde at skrive en blog på?
« Svar #6: 25 Feb 2008, 17:59 »

Opstillingen er meget vigtig, grafiken spiller også en stor rolle og sidst, men ikke mindst så skal der ikke være for meget tekst..
Logged


Footi
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Den rigtige måde at skrive en blog på?
« Svar #7: 25 Feb 2008, 17:59 »

Logged

majvang
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Den rigtige måde at skrive en blog på?
« Svar #8: 25 Feb 2008, 18:02 »


Der er vi nok ikke helt enige, mener den mangler rigtig meget for at være en folk bare VIL følge. Men hvorfor synes du den er god?
Logged

-> Min LANGE blog om Real Oviedo og livet i det spanske <-

Det kan ikke understreges nok, hvor god denne blog er.

Mr.Langlet
Gæst
 
Sv: Den rigtige måde at skrive en blog på?
« Svar #9: 25 Feb 2008, 18:04 »


Der må jeg give Footi ret!

Det er en genial blog der er gang i der Opstemt!

Keep up the good work Opstemt  Thumbs Up

men en blog skal give læseren en fornemmelse at det er virkelighed! at man selv er til stede når kampene blogges og man kan føle med holdet når det det går dårlig. Det er en super blog for mig ! crazy
Logged

Lami04
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: Den rigtige måde at skrive en blog på?
« Svar #10: 25 Feb 2008, 18:05 »


Jeg synes at der er alt for meget om landskabet i dennes indledning. Det er nok ikke det bedste, at indlede en fodbold blog med. Der er ikke noget galt med, at skrive hvor i spanien klubben ligger, det er jo for så vidt meget god i forhold til miljøet omkring klubben. Men informationsværdien i selve landskabet, den er ikke så relevant for mig.

Jeg har dog ikke læst selve bloggen, så den vil jeg ikke udtale mig om.
« Seneste Redigering: 25 Feb 2008, 18:07 af Lami04 » Logged

Mr.Langlet
Gæst
 
Sv: Den rigtige måde at skrive en blog på?
« Svar #11: 25 Feb 2008, 18:09 »

Tror ikke man kan lave en "bestemt" måde at lave det på. Folk syntes forskelligt om blogs og hvordan de skal være. Smiley
Logged

majvang
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Den rigtige måde at skrive en blog på?
« Svar #12: 25 Feb 2008, 18:11 »

Tror ikke man kan lave en "bestemt" måde at lave det på. Folk syntes forskelligt om blogs og hvordan de skal være. Smiley

Jamen der er vi fuldkommen enige.
Det er bare meget rart at høre hvad folk synes en blog skal indeholde, så man får en ide til at skrive noget der vil appelere til folket!
Logged

-> Min LANGE blog om Real Oviedo og livet i det spanske <-

Det kan ikke understreges nok, hvor god denne blog er.

Footi
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Den rigtige måde at skrive en blog på?
« Svar #13: 25 Feb 2008, 18:19 »

Der er vi nok ikke helt enige, mener den mangler rigtig meget for at være en folk bare VIL følge. Men hvorfor synes du den er god?

For det første synes jeg at indledningen er genial. Man (jeg) føler helt med klubben, pga. den økonomiske krise de har været i. Og at få så meget baggrundsviden om klubben, de loyale fans o.lign. er også super! Thumbs Up

For det andet synes jeg at din formulering er rigtig god, samtidig med at grammatikken og stavningen intet fejler (efter hvad jeg har lagt mærke til).

Længden er også lige tilpas. Ikke for lang, ikke for kort. En mellemting der passer helt perfekt.

Desuden er historien med den tidligere manager også kreativt. Ikke noget jeg selv havde tænkt over ville ske.

Opsætningen er også helt perfekt. Billederne er sat perfekt og der er tilpas med linjeskift. Man mister ikke lysten til at læse videre pga. en stor klump tekst eller lign.

Alt i alt: Man føler at man er en del af klubben, hvilket er fænomenalt.

Logged

majvang
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Den rigtige måde at skrive en blog på?
« Svar #14: 25 Feb 2008, 19:28 »

RL=http%3A%2F%2Fcommunity.sigames.com%2Findex.php%3Ftopic%3D10672.0" target="_blank">http://community.sigames.com/eve/forums/a/tpc/f/97319217/m/3742026532/p/1?a=tpc&s=21019056&p=1&m=3742026532&f=97319217&ORIGINAL_REFERRER_U RL=http%3A%2F%2Fcommunity.sigames.com%2Findex.php%3Ftopic%3D10672.0

Faldt lige over denne blog. Synes den har en cool stil, men jeg mangler lidt resultater billeder og statistik, for at den appelerer til mig. Synes dog skrivestilen er cool.

Ps. så kræves der et login for at læse den, men det kan anbefales!
Logged

-> Min LANGE blog om Real Oviedo og livet i det spanske <-

Det kan ikke understreges nok, hvor god denne blog er.

Sider: [1] 2 3 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010