APRIL & MAJ 2006
1. aprilPreziosi dukker op på mit kontor i fangedragt og tilbyder mig – ikke overraskende – en ny kontrakt. Jeg får £4.000 i løn, men hvad der er vigtigere: Lønloftet hæves fra £110.000 til £130.000 og jeg får £6.750.000 at købe spillere ind for. Specielt lønloftet var vigtigt for mig, da jeg i øjeblikket har lønudgifter på £116.000.
Den nye kontrakt er gældende til sommeren 2009, og efter den er underskrevet udtrykker Preziosi offentlig begejstring over at jeg har sagt ja til at blive i klubben. Jeg er selv også meget tilfreds. Klubbens dyreste spiller Diego Millito, der er udlejet til Zaragoza hele sæsonen, siger også han er glad for jeg bliver … selv om han aldrig har mødt mig.
Genoa – Pavia 3 – 0. Ingen problemer. Endelig begynder Ezenwa at leve op til hvad jeg forventer af ham. Han scorer den ene kasse og lægger op til den anden.
5. aprilSerie C liga-cup, kvartfinale, 1. kamp:
Lucchese – Genoa 0 – 2. Ikke siden min kamp mod Inter har modstanderne haft så mange chancer og domineret kampen. For en gangs skyld er jeg nede i boldbesiddelsen. Den endte på 55% - 45% i Lucchese’s favør. Alligevel klarer drengene skærene på fight og gode enkeltmandspræstati
oner. Hvilket kendetegner et rigtigt tophold.
9. AprilSambenedettese – Genoa 0 – 2. Igen en sejr uden drengene virker specielt fokuserede.
12. aprilGenoa – Lucchese 1 – 0. En svag kamp af mit hold. De burde have spillet meget bedre. Måske er de mætte efter ligaen kom i hus, men det er jeg ikke. Jeg vil også vinde Serie C Liga-cup’pen.

I semifinalen skal jeg møde Cittadella fra min egen division. De ligger nr. 5.
15. AprilGenoa – Fermana 2 – 0. Tre kampe tilbage og 23 points forspring til 2. pladsen. Ikke engang Brøndby eller FCK kunne sætte den føring over styr.
19. AprilSemifinale i Serie C liga-cup, 1. kamp:
Cittadella – Genoa 1 – 1. Spillerne er slet ikke gode nok. Det er man nødt til så langt inde i en vind-forsvind turnering.
I øvrigt blev John Faxe Jensen ansat som manager i Schalke 04 i dag. Hvem sagde danskerklub?
23. aprilSan Marino – Genoa 0 – 2. Uinspirerende kamp mellem et hold, der ikke har noget at spille for, og nogle mestre, der allerede tænker på sommerferie.
26. aprilGenoa – Cittadella 2 – 0. Jeg er i Serie C liga cup finalen med sammenlagt 3-1. Meeeen jeg er utilfreds med de mange brændte chancer. Blandt andet Ezenwa står ti meter foran et tomt mål og sparker over. Der skal mere kvalitet til i afslutningerne i Serie B.
30. aprilGiulianova – Genoa 0 - 2. Næstsidste turneringskamp, holder stilen!
7. majGenoa – Cittadella 4 – 0. Sidste turneringskamp og drengene viser hvorfor de har været tophold hele vejen igennem.
Sæsonen er slut, her kommer et SS af ligaen ved afslutningen
26 point fra mit hold til nummer to. 1 nederlag, 3 uafgjorte og hele 30 sejre over en hel sæson. Det er simpelthen fantastisk! Det sidste der mangler nu er pokalen fra Serie C liga cup’en.
11. MajJuventus vinder den italienske pokalturnering med samlet 4-1 over Inter.
14. MajMilan vinder Serie A. Inter må nøjes med 2. pladsen, og jeg fryder mig at de får ”the double” i 2. pladser efter de smed mig ud af pokalen uden at spille klart bedre.
20. MajSerie C liga cup’en, finale, 1. kamp:
Novara – Genoa 2-2. Jeg havde kampen i min hule hånd i 1. halvleg og førte 2-0. Selv om jeg advarede spillerne mod sløseri i pausen, tror de for meget på sejren og to dumme mål lukkes ind mod et stærkt hjemmehold.

Dortmund rykker samme dag ned fra Bundesligaen!
24. MajSupercup i Serie C? Ja, åbenbart. Jeg skal i hvert fald møde Napoli, der vandt Serie C1/B over to kampe for at finde ud af hvem der er den ubestridte Serie C mester. Vi starter i Napoli.
Jeg vinder 3-1 og Napoli ser ikke imponerende ud.
27. majReturkamp i Serie C ligacup finale:
Genoa – Novara 2-0. Revanche fra den ikke-overbevisende præstation i første kamp.
30. MajSerie C supercup, 2. kamp:
Genoa – Napoli 1-0 (samlet 4-1). Den første kamp i sæsonen hvor vi for alvor er på hælene. Napoli har flest chancer og mest spil. Alligevel har vi moralen til at vinde. Endnu en pokal til skabet og en lovende kamp set med Serie B briller.
Sæsonen er slut, jeg har vundet en lille double

og supercup'en for Serie C hold. Ganske imponerende
Næste update: Årets Genoa hold og evaluering af sæsonnen!