home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 20:58:30 andersnomanni Blogs SAF Challenge
06 Nov 2024, 11:45 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
03 Nov 2024, 19:31 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
10 Okt 2024, 15:45 Svartowiz Skadestuen Spil uden Steam
Antal Registrerede Brugere: 23449
  2 Brugere, 718 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Listeria
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Sønderjyske skal tilbage..
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Sønderjyske skal tilbage..  (Læst 5687 gange)
Meyhoff
Lilleputspiller
*

Sønderjyske skal tilbage..
« : 17 Feb 2008, 01:10 »

Jeg er på vej til den daglige træning i vores lille lokale klub da mobilen ringer, manden der ringede præsenterer sig selv som Jacob Gregersen, sportschef i SønderjyskE.. Han spørger om jeg hurtigst muligt kan køre til Haderslev da han gerne vil drøfte min fremtid, jeg kører lynhurtigt ud på motorvejen og sætter kursen mod Haderslev hvor han ventede.. Jeg måtte i al hast ringe til min unge assistent som måtte tage træningen med det lokale hold idag.. Jeg havde vigtigere ting at tænke på end det lokale serie 1 hold..
Efter godt en times kørsel trillede jeg ind på stadionvej 5 hvor jeg skulle mødes med sportschefen i Sønderjyske, Jacob 'Gaxe' Gregersen, jeg trådte ind i en flot hall hvor han stod og ventede..
Han sagde "Velkommen til Michael, mit budskab er klart fra start.. Jeg vil have dig som træner for klubbens 1. divisionshold, du er manden der kan føre klubben op i superligaen igen!"

Efter en times forhandling var kontrakten klar, jeg satte min signatur på en 2 årig aftale med et klart mål:
SønderjyskE skulle senest om 2 år være tilbage i superligaen..
Jeg blev fulgt ind i et mødelokale og skulle vente der i små to timer på at de fik indkaldt pressen så jeg kunne præsenteres.. Det hele var gået meget stærkt så det var dejligt med lidt tid til at fordøje det hele, det blev også tid til et par opkald til venner og bekendte, bl.a. en jeg gik i folkeskole med som jeg væddede med om at jeg aldrig blev prof. træner, nu måtte han op med en ramme øl  Smiley

Klokken blev halv fem og jeg kunne skimte ud af vinduet at der begyndte at komme en masse pressebiler og andre folk.. Gaxe kom ind og briefede mig kort om hvad der nu skulle ske, han fortalte han ville indlede mødet og så gå ud og hente mig der så skulle svare på spørgsmål fra pressen efter en kort præsentation..
Jeg blev hentet af Gaxe og trådte forsigtigt ind af døren, så snart jeg trådte ind kunne jeg høre nogle få kameraer gå igang med at blitze, men fremmødet var ikke helt så stort som jeg havde frygtet, det var dejligt at der ikke var så mange til at lægge et endnu større pres på mig..

Først tillykke med jobbet Michael, nu er vi meget interesseret i at høre hvad din målsætning er med holdet..
"Jeg vil det første år allerede satse meget på oprykning, holdet skal tilbage i superligaen, der hører vi hjemme! Derefter vil det så handle om at få os stabiliseret deroppe og senere hen arbejde på at komme højere i tabellen og måske endda blive medalje kandidater, men det er langt ud i fremtiden.."

Kan vi forvente at se stor aktivitet på transfermarkedet?
Ikke umiddelbart, jeg vil forsøge at hente et par talenter til og så vil jeg gerne få et par lejeaftaler i stand med superliga reserver som kan forstærke os i bestræbelsen på hurtig oprykning..

Ris/ros og kommentarer modtages gerne..

thomasmoll
Landsholdsspiller

Sv: Sønderjyske skal tilbage..
« Svar #1: 17 Feb 2008, 01:13 »

meget lovende start, er ikke glad for grafikken.
synes det er skrevet rigtig flot.

Hallas
Gæst

« Svar #2: 17 Feb 2008, 01:21 »

Flot skrevet, men grafikken skal der gøres noget ved.

Meyhoff
Lilleputspiller
*

Første update..
« Svar #3: 17 Feb 2008, 01:41 »

Min første handling var at rydde op blandt reserverne hvor Adnan, Dan, Gormson og Bertelsen alle blev fritstillet..
Allerede på min første arbejdsdag skulle vi møde AGF i en træningskamp..

Sønderjyske - AGF 3-5 (2-2)
14. min. Kenneth Fabricius 1-0
35. min. Dioh 1-1
45. min. Lawal 2-1
46. min. Graulund 2-2
-----
55. min. Kenneth Fabricius 3-2
61. min. Graulund 3-3
63. min. Graulund 3-4
90. min. Foldgast 3-5.

"Lidt skuffende resultat eftersom vi kom foran 3 gange i kampen, udmærket spil af drengene, men vi mangler helt klar skarphed i front" Udtalte Michael Meyhoff efter kampen til Ekstra Bladet..

Så kom talentet..
Da Michael blev præsenteret lovede han et par talenter, nu er det første sikret..
Morten Thomsen fra Hvidovre er hentet til klubben på en kontrakt til sommeren 2014.
"Morten er et kæmpetalent som vi får stor glæde af i fremtiden, de næste par år vil han spille for vores u18 hold men vi regner med at han som 17-18 årig vil kunne indgå i vores 1. holdstrup" sagde Michael da Morten blev præsenteret..
Morten selv udtalte Det er et stort øjeblik, efter første snak med Michael var jeg ikke i tvivl om at min fremtid lå i SønderjyskE, min far forhandlede kontrakten på plads og jeg er lykkelig over at jeg skal være her til 2014, jeg kan mærke en stor tiltro til mine evner i trænerstaben..

Der skulle lukkes af..
Det var tid til anden træningskamp og missionen var klar, vi vil frem på banen men samtidig skulle der lukkes bedre af i den defensive del af spillet..
Skjold - Sønderjyske 1-4 (0-2)
0-1 Ken Ilsø efter 12 min.
0-2 Mads Jessen efter 35 min.
---
0-3 Mads Jessen efter 56 min.
1-3 Møller efter 69 min.
1-4 Jesper Jensen efter 73 min.
"Vi kan være tilfredse med egen præstation idag, vi formåede at dominere kampen igennem og lukke godt af for Skjold som kom til meget få chancer, med de store ambitioner vi har optil sæsonen er det også klart at når man møder Skjold er der intet andet end en sejr der tæller, og den fik vi.." Michael Meyhoff til Haderslev folkeblad umiddelbart efter kampen..

Intens affære i Randers..
RFC - Sønderjyske 3-3 (3-2)
Holdets næstsidste træningskamp var i Randers og taktikken var klar..
Vi skulle igen forsøge at være et offensivt sprudlende hold men også lukke af i forsvaret..
1-0 Will John efter 1 min.
1-1 Fabricius efter 14 min.
1-2 Mads Jessen efter 26 min.
2-2 Søren Pedersen efter 32 min.
3-2 Buval efter 38 min.
---
3-3 Stryger efter 53 min.
"Godkendt resultat mod et superliga hold, men jeg er langt fra en tilfreds mand.. Jeg synes det er utilgiveligt at vi igen sætter en føring over styr, nu må vi snart lære at lukke de kampe totalt" lød det fra Michael efter kampen til P3 som var mødt op på den varme sommerdag..

Kontraktforlængelse r med profiler
Morten Avnskjold og Marc Olsen har forlænget deres aftaler så de begge udløber sommeren 2011..
Marc Olsen udtalte til TV2 nyhederne "Jeg er utrolig glad for at have skrevet under, man kan mærke ambitionsniveauet er blevet hævet efter Michael er trådt til og jeg vil være en del af dette spændende projekt, lige nu kan jeg ikke forestille mig en anden klub i Danmark som vil kunne give mig samme store tillid som Wael og Michael giver mig lige nu"

Sidste test - mod storklub..
Werder Bremen gæstede Haderslev stadion..
Sønderjyske - Werder Bremen 1-2 (0-1)
"Idag ligger fokus klart på det defensive spil, samt kontrafacen.. Vi møder et stærk hold hvis chancer vi skal forsøge at minimere, vi skal arbejde disciplineret i bagkæden og holde tætte markeringer kampen igennem for at undgå en røvfuld" var ordene fra Michael til sønderjyske's hjemmeside inden kick-off.
0-1 Klasnic efter 40 min.
---
1-1 Mads Jessen efter 71 min.
1-2 Almeida efter 87 min.
"Jeg er stolt af mine drenge, de leverede en mandfolkepræstation idag og kæmpede røven ud af bukserne for hinanden og for holdet. Det var fantastisk at opleve deres vilje og gejst idag, det er et kanon resultat at bygge videre på for os. Werder er et super fodboldhold som vi faktisk formår at lukke godt ned i det meste af kampen, selvfølgelig var der klasseforskel i enkelte situationer, men jeg føler ikke vi var underspillet og røvfulden udeblev." lød det begejstret fra Michael til den opmødte presse efter kampen..

3 spillere tilknyttes på 1 årige lejeaftaler..

Simon Bræmer var den største af de 3 unge spillere Michael Meyhoff præsenterede på et kort pressemøde idag..
Nick Ragus var hentet i FC Midtjylland, Matti Lund Nielsen i OB og Simon Bræmer i AAB, alle på 1 årige lejeaftaler..
"Det er helt perfekt at få tilknyttet disse tre unge spillere til truppen, de kommer med en masse gejst og en stor fightervilje. De vil alle kæmpe hårdt for at overbevise deres superligaklubber om at de kan begå sig på højt niveau, derfor tror jeg vi vil få meget ud af disse 3 som helt sikkert også giver os endnu mere blod på tanden i forhold til drømmen om en oprykning allerede i denne sæson" forklarede Michael til Haderslev Folkeblad..

« Seneste Redigering: 17 Feb 2008, 17:07 af Meyhoff » Logged

Meyhoff
Lilleputspiller
*

« Svar #4: 17 Feb 2008, 01:45 »

Nu er den gal med grafikken igen.. Nogen der kan guide mig i hvad jeg kan gøre..?

Meyhoff
Lilleputspiller
*

August 2007
« Svar #5: 17 Feb 2008, 16:03 »

Så skulle vores sæson i 1. division endelig til at begynde, man kunne begynde at fornemme på intensitetet til træningen at det var nu spillerne ville bevise overfor mig at de skulle være med i truppen til den første kamp i sæsonen mod VB, en anden af favoritterne til oprykning og en kamp som måske kunne give mig et tidligt billede af om vores mål er realistisk. Generelt ventede en svær August måned hvor vi skulle møde VB, Silkeborg, Skive og AB i divisionen alle 4 hold nogen man forventede vil kunne gøre sig i toppen af rækken.. Desuden ventede en pokal kamp mod Glostrup fra 2. division øst..

Spændende kamp i Haderslev
Det blev ligesom vi alle havde håbet en høj intens kamp mellem to af oprykningsfavoritte rne idag i Haderslev hvor SønderjyskE tog imod Vejle Boldklub.. En kamp hvor forventningerne inden kampen var store, Ove Christensen havde i ugen optil pustet til ilden i medierne da han udtalte til DR sporten at det ikke ville blive noget problem for hans Vejle hold at slå Sønderjyske.. Michael bevarede dog besindigheden og udtalte at han havde bedre ting at tage sig til end og debattere i medierne..

SønderjyskE - VB 1-1 (1-1)
1-0 Michael Stryger efter 28 min.
1-1 Sammy Youssouf efter 36 min.
---
1-1 SLUT

Efter kampen udtalte cheftræner Michael til Haderslev Folkeblad: "Jeg er sådan set godt tilfreds med vores store arbejdsindsats, begge hold havde chancer til langt flere mål end de 2 der blev scoret. Lige nu har jeg dog meget svært ved at fokusere på det, men tænker mere på Morten (red. Morten Avnskjold) som desværre ikke forventes kampklar igen før om 3 uger, efter kampen klagede han lidt over smerter i foden og desværre måtte vi konstatere at han har brug for en pause på 3 uger. Det sætter os lidt tilbage, men jeg er ikke i tvivl om andre i truppen kan tage ansvar i Morten's fravær."

Igen uafgjort til Michael's tropper..
Inden kampen så de 2 hold meget lige ud på papiret og det afspejlede sig også på banen hvor kampen aldrig fik en vinder, men i stedet 2 hold som kæmpede flot og spillede meget lige op mod hinanden..

Silkeborg - SønderjyskE 2-2 (1-1)
1-0 Schnedler efter 32 min.
1-1 Rasmus Hansen efter 45 min.
---
1-2 Lawal efter 46 min.
2-2 Rúnarsson efter 58 min.

Citat
Jeg er godt tilfreds med drengenes indsats, lidt ærgerligt vi ikke formår at holde det høje pres da vi kommer foran 1-2, det er ser ud til spillerne går lidt ned i kadance hvilket også tydeligvis koster os og desværre må vi indrømme at det er fortjent at Silkeborg kommer tilbage i kampen..
Udtalte Michael i mandagens B.T.

SønderjyskE til grin på hjemmebanen..
Det var sådan en følelse man havde i kroppen efter man havde set SønderjyskE's kamp mod Skive IK. En fantasiløs indsats af de lokale spillere gjorde det nemt for Skive som stod for samtlige 4 mål idag - det ene godt nok et selvmål..

SønderjyskE - Skive 1-3 (1-2)
1-0 Selvmål efter 30 min.
1-1 Patchinsky efter 42 min.
1-2 Patchinsky efter 45 min.
---
1-3 Gormsen efter 64 min.

En tydelig skuffet træner for SønderjyskE udtalte efter kampen til Haderslev folkeblad..
"Jeg vil gerne undskylde til samtlige de fans og tilskuere der mødte op på stadion idag, sådan en indsats er simpelthen ikke acceptabel, det er så pinligt det drengene leverer idag. Jeg tager også min del af ansvaret idag, hvor jeg tydeligvis ikke har fået sat drengene ordentlig op til kamp, men dette her er simpelthen pinligt, mere er der ikke at sige lige nu.. Vi vender stært tilbage i Gladsaxe på søndag, det vil jeg love jer!"

Ken Ilsø forlænger !!
Det var en glad Michael Meyhoff vi fangede på Sønderjyske's træningsanlæg idag efter det var blevet offentliggjort at Ken Ilsø har forlænget hans kontrakt til 2012..
"Jeg er meget glad for hans forlængelse, jeg regner ham som et meget stort talent i dansk fodbold og det skal ikke være nogen hemmelighed at vi har afvist bud på ham fra to af de absolutte topklubber i superligaen, vi er blevet enige med Ken om at hans fremtid ligger her og det er fantastisk vi nu har fået en toårig forlængelse i forhold til hans tidligere aftale."

Så kom sejren også!!
I ugen optil kampen har Ken Ilsø forlænget kontrakten og nu er ugen gjort endnu mere perfekt for SønderjyskE efter de fik deres første sejr i denne sæson i Viasat Sport Divisionen da de besejrede AB i Gladsaxe..

AB - Sønderjyske 0-2 (0-0
0-0
---
0-1 Simon Bræmer efter 49 min.
0-2 Mads Jessen efter 90 min.

Efter kampen var Michael gæst i Onside til en snak omkring det store spring fra at være serie 1 træner i en lille klub til nu at være i en 1. divisions klub med store ambitioner om oprykning allerede i år..
Er du glad for at være i SønderjyskE?
Ingen tvivl om det, jeg er meget glad for samarbejdet med klubben og spillerne, jeg føler de har stor tiltro til mine evner og jeg kan se mig selv i SønderjyskE i mange år endnu.. Jeg er især glad for mit gode samarbejde med Nicolai Wael som virkelig supplerer mig godt i den daglige træning og til kamp..
De tre hurtige JA/NEJ spørgsmål
Rykker i op?
Ja!
Er Ken Ilsø i SønderjyskE i 2012?
Nej, Ken bliver formentlig solgt inden, desværre..
Er det realistisk at i kan blive i superligaen hvis i rykker op?
Ja!

Pokaldrømmen lever..
Sønderjyske var igår i Glostrup hvor de hev den forventede sejr hjem, der gik dog længere tid end forventet inden målscoringen gik igang..

POKAL: Glostrup - SønderjyskE 0-3 (0-0)
0-0
----
0-1 Ken Ilsø efter 79 min.
0-2 Mads Jessen efter 86 min.
0-3 Rasmus Hansen (str.) efter 88 min.

Citat
Jeg kan tildels tage en del af ansvaret for hvorfor der gik så lang tid inden vi fik gang i målscoringerne, Ken Ilsø var bænket indtil det 75. min og det var tydeligt der kom gang i sagerne da Ken kom ind, han lavede mere på det kvarter end de andre havde gjort hele kampen
udtalte Michael til Glostrup bladet efter kampen..

SønderjyskE trak efterfølgende FC Fredericia i 3. runde i pokalen..

Det var alt for August, kommenter gerne tak..
Ris/Ros..
Er i interesseret i jeg fortsætter bloggen ?

« Seneste Redigering: 17 Feb 2008, 17:02 af Meyhoff » Logged

Guldbrand
Gæst

« Svar #6: 17 Feb 2008, 16:08 »

Nu er den gal med grafikken igen.. Nogen der kan guide mig i hvad jeg kan gøre..?

Her er en guide til at sætte billeder ind i forummet:  http://www.fmfreaks.dk/index.php?action=guides;group_id=1;start=0;guide_id=35

theniller87
Lilleputspiller
*

« Svar #7: 18 Feb 2008, 13:50 »

ja forsæt endelig med at skrive

Juventus - Esbjerg FB

Sider: [1] Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010