home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
25 Nov 2024, 10:26 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23459
  1 Bruger, 1049 Gæster Online.

Nyeste Bruger: scarlett07071
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Brand, smadrede biler osv..
0 Brugere og 22 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 13 Udprint
Forfatter Emne: Brand, smadrede biler osv..  (Læst 34589 gange)
simonob
Landsholdsspiller

Sv: Brand, smadrede biler osv..
« Svar #45: 15 Feb 2008, 11:19 »

Dem der ikk kan opføre sig ordentligt - FARVEL OG TAK !
Længere er den ikk... Jeg gider ikk betale skat når jeg ved at de fjolser der lige har brændt en ny bil af, bare får en del af de penge jeg betaler.. Se det som en løn de får i deres bistand... Skal de have løn for at brænde biler og containere af ? Nej sku da ! Hvis jeg blev ansathos en mekaniker, f.eks. og jeg bar begyndte at ødelægger bilerne frem for at lave dem, sku jeg så ha løn ?? Nej sku da.. Det er da logik.. Stop deres bistand, kontant-hjælp, og alt det der pis... Og så smid dem dog ud igen.. ELLER i fængsel i et par år !!!

- Dem som gerne vil lave noget, der har arbejde, kan tale dansk, og overholder loven, osv, har jeg det fint med.. Dem ser jeg ingen grund til at gøre noget ved...
Og de danskere der ikke har noget med et andet land at gøre, på nogen måde, der render og laver det samme, skal bar ind og sidde i et par år ! Samme vilkår ! Stram op, Fogh !! En bøde er ikke nok medmindre den er på 1.000.000.000 ! Kom nu i sving man ! 9 mdr. for at køre et menneske ihjel, og flere år for at snyde med penge ? PENGE MERE VÆRD END MENNESKELIV ?! Kom nu i sving for fanden da !
« Seneste Redigering: 15 Feb 2008, 11:25 af simonob » Logged

~  OB  ~  DORTMUND  ~  FULHAM  ~  HAMMARBY  ~ 

vevest7
Reserveholdsspiller

« Svar #46: 15 Feb 2008, 11:21 »

Jeg mener som de andre : hvis der foregår en reel integration og forflytning i opførsel, og de bliver bedre og bedre en del af samfundet, så er det kanon, men dem som kommer her som gæster (hvilket man tit hører indvadrere sige, at de godt ved de er), de skal altså opføre sig ordentligt. Til gengæld har de samme rettigheder som alle andre i det sekund at de bliver statsborgere. retsmæssigt har de også inden , men med den forskel at de kan kastes retur  - at vi så ikke håndhæver den ret så tit, ja det må være en kæmpe fejl!

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #47: 15 Feb 2008, 11:31 »

Den hype der foregår nu, har de jo selv startet! De ødelægger det jo for alle de indvandrer der gerne vil noget med deres liv!
Det er bare for dumt!

Nu har hypen så også kørt længe før de seneste episoder, man hører altid om det, når det er invandrere der har overfaldet en eller anden, men sjældent hvis det er en etnisk Dansker, allerede der bliver folks opfattelse fordrejet.

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #48: 15 Feb 2008, 11:33 »

Hvis de danske "kolonier" i udlandet stod bag 80% af volden i landet og sætter ild til flere byer, så var det måske et problem....

Så invandrerne skal kun lære Dansk, hvis de har tænkt sig at blive kriminelle? eller gælder det kun Danskere, at det kun er et problem at de ikke lærer landets sprog, bare de ellers opfører sig ordentligt?  Wink

Jeg tvivler i øvrigt også stærkt på, at 80% af den vold vi har her i landet, bliver begået af invadrere, men det skal nok passe, at det er fordelingen på de sager vi hører om.
« Seneste Redigering: 15 Feb 2008, 11:35 af DNE » Logged

Don W
Ynglingespiller

« Svar #49: 15 Feb 2008, 11:37 »

Nu har hypen så også kørt længe før de seneste episoder, man hører altid om det, når det er invandrere der har overfaldet en eller anden, men sjældent hvis det er en etnisk Dansker, allerede der bliver folks opfattelse fordrejet.

Det er selvfølgelig rigtigt, og medierne synes jo også det er mere spændende når det er indvandrerne der laver balladen... Men på trods af det så kan vi jo ikke komme uden om statistikken der siger at indvandrerne laver meget mere ballade i forhold til antallet end de etniske danskere gør...

"Crazy people don't know they're going crazy, they think they're getting saner."
--John Locke - LOST

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #50: 15 Feb 2008, 11:44 »

Det er selvfølgelig rigtigt, og medierne synes jo også det er mere spændende når det er indvandrerne der laver balladen... Men på trods af det så kan vi jo ikke komme uden om statistikken der siger at indvandrerne laver meget mere ballade i forhold til antallet end de etniske danskere gør...

Og igen kan det spores tilbage til, at politikerne klynger dem sammen i betonghettoer, i stedet for at tvinge dem ud i samfundet, ved at sprede dem lidt mere ud i større områder.

Don W
Ynglingespiller

« Svar #51: 15 Feb 2008, 11:46 »

Så invandrerne skal kun lære Dansk, hvis de har tænkt sig at blive kriminelle? eller gælder det kun Danskere, at det kun er et problem at de ikke lærer landets sprog, bare de ellers opfører sig ordentligt?  Wink

Jeg tvivler i øvrigt også stærkt på, at 80% af den vold vi har her i landet, bliver begået af invadrere, men det skal nok passe, at det er fordelingen på de sager vi hører om.

Jeg går vel ud fra at de danskere der sidder i diverse kolonier bidrager til samfundet...  Peace
Jeg kunne også forestille mig at de danskere der bor i udlandet, bor der fordi at de selv har valgt det. Sikkert i langt de fleste tilfælde pga. arbejdet...
Hvis en mand fra Irak kommer til danmark for at arbejde som læge, så tror jeg heller ikke danskerne vil se ham som et problem... Derfor tror jeg heller ikke danskerne i udlandet bliver set som et problem...  Peace

"Crazy people don't know they're going crazy, they think they're getting saner."
--John Locke - LOST

JKJ
Gæst

« Svar #52: 15 Feb 2008, 11:50 »

Og igen kan det spores tilbage til, at politikerne klynger dem sammen i betonghettoer, i stedet for at tvinge dem ud i samfundet, ved at sprede dem lidt mere ud i større områder.

Hvad gør man andre steder i verden?? Ja der gør store træk det samme som vi gør, lader dem bo i ghettoer og uden der er en masse problemmer, i hvert fald ikke på størrelse med dem vi har...

Så lad nu være med at sige det er politkernes skyld, det er ikke dem der giver dem sten til og kaste med eller tænder en tændstik for dem så de kan sætte ild til en bil eller container...

Det er for nemt og give alle andre skylden end dem der laver balladen...

Don W
Ynglingespiller

« Svar #53: 15 Feb 2008, 11:52 »

Jeg er fuldstændig enig! Og syntes også at det er her det største problem ligger!  Thumbs Up

Og hvorfor skal de så lære dansk, hvis de kan klare sig på deres eget sprog derude...? Og frustrationerne bliver til flere når de alle oplever at blive holdt ude... Og det smitter så videre til lille-Ali og lille-Mohammed som så lader frustrationerne komme til udtryk lige nu...
Men vil også påstå at hvis vi fik delt dem mere ud i landet så ville de også have bedre muligheder for at klare sig bedre... Og hvis de unge ikke render i flok så tror jeg heller ikke der ville være så meget ballade...
For lille-Ali er nemlig ikke så sej når han går rundt helt alene...  Peace
« Seneste Redigering: 15 Feb 2008, 11:57 af Don W » Logged

--John Locke - LOST

Don W
Ynglingespiller

« Svar #54: 15 Feb 2008, 11:57 »

Hvad gør man andre steder i verden?? Ja der gør store træk det samme som vi gør, lader dem bo i ghettoer og uden der er en masse problemmer, i hvert fald ikke på størrelse med dem vi har...

Så lad nu være med at sige det er politkernes skyld, det er ikke dem der giver dem sten til og kaste med eller tænder en tændstik for dem så de kan sætte ild til en bil eller container...

Er enig i hvad du siger, vil heller ikke give politikerne skylden, indvandrerne er jo trods alt alm. mennesker som kan tænke selv, så må de også selv stå til ansvar for deres handlinger! Og hader sku også dem for det her, ikke politikerne!
Men man bliver også nødt til at se hvad der ligger grund for deres handlinger, og dér mener jeg nu at politikerne må træde til og få gjort noget ved de ghettoer, for ellers er det her jo kun starten....

--John Locke - LOST

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #55: 15 Feb 2008, 12:03 »

Jeg går vel ud fra at de danskere der sidder i diverse kolonier bidrager til samfundet...  Peace
Jeg kunne også forestille mig at de danskere der bor i udlandet, bor der fordi at de selv har valgt det. Sikkert i langt de fleste tilfælde pga. arbejdet...
Hvis en mand fra Irak kommer til danmark for at arbejde som læge, så tror jeg heller ikke danskerne vil se ham som et problem... Derfor tror jeg heller ikke danskerne i udlandet bliver set som et problem...  Peace

Mange af kolonierne består faktisk af pensionister der tager i skattely i syden, og derfor ikke bidrager med en skid til samfundet.
Når en udlænding har fået opholdstilladelse i Danmark, så er der en grund til det, enten arbejde, uddannelse, eller fordi de er flygtet fra krig, tortur og andre ubehageligheder. Dem der laver balladen hører under den sidste kategori, og er mennesker der har brug for hjælp når de kommer, ikke kun i form af at få lov at blive i landet, men også hjælp med psykiske problemer, en hjælp som mange af dem ikke får, og det går ud over deres børn, som bliver overladt til dem selv. Det resulterer i unge der keder sig, og det er ingen god cocktail, hverken når det gælder Danskere eller udlændinge, det ender som regel i ballade, specielt når der er mange med disse problemer samlet i et forholdsvis lille område.

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #56: 15 Feb 2008, 12:07 »

Ja, i Franrig gør man f.eks. det samme, og der skette også nøjagtig det samme for et par år siden...

Igen, jeg forsvarer ikke hærværket, prøver bare at kaste lys over hvor frustrerende situationen er for de her mennesker. Men dem som nu går og sætter ild til biler og hvad de ellers sætter ild til, skal selvfølgelig straffes eter gældende lovgivning, ingen tvivl om det, men politikerne er også nødt til at få fingeren ud, og sørge for at frustrationerne ikke når så langt ud igen.

JKJ
Gæst

« Svar #57: 15 Feb 2008, 12:17 »

Du kan jo ikke sammenligne de danskerkolonier der ligger rundt omkring i verden...
De har selv valgt og rejse, pga alder - job - familie eller noget helt andet og så er det vel meget naturligt at de vil slå sig ned et sted hvor der findes andre af samme nationalitet, men de er stadig rejst frivilligt...

Dem er er heroppe er kommet herop fordi vi for nogle år siden mere eller mindre havde åbne grænser for alle der havde lyst til og komme herop, og der kom altså mange og hvad skulle man så gøre ved dem, de kunne jo ikke bare få et telt og så værsgo find en mark og bo der...
Der var de beton byggerier de bedste muligheder for dem for at få dem ind i det danske samfund så de kunne lære det danske sprog, de danske regler på arbejdsmarkedet osv osv...
Langt de fleste kunne og kan godt finde ud af dem, men der er et mindretal du bare ikke kan gøre noget ved og overhovedet ikke kan eller vil høre eller lære noget som helst om hvordan man begår sig i lille DK...

Den lille klikke der så ikke kan eller vil noget som helst, for det er et fåtal, de er uden for rækkevidte og så ser jeg helt ærlig ingen anden udvej end og lade dem rejse retur... bevars så brokker de sig nok over de ikke har relation til nogen i deres tidligere hjemland, men de har jo familie der rækker langt ud til højre og venstre plus en del jo også rejser hjem til deres hjemland eller sende penge derned til deres familie, som de jo ikke har nogen relation til mere!!

De fåtal der heller vil kaste med sten eller brænde biler af er der garanteret plads til i en eller andet fraktion i mellemøsten hvor det er værdag så send dog dem derned så har vi ikke dem til bekymring mere...

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #58: 15 Feb 2008, 12:42 »

Danskerkolonierne kom kun ind i billedet, fordi jeg fandt det lidt pudsigt, at folk kan blive så forargede over, at nogle invandrere ikke lærer Dansk, men samtidig ikke har noget problem med at Danskere bosætter sig i andre lande, uden at lære sproget.

Hvad ballademagerne angår, så tror jeg egentlig vi er meget enige, de skal straffes i det omfang loven byder. Men roden til problemet skal der også gøres noget ved, det er lidt ligesom med ukrudt, hvis man bare klipper toppen af det, så bliver det ved at komme igen, roden skal med, for at slippe af med det. Man kan ikke symptombehandle et problem der stikker så dybt som dette.

kerzhakov
Førsteholdsspiller

« Svar #59: 15 Feb 2008, 13:29 »

Når en udlænding har fået opholdstilladelse i Danmark, så er der en grund til det, enten arbejde, uddannelse, eller fordi de er flygtet fra krig, tortur og andre ubehageligheder.

Eller fordi de kom til landet før VKO-regeringen. Dengang hvor man bare skulle sige asyl for at få opholdstilladelse og derefter ved familiesammenføring kunne rive resten af familien med op.

It's gonna be legendary

Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 13 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010