Velkommen
Gæst
SENEST AKTIVE EMNER
Dato
Forfatter
Forum
Emne
20 Sep 2025, 19:55
NAsMaR
Blogs
Lutz Pfannenstiel FM22...
19 Sep 2025, 17:42
g00n
Blogs
Minimalistic 2020
20 Jul 2025, 23:41
Balslev
Pro Cyclin...
Cycling Career - Kan d...
15 Jul 2025, 21:03
Nodiem
Blogs
Indsæt Titel 3
15 Maj 2025, 21:08
szukizek
Blogkonkur...
Blogkonkurrencen 2025 ...
15 Maj 2025, 11:37
Eraticator
Omklædning...
Sommer opdatering
09 Apr 2025, 19:48
andersnomanni
Blogs
SAF Challenge
Antal Registrerede Brugere:
23171
0 Brugere, 774 Gæster Online.
Nyeste Bruger:
Brendansow
FORUM
FmFreaks Forside
Forum: Andre Managerspil
Kategori: Nostalgi
Resurrecting Genoa ---> Juve & Denmark ---> FC Köln & Brazil
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Afstemning
Spørgsmål:
Hvis jeg spiller sæson nr. 10 i denne blog, vil du så læse med? (Afstemning slut: 24 Jan 2007, 22:40)
Ja da!
24 (82,8%)
Næh, det regner jeg ikke med
2 (6,9%)
Øh, læse med? Hvordan gør man det?
3 (10,3%)
Antal Stemmer: 29
Sider:
[
1
]
2
3
...
74
Forfatter
Emne: Resurrecting Genoa ---> Juve & Denmark ---> FC Köln & Brazil (Læst 186740 gange)
Dusty78DK
Manager
Resurrecting Genoa ---> Juve & Denmark ---> FC Köln & Brazil
«
:
16 Mar 2006, 00:12 »
Genoa – The Resurrection
Denne blog starter med en lille historie fra virkelighedens verden:
Juni 2005
: Genoa er helt oppe i skyerne. Endelig - efter i flere år at have været fast Serie B hold - har den traditionsrige italienske klub gjort det. I sidste spillerunde sikrede spillerne oprykningen til serie A. Spillerne jubler, og den pengestærke og karismatiske Berlusconi wanna-be af en bestyrelsesformand Preziosi burde feste med sit hold, men han forlader hurtigt stadion med en stram mine.
Juli 2005:
Skandalen afsløres! Det viser sig at Genoas ledelse, nærmere bestemt Preziosi, har købt sig til flere resultater for at kunne rykke op – inklusive den sidste kamp mod Venezia, der blev betalt med knapt 2 millioner kroner!
Sandalen bryder løs i et år hvor der har været flere bestikkelsessager i europæisk fodbold. Der er panik i Genoa, politiet foretager en razzia. Bestyrelsesformande
n Preziosi sigtes. Genoa skal ikke spille Serie A, men tvangsnedrykkes i stedet til Serie C1.
Tilbage til den sikre fantasiverden foran skærmen:
Genoa er desperate, ingen vil røre den skandaleramte klub med en ildtang. Derfor ansætter de den unge, uprøvede manager Martin K. Hansen på knapt 38 år til at bygge holdet og dets stolthed op igen. Kan Genoa vende tilbage til Serie A - på ærlig vis?
Det er en fed udfordring for mig. Jeg har ikke spillet italiensk fodbold siden CM 97/98 – meget længe siden!
Spilopsætning:
Danmark: Kun superligaen
England: Premier League & 1. division
Frankrig: 1. & 2. liga
Italien: Alle, dvs. fra Serie A til Serie C2
Spanien: Primera og 1. division
Tyrkiet: kun 1. division
Tyskland: 1. og 2. bundesliga
Ekstra spillere: Nigeria
Database: Stor
Version: Patch 6.0.3 uden ekstra updates
Mine mål for spillet er følgende:
1. At etablere Genoa som et godt hold i Italien og føre dem tilbage til Serie A.
2. At få succes med at indføre 4-4-2 spillesystemet på holdet. Sidst jeg spillede italiensk kunne man kun få succes med at spille 5-3-2.
3. At jeg bliver gladere for italiensk fodbold (tror jeg bliver svært – mit hjerte banker for engelsk fodbold)
4. Genoa og Italien skal være mit springbræt ud i fodboldens store verden, hvor jeg skal skabe en glorværdig karriere.
Fortsættelse følger: Grundig gennemgang af det nye hold!!!
«
Seneste Redigering: 14 Jan 2007, 22:40 af Dusty78DK
»
Frazonn
Reserveholdsspiller
Sv: The Resurrection of Genoa
«
Svar #1:
16 Mar 2006, 00:17 »
Smuk optakt.. Glæder mig til at følge denne blog
Thore
Manager
«
Svar #2:
16 Mar 2006, 20:54 »
Det ser godt ud
Bliver spændende og følge
"I'd like to wear a rainbow every day, and tell the world that everything is o.k. But I'll try to carry off a little darkness on my back. Until things are brighter, I'm the Man in Black."
donthomas
Landsholdsspiller
«
Svar #3:
16 Mar 2006, 23:13 »
Spændene at se om du får ført 4-4-2 systemet igennem. Jeg spiller ikke mere i Italien da jeg helst ville spille 4-4-2 og jeg har ikke haft held med det i nu i denne udgave af FM. Så held og lykke med det. Det ville jeg følge meget tæt om det lykkes.
Og god start på din Blog
Dusty78DK
Manager
«
Svar #4:
16 Mar 2006, 23:24 »
Gennemgang af Genoa
15. juli klokken 9:00 starter den første arbejdsdag. Den første i en række af mange, forhåbentligt. Jeg træder ind på den lokale stoltheds stadion, Stadio Luigi Ferraris, og føler mig klar til at håndtere alle mulige og umulige udfordringer.
Det er såmænd Preziosi selv, der briefer mig om mit nye arbejde. Han er åbenbart ikke kommet ind og ruske i tremmerne endnu.
I hvert fald får jeg at vide at han forventer jeg vil sikre klubbens overlevelse ved at føre en konservativ ledelsesstil.
WTF? Siger manden der har købt og betalt sig til sportslig succes. Grineren eller hvad?
Nå, fuck det, jeg siger ja og amen og griner lidt for mig selv da tossen er smuttet og overlader mig til at lave mit arbejde. Det har jeg fået et år til, som det er standard.
Trup
Spillertruppen er en stor, rodet blanding af spillere, hvor nogle er delejede af andre klubber og andre er lejet ud.
Her er et lille udsnit af den rodede trup:
De store spillere enten udlejet eller delejet og i den anden klub. Når de alle er filtreret fra, er det følgende jeg har tilbage:
Alt i alt er jeg ikke tilfreds med holdets beskaffenhed. Der skal en del transfers til. Det ser ud til at en del af de rigtig gode spillere er smuttet fra den skandaleramte klub.
Ønskede forbedringer i truppen
Angriberne er simpelthen for ringe. Dem der er unge kan ikke ramme en skid, og dem der er gamle er for gamle.
Den centrale midtbane ser okay ud, men jeg kunne godt trænge til en enkelt spiller eller to.
Derudover skal jeg bruge en wing og det meste af forsvaret kunne godt trænge til at blive skiftet ud.
En målmand ville heller ikke være skidt, men det jeg har nu er sikkert okay for ligaen.
Økonomi
Lønrammen er på £95.000 og transferbudgettet er på £2.100.000. Rigtig mange penge, ja, men det er jo også en klub, der var i gang med at forberede sig på oprykning. Jeg får 90 % af midlerne ved spillersalg.
Da jeg kigger nærmere på økonomien inde under information, står der at jeg bruger £60.000 på løn og at loftet er på £70.000. Måske skulle jeg hoppe glad i luften over mit transferbudget, men den dårlige nyhed at transferpengene stort set er de eneste penge holdet har. Den samlede egenkapital i klubben er cirka £2.200.000.
Sportslig målsætning:
Oprykning til Serie B.
Ingen genvej, maksimalt pres fra starten af. Det er den hårde vej fremad og opad. Kun det bedste er godt nok. Okay, tænker jeg så, det bliver da meget nemt med et tidligere Serie B hold, men det bliver måske ikke så let.
For de første fordi der kun er én direkte oprykningsplads at spille om i løbet af de 34 kampe, men også fordi jeg starter med tre point i minus i tabellen! Det må være en konsekvens af bestikkelsesskandal
en.
Stab
Trænerne er gode, meget gode faktisk. De fleste har omkring 12 eller mere i de stats de skal bruge til at træne markspillere. Jeg har to assistenttrænere, men ingen af dem har mere end 8-9 stykker i mere end én af de reelle træningsstats:
Umiddelbart vil jeg tro et par gode trænere er et must
Jeg har en god og to halvgode scouts. Det skal forbedres. Men jeg har til gengæld 7 (!!) fysioterapeuter!
Generel strategi
Jeg har i tidligere spil, hvor jeg har spillet oprykningskandidat, haft held med en strategi med at opbygge et hold, der er mindst en liga for god til den liga de spiller i. Altså, jeg skal skaffe en masse spillere, der er de bedste af deres slags i Serie C og på den måde forsøge at vinde Serie C uden de store problemer.
En positiv sideeffekt ved denne strategi er også, at når jeg så rykker op har jeg de fleste af de spillere jeg skal bruge for at overleve i Serie B.
Jeg regner med at Genoas gode rygte vil være med til at kunne overtale flere spillere end ellers til at spille en liga eller to under deres reelle niveau.
Generel vurdering før første sæson
Ved første øjekast ser udfordringen ligetil ud: Vind Serie C1/A og hurtig videre. Men både økonomi og spillermateriale sørger for, at det ikke bliver en let opgave.
«
Seneste Redigering: 10 Aug 2006, 00:33 af Dusty78DK
»
Dusty78DK
Manager
«
Svar #5:
16 Mar 2006, 23:25 »
Citat af: donthomas 16 Mar 2006, 23:13
Spændene at se om du får ført 4-4-2 systemet igennem. Jeg spiller ikke mere i Italien da jeg helst ville spille 4-4-2 og jeg har ikke haft held med det i nu i denne udgave af FM. Så held og lykke med det. Det ville jeg følge meget tæt om det lykkes.
Og god start på din Blog
Taaaak!
Glad for at jeg ikke er den eneste der har haft den oplevelse i Italien. Er det en fejl eller et forsøg på realisme??
Thore
Manager
«
Svar #6:
16 Mar 2006, 23:30 »
Der ser godt ud, bliver spændende og se hvem du kan lokke til klubben.
Der er sikkert også meget press på dig, alt andet end oprykning betyder nok fyring.
"I'd like to wear a rainbow every day, and tell the world that everything is o.k. But I'll try to carry off a little darkness on my back. Until things are brighter, I'm the Man in Black."
Dusty78DK
Manager
«
Svar #7:
16 Mar 2006, 23:33 »
Citat af: Thore 16 Mar 2006, 23:30
Der ser godt ud, bliver spændende og se hvem du kan lokke til klubben.
Der er sikkert også meget press på dig, alt andet end oprykning betyder nok fyring.
Jeg frygter også for min skalp, hvis ikke det bliver til succes i første hug, men nu må vi se. Er i fuld gang med at shoppe efter spillere! Ligesom kvinder kan jeg få timevis til at gå med det!!
donthomas
Landsholdsspiller
«
Svar #8:
16 Mar 2006, 23:47 »
Citat af: Dusty78DK 16 Mar 2006, 23:25
Taaaak!
Glad for at jeg ikke er den eneste der har haft den oplevelse i Italien. Er det en fejl eller et forsøg på realisme??
Ved det ikke. Ville heller tro på det sidste. At der er et forsøg på mere realisme. For de spiller tit en 5-3-2 der nede syntes jeg. Men det finder du jo snart ud af
Thore
Manager
«
Svar #9:
17 Mar 2006, 16:31 »
Citat af: Dusty78DK 16 Mar 2006, 23:33
Jeg frygter også for min skalp, hvis ikke det bliver til succes i første hug, men nu må vi se. Er i fuld gang med at shoppe efter spillere! Ligesom kvinder kan jeg få timevis til at gå med det!!
Det er også noget af det bedste i FM
DNE
Landsholdsspiller
«
Svar #10:
17 Mar 2006, 17:57 »
Har også haft den fornøjelse at stå i spidsen for Genoa i FM2006, indtil min maskine efter 4-5 sæsoner fik åndenød, og ikke længere kunne trække spillet.
Jeg havde stor succes med en 4-3-3, med 3 flade kæder vel at mærke, så man kan godt spille offensivt i Italien
Jeg rykkede op de to første sæsoner i streg, så det tog ikke lang tid at få rettet op på den skade, som den kære president havde forårsaget. Du kan i øvrigt godt forvente, at han bliver pænt emsig, når du stiger i graderne, jeg blev tvunget til at hente en del profiler til klubben, for at undgå, at han selv gik på indkøb.
Vent i øvrigt lige et års tid med at afskrive gamle Caccia, den mand har stadig mål i støvlerne, MANGE mål, i mit spil blev han suveræn topscorer i både klub og liga i første sæson, og viste sig meget svær at erstatte, da han så langt om længe nåede det stadie vi kalder "over the hill".
Dusty78DK
Manager
«
Svar #11:
17 Mar 2006, 19:07 »
Citat af: DNE 17 Mar 2006, 17:57
Har også haft den fornøjelse at stå i spidsen for Genoa i FM2006, indtil min maskine efter 4-5 sæsoner fik åndenød, og ikke længere kunne trække spillet.
Jeg havde stor succes med en 4-3-3, med 3 flade kæder vel at mærke, så man kan godt spille offensivt i Italien
Jeg rykkede op de to første sæsoner i streg, så det tog ikke lang tid at få rettet op på den skade, som den kære president havde forårsaget. Du kan i øvrigt godt forvente, at han bliver pænt emsig, når du stiger i graderne, jeg blev tvunget til at hente en del profiler til klubben, for at undgå, at han selv gik på indkøb.
Vent i øvrigt lige et års tid med at afskrive gamle Caccia, den mand har stadig mål i støvlerne, MANGE mål, i mit spil blev han suveræn topscorer i både klub og liga i første sæson, og viste sig meget svær at erstatte, da han så langt om længe nåede det stadie vi kalder "over the hill".
Yay!
Tak for de gode og detaljerede råd! Jeg skal prøve at styre bestyrelsesformande
n - hvis han altså ikke kommer i fængsel.
Men i hvert fald fedt at høre om dine erfaringer
«
Seneste Redigering: 17 Mar 2006, 21:19 af Dusty78DK
»
Dusty78DK
Manager
«
Svar #12:
18 Mar 2006, 20:32 »
Tansfers ind
Magnus Bahne:
Finsk målmand købt for den beskedne sum af £20.000. Hans stats er ganske udmærkede og han har spillet to kampe for landsholdet, så jeg anser ham som et kup.
Emmanuel Ebiede:
Spændende midtbanespiller, der både kan spille som wing og centralt. Købt for £100.000 i S. C. Ashdod (Israelsk hold).
Ivanoe Lanzara:
Veteran forsvarsspiller, der kan spille både venstre og central. Stats er ikke vildt imponerende, til gengæld har jeg kun givet £28.000 for ham.
Harri Ylönen:
Uden at prale, det er Harry - med et fucked up navn
. Endnu en veteran i forsvaret, der har spillet hele 46 landskampe for Finland, til den skandaløse pris af £3.000.
Luca Pinali:
Hvorfor kun købe veteraner? Her er en ung lovende forsvarsspiller hentet i Verona for kun £1.000
Mohamed Benhamou:
Endnu et kup med højlys dag! Se lige de stats! Efterhånden er jeg meget godt besat på målmandsposten. Denne fyr kostede £160.000. Dermed mener jeg – i al beskedenhed – at målmandspladsen er så godt besat, at den er mindst til Serie B.
John Harold Lozano:
En af de gamle kendinge for dem, der jager gratis spillere i FM. Han har fået 1 år til at stabilisere min midtbane.
Marijo Maric:
Nu hvor forsvar og målmand er på plads, skal der ske noget forrest. Det første køb er ham her. Jeg ”nøjedes” med ham fordi jeg blev svigtet af to andre spillere. Men ham her er også okay, jeg fik ham for £100.000 fra Aalen.
Ekene Ezenwa:
Hør … ham har jeg set før … er det ikke …?? Jo, det er det, guldfuglen jeg købte i Sydney og endte med at blive solgt til fransk fodbold for omkring £2.000.000
. Jeg tager chancen én gang til, denne gang har jeg nemlig en bedre stab af trænere! Pris: £450.000 fra Enybia i Nigeria.
Tobias Grahn:
Endnu en spiller du sikkert har hørt om. Han vil åbenbart hellere spille i den tredjebedste række i Italien, end han vil spille for AGF
. Tankevækkende. Prisen var £500.000 og £100.000 mere efter oprykning.
Franck Matingou:
Der er pondus til midtbanen. £170.000 fra Bastia.
Pavel David:
En spiller indkøbt fra Erfurt for £170.000. Han kan både spille angriber og højre wing, men han er indkøbt for at give mere konkurrence om pladserne i angrebet.
Andre køb - for at give truppen dybde:
Stefano Bettarino:
En veteran venstre wingback hentet på fri transfer.
Francesco Colonnese:
Veteran forsvarsspiller (surprise
) hentet for £14.000 i Siena.
Sådan ser den samlede liste over indkøb ud:
Ja, jeg har været ude med checkheftet og spenderet flere penge end tøser til Magasin-udsalg
. Nu er opgaven at få de mange personligheder spillet sammen.
Truppen ser sådan ud efter mine udskiftninger:
Vurdering af holdet
Det ser ganske lovende ud. Det største problem jeg kan se er om det kan lykkes for mig at spille dem sammen.
«
Seneste Redigering: 18 Mar 2006, 20:44 af Dusty78DK
»
Dusty78DK
Manager
«
Svar #13:
18 Mar 2006, 20:47 »
Venskabskampe
Som altid lader jeg min assistent(er) vælge holdet når der er venskabskampe, sådan jeg eventuelt kan blive overrasket over hvem der klarer sig godt.
Genoa - Sint-Truiden 2-0
Acireale – Genoa 0-1
Genoa – Siena 1-0
Cremonese – Genoa 0-1
Jeg har lidt svært ved at få et samlet billede af hvem der klarer sig godt og hvem der falder igennem. Måske fordi jeg køber så voldsomt ind og er i gang med at køre alle spillerne ind på holdet.
Thore
Manager
«
Svar #14:
19 Mar 2006, 12:35 »
Skal da lige love for du har fået nogle nye spiller
Bliver spændende og se om de kan fungere som et hold.
Sider:
[
1
]
2
3
...
74
Vælg et område:
-----------------------------
Football Manager 2024
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Klubsøgning og -erfaring
=> Spillersøgning og -erfaring
=> Challenges
Football Manager 2023
=> Omklædningsrummet
=> Challenges
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Skadestuen
Football Manager 2022
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Challenges
Football Manager 2021
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2020
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
Football Manager 2019
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2018
=> Omklædningrummet
=> Lower League Management
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
===> November challenge
===> December challenge
===> Januar/februar challenge
===> Journey for the money
Football Manager 2017
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
===> Det taktiske panel
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Challenges
===> Europæisk Outsider
===> Galiciens helte
===> Genrejsningen af Østtyskland
===> Journey for the money
===> Mine FM17 saves
=> Designerfreaks
=> Idéfabrikken
Football Manager 2016
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Lav din egen klub
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Netcaféen
=> Challenges
Football Manager 2015
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> TV-Stationen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens anbefaling
=> FmFreaks anbefaler
Football Manager 2014
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> TV-Stationen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens Anbefaling
Andre Managerspil
=> Nostalgi
===> Blogs fra de ældre udgaver
===> FM2013
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Spillersøgning og -erfaring
=====> Klubsøgning og -erfaring
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Challenges
=====> Lower League Management
=====> TV-Stationen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> DesignerFreaks
=====> Månedens anbefaling
===> FM2012
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> TV-stationen
=====> Skadestuen
=====> DesignerFreaks
=====> Netcaféen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> Månedens anbefaling
===> FM2011
=====> DesignerFreaks
=====> TV-stationen
=====> Annonceringer
=====> Idéfabrikken
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Blogs
===> FM2010
=====> Blogs FM2010
=====> Netcaféen FM2010
=====> Annonceringer FM2010
=====> Omklædningsrummet FM2010
=====> Træningsbanen FM2010
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2010
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2010
=====> Skadestuen FM2010
=====> Lower League Management FM2010
=====> Idéfabrikken FM2010
===> FM2009
=====> Idéfabrikken FM2009
=====> Træningsbanen FM2009
=====> Blogs FM2009
=====> Lower League Management FM2009
=====> DesignerFreaks FM2009
=====> Skadestuen FM2009
=====> Netcaféen FM09
=====> Omklædningsrummet FM2009
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2009
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2009
=> Pro Cycling Manager
=> Football Manager Live
===> Blogs
=> DesignerFreaks
=> Annonceringer FM2012
Andet
=> Fodbold
===> VM 2010
===> EM 2012
===> VM 2014
===> EM 2016
=> Baren
===> Cykling
===> Redskabsrummet
=> Børnehaven
FmFreaks.dk
=> Introduktionsforum
=> Mødelokalet
===> Måneds awards
=> FmFreaks Blogs Hall of Fame
=> Konkurrencer
===> Premier League Picks
===> Champions Freak
===> Supertipperen
===> FmFreaks Awards 2007
===> Nekrolog Konkurrence 2008
===> Digtkonkurrence
===> VM-Konkurrence
===> Fmfreaks Tour de France konkurrence
===> Nekrologkonkurrencen, 2010
===> Nekrologkonkurrencen, 2011
===> Månedens mål
===> FMF Fantasy League
===> EM Last Man Standing
===> DM i Football Manager 2013
===> Prediction Mastery
===> Blogkonkurrencer
=====> Blogkonkurrencen 2016
=====> Blogkonkurrencen 2015
=====> Blogkonkurrencen, 2014
=====> Blogkonkurrencen, 2013
=====> Blogkonkurrencen, 2012
=====> Blogkonkurrencen, 2009
=====> Blogkonkurrencen, 2011
=====> Blogkonkurrence FM2008
=====> Blogkonkurrencen 2017
=====> Blogkonkurrencen 2018
=====> Blogkonkurrencen 2019
=====> Blogkonkurrencen 2020
=====> Blogkonkurrencen 2021
=====> Blogkonkurrencen 2022
=====> Blogkonkurrencen 2023
=====> Blogkonkurrencen 2024
=====> Blogkonkurrencen 2025
===> FmF Mesterskabet
===> FmFreaks årsawards 2013
===> VM Last man standing
===> FmFreaks' årsawards 2014
Administrator forum
=> test
This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only.
« More Info »