Velkommen
Gæst
SENEST AKTIVE EMNER
Dato
Forfatter
Forum
Emne
20 Sep 2025, 19:55
NAsMaR
Blogs
Lutz Pfannenstiel FM22...
19 Sep 2025, 17:42
g00n
Blogs
Minimalistic 2020
20 Jul 2025, 23:41
Balslev
Pro Cyclin...
Cycling Career - Kan d...
15 Jul 2025, 21:03
Nodiem
Blogs
Indsæt Titel 3
15 Maj 2025, 21:08
szukizek
Blogkonkur...
Blogkonkurrencen 2025 ...
15 Maj 2025, 11:37
Eraticator
Omklædning...
Sommer opdatering
09 Apr 2025, 19:48
andersnomanni
Blogs
SAF Challenge
Antal Registrerede Brugere:
23171
2 Brugere, 469 Gæster Online.
Nyeste Bruger:
Brendansow
FORUM
FmFreaks Forside
Forum: Andre Managerspil
Kategori: Nostalgi
Resurrecting Genoa ---> Juve & Denmark ---> FC Köln & Brazil
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Afstemning
Spørgsmål:
Hvis jeg spiller sæson nr. 10 i denne blog, vil du så læse med? (Afstemning slut: 24 Jan 2007, 22:40)
Ja da!
24 (82,8%)
Næh, det regner jeg ikke med
2 (6,9%)
Øh, læse med? Hvordan gør man det?
3 (10,3%)
Antal Stemmer: 29
Sider:
1
...
10
11
[
12
]
13
14
...
74
Forfatter
Emne: Resurrecting Genoa ---> Juve & Denmark ---> FC Köln & Brazil (Læst 186983 gange)
Dusty78DK
Manager
Sv: The Resurrection of Genoa
«
Svar #165:
28 Apr 2006, 20:44 »
Citat af: MisterFCK 28 Apr 2006, 20:03
PS: Nu vil os de utålmodige sjæle snart gerne se hvilken gammel stjerne du har købt
Kommer NUUUU!!
MisterFCK
Gæst
«
Svar #166:
28 Apr 2006, 21:12 »
Citat af: Dusty78DK 28 Apr 2006, 20:44
Kommer NUUUU!!
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaa
aaaaaaaaaaaaaaaaaaa
aaaaaaaaaah! tror jeg
Dusty78DK
Manager
«
Svar #167:
28 Apr 2006, 21:29 »
JULI 2008
1. juli 2008
STJERNEANGRIBER TIL GENOA!
Ja, så er det tid til at udløse spændingen i min afstemning. Det rigtige svar var nummer 4, Patrick Kluivert. Han blev træt af at være i Valencia og fik derfor lyst til at prøve italiensk fodbold.
Da jeg sikrede mig hans underskrift i Januar var jeg meget glad. Nu er jeg ikke så glad. Hans stats er dalet en hel del, og han ser umiddelbart ud til at være den ringeste angriber på førsteholdet
. Som et lille plaster på såret har jeg samtidig ansat ham som træner, men alligevel. Det er en lidt flad fornemmelse.
”Siger du klubben hedder Genoa? Jeg troede jeg skulle tilbage til Barcelona”
6. juli 2008
HANSEN BLEV OLSENS AFLØSER!
Efter et skuffende EM, hvor Danmark ikke nåede længere end til gruppespillet, har der været intense spekulationer om hvem der skulle afløse fodbold-guru’en Morten Olsen som dansk landstræner. I dag 17:30 var der indkaldt til pressemøde i DBU, og ind af døren trådte den danske succestræner fra Italien, Martin K. Hansen.
På pressemødet blev der mulighed for at stille Martin Hansen spørgsmål
Tillykke med jobbet
"Jo, tak, det er altid rart at se at en masse mennesker er mødt op for at hilse på én"
*latter fra lokalet*
Er du overrasket over at du blev landstræner?
"Uha, jeg har ikke rigtig spekuleret over muligheden for at blive landstræner før jeg i sidste uge modtog en forsigtig forespørgsel fra DBU, hvor de fortalte mig at de overvejede mig som Morten Olsens afløser. Jeg sagde at jeg var beæret og selvfølgelig gerne ville træde til hvis DBU mente at min fodboldfilosofi kunne tilføre holdet noget positivt."
Hvordan har du det med at tage over efter en træner som Morten?
"Han var en fantastisk spiller og er en yderst kompetent træner, som jeg ser meget op til. Jeg håber han finder et andet spændende job i den nære fremtid. Men jeg vil ikke forsøge at efterligne ham. Jeg har min stil og min facon, og det er derfor jeg er blevet ansat."
Bliver du i Genoa mens du træner Danmark?
"Ja, det har jeg lavet en aftale med DBU om. Det var et krav fra min side fordi jeg også har et ansvar overfor Genoas ledelse og fordi jeg stadig syntes der er mange spændende ting jeg kan udrette sammen med det hold."
Bliver det ikke meget presset med de to jobs?
"Næh, det ved jeg egentlig ikke. Jeg er vant til den skarpe italienske presse, så at arbejde for Danmark vil blive lidt som at tage på ferie en gang i mellem"
*latter fra lokalet igen*
Danmark endte sidst i sommerens EM pulje efter Østrig, Sverige og Italien. Vi fik kun 1 point ud af det EM. Hvilke planer har du for at forbedre resultaterne?
"Det er meget tidligt at sige noget om det endnu. Jeg skrev først min kontrakt endeligt under her i formiddags under et møde med Jim Stjerne Hansen. Men i hvert fald ved jeg allerede nu at vi kommer til at spille fodbold efter min tankegang, dvs. 4-4-2."
Bliver der udskiftninger i truppen?
"Når en slutrunde er færdig er det altid vigtigt at både en træner og holdets spillere gør status og prøver at finde ud af hvem der kan bidrage i fremtiden og hvem der føler de ikke vil deltage mere."
Det jeg hører dig sige er at der kommer udskiftninger i truppen.
"Ja, det kan godt være at der gør det. Som sagt er det for tidligt, for jeg har endnu ikke haft mulighed for at sætte mig grundigt ind i holdet."
Jon Dahl Tomasson har været skadet en hel del her på det sidste og er også ved at være 31 år. Er han en af dem, der bliver skiftet ud?
"Jeg vil ikke kommentere Jon Dahls situation i forhold til landsholdet, for jeg er imod at sætte holdet i pressen. Det jeg i hvert fald kan sige er at alle spillere – både dem på holdet og udenfor holdet – vil blive kigget efter i sømmene for at se om de passer til min fodbold filosofi."
Hvis vi kigger frem om VM kvalifikationen til Sydafrika. Hvad tænker du om Danmarks pulje?
"Jeg er jo hyret med den klare målsætning at Danmark skal til VM, og den målsætning mener jeg er realistisk. Ellers ville jeg ikke have sagt ja til jobbet på de betingelser.
Vi er i pulje med Holland, Israel, Letland, Armenien og Nordirland
, så jeg mener bestemt vi har gode kort på hånden til at kvalificere os."
Hvilke forberedelser har du planlagt?
"Ja, jeg skal rundt og se flere spillere i kampe når sæsonen starter. Derudover samler jeg holdet første gang når vi skal spille venskabskamp 30. August mod Elfenbenskysten i Parken. Til den tid regner jeg med at have et så godt kendskab til spillerne at vi alle er godt forberedte til at rejse til Belfast og spille mod Nordirland."
Hvad forventer du af den første kvalifikationskamp?
"Nordirland er et hold vi kender godt. De plejer at være gode fightere og farlige på lange bolde. Men jeg er ret sikker på at Danmark har selvtilliden til at lave et godt resultat i den første kvalifikationskamp."
Her sluttede pressemødet.
Den legendariske danske spiller
og træner har kastet håndklædet i ringen
efter endnu en skuffelse med Danmark
9. juli 2008
Venskabskamp
Fordi jeg er med i Champions League har jeg kun arrangeret kampe mod europæiske klubber, for at spillerne kan vende sig til bedre modstandere og en anden spillestil.
Første test er en TV-transmitteret kamp med de røde fra Manchester. Ja, jeg forsøger også at få lidt penge i klubkassen.
Genoa – Manchester United
3 – 1 (1-1)
1-0 Ezenwa (17)
1-1 Park Ji-Sung (40)
2-1 Ruopolo (47)
3-1 Ricardo Vaz Te (77)
Der bliver spillet så intenst så man skulle tro Champions League var gået i gang. Jeg vinder i overbevisende stil, og det er ikke fordi gæsterne havde deres reservespillere på banen: I front prøvede Rooney og Nistelrooy at vinde kampen, men de blev stort set holdt væk fra chancer af mit forsvar.
14. juli 2008
VERBEEKS TIL BOLOGNA?
Spekulationerne om Genoas venstre fløj Verbeek har nået nye højder efter blandt andet Bologna meldte sig i kampen om den 22-årige hollænder. Manager Martin Hansen har besvaret spekulationerne med at Verbeek kun forlader Genoa, hvis der kommer en god pris på ham. Rygter vil sige at Hansen vil have mindst £3.000.000 for spilleren.
15. juli 2008
Genoa træningsturnering, 1. spillerunde
Genoa – Manchester City
3 – 2 (2-0)
1-0 Roupolo (31)
2-0 Fabiano (45)
3-0 Cárdenas (61)
3-1 Samaras (81)
3-2 Samaras (90)
Anden kamp: Saint-Etienne – Levski Sofia 1 - 1
Kampen er fantastisk indtil de sidste ti minutter, hvor vi lukker modstanderne ind i kampen. Specielt den nye forsvarsspiller Mikael Antonsson skuffer i den sidste del af kampen, og ender med en karakter på 4.
16. juli 2008
Genoa træningsturnering, 2. spillerunde
Genoa - Levski Sofia
8 – 0 (6-0)
1-0 Ricardo Vaz Te (1)
2-0 Damiano Zenoni (3)
3-0 Ricardo Vaz Te (14)
4-0 Alessandro Rosina (20)
5-0 Patrick Kluivert (28)
6-0 Ricardo Vaz Te (42)
7-0 Ricardo Vaz Te (54)
8-0 Francesco Roupolo (90)
Levski kom med fordi de østeuropæiske hold plejer at være nogle hårde slidere, som af og til klarer sig godt I Europa. Bare ikke dem her. Ricardo Vaz Te scorer 4 kasser og vi går rundt og hygger os på banen efter de første 20 minutter.
Anden kamp: Manchester City – Saint-Etienne 0-2
17. juli 2008
Genoa træningsturnering, 3. spilledag
Genoa – Saint-Etienne
3 – 0 (3-0)
1-0 Ekene Ezenwa (8)
2-0 Daniel Cousin (20)
3-0 Cárdenas (33)
Yes! Jeg vandt min egen turnering! Saint-Etienne spillede godt den første halve time og gav mit forsvar en smule sved på panden. Gravgaard blev skadet efter 3 minutter og jeg måtte sætte Mikael Antonsson ind. Selv om jeg var nervøs for at han ville dumme sig igen, spillede han faktisk en god kamp.
19. juli 2008
LORENZO DAVIDS VIL VÆK
Den unge hollandske wingback og def. midtbane Lorenzo Davids, som spillede okay under min træningsturnering, har brokket sig over at han ikke er fast mand. Da jeg beder ham om at lade fødderne løbe lige så hurtig til træning som hans mund gør i pressen, bliver han skide fornærmet og beder om at blive solgt. Jeg siger okay og sætter ham til salg.
Det er den strategi jeg hele tiden har brugt: Hvis en spiller ikke er loyal og tålmodig må han videre. Hvem gider have spillere der hellere vil være alle andre steder end éns klub?
25. juli 2008
LODTRÆKNING TIL CHAMPIONS LEAGUE KVALIFIKATION, 3. RUNDE
Der var spænding i dag i Geneve, da alverdens fodboldpersonlighed
er var troppet op for at overvære lodtrækningen til de sidste kvalifikationskampe i Champions League. Blandt dem var en spændt Martin Hansen, nyudnævnt landstræner, der kom direkte fra at have spioneret under venskabskampe for at finde nye spillere til sit landshold.
Efter lodtrækningen fik den udsendte rapporter fat i Genoas manager.
Hvordan gik det?
"Ikke særlig godt. Jeg ville gerne undgå hold som Milan, Liverpool og Barcelona. Der var andre hold, der kunne være spændende at møde. Basel, Rapid Wien eller Strasbourg, eksempelvis.
Vi trak Arsenal
, hvilket omtrent må siges at være den dårligste lodtrækning vi overhovedet kunne få. Heldigvis har vi klaret os godt mod de to store Manchesterhold i venskabskampe, så jeg håber vi kan bruge den erfaring når det går løs."
27. juli 2008
Venskabskamp
Genoa – Barcelona
1 – 0 (0-0)
1-0 Cárdenas (58)
Det var tydeligt nervøse Genoa-spillere, der gik på banen. En hyggelig venskabskamp, som bare skulle være en god oplevelse, endte med at blive den store generalprøve inden CL braget mod Arsenal.
I første halvleg bliver jeg spillet fuldstændigt ud af banen. Det er kun en storspillende Volkan i målet, der sørger for at jeg ikke er bagud med to eller tre kasser ved pausen. I anden halvleg forsøger drengene at fighte sig tilbage. Selv om det stadig er Ronaldinho og co. der har mest spil, lykkedes det for os at få én stor chance og et mål.
31. Juli 2008
OL-TRUP UDTAGET
I dag kunne jeg præsentere min første udtagelse af et landshold: Den U23-trup, der skal af sted til Kina for at kæmpe om OL-medaljer. Truppen er:
MÅLMÆND:
Mads Nielsen (Charlton), Kasper Schmeichel (West Ham), Kenneth Stenild (Ipswich)
FORSVAR:
Rang Shawkat (Sochaux), Dennis Cagara (Brøndby), Jonas Troest (1860 München), Magnus Troest (FC Midtjylland).
MIDTBANE:
Johan Absalonsen (Paris SG), Mike Jensen (Brøndby), Steffen Kielstrup (Vejle), Kasper Lorentzen (Brøndby), Stephan Petersen (QPR), Simon Poulsen (FC Midtjylland), Lasse Schøne (Heerenveen), Henrik Smedegaard (Vejle), Bo Storm (Heerenveen), Mikkel Thygesen (Stuttgart), Mads Timm (Manchester United), Per Weirauch (Ajax)
ANGREB:
Danilo Arrieta (Stuttgart), Nicklas Bendtner (Arsenal), Lasse Qvist (AAB).
Danmarks første kamp i OL-fodboldturneringen spilles 7. august.
JULI 2008 ER SLUT!
Den mest syrede sommer i mit Genoa-spil er ovre. August tegner til at blive endnu mere fantastisk: Først kampene mod Arsenal, så pokalturnering for Genoa og OL for det danske U23-hold. Derefter starter Serie A op, og sidst med ikke mindst er der min første A landskamp for Danmark d. 30 august.
Du kan bare ikke gå glip af næste update!
«
Seneste Redigering: 30 Apr 2006, 18:15 af Dusty78DK
»
donthomas
Landsholdsspiller
«
Svar #168:
28 Apr 2006, 21:39 »
Super update DUSTY78DK. intet mindre en fantastisk.. Dog lidt fesen indkøb i kluivert men det lyder jo til at du er klar over det
Ellers nogen gode træningskampe man skulle jo næsten tro at du vidste at du skulle møde et engelsk hold når du nu havde træningskampe mod to hold der fra og du får du helt sikkert for brug for den viden om engelsk fodbold når det går løs mod Arsenal. Håber du slår dem.
Til sidst en stort tillykke med at du endelig fik jobbet som landstræner for Danmark. Håber du gør nation ære
MisterFCK
Gæst
«
Svar #169:
28 Apr 2006, 21:43 »
God start med de mange sejre i venskabskampene.
Er det dig der har valgt truppen til u/23 OL??? er det ikke lidt for lidt forsvarsspillere der er med???
SirToby
Manager
«
Svar #170:
28 Apr 2006, 21:43 »
Flotte resultater i venskabskampene. Og tillykke med landstrænerjobbet.
Dusty78DK
Manager
«
Svar #171:
28 Apr 2006, 21:50 »
Citat af: MisterFCK 28 Apr 2006, 21:43
Er det dig der har valgt truppen til u/23 OL??? er det ikke lidt for lidt forsvarsspillere der er med???
Ja, jeg har indstillet at jeg kontrollerer U23-holdet når der er turneringskampe (dvs. maz hver 4. år
). Jeg så først for sent at jeg havde for mange midtbanefolk med, men det skal nok gå. Håber jeg, øh ...
Dusty78DK
Manager
«
Svar #172:
28 Apr 2006, 21:52 »
Citat af: donthomas 28 Apr 2006, 21:39
Super update DUSTY78DK. intet mindre en fantastisk.. Dog lidt fesen indkøb i kluivert men det lyder jo til at du er klar over det
Ellers nogen gode træningskampe man skulle jo næsten tro at du vidste at du skulle møde et engelsk hold når du nu havde træningskampe mod to hold der fra og du får du helt sikkert for brug for den viden om engelsk fodbold når det går løs mod Arsenal. Håber du slår dem.
Til sidst en stort tillykke med at du endelig fik jobbet som landstræner for Danmark. Håber du gør nation ære
Om jeg ved Kluivert er et fesent køb? Åh, ja. Jeg ville have solg ham inden Julis udgang, hvis ikke det var fordi det ville ødelægge mit ry fuldstændigt.
Jeg håber jeg både kan gøre Danmark ære og jeg håber Genoa kan nå nye højder. *krydser fingre*
Mange tak for roserne!
donthomas
Landsholdsspiller
«
Svar #173:
28 Apr 2006, 22:00 »
Citat af: Dusty78DK 28 Apr 2006, 21:52
Om jeg ved Kluivert er et fesent køb? Åh, ja. Jeg ville have solg ham inden Julis udgang, hvis ikke det var fordi det ville ødelægge mit ry fuldstændigt.
Jeg håber jeg både kan gøre Danmark ære og jeg håber Genoa kan nå nye højder. *krydser fingre*
Mange tak for roserne!
Ja du er jo kendt for at sælge en spiller inden du køber ham
eller næsten ihvertflad
Men med den rette træning kan der vel godt komme et par kasser fra hans fødder.
Jep håber Genoa ender i toppen af ligaen og at de kommer langt i CL.
Var så lidt
Smith
Gæst
«
Svar #174:
28 Apr 2006, 22:24 »
Seriøst jeg havde forventet mere en den aldrene hollænder Patrick Kluivert han er sgu da pisse ringe!
Det synes jeg
Men det er dit valg. Men hvorfor er din skrift så stor?
Dusty78DK
Manager
«
Svar #175:
28 Apr 2006, 22:28 »
Citat af: Smith 28 Apr 2006, 22:24
Seriøst jeg havde forventet mere en den aldrene hollænder Patrick Kluivert han er sgu da pisse ringe!
Det synes jeg
Men det er dit valg. Men hvorfor er din skrift så stor?
Skriften er blevet forstørret, fordi jeg så ofte er på FmFreaks, at jeg fik ondt i øjnene af den myreskrift. Derfor har jeg skiftet for at være god ved jeres og mine øjne.
Dusty78DK
Manager
«
Svar #176:
30 Apr 2006, 18:13 »
AUGUST 2008
4. august
REBEL SOLGT!
Lorenzo Davids er blevet solgt til Troyes for £775.000 efter han bad om at blive sat på transferlisten. Han så ud til at blive en god spiller, men hvis han ikke vil indordne sig er det bare ærgerligt. Nu har jeg solgt spillere for mere end £8,5 millioner i denne sæson!
6. august
Champions League, 3. kval. runde, 1. kamp
Genoa – Arsenal
Optakt:
Det er en smuk aften på Luigi Ferraris. Alle pladser er proppet med glade fyre og tøser i Genoas farver og en lille håndfuld engelske fans, der har opført sig eksemplarisk indtil nu.
Kameraerne er stillet op og begge hold er i omklædningsrummene for at få den sidste peptalk. Byens hold kan ikke løbe fra det, denne aften er afgørelsens time. I flere uger har spekulationerne være i gang jeg er blevet mere og mere spændt, jo nærmere kampen er rykket på. Der har været mange spekulationer om mit holdes styrke efter blandt andet Cárdenas er rejst af sted for at deltage i OL-turneringen.
Nu er ventetiden ovre. Uanset om de vil det eller ej er det nu Genoa skal vise om de virkelig har evnerne. Hvis vi vil noget i CL, så SKAL den her vindes.
Opstilling Genoa: Opstilling Arsenal:
Ezenwa Roupolo Henry Walcott
Grax
Rosina Wilhelmsson Tuncay GilbertoSilva Hleb Fiore
Zanetti
Verbeek Sanchéz Antonsson Oddo Cole Campbell Caneira Lauren
Volkan Given
GAME ON!
18. minut:
Grax sparker en bold ind I feltet efter Arsenals forsvar i første gang afværgede et indlæg. Roupolo står pludselig helt fri.
1-0
26. minut:
Frispark til Genoa 30 meter fra Arsenals mål. Christian Wilhelmsson træder frem og sparker direkte på mål.
2-0
.
34. minut:
Arsenal spiller hurtigt på højre fløj og bolden smides ind over til Gilberto Silva. Han skyder og bolden strejfer to forsvarsspillere. Volkan griber den alligevel og et lettelsens suk runger over stadion.
35. minut:
Målmanden sparker bolden ud til Oddo på højre back, der dribler lidt inden han forsøger en høj bold. Arsenal sender bolden tilbage til Henry, der forsøger at loppe bolden over målmanden. Men Volkan ved hvor han skal stå.
45. (+1) minut:
Bolden lægges ind i Genoas felt i retning af Walcott. Sanchéz prøver at få bolden fra ham og er lige ved at få lave straffespark. Alligevel lykkedes det for Walcott at vriste sig forbi og sparke bolden ind bag Volkan.
2-1
.
PAUSE!
Stillingen er 2-1 til mig. Efter at have domineret totalt de første 20 minutter, tog Arsenal over. Jeg siger til drengene at de skal fortsætte i højt gear. Rosina kan ikke følge med fysisk, derfor skifter jeg i stedet Ricardo Vaz Te ind som venstre wing.
51. minut:
Frispark 30 meter udenfor feltet til Arsenal. Bolden slås ind på midten, men bliver afværget i første omgang. På en eller anden måde bliver den sparket frem til Henry, der næsten fri header på mål. Heldigvis over.
58. minut: Oddo går med i et overlap på højre kanten og Ezenwa smider bolden ind til en fri Roupolo. Shay Givan laver en fantastisk refleksredning og jeg græmmer mig.
61. minut:
En bold sendes ind i Genoas felt og Walcott får lige præcis en halv meter til at trykke af.
2-2
.
65. minut:
Wilhelmsson taber hovedet i en tackling og får sit andet gule kort i kampen. Genoa er reduceret til ti mand!
80. minut:
Ryan Smith scorer for Arsenal, men målet bliver heldigvis annulleret for frispark mod Oddo.
84. minut:
Efter to store Arsenal chancer er der pludselig kontra. Indskifteren Hjalte Bo Nørregaard smider en lækker bold ind til Ezenwa, der ikke skuffer sit hold.
3-2
.
93. minut:
Endnu en kontra til Genoa. Hjalte Bo Nørregaard er ved at slippe fri i straffesparksfeltet, men blokeres i skudøjeblikket. Bolden springer hen på Zanetti og rammer derefter endnu en Arsenalspiller. Bolden triller lige forbi stolpen.
KAMPEN ENDER 3-2 TIL GENOA!
Kommentar:
Vi kommer hurtigt foran 2-0 og fortjente helt sikkert at vinde. Men udvisningen og Arsenals gode moral gør det svært. Til sidst er jeg absolut heller ikke uheldig. Arsenal havde et lille spilleovertag og havde også flest chancer. Men hvis jeg kan spille så godt mod Arsenal med 10 mand, så kan jeg også spille godt på Emirates. Det tænker jeg over mens jeg hopper på et fly og sætter kursen mod Kina for at spille olympisk fodboldturnering.
Entrépenge tjent på kampen: £1.100.000.
OLYMPISK FODBOLDTURNERING
Den olympiske turnering er opbygget ligesom EM: 4 grupper med 4 hold i hver. De to bedste fra hver gruppe går videre til kvartfinalen osv. De unge danske spillere er placeret i gruppe B, hvor jeg skal møde Colombia (med Cárdenas), Nigeria og DR Congo.
Målsætning: Det hold jeg har udtaget er ganske godt. Så jeg forventer at vi kan komme videre til kvartfinalen. Jeg tror også at holdet måske kan vinde en medalje, for selv om forsvaret ikke er specielt solidt, så er holdet stærkt i offensiven.
7. august
OL, Gruppe B, 1. kamp
Danmark U23 – Colombia U23 4 – 2 (3-1)
0-1 Aguilar (13 sekunder!!)
1-1 Johan Absalonsen (13)
2-1 Lasse Qvist (40)
3-1 Nicklas Brendtner (43)
3-2 Mosquera (69)
4-2 Lasse Qvist (89)
MOM: Lasse Qvist
Kommentar:
Genoas store ungdomsstjerne Cárdenas spillede for dagens modstander. Det er også ham der laver den målgivende aflevering, da modstanderne chokstarter. Men på en eller anden måde var det positivt at komme så hurtigt bagud, for det motiverede spillerne til at give deres bedste. Efter kampen er der ingen tvivl af mit holds styrke er offensiven, men det er vidst meget normalt for ungdomshold.
Gruppens anden kamp endte 1-1 mellem Nigeria og DR Congo
9. august
MACCARONE VIL BLIVE I GENOA
Efter sommerens indkøb brokkede min italienske angriber Massimo Maccarone sig over de mange konkurrenter og bad og at blive solgt. Det sagde jeg ja til, da han mildest talt ikke har imponeret mig eller fans’ne siden han ankom i sommeren 2006. Efter at have sagt nej til flere tilbud og set mig spille en god kamp mod Arsenal, har han fortrudt. Han spørger om han må blive, og jeg er flink og siger ja.
10. august
OL, Gruppe B, 2. kamp
Nigeria U23 – Danmark U23 0 – 1 (0-1)
0-1 Kasper Lorentzen (19)
MOM: Kenneth Stenild
Et møde med gruppens stærkeste modstander uden tvivl. Vores målmand Kenneth Stenild bliver MOM hvilket er fortjent i betragtning af at han reddede 3 friløbere i kampen. Med min anden sejr er jeg garanteret deltagelse i kvartfinalen!
I gruppens anden kamp kom Cárdenas på tavlen da Colombia vandt 2-0 over DR Congo.
13. august
OL, gruppe B, 3. kamp
Danmark U23 – DR Congo U23 4 – 3 (4-3)
0-1 Ekoko (3)
1-1 Danilo Arrieta (7)
2-1 Lasse Qvist (11)
2-2 Zola (14)
3-2 Nicklas Brendtner (23)
3-3 Lucau (26)
4-3 Stephan Petersen (45)
MOM: Lasse Qvist
En sejr, der gør os til suveræne gruppevindere. Vi kommer bagud efter en ”Jesper Olsen” tilbagelægning til dagens målmand Kasper Schmeichel. Men vi kommer alligevel foran. Det går dog galt hver gang jeg får føringen. Hvorfor? Tjo, fordi dagens modstander er os fysisk overlegen og kan vade igennem forsvaret. Men skidt, vi vandt alligevel.
I den anden kamp var Colombia foran, men tabte alligevel 1-2 til Nigeria, hvilket betyder det afrikanske hold tager turen i kvartfinalen med os og Cárdenas rejser hjem til Genoa for at spille returkamp mod Arsenal. Jubii!
16. august
OL, kvartfinale
Tyskland U23 – Danmark U23 2 – 0 (1-0)
1-0 Martin Weller (30)
2-0 Martin Weller (69)
Kommentar:
Ja, så sluttede det fodboldeventyr, der ellers begyndte så godt. Vi tabte ikke fordi vi spillede dårligt. Vi tabte fordi vi løb ind i en velsmurt tysk fodboldmaskine med fysikken i orden. Nu håber jeg bare at Champions League og VM kvalifikationen går bedre.
17. august
GENOA SKAL MØDE SIENA I COPPA ITALIA
PIC:Gazzetta
Der har været lodtrækning til den italienske pokalturnering, og jeg skal møde Siena. Kampene spilles sidst i november, og det betyder at jeg overhovedet ikke skal spille med i august måneds kvalifikationsrunde
. Sikkert på grund af min gode ligaplacering sidste sæson.
19. august
SERIE A ODDS OFFENTLIGGJORT
I dagens avis kunne følgende odds på italiensk mester i sæsonen 2008/2009 læses:
Juventus: 2,50
Inter: 2,75
Milan: 2,75
Genoa: 21,00
Lazio: 21,00
Parma: 34,00
De tre øverste er de samme som sidste år. Men hvad der er en smule overraskende er at Genoa nu regnes med som en af dem, der skal være med helt fremme i Serie A. Det vil jeg så se om holdet kan leve op til.
20. august
Champions League, 3. kval. runde, 2. kamp
Optakt:
Stemningen på Emirates Stadium er altid intens. Men i aften er det anderledes. Hjemmeholdet står foran et truende ydmygende tidligt exit i Champions League, hvis ikke de leverer varen i aften. På den anden side vil de uprøvede spillere fra Genoa bide sig fast i håbet om sensationen. De tror på det nu hvor den unge stjerne Cárdenas er vendt tilbage fra OL.
Opstilling Genoa: Opstilling Arsenal:
Ezenwa Roupolo Henry Vela
Cárdenas
Vaz Te Rosina Reyes GilbertoSilva Tuncay Hleb
Zanetti
Verbeek Sanchéz Antonsson Oddo Cole Campbell Touré Caneira
Volkan Given
GAME ON!
24. minut:
Hjemmeholdet presser hårdt på. Vela får bolden spillet ind i feltet og er fri til at skyde på Volkan, der slår bolden væk.
30. minut:
Henry header mod målet efter indkast, Volkan refleksredder og forsvaret rydder op.
PAUSE!
Jeg er spillet ned under gulvbrædderne, men håber jeg kan kæmpe mig videre.
49. minut:
Hleb løber i dybden på højre fløj efter en lang aflevering fra forsvaret. Han sender bolden ind til den helt fri Vela.
1-0
.
53. minut:
Indskiftede Lauren er på spil i Genoas straffesparksfelt og Volkan må igen frem med en fantastisk redning.
57. minut:
God bold i dybden til Cárdenas. Desværre kommer forsvaret ned og redder situationen.
62. minut:
Arsenal får lov til at kombinere sig igennem forsvaret. Henry afslutter, men Volkan bokser væk.
80. minut:
Indkast til Arsenal, der bliver smidt ind i feltet. Bolden bliver ikke clearet og Volkan må igen redde en stor chance.
81. minut:
En bold bliver smidt ind til Cárdenas, der afslutter første gang og Given er heldig at han kan nå ned og gribe den.
85. minut:
Friløber! Roupolo bliver spillet helt blank og Ezenwa løber med. Da målmanden kommer ud ligger Roupolo bolden til rette for Ezenwa, der på en eller anden måde sparker forbi. FOR SATAN DA!
87. minut:
Arsenal slår kontra og scorer, men målet annulleres for offside.
90. minut:
Hjørnespark til Genoa, Volkan går med frem! Det hjælper bare ikke
KAMPEN ENDER 1-0 TIL ARSENAL!
Kommentar:
Ude af Champions League-eventyret inden det begyndte. Det er okay Arsenal vinder 2. kamp, for de var meget overlegne, og de lukkede stort set den offensive del af vores spil helt ned. På den anden side er jeg meget mopset over at jeg ryger ud, når lortehold som Hadjuk Split, Steaua og GAK går videre til gruppespillet. Jeg kunne slå dem alle med begge hænder på ryggen.
Arsenal ender i gruppe med Lyon, Anderlecht og Ajax. Vild gruppe! Måske er det ikke så dårligt at jeg ikke kom videre.
23. august
LODTRÆKNING TIL UEFACUP’EN
PIC: tv2sporten
I dag var der lodtrækning til UEFA Cup’ens 1. runde – den sidste udskillelse inden gruppespillet. Den udsendte rapporter fangede Genoas træner lige inden udtrækningen:
Hvad forventer du af lodtrækningen i dag?
”Tjo … det kan ikke blive meget værre end det vi blev udsat for i Champions League kvalifikationen, selv om både Schalke og PSG er i bowlen. Så uheldige kan vi ikke være to gange i træk.”
Lodtrækningen endte med at
Genoa trak endnu et engelsk hold: Aston Villa
.
Efter lodtrækningen blev Martin Hansen igen stoppet af pressen
Hvad synes du om den lodtrækning?
”Ja, vores erfaringer med engelske hold i kampe, hvor der er noget på spil, er ikke specielt gode, men jeg vil mene vi har en ganske god chance for at nå gruppespillet.”
Hvor skuffet var du over at ryge ud af Champions League?
”Det er altid en skuffelse når man har sikret sig en høj plads i ligaen og derfor sætter sig i hovedet at ”den er hjemme”. Men Arsenal spillede én god kamp og vi spillede én god kamp. Desværre var der ikke plads til os begge. Men nu koncentrerer vi os om UEFA cup’en. Det er kun Aston Villa der skiller os fra en plads i gruppespillet.”
Martin Hansen forlod hurtigt pressemødet, og selv om han smilede var der ingen tvivl om at han følte sig presset.
24. august, klokken 12:00
REVOLUTION I DANMARKS TRUP!
Så kom tiden hvor det nye landshold skulle udvælges. Listen med spillere, der skal spille kampene mod Elfenbenskysten og Nordirland blev offentliggjort via fax fordi Genoa tager hul på Serie A klokken 15.
Spillerne er udvalgt udelukkende på deres evner. At kigge på folks præstationer i kampe er ikke muligt, da sæsonen ikke er gået i gang endnu. Jeg har ikke overhovedet taget hensyn til hvem der tidligere har været med på holdet, da jeg mener rutine må rangere som 2. prioritet.
MÅLMÆND:
Jimmy Nielsen (Panathinaikos)
Steffen Rasmussen (AGF)
Thomas Sørensen (Birmingham)
VENSTRE FORSVAR:
Allan K. Jepsen (Bologna)
Michael Jakobsen (Udinese)
HØJRE FORSVAR:
Kasper Bøgelund (Borussia Münchengladbach)
Lars Jacobsen (FC København)
CENTRALT FORSVAR:
Daniel Agger (Liverpool)
Per Krøldrup (West Ham)
Leon Andreasen (Werder Bremen)
Thomas Bælum (Ascoli)
Kristian Bak Nielsen (FC Midtjylland)
VENSTRE WING:
Anders Due (FC Nordsjælland)
Simon Poulsen (FC Midtjylland)
HØJRE WING:
Glenn Marcher (AGF)
Tobias Mikkelsen (Nottingham Forest)
DEFENSIV MIDTBANE:
Christian Poulsen (Parma)
Rasmus Würtz (Sporting)
Thomas Gravesen (Real Madrid)
OFFENSIV CENTRAL MIDTBANE:
Thomas Kahlenberg (Auxerre)
Michael Silberbauer (Aachen)
Kasper Lorentzen (Brøndby)
ANGRIBER:
Søren Larsen (Schalke 04)
Rajko Lekic (Espanyol)
Morten Skoubo (Real Sociedad)
Jon Dahl Tomasson (Stuttgart)
I forsvaret er der ikke tale om store ændringer. Kun Martin Laursen er skiftet ud med Thomas Bælum. Den store revolution er venstre og højre wing. Frem for at satse på EM deltagerne Peter Løvenkrands, Peter Madsen, Michael Krohn-Dehli og Jesper Bech – eller hive oldingene Martin Jørgensen, Jesper Grønkjær og Dennis Rommedahl frem for gud ved hvilken gang - har jeg valgt nye og ukendte spillere. Anders Due er den største overraskelse fra miniputklubben FC Nordsjælland.
På midtbanen er Rasmus Würtz foretrukket frem for Thomas Kristensen, og helt oppe foran er Simon Bræmer skiftet ud med overraskelsen Rajko Lekic.
24. august, klokken 15:00
Serie A, 1. spillerunde
Lazio - Genoa
1: 2,50 X: 3,00 2: 2,63
Optakt:
40.000 tilskuere er mødt op for at se hjemmeholdet tage hævn over det hold, der stjal deres Champions League plads i løbet af de sidste 5 spilledage i sidste sæson. Cárdenas er desværre blevet skadet, men ellers stille vi op til premieren i den bedste formation vi kan.
Lazio – Genoa
2 – 2 (1-2)
1-0 Tobias Hysén (2)
1-1 Denilson (6)
1-2 Roupolo (39)
2-2 Alex (55)
Brændt straffe: Liverani, Lazio (78)
MOM: Babacan Volkan
Kommentar:
Et okay resultat, vi fortjente ikke at vinde. Spillerne virkede stadig rystet efter deres CL exit. Efter kampen får jeg at vide at højre back Lars Jacobsen er blevet skadet, og jeg udtager Sebastian Svärd i stedet for.
27. august
ANDERS DUE SKIFTER TIL GENOA
Ja, den unge spiller har haft en fantastisk sommer: Først udtagelsen til landsholdet. Nu er det også bekræftet at han i dag er skiftet til sin landstræners klub, nemlig Genoa. Pris: £120.000 + 10% af næste transfer fra FC Nordsjælland.
27. august
Serie A, 2. spillerunde
Genoa – Milan
1: 3,25 X: 3,25 2: 2,00
Optakt:
Cárdenas er stadig savnet og jeg afprøver Sébastien Grax på den offensive midtbaneplads. Milan har i sommerpausen blandt andet købt Christiano Ronaldo, så jeg tror det bliver en svær kamp.
Genoa – Milan
1 – 1 (1-1)
1-0 Wilhelmsson (5)
1-1 Gilardino (39)
Kommentar:
Vi får overraskende nok lov til at dominere kampen. Milan virker tandløse, men på den anden side virker mit hold heller ikke specielt oplagt. Kedelig match, der giver os to point ud af seks muligt i vores meget svære sæsonstart.
30. august
Venskabskamp, Danmark – Elfenbenskysten
Optakt:
En lun eftermiddag sidst i august. Der er godt gang i fadølsanlæggene og stemningen er høj. Nu skal det dårlige EM glemmes, og drømmene om VM skal tændes. Til det har jeg udtaget følgende startopstilling i 4-4-2 diamant som forsøg:
Rajko Lekic Søren Larsen
Jon Dahl Tomasson
Simon Poulsen Glenn Marcher
Rasmus Würtz
Michael Jacobsen Per Krøldrup Daniel Agger Kasper Bøgelund
Thomas Sørensen
GAME ON!
Danmark – Elfenbenskysten
1 – 2 (1-1)
1-0 Rajko Lekic (4)
1-1 Drogba (36)
1-2 Aruna (51)
Kommentar:
Jeg testede flere positioner, og den mest imponerende var Rajko Lekic, men det overrasker mig ikke. Han er rundt regnet den mest oversete danske spiller i FM. Resultatet er ikke specielt godt i betragtning af hvor godt vi spillede. Men skidt, der var ikke point på spil.
31. august
ØRNSKOV SKIFTER TIL GENOA!
En ny ung lovende dansker, Martin Ørnskov, er skiftet til Genoa. Da jeg ledte efter ”komplette midtbanespillere” til landsholdsopstillin
gen dukkede han op. Han skal nok have en sæson eller to på reserveholdet for at blive helt skarp. Pris: £100.000 fra Silkeborg.
AUGUST ER SLUT!
En halvskidt måned er borte med blæsten. Jeg ville gerne have haft Champions League pladsen og vundet landskampen og OL, men man kan ikke få alt.
I september kan jeg blandt andet byde på den første VM-kvalifikationskamp, Genoa i UEFA Cup’en og en masse spændende italiensk fodbold.
Keep watching!
«
Seneste Redigering: 30 Apr 2006, 18:22 af Dusty78DK
»
ZhotLog
Gæst
«
Svar #177:
30 Apr 2006, 18:31 »
Ok måned, men det kunne have været bedre
Du har vist et godt øje til danske spillere
Hvor mange danskere har du egentlig? 20?
Et SS af Cardenas ville være dejligt
donthomas
Landsholdsspiller
«
Svar #178:
30 Apr 2006, 22:48 »
su røv med CL
så tæt på også alligevel så langt fra
Plus det bliver svært at komme videre i UEFA Cuppen men ikke umuligt. Aston Villa er da til at have med at gøre bare du ikke skal bruge 7 kampe på at slå dem lige som mig
håber du har mere held mod dem ind jeg har haft med mit sunderland hold.
også en fin start i serie A med et ikke helt nemt program godt gået.
Ellers syntes jeg det er super godt skrevet bliv endlig ved med det
Dusty78DK
Manager
«
Svar #179:
01 Maj 2006, 10:47 »
Citat af: ZhotLog 30 Apr 2006, 18:31
Ok måned, men det kunne have været bedre
Du har vist et godt øje til danske spillere
Hvor mange danskere har du egentlig? 20?
Et SS af Cardenas ville være dejligt
Her kommer et lille billede af Sherman Andrés Cárdenas's evner:
Hvad angår danskere så ... nå, ja, hvis de får en ordentlig træning hos mig, er der jo også en god chance for jeg kan bruge dem på landsholdet.
Danskere i Genoa lige nu:
FØRSTEHOLD:
Michael Gravgaard
Hjalte Bo Nørregaard
RESERVER:
Kim Madsen (sat til salg)
Anders Due
William Kvist
Martin Ørnskov
GENOA U-20:
Jens Daugaard
Dennis Høegh
Så nej, ikke 20 danske spillere, kun 8
Sider:
1
...
10
11
[
12
]
13
14
...
74
Vælg et område:
-----------------------------
Football Manager 2024
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Klubsøgning og -erfaring
=> Spillersøgning og -erfaring
=> Challenges
Football Manager 2023
=> Omklædningsrummet
=> Challenges
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Skadestuen
Football Manager 2022
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Challenges
Football Manager 2021
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2020
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
Football Manager 2019
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2018
=> Omklædningrummet
=> Lower League Management
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
===> November challenge
===> December challenge
===> Januar/februar challenge
===> Journey for the money
Football Manager 2017
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
===> Det taktiske panel
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Challenges
===> Europæisk Outsider
===> Galiciens helte
===> Genrejsningen af Østtyskland
===> Journey for the money
===> Mine FM17 saves
=> Designerfreaks
=> Idéfabrikken
Football Manager 2016
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Lav din egen klub
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Netcaféen
=> Challenges
Football Manager 2015
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> TV-Stationen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens anbefaling
=> FmFreaks anbefaler
Football Manager 2014
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> TV-Stationen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens Anbefaling
Andre Managerspil
=> Nostalgi
===> Blogs fra de ældre udgaver
===> FM2013
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Spillersøgning og -erfaring
=====> Klubsøgning og -erfaring
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Challenges
=====> Lower League Management
=====> TV-Stationen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> DesignerFreaks
=====> Månedens anbefaling
===> FM2012
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> TV-stationen
=====> Skadestuen
=====> DesignerFreaks
=====> Netcaféen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> Månedens anbefaling
===> FM2011
=====> DesignerFreaks
=====> TV-stationen
=====> Annonceringer
=====> Idéfabrikken
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Blogs
===> FM2010
=====> Blogs FM2010
=====> Netcaféen FM2010
=====> Annonceringer FM2010
=====> Omklædningsrummet FM2010
=====> Træningsbanen FM2010
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2010
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2010
=====> Skadestuen FM2010
=====> Lower League Management FM2010
=====> Idéfabrikken FM2010
===> FM2009
=====> Idéfabrikken FM2009
=====> Træningsbanen FM2009
=====> Blogs FM2009
=====> Lower League Management FM2009
=====> DesignerFreaks FM2009
=====> Skadestuen FM2009
=====> Netcaféen FM09
=====> Omklædningsrummet FM2009
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2009
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2009
=> Pro Cycling Manager
=> Football Manager Live
===> Blogs
=> DesignerFreaks
=> Annonceringer FM2012
Andet
=> Fodbold
===> VM 2010
===> EM 2012
===> VM 2014
===> EM 2016
=> Baren
===> Cykling
===> Redskabsrummet
=> Børnehaven
FmFreaks.dk
=> Introduktionsforum
=> Mødelokalet
===> Måneds awards
=> FmFreaks Blogs Hall of Fame
=> Konkurrencer
===> Premier League Picks
===> Champions Freak
===> Supertipperen
===> FmFreaks Awards 2007
===> Nekrolog Konkurrence 2008
===> Digtkonkurrence
===> VM-Konkurrence
===> Fmfreaks Tour de France konkurrence
===> Nekrologkonkurrencen, 2010
===> Nekrologkonkurrencen, 2011
===> Månedens mål
===> FMF Fantasy League
===> EM Last Man Standing
===> DM i Football Manager 2013
===> Prediction Mastery
===> Blogkonkurrencer
=====> Blogkonkurrencen 2016
=====> Blogkonkurrencen 2015
=====> Blogkonkurrencen, 2014
=====> Blogkonkurrencen, 2013
=====> Blogkonkurrencen, 2012
=====> Blogkonkurrencen, 2009
=====> Blogkonkurrencen, 2011
=====> Blogkonkurrence FM2008
=====> Blogkonkurrencen 2017
=====> Blogkonkurrencen 2018
=====> Blogkonkurrencen 2019
=====> Blogkonkurrencen 2020
=====> Blogkonkurrencen 2021
=====> Blogkonkurrencen 2022
=====> Blogkonkurrencen 2023
=====> Blogkonkurrencen 2024
=====> Blogkonkurrencen 2025
===> FmF Mesterskabet
===> FmFreaks årsawards 2013
===> VM Last man standing
===> FmFreaks' årsawards 2014
Administrator forum
=> test
This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only.
« More Info »