home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
20 Sep 2025, 19:55 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
19 Sep 2025, 17:42 g00n Blogs Minimalistic 2020
20 Jul 2025, 23:41 Balslev Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
15 Jul 2025, 21:03 Nodiem Blogs Indsæt Titel 3
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
15 Maj 2025, 11:37 Eraticator Omklædning... Sommer opdatering
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
Antal Registrerede Brugere: 23171
  2 Brugere, 740 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Brendansow
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Nostalgi
| | |-+  Resurrecting Genoa ---> Juve & Denmark ---> FC Köln & Brazil
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvis jeg spiller sæson nr. 10 i denne blog, vil du så læse med?  (Afstemning slut: 24 Jan 2007, 22:40)
Ja da!
- 24 (82,8%)
Næh, det regner jeg ikke med
- 2 (6,9%)
Øh, læse med? Hvordan gør man det?
- 3 (10,3%)
Antal Stemmer: 29

Sider: 1 ... 64 65 [66] 67 68 ... 74 Udprint
Forfatter Emne: Resurrecting Genoa ---> Juve & Denmark ---> FC Köln & Brazil  (Læst 186949 gange)
Dusty78DK
Manager

Sv: Resurrecting Genoa ---> Juve & Denmark ---> FC Köln & Brazil
« Svar #975: 15 Dec 2006, 15:24 »

JANUAR MED SLAG I

Lille spejl på væggen der – hvem styrer mest i FC Köln?

For en gangs skyld et spørgsmål, der er let at svare på: Alexis Sánchez. Den 25-årige chilener har 1. januar etårs jubilæum i FC Köln trøjen, og han bliver simpelthen bedre og bedre. Som I kan se på tallene har han flest assists og det højeste gennemsnit.

Hans gode præstationer på enten venstre kant eller toppen af diamanten gør ham usigeligt farlig, og det ville ikke være helt forkert at sige at når han ikke er med i startopstillingen går det skidt for Köln. Jeg har været nødt til at spare ham i et par kampe her i efteråret, og det offensive spil mistede helt klart noget af sit bid. Han er en af de folk som jeg regner med får en stor betydning for om vi kan opnå medaljer og komme langt i UEFA Cup’en i denne sæson.

UDSALG!

En del af spillerne blev i løbet af efteråret utilfredse. De mener de er så gode at de skal starte inde i hver eneste kamp. Det drejer sig om Kevin Stuhr-Ellegaard, Ucar Ugur m.fl. Jeg gider ikke have ballademagere i min trup, så de bliver sat til salg, men interessen for Köln er så stor at det ikke kun er de utilfredse bænkevarmere, der forsvinder, men også nogle af dem, der syntes der er okay at være i 2. række.

I løbet af januar sælger jeg Ucar Ugur – en af de utilfredse. Det lykkes for mig at sende ham til Braunschweig for £1.000.000.

Issah Eliakwu var indkøbt som en mand til toppen af diamanten. Hans præstationer er dog dårligere end Vitorio Villano, der har været helt forrygende dette efterår. Den nigerianske fontløber virker utilpas i Tyskland, og for at komme ham i forkøbet, sælger jeg ham til ADO for £1.400.000.

Andrea Bagnato var en af de mange centrale forsvarere som jeg hentede til klubben på fri transfer i sommers. Han har tilbragt tiden på 2. holdet og har slet ikke brokket sig. Men pludselig starter Celtic og Rangers et kapløb for at købe ham, hvilket jeg ikke fatter en meter af, for så fantastisk er han ikke. Jeg ender med at sende ham til Celtic for £1.500.000

En af de spillere, der muligvis også snart kan forsvinde, er sidste sæsons helt store målsluger Patrick Helmes. Konkurrencen med de mange nye spillere er ikke faldet ud til hans fordel. Han kan ikke score og specielt hans evner i luften er ikke helt gode nok til en plads på holdet på et Bundesligahold med ambitioner. Så jeg har skumle planer om at sælge ham – men først til sommer sådan så han ikke bliver mopset og ødelægger holdets moral. Kevin Stuhr-Ellegaard er som sagt utilfreds med at være bænkevarmer for Dostal, men der er faktisk ingen, der har lyst til at købe den 30-årige dansker.

Men skal der ikke også købes ind? Tjo, jeg er lidt på udkig efter en ny og ung talentfuld målmand til at være backup, og så vil jeg gerne have en ny højre wing fordi jeg ikke synes de folk jeg har nu spiller stabilt nok. I december hentede jeg Espen Skålnes på fri transfer, men han virker ikke helt oppe i det gear. Tidligere på sæsonen skaffede jeg mig også talentet Nicolas Gaudier fra Viborg Shockeret. Hans præstationer er heller ikke stabile nok. Mit førstevalg er normalt den kun 22-årige Mariusz Delekta, men han har været skadet og kan ikke helt komme i gang igen, så nu ved jeg ikke helt hvad jeg skal gøre.

For at løse mine spillerproblemer ender jeg med at købe Werder Bremens Romero for £5.500.000, hvilket er en okay pris for så god en spiller. Faktisk forstår jeg ikke hvorfor Bremerne vil af med ham. Mit førstevalg som ny, ung og talentfuld målmand er Martin Holm. Jeg henter ham for £1.700.000 i OB og han ligner en spiller der allerede snart vil kunne træde ind på et førstehold, der kæmper om europæisk fodbold.

Kort inden transfervinduet lukker er Birmingham fremme med chekhæftet. Den unge reserveangriber Guido Pedrini er mere eller mindre i overskud. Alligevel bluffer jeg mig frem til en salgspris på £3.000.000, hvilket er 50 % mere end han var værd. Med den store gang i svingdøren har jeg slået alle rekorder i klubben: £22.000.000 brugt på nye spillere og £18.000.000 i indtægter for de solgte spillere. Den økonomiske kurve peger desværre nedad, men der er stadig mange penge i kassen sammenlignet med hvad jeg havde i Genoa.

SÆSONEN STARTER OP IGEN

I sæsonpremieren for snart længe siden slog jeg overraskende Werder Bremen 2-1 på hjemmebane. Denne gang er der lagt op til en tæt dyst. Kampen er på udebane – vi er nr. 2 i ligaen og Bremen er nr. 3. Det er simpelthen topfodbold fra første fløjt!

Det bliver en kedelig kamp. Vi har de fleste chancer, og det er virkelig ikke mange, men kan simpelthen ikke score. Bremen har bolden meget, men kan ikke spille sig frem til noget. En uinspirerende match, der virkelig bærer præg af at spillerne stadig har julen siddende i benene, ender 0-0.

Heldigvis kommer der gang i gummibenene. Med 2-0 sejren over kriseramte Rostock og 3-1 over bundholdet Cottbus ser det pludseligt godt ud.

Næste update: UEFA kampene mod FCK!

bachpoulsen
Førsteholdsspiller

« Svar #976: 15 Dec 2006, 16:44 »

Næste update: UEFA kampene mod FCK!

Vi glæder os! (Var det mon en hentydning Opstemt Grin )

"Og der har vi ham med hans karateristiske hårpagt. Sat med en ribbensteg."

Dusty78DK
Manager

« Svar #977: 17 Dec 2006, 22:10 »

AFGØRELSENS TIME

Köln er stadig med i alle tre turneringer, som de stiller op i. I ligaen er holdet endda rigtig godt med. Det er specielt i februar, marts og april at de mange håbefulde hold gør sig fortjent til en god ligaplacering eller spiller sig tættere på en finaleplads. Det er nu at Köln skal få det maksimale ud af deres overraskende gode første halvsæson.

13. februar 2014
FØRSTE MØDE MED FCK

De heldige spillere der skal med til kampen mod FCK på hjemmebane har sikkert en del sommerfugle i maven. Jeg stiller stort set med mine favoritspillere og holdet marcherer på banen med en meget alvorlig mine. Men det viser sig ikke at være nødvendigt. Allerede efter 1 minut og 45 sekunder scorer Cissé til 1-0 og 4½ minut senere sikrer Alexis Sánchez Köln en drømmestart med den anden scoring.

FCK virker i det hele taget slet ikke motiverede og kampen udvikler sig fuldstændigt som jeg vil have det. Kampen ender 3-1 og det er ikke for at prale, men jeg tror faktisk at jeg er rimelig tæt på ottendedelsfinalen. Cool

20. februar 2014
EN TUR TIL KØBENHAVN

Stemningen i omklædningsrummet i Parken inden returkampen i UEFA Cup’ens første knockoutrunde er meget bedre end i første kamp. Spillerne har bevist overfor mig og pressen at de godt kan klare sig i Europa når presset øges.

Da kampen starter er FCK helt oppe for at presse på. De vil gerne have et hurtigt mål sådan så den samlede sejr er realistisk for dem. De er også meget tæt på allerede efter 20 sekunder. Men Sánchez slår kontra og da kampen kun er 40 sekunder gammel har Cissé banket bolden ind i hjemmeholdets net. Parken bliver tavs, meget tavs. Heldigvis ryster dette mål hjemmeholdet, og det er først i 2. halvleg at de bliver farlige. Men forsvaret holder og Köln går videre til ottendedelsfinalen.

Vores sejr giver glæde og selvtillid hjemme i Köln, som I kan se på det her SS. Modstanderen i næste runde bliver Dynamo Kiev, der chokerede alle med en 3-0 udesejr over Celtic. Det fortæller mig at selv om ukrainsk fodbold måske ikke er Europas bedste, så skal jeg absolut ikke undervurdere dem.

25. marts 2014
DE FORSVARNE MESTRE FINDER MELODIEN

Kampprogrammet strammer til. Næste kamp er kvartfinale i pokalturneringen mod Bochum, der ikke har stort succes i Tysklands bedste række. Men de håber at kunne gøre hvad vi gjorde sidste sæson, nemlig at overraske de store hold og vinde en pokaltittel. Men sådan skal det ikke gå. Efter en sløv start – sikkert fordi spillerne sikkert har europæisk fodbold i hovedet – kommer angrebet i gang. Ibrahima Cissé scorer alle tre kasser da Köln vinder 3-0 og går videre til pokalfinalens semifinale. Dér skal vi møde Mainz som ikke er en af de store hold i Bundesligaen. En okay lodtrækning, men Freiburg kunne have været lidt lettere at spille imod. Igen kan man se at mange af storholdene nedprioriterer pokalen. Men ikke mig. Wink

DET HANDLER OM AT SLÅ TIL NÅR MULIGHEDEN BYDER SIG

Bayern München og så lille FC Köln har kørt parløb i ligaen siden engang i sensommeren. Bayern har ført ligaen hele tiden og Köln har halset bagud med nogle point på 2. pladsen. I starten synes jeg det var meget nederen, men efterhånden er jeg blevet okay med det. Omkring juletid havde jeg stort set affundet mig med sølvpladsen. I ved, noget i stil med ”sølv er bedre end bronze”. Men så begynder der at ske noget.

Bayern har virket fuldstændigt usårlige i denne sæson, de har ikke tabt én eneste kamp. Derudover er de nået til ottendedelsfinalen i Champions League. Men i 22. runde af Bundesligaen går det galt for de mægtige Sydtyskere. Den 23. februar taber de 2-1 til Werder Bremen og fordi Köln kun er to point bagud på det tidspunkt, kan vi med en sejr i næste ligakamp kravle op på 1. pladsen. 

Modstanderen i den ufatteligt vigtige guldkamp er Dortmund på hjemmebane. Nu skal kölnerne vise at de har formatet til at hugge til når muligheden byder sig. Men det bliver en kedelig kamp. FC Kölns spillere virker udmattede efter et hårdt kampprogram og kan ikke få det offensive til at fungere. Dortmund er heller ikke for alvor kommet til Köln for at vinde. En uinspirerende kamp ender 0-0, men resultatet er ikke det værste. Det værste er at vi misser en oplagt mulighed for at komme op på guldpladsen, og DET er super bittert. Den sidste chance for at få guld nu, er at vinde alle kampe fra nu af og så i øvrigt slå Bayern på udebane d. 26. april. Jeg ved ikke med jer, men jeg tør ikke drømme om guldmedaljer længere. Skuffet

Men hvem ved, måske er der andre pokaler at vinde. Rullende Øjne

Næste update: Ottendedelsfinale i UEFA Cup’en mod Dynamo Kiev og semifinale i Pokalturneringen. Kan Köln holde dampen oppe i ligaen?
« Seneste Redigering: 18 Dec 2006, 22:24 af Dusty78DK » Logged

Zone 43
Manager

« Svar #978: 18 Dec 2006, 09:54 »

Fine resultater, dog ærgeligt med ligaen, mon ikke at du klarer den alligevel? Rullende Øjne

KUTGW Thumbs Up

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.

Don Abramovich
Manager

« Svar #979: 18 Dec 2006, 13:09 »

Det ser ser godt ud det her  Thumbs Up Glæder mig til mødet mod Kiev.. Du vinder da guld ? ingen tvivl om det ! Wink

Dusty78DK
Manager

« Svar #980: 19 Dec 2006, 17:59 »

Hej Gutter.

Jeg kan simpelthen ikke finde motivationen til at fortsætte denne blog. Jeg har opnået en masse og det har taget spændingen ud af det her save game.

Sorry  Forlegen

Måske starter jeg en ny blog efter nytår.

Zone 43
Manager

« Svar #981: 19 Dec 2006, 18:13 »

Du kan da også bare gøre en god dag dårlig Ubeslutsom

Forhåbenlig kommer den kommende blog op på samme "niveau" Smiley

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.

ZhotLog
Gæst

« Svar #982: 19 Dec 2006, 18:15 »

En trist dag for alle freaks. Græder

GHERTESTEAS
Gæst

« Svar #983: 19 Dec 2006, 18:42 »

Hej Gutter.

Jeg kan simpelthen ikke finde motivationen til at fortsætte denne blog. Jeg har opnået en masse og det har taget spændingen ud af det her save game.

Sorry  Forlegen

ticked off

Soccerpop
Gæst

« Svar #984: 19 Dec 2006, 19:01 »

Hej Gutter.

Sorry  Forlegen

NEEEEEEEEEEEEEEEEEE EEEEEEEEEEEEEEEEEEE EEEEEEEEEEEEEEEEEEE EEEEEEEEEEEEEEEEEEE EEEEEEEEEEEEEEEEEEE EEEEEEEEEEEEEEEEEEE EEEEEEEEEEEEEEEEEEE EEEEEEEEEEEEEEEEEEE EEEEEEEEEEEEEEEEEEE EEEEEEEEEEEEEEEEEEE EEEEEEEEEEEEEEEEEEE EEEEEEEEEEEEEEEEEEE EEEEEEEEEEEEEEEEEEE EEEEEEEEEEEEEEEEEEE EEEEEEEEEEEEEEEEEEE EEEEEEEEEEEEEEEEEEE EEEEEEEEEEEEEEEEEEE EEEEEEEEEEEEEEEEEEE EEEEEEEEEEEEEEEEEEE EEEEEEEEEEEEEEEEEEE EEEEEEEEEEEEEEEEEEE EEEEEEEEEEEEEEEEEEE EEEEEEEEEEEEEEEEEEE EEEEEEEEEEEEEEEEEEE EEEEEEEEEEEEEEEEEEE EEEEEEEEEEEEEEEEEEE EEEEEEEEEEEEEEEEEEE EEEEEEEEEEEEEEEEEEE EEEEEEEEEEEEEEEEEEE EEEEEEEEEEEEEEEEEEE EEEEEEEEEEEEEEEEEEE EEEEEEEEEEEEEEEEEEE EEEEEEEEEEEEEEEEEEE EEEEEEEEEEEEEEEEEEE EEEEEEEEEEEEEEEEEEE EEEEEEEEEEEEEEEEEEE EEEEEEEEEEEEEEEEEEE EEEEEEEEEEEEEEEEEEE EEEEEEEEEEEEEEEEEEE EEEEEEEEEEEEEEEEEEE EEEEEEEEEEEEEEEEEEE EEEEEEEEEEEEEEEEEEE EEEEEEEEEEEEEEEEEEE EEEEEEEEEEEEEEEEEEE EEEEEEEEEEEEEEEEEEE EEEEEEEEEEEEEEEEEEE EEEEEEEEEEEEEEEEEEE EEEEEEEEEEEEEEEEEEE EEEEEEEEEEEEEEEEEEE EEEEEEEEEEEEEEEEEEE EEEEEEEEEEEEEEEEEEE EEEEEEEEEEEEEEEEEEE EEEEEEEEEEEEEEEEEEE EEEEEEEEEEEEEEEEEEE EEEEEEEEEEEEEEEEEEE EEEEEEEEEEEEEEEEEEE EEEEEEEEEEEEEEEEEEE EEEEEEEEEEEEEEEEEEE EEEEEEEEEEEEEEEEJJJ JJJJJJJJJJJJJJJJJJJ JJJJJJJ Græder Græder Græder Græder Græder Græder Græder Græder Græder Græder Græder Græder Græder Græder Græder Græder Græder Græder Græder Græder Græder Græder Græder Græder Græder Græder Græder Græder Græder Græder Græder Græder Græder Græder Græder Græder Græder Græder Græder Græder Græder Græder Græder Græder Græder Græder Græder Græder Græder Græder Græder Græder Græder Græder Græder Græder Græder Græder Græder Græder Græder Græder Græder Græder Græder Græder Græder Græder Græder Græder Græder Græder Græder Skuffet Skuffet Skuffet Skuffet Skuffet Skuffet Skuffet Skuffet Skuffet ticked off ticked off ticked off ticked off ticked off ticked off ticked off Sur Sur Sur Sur Sur Sur Sur Sur Græder Græder Græder Græder Græder Græder Græder Græder Græder Græder Græder Græder Græder Græder Græder Græder Græder Græder Græder Græder

Soccerpop
Gæst

« Svar #985: 19 Dec 2006, 19:03 »

Først finder jeg ud af at MisterFCKs fantastiske blog er lukket, og bagefetr lukker din.
Hvorfor, hvorfor. Græder Græder Græder Græder Græder Græder Græder Græder Græder Græder Græder Græder

Soccerpop
Gæst

« Svar #986: 19 Dec 2006, 19:09 »

Dette er en sørgelig dag for FMFreaks. Græder Græder Græder Græder Græder Græder

Dusty78DK
Manager

« Svar #987: 19 Dec 2006, 19:50 »

Sorry

Et hårdt arbejdsliv og manglende spændende udfordringer får mig til at slutte. Derudover synes jeg ikke interessen for min blog har været særlig stor her på det sidste - sikkert fordi jeg ikke updater så tit.

Så, desværre.

Men hey, vil folk være interesseret i en ny FM06 blog?

Tor1991
Gæst

« Svar #988: 19 Dec 2006, 19:53 »

Ja Da, kører stadig stilen med 06 versionen Smiley

niels1711
Reserveholdsspiller

« Svar #989: 19 Dec 2006, 19:57 »

Jada! FM 06!! Smiley

Sider: 1 ... 64 65 [66] 67 68 ... 74 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010