home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 21:22:26 Broen13 Baren fm25
I går kl. 17:24:47 g00n Blogs Minimalistic 2020
07 Feb 2025, 12:51 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
06 Feb 2025, 09:41 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
26 Jan 2025, 14:30 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
21 Jan 2025, 13:54 andersnomanni Blogs SAF Challenge
14 Jan 2025, 13:54 Sirstaal Spillersøg... Spillererfaring
Antal Registrerede Brugere: 23530
  1 Bruger, 781 Gæster Online.

Nyeste Bruger: mariaparker985
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Nostalgi
| | |-+  Karrieren: Celtic, og hvad så?
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 Udprint
Forfatter Emne: Karrieren: Celtic, og hvad så?  (Læst 6420 gange)
MeeLo
Gæst

Sv: Celtic i fremgang
« Svar #15: 08 Okt 2005, 22:30 »

Her er et screenshot af den nuværende stilling i ligaen:

Som I kan se er Rangers kommet godt fra sin dårlige start, men dog stadig udenfor farezonen.

Ellers, har jeg lige slået Hibs ud i Ligacup Finalen, så allerede i Marts kan jeg hæve mit første trofæ Smiley

Mht. Bo Svensson kan jeg kun sige at jeg er blevet bekræftet i at han er en stabil forsvarsspiller!
Ud af de 12 kampe han har spillet, har han spillet til et 8-tal i 10 af kampene, og de 9 af 8-tallene
kom i de 9 første kampe Opstemt

I Uefa Cuppen venter Ajax i kvartfinalen, og man må vel sige at de er svage favoritter.
Men som vi så i den sidste kamp mod Leverkusen har jeg masser af muligheder mod dem, og besejrer jeg først dem
venter Sporting eller Benfica som jeg også burde have en reel chance mod.

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

« Svar #16: 08 Okt 2005, 23:14 »

Jeg vil lige gøre opmærksom på at jeg har rettet og tilføjet ting i mit tidligere indlæg, derfor står den ikke på listen selvom jeg har skrevet mere Wink Jeg glæder mig til at høre hvordan det går dig i resten af UEFA cuppen

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

MeeLo
Gæst

« Svar #17: 08 Okt 2005, 23:21 »

Har læst det nu. Vil godt lige sige at man ikke kun kan finde Guarin i tråde om gode spillere  Peace Han kan også findes af ens scouts hvis man spejder alle landene i Sydamerika. Og når man først har fundet gode talenter i et spil, er det altså svært ikke at bruge dem i et andet spil, og specielt hvis de spiller lige på den position, man mangler en kvalitetsspiller på  Thumbs Up

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

« Svar #18: 08 Okt 2005, 23:31 »

Det synes jeg nu ikke er så svært Wink Der findes som beskrevet 275.000 spillere i FM2006, og også forholdsvist mange i 2005, så det er nok muligt at finde flere end 1 god kantspiller Wink

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

MeeLo
Gæst

« Svar #19: 09 Okt 2005, 00:11 »

SÅDAN !

Er nu kommet til finalen i Uefa Cuppen Opstemt

Jeg glemte desværre at tage screenshots i kvartfinalen og semifinalen, men her er mine resultater:

Kvartfinale:
Celtic 3-0 Ajax  [Joos Valgaeren, Chris Sutton(2)]
Ajax 4-4 Celtic  [Joos Valgaeren, Freddy Guarin, Lebohang Mokoena, Henri Camara]

Semifinale:
Sporting 1-1 Celtic  [Chris Sutton]
Celtic 3-2 Sporting  [Lebohang Mokoena, Henri Camara, John Hartson]

I finalen skal jeg møde Newcastle og da skal jeg nok huske et screenshot Wink

BlaZZo
FmFreaks' Venner
*

« Svar #20: 09 Okt 2005, 01:04 »

SÅDAN, stærkt gået. Har ikke lige overskud til at skrive så meget nu da jeg lige har svaret på et indlæg under min egen karriere. Det skal nok blive spændende med finalen, hvorfan går det i Ligaen og kan må få et status over topscorere osv indtil videre, en top 3 eller noget Opstemt

Voldsom kamp på udebane i Ajax, det må da havde været nervepirrende!!! Ser ud til du har en masse forskellige målscorere, det må være lækkert hvis stjerne angriberen ikke lige har den bedste dag Opstemt

Sov godt!

Chelsea FC - Champions League vinder 2011/12.
Velkommen til Hazard.

MeeLo
Gæst

« Svar #21: 09 Okt 2005, 10:57 »

Weee, jeg vandt finalen mod Newcastle i et tæt opgør der endte 3-2 Opstemt

Jeg har stadig tre ligakampe tilbage, så jeg vil vente lidt med at skrive hvem der har scoret flest mål
på mit hold Wink

MeeLo
Gæst

« Svar #22: 09 Okt 2005, 11:52 »

Så har jeg spillet alle kampe i denne sæson færdig, og jeg kan tydeligt se at jeg mangler bredde i min trup.
De er jo totalt smadret efter Uefa-finalen Peace

Ligaen endte således:

Men her kommer lige mine målscorere:

Chris Sutton      =  33 Mål
Henri Camara      =  22 Mål
John Hartson      =  18 Mål
Lebohang Mokoena  =  18 Mål
Freddy Guarin     =  10 Mål
Stilian Petrov    =   8 Mål
Alan Thompson     =   8 Mål
Shaun Maloney     =   6 Mål
Didier Agathe     =   6 Mål
Stephen Pearson   =   4 Mål
Stanislav Varga   =   4 Mål
Joos Valgaeren    =   3 Mål
Ross Wallace      =   2 Mål
Paul Lambert      =   2 Mål
Jackie McNamara   =   2 Mål
Bo Svensson       =   2 Mål
John Kennedy      =   1 Mål
Ulrik Laursen     =   1 Mål

Og så kan jeg sige at jeg blev valgt som årets manager i Skotland, samtidig med at jeg ligger nr. 8
i Skotlands Hall of Fame !

BlaZZo
FmFreaks' Venner
*

« Svar #23: 09 Okt 2005, 14:10 »

Først tillykke med Uefa Cup titlen og selvfølgelig også dit mesterskab. Nu er jeg spændt på hvilke indkøb du vil gøre, for jeg regner vel med du at du vil have succes i Champions League næste år ?

1) Succes i CL næste år, hvor langt er det at komme ?
2) Hvilke pladser vil du have forstærkninger på ?
3) Har du planer om at komme videre i karrieren på et tidspunkt eller ?

Didier Agathe, bruger du ham som MR eller DC når han spiller ?

Velkommen til Hazard.

MeeLo
Gæst

« Svar #24: 09 Okt 2005, 14:20 »

Jeg regner ikke med at kunne vinde Champions League i år, men jeg går da efter at komme videre fra gruppespillet. Men lad os nu se hvordan gruppe kommer til at se ud. Foreløbigt spiller jeg kval-kamp 3. runde mod GAK, som jeg helt sikkert bør kunne vinde mod.

Didier Agathe brugte jeg kun som MR, men han er nu taget til Tottenham på en fri transfer da han desværre ikke ville forlænge. Det kan så give plads til Stephen Pearson som ikke fik mange kampe sidste sæson.

Jeg har planer om at forstærke mig med en spiller til venstrekanten da Alan Thompson lige er rundet 31 år, og hans afløser ikke er det store talent. Derudover er Hartson også taget til Blackburn af samme årsag som Agathe, så jeg skal helt sikkert også have en forstærkning i toppen. I mit forsvar ser det også lidt smalt ud, så en eller to centerforsvarere ville ikke være dårligt. Mon ikke der kommer en dansker til?  Cool

MeeLo
Gæst

« Svar #25: 09 Okt 2005, 15:18 »

Endnu et røvsygt transfervindue Peace

Enten, vil spillerne ikke til klubben, ellers kan de ikke få en arbejdstilladelse Skuffet

Nå, men jeg har da handlet lidt:

3-årig kontrakt med Henri Camara fra Wolves           =  18mio.dkkr.
3-årig kontrakt med Martin Albrechtsen fra West Brom  =  30mio.dkkr.
3-årig kontrakt med John Oster fra Sunderland         =  25mio.dkkr.
2-årig kontrakt med Edwin van der Sar fra Fulham      =  Fri

Jeg vil lige skrive nogle kommentarer omkring mine spillerindkøb:

Henri Camara:
Havde ham jo som de fleste ved til leje sidste sæson, hvor han på 27 kampe scorede hele 22 mål.
18 mio.dkkr er jo heller ingenting for en spiller af hans kalibre. Hans værdi er også steget betydeligt
til 47mio.dkkr efter skiftet.

Martin Albrechtsen:
Ja, jeg manglede jo som tidligere skrevet lidt bredde i forsvaret, og eftersom at jeg har haft succes med
Bo Svensson som jo er fodbold 'opdraget' i FCK, ville jeg da prøve lykken med den jævnaldrene Martin, som
også kommer fra Danmarks hovedstad.

John Oster:
Måske ikke en klassespiller, men en god supplering til Alan Thompson i rotationssystemet.

Edwin van der Sar:
Ja, sidste sæson spillede jeg jo kun med den meget unge David Marshall på 19 år. Til at tage over for ham
havde jeg den 23-årige Diego som efter min mening også er for ung til at være førstevalg. Derfor kiggede jeg
på van der Sar, hvis kontrakt udløb i sommers. Han har jo en fantastisk international erfaring med Holland,
som jeg tror at jeg kan få glæde af når jeg skal spille europæiske kampe.

Det er selvfølgelig ikke ret tilfredsstillende at jeg ikke har kunne få fat i en angriber til at erstatte
John Hartson som smuttede. Men jeg kæmpede for Wilsons arbejdstilladelse helt til sidste dag, og de vil altså
åbenbart ikke give ham den. Derfor må jeg prøve at få fat i en europæisk angriber til vinter.

Min trup ser nu således ud:

Jeg er kommet godt fra start i ligaen, mens Rangers igen er kommet lidt haltende fra start. Her er et overblik
over ligaen indtil videre:

Mine kampe er gået således:

Celtic 2-0 St. Johnstone  [Jackie McNamara, Chris Sutton]
Hibs 2-4 Celtic  [Bo Svensson, Jackie McNamara, Freddy Guarin, Shaun Maloney]
Celtic 8-0 Inverness CT  [Martin Albrechtsen, Alan Thompson, Freddy Guarin, Chris Sutton(2), Lebohang Mokoena(3)]

I Champions League kval. runde 3 mod GAK er det gået således:

GAK 0-3 Celtic  [Chris Sutton(2), Lebohang Mokoena]
Celtic 2-0 GAK  [Stilian Petrov, Henri Camara]

Jeg har også spillet europæisk Super Cup mod selveste Arsenal, og det har været en kanon chance for at se
mine europæiske kvaliteter. Og selvom resultatet blev til et nederlag, vil jeg sige at jeg formåede at spille
rigtigt godt, og styre det meste af spillet til trods for at vores mål var et straffespark.

Celtic 1-2 Arsenal  [Lebohang Mokoena]

Til sidst vil jeg lige huske at svare på BlaZZos spørgsmål nr. 3 som jeg glemte i mit seneste indlæg:

Ja, jeg har planer om at komme videre i karrieren på et tidspunkt, og jeg ved at det bliver svært når man kun
har spillet med Celtic, men jeg tager ihvertfald en sæson mere inden jeg vil ansøge om realistiske klubber.

MeeLo
Gæst

« Svar #26: 09 Okt 2005, 20:21 »

Lambert trækker sig tilbage !
Den 19. oktober gjorde den 36-årige Paul Lambert det offentligt at han trækker sig tilbage efter sæsonen 05/06.
Han har i et interview gjort til kende at grunden til hans tilbagetrækken er at han føler at der skal være
plads til nye mennesker på holdet.

I Champions League er det gået suverænt !
Jeg havnede i gruppe med:

Brügge
Lyon
Valencia

Og jeg regnede med at jeg med lidt held kunne havne som nr. 2 og gå videre til Knock Out derfra.
Nu har jeg så spillet halvdelen af mine kampe og de er som sagt gået suverænt, således:

Celtic 4-1 Brügge  [Alan Thompson, Stilian Petrov, Shaun Maloney(2)]
Lyon 0-1 Celtic  [Freddy Guarin]

Og den største overraskelse har jeg taget et screenshot af ! :

Brügge mod udebane burde jeg sagtens kunne slå, med en så stor sejr på hjemmebane plus en god portion selvtillid fra kampen mod Valencia. Lyon på hjemmebane burde heller ikke være det store problem eftersom at jeg holdt dem fra de store chancer på udebane på trods af mine kun 3 centerforsvarere.
- Valencia derimod tror jeg at jeg får det sværere mod på udebane end på hjemmebane, jeg tror at de har noget at hævne, men et nederlag eller uafgjort vil jeg da sagtens have råd til sålænge jeg præsterer i de to andre kampe !

Nu begynder jeg seriøst at tro på at jeg kan støde mit hold langt i Champions League, og mindst være et problem
for de rigtigt store hold i turneringen!

MeeLo
Gæst

« Svar #27: 10 Okt 2005, 23:15 »

Stor kamp for Chris Sutton!
Kampen mod Dunfermline lørdag den 21/1 var en stor kamp for Chris Sutton! Han scorede til til 2-0
og scorede dermed sit mål nr. 100 for Celtic.
Sutton kom til Celtic fra Chelsea i sæsonen 2000/2001, og brød ikke igennem før sæson 03/04 med 19 mål.
Det forbedrede Knoblauch til gengæld yderligere da Sutton i sidste sæson 04/05 endte med hele 33 mål,
og på trods af at alderen er ved at presse på den 32-årige angriber, har han indtil videre formået at score
21 mål i denne sæson!

Celtic kan præsentere afløser for John Hartson!
Celtic kan endelig præsentere en afløser for John Hartson som i sommers forlod klubben på en fri transfer
til fordel for det engelske hold Blackburn. Det lykkedes ikke det skotske tophold at skaffe en afløser i sommers
men nu er det altså blevet gjort. Klubben kunne den 15. januar præsentere den 23-årige angriber til et pressemøde,
hvor Dobbie bl.a. udviste stor taknemmelighed overfor Knoblauch som har udvist stor tiltro til spilleren der
i 2003 blevet stemplet til et 'flop' og solgt til Hibs. Han blev købt til Celtic for et beskedent beløb på 15mio.dkkr.
- Derudover har klubbens fans måtte sige farvel til kantspilleren Ross Wallace, som kun fik spillet 1 kamp i denne sæson.
Den blot 20-årige fløjspiller blev solgt til den engelske Premier Leagues nedrykningskandidat; Norwich for 20mio.dkkr.

Flere klubber viser interesse for Pearson!
Klubber som bl.a. Parma og Birmingham har udvist stor interesse for fløjspilleren Stephen Pearson,
men ifølge Persons agent skulle han have afvist interesse i at forlade Celtic, eftersom at Wallace forlod klubben.
Dette kan give flere kampe til spilleren som for tiden nyder tilværelsen i Skotland.

CL Knockout første runde:
Jeg har trukket Liverpool, som jeg er sikker på bliver en svær modstander men overkommelig efter at have slået
Valencia både på hjemmebane og udebane. Dog er Dobbie ikke registreret  til turneringen så manager Knoblauch
må overvejen nøje hvordan han vil bruge sine angribere for at få sine brugbare angribere klar til kamp mest veloplagt.

Ligaen går okay, og igen overrasker et hold mens Rangers skuffer. Denne gang er det Aberdeen som ligger nr. 1
med 2 points mere end mit hold. Dette ser jeg absolut ikke som nogen trussel da jeg ihvertfald har en kamp mod Aberdeen,
og jeg i tidligere kampe har vist total overlegenhed. Her er lige et screenshot:

Mine kampe er gået således:

Celtic 3-0 Aberdeen  [Stephen Pearson, Henri Camara(2)]
Rangers 2-0 Celtic   [ ]
Motherwell 3-2 Celtic  [Juninho, Chris Sutton]
Celtic 4-3 Hearts  [Stilian Petrov, Chris Sutton(2), Shaun Meloney]
Celtic 3-0 Dundee Utd.  [Chris Sutton, Shaun Meloney(2)]
Dunfermline 2-1 Celtic  [Aiden McGeady]
Kilmarnock 1-1 Celtic  [Shaun Meloney]
Celtic 5-0 Livingston  [Stephen Pearson, John OSters(2), Lebohang Mokena, Henri Camara]
St. Johnstone 0-7 Celtic  [Stephen Pearson, Aiden McGeady, Lebohang Mokoena, Henri Camara, Chris Sutton(3)
Celtic 4-1 Hibs  [i][Joos Valgaeren, Stephen Pearson, Alan Thompson, Juninho]

Inverness CT 0-3 Celtic  [Alan Thompson, Lebohang Mokoena(2)]
Celtic 4-0 Motherwell  [Stephen Pearson(3), Alan Thompson]
Celtic 2-1 Rangers  [Lebohang Mokoena, Henri Camara]
Aberdeen 3-2 Celtic  [Aiden McGeady, Lebohang Mokoena]
Hearts 4-3 Celtic  [Ulrik Laursen, Juninho, Henri Camara]
Celtic 3-1 Kilmarnock  [Stephen Pearson(2), Lebohang Mokoena]
Dundee Utd. 3-3 Celtic  [Aiden McGeady(2), Chris Sutton]
Celtic 2-0 Dunfermline  [Shaun Meloney, Chris Sutton]
Livingston 0-4 Celtic  [Shaun Meloney, Stephen Dobbie, Chris Sutton(2)]

Ja, man kan vel godt sige at det er min egen skyld at jeg ikke fører ligaen med et par points, da jeg har
smidt en del væk, men samtidig har jeg jo vist mit højere niveau på storsejre mod f.eks. Livingston på 5-0.

BlaZZo
FmFreaks' Venner
*

« Svar #28: 11 Okt 2005, 06:41 »

Kanon Update, muligvis den bedste indtil nu. Fik desværre ikke lige kommenteret den tidligere update igår. Men tror en spille som Edwin van der Sar vil gøre en forskel, specielt internationalt.

Ang CL, så mangler jeg lidt info hvordan det var gået de sidste 3 kampe i gruppen. Men kunne forstå du var gået videre da du skal møde Liverpool, tror du har en fornuftig chance her.

Kunne være rigtig cool med et SS af Hartson afløser hvis dette er muligt ?

Jeg ser 2 spændende spillere, Shaun Meloney og Aiden McGeady. Kunne jeg få lidt info om dem, alder og forventninger ?

Har også lagt mærke til at der bliver lavet en del mål i dine kampe, både i din og de andres mål, synes du det er et problem at du har lukket 26 mål ind ? Næsten ligeså mange som midterholdene lukker ind ?
Men ellers er ligaen jo meget spændende hvor faktisk 4 hold kan vinde mesterskabet.

Har set din kommentar på min historie ang Fetai. Er han egentlig fast hos Rangers eller hvad er status der ? Han er jo kun 23 år i 2009, så han må være små 20 år. Kunne være sjovt med et SS af ham Opstemt

Nå, held og lykke med det.
Opdatere min historie senere, nok iaften på et tidspunkt.

Velkommen til Hazard.

MeeLo
Gæst

« Svar #29: 11 Okt 2005, 15:19 »

Ja van der Sar har faktisk spillet med et gennemsnit på ca 8,50 i CL, og har været nede på kun 7,50 i de ørvrige kampe
så han er helt sikkert bedst i de europæiske kampe.

De sidste 3 kampe i gruppen gik egentligt ok. Jeg lagde ud med at skulle møde Valencia igen, men denne gang på udebane,
hvor jeg overraskende vandt 3-2 efter en meget tæt kamp.
- De sidste to mod tabte jeg desværre:

Brügge 2-1 Celtic  [Lebohang Mokoena]
Celtic 0-2 Lyon  [ ]

Heldigvist gik jeg videre umiddelbart efter sejren mod Valencia på udebane. Måske kan de øvrige resultater
da hænge sammen med min opstilling da jeg fokuserede mere på min hjemlige liga, når nu CL var sikret.

Ja Stephen Dobbie... Hans stats er egentligt ikke helt vilde, men hans afslutninger viser kvalitet, og det er nu
engang det vigtigste for en angriber. Derudover er han 23 år og har masser af potentiale:

Omkring Shaun Meloney, brugte jeg ham i starten mest på den offensive midtbane når Petrov, eller Lebohang har brug for at hvile
sig, men han overbeviser mig jo med mål, og det har måske gjort at han i denne sæson er oppe på 27 kampe indtil videre.
- Jeg forventer af ham, at han kan blive en god afløser hvis Petrov beslutter sig for at forlade klubben. Der er nemlig
interesse for ham fra klubber som f.eks. Birmingham.

Omkring McGeady, bruger jeg ham kun når de andre spillere skal hvile sig, da han kun er 19 år og hans stats kort sagt er
forfærdelige bortset fra et par enkle områder. Jeg forventer intet af denne spiller. Måske at han kan stige lidt i værdi,
så jeg kan bytte ham ud med en mere rutineret spiller.

Det at der er gået ligeså mange mål ind hos mig som f.eks. Hearts har jeg det fint med. For hvis vi kigger
lidt til venstre kan vi også se at jeg har lavet præcist 20 kasser mere end Hearts har, og det er jo risikoen ved at spille
overvejende offensivt. Det gør det også sjovere at se på en kamp når der bliver bombet en del, som f.eks. 5-0 sejren Wink

Bajram Fetai, har ikke spillet særlig mange kampe for Rangers, og jeg kan ikke se alle hans stats på trods af at mine talent-
spejdere har været på udkig efter ham. Men han har været en pestilens i nogle af mine kampe mod Rangers Wink

Sider: 1 [2] 3 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010