En ny måned og en ny måde at skrive om kampene på. Håber at dette gør det mere overskuligt at læse om kampene og hvad der ellers sker i Hearts.
Lørdag d.15 Okt. Ligesom September måned ligger Oktober ud med en landskamps runde. Det er VM-kval der er ved at være slut ikke noget jeg ville gå nærmer ind i her.
Dagen i dag byder på kamp i ligaen ude mod Motherwell som frister en til værelse i bunden af ligaen. Men hvis det går som det gør lige nu taber vi denne kamp da jeg syntes vi er kommet ind i en uheldig stime af at vinde og spille godt for så at tabe og spille skidt kampen efter. Men nu får vi se jeg regner med fuldt hus og det betyder 3 point med hjem fra Fir Park.
Motherwell - Hearts
3 - 1
1-0 MÅL Kevin McBride (21)
2-0 MÅL Jim Paterson (58)
2-1 MÅL Bruno Aguiar (74)
3-1 MÅL Sammy Van Den Bosschef (76)
Kampens spiller: Kelvin Jack målmand hos Motherwell
Igen spiller vi meget ringe efter en sejre i sidste kamp og vi har svært ved at få spillet til at hænge sammen og personlige fejl i de bagerste rækker hjælper ikke lige frem på sagen. Det var bare for ringe i dag og der skal ændre boller på suppen hvis vi skal gøres os håb om en top 3 placering.
Lørdag d.22 Okt. Kamp igen i ligaen. En hjemmebane kamp mod Inverness CT. Den kamp vinder vi hvis vi følger den stime vi er kommet i med at vinde også tabe. Men bortset fra det så skal vi vinde i dag det er hjemme foran eget publikum også har vi brug for 3 point i dag. Det er det vi kæmper for i dag .
Hearts - Inverness CT
4 - 1
1-0 MÅL Roman Bednar (21)
2-0 MÅL Roman Bednar (24)
2-1 MÅL Graham Bayne (25)
3-1 MÅL Hjalmar (27)
4-1 MÅL Hjalmar (35)
Kampens spiller: Hjalmar
WOW sikke en første halvleg der skete virkelig noget og især imellem det 20 min og det 27 min. Anden halvleg skulle bare overstås for begge hold. Der var nogen små chancer i begge ender men ingen mål og vi sidder total på kampen som vi vinder fortjent.
På grund af de seneste meget svingene resultater har jeg fortalt spillerne efter dagens kamp at det er sådan her jeg forventer de spiller hver gang. Så må jeg håbe at de tager det til sig og giver sig 100% og vinder næste kamp som er ude i mod Kilmarnock.
Lørdag d.29 Okt. Nr4 mod Nr3. Kilmarnock mod Hearts. 3 point skiller de to hold så en meget vigtig kamp der skal spilles på Rugby Park Kilmarnocks hjemmebane. Sidste gang vi mødte Kilmarnock var i sæson åbningen og der vandt vi 6-0. Det er nok for meget at håbe på i dag. Håber holdet har det der skal til for at vinde i dag og det ved bryde ud af den onde cirkel som vi er havnet i med at skiftevis vinde og tabe. Men nu får vi se. GAME ON.
Kilmarnock - Hearts
0 - 5
0-1 MÅL Mirsad Beslija Str. (11)
0-2 MÅL Roman Bednar (13)
0-3 MÅL Roman Bednar (34)
0-4 MÅL Bruno Aguiar Str. (45)
0-5 MÅL Michal Pospisil (68)
RØDT KORT Drik Schoofs (10)Kampens spiller: Roman Bednar
Sådan en sikker sejer med lidt hjælp fra dommeren som giver os to straffespark og et direkte rødt kort efter 10min som var god nok da Schoofs var sidste mand. Og ja der fra var der jo kun et hold på banen og vi kom meget tæt på de samme cifre som i sæson åbningen så jo jeg er meget tilfreds med sejren og håber at vi der ved er kommet ud af den onde cirkel med skiftevis sejre og nederlag. Kun tiden ville vise om vi er. Men i hvert fald en dejlig sejre.
Tirsdag d.1 Nov. Ligaen offentliggøre Oktober måneds kåringer.
Oktober måneds spiller i Bank Of Skotland Premier League: Fernando Ricksen (Rangers)Oktober måneds unge spiller i Bank Of Skotland Premier League: Dean Shiels (Rangers)Oktober måneds manager i Bank Of Skotland Premier League: Alex McLeish (Rangers)Samme dag kan Hearts offentliggøre underskud i Oktober måned på 3,15 mio og klubben køre nu med røde tal i regnskabet. Underskuddet lyder på 2,01 mio. Ser noget skidt ud med økonomien lige nu. Det er lånet som trækker ned. Men går ud fra at Roman Romanvo står klar til at skude lidt penge i klubben hvis det bliver nødvendigt. Nu da han er skyld i den dårlig økonomi da største delen er den gæld klubben slæber rundt på bliver betalt til Romanvo.
Slutter denne opdate med et SS af ligaen. Og som man kan se var det en vigtig sejre jeg havde over Kilmarnock. Ja så er Celtic ved at rykke fra alt og alle i toppen.