Så skulle vores sæson i 1. division endelig til at begynde, man kunne begynde at fornemme på intensitetet til træningen at det var nu spillerne ville bevise overfor mig at de skulle være med i truppen til den første kamp i sæsonen mod VB, en anden af favoritterne til oprykning og en kamp som måske kunne give mig et tidligt billede af om vores mål er realistisk. Generelt ventede en svær August måned hvor vi skulle møde VB, Silkeborg, Skive og AB i divisionen alle 4 hold nogen man forventede vil kunne gøre sig i toppen af rækken.. Desuden ventede en pokal kamp mod Glostrup fra 2. division øst..
Spændende kamp i HaderslevDet blev ligesom vi alle havde håbet en høj intens kamp mellem to af oprykningsfavoritte
rne idag i Haderslev hvor SønderjyskE tog imod Vejle Boldklub.. En kamp hvor forventningerne inden kampen var store, Ove Christensen havde i ugen optil pustet til ilden i medierne da han udtalte til DR sporten at det ikke ville blive noget problem for hans Vejle hold at slå Sønderjyske.. Michael bevarede dog besindigheden og udtalte at han havde bedre ting at tage sig til end og debattere i medierne..
SønderjyskE - VB 1-1 (1-1)
1-0 Michael Stryger efter 28 min.
1-1 Sammy Youssouf efter 36 min.
---
1-1 SLUT
Efter kampen udtalte cheftræner Michael til Haderslev Folkeblad:
"Jeg er sådan set godt tilfreds med vores store arbejdsindsats, begge hold havde chancer til langt flere mål end de 2 der blev scoret. Lige nu har jeg dog meget svært ved at fokusere på det, men tænker mere på Morten (red. Morten Avnskjold) som desværre ikke forventes kampklar igen før om 3 uger, efter kampen klagede han lidt over smerter i foden og desværre måtte vi konstatere at han har brug for en pause på 3 uger. Det sætter os lidt tilbage, men jeg er ikke i tvivl om andre i truppen kan tage ansvar i Morten's fravær."Igen uafgjort til Michael's tropper..Inden kampen så de 2 hold meget lige ud på papiret og det afspejlede sig også på banen hvor kampen aldrig fik en vinder, men i stedet 2 hold som kæmpede flot og spillede meget lige op mod hinanden..
Silkeborg - SønderjyskE 2-2 (1-1)
1-0 Schnedler efter 32 min.
1-1 Rasmus Hansen efter 45 min.
---
1-2 Lawal efter 46 min.
2-2 Rúnarsson efter 58 min.
Jeg er godt tilfreds med drengenes indsats, lidt ærgerligt vi ikke formår at holde det høje pres da vi kommer foran 1-2, det er ser ud til spillerne går lidt ned i kadance hvilket også tydeligvis koster os og desværre må vi indrømme at det er fortjent at Silkeborg kommer tilbage i kampen..
Udtalte Michael i mandagens B.T.
SønderjyskE til grin på hjemmebanen..Det var sådan en følelse man havde i kroppen efter man havde set SønderjyskE's kamp mod Skive IK. En fantasiløs indsats af de lokale spillere gjorde det nemt for Skive som stod for samtlige 4 mål idag - det ene godt nok et selvmål..
SønderjyskE - Skive 1-3 (1-2)
1-0 Selvmål efter 30 min.
1-1 Patchinsky efter 42 min.
1-2 Patchinsky efter 45 min.
---
1-3 Gormsen efter 64 min.
En tydelig skuffet træner for SønderjyskE udtalte efter kampen til Haderslev folkeblad..
"Jeg vil gerne undskylde til samtlige de fans og tilskuere der mødte op på stadion idag, sådan en indsats er simpelthen ikke acceptabel, det er så pinligt det drengene leverer idag. Jeg tager også min del af ansvaret idag, hvor jeg tydeligvis ikke har fået sat drengene ordentlig op til kamp, men dette her er simpelthen pinligt, mere er der ikke at sige lige nu.. Vi vender stært tilbage i Gladsaxe på søndag, det vil jeg love jer!"Ken Ilsø forlænger !!Det var en glad Michael Meyhoff vi fangede på Sønderjyske's træningsanlæg idag efter det var blevet offentliggjort at Ken Ilsø har forlænget hans kontrakt til 2012..
"Jeg er meget glad for hans forlængelse, jeg regner ham som et meget stort talent i dansk fodbold og det skal ikke være nogen hemmelighed at vi har afvist bud på ham fra to af de absolutte topklubber i superligaen, vi er blevet enige med Ken om at hans fremtid ligger her og det er fantastisk vi nu har fået en toårig forlængelse i forhold til hans tidligere aftale."Så kom sejren også!!I ugen optil kampen har Ken Ilsø forlænget kontrakten og nu er ugen gjort endnu mere perfekt for SønderjyskE efter de fik deres første sejr i denne sæson i Viasat Sport Divisionen da de besejrede AB i Gladsaxe..
AB - Sønderjyske 0-2 (0-0
0-0
---
0-1 Simon Bræmer efter 49 min.
0-2 Mads Jessen efter 90 min.
Efter kampen var Michael gæst i Onside til en snak omkring det store spring fra at være serie 1 træner i en lille klub til nu at være i en 1. divisions klub med store ambitioner om oprykning allerede i år..
Er du glad for at være i SønderjyskE?Ingen tvivl om det, jeg er meget glad for samarbejdet med klubben og spillerne, jeg føler de har stor tiltro til mine evner og jeg kan se mig selv i SønderjyskE i mange år endnu.. Jeg er især glad for mit gode samarbejde med Nicolai Wael som virkelig supplerer mig godt i den daglige træning og til kamp..
De tre hurtige JA/NEJ spørgsmålRykker i op?Ja!
Er Ken Ilsø i SønderjyskE i 2012?Nej, Ken bliver formentlig solgt inden, desværre..
Er det realistisk at i kan blive i superligaen hvis i rykker op?Ja!
Pokaldrømmen lever..Sønderjyske var igår i Glostrup hvor de hev den forventede sejr hjem, der gik dog længere tid end forventet inden målscoringen gik igang..
POKAL: Glostrup - SønderjyskE 0-3 (0-0)
0-0
----
0-1 Ken Ilsø efter 79 min.
0-2 Mads Jessen efter 86 min.
0-3 Rasmus Hansen (str.) efter 88 min.
Jeg kan tildels tage en del af ansvaret for hvorfor der gik så lang tid inden vi fik gang i målscoringerne, Ken Ilsø var bænket indtil det 75. min og det var tydeligt der kom gang i sagerne da Ken kom ind, han lavede mere på det kvarter end de andre havde gjort hele kampen
udtalte Michael til Glostrup bladet efter kampen..
SønderjyskE trak efterfølgende FC Fredericia i 3. runde i pokalen..
Det var alt for August, kommenter gerne tak..
Ris/Ros..
Er i interesseret i jeg fortsætter bloggen ?