home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
20 Sep 2025, 19:55 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
19 Sep 2025, 17:42 g00n Blogs Minimalistic 2020
20 Jul 2025, 23:41 Balslev Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
15 Jul 2025, 21:03 Nodiem Blogs Indsæt Titel 3
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
15 Maj 2025, 11:37 Eraticator Omklædning... Sommer opdatering
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
Antal Registrerede Brugere: 23171
  0 Brugere, 768 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Brendansow
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Nostalgi
| | |-+  Resurrecting Genoa ---> Juve & Denmark ---> FC Köln & Brazil
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvis jeg spiller sæson nr. 10 i denne blog, vil du så læse med?  (Afstemning slut: 24 Jan 2007, 22:40)
Ja da!
- 24 (82,8%)
Næh, det regner jeg ikke med
- 2 (6,9%)
Øh, læse med? Hvordan gør man det?
- 3 (10,3%)
Antal Stemmer: 29

Sider: 1 [2] 3 4 ... 74 Udprint
Forfatter Emne: Resurrecting Genoa ---> Juve & Denmark ---> FC Köln & Brazil  (Læst 186754 gange)
Dusty78DK
Manager

Sv: The Resurrection of Genoa
« Svar #15: 19 Mar 2006, 13:45 »

Skal da lige love for du har fået nogle nye spiller  Shockeret
Bliver spændende og se om de kan fungere som et hold.

Jo, tak, efter venskabskampene ser det okay ud, meeeen nu kommer der snart et update med de "rigtige" kampe fra August måned.  Cool

Dusty78DK
Manager

« Svar #16: 19 Mar 2006, 16:43 »

AUGUST 2005

Det taktiske udgangspunkt og min ønskede startopstilling, i 4-4-2, ser sådan ud:

Eller rettere, på forsvarssiden er der så meget forskelligt at vælge imellem at det for mig er ligegyldigt hvem der spiller på de fire pladser, det får assistenttrænerne lov til at bestemme som udgangspunkt - indtil jeg har set hvem der klarer sig bedst.

Italiensk pokalturnering, 1. kvalifikationsrunde

Catanzaro (Serie B) – Genoa

0 – 2

0-1 Maric (35)
0-2 Grabbi (77)

Den første store udfordring for drengene og et forsøg på at se hvor langt jeg er kommet i at bygge et Serie B hold. Jeg er åbenbart kommet et stykke. I første halvleg styrer jeg begivenhederne, men ved pausen er begge angribere enormt trætte. Derfor spiller jeg i anden halvleg 4-5-1, hvilket skaber store chancer til modstanderne. Det er kun held, der gør at de ikke scorer 3 mål, men hey, held har Serie B hold også!  Hævet Øjenbryn
Ezenwa måtte sidde over da hans fysiske tilstand kun var 70 %

Italiensk pokalturnering, 2. kvalifikationsrunde

Siena (Serie A) – Genoa

1 - 4

0-1 Ezenwa (4)
0-2 Tobias Grahn (45 +1)
0-3 Ezenwa (56)
1-3 Paro (70)
1-4 Caccia (75)

Næste etape i at teste mit hold for at se hvor godt det er. Både Tobias Grahn og Ezenwa fik debut. Og hvilken debut! Nu ved jeg hvordan stemningen var i omklædningsrummet da Danmark havde vundet 4-1 over England i parken. Fantastisk præstation!  Hævet Øjenbryn   Smiley   Thumbs Up   Thumbs Up

Italiensk pokalturnering, 3. kvalifikationsrunde

AlbinoLeffe (Serie B) – Genoa

1 – 4

0-1 Tobias Grahn (3)
0-2 Maric (22)
1-2 Salgado (61)
1-3 Grahn (84)
1-4 Grabbi (85)

Udvisning: Marco Teani, AlbinoLeffe (74)

Jeg er ikke specielt nervøs inden kampen som følge af min flotte sejr over Siena. I første halvleg kørte drengene også bare derudaf, men modstanderne satte pres på i starten af anden halvleg, og jeg var heldig at hjemmeholdet blev reduceret til ti mand da en forsvarsspiller trak i nødbremsen overfor Tobias Grahn.

I første runde af pokalturneringen skal jeg møde Lazio!  Ubeslutsom

Italiensk Serie C1/A, 1. runde

Ravenna – Genoa

0 – 3

0-1 Caccia (44)
0-2 Ezenwa (48)
0-3 Rossi (90)

Ilddåb så det vil noget. Ravenna er et af de hold, der tidligere har været helt oppe i Serie A, så jeg forudså en tæt kamp. Det var det også, i hvert fald de første 45 minutter. Efter det fik drengene styr på nerverne og pasningsspillet og en sikker sejr blev kørt hjem.

Italiensk Serie C1/A, 2. runde

Genoa – Monza

3-0

1-0 Ezenwa (3)
2-0 Illiev (45)
3-0 Grabbi (83)

Nu begynder spillet at køre som det skal.
« Seneste Redigering: 19 Mar 2006, 16:45 af Dusty78DK » Logged

Thore
Manager

« Svar #17: 19 Mar 2006, 16:46 »

Det er da en ganske fin start  Thumbs Up

"I'd like to wear a rainbow every day, and tell the world that everything is o.k. But I'll try to carry off a little darkness on my back. Until things are brighter, I'm the Man in Black."

Dusty78DK
Manager

« Svar #18: 19 Mar 2006, 16:50 »

Det er da en ganske fin start  Thumbs Up

Ja, specielt sejren over Siena - en Serie A klub - synes jeg er ganske godt gået.  Hævet Øjenbryn

donthomas
Landsholdsspiller

« Svar #19: 19 Mar 2006, 17:06 »

Det da en kanon start du har fået dig der Dusty78DK. Du ser da bestem ud til at komme frem over stepperne og oprykning med det samme er bestemt en meget stor mulighed.
En rigitg god blog med stor indsigt i holdet. Thumbs Up
Flot arbejde her. Held og lykke forsat.

nicky-fmk
Lilleputspiller
*

« Svar #20: 19 Mar 2006, 17:08 »

Meget god start! Vi må bare håbe det holder Rullende Øjne Thumbs Up

Lutter klaphatte !

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #21: 19 Mar 2006, 17:31 »

Sjovt nok mødte jeg også Lazio i første runde i pokalen, da jeg spillede med Genoa, og vandt sensationelt en samlet 4-2 sejr, så tag nu ikke sorgerne på forskud  Wink
Desværre blev jeg ekspederet ud i anden runde, hvor jeg mødte Chievo.

Dusty78DK
Manager

« Svar #22: 19 Mar 2006, 17:53 »

Sjovt nok mødte jeg også Lazio i første runde i pokalen, da jeg spillede med Genoa, og vandt sensationelt en samlet 4-2 sejr, så tag nu ikke sorgerne på forskud  Wink
Desværre blev jeg ekspederet ud i anden runde, hvor jeg mødte Chievo.

Uh, det lyder godt! Så glæder jeg mig pludselig til den kamp!  Smiley

Tak til alle for de gode tanker.

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #23: 19 Mar 2006, 17:55 »

Har også haft den fornøjelse at stå i spidsen for Genoa i FM2006, indtil min maskine efter 4-5 sæsoner fik åndenød, og ikke længere kunne trække spillet.
Jeg havde stor succes med en 4-3-3, med 3 flade kæder vel at mærke, så man kan godt spille offensivt i Italien  Wink

Jeg rykkede op de to første sæsoner i streg, så det tog ikke lang tid at få rettet op på den skade, som den kære president havde forårsaget. Du kan i øvrigt godt forvente, at han bliver pænt emsig, når du stiger i graderne, jeg blev tvunget til at hente en del profiler til klubben, for at undgå, at han selv gik på indkøb.

Vent i øvrigt lige et års tid med at afskrive gamle Caccia, den mand har stadig mål i støvlerne, MANGE mål, i mit spil blev han suveræn topscorer i både klub og liga i første sæson, og viste sig meget svær at erstatte, da han så langt om længe nåede det stadie vi kalder "over the hill".

Har lige kigget mine gamle skriblerier fra det spil igennem igen, og kan se at jeg huskede lidt forkert hvad taktikken angik, jeg startede med en 3-2-2-3 med 3 centrale forsvarsspillere, 2 MEGET offensive wingbacks (de havde hver fået en lang pil frem), 2 centrale midtbanespillere, og så den flade 3-mands angrebskæde, som jeg trods alt huskede rigtigt  Cool

Da jeg var nået op i Serie A var den taktik dog lige offensiv nok, spillermaterialet taget i betragtning, så skiftede til en almindelige 4-4-2

Edit:
Da jeg kom lidt længere i mine gamle skriblerier opdagede jeg lige hvor jeg fik 4-3-3 opstillingen fra, det var den taktik jeg skiftede til, for at forsøge at forbedre de resultater jeg opnåede med 4-4-2 taktikken, så helt senil er jeg ikke blevet endnu  crazy
« Seneste Redigering: 19 Mar 2006, 17:58 af DNE » Logged

Dusty78DK
Manager

« Svar #24: 19 Mar 2006, 18:00 »

Har lige kigget mine gamle skriblerier fra det spil igennem igen, og kan se at jeg huskede lidt forkert hvad taktikken angik, jeg startede med en 3-2-2-3 med 3 centrale forsvarsspillere, 2 MEGET offensive wingbacks (de havde hver fået en lang pil frem), 2 centrale midtbanespillere, og så den flade 3-mands angrebskæde, som jeg trods alt huskede rigtigt  Cool

Da jeg var nået op i Serie A var den taktik dog lige offensiv nok, spillermaterialet taget i betragtning, så skiftede til en almindelige 4-4-2

Okay!

Fedest at vide at 4-4-2 har været brugt før i Serie A - nu ser mit projekt mere sandsynligt ud!

3-2-2-3 lyder som en syret taktik, er det en standard eller en du selv lavede?

Jeg overvejer at benytte 4-3-3 i hjemmekampe mod svage hold, for det lader til jeg har rimelig meget power oppe foran.  Hævet Øjenbryn

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #25: 19 Mar 2006, 18:14 »

Okay!

Fedest at vide at 4-4-2 har været brugt før i Serie A - nu ser mit projekt mere sandsynligt ud!

3-2-2-3 lyder som en syret taktik, er det en standard eller en du selv lavede?

Jeg overvejer at benytte 4-3-3 i hjemmekampe mod svage hold, for det lader til jeg har rimelig meget power oppe foran.  Hævet Øjenbryn

Det var en taktik jeg selv lavede. Den var rigtig god i både Serie C1 og Serie B, men som sagt lige lovligt offensiv i Serie A, når jeg ikke rådede over ligaens bedste spillere.

Har helt fået lyst til at prøve at give mit gamle spil en omgang kunstigt åndedræt, og se om ikke jeg kan få computeren til at trække det en sæson eller to længere frem i tiden.

Dusty78DK
Manager

« Svar #26: 20 Mar 2006, 13:55 »

SEPTEMBER 2005

3. September
August sluttede flot med gode resultater i pokalen og i ligaen, hvilket lover godt for sæsonen. Det gør økonomien bare ikke. Måneden starter med at klubben overskrider den magiske grænse mellem blå og røde tal i bøgerne.  Skuffet

Alle pengene i klubben er brugt og resten af sæsonen skal der være røde tal på bundlinien.  Shockeret

10. September
Som optakt til min kamp med Spezia påstår deres træner at jeg får problemer med at rykke op. Well, duh! Han kommer vist ikke så ofte inde på Bolg afsnittet i FmFreaks  funny . Jeg har tænkt mig at holde en lav profil i mudderkastningen i pressen så længe jeg er ny manager, så jeg kommenterer at jeg håber den bedste mand vil vinde. Underforstået mig.  Cool

Jeg vinder kampen tæt med 2-1. Kampens højdepunkt er da Lozano scorer til 1-0 med en skruet bold omkring 30 meter fra målet. Jeg advarer spillerne efter kampen mod at tage for let på de næste kampe.

17. September
Vinder over Pro Sesto med 4-1 efter modstanderne chokstartede med føringsmålet efter to minutter. Men hey, så scorer drengene bare 2 mål de næste 5 minutter og så kører bussen  Djævel . Min opsang fra sidste kamp virkede åbenbart, og jeg kvitterer med at sige til drengene at jeg vil se den indstilling hver uge.

25. September
Kamp mod Salernitana med både Maric og Pavel David skadet, hvilket giver mig et tyndt besat angreb. Håber at Ezenwa kan klare forventningspresset . Det går bare galt. Jeg taber 1-3 efter at have været bagud 0-3 efter 1. halvleg. I pausen skifter jeg til 4-3-3, får to friløbere, men scorer ikke på dem. Behøver jeg at sige at jeg skælder drengene meget ud efter kampen?  Sur

Som i kan se på billedet hernede er jeg ikke den eneste, der er rystet over kampen.

Det var slut på september. Her er et SS af stillingen. Husk at jeg startede sæsonen med -3 i point

« Seneste Redigering: 20 Mar 2006, 23:17 af Dusty78DK » Logged

Dusty78DK
Manager

« Svar #27: 20 Mar 2006, 23:11 »

OKTOBER 2005

2. oktober
Måneden starter med en kamp mod Pizzighettone, hvor jeg er favorit til at vinde med odds 1,07 (!!!) hvor en sejr til modstanderne er odds 21,00  Shockeret . Perfekt til at ryste skuffelsen mod Salernitana af. Jeg vinder 4-0 og Caccia scorer to kasser.  Cool

9. oktober
Bestyrelsen har været ude med den store raslebøsse. Det lykkedes at samle £4.000.000 sammen til at dække underskuddet, og for en kort stund kan jeg puste ud. Den endnu bedre nyhed er at jeg £2.800.000 mere at købe spillere ind for! Yes, så skal jeg på udsalg!  Grin
Den dårlige nyhed er at Maric og David – to nye angribere – stadig er skadet og formodentlig være ude det meste af oktober.  Skuffet

15. oktober
Genoa – Novara 2-0. Tre point og hurtigt videre. Jeg er en smule overrasket over ikke at score flere mål, når jeg har 15 målforsøg.

23. Oktober
Pro Patria – Genoa 0-2. Jeg vinder igen i en kedelig kamp. David er kommet tilbage og han scorer det sidste mål. Skifter i anden halvleg til 4-3-3 med kun én reel angriber på toppen, fordi angriberne åbenbart bliver hurtigt trætte i mit system.

29. Oktober
Genoa – Lumezzane 2-0. Jeg fortsætter vanen med at vinde 2-0. Det er fedt at vinde, men alle tre kampe har været præget af at jeg har haft ufatteligt mange chancer, men kun scoret få kasser. Mine angribere taber ofte nærkampene i luften inde i feltet, så jeg overvejer om jeg skulle have fat i en klassisk ”target striker” – et fyrtårn. Hidtil har 35-årige Caccia fungeret som min "nr. 32" - en stærk veteran jeg kan sætte ind og som spiller godt stort set hver gang.

Så er måneden slut. Vi slutter af med et SS:

Yes, jeg har klemt mig ind på førstepladsen. Fedest! Nu håber jeg bare at jeg kan holde den plads.

Som sagt er målene videre frem i turneringen at skabe mere dominans i luftrummet i modstandernes målfelt.

donthomas
Landsholdsspiller

« Svar #28: 20 Mar 2006, 23:17 »

Det ser jo ud til at køre for dig. Rigtig godt når man lige har i mente at du startede med -3 point.
Kan se du skifter tit til 4-3-3 og du begrunder med at dine angriber bliver trætte men ville bare høre om dit normale system er 4-4-2 Huh

Men hvis du søger en target mand kan jeg kun anbefalde Øyvind Hoås. Thumbs Up han spiller i frederikstad i norge og du kan få ham meget billigt. Han skal nok få scoret de mål du søger Thumbs Up

Dusty78DK
Manager

« Svar #29: 20 Mar 2006, 23:20 »

Det ser jo ud til at køre for dig. Rigtig godt når man lige har i mente at du startede med -3 point.
Kan se du skifter tit til 4-3-3 og du begrunder med at dine angriber bliver trætte men ville bare høre om dit normale system er 4-4-2 Huh

Men hvis du søger en target mand kan jeg kun anbefalde Øyvind Hoås. Thumbs Up han spiller i frederikstad i norge og du kan få ham meget billigt. Han skal nok få scoret de mål du søger Thumbs Up

Yes, udgangspunktet er 4-4-2, fordi det er den eneste taktik, som jeg mestrer  Forlegen

Men også fordi jeg vil prøve at se om jeg kunne skabe et 4-4-2 hold i Italien. Det ser ud til at gå okay lige nu.

Øyvin Hoås er skrevet bag øret! Må straks ind og finde ham! *wroum!*

Sider: 1 [2] 3 4 ... 74 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010