home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 21:22:26 Broen13 Baren fm25
21 Feb 2025, 17:24 g00n Blogs Minimalistic 2020
07 Feb 2025, 12:51 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
06 Feb 2025, 09:41 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
26 Jan 2025, 14:30 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
21 Jan 2025, 13:54 andersnomanni Blogs SAF Challenge
14 Jan 2025, 13:54 Sirstaal Spillersøg... Spillererfaring
Antal Registrerede Brugere: 23530
  1 Bruger, 850 Gæster Online.

Nyeste Bruger: mariaparker985
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Nostalgi
| | |-+  Karrieren: Celtic, og hvad så?
0 Brugere og 3 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: Karrieren: Celtic, og hvad så?  (Læst 6434 gange)
MeeLo
Gæst

Karrieren: Celtic, og hvad så?
« : 08 Okt 2005, 10:32 »

Well, jeg har så begyndt et spil med det skotske hold Celtic.

Ligaen er allerede godt igang og jeg har spillet 4 kampe som endte som følgende:

Celtic 5-0 Aberdeen
Hearts 1-1 Celtic
Celtic 2-1 Dundee
Livingston 2-3 Celtic

Og mit program de næste 7 kampe ser således ud:

Celtic - Kilmarnock
Celtic - PAOK
Rangers - Celtic
Celtic - Hibs
Deportivo - Celtic
Dundee - Celtic
Motherwell - Celtic

Ja jeg trak jo en svær Champions League gruppe som ser således ud:

FC Bayern
Celtic
Deportivo
PAOK

Den er som sagt svær, men med lidt held i sprøjten kan jeg måske gå videre fra en 2. plads.
I så fald håber jeg på at det ender som jeg stillede holdene op Smiley

Min taktik ser således ud:

Og efter at kigge på mine 4 spillede kampe kan jeg se at jeg bliver nødt til at rykke lidt rundt på
spiller- og holdinstrukserne for at spille ligeså godt på udebane som på hjemmebane.

Selvfølgelig har jeg også fået gjort mig nogle indkøb. Nogle meget unge talenter har jeg hentet til klubben
for at gøre lidt fremtid ud af den, men samtidig kan de to allerede starte inde i denne sæson:

4-årig kontrakt med Freddy Guarin fra Envigado = 13mio.dkkr.
4-årig kontrakt med Lebohang Mokoena fra Orlando Pirates = 3mio.dkkr.
4-årig kontrakt med Diego fra Flamengos = 4mio.dkkr.

Derfor ser mit hold indtil januar nu således ud:

Efter at have gjort mine indkøb og set min Champions League gruppe, er mine målsætninger i denne sæson
at vinde den skotske liga, og mht. Champions League bygge min målsætning ud fra hver spillet kamp. Smiley
« Seneste Redigering: 11 Okt 2005, 18:42 af MeeLo » Logged

BlaZZo
FmFreaks' Venner
*

Sv: Celtic i fremgang
« Svar #1: 08 Okt 2005, 11:07 »

Spændende spil du har gang i her, nu tænker jeg mere på Succes i Europa. Den skotske liga kommer jo til at udkæmpes af dig og Rangers.
I forsvaret, spiller du Zone på alle 3 pladser eller er 2 af dem mandsopdækning ?

Ang Freddy Guarin, han er en for syg spiller i FM, selv er jeg meget imod at købe "Successpillere" Som man ikke kender IRL. Har aldrig hørt om ham ?

Men held og lykke med spillet.

Bliver jo nød til at lave en kommentar når jeg også vil have andre til at give en lille kommentar til mit Karriere spil Wink

Chelsea FC - Champions League vinder 2011/12.
Velkommen til Hazard.

MeeLo
Gæst

« Svar #2: 08 Okt 2005, 11:12 »

Ja alle mine tre forsvarsspillere opdækker i zoner. Og tja jeg kendte ikke Guarin IRL, men da jeg kiggede på ham var der allerede vist interesse fra flere engelske klubber, og så kan en fodboldtræner da have hørt om ham på den måde ?
- Men du har ret, han er uden tvivl en succes, i de tre kampe jeg har brugt ham har han nu scoret 3 mål på den defensive midtbane  Thumbs Up

BlaZZo
FmFreaks' Venner
*

« Svar #3: 08 Okt 2005, 11:24 »

Okey, har ikke altid Succes med 3 i bagkæden, så ville bare høre.

Jeg ved ikke rigtig med Guarin, jeg siger ikke at han er dårlig IRL. Men jeg personlig vil godt have mit spil så "Realistisk" som overhoved muligt. Så jeg har lavet noget regler til mig selv som jeg prøver at overholde, ikke altid det bliver gjort, men jeg prøver da Opstemt
En af dem er ikke at købe Succes spillere, jeg kan ikke udelukke at jeg køber en længere henne i spillet, men der ved jeg ikke om de er succes spillere hvis jeg f.eks er i 2009 og finder et talent fra Brasilien. For jeg kender ham ikke på forhånd og har ikke læst om ham.

F.eks ham der Guarin, ham kender ALLE, og ALLE ved han spiller godt i 9/10 spil. Så jeg "snyder" mig selv ved at købe ham.
Håber i forstår mig ? Opstemt

En anden lille regl jeg også har er "ubeskyttet" kontrakter, jeg synes der er sindsyg mange af dem når man kommer længere ind i spillet. Der kan man få mange spillere meget billigt. Synes ikke det er overdrevet realistisk. Man kan jo skabe et sindsygt godt hold på den måde. Synes det er mere realistisk at hente de spillere som er blevet utilfredse i klubberne, f.eks så kommer der en del utilfredse spillere i Chelsea hen af vejen, og man har da set klubber IRL der har succes ved at købe "flop" spillere, hvem siger Forlan i Villareal ? Wink

Men måske er det bare mig ?

(Jeg siger ikke jeg ikke gør det, men begrænser det så meget som overhoved muligt)

Velkommen til Hazard.

MeeLo
Gæst

« Svar #4: 08 Okt 2005, 11:28 »

Jo, jeg vil også gerne have det så realistisk som muligt, men jeg manglede en defensiv midtbanespiller så jeg kunne bare ikke lade være  crazy Det med kontrakter bryder jeg mig heller ikke om, enten vil jeg købe de unge talenter fra andre kontinenter, ellers vil jeg som du siger købe de utilfredse hvis det er muligt.

Hcan
Landsholdsspiller

« Svar #5: 08 Okt 2005, 11:36 »

En anden lille regl jeg også har er "ubeskyttet" kontrakter, jeg synes der er sindsyg mange af dem når man kommer længere ind i spillet. Der kan man få mange spillere meget billigt. Synes ikke det er overdrevet realistisk. Man kan jo skabe et sindsygt godt hold på den måde. Synes det er mere realistisk at hente de spillere som er blevet utilfredse i klubberne, f.eks så kommer der en del utilfredse spillere i Chelsea hen af vejen, og man har da set klubber IRL der har succes ved at købe "flop" spillere, hvem siger Forlan i Villareal ? Wink

Men måske er det bare mig ?

Er enig med dig i der er mange af de ubeskyttede og det er også imod min FM filosofi at hente en masse af disse ubeskyttede spillere, men engang imellem henter jeg dem da også - Men overordnet er jeg også imod at man hente f.eks et helt hold på den måde.

Chelsea FC - Winner of Champions League 2011/12

Følg min blog Stenbroens Drenge - Goes North II  >link<
Månedens blog: Marts 2013

MeeLo
Gæst

« Svar #6: 08 Okt 2005, 12:19 »

Ja nu er jeg så i slutningen af oktober, og jeg tænkte om I ville se hvordan det går i hhv.
Champions League og den skotske liga.

Jeg ligger faktisk skuffende på en 2. plads i ligaen med hele 5 points op til de overraskende Hearts.
Dog har jeg Rangers helt nede på 8. pladsen med 6 points mindre end jeg.

Mine skotske kampe er gået således:

Celtic 0-0 Kilmarnock
Rangers 2-1 Celtic
Celtic 4-0 Hibs
Dundee 0-2 Celtic

I Champions League lagde jeg godt ud med en 6-0 sejr mod PAOK på hjemmebane, men derefter har jeg skulle
møde Deportivo og FC Bayern på udebane som jeg desværre tabte til. Nu kan jeg så håbe at jeg kan gøre en
forskel når jeg møder dem på hjemmebane. Kampene ser således ud:

Celtic 6-0 PAOK
Deportivo 3-0 Celtic
FC Bayern 2-0 Celtic

BlaZZo
FmFreaks' Venner
*

« Svar #7: 08 Okt 2005, 16:12 »

Stærkt nok af Hearts må man sige, og lidt ærgelig nederlag til Rangers. Kan du ikke sætte målscorer på dine kamp, det ville være Cool Opstemt

Velkommen til Hazard.

MeeLo
Gæst

« Svar #8: 08 Okt 2005, 16:22 »

Jo, det skal jeg gøre ved næste opdatering som sandsynligvis kommer når vinter-vinduet er lukket, eller mine spillerhandler er færdige.  Wink

MeeLo
Gæst

« Svar #9: 08 Okt 2005, 17:47 »

Nå, jeg synes at der er sket for meget til at I skal vente så lang tid med at høre om mine kampe Smiley

Jeg er nået til slutningen af december, og jeg ligger nu nr. 1 i den skotske liga.
Jeg slog Hearts med 4-0 i egen hule ! Men her er lige et billede af ligatabellen som den ser ud nu.
Som I kan se ligger Rangers stadig og roder udenfor min farezone.

Her er mine ligakampe siden sidst, med målscorere i [ ]

Celtic 7-0 Inverness CT  [Stanislav Varga, Lebohang Mokoena(4), John Hartson, Chris Sutton]
Motherwell 0-0 Celtic  [ ]
Celtic 4-4 Dunfermline  [Alan Thompson, Chris Sutton(3)]
Aberdeen 2-3 Celtic  [John Hartson, Henri Camara(2)]
Dundee 0-2 Celtic  [Henri Camara(2)]
Celtic 2-0 Livingston  [Henri Camara, John Hartson]
Kilmarnock 1-3 Celtic  [Alan Thompson, Shaun Maloney, John Hartson]
Dundee Utd 2-3 Celtic  [Stilian Petrov(2), Henri Camara]
Celtic 2-1 Rangers  [Alan Thompson, Freddy Guarin]
Celtic 4-0 Hearts  [Paul Lambert, John Hartson, Henri Camara, Selvmål]
Hibs 1-1 Celtic  [Lebohang Mokoena]

Jeg endte desværre som nr. 3 i min Champions League gruppe, og er nu gået videre til Knockout faserne
i Uefa Cuppen, men her kan mine CL-kampe ses.

Celtic 0-3 FC Bayern  [ ]
PAOK 0-5 Celtic  [Didier Agathe, Alan Thompson, Chris Sutton(3)]
Celtic 0-2 Deportivo  [ ]

Jeg er også begyndt på den skotske ligacup hvor jeg har spillet en kamp som endte således:

Queen of Sth 0-2 Celtic  [Freddy Guarin, Jackie McNamara]

Nu mangler jeg så bare nogle gode spillerhandler, så burde jeg kunne køre mesterskabet sikkert hjem, og komme langt i Uefa Cuppen hvor jeg først og fremmest skal møde Slavia Prague som jeg burde kunne slå sikkert.  :k:

BlaZZo
FmFreaks' Venner
*

« Svar #10: 08 Okt 2005, 19:47 »

Ser jo godt ud i ligaen, meget skuffende af Rangers må jeg sige.
Henri Camara er da en meget rar udskifter at have som joker, for går ud fra at Sutton og Hartson spiller på toppen i din 3-5-2. Men har du kun 3 angribere i din trup ?
Lebohang Mokoena bliver vel brugt som den offensive midtbane, eller ?
Og hvor spiller Petrov egentlig på dit hold ?

Desværre ikke den store succes i Champions League, men held og lykke i Uefa Cupen, ser fornuftigt ud mod Slavia Prague. Good Luck!

Velkommen til Hazard.

MeeLo
Gæst

« Svar #11: 08 Okt 2005, 20:12 »

Ja så er transfervinduet lukket.

Det har godt nok været et skuffende transfervindue !
Jeg har kun gjort et indkøb, og eftersom at jeg synes at min trup så lidt smal ud i forsvaret valgte jeg
at skrive kontrakt på 3 år med Bo Svensson fra FCK. Han er en yderst stabil forsvarsspiller som jeg får brug
for i et rotationssystem.

John Hartsons kontrakt udløber til sommer og eftersom at han ikke gider at forlænge var jeg også på jagt efter
mulige afløsere. Har været i forhandlinger med blandt andet Fred fra Cruzeiro og Cacau fra Stuttgart, men ingen
af dem ville hertil til trods for en gevaldig lønstigning.

Alan Thompson er også ved at være oppe i årene, og Ross Wallace er ikke den bedste erstatning for ham, så jeg
har også været ude efter en kantspiller til at udfylde den plads. Alan Thompson kan nok holde et par sæsoner igen
i et rotationssytem så jeg ville satse på endnu en ung spiller.
- Jeg fik da også aftalt et 5mio skifte med Moreno fra Corinthians, men på grund af ventetiden på arbejdstilladelsen
blev handlen aflyst da vinduet lukkede, så ham må jeg hente til sommer.

Det var da fedt at have fået 100mio.dkkr af sin bestyrelse til indkøb og stå tilbage med 80mio når vinduet er lukket :b

Som svar på BlaZZos spørgsmål vil jeg sige at jeg både har brugt Mokoena på den offensive midtbane og i angrebet
eftersom at jeg har haft en del muligheder på midtbanen.
Angående Petrov er det lige præcist ham der har spillet flest kampe på den offensive midtbane Wink
Og angående Henri Camara er han præcist en kanon joker at have, og jeg leger da også med tanken om at skrive
en permanent kontrakt med ham til sommer, når nu Hartson smutter.

MeeLo
Gæst

« Svar #12: 08 Okt 2005, 21:13 »

Så er jeg i slutningen af februar, og har spillet begge kampe mod Slavia Prague, der endte således:

I Ligaen ligger jeg fortsat nr. 1 og mine kampe har set således ud:

Celtic 3-1 Dundee Utd  [Ross Wallace, Shaun Maloney, John Hartson]
Inverness CT 0-2 Celtic  [Bo Svensson, Freddy Guarin]
Celtic 6-1 Motherwell  [Freddy Guarin, Chris Sutton(3), Lebohang Mokoena(2)]
Dunfermline 2-1 Celtic  [Chris Sutton]
Celtic 3-0 Aberdeen  [Bo Svensson, Stephen Pearson, Lebohang Mokoena]
Celtic 5-1 Dundee  [Stephen Pearson, Paul Lambert, Henri Camara(2), John Hartson]

Jeg har også spillet to kampe i den skotske pokalturnering, og de endte sådan her:

Queen of Sth 0-4 Celtic  [Didier Agathe, John Hartson, Chris Sutton(2)]
Ayr 0-6 Celtic  [Stanislav Varga, Didier Agathe(2), Shaun Meloney, John Hartson(2)]

Derudover spillede jeg semifinale i Ligacup mod Hearts, og kampen endte således:

Celtic 3-0 Hearts  [Stilian Petrov(2), Chris Sutton]

Efterfølgende kan jeg sige at jeg allerede er begyndt at forhandle med forskellige spillere, har blandt andet
fundet et nyt emne til venstre kant som jeg er ved at forhandle kontrakt med. Derudover er jeg i kontakt med en
angriber samtidig med at jeg prøver at skrive en permanent kontrakt med Henri Camara.

MeeLo
Gæst

« Svar #13: 08 Okt 2005, 22:19 »

Så har jeg spillet min begge kampe i 2. runde Uefa. Det så svært ud mod Leverkusen, men de endte således:

Derudover har jeg spillet 3 ligakampe:

Livingston 1-5 Celtic  [Shaun Maloney, John Hartson(2), Henri Camara(2)]
Hearts 3-2 Celtic  [Alan Thompson, Lebohang Mokoena]
Celtic 1-1 Kilmarnock  [Henri Camara]

Og en Pokalturnerings kvartfinale:

Celtic 4-0 Hearts  [Shaun Maloney, Henri Camara, John Kennedy, Stephen Pearson]

Og så vil jeg da lige sige at jeg nu har sikret mig Henri Camara for 18mio.dkkr.  Thumbs Up

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

« Svar #14: 08 Okt 2005, 22:21 »

Kan du komme med et SS af stillingen?

Mht. artiklen er den spændende nok at læse. Jeg vil lige sige mht. spillerkøb at jeg i stedet for at købe "successpillere", bare lader være med at læse tråde om "gode spillere", da jeg synes det er åndssvagt at man køber spillere ud fra andre FM spillers erfaringer. Jeg leder altid selv på "de ukendtes marked" og finder som regel også succes'en dér! Det er også 100x mere spændende end bare at købe spillere som man VED er gode!
« Seneste Redigering: 08 Okt 2005, 23:12 af Hawk1nZ » Logged

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

Sider: [1] 2 3 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010